پایگاه خبری مفاز
واکنش کاربران به افتتاح «مرکز خانواده ادیان ابراهیمی» در امارات امارات متحده عربی با ادعای ترویج گف
جای خالی ابراهیم بتشکن
✍مُسْلِمْنا- در حالی خبر گشایش «بیت العائله الابراهیمیه» با مشارکت اسلام سنتی الازهر و سنتی های امارات با محوریت «عبداللّه بن بَیِّه» منتشر شد؛که جای خالی نمادهای دینی، اِلِمان ها هنری مذهبی که نشانگر تلاش های ابراهیمخلیل(ع) برای برپایی توحید و مبارزه با بت پرستی، برقراری عدالت و دفاع از مظلوم در جای جای این خانه مشهود بود. از نظر متفکران اسلام سیاسی، پنجه در پنجه ستمگران نهادن و سرپیچی علیه ظلم از بخش های پررنگ در سیره خلیل الرحمن(ع) است که سنتی های متولی احداث «بیت العائله الابراهیمیه» بدان توجهی نکرده اند.
در یک تقسیم کلی، نحوه مواجه کشورهای حاشیه خلیج فارس با جریانات اسلامی به سه دسته تقسیم می شود؛
1⃣ کویت، عربستان و بحرین باحمایت از سردمداران جریان اسلام سلفی و ترویج نوسلفیه عموما اهداف فرهنگی خود را پیش می برند.
2⃣ قطر با جانبداری از جریان اسلام سیاسی و مشخصا اخوان المسلمین سعی در جذب و حمایت بخشی از تفکرات سیاسی جهان اسلام را دارد.
3⃣ امارات نیز با تکیه بر پتانسیل گفتمان اسلام سنتی در تعامل با تصوف و پررنگ کردن تساهل و تسامح #صوفیانه، سعی در جذب بخش عظیمی از طریقت های جهان اسلام به سوی خود دارد. تکیه امارات بر انتخاب «عبداللّه بن بَیِّه» صوفی موریتانی الاصل به عنوان فقیه طراز اول خود این سیاست را تقویت کرد. از آن طرف، حمایت و اعطای تابعیت به «وسیم یوسف» صوفی و خطیب اردنی به عنوان سخنگو و بلندگوی مهمترین مسجد ابوظبی (مسجد الشیخ زائد بن آل نهیان) این سیاست پشتیبانی شد. تا جایی که نگاه صوفیانه «وسیم یوسف» به روابط جهان اسلام با اسرائیل سبب شد که او را «شیخ التطبیع» بنامند. همچنین حمایت بین المللی از خطابه های متساهلانه «حبیب الجفری» به عنوان صدای فرامرزی امارات در رسانه های ماهواره ای و مجازی، این تساهل را در این هفت امارت شیخ نشین بلند آوازه تر کرد.
✍هر چند امارات ادعا کرده است در ساخت بیت العائله الابراهیمیه، از نمادهای یکسان و حتی یک شکل و اندازه استفاده کرده است؛ ولی تسمیه #مسجد و کلیسای این مجتمع به نام «احمد الطیب» و «پاپ فرانسیس» از مشاهیر معاصر و تسمیه کنیسه به نام «موسی بن میمون متوفی ۶۰۱ قمری» فیلسوف قدیمی #یهودی ادعای تساوی دینی را با چالش جدی مواجه کرده است.
✍النهایه: با توجه به ضرورت شناخت دقیق تر ما از طیف های اسلام در کشورهای حاشیه خلیج فارس، پیشنهاد بررسی و نسبت سنجی میان سیاست های فرهنگی کشورهای حاشیه خلیج فارس با جریانات اسلامی و همچنین پیشنهاد پژوهش در مورد شاخصه های دقیق خطوط اصلی سیاست گذاری اسلام کشورهای حاشیه خلیج فارس با نگاه آینده نگارانه را مورد تأکید قرار می دهیم.
@mafaz_news
مرگ کشیشی که تلاش کرد از عیسی مسیح تقلید کند!
پدر فرانسیسکو باراجاه، موسس کلیسای انجیلی سنتا ترینیداد، تلاش کرد مطابق با انجیل متی، مثل عیسی مسیح ۴۰ روز روزه بگیرد، اما پس از آن که نزدیکانش او را به بیمارستانی در شهر بیرا منتقل کردند، با وجود تلاش پزشکان درگذشت.
🔺این کشیش موزامبیکی ۲۵ روز بدون آب و غذا روزه گرفت و آن قدر وزن کم کرد که دیگر نمیتوانست روی پاهای خود بایستد.
🔺در چنین شرایطی، نزدیکان و پیروانش او را به بیمارستان منتقل کردند، اما با وجود تلاش پزشکان برای احیای اندام داخلی و دستگاه گوارشی این کشیش، وی در نهایت به علت «کمخونی مفرط» درگذشت.
🔺مشکل کمآبی مفرط او تا حدی با سرم و تزریق مایعات رفع شده بود اما تلاش پزشکان نتیجه نداد و این کشیش ۳۹ ساله روز چهارشنبه ۱۵ فوریه از دنیا رفت.
@mafaz_news
ثابتی در سه ساحتِ «بهائیت»، «ساواک» و «آمریکا»
🔹انتشار تصویری از پرویز ثابتی نفر دوم اداره ساواک در تجمع ایرانیان در آمریکا روز گذشته خبرساز شد.
🔹از زمان خروج وی از ایران در آبان ماه ۵۷ تا امروز، کمتر تصویری از وی منتشر شده بود و بهشدت رسانهگریز بود.
🔹آخرینبار که نام ثابتی بر سر زبانها افتاد در ماجرای مصاحبه با صدای آمریکا به بهانه انتشار کتاب خاطراتش با نام «در دامگه حادثه» بود.
🔹کتابی که خشم بسیاری از زندانیان سیاسی دوران شاه و مبارزان و فعالان آن زمان را برانگیخت.
🔹پرویز ثابتی را میتوان جمع همه دشمنان ایران و انقلاب اسلامی در قامت یک شخص دید. ثابتی در مقام یک بهایی، ثابتی در جایگاه ساواک و ثابتی آمریکایی که نماد نقض حقوق بشر است.
@mafaz_news
سازمان رجوی را نباید دست کم گرفت!
✍به عنوان یک ناظر غیر متخصص در بابِ سازمان #مجاهدین_خلق، حس می کنم در تحولات جاری و آتی، آنها بازیگری موثرتر از توقع ما خواهند بود. بگمانم برای تصرف قدرت، بدترین و شاید از بعضی جهات، آماده ترین گزینه اند. گمان می کنم ایرانیان باید این بازیگر قدیمی پنهانکار را پایش کنند. چند نکته از دید من، شایان توجه است:
✍نفرت انباشته ۸۸ تا ۹۸ از حکومت در کنار پروژهٔ تطهیر سابقه سازمان از طریق تبلیغ اعدامهای ۶۷ و همچنین گسترش فقر ، دروازهٔ عضوگیری را بر آنها گشود. گویا در اعتراضات ۹۸، در حاشیه تهران هر جا شلوغ می شد، سر وکلهٔ تیم های میدانی آنها سبز می شد. در کشورهای غربی هم حضور نسل ۳ و ۴ ، ملموس تر شده است. حالا فقط فسیل هایی چون ابریشمچی و جعفر زاده را نمی بینید، کلی شبنم خانم جوان و فعال دارند.
🖇متن کامل یادداشت
@mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 واکنش مروج اوشو به کرسی استاد افتخاری آقای دکتر رئیسی
🔸کانال تلگرامی «حقیقت در برابر دروغ» متعلق به «محسن خاتمی» از مروجین اوشو و ساکن هند، با انتشار ویدئویی به تمسخر اعطای کرسی استاد افتخاری آقای دکتر رئیسی، ریاست محترم جمهور، توسط یک دانشگاه چینی پرداخت.
🔹در این ویدئو که توسط زینب موسوی ضبط شده است، با تمسخر برخی کارهای فرهنگی صورت گرفته توسط روحانیون، موضوع اعطای کرسی استاد افتخاری به آقای دکتر رئیسی نیز مورد طعنه و طنز قرار میگیرد.
مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و ادیان انحرافی👇
@mafaz_media
@mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
22.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گلستان در آتشِ دراویش!
بازخوانی یک روایت؛
🔹به مناسبت پنجمین سالگرد شهدای فتنه دراویش و غائله خیابانِ پاسدارانِ تهران در اواخر بهمنماه ۱۳۹۶
مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و ادیان انحرافی👇
@mafaz_media
@mafaz_news
روایت بانوی بودایی تازه مسلمان از آشنایی با پیامبر رحمت(ص) و اسلام
اسم من «یوگیتا پاندید» هست، ۳۳ سال دارم و اصالتاََ اهل هند هستم. بنده در یک خانواده بت پرست متولد شدم و قبل از پذیرش دین اسلام، یک بودایی بودم و پیروی از آیین بودا را وظیفه خود میدانستم، والدین بنده همچنان بتپرست هستند.
در هند خبرنگاری میکردم، در یکی از برنامههایی که در یکی از شبکههای محلی داشتیم، با یکی از همکاران آشنا شدم و او از اسلام و قرآن برای من گفت، چون من چیزی نمیدانستم و خلاصه به وسیله این همکار گرامی که بعدا همسر بنده شد، ایمان آوردم و مسلمان شدم. بعد از ازدواج، تصمیم گرفتیم برای آشنایی بیشتر با اسلام، به ایران و قم بیایم و الآن ۹ سال است که در قم ساکن هستیم.
👈بیشتر بخوانید
@mafaz_news
واقعیت جریان احمد الحسن از زبان یکی از مستبصران حوزوی
نشست «چرایی گرایش و روشهای جذب در جریان انحرافی احمد اسماعیل بصری (مدعی یمانی)» سی ام بهمنماه با سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین سید حسن پورآذر از مستبصران جریانهای انحرافی مدعی یمانی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.
در ابتدا فعالیتهای تبلیغی جریان #احمد_الحسن، به صورت تشکیلاتی نبود و هر کس به صورت جزیرهای کار میکرد و زمانی طول کشید تا صورت تشکیلاتی پیدا کرد و حوزه مهدوی شکل گرفت که بنده در آنجا حلقات شهید صدر تدریس میکردم. یک دانشکده مجازی هم ایجاد شده بود که پیروان احمد الحسن به واسطه آن تقویت شوند و با ادله این فرقه آشنا شوند و زمینه ورود برای حوزه مهدوی فراهم شود. برای ثبت نام از طلاب مدارک اخذ میشد و برای نجف ارسال میشد.
👈مشروح گزارش
@mafaz_news
متهم ردیف اول حمله تروریستی شاهچراغ: اُمرا به من گفته بودند که با زنان و بچهها کاری ندارند
محمد رامز رشیدی:
🔹در ولایت جوزجان افغانستان آموزش نظامی دیدم.
🔹دو بار به ایران آمدم که بار اول به صورت غیرقانونی، با تصمیم شخصی و برای کار بود اما بار دوم با دستور امیر داعش وارد ایران شدم که در ادامه و پس از ورود به ایران دستوراتی که منتهی به حادثه تروریستی شاهچراغ شد دریافت و اجرا کردم.
🔹بیعت دوباره و چندباره با اعضا رسم و روال نیست اما دستور رابط من با گروه داعش این بود که با حامد بدخشانی عامل حمله تروریستی پیش از عملیات بیعت مجدد داشته باشم و فیلم آن را ارسال کنم.
🔹اُمرا به من گفته بودند که با زنان و بچهها کاری ندارند و به افراد عادی آسیب نمیزنند.
@mafaz_news
نیاز به مدلهای درمانی روانشناسی در کلینیک فرقه درمانی
جعفر هاتف الحسینی، نویسنده تغییر دین در میسیولوژی معتقد است؛
درمانگرهای روانشناس بر اساس یک مدل درمانی به درمان فرد می پردازند، به طور مثال مشاوران خانواده با مدل زوج درمانی اکت به درمان می پردازند و مدل های دیگری با رویکرد های متفاوت وجود دارد که مشاوران بنا بر موقعیت از آنها استفاده می کنند.
سالهای سال بوده روانشناسانی در دنیا در حال تحلیل عملکرد فرقه هستند، ولی چون این منابع به فارسی ترجمه نشده است و همچنین کار علمی دانشگاهی در ایران برای مدل نویسی درمانی روانشناسی انجام نشده است، غالب مشاوران در زمینه فرقه به صورت تجربی به درمان می پردازند، نبود مدل درمانی علمی باعث شده در بحث کلینیک #فرقه یک فعالیت منسجم و علمی انجام نشود.
👈مشروح گفتوگو
@mafaz_news
انتشار فیلم غیر رسمی داعش؛ «جنگ هنوز آغاز نشده است»
«جنگ هنوز آغاز نشده است» شعار اخیر فیلم غیررسمی داعش تحت عنوان (WAR AND MEDIA) است که در واقع بخش دوم مستند “النهایه و البدایه” پس از انتشار قسمت اول آن در سال ۲۰۲۱ میباشد. این فیلم نام فرعیاش (WAR HAS’NT BEGUN YET) یا “الحرب لم تبدأ بعد” میباشد.
این فیلم در حالی منتشر میشود که داعش در بدترین روزهای خود از نظر آماری قرار دارد به گونهای که طبق آمار منتشر شده توسط داعش در هفته آخر دیماه، تعداد عملیاتهای این گروه تروریستی برای نخستین بار در طول تاریخ حیاتش تک رقمی شد.
این فیلم تحولات ولایت سینا را به تصویر میکشد. ولایتی که در زمان بیعت اخیر دواعش با ابوالحسین الحسینی، خلیفه جدید داعش تنها چهار نفر در تصویر حضور دارند.
👈مشروح خبر
@mafaz_news
تاثیرپذیری اعتقادات بهائیت از تصوف
با نگاهی دقیق در واقع وارد شدن بزرگان مکتب #شیخیه و بهائیت در مسلک تصوف و بهره گرفتن از آموزهها و انحرافات #صوفیان توانستند مکتبی مستقل اما نشأت گرفته از مکتب #صوفیه تأسیس کنند که در آن از آموزهها و انحرافات صوفیان استفاده کردند که کاملاً به آموزهها و اعتقادات صوفیه شباهت دارد از جمله رکنرابع یا ادعای ارتباط با امامزمان (عجلالله تعالی فرجه الشریف) یا ادعای رابطه مستقیم با ائمهاطهار(ع) و نقل حدیث از آنها و یا غلو در مقامات اهلبیت (ع) و اینچنین توانستند رئیس هر مکتب را بهمانند صوفیان به عنوان باب و مظهر الهی معرفی کنند و به این شکل تصوف زمینه ساز مناسبی برای رشد و ترویج شیخیگری و بعدها بابیگری و بهائیت شد بزرگان #بهائیت مانند بزرگان شیخیه وقتی وارد مسلک تصوف شدند از انحرافات صوفیه در مسلک بهائیت نهایت استفاده را نمودند.
👈در وبسایت مفاز بخوانید
@mafaz_news