eitaa logo
پایگاه خبری مفاز
2.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
2.5هزار ویدیو
294 فایل
﷽ پایگاه خبری مفاز؛ منبع اخبار فرق‌‌ضاله و ادیان انحرافی t.me/mafaz_news شامد: 1-2-757841-65-0-1 ارتباط با ما👇 @Pasokhgoo_mafaz سایت👇 www.mafaz.ir اینستاگرام👇 www.instagram.com/mafaz.ir سروش👇 sapp.ir/mafaz_news ایتا 👇 eitaa.com/mafaz_news
مشاهده در ایتا
دانلود
پایگاه خبری مفاز
! به گزارش مفاز، در مقابل خوش خدمتی و اطاعت محض رهبران بهائیت از سردمداران رژیم کودک‌کش صهیونیستی، این رژیم در کنار نسل‌کشی و آوارگی فلسطینیان، بهائیت را به رسمیت شناخته و به حمایت از آن روی آورده است؛ همچنان که پروفسور نرمان نيويچ، دادستان اسبق و يکی از شخصيت‌های سياسی حقوقی دولت اسرائيل، در به رسمیت شناختن بهائیت گفته است: «اکنون فلسطين را نبايد فی الحقيقه منحصراً سرزمين سه ديانت محسوب داشت، بلکه بايد آن را مرکز و مقر چهار ديانت به شمار آورد، زيرا امر بهائی که مرکز آن حيفا و عکا است و اين دو شهر که زيارتگاه پيروان آن است به درجه‌ای از پيشرفت و تقدم نائل گشته که مقام ديانت جهانی و بين المللی را احراز نموده است».[1] اما در اینجا سئوالاتی مطرح است از جمله اینکه: با توجه به رسمیت شناخته شدن بهائیت در اسرائیل، چرا پیشوایان بهائی در کنار اصرارشان به لزوم تبلیغ دینشان برای دیگران [2]، اسرائیلی‌ها را از این قانون مستثنی کرده‌اند و هیچ بهائی حق ندارد یک یهودی را به دین خود دعوت کند؟[3] همچنین اگر اسرائیل بهائیت را به رسمیت می‌شناسد، پس چرا سران تشکیلات بهائی موظف به رعایت انحصار تعداد خاصی از پیروان خود در این سرزمین هستند و هرآنکس که بدون اجازه‌ی آنان و خارج از نوبت به اسرائیل سفر کند را مشمول طرد روحانی قرار می‌دهند؟![4] آری؛ بدون شک اسرائیل، بهائیت را تنها به چشم مسلکی ساختگی، وابسته و صادراتی می‌نگرد که پیروان آن، وظیفه‌ی جاسوسی برای این رژیم را بر عهده دارند. پی‌نوشت: [1]. شوقی افندی، قرن بدیع، ترجمه‌ی نصرالله مودت، ج 4، ص 162. [2]. ر.ک: محمدعلی فیضی، رساله راهنمای تبلیغ، بدیع، ص 5. [3]. نهاد رهبری بهائیت، بیت العدل، بیت العدل پاسخ به نامه‌ی مورخ: 25 ژوئن 1995. [4]. ر.ک: شوقی افندی، توقیعات مبارکه، ج 4، صص 42-41.
انحرافی دیگر در #بهائیت پیشوایان فرقه‌ی بهائیت همگام با جریان وهابیت، پیمودن مسافت برای زیارت قبور را حرام دانسته و اظهار داشته‌اند: «در بشارت نازل که شدّ رِحال (پیمودن مسافت) برای زیارت قبور جایز نه، این حکم عمومی است مگر مواقع منصوصه و لکن هر مَرقد مُنوری از شهداء و غیر شهداء از أحیاء در هر مملکتی هست، باید نهایت احترام را مجری داشته و زیارتش سبب روحانیت و نورانیت قلب می‌گردد».[1] این در حالیست که بهائیان با تأویل‌های نابجا همه‌ساله از سراسر دنیا عازم قبر پیامبرخوانده‌ی این فرقه در اسرائیل شده و به سهم خود، صنعت گردشگری اسرائیل را رونق بخشیده‌اند؛ همچنان که آیتی (مبلّغ پیشین بهائیت) در نقل این تناقض می‌گوید: «بهاء زیارت قبور را جایز ندانست، ولی پیروانش، با همین تأویل و توجیه‌ها، برای زیارت قبر باب و بهاء به عکا و حیفا می‌روند».[2] بنابراین، استثنای چنین حکمی توسط بهائیان از دو حال خارج نیست، یا این‌که بهائیان به صلاح‌دید خود احکام به اصطلاح الهی بهاء را تغییر داده‌اند و یا این‌که پیشوایان بهائی، در اجرای احکام ساختگی خود مستثنا هستند. پی‌نوشت: [1]. اشراق خاوری، گنجینه‌ی حدود و احکام 128 بدیع، ص 272. [2]. ر.ک: عبدالحسین آیتی، کشفف الحیل (3 جلدی)، ج 3، ص 152. @mafaz_news
🆔 https://www.instagram.com/mafaz_pic 📱🖥 🌐 صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید..🙏
موسسه #فرق_و_ادیان (مفاز)✝ ❇️نقد فرقه های انحرافی ❇️پاسخ به شبهات و ❇️اخبار فرق و ادیان ❇️هر آنچه باید درباره ی #فرقه_ها مختلف بدانید. لینک مفاز نیوز در سروش، تلگرام، آی گپ، ایتا @mafaz_news لینک کتابخانه مفاز در ایتا و تلگرام @m_mafaz_lib http://eitaa.com/joinchat/2902458370Cc2afba95b8
جمشید معانی، محکی برای #بهائیت یکی از دلایلی که #دین_سازان فرقه‌ی بهائیت، در راستای توجیه #ادعای_پیامبری خود و نسخ اسلام مطرح می‌کنند، احتیاج دائمی بشر به نزول وحی و تجدید ادیان است.
پایگاه خبری مفاز
جمشید معانی، محکی برای #بهائیت یکی از دلایلی که #دین_سازان فرقه‌ی بهائیت، در راستای توجیه #ادعای_پی
به گزارش مفاز ،یکی از دلایلی که دین‌سازان فرقه‌ی بهائیت، در راستای توجیه ادعای پیامبری خود و نسخ اسلام مطرح می‌کنند، احتیاج دائمی بشر به نزول وحی و تجدید ادیان است.[1] از این‌رو پیشوایان بهائی، با طرح بحث لزوم تطابق دین با اقتضائات هر عصری و ادعای این‌که آموزه‌های اسلام، با روح عصر آنان هم‌خوانی نداشته؛ مدعی شدند: «هر دوره‌ای برای خود اقتضائی دارد و خداوند، مردمان را متناسب با مقتضیات هر زمان از فیض خود بهره‌مند می‌کند. دین باید مطابق مقتضیات وقت باشد».[2] اما جالب است بدانیم که حدود یک قرن پس از مرگ دین‌سازان بهائیت، شخصی به نام جمشید معانی، با ارائه‌ی نوشته‌جاتی عربی و دلایلی مشابه دلایل پیشوایان بهائیت، مدعی دریافت وحی و نسخ بهائیت شد.[3] اما تشکیلات بهائیت که همواره استمرار فیض الهی در تجدید ادیان را دلیل بر نسخ اسلام و حقانیت خود برمی‌شمرد، در مواجه با این شخصیت (که دلایلش مشابه پیشوایان بهائیت بود) موضع‌گیری کرده و پیروان خود را از هرگونه ارتباط و نزدیکی با وی بر حذر داشته است! اما به راستی، اگر به لزوم تجدید ادیان معتقد باشیم، می‌بایست نسخ بهائیت به وسیله‌ی جمشید معانی را نیز باور داشته باشیم. چرا که با پیشرفت روز افزون بشری، بدون شک تاریخ انقضای بهائیت نیز در طول یک قرن تمام شده است. آری؛ تشکیلاتی که همواره مسلمانان را به خاطر اعتقاد به خاتمیت (صلّی الله علیه و آله) تخطئه می‌کند، عملاً به این اعتقاد در مورد پیامبرخوانده‌ی خود پایبند است و به استدلال‌های مشابه پیشوایان خود، گردن نمی‌نهد! پی‌نوشت: [1]. ر.ک: عبدالبهاء، خطابات، بی‌جا: موسسه‌ی ملی مطبوعات امری، بی‌تا، ج 2، ص150-151. [2]. اشراق خاوری، پیام ملکوت، بی‌جا: بی‌نا، بی‌تا، ص190. [3]. جهت مطالعه بیشتر در این زمینه رجوع کنید به: اسماعیل رائین، انشعابات در بهائیت پس از مرگ شوقی ربانی جام نیوز @mafaz_news
17.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فساد اخلاقی و جنسی بزرگان مکتب نجف احمد بصری به اعتراف سارا رحیمی از مبلغان جدا شده! 🆔 @mafaz_news 🆔 @n_erfanha