با گلگشت در کلمات نورانی معصومان(ع) واژه هایی را می یابیم که بیانگر پیوند مهدویت و آخر الزمان است، این واژه ها عبارت است از:
امام صادق(ع) پیشوای ششم می فرماید: رسول گرامی اسلام(ص) به علی(ع) فرمود: آیا تو را بشارت ندهم؟ آیا تو را خبر ندهم؟ عرض کرد: بله یا رسول الله. آن حضرت فرمود: هم اینک جبرئیل نزد من بود و مرا خبر داد، قائمی که در آخر الزمان ظهور می کند و زمین را پر از عدل و داد می سازد، همان گونه که از ظلم و جور آکنده شده، از نسل تو و از فرزندان حسین(ع) است. 2
این تعبیر بیانگر حتمی بودن تحقق حوادثی است که پس از آن ذکر می شود.
عبدالله بن مسعود می گوید: رسول گرامی اسلامی(ص) فرمود: دنیا به پایان نرسد، مگر این که امت مرا مردی رهبری کند که از اهل بیت من است و به او مهدی گفته می شود. 3
و روشن است دنیا به پایان نمی رسد، مگر این که بخش پایانی اش (آخر الزمان) را پشت سرگذارد.
پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود «قیامت برپا نمی شود تا آن که قیام کننده ای به حق از خاندان ما قیام کند، و این هنگامی است که خداوند به او اجازه فرماید، و هرکس از او پیروی کند، نجات یابد و هرکس از او سرپیچد، هلاک خواهد شد...»
⭕ مدرسه انقلاب فضای مشق انقلابی
https://eitaa.com/madresseinqhilab
_____________________
@Madresseinqhilab
🍃🍃🍃🌸🌸🌸🍃🍃🍃🍃
رسول خدا(ص) فرمود: روزها منقضی نگردد، تا این که مردی از اهل بیت من برزمین حکومت کند که هم نام من است. 5
امیرمؤمنان(ع) بر فراز منبر در شهر کوفه چنین فرمود «اگر از دنیا بیش از یک روز باقی نماند، خداوند آن روز را چنان طولانی خواهد کرد که مردی از خاندانم برانگیخته شود.» 6
پیامبراکرم(ص) فرمود: هنگام پایان زمان و آشکار شدن فتنه ها، مردی هست که به او مهدی گفته می شود و بخشش بسیار دارد. 7
نشانه های آخر الزمان
این محدودة زمانی نشانه هایی دارد که اصطلاحاً «علائم آخرالزمان» خوانده می شود. علاوه بر اصطلاح رایج علائم آخر الزمان در فرهنگ مسلمانان، اصطلاح مشابه دیگری به نام «اشراط الساعه» وجود دارد. این اصطلاح که بیش تر نزد اهل سنت رایج است، به نشانه های وقوع قیامت اختصاص دارد، ولی روایاتی که ذیل این عنوان ذکر شده، نشان می دهد بسیاری از نشانه های آن چون نشانه های آخر الزمان است و می توان بسیاری از نشانه های آخرالزمان را نشانه های قیامت دانست.
⭕ مدرسه انقلاب فضای مشق انقلابی
https://eitaa.com/madresseinqhilab
_____________________
@Madresseinqhilab
🍃🍃🍃🌸🌸🌸🍃🍃🍃
رسول خدا(ص) فرمود: زمانی بر امت من می آید که در آن زمان، درون های مردم پلید می شود، ولی ظواهرشان به طمع مال دنیا آراسته می گردد.
به آن چه در پیشگاه خداوند است، دل نمی بندند، کارشان ریا و تظاهر است، خوف از خدا به دلشان راه نیابد و خداوند آن ها را به عذابی فراگیر دچار سازد.
آن ها چون انسانی در حال غرق شدن، خداوند را می خوانند، ولی خداوند دعایشان را مستجاب نمی کند. 9
یکی دیگر از ویژگی های دوران آخر الزمان، امتحاناتی است که انسان ها در این دوران پشت سر می گذارند. با این آزمون ها مردم به دو گروه کاملاً متفاوت تقسیم می شوند: موفق ها و ناموفق ها.
⭕ مدرسه انقلاب فضای مشق انقلابی
https://eitaa.com/madresseinqhilab
_____________________
@Madresseinqhilab
🍃🍃🍃🌸🌸🌸🍃🍃🍃
میرمؤمنان علی(ع) دربارة نجات یافتگان این دوران می فرماید: و آن زمانی است که از فتنه ها نجات نمی یابد، مگر مؤمنی که بی نام و نشان است. اگر در حضور باشند، شناخته نشوند و اگر غایب گردند، کسی سراغ آن ها را نمی گیرد. آن ها برای سیرکنندگان در شب ظلمانی جامعه ما، چراغ های هدایت و نشانه هایی روشنند. نه مفسده جو هستند و نه فتنه انگیز، نه در پی اشاعة فحشایند و نه مردمی سفیه و لغوگو! اینانند که خداوند درهای رحمتش را به رویشان باز می کند و سختی ها و مشکلات را از آن ها برطرف می سازد.
⭕ مدرسه انقلاب فضای مشق انقلابی
https://eitaa.com/madresseinqhilab
_____________________
@Madresseinqhilab
🍃🍃🍃🌸🌸🌸🍃🍃🍃
🔶🔸 مدرسه انقلاب
🔸شنبه ؛ آشنایی با فعالیتهای صهیونیسم در جهان
🔸یکشنبه؛ قصّه های قرآن و حکایت های پند آموز ...
🔸دوشنبه؛ آشنایی با فعالیتهای شیعیان در جهان...
🔸سه شنبه؛ پاسخ به شبهات و شایعات در فضای مجازی.
🔸چهارشنبه؛ کودکان انقلاب
🔸پنج شنبه؛ آشنایی با شخصیتهای جهان اسلام و فرهنگ جهاد و شهادت
🔸جمعه ؛ مهدویت و آخرالزمان.
⭕ مدرسه انقلاب فضای مشق انقلابی
https://eitaa.com/madresseinqhilab
_________________
@Madresseinqhilab
✅پرسش:
برای از بين بردن کم طاقتي و بيشتر شدن صبر چه کار کنيم؟
🌺پاسخ:
براي تقويت صبر و بردباري به نكات زير توجه كنيد:
- 📌يکي از عوامل مهم در افزايش توان بردباري و يکي از مهارتهاي لازم براي مقابله با فشارهاي رواني، شناخت واقعيت هاي موجود درباره ي سختي هاي زندگي در دنيا است.
☘️بايد بپذيريم که دنيا محل مشکلات و حوادث است. اين پذيرش و اين ديد به دنيا، انتظارات ما را تنظيم مي کند. چرا که اگر دنيا را محلي براي رسيدن به خواسته هايمان بپنداريم، در صورت نرسيدن به آن کنترل خود را از دست مي دهيم و به عصبانيت و خشم خود را پيوند مي زنيم. بنابراين در ابتدا لازم است که شکل واقعي دنيا را بپذيريم.
🔹 يکي از کليدهاي اصلي رضايت از زندگي و توان افزائي و صبر در اين نگرش نهفته است. توجه به اين که دنيا خواستگاه مشکلات است، انسان را از جهت رواني آماده و صبر را در آدمي نهادينه مي سازد.
- 📌آنچه آن را تحمل ناپذير و بسيار تلخ جلوه مي دهد، تصورات و انتظاراتي است که از دنيا و زندگي داريم و اکنون آنها را بر آورده شده نمي بينيد و به همين جهت ناراضي و کم صبر مي شويم.
👈از حساسيت بيش از حد در هر زمينه بپرهيزيد. خود را براي دريافت رفتارهاى نابجا و خلاف انتظار آماده سازيد، هميشه فضاى ذهنى و روانى خود را براى شنيدن و دريافت رفتارهاى نابجا و خلاف انتظار آماده سازيد. به اين معنا که 👈🏽همواره در هر مسالهاى، ابتدا از ديگران انتظار بدترين برخورد را داشته باشيد و خود را براى تحمل آن آماده کنيد.
🌸اين مساله باعث مىشود برخوردهاى بهتر از مورد انتظار در شما ايجاد خشنودى نمايد. در حالى که اگر هميشه انتظار برخورد خوب داشته باشيد، چه بسا نتيجه عکس خواهيد گرفت.
- 📌تفريحات سالم داشته باشيد، از تفريحات سالم و تقويت کننده اراده؛ مانند کوهنوردى، شنا، دو ، صحرانوردي و پيادهروى و گردش در طبيعت و... نيز استفاده کنيد.
- 📌با افراد صبور دوست شويد، بيشتر با افراد خوش خلق و صبور معاشرت کنيد، دوستي ها سبب انتقال روحيات و خلقيات مي شود.
- 📌توجه به پايان پذيري و محدود بودن دنيا توان انسان را در مشکلات افزايش مي دهد. چرا که اين نگرش عاملي مي شود تا مشکلات را هميشگي نپندارد، و اين باور فرد را با انگيزه مي سازد که با صبر و اميد در زندگي حرکت کند.
🍃سختي هاي دنيا اگر چه محدود هستند، اما در ضمن هميشگي و در طول حيات در دنيا نيز نيستند. آري در دل اين مشکلات آسايش نيز نهفته است.
🔸بنابراين يکي از عوامل ديگر که از واقعيات دنيا است، پايان پذيري بودن مشکلات آن است، توجه به اين واقعيت براي افزايش صبر بسيار موثر است، و خوش بيني راه نسبت به آينده در دل انسان ايجاد مي کند.
- 📌هر موقعيت ناخوشايندي، توسط انسان، ارزيابي مي گردد. اين ارزيابي ها تأثير مستقيمي برفشار رواني حاصل از موقعيت دارد. اگر موقعيت ناخوشايند را مثبت بنگريم و يا داراي بار مثبت بدانيم، قابل تحمل خواهد بود. اما اگر آن را منفي ارزيابي کنيم، از کنترل ما خارج و غير تحمل مي گردد.
🌺در حقيقت، ما آن گونه که حوادث را تفسير مي کنيم، به آن واکنش نشان مي دهيم. به بيان ديگر، 👈حوادث، تعيين کننده نيستند؛ بلکه تفسير ما از موقعيت ناخوشايند است که در کاهش يا افزايش تنيدگي و فشار رواني، تعيين کننده است.
🔹بنابراين، ما به وسيله ي تفسيرهايمان مي توانيم موقعيت هاي ناخوشايند را کنترل و مديريت کنيم، و توان خود را بالاببريم..
✍️ ما بايد تفسير مناسبي از مسائل در زندگي داشته باشيم. چرا که مشکلات بر اساس علم و حکمت خداوند شکل مي گيرد و از آن جا که خداوند خير است و رشد و کمال بندگان را مي خواهد عموماً اين مشکلات در اين جهت هستند.
موفق باشيد
⭕ مدرسه انقلاب فضای مشق انقلابی
https://eitaa.com/madresseinqhilab
_____________________
@Madresseinqhilab
____________________
سرویس سیاسی/یکی از مهمترین تأکیداتی که سازمانهای صهیونیستی و اندیشمندان یهود برای توفیق در اهداف خود دارند، حفظ وحدت و قومیت یهود، بهعنوان بازیگران برنامههای صهیونیستی است، از طرفی بنیانهای دینی و فرهنگی یهودیت سالهاست که رو به سستی و افول نهاده که این مسئله در کشورهای اروپایی و متأثر از محیط، بیشتر مشهود است و خطری برای برقراری انسجام قومی در بین یهودیان و در نهایت صهوینیسم بهشمار میرود.
رسالتی که سازمانهای صهیونیستی در سالهای اخیر بهعهده گرفته و بسیار هم در این زمینه فعال شدهاند، عبارت است از: "حفظ قوام و تقویت فرهنگ ـ و نه لزوماً دین ـ یهود بهعنوان تنها عامل نگهدارنده یهودیان در کنار یکدیگر و جلوگیری از جذب ایشان در ملتهای محل سکونت خود" این فعالیت دقیقاً همان ایده "هرتصل" در غیر قابل جذب بودن یهودیان در میان دیگر ملتها و نیز در راستای نظریه "احیای فرهنگی" "احدهاعام" است که در بخش اول بدان اشاره شد.
⭕ مدرسه انقلاب فضای مشق انقلابی
https://eitaa.com/madresseinqhilab
_____________________
@Madresseinqhilab
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
رسالتی که سازمانهای صهیونیستی در سالهای اخیر بهعهده گرفته و بسیار هم در این زمینه فعال شدهاند، عبارت است از: "حفظ قوام و تقویت فرهنگ ـ و نه لزوماً دین ـ یهود بهعنوان تنها عامل نگهدارنده یهودیان در کنار یکدیگر و جلوگیری از جذب ایشان در ملتهای محل سکونت خود" این فعالیت دقیقاً همان ایده "هرتصل" در غیر قابل جذب بودن یهودیان در میان دیگر ملتها و نیز در راستای نظریه "احیای فرهنگی" "احدهاعام" است که در بخش اول بدان اشاره شد.
حال با توجه به اینکه سازمانهای صهیونیستی که عمده فعالیتشان سیاسی و لابیگریست و امکان ارتباط مستقیم آن با تک تک یهودیان کمتر است، نمیتوانند بهخوبی این نقش را ایفا کنند، سازمانهایی چون شورای اروپایی جوامع یهود این وظیفه را برعهده گرفتهاند و با توجه به گستره وسیع فعالیت این تشکل، میتوان آن را جزو اصلیترین سازمانهای فعال در این زمینه دانست، مکانیزم این سازمان در به صحنه کشاندن یهودیان منزوی، در مرحله اول با محمل امکانات و رفاه اجتماعی است که در مرحله بعد به فرهنگ یهود و نهایتاً آشناسازی و ایجاد انگیزه در ایشان در جهت آرمانهای صهیونیسم و همچنین اسراییل منتهی میشود.
⭕ مدرسه انقلاب فضای مشق انقلابی
https://eitaa.com/madresseinqhilab
_____________________
@Madresseinqhilab
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
فعالیتهای شورا در حمایت از اسراییل
فعالیتهایی که از جانب شورا در جهت منافع اسراییل صورت میپذیرد و بیشتر صورتی غیرمستقیم دارد به طور خلاصه بدین شرح است:
ایجاد همگرایی بین یهودیان اروپا و رژیم صهیونیستی و بهرهگیری از نتایج حاصله
جذب مهاجر از اروپا جهت انتقال به سرزمینهای اشغالی
تشکیل یک لابی و حامی قدرتمند یهودی برای اسراییل در کشورهای اروپایی
اهداف و روشهای سازمانهای صهیونیستی در جهان
در مبحث نفوذ یهودیان در نهادهای قدرت و تأثیرگذار همواره این سؤال پیش رو است که آنها چه هدفی را از این سیطرهورزی دنبال میکنند؟
صهیونیستها، با تمسک به مطالب جعلی واردشده در تورات، خود را یگانه قوم برگزیده الهی میخوانند، زیرا یهود معتقد است که خدای او "یهوه" دو نوع حیوان برای آسایش او آفریده است؛ یکی چهارپایان و دیگری انسانهای غیریهود که جان و مال و ناموسشان بی هیچ مانع و قید و شرطی باید در اختیار او باشد لذا این را حق مسلم خود میدانند که بر تمامیاقوام و سرزمین، اشرافیت و حاکمیت داشته باشند و جالب آن که هیچگاه از طرح چنین ایدههای نژادپرستانهای در تمامی اعصار ابایی نداشتهاند.
⭕ مدرسه انقلاب فضای مشق انقلابی
https://eitaa.com/madresseinqhilab
_____________________
@Madresseinqhilab
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷