پایگاه خبری مفاز
تیراندازی در هامبورگ؛ مهاجم عضو سابق فرقه «شاهدان یهوه» بود 🔹پلیس، عامل تیراندازی در مکان آیینی فرق
فرقه «شاهدان یهوه» پیشنهاد مراسم مشترک با کلیساهای آلمان را رد کرد
🔺مفاز- هفت نفر از جمله یک زن باردار و جنین ۲۸ هفتهای او در تیراندازی مرگبار به اجتماع شاهدان یهوه در هامبورگ جان باختهاند. عامل حمله که عضو مطرود این فرقه بود، پس از کشتن و مجروح کردن عدهای از همکیشان، به زندگی خود پایان داد.
🔺حال با گذشت یک هفته از جنایت، مراسمی در کلیسای جامع شهر هامبورگ برای سوگواری و گرامیداشت یاد قربانیان تدارک دیده شده است . این برنامه شامل افروختن شمع و دعا برای کشتهشدگان خواهد بود. سخنگوی کلیساهای شمالی اعلام کرده که چهار شمع نمادین در مراسم روشن میشوند؛ یکی برای مردگان و مصدومان، یکی برای محله، یکی برای امدادگران و دیگری برای صلح و آشتی.
🔺این در حالی است که میشائیل سفیداریس، از مسئولان جامعه شاهدان یهوه نسبت به برگزاری این مراسم ابراز تعجب و خشم کرده و گفته است: «حتی یک نفر از مصدومان یا بستگان قربانیان درگیر چنین برنامههایی نیست. جامعه شاهدان یهوه میخواهد مطابق اصول اعتقادی و به شیوه خود مراسم تشیع جنازه و عزاداری را صورت دهد.»
👈در وبسایت مفاز بخوانید
🆔@mafaz_news
برابری انسان و خدا در فرقه مورمونیسم
🔹الهيات مسيحى خدا را موجودی، روحانی قائم به ذات نامحدود و ابدی می داند (تیسن بی تا ۷۷-۷۳) خدای مسيحى دارای علم و قدرت مطلق است (همان ۹۰) مطابق کتاب مقدس خدای قادر مطلق خالق تمام هستی از جمله خالق انسان و روح اوست اعداد ۲۲:۱۶ جامعه ،۷:۱۲ اشعيا ،١٦:٥٧ ، زكريا ،۱:۱۲ و عبرانیان (۹:۱۲)
🔹#مورمونیسم به قوانینی ازلی باور دارد که حتی خدا را هم در بر می گیرد. خدای مورمون ها مطابق این قوانین عمل می کند و لذا متعالی از قلمرو طبیعت نیست.
🔹مورمونیسم ضمن ازلی دانستن تمام موجودات در توصیف موجودات ازلی ذهن یا روح را موجودی میداند که نه آغازی دارد و نه پایانی و مانند خدا واجب الوجود است. به نظر ایشان ذهن ابدی است و توسط خدا خلق نشده است بلکه با خدا برابر است. ذهن ابدی این قابلیت را دارد که به جایگاه الوهی صعود کند و به طور کامل برابر با خــدا شــود. ایــن ده های ازلی و ابدى عنصر اولیه انسانها هستند.
👈بیشتر بخوانید
🆔@mafaz_news
سوءبرداشت بهائیت از آیه پنجم سوره سجده
🔺مفاز- بهائیان بسیار تلاش نمودند تا بتوانند آیه پنجم از سوره مبارکه سجده را سند قرآنی در بشارت به ظهور پیامبر!!خود قرار دهند «یدبّر الأمر من السماءإلی الأرض ثم یعرج إلیه فی یوم کان مقداره ألف سنه مما تعدّون: او امر عالم را (نظام اکمل و احسن )از آسمان تا زمین تدبیر می کند سپس روزی که مقدارش به حساب شمابندگان هزار سال است باز به سو ی او بر می گردد» (ترجمه مرحوم الهی قمشه ای).
🔺فرقه بهائیت معتقد است با شهادت امام حسن عسکری علیه السلام به سال ۲۵۹ قمری با استناد به این کریمه عدد۱۲۵۹حاصل می گردد که به زعم آنها سال ظهور طلعت باب است . چرا با این همه غفلت دوران ولایت امام زمان علیه السلام را نادیده انگاشتید؟ حال آنکه این موضوع چنانکه پیشتر اشاره شد بر کسی جز جناب بهاءالله پوشیده نیست و بشارت به ظهور کسی دادید که در هیچ کتاب آسمانی و معتبر ارضی وجودش قابل اثبات نیست . البته نگارنده در سطور بعدی وجودش را ثابت خواهد کرد.
🔺حسین قدمی در مقاله اش مینویسد؛ در کتب تعلیمی فرقه بهائیت در شرح و بررسی کریمه ۱۰۵و۱۰۶از سوره مبارکه “انبیاء”که مژده به ارث بردن زمین توسط عباد صالح خداست آورده اند: «از امام باقر علیه السلام نقل شده است مقصود از بندگان در این آیه همان یاران مهدی موعود است و دلیل درستی این روایت اتفاق عامه و خاصه از فرق شیعی و سنی است».(گلگشتی در قرآن مجید ص۶۰-چاپ:کانادا)
‼️چگونه است در کتب سماوی بطور مباشر و غیر مباشر به ظهور حضرت در آخر الزمان اشاره شده و لی فرقه بهائیت معتقد است تدبیر و تنظیم عرش الهی بوسیله محمد بن عبدالله و یازده وصی او کامل شد و حال آنکه در دیگر کتب آورده اند: پیغمبر گفت: اگر نماند از دنیا مگر یک روز خدای آن روز را چنان درازش گرداند تا برانگیزد مردی صالح از اهل بیتم وآن مرد از اولاد فاطمه سلام الله علیها است. (مسند احمد حنبل ج۱ص۳۷۶ //ص۴۳۰ //ص ۹۹) (المستدرک علی الصحیحین ج ۴-ص ۵۵۷) کدام مفسر و عالم علوم قرآن از صدر اسلام تا کنون از این آیه کریمه برداشت بشارت به ظهور داشته که وی چنین برداشت نمود؟!!
🆔@mafaz_news
انواع بیخدایی در کتاب مقدس
کتاب مقدس سه نوع اصلی از انسان بیخدا را معرفی میکند: انسان بیخدا در میان امت خدا، امتهای بیخدا بیرون از امت خدا، و فیلسوف بیخدا. هر سه نوع نیز نمونههای نخستین هستند.
انسان احمق در کتاب مقدس نمونه نخستینِ بیخدایی دایمی در میان امت خداست؛ او نمونه اصلی بیایمانی مومنان است. در باره امت خدا کلام پیامبرانه ارمیاء، که در خصوص خاندان اسرائیل بیان کرده، برای همیشه معتبر است: «آنان یهوه را انکار کرده گفتهاند “او نیست [او یهوه نیست، او پروردگاری در میانشان نیست]”» (۵:۱۲). این انکار جنبه نظری ندارد بلکه به معنای جهلی فعال نسبت به حضور خدا و امتناع از گردن نهادن به احکام اوست.
👈بیشتر بخوانید
🆔@mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
8.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هجرت از الحاد به خداباوری
🎥 آخرین مصاحبه آنتونی فلو - دانشمند مشهور آتئیست دانشگاه آکسفورد که خداباور شد
✍در روزگاری که #آتئیست ها سعی میکنند از علم تجربی برای اثبات عقاید پوچشان استفاده (مصادره به مطلوب) کنند، افراد بزرگی همچون آنتونی فلو که ۵۰ سال از #آتئیسم دفاع میکرد به واسطه کشفیات علمی بیخدایی را کنار میگذارند.
مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و ادیان انحرافی👇
@mafaz_media
@mafaz_news
قانون جذب؛ ارمغان تفکر اومانیستی غرب
↩️انسانمحوری و آمالپروری
🔷در قانون جذب مهم طلب خوب است نه مطالبهگر خوب؛ یعنی از آنجا که تربیت انسان الهی در جذب مطرح نیست، هر کسی که هدفی را انتخاب نماید، صرف نظر از اینکه آن هدف، الهی و یا شیطانی باشد، به عنوان یک ارزش در کائنات ایجاد میشود و مطالبهگر به هدف خود دست مییابد. از مباحث قابل تأمل در راز، این است که قائلیین معتقدند: «مهم نیست تو خوب یا بد باشی و مهم نیست چیزی بخواهی که در ذات خود خوب باشد یا خوب نباشد، بلکه مهم خواست و طلب توست…».
هرچند این مختصر، گنجایش پرداختن به موضوعات مبنایی را ندارد، اما ذکر چند نکته خالی از لطف نیست:
🔹نکته اول اینکه، این گونه محوریت دادن به خواستها و تمنیات آدمیان، محصول رویش بذر #سکولاریسم و دنیاگرایی است که از زمین #اومانیسم روییده است؛ یعنی همان نظام معرفتی که انسان را محور هستی میداند و خواسته، لذت و امیال او را اصیلترین اصل در نهاد انسانی میداند و بالتبع همین خواستهها را مبنای نظام تشریع قرار میدهد.
🔹دوم اینکه در چنین نظام معرفتی، ارزش انسان نه در بعد الهی و ملکوتی او، بلکه در خرد زمینی و عقل معاشاندیش اوست. نتیجه آنکه، خردگرایی و عقلگرایی اصالت پیدا میکند و در نهایت، رفاه و تنعم انسان و خوشی و لذات او تعیینکنندهی مطلوبهای اوست.
👈اینجا بخوانید
🆔@mafaz_news
الهی حوّل حالَنا بظُهور الحجّة♥️...
فرارسیدن سال جدید بر همگان مبارک🌺
پایگاه خبری مفاز
t.me/joinchat/SaLFLpltCV7hovrh
وقایع مهمی که در نوروز رخ داده است
🔹عید نوروز روزی است که کشتی نوح بر کوه جودی قرار گرفت.
🔹همان روزی که جبرئیل بر نبی(ع) نازل شد.
🔹روزی که رسول اکرم(ص)، علی(ع) را بر دوش کشید تا بتهای قریش را از بالای کعبه برکند.
🔹نوروز روزی است که نبی (ع) به وادی جن رفت و از ایشان بیعت گرفت.
🔹روزی که برای حضرت علی(ع) از مردم بیعت گرفت (غدیر خم) نوروز روزی است که قائم آل محمد (عج) ظهور خواهد کرد.
🔹همان روزی که امام عصر (عج) بر دجال پیروز خواهد شد روزی است که حضرت سلیمان (ع) انگشتری خویش را پس از مدتی پیدا کرده است.
👈در وبسایت مفاز بخوانید
🆔@mafaz_news
نوروز به آغاز دین زرتشت هیچ ارتباطی ندارد/ ثواب اعمال عبادی در نوروز بیشتر نیست
نوروز یکی از جشنهای بزرگ فرهنگی در حوزه تمدنی ما است که ریشه در رویش و دگرگونی زمین دارد، همواره با فراز و فرودهایی در کشورهای افغانستان، ایران، پاکستان، کشورهای آسیای میانه و ترکیه گرامیداشت شده است.
این جشن فرهنگی با آنکه نخستینبار از بلخ سرچشمه گرفته است؛ اما در افغانستان مخالفانی نیز دارد. شماری آن را به نام پاسداری از دین محکوم و حرام میدانند، گروهی -به زعم خودشان- برای جلوگیری از گسترش خرافات، شماری دیگر آن را به زردشت نسبت میدهند و یکتعداد به دلایل هویتی آن را مردود میدانند؛ اما بهصورت عموم در منابع دینی اسلامی حکمی که مختص به حرام بودن نوروز باشد وجود ندارد و دلایلی که در ین مورد ارایه شده، بسیار ضعیف است.
نوروز به آغاز دین زردشتی هیچ ارتباطی ندارد؛ به این دلیل که زردشت حدود ۵۸۰ تا ۶۰۰ سال قبل از میلاد زندگی میکرده است. پس با این حساب، فاصله میان پیشدادیان بلخ و زردشت حدود ۲۵ قرن است. بهتر است بگوییم که نوروز حدود ۲۴۰۰ یا ۲۵۰۰ سال پیش از به دنیا آمدن زردشت وجود داشته و تجلیل شده است.
👈ادامه مطلب
@mafaz_news
علّامه طباطبائی و آموزه گناه نخستین!
علامه طباطبائی، در پرتو آیات قرآن کریم، معتقد است حضرت آدم علیه السلام به دو دلیل مرتکب هیچ گناهی نشده است:
1. نهی خدا از نزدیک شدن به درخت ممنوع، ارشادی بود نه مولوی؛ زیرا در بهشت صادر شده بود و بهشت جای تکلیف و امر و نهی مولوی نیست. در نهی ارشادی، صلاح حال شخص نهی شده مورد نظر است و نهی کننده می خواهد او را به سوی آنچه که مصلحتش در آن است ارشاد کند و نواهی و اوامری که این چنین باشند نه بر امتثالشان ثوابی مترتب می شود و نه بر مخالفتشان عقابی. دقیقا مانند امر و نهی هایی است که طرف مشورت ما به ما دارد و یا طبیب به بیمارش دارد که در آن ها تنها رشد و مصلحت طرف مشورت موردنظر است که در صورت مخالفت شخص با آن ها، تنها به مفسده و ضررهایی که شخص آمر و ناهی در نظر داشت می رسد.
👈بیشتر بخوانید
🆔@mafaz_news