eitaa logo
پایگاه خبری مفاز
2.5هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
2.5هزار ویدیو
305 فایل
﷽ پایگاه خبری مفاز؛ منبع اخبار فرق‌‌ضاله و ادیان انحرافی t.me/mafaz_news شامد: 1-2-757841-65-0-1 ارتباط با ما👇 @Pasokhgoo_mafaz سایت👇 www.mafaz.ir اینستاگرام👇 www.instagram.com/mafaz.ir سروش👇 sapp.ir/mafaz_news ایتا 👇 eitaa.com/mafaz_news
مشاهده در ایتا
دانلود
امام سجاد(ع): «برای عباس (ع) در روز قیامت منزلتی است که جمیع شهدا به آن غبطه می‌خورند» 🏴فرارسیدن تاسوعای حسینی بر همگان تسلیت باد 💥پایگاه خبری مفاز💥 eitaa.com/mafaz_news
قوانین پوشش در کلیسا 🔻Whether you’re planning to visit the wonderful St. Peter Basilica in the Vatican City or the impressive St. Alexander Cathedral in Sofia... چه قصد بازدید از کلیسای شگفت انگیز سنت پیتر در شهر واتیکان را داشته باشید یا از کلیسای جامع چشمگیر سنت الکساندر در صوفیه بلغارستان، همه کلیساها دارای یک کد لباس پوشیدن هستند. برای مثال، مردان و زنانی که از صخره ها و صومعه های خیره کننده در متئورا یونان بازدید می کنند، باید پاها و بازوهای خود را بپوشانند. 💥پایگاه خبری مفاز💥 eitaa.com/mafaz_news
باور بومی و فرقه‌ای که حسین(ع) فقط مال ماست! ✍در کتاب «حسین وارث آدم»، شریعتی می‌کوشد تا شهادت و امام حسین(ع) را از باوری بومی، قومی و فرقه‌ای که می گوید صرفا امام حسین(ع) مال ماست، تبدیل به راهی برای نجات انسان کند... ✍در این مجال بر آنم تا از کتاب «حسین وارث آدم»، اثر دکتر علی شریعتی یادکنم که در سال ۱۳۴۹ منتشر شد. در دههٔ چهل و پنجاه در میان آثار بسیار متعددی که دربارهٔ حوادث عاشورا به تحریر درآمد، سه اثر بیش از دیگر آثار محل توجه قرار گرفت: «شهید جاوید» اثر آقای صالحی نجف آبادی، «حماسهٔ حسینی» اثر استاد مرتضی مطهری، و «حسین وارث آدم» اثر دکتر علی شریعتی. به گمانم اثر شریعتی، بیش از دو اثر دیگر در میان جامعه، به خصوص در میان نسل جوان راه باز کرد و از اثرگذاری ژرفی برخوردار شد. حتی می توان گفت «حسین وارث آدم» یکی از زیباترین و عمیق‌ترین آثاری است که در تاریخ گذشته و حال ما دربارهٔ شهادت به تحریر درآمده است. ✍شریعتی به واسطهٔ بازخوانی مفهوم «شهادت»، خواهان نزدیک شدن به وجدان مغفول جامعه و دعوت افراد خوکرده به اخلاق ذلت و بردگی، به نوعی اصالت و خودجوشی بوده است. در همهٔ سنن دینی، شرقی و معنوی یکی از نشانه‌های باورمندی به وجود حقیقت و وفاداری با عهد و پیمانی که میان انسان مومن متفکر با حقیقت وجود دارد، آمادگی فرد مومن و متفکر برای مواجههٔ انتخابی و آزادانه با پدیدهٔ «مرگ» است. در سنت تاریخی خود ما نیز «شهادت»، یعنی مرگ در راه خدا و ایمان به خداوند در همین سیاق، یعنی بر اساس درک خاصی از حقیقت و وجود پیوندی ازلی و ابدی میان فرد مومن با خداوند باید فهمیده شود. ✍البته باید توجه داشت که «شهادت» و «آمادگی برای شهادت» از ارزش‌های بسیار متعالی سنن دینی و معنوی از جمله اسلام و تشیع و حتی سنن غیردینی بوده است. لیکن این خطر وجود دارد که این مفاهیم و ارزش‌های متعالی به ابزارهایی سیاسی و ایدئولوژیک در دست قدرت‌ها یا جریان‌های سیاسی تبدیل شوند. آن‌چنان که این استحالهٔ معنایی دربارهٔ مفهوم متعالی «شهادت»، این روزها برای نمونه در عملیات تروریستی و انتحاری برخی از مسلمانان معتقد به گروهی از جریان‌های ظاهرا اسلام‌گرا و در واقع به شدت ضد اسلام و ضد معنویت دیده می‌شود. ✍شهادت و شهادت‌طلبی که امری بسیار متعالی است، اگر با «آگاهی و خودآگاهی» و نیز با «آزادی و انتخاب» همراه نباشد، بی‌تردید خود برای جامعه و فرهنگ دینی و معنوی به ابزاری بسیار آسیب‌رسان و خطرناک تبدیل می‌شود. ✍در «حسین وارث آدم»، شریعتی می‌کوشد تا بر اساس درکی وجودی، شهادت و امام حسین(ع) را از باوری بومی، قومی و فرقه‌ای که صرفا مورد اعتقاد شیعیان است، به یک نحوهٔ نگرش و به یک فلسفهٔ تاریخ برای همهٔ آن کسانی تبدیل کند که راهی برای نجات انسان از بردگی و اسارت جست‌وجو می‌کنند. ✍بیژن عبدالکریمی 💥پایگاه خبری مفاز💥 eitaa.com/mafaz_news
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مفازمدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عزاداری شمرهای زمانه 🔹 که دستشان به خون صدها ایرانی هموطن آغشته است، از حسین(ع) می‌گویند! 🔹رسانه می‌تواند یزید را هم حسینی نشان دهد. 🔹نفاق در بیشتر مواقع شباهت‌ زیادی به جریان حق دارد. ✍ما به عنوانِ خواننده تاریخ، حق و باطل را در جریان تاریخی به خوبی تشخیص می‌دهیم و می‌فهمیم که در دوراهی که در یک طرف ولی‌زمان و در طرف دیگه همسر پیامبر(ص) یا صحابه نماز شب‌خوان هستند، بایستی عَلَم حمایت از امام زمان(عج) برداشت و اصحابِ جمل را رها کرد اما برای کسی که در معرکه است، تشخیص سخت است همانطور که موارد زیادی بودند که اشتباه فهمیدند و در دامِ فتنه گرفتار شدند. ↙️ مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریان‌های انحرافی @mafaz_media @mafaz_news
تمسخر قرآن کریم توسط سربازان ارتش رژیم صهیونیستی در مسجدی در شمال غزه. 💥پایگاه خبری مفاز💥 eitaa.com/mafaz_news
تقدس‌نمایی یا مظلوم‌نمایی؛ «مسیح حافظ ترامپ است»! پس از جان سالم به در بردن ترامپ از سوءقصد اخیر، هواداران راست‌گرا و مذهبی او با تصویرسازی فوق و با شعار «Trump is PROTECTED»، بار دیگر تلاش دارند چهره‌ای مقدس و مسیح‌گونه از ترامپ را برجسته کنند. 💥پایگاه خبری مفاز💥 eitaa.com/mafaz_news
محرم در پاکستان؛ آشنایی با بانی آئین‌های عاشورایی و مناسک پشتون‌ها 🔹آئین‌های عزاداری در میان قبایل پشتون پاکستان نیز، مانند بسیاری از جوامع مسلمان، دارای ویژگی‌های خاص خود است که با توجه به سنت‌ها و باورهای فرهنگی و مذهبی آنها شکل گرفته است. برخی از این آیین‌ها عبارتند از: محافل مذهبی و نوحه‌خوانی، قرائت قرآن و دعا، نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی، راهپیمایی‌های عزاداری، توزیع نذورات از قبیل غذا و نوشیدنی، پوشیدن لباس‌ سیاه، تعزیه‌خوانی و نصب نمادهای عزا 🔹این آیین‌ها و سنت‌ها نشان‌دهنده ارادت و احترام عمیق پشتون‌های پاکستان به امام حسین(ع) و واقعه کربلا است و به نوعی پیوند فرهنگی و مذهبی آنان با تاریخ و میراث اسلامی را نمایان می‌سازد. 🔹در شهر پیشاور که مرکز ایالت خیبرپختونخوا است، نیز از اول محرم تا ۸ ربیع الاول مراسم عزاداری با طرق مختلف برگزار می‌شود که در آن شیعه و سنی‌های بریلوی شرکت می‌کنند و بر مصائب فرزند پیامبر خدا صلی الله علیه و آله اشک می‌ریزند. ✅ با تلاش روحانیون محلی و بریلوی و همچنین خانه فرهنگ ایران در پیشاور از چند سال گذشته اتحاد و همبستگی در بین مسلمانان وجود آمده و در نتیجه آن روحانیون برجسته اهل سنت در مجالس عزاداری شیعیان از جمله در برنامه‌های محرم خانه فرهنگ ایران در پیشاور شرکت می‌­کنند. 💥پایگاه خبری مفاز💥 eitaa.com/mafaz_news
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ 🏴 فرارسیدن سالروز شهادت مظلومانه امام حسین(ع) و یاران با وفایشان تسلیت باد eitaa.com/mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
7.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ویدیویی از عزاداری مناطق شیعه نشین عربستان سعودی ↙️ مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریان‌های انحرافی @mafaz_media @mafaz_news
کشتن کودکان مسلمان؛ تفریح بهائیان در شب‌هایی چون عاشورا آیت‌الله مسعودی خمینی در خاطرات خود از یکی از جنایات بهائیان در شب عاشورا در قم پرده برداشته و درباره جلسه شبانه در باغ اویسی قم می‌نویسد: حدود سال‌های ۱۳۳۹ و ۴۰، بهائیان در باغ (ارتشبد غلامعلی) اویسی در قم محفل‌های شبانه داشتند. گاهی اوقات برنامه‌هایی داشتند که بسیار فجیع و دلخراش بود؛ از جمله شب‌های ، یک بچه‌مسلمان را با خود به باغ می‌بردند و او را در حین جشن و پایکوبی به قتل می رساندند و می‌کردند. بنده با یک واسطه از فرد که خود شاهد این ماجرا بوده نقل می‌کنم که می‌گفت: یک‌بار در یکی از این محافل، عده زیادی از بهائیان جمع شده بودند و چند نفر سرهنگ هم از تهران به قم آمده بودند و در آنجا حضور داشتند. آنان پسربچه‌ای حدوداً ۱۰ ساله‌ای را در تهران ربوده و با خود به قم آورده بودند. این ماجرا را رئيس ژاندارمری قم برای رفیق ناقلِ خبر گفته بود که شب عاشورا بود و من در محل کارم در ژاندارمری نشسته بودم که یکی از دوستانم آمد و گفت: محفلی در باغ اویسی برقرار است آیا مایلی برای تماشا برویم؟ من موافقت کردم و به‌اتفاق به باغ رفتیم و از پشت ساختمان نظاره کردیم. دیدیم که دختر و پسر می‌زنند و می‌رقصند و غلقله‌ای است و پسری را هم وسطه صحنه روی زمین گذاشته‌اند و تمام افرادی که دور میز هستند، هر کدام درفشی در اختیار دارند و همزمان با میگساری و خوانندگی، ضربه‌ای هم به تن پسر می‌زنند. من (رئیس ژاندارمری) دیدم که در آن جماعت، سرهنگی نشسته است که گویا از همه بیشتر خوش به حالش است! یک لحظه فکر کردم که الآن برخی از مردم در مجالس (علیه‌السلام) دارند به سر و سینه می‌زنند و یک عده از خدا بی‌خبر هم در اینجا مشغول عیش و عشرتند. با این اندیشه خونم به جوش آمد و کنترل از دستم خارج شد. به رفیقم گفتم: علی الله! هر چه باداباد! بعد تفنگ کشیدم و یک گلوله در مغز سرهنگ خالی کردم! سرهنگ نقش بر زمین شد و جماعت جیغ کشیدند و محفل به‌هم خورد. بعد به اتفاق دوستم جلو رفتیم و افراد را با اسلحه تهدید کردیم. در همان حال که دستانشان را به نشانه تسلیم بالا گرفته بودند، آنان را در یکی از اتاق‌های باغ زندانی کردیم و در را بستیم. بعد نگران شدیم که چه بلایی سر جنازه سرهنگ بیاوریم. اینجا بود که او را زیر مقادیر زیادی کود که در باغ تلنبار کرده بودند، پنهان کردیم. بچه‌مسلمان مصدوم را به تهران فرستادیم تا به پدر و مادرش بسپارند. بعد با خیال راحت به یکی از مجالس روضه ابی‌عبدالله (علیه‌السلام) رفتیم! صبح روز بعد سر کارمان حاضر شدیم؛ انگار نه انگار! مدتی بعد افرادی با داد و قال وارد شدند و گفتند: «یک مشت آدم گم کرده‌ا‌یم! شما ندیده‌اید؟» گفتیم: «نه! مگر دست ما سپرده بودید؟» در نهایت هم نتوانستند قتل سرهنگ بهائی را به دوش ما بیندازند. پ.ن: جواد امامی، خاطرات آیت‌الله مسعودی خمینی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، چاپ اول، پاییز ۱۳۸۱، صص ۲۲۹ و ۲۳۰ 💥پایگاه خبری مفاز💥 eitaa.com/mafaz_news