eitaa logo
مهدویت_بصیرت
9.3هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
3.7هزار ویدیو
30 فایل
سلام،به‌کانال مهدویت_بصیرت‌ خوش‌آمدید💕 ✨️نوربصیرت‌جان زندگی است وایمان،سودی نمی بخشد،مگربابصیرت،   💟منتظربرای پیمودن راه‌انتظارتاظهورنیازمند#بصیرت است.اللهم إنّی‌أسْألك قوّة فی‌عِبادتك وتَبصُّرا فی‌كتابك‌وفَهمافی‌حكمك. ارتباط باما👇 @YaHoseyneshahid50
مشاهده در ایتا
دانلود
1.mp3
2.91M
🇮🇷رهبری از زبان رهبری از اول انقلاب اسلامی و پیروزی انقلاب و تشکیل نظام اسلامی، بسیاری سعی کرده‌اند مسأله ی ولایت فقیه را نادرست، بد و برخلاف واقع معرفی کنند؛ برداشتهای خلاف واقع و دروغ و خواسته‌ها و توقعات غیرمنطبق با متن نظام سیاسی اسلام و فکر سیاسی امام بزرگوار. 👈این که گاهی می‌شنوید تبلیغاتچی های مجذوب دشمنان این حرف‌ها را می‌پراکنند، مربوط به امروز نیست؛ از اول، همین جریانات و دست آموزها و تبلیغاتِ دیگران این حرف‌ها را مطرح می‌کردند. عده یی سعی می‌کنند ولایت فقیه را به معنای حکومت مطلقه‌ی فردی معرفی کنند؛ این دروغ است. ولایت فقیه - طبق قانون اساسی ما - نافی مسؤولیت‌های ارکان مسؤول کشور نیست. مسؤولیت دستگاه های مختلف و ارکان کشور غیرقابل سلب است. 👈 جایگاه ولایت فقیه، جایگاه مهندسی نظام و حفظ خط و جهت نظام و جلوگیری از انحراف به چپ و راست است؛ این اساسی‌ترین و محوری‌ترین مفهوم و معنای ولایت فقیه است. ◀️ بیانات در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) ۱۴،۳،۱۳۸۳ 🏝تلاش در راه تبیین‌وبصیرت‌افزایی | جایی برای نـزدیک‌شدن بـه آفـتـاب‌ولایـت🌤 🆔 @mah_daviat313
2.mp3
1.07M
🇮🇷رهبری از زبان رهبری ولایت فقیه نه یک امر نمادین و تشریفاتی محض و احیاناً نصیحت کننده است - آن طوری که بعضی از اول انقلاب این را می‌خواستند و ترویج می‌کردند - نه نقش حاکمیت اجرایی در ارکان حکومت دارد؛ چون کشور مسؤولان اجرایی، قضایی و تقنینی دارد و همه باید بر اساس مسؤولیتِ خود کارهایشان را انجام دهند و پاسخگوی مسؤولیتهای خود باشند. ◀️ بیانات در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) ۱۴،۳،۱۳۸۳ 🏝تلاش در راه تبیین‌وبصیرت‌افزایی | جایی برای نـزدیک‌شدن بـه آفـتـاب‌ولایـت🌤 🆔 @mah_daviat313
16.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سرلشکر سلامی: علمیات طوفان الاقصی کاملا یک عملیات فلسطینی و شکفتن یک بغض ۷۵ ساله بود 🔹دیروز توسط سخنگوی سپاه مطرح شد که طوفان الاقصی انتقام حاج قاسم است من می‌گویم که انتقام از حاج قاسم عملیاتی مجزاست. @mah_daviat313
6.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تو رسیدی به آرزوی خودت چه کند این جهان تباهی را؟❣ محبوب خدا ،حمدی برای ما بخوان که تو زنده ای وما مرده!❤️ پیشاپیش سیزدهم دیماه سالروز جانسوز شهادت سردار دلها حاج قاسم عزیز گرامی باد🥀 🌤 🆔 @mah_daviat313
مهدویت_بصیرت
تو رسیدی به آرزوی خودت چه کند این جهان تباهی را؟❣ محبوب خدا ،حمدی برای ما بخوان که تو زنده ای وما م
@SonnatiMusic - Bi Man Maro.mp3
5.12M
❣﷽❣ 🎙حسام الدین سراج 🎶 بی من مرو خوش خرامان می‌روی ای جان جان بی‌من مرو ای حیات دوستان در بوستان بی‌من مرو ای فلک بی‌من مگرد و ای قمر بی‌من متاب ای زمین بی‌من مروی و ای زمان بی‌من مرو این جهان با تو خوش است و آن جهان با تو خوش است این جهان بی‌من مباش و آن جهان بی‌من مرو خار ایمن گشت ز آتش در پناه لطف گل تو گلی من خار تو در گلستان بی‌من مرو وای آن کس کو در این ره بی‌نشان تو رود چو نشان من تویی ای بی‌نشان بی‌من مرو دیگرانت عشق می‌خوانند و من سلطان عشق ای تو بالاتر ز وهم این و آن بی‌من مرو❣ 🌤 🆔 @mah_daviat313
نماز سید رو حضرت اقا خوندن😭 خوش به سعادتت مرد مبارکت ،نوش جانت،گوارای وجودت،زهی سعادت❣😭 🌤 🆔 @mah_daviat313
🔴گرگِ چوپان «ایران نباید به هیچ کدام از رأس‌های این مثلث چین، روسیه، آمریکا بچسبد. بلکه باید وسط بایستد.» برداشت شما از این جمله چیست؟ شاید هنوز ندانید این جمله از کیست؟ من وقتی آن را خواندم صاحبش را در آن یافتم. اما منظور از این وسط‌بازی یعنی چه؟ یک روز محمدرضا پهلوی با خبر شد که سران آمریکا و انگلیس و شوروی در تهران جلسه گرفته‌اند بدون اینکه حکومت ایران از آن باخبر باشد. روزی که ایران در وسط مثلث قرار داشت. آن مثلث مزرعه‌ای بزرگ است که هر یک از این سه و گاه بیشتر آن را به صورت سهامی عام اداره می‌کنند. سرنوشت آنچه در این مثلث قرار دارد، به نسبت روابط بین رئوس آن بازمی‌گردد. آنچه در این مثلث وجود دارد، از حیث اعتبار و احترام و شخصیت در مرتبه پایین‌تری قرار دارد. انتخاب نمی‌کند، انتخاب می‌شود. مسئله اینجاست که ساکن آن مزرعه صاحبش نیست. باید بین سبزی‌ها انتخاب کند. صاحبان مزرعه به او حق انتخاب داده‌اند. هر یک البته سعی می‌کند گوسفند را برای خود پروار کند. گوسفندان باید خوشحال شوند وقتی انتخاب می‌شوند. البته می‌توانند وقتی توسط یکی از این سه تا انتخاب می‌شوند خوشحال‌تر شوند. مثلا خوشحال‌تر شوند اگر آمریکا آنها را انتخاب کند. اما مشکل آنجاست که دو یا سه رأس با هم یک گوسفند را انتخاب کنند. آن وقت گوسفند بیچاره باید برود دادگاه گرگ‌ها و تقسیم شود. گوسفند سرآخر قربانی خواهد شد، اما اینکه بر سرش دعوا شود و دعوا به جنگ بکشد و مثل گرگ‌هایی که بر سر شکار یکدیگر را می‌درند، لگدکوب و حیف و میل شود، عاقبت شومی به نظر می‌رسد. این همان چیزی است که پیش از این آزمودیم و بر اثر آن انقلاب کردیم. @mah_daviat313
مهدویت_بصیرت
🔴گرگِ چوپان «ایران نباید به هیچ کدام از رأس‌های این مثلث چین، روسیه، آمریکا بچسبد. بلکه باید وسط با
گوسفند زندگی کنید(۱) این آقایان که ما را از نزدیک شدن به رئوس می‌ترسانند باور ندارند که می‌توان در این مزرعه حضور نداشت و گوسفند عده‌ای گرگ نبود. می‌توان اصلا گوسفند نبود. می‌توان انسان بود. آیا حتما باید تن داد به دنیای مزرعه‌ای آنان؟! یا باید حتما جنگلی اندیشید و زیست؟! یا حیوانی فهمید دنیا را؟ چه مشکلی دارید با فهم انسانی؟! البته که انسان بودن سخت است. مسئولیت‌آور است. دردآور است. رنج دارد. غم دارد. سختی و مشکلات دارد. اما انسان بودن است. روشن است که برای برخی انسان بودن نمی‌صرفد. باید برود در آن مزرعه زندگی کند. آیا انسان ظاهر بزرگ و موجهی که این سخن را می‌گوید، واقعا نمی‌فهمد در مورد چه چیزی صحبت می‌کند؟! او شهره به ایمان است. آیا او جهان و جهانداری را اینچنین می‌فهمد که جایی خارج از این مثلث فضای زندگی وجود ندارد؟ واقعا تصویر زندگی ایشان از ایران و انسان چیست؟ چنین گفتاری نتیجه همنشینی با روباه‌هاست که برای گرگ واسطگی می‌کنند و سهم خودشان را به دست می‌آورند. شغال‌ها و کفتارها و کرکس‌ها و خلاصه همه لاشخورها و شکارچیان درنده که در چرخه حیات رتبه بالاتری را دارند با ایشان هم عقیده‌اند. قانون جنگل یعنی همان نظم نوین جهانی نباید شکسته شود. همه درد همین جاست که پس از 45 سال باید به برخی مسئولان سابق و لاحق توضیح دهیم که انسان ایرانی از مزرعه خارج شده و نمی‌خواهد جهان را مزرعه ببیند. اگر اصراری باشد مزرعه خود را خواهد داشت و وارد شرکت سهامی غرب و شرق نخواهد شد. چه دیروز که شوروی و انگلیس و آمریکا باشد و چه امروز که روس و چین و آمریکا باشد و چه فردا که دیگران این چندقطبی را پیچیده‌تر کنند. جهان مزرعه‌داران و جنگل‌بانان باید دنیای انسانی ایرانی را بپذیرند. ما تلاش می‌کنیم از هر کسی که وارد این جهان شود، حمایت و مراقبت کنیم و او را تا جایی تقویت کنیم که بتواند روی پای خودش بایستد و از مزرعه خارج شود و معتقدیم آینده از آن مسخ شدگان نیست. آینده مال انسان‌هاست. ما برای آن تلاش می‌کنیم. هر چند دیگران نخواهند. آیا تجربیات ما قبل از انقلاب نسبت به زندگی مزرعه‌ای کافی نبود؟! آیا نباید آنچه هستیم را قدر بدانیم به آنچه می‌خواهیم بیاندیشیم و بیابیم و بسازیم؟! امروز می‌دانم چرا تمام حملات به سمت ولایت فقیه و شخص ولی فقیه است. آنها می‌دانند جامعه‌ای که ولایت بفهمد، بر اساس ولایت زندگی کند، انسان خواهد بود. انسانی خواهد زیست و زندگی انسانی با ساختار زیست گوسفندی سازگار نیست. انسان‌هایی که به انسان بودن خود آگاهی پیدا کنند و مسیر خود را بیابند دیگر پابند مزرعه نخواهند شد. تمام تلاش غربگرایان این است که ما به مزرعه برگردیم و به گوسفند بودن خودمان افتخار کنیم و خوش و خرم بچریم. اما توسعه ولایت فقیه در جامعه همه را از خواب بیدار می‌کند و هشیار نگه می‌دارد. انسان بیداری در بین بسیاری که خود را به خواب زده‌اند، نظام مزرعه را در هم خواهد ریخت و آنها از همین می‌ترسند. طوفان الأقصی کاری کرده که مزرعه دیگر به حال اولش باز نمی‌گردد. یمن از آن سو دیوارهای مزرعه را خراب کرده و همه می‌دانند که این سر و صداها دارد دنیا را بیدار می‌کند. آدم‌ها بیدار شوند دیگر گرگ‌ها جایی برای عرض اندام ندارند. چالش غرب و غربزده با ما این است. آنها می‌گویند: گوسفند فکر کنید. گوسفند رفتار کنید. گوسفند حرف بزنید و گوسفند زندگی کنید. گوسفند بخورید و بخوابید و گوسفند شاد باشید. ارزش ندارد زحمت انسان بودن را به خودتان بدهید. هزینه دارد. @mah_daviat313
مهدویت_بصیرت
گوسفند زندگی کنید(۱) این آقایان که ما را از نزدیک شدن به رئوس می‌ترسانند باور ندارند که می‌توان در ا
گوسفند زندگی کنید(2) چند سال پیش با برخی آموزه‌های به اصطلاح معنوی و ادعاهای صوفی‌گرایانه در یک فرقه خاص آشنا شدم که سعی می‌کرد نشان دهد، انسان باید به طرف حیوان حرکت کند و زیست معصومانه و رهای حیوانی را تجربه کند. حیوان هیچ وقت پدرسوخته بازی درنمی‌آورد و با هیچ کس پدرکشتگی ندارد. سرش را پایین می‌اندازد و زندگی‌اش را می‌کند. در آنجا تأکید خاصی بر گوسفند شده بود. ویژگی گوسفند این است که مسئولیت همه چیز را به دیگری واگذار کرده و فقط زنده است. او زندگی نمی‌کند؛ بلکه زنده است. در مثلی آورده‌اند که فرزند درازگوش حسرت و حسادت داشت به حال فرزند گوسفند. می‌گفت مادر جان ببین چگونه به او علف سبز خوشمزه می‌دهند و آزادش می‌گذارند تا بازی کند و به چرا برود و هر وقت خواست بخوابد و هر وقت خواست بیدار شود؟ ما چه؟ به ما علف‌های زرد و از رده خارج می‌دهند و هم سوارمان می‌شوند و هم بارهایشان را روی دوشمان می‌گذارند. خر مادر در پاسخ به فرزند دلبندش گفته بود، فرزندم به زودی صدای خِرخِر این سبک زندگی درخواهد آمد. دیری نگذشت که فرزند خر، شاهد بریده شدن رگ‌های گردن گوسفند بود و دید که آن دهان بسته شده و گلو خِرخِر می‌کند. سرش را پایین انداخت و به خریت خودش نازید. شاید در مورد زندگی خرانه نیز روزی سخن به میان آمد؛ لکن اینجا و اکنون نقد زیست گوسفندانه است و اشاراتی به نشانه‌های آن در سبک زندگی آدم‌های غربزده. راه حل انسان بودن و پذیرفتن جایگاه انسانی است. گوسفند نه مسئولیت‌پذیر است و نه پاسخگو. آزاد و رها زندگی می‌کند. یک رئیس دارد در گله که به دنبالش می‌رود هر جا که باشد. یک سگ او را پاسبانی می‌کند تا در نرود و در واقع هدر نرود، چون قرار است خورده شود و یک چوپان که آنها را به چرا می‌برد و احتمالا یک صاحب که آنها را به چوپان سپرده. البته خدم و حشمی هم معمولا هستند برای رسیدگی به امور طویله و آخور و قلعه و.... این سلسله مراتب زندگی اجتماعی گوسفند است. جالب است که در اکثر فرقه‌های درویشی و صوفیه اصطلاحی داریم که به آن بسیار می‌نازند. «صلح کل». صلح کل در ابتدا می‌خواست چیزی دیگری بگوید، اما دچار حرف غلط در جای غلط شد. معنی عینی صلح کل یعنی «گوسفند زندگی کنید». البته اقطاب و بزرگان فرقه‌های ضاله به شما نخواهند گفت که مقصودمان این است. بلکه آن را چنان زینت خواهند داد که مانند بوییدن و بوسیدن زیر دم گاو توسط عده‌ای در بلاد خاص، به گوسفند بودن خود هم افتخار کنید و چنان آن را توضیح می‌دهند که انگار دیگران گرگ و کفتارند و اینان بقیة السلف گوسفندان بهشتی... اینها هم دچار همان معنایی هستند که در قسمت‌های قبل عرض شد. جهان انسانی را هنوز کشف نکرده‌اند. حیوانی فکر می‌کنند. هر چند گمان می‌کنند از شریعت برخواسته‌اند و به طریقت نائل آمده‌اند و از آن نیز برآمده در فنای کامل فرود آمده‌اند و جز تجلی رها و مطلق الهی نیستند. اما معنای زمینی واقعی عینی‌اش گوسفند بودن است نه انسان بودن. بزرگترین نقطه ضعفش هم فهم غلط جهان و توصیف غلط صحنه و نگاه وارونه به واقعیات و نسبت آن به حقیقت است. اگر آن کسی را که گفت به هیچ کدام از رئوس مثلث نچسبید را بشناسید خواهید دید که چه قرابت معنایی با این اندیشه دارد. گوسفند زندگی کن، یک سبک اندیشه در باره جهان است. گوسفندان انسان‌نما به گرگ‌های انسان‌نما مسیر برتری‌جویی را نشان می‌دهند. آنها ثابت می‌کنند که در این میان یک خلأ بزرگ وجود دارد و شما می‌توانید از آن مسیر وارد زندگی ما گوسفندها بشوید. جای شما خالی است. اصولا جنگل شدن زندگی آدم‌ها از چند سو آغاز می‌شود. یک سوی آن همین گوسفندها هستند. سوی دیگرش گرگ‌ها. سوی سومش خوک‌ها. سوی چهارمش شیرها. البته می‌توان توسعه داد؛ اما از هر گونه یکی را نام بردم. آنان که به راحتی و آسودگی تن داده‌اند و حاضرند بردگی کشیده شوند؛ اما برای ساختن هزینه ندهند. گروهی که دنبا زیاده‌طلبی هستند. هیچ چیز سیرشان نمی‌کند مگر زخمی کردن و دریدن هر چیزی. آنها برای داشتن بیشتر می‌جنگند و حتی می‌میرند. گروه دیگر لذت‌طلب‌ها هستند که رتبه اجتماعی آنان بالاتر از راحت‌طلب‌هاست. آنها همه چیز را فدای کامجویی می‌کنند. گروه دیگر برتری‌طلب‌ها هستند. آنها تنها زمانی به رضایت نسبی می‌رسند که بالاترین باشند. جنگل را این چهار دسته با هم می‌سازند. البته جامعه انسانی مستعد همه این گروه‌ها هست؛ اما آغاز آن از سوی راحت‌طلب‌هاست غالبا. راحت‌طلب‌ها از حیث جمعیتی نیز بیشترین تعداد و تنوع را دارند. اصولا جذابیت به وجود می‌آورند برای سه دسته دیگر. در ادبیات ما خور(زیاده‌طلبان) و خواب(راحت‌طلبان) و خشم(برتری‌طلبان) و شهوت(لذت‌طلبان) اشاره به این چهار دسته است. دلبخواهی‌های کف جامعه را که بجویی سر از این چهار دسته در خواهی آورد. همان‌ها که جامعه انسانی را به زیست حیوانی تنازل می‌دهند. @mah_daviat313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اندر حکایت لج و لج بازی و همسایه آزاری!😐☝️🏻 🌱عصرتون بخیر☕️ @mah_davit313
14021006_43786_64k.mp3
23.38M
🎧 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار اقشار مختلف بانوان. ۱۴۰‌۲/‌۱۰‌/۶ @mah_daviat313