فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مهدویت_بصیرت_سیاسی
🎥 پاسخ کوبنده نماینده ایرلندی پارلمان اروپا به حامیان تحریم ایران؛ شما شعار زن زندگی آزادی میدهید اما تحریمهای شما زنان را میکُشد!
🔺️"تحریمها حکم اعدام برای شهروندان ایران است!"
🔶 «میک والاس» نماینده جمهوری ایرلند در پارلمان اروپا خطاب به نمایندههای حامی تحریم ایران:
🔺گزارشهای سازمان ملل نشان میدهد که تحریمهای وضع شده از جانب اتحادیه اروپا، کانادا و ایالات متحده، موجب مرگ و میر و رنج بسیاری از مردم ایران شده است.
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🏝تلاش در راه تبیین
| جایی برای نـزدیکشدن بـه آفـتـابولایـت🌤
#کانالمهدویت_بصیرت
@mah_daviat313
تبارشناسی فالورگیریها در بستر کانالهای تاریخ!
سال 60 هجری است،
بعد از تبلیغات سنگین و پول پاشیهای کلان:
👈تعداد فالور یکی از کانالهایش (مستقر در کربلا) میشود: 32 هزار نفر
👈مسیر: خود جهنم
👈نقش دنبال کنندگان:
همه یک نقش نداشتند، بخشی ساکت، بخشی موید، بخشی مشایعت کننده و بخشی هم شمشیر به دست، اما نتیجه همه اینها فقط یک چیز بود، شهادت خون خدا.
در آن سوی میدان هم، کانالی وجود داشت با تنها 72 نفر.
72 مرد، 72 استوانه نور.
در تاریخ اما، تا انتهای خود هم اگر برود، نام این 72 نفر است که میدرخشد.
تعداد فالورهای این کانال هر کدام یک لشکر شدند برای کل تاریخ.
هر کدام کانالی شدند برای خودشان، با صدها میلیون دنبال کننده.
مثلا حبیب بن مظاهر، با آن سن بالایش، خودش صاحب کانال شده است. با صدهامیلیونها دنبال کننده.
در این بین سهم کوچکترین کانال دار، که خودش یک کانال جداگانه تاسیس کرده است، عجیب و غریب است!
فکر نمیکنم کل دنیا را هم که بگردی، صاحب کانالی را پیدا کنی که تنها 6 ماه داشته باشد!
با انگشتان کوچکش چونان کانالداری میکند که هر انسان آزاده ای، تنها با توسل به نام کانالش، حاجتش برآورده میشود.
علی اصغر علیه السلام، 6 ماهه حضرت حسین سلام الله، صاحب یکی از کانالهای چندصد میلیونی است که خودش یکی از فالور های کانال اصلی است.
#کانال_نوشتی_از_تاریخ
#فالورهای_تاریخ_ساز
✍#سیدفخرالدين_موسوی
| يجاهدون في سبيل الله ولا يخافون لومة لائم |
🆔 @mah_daviat313
🔴مشارکت سیاسی بانوان صحابه امام حسن علیهالسلام با وجود پایمال شدن حقوق سیاسی زنان در سقیفه
♦️دوره امام حسن علیه السلام دوره بسیار پر فتنه جهان اسلام است از طرفی سلطهجوییهای معاویه و از طرفی شیوخ مقدس نهروان انحرافات جدی در دین پیامبر واصل ولایت به وجود آورده بودند، اما امام حسن علیه السلام با وجود فتنهها به هدایت جامعه اسلامی میپرداختند.
♦️در این بین حضور بانوان صحابه و خدمات آنها در تداوم امامت و بیعت شیعیان با امام علیه السلام بسیار مهم است.
" البته باید گفت فضای فرهنگی جامعه برای مشارکت سیاسی زنان به گونهای بود که، بعد از غصب حقرای زنان در غدیرخم و بیعت مردان با ابوبکر، در زمان سه خلیفه حق مشارکت سیاسی زنان به حاشیه رفته بود و حضور جدی بانوان در قیام امام حسین ع و حضور میدانی آنها در عاشورا خود به نوعی مبارزه با بدعت حذف حق مشارکت سیاسی بانوان اسلام نیز بود.
اما با حال زنان شیعه خدمات چشمگیری برای تداوم مکتب شیعه انجام دادهاند که میشود به چند دسته کلی تقسیم کرد:
🔻زنان شاعر که نوحهسرایی شهادت امیرالمومنین را انجام دادهاند
بانوانی مثل امبراء، امهیثم، زینب دختر امسلمه، که از فقیهترین زنان مدینه بود.
به روایتی زهری، اسماء انصاری نیز از شهادت امیرالمومنین ع از حق شیعه دفاع کردهاند و در بصیرت دهی به جامعه و اجتماع مومنین بر سر ولایت امام حسن نقش آفرینی کردهاند.
🔻زنان راوی حدیث در زمان امام حسن علیه السلام
نقل حدیث در زمان امیرالمومنین ع رواج یافته بود که در زمان امام حسن علیه السلام نیز با سرعت کمی تداوم داشته است . زنان مدینه وکوچه نزد امام رفته و احادیث را آموخته و به دیگر زنان آمورش میدادند. بانوانی مثل فاطمه دختر امیر المومنین که از صحابه امام نیز بودند، حبابه والیبه، فاطمه دختر حبابه، نضره، ابن سعد واقدی هم زنی به اسم صهبا را معرفی میکند، ام ابیها دختر عبدالله بن جعفر، امامه زن پارسای جهان اسلام که خواهر زاده حضرت زهرا سلام الله بودند نیز از شاگردان راوی حدیث امام حسن محسوب میشوند.
🔻جهاد تبیین بانوان در مقابل جنگ شناختی معاویه
سنگین ترین هجمهها علیه امام حسن علیه السلام ونابودی میراث شیعه بعد از صلح اتفاق افتاد، در این زمان بسیاری از یاران به شهادت رسیدند، معاویه مجالس عمومی تشکیل میداد، بزرگان را دعوت میکرد تا مدح معاویه و بدی امام حسن را بگویند، اما در این بین بانوانی بودند که با تمام قدرت از اهل بیت حمایت کردهاند و در روند نگارش تاریخ موثر بودهاند به عنوان مثال یکی از این بانوان آمنه همسر عمروبن حمق خزائی است که بعد از شهادت همسرش توسط معاویه، معاویه را نفرین کرده و به علت روشنگری علیه معاویه از شام تبعیدشده است. این زن در راه حمص فوت میکند که بعید نیست به دست سربازان معاویه مسموم شده و به شهادت رسیده است .
منابع :
۱_محمدحسین دوانی، نشست « بررسی حضور و نقش زنان در حوادث قیام حسینی
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🏝تلاش در راه تبیین
| جایی برای نـزدیکشدن بـه آفـتـابولایـت🌤
#کانالمهدویت_بصیرت
@mah_daviat313
#مهم
#مهدویت_بصیرت
بکاربردن کلمه رحلت برای حضرت پیامبر باعث شده اکثر مردم مرگ ایشان رو طبیعی تلقی کنن.
✍🏻یکی از ابعاد مظلومیت حضرت که تا به امروز ادامه داره، مقام شهادته که اسناد موجود در منابع مورد قبول شیعه و سنی جای هیچ شک و تردیدی در حقانیتش باقی نمیذارن. با این حال متأسفانه بهکاربردن مستمر کلمه رحلت برای ایشان باعث شده اکثر مردم مرگ ایشان رو طبیعی تلقی کنن و از شنیدن عنوان شهادت تعجب کنن.
شهادت پیامبر (ص) در قرآن
خداوند متعال در قرآن کریم امکان شهادت رو برای پیامبرش بیان کرده تا مبادا کسی فکر کنه که به شهید شدن پیامبر محاله؛ «وَمَا مُحَمَّدٌ إِلاَّ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِن مَّاتَ أَوْ قُتِلَ انقَلَبْتُمْ عَلَى أَعْقَابِکُمْ؛ (سوره آلعمران آیه ۱۴۴)
محمد (صلّی الله علیه و آله) فقط فرستاده خداست و پیش از او، فرستادگان دیگری نیز بودند، آیا اگر او بمیرد و یا کشته شود، شما به عقب برمیگردید؟ (و اسلام را رها کرده به دوران جاهلیّت و کفر بازگشت خواهید کرد؟)»
شهادت پیامبر (ص) در منایع شیعه
در منابع شیعه هم تلویحاً و هم به صراحت به شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله اشاره شده:
در کفایه الاثر و اثبات الهداه آمده: امام مجتبی پس از شهادت امیرالمومنین علیهما السلام در ضمن خطبهای غرّا فرمودند: «پیامبر اکرم (ص) به من خبر داده که امامت در اختیار دوازده امام از اهل بیت اوست که برگزیدهاند، هیچ کدام از ما نیست مگر اینکه یا مسموم میشود و یا مقتول»
با توجه به این روایت، پیامبر با صراحت مرگ معمولی را از خود و اهل بیتش نفی کرده.
همچنین امام مجتبی علیهالسلام در جای دیگه به اهل بیت خودشان فرمودن: «من با سمّ کشته میشوم همان طور که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) با سمّ به شهادت رسید.»
اشاره شیخ مفید و شیخ طوسی به شهادت پیامبر (ص)
شیخ مفید عالم کم نظیر شیعه میفرماید: «ایشان در ۲۸ صفر سال دهم هجری در سن ۶۳ سالگی در مدینه منوّره، مسموم و به شهادت رسید.»
شیخ طوسی بزرگ اندیشمند شیعه هم نوشتن: «رسول خدا دو شب باقیمانده از ماه صفر در سال دهم هجری، مسموم درگذشت.»
نظر علامه حلی و علامه مجلسی
علامه حلی، دانشمند نامی شیعه هم شهادت رسول خدا رو به وسیله سم ذکر میکنن.
علامه مجلسی میفرماید: «شهادت پیامبر (صلی الله علیه و آله) در سال یازدهم هجری بوده است.»
شهادت پیامبر (ص) در منابع اهل سنت
در «السیرة النبویه»، بیهقی از عبدالله بن مسعود روایت کرده که وی گفت: «اگر نُه بار قسم بخورم که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) کشته شده، برای من بهتر است از این که یک بار قسم بخورم که او کشته نشده است و این به خاطر آن است که خداوند او را نبی گردانید و او را شهید کرد.»
اذعان شعبی و ابن مسعود به کشته شدن پیامبر (ص)
در المستدرک الوسائل هم آمده که حاکم نیشابوری سنی هم در کتاب خود از «شعبی» نقل کرده که گفته: به خدا قسم رسول خدا با سم کشته شده است. همچنین ابن مسعود که از بزرگان اهل تسننه، کشته شدن پیامبر رو تأیید کرده.
اشاره به شهادت پیامبر (ص) در صحیح بخاری
در کتاب «المجدی فی الانساب» ابن سعد هم روایتی نقل میکنه که پیامبر در سن شصت و سه سالگی مسموم شد و درگذشت. همچنین از معتبرترین کتاب اهل تسنن هم به دست میاد که پیامبر در لحظات آخر عمر شریفش، دردی مستمر داشت و در «صحیح بخاری» آمده که پیامبر (ص) میفرمود: حال وقت آن است که رگ قلبم از آن سمّ قطع شود.
🏝تلاش در راه تبیین
| جایی برای نـزدیکشدن بـه آفـتـابولایـت🌤
#کانالمهدویت_بصیرت
@mah_daviat313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس❣
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🏝تلاش در راه تبیین
| جایی برای نـزدیکشدن بـه آفـتـابولایـت🌤
#کانالمهدویت_بصیرت
@mah_daviat313
مهدویت_بصیرت
تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس❣ #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🏝تلاش در راه تبیین | جا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیاییدو به چشمم پاگذارید.....
قدم بر این دل تنها گذارید....
نبود اینرسمتان هرگز رفیقان....
مراباخاطراتم جاگذارید.......❣😭
به یاد همه ی شهدا خصوصا شهدای جاویدالاثر،صلواتی عنایت فرمایید🥀
🆔@mah_daviat313
🔴 دعا راه نجات برای ظهور
⚫️ امام حسن مجتبی علیه السلام در عالم مکاشفه به آیت الله فقیه ایمانی فرمودند :
🔵 در منبرها به مردم بگویید توبه نموده و برای فرج امام زمان( عج) دعا کنند. دعا کردن برای فرج مانند نماز میت واجب کفایی نیست که اگر عده ای انجام دهند از دوش عده ای دیگر ساقط شود بلکه مانند نمازهای پنج گانه است.
📚 مکیال المکارم ج ۱ ص ۴۳۸
🆔@mah_daviat313
خیلی مهم نماز روز پنج شنبه
#نماز ویژه ے روز پنج شنبہ
✍🏻آیتالله بهجت رحمهالله اطرافیان و شاگردان خود را بسیار به خواندن نماز روز پنجشنبه توصیه میکرد و میفرمود: «آیتالله سید مرتضی کشمیری هر وقت این نماز را میخواند، هدیهاے براے او میرسید»
چهار رڪعت (دو نماز دورکعتی)
👈🏻💎در رکعت اول بعد از حمد ۱۱بار سورۀ توحید
👈🏻💎در رکعت دوم بعد از حمد ۲۱بار سورۀ توحید
👈🏻💎در رکعت سوم بعد از حمد ۳۱بار سورۀ توحید
👈🏻💎در رکعت چهارم بعد از حمد ۴۱بار سورۀ توحید
✨بعد از سلام نماز دوم ۵۱بار سورۀ توحید و ۵۱بار «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد» را بخواند
✨ و سپس به سجده برود و ۱۰۰بار «یاالله یاالله» بگوید و هرچه میخواهد از خدا درخواست کند.
🔷پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله
خداوند متعال بر کسی که این نماز را بخواند و حاجتش را از خدا نخواهد غضب میکند
🎁انتشار مطالب جهت نشر معارف و شادی روح امام حسین ع و شهدا برای اعضای کانال مجاز میباشد!
🌤التماسدعایفرج🌤
🆔@mah_daviat313
♨️ذکری برای کمک طلبی از امام زمان ارواحنا فداه
🔸در طول شبانهروز ساعتی مشخص به حضرت متوسل شوید؛ برای این منظور، دستورالعملهای مختلفی هست، از عبادات مؤثر در توسل و توجه به ساحت مقدس #امام_زمان عجل الله فرجه، #نماز آن حضرت است. برخی علما و شیفتگان حضرت، آن را جزء برنامههای روزانه خود میدانسته اند.
دستکم خواندن این نماز هفتهای یک بار در روز #جمعه نباید فراموش شود.
🔸 یکی از دستورهای مرحوم آیتالله سید عبدالکریم کشمیری برای توسل و توجه به ساحت مقدس حضرت ولیعصر، ذکر «المُستعانُ بِکَ یَابن الحسن» است. این ذکر برای استمداد و کمک طلبی از ساحت مقدس حضرت بسیار ممتاز است. عدد این ذکر «۵۷۰» بار است.
🖋حجتالاسلام والمسلمین شیخ جعفر ناصری
#منتظران_موعود #امام_زمان #امام_زمان_سرباز_میخواهد
#نکندسربارباشیم!😔
🏝تلاش در راه تبیین
| جایی برای نـزدیکشدن بـه آفـتـابولایـت🌤
#کانالمهدویت_بصیرت
🆔@mah_daviat313
.
#مهدویت_بصیرت
# ان هذالقرآن یهدی للتی هی اقوم، و یبشرالمومنین ،الذین یعملون الصالحات، ان لهم اجرا کبیرا
به رسم ادب عاجزانه خدای سبحان را سپاسگزاریم که اذن حضور در محضر قرآن را با وساطت حضرت ولی عصر علیه السلام امام حیّ و حاضر و ناظر نصیبمان فرمود و اعتراف میکنیم که گرچه برای حضور در محضر قرآن آداب ظاهری و باطنی خاصی لازم است که شاید بعضی از ما از پارهای از آن آداب به دور باشیم ولی عاجزانه محتاج دعای خیر حضرت ولیعصر علیهالسلام هستیم تا یکایک ما را مورد دعای خیر خود قرار بدهند و تأدب به آداب الهی در مودبه و سفره خانه ی قرآن نصیب یکایک ما بشود
و بیشترین حقایق و نورانیت را از این سفره پر فیض الهی با سهولت و عافیت درخواست می کنیم
به حول و قوه ی الهی و دعای خیر حضرت حجت ارواحنا فداه هر پنج شنبه عصر دقایقی به تلمذ در محضر قرآن اختصاص خواهیم داد
باشد که اموات شما سرورانمحترم و اینحقیر بهره مند و سبب هدایت مان فراهم گردد.
انشاءالله.
🏝تلاش در راه تبیین
| جایی برای نـزدیکشدن بـه آفـتـابولایـت🌤
#کانالمهدویت_بصیرت
🆔@mah_daviat313
مهدویت_بصیرت
. #مهدویت_بصیرت # ان هذالقرآن یهدی للتی هی اقوم، و یبشرالمومنین ،الذین یعملون الصالحات، ان لهم اجرا
#مهدویت_بصیرت
1⃣
بسم الله الرحمن الرحیم
آیه ۲۵۹ : …قَالَ أَنَّىَ يُحْيِي هَذِهِ اللّهُ بَعْدَ مَوْتِهَا…
آیه ۲۶۰ : …وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّ أَرِنِي كَيْفَ تُحْيِي الْمَوْتَى…/بقره
✍🏻آیات فوق بیانگر داستان عُزَیر و حضرت ابراهیم ع است.
هردو احیای موتی را طلب کردند تا بدانند خداوند چگونه مردهها را زنده میکند، تفاوت گفتار عُزیر و حضرت ابراهیم ع در این است که عزیر گفت خداوند چگونه اجساد را بعد از مرگ شان زنده میکند؟! و ابراهیم ع به خداوند گفت: خدایا به من نشان بده چگونه مردگان را زنده میکنی؟
خداوند به دلیل بجا نیاوردن #ادب در کلام عزیر بعد از صد سال به او احیای اموات را نشان داد !
درحالیکه به حضرت ابراهیم ع بعد از بیان خواستهاش را نشان داد.
#ادب سهولت در زندگی و سرعتی در سیر ما ایجاد میکند.
برخی بزرگان میگویند نسبت #ادب به اصل کار مانند نسبت آرد به نمک در پختن نان میباشد،
باید برای مقدار کمی از کار مقدار زیادی #ادب لحاظ شود و بیش از آنکه توجهمان به کثرت عمل باشد باید بیشتر توجهمان به کثرت #ادب باشد.
🏝تلاش در راه تبیین
| جایی برای نـزدیکشدن بـه آفـتـابولایـت🌤
#کانالمهدویت_بصیرت
🆔@mah_daviat313
مهدویت_بصیرت
#مهدویت_بصیرت 1⃣ بسم الله الرحمن الرحیم آیه ۲۵۹ : …قَالَ أَنَّىَ يُحْيِي هَذِهِ اللّهُ بَعْدَ مَوْت
از خداوند ولیالتوفیق در خواستن توفیق رعایت ادب در همه حالها و بیان کردن وخامت ضررهای بیادبی!
ومولانا چه زیبا بیان میکند:
✍🏻از خدا جوییم توفیق ادب
بیادب محروم گشت از لطف رب
بیادب تنها نه خود را داشت بد
بلکه آتش در همه آفاق زد
مایده از آسمان در میرسید
بیشری و بیع و بیگفت و شنید
درمیان قوم موسی چند کس
بیادب گفتند کو سیر و عدس
منقطع شد خوان و نان از آسمان
ماند رنج زرع و بیل و داسمان
باز عیسی چون شفاعت کرد حق
خوان فرستاد و غنیمت بر طبق
مائده از آسمان شد عائده
چون که گفت انزل علینا مائده
باز گستاخان ادب بگذاشتند
چون گدایان زلهها برداشتند
لابه کرده عیسی ایشان را که این
دایمست و کم نگردد از زمین
بدگمانی کردن و حرصآوری
کفر باشد پیش خوان مهتری
زان گدارویان نادیده ز آز
آن در رحمت بریشان شد فراز
ابر بر ناید پی منع زکات
وز زنا افتد وبا اندر جهات
هر چه بر تو آید از ظلمات و غم
آن ز بیباکی و گستاخیست هم
هر که بیباکی کند در راه دوست
رهزن مردان شد و نامرد اوست
از ادب پرنور گشتهست این فلک
وز ادب معصوم و پاک آمد ملک
بد ز گستاخی کسوف آفتاب
شد عزازیلی ز جرات رد باب
مهدویت_بصیرت
از خداوند ولیالتوفیق در خواستن توفیق رعایت ادب در همه
✍🏻بدانیم که؛
#ادب، تنها یک مقوله ی اخلاقیِ صرف نیست بلکه یک اصل در طریقِ زندگی و سلوکِ عرفانی است که بی آن هیچ معرفتی فراچنگ نیاید و هیچ حرکت و روندگیی به سر منزلِ مقصود نرسد. ادب در این مقال تنها رعایتِ آدابِ ظاهری و احترام گذاشتن و رسم و رسومات را رعایت کردن نیست که امری فراتر و بالا تر این امورِ معمول است. اگر چه در نزدِ عوام چنین اموری ادب تلقی می گردد و مایه ی خوش آمدِ اطرافیان است؛ امّا آن ادبی که در این مقال از آن یاد می گردد ادبِ به باطن است. به سخنِ روشن آن رفتاری مَدِّ نظر است که فرد به ذات در این آداب در آمده باشد و اصلِ ادب بر این نیست که موأدب، برای خوش آمدِ دیگران چنین است بلکه ازین رو چنین است که نمی تواند غیر از این باشد و برای او هر آنچه جامه ی وجود به تن دارد موردِ احترام و دارای کرامت است. یعنی کرامتِ ذاتیِ وجود و هستی را در نظر دارد و از ذرّه تا کهکشان و از جماد تاحیوان برای او محترم است؛ تا چه رسد به آن که روی و نظر بر حقیقت دارد و شمائلِ معشوق را به یاد می آورد. چنانکه پیامبرص که نمادِ مقامِ انسان کامل است نیز در جایگاهِ معراج به همین ادب به مقامِ قابِ قوسین رسید:
به ادب نافه گشایی کن از آن زلفِ سیاه / جای دل های عزیز است به هم بر مزنش!
مهدویت_بصیرت
از خداوند ولیالتوفیق در خواستن توفیق رعایت ادب در همه
درمیان قوم موسی چند کس
بی ادب گفتند کو سیر و عدس؟!
✍🏻این بیت زیبا مبین جهان بینی مولاناست. جایی دیگر میفرماید :
ما نبودیم و تقاضامان نبود
لطف او ناگفته ی ما می شنود
مثل اینکه بزرگی یک امکاناتی در اختیارمان قرار دهد .
حقیقتا بی ادبیست که برای او شرایط تعیین کنیم .
حالا بزرگی زندگی و هستی را به ما پیشکش کرده ،چقدر نامتناسب و خنده دار و دور از ادب است که بخواهیم از کمبود برخی خواسته هایمان شکایت کنیم !
چو قسمت ازلی بی حضور ما کردند
گر اندکی نه به وفق رضاست ، خرده مگیر
#حافظ
.
#مهدویت_بصیرت
♻️ بر خلاف دوستان اصلاح طلبم، به آینده اقتصاد بسیار امیدوارم!
🔰 عضو مرکزیت حزب کارگزاران گفت من برخلاف دوستان اصلاحطلبمان به آینده اقتصاد ایران هزار بار امیدوار هستم.
✍🏻سعید لیلاز که با روزنامه شرق مصاحبه کرده، در پاسخ این سؤال که «خیلی از کارشناسان معتقدند وضعیت فعلی ایران از نظر مشکلات اقلیمی، اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاست خارجی نگرانکننده به نظر میرسد. شم چگونه تحلیل میکنید؟»، اظهار کرد: من گاهی وقتها میبینم برجستهترین نخبگان ایران در واکنش به حوادث یا اظهارنظرهایی که میشود، به چنان فرومایگی دچار میشوند و چنان فرومیغلتند که به یک پوپولیسم دردناک و پیشپاافتاده دچار میشوند. آن زمان است که واقعا برای ملت ایران ناراحت میشوم که ما داریم ادعا میکنیم اینها را میخواهیم راهبری و نمایندگی کنیم و میخواهیم جلو ببریم. این نشان میدهد که چقدر روشنفکری حداقل در ایران بیشتر به سلبریتیبودن شبیه است تا روشنفکربودن و نخبگی. یعنی دنبال مرید جمعکردن و فالوور جمعکردن و لایکخوردن و لایکگرفتن و این حرفها هستند یا میخواهند دل کسی را خنک کنند یا میخواهند کسی را بچزانند و اصلا دنبال کشف حقیقت نیستند.
(خبرنگار: یعنی میخواهید بگویید در تحلیل وضعیت هم خطا وجود دارد؟) بله، من رفتم پژوهشی کردم و متوجه شدم ما شهریور 1400 از رکورد تاریخی بالاترین عدد تولید ناخالص داخلی ایران در سال 96 عبور کردیم. از شهریور 1400 تا الان هرچه رشد در اقتصاد ایران دارد اتفاق میافتد، جدید است که الان دو سال آن دارد تمام میشود. ما در این دوره 21 ساله بدترین موج تلاطم در تاریخ ایران را شاید داشتیم به لحاظ اقتصادی. دو نوبت تحریم اقتصادی که دومی بدون تردید شدیدترین در تاریخ بشر است. من میتوانم تاریخ تحریمها را همین الان تدریس کنم. میدانم در عراق چه گذشته. ولی عراق به اندازه ما نتوانست مقاومت کند و کوبا هم همینطور.
وی گفت: درست است که زرق و برق عربستان بیشتر است، ولی الان میزان ساختمانسازی در منطقه 22، اندازه کل دوبی است، بقیه تهران را اصلا کنار بگذارید. میدانید! رسیدیم به یک خودانکاری که از لج همدیگر است. لطفا یادتان باشد که وضعیت ایران بدتر از عربستان نیست، بدتر از امارات عربی متحده نیست، بدتر از کویت نیست و حتی بدتر از روسیه نیست. در ایران تصور این است که شما محال است بتوانید بدون کمک حکومت و دولت یک روزنامه مستقل و یک بنگاه مطبوعاتی مستقل درست کنید؛ الان من میتوانم بگویم 10 تا مؤسسه کاملا مستقل از حاکمیت داریم؛ نگاه کنید به «دنیای اقتصاد»، به «شرق»، به روزنامه «مردمسالاری» و... اینها تقریبا بدون حمایت حاکمیت دارند کار خودشان را انجام میدهند.
وی در پاسخ این سؤال که آینده ایران را چگونه میبینید؟ میگوید: آن چیزی که من برای آینده ایران دارم میبینم، این است که ما سمتگیریمان به سمت توازن است. یعنی چه؟ یعنی در بودجه امسال 860 هزار میلیارد تومان پیشبینی درآمد مالیاتی توسط دولت شده است. میدانید که برخلاف تصور اغلب اقتصاددانان تمام بودجه پارسال در مالیاتستانی تحقق پیدا کرد و در ناآرامیهای پاییز، مهمترین جایی که آسیب دید بخش خدمات و درآمدهای مالیاتی دولت بود. هر چقدر تمرکز دولتها از نفت کاسته شود، به ناچار بر مالیات خواهد افزود و این یعنی توازن طبقاتی، یعنی دموکراسی.
درباره آینده ایران باید تأکید کنم که من به لحاظ مادی به آینده ایران خیلی امیدوار هستم و امکان سرنگونی ساختار سیاسی وجود ندارد. امکان بروز ناآرامیها هم بسیار ضعیف است بهخاطر اینکه ما یک طبقه متوسط بسیار نیرومند در ایران داریم.
خبرنگار در ادامه میپرسد «ترکیه در توسعه از ایران جلوتر است. تقویت روحیه ملیگرایی چقدر در رشد ترکیه تأثیر داشته است؟» و لیلاز پاسخ میدهد: من اصلا این را قبول ندارم و چنین چیزی وجود ندارد و آن را توهم میدانم...
من به آینده ایران بسیار بسیار خوشبین هستم. میدانید؟ فقط 40 درصد ظرفیت صنعتی ایران الان دارد استفاده میشود. بنابراین تا یکدورهای بیش از 10 سال، ما بدون سرمایهگذاری جدی حتی میتوانیم رشد اقتصادی دورقمی داشته باشیم.
🏝تلاش در راه تبیین
| جایی برای نـزدیکشدن بـه آفـتـابولایـت🌤
#کانالمهدویت_بصیرت
🆔@mah_daviat313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیایید خیال کنیم که سالها گذشت...
مرزای پوشیدگی کم کم شکست...!
🎥 تیزر فرهنگی «غیر عادی»
🎞 روایتگر داستانی خیالی از آیندهی ایرانِ بدون هنجارها
🏝تلاش در راه تبیین
| جایی برای نـزدیکشدن بـه آفـتـابولایـت🌤
#کانالمهدویت_بصیرت
🆔@mah_daviat313
#داستان☕️
فقیر و بینوای واقعی چنین کس است؟
پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله از اصحاب خود پرسید: فقیر کیست؟
اصحاب پاسخ دادند: فقیر کسی است که پول نداشته و دستش از مال دنیا تهی باشد.
حضرت فرمودند: آنکه شما میگویید فقیر واقعی نیست، فقیر واقعی کسی است که روز قیامت وارد محشر شود، در حالی که حق مردم در گردن اوست. بدین گونه که یکی را فحش و ناسزا گفته، مال کسی را خورده، خون دیگری را ریخته، چهارمی را زده، اگر اعمال نیکو و کار خیری داشته در مقابل حقوق مردم از او میگیرند و به صاحبان حق میدهند و چنانچه کارهای نیکویش کفایت نکند، از گناهان صاحبان حق برداشته و بر او بار میکنند و روانه آتش دوزخ مینمایند، فقیر و بینوای واقعی چنین کس است.
🆔@mah_davit313
#نکات_تربیتی
میگویند سالها پیش در جزیرهای
آهوهای زیادی زندگی میکردند.
خوراک فراوان و نبود هیچ خطری،
باعث شد که تحرک آهوها کم و به
تدریج تنبل و بیمار شده و نسل آنها رو
به نابودی گذارد.
برای حل این مساله، تعدادی گرگ در
جزیره رها شد. وجود گرگها باعث
تحرک دوباره آهوان گردید و سلامتی
به آنها باز گشت.
ناملایمات، مشکلات و سختیها هم
گرگهای زندگی ما هستند که ما را قویتر میکنند و باعث میشوند پختهتر شویم.
🆔@mah_daviat313
#تفکر
خدا به انسان #عقل داده
تا او را امتحان کنه که
آیا با عقل به جنگ با خدا میره
یا بندگی کردن او
اگر عقل به تنهایی کافی بود؛
پس علت خلق پیامبران و امامان
چه بوده است؟
عقلِ بدون راهنما (رهنمودهای پیامبر و معصومین ع) همان شیطان رجیم است!
🆔@mah_daviat313