مهدویت_بصیرت
شایعه را دفن کنید تفسیرآیه افک در نگاه استاد شهید مطهری "به اخلاق خودمان هم برسیم. اخلاق اهمیتش از
شایعه را دفن کنید/ق.۲
✍🏻فایده دوم این بود که سازندگان داستان، این داستان را آگاهانه جعل کردند نه ناآگاهانه، ولی عامهی مسلمین ناآگاهانه ابزار این "عصبه" قرار گرفتند. اکثریت مسلمین با اینکه مسلمان بودند، با ایمان و مخلص بودند و غرض و مرضی نداشتند، بلندگوی این عُصبه قرار گرفتند! ولی از روی عدم آگاهی و عدم توجه که خود قرآن مطلب را خوب تشریح میکند. این یک خطر بزرگ است برای یک اجتماع، که افرادش ناآگاه باشند. دشمن اگر زیرک باشد خود اینها را ابزار علیه خودشان قرار میدهد. یک داستان جعل میکند، بعد این داستان را به زبان خود اینها میاندازد تا خودشان قصهای را که دشمنشان علیه خودشان جعل کرده بازگو کنند. این علتش ناآگاهی است و نباید مردمی اینقدر ناآگاه باشند که حرفی را که دشمن ساخته، ندانسته بازگو کنند.
بیدارباش: شایعه را دفن کنید!
🔻حرفی که دشمن جعل میکند، وظیفهی شما این است که همانجا دفنش کنید. اصلاً دشمن میخواهد این پخش بشود. شما باید دفنش کنید و به یک نفر هم نگویید تا به این وسیله با حربهی سکوت نقشهی دشمن را نقش بر آب کنید.
دوفایدهی این داستان این بود که اشتباهی که مسلمین کردند، مشخص شد؛ یعنی حرفی را که یک عُصبه (یک جمعیت و یک دستهی به هم وابسته) جعل کردند، سادهلوحانه و ناآگاهانه از آنها شنیدند و بعد که به هم رسیدند، گفتند: چنین حرفی شنیدم، آن یکی گفت: من هم شنیدم، دیگری گفت: نمیدانم، خدا عالم است! باز این برای او نقل کرد و نتیجه این شد که جامعهی مسلمان، سادهلوحانه و ناآگاهانه بلندگوی یک جمعیت چند نفری شد.
⚠️این داستان افک که پیدا شد، یک بیدارباش عجیبی بود. همه چشمها را به هم مالیدند: از یک طرف آنها را شناختیم و از طرف دیگر خودمان را شناختیم. ما چرا چنین اشتباه بزرگی را مرتکب شدیم؟ چرا ابزار دست اینها شدیم!؟
📝یک دوست خیلی قدیمی داریم... از آن نقطههای خیلی دور دست تهران آمده بود اینجا. بعد که تفسیر تمام شد و من میخواستم به منزل بروم، گفت ما یک ماشین ناقابل داریم، با همدیگر سوار شدیم. در بین راه گفت: میدانی من برای چه کاری به اینجا آمدم؟ میگفتند در مسجد الجواد "أشهد أن علیاً ولی الله" نمیگویند. من گفتم بروم ببینم واقعاً نمیگویند؟ گفتم: خدا پدرت را بیامرزد که باز لااقل اینقدر حرص داشتی که بیایی ببینی آیا میگویند یا نمیگویند. حال یک کسی میآید مثلاً راجع به مسجد الجواد میگوید در مسجد الجواد "أشهد أن علیاً ولی الله" نمیگویند، آن یکی میگوید: من هم شنیدم "اشهد ان علیا ولی الله" نمیگویند! یک وقت میبینی همهی مردم میگویند ما شنیدیم در مسجد الجواد "أشهد أن علیاً ولی الله" نمیگویند!
اسلام چه میگوید؟ میگوید هر وقت چنین چیزی شنیدی، ابداً به زبان نیاور. اگر دغدغه داری، خودت برو تحقیق کن؛ تو که حوصلهی تحقیق کردن نداری، دیگر چرا بازگو میکنی؟! حق بازگو کردن نداری...
✍🏻ادامه دارد....
#مهدویت_بصیرت
🆔 @mah_daviat313
1️⃣
⚠️«از ولایت خرج نکنید» بهانه مدعیان انقلابی گری برای کنار گذاشتن ولایت!
💥 انتخابات اخیر محکی بود برای مشخص شدن جایگاه ولایت بین انقلابی ها
💥 به امام حق ایمان نداشته باشیم، مستحق عذابیم
⚡️حجت الاسلام حاج احمد پناهیان
◾️شب دوم ایام اربعین 3 شهریور 1403
⚡️حضرت موسی هفتاد نفر را برای ملاقات خدا با خود همراه آورد. این هفتاد نفر می خواستند خودشان خدا را ببینند و حقیقت را درک کنند. نمی توانستند به حضرت موسی اعتماد کنند. خداوند با صاعقه ای همه این هفتاد نفر را هلاک کرد! قَالَ عَذَابِي أُصِيبُ بِهِ مَنْ أَشَاءُ. فرمود من هر که را بخواهیم عذاب می کنم. وَرَحْمَتِي وَسِعَتْ كُلَّ شَيْءٍ فَسَأَكْتُبُهَا لِلَّذِينَ يَتَّقُونَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَالَّذِينَ هُمْ بِآيَاتِنَا يُؤْمِنُونَ. خداوند نمی فرماید چرا من اینها را عذاب کردم؛ اما نکته ای که خداوند از این داستان استفاده می کند این است که کسی از عذاب من رها می شود که تقوا داشته باشد، زکات مالش را پرداخت کند، و به آیات الهی ایمان داشته باشد. یعنی به امام حق ایمان بیاورد. ایمان به امام حق نداشته باشیم، مستحق عذابیم؛ هرکس می خواهیم باشیم، با هر سابقه و جایگاهی. به غیر از ولی خدا، به احدی اعتماد نکنیم.
⚡️الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الْأُمِّيَّ. کسانی از عذاب من در امان هستند که از رسول نبی امیّ تبعیت کنند. همه امت ها باید از این رسول تبعیت کنند. این روزها اتفاقات عجیبی را شاهدیم. بعضی انقلابی ها از رهبر جامعه انتقاد می کنند. اگر قرار است شما جامعه را اداره کنید، بسم الله؛ مملکت را از ولی فقیه بگیرید و خودتان جامعه را مدیریت کنید! تا به ولایت می رسند، می گویند از ولایت خرج نکنید! همه خرج ما از ولایت است؛ چه می گویید از ولایت خرج نکنیم؟! اصلا کاری به حرف و نظر امام جامعه ندارند؛ هرچه خودشان تشخیص دهند برایشان ملاک است.
💥انتخابات اخیر محکی بود برای اینکه مشخص شود جایگاه امام جامعه بین انقلابی ها کجاست. حُبُّ الشَّیءِ یُعمِی وَ یُصِمُّ. بعضی تعلقات افراد را کور و کر می کند. خداوند می فرماید رحمت من فقط شامل حال کسانی است که ایمان به ولی خدا داشته باشند. به محض اینکه به حضرت موسی شک کردند، خداوند با صاعقه نابودشان کرد.
#منبر_مکتوب
🏝تلاش در راه تبیینوبصیرتافزایی
| جایی برای نـزدیکشدن بـه آفـتـابولایـت🌤
#مهدویت_بصیرت
🆔 @mah_daviat313
24.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#الغوث_یا_صاحب_زمان_برس_به_داد_شیعیان
عمرم به سر رسید نشد یارتان شوم
آقا نشد که لایق دیدارتان شوم
غفلت بساط کرد سر راه طفل دل
وایَم نشد که راهیِ بازارتان شوم
با صدای شهید حاج شيخ احمد ضيافتے كافے
🏝تلاش در راه تبیینوبصیرتافزایی
| جایی برای نـزدیکشدن بـه آفـتـابولایـت🌤
#مهدویت_بصیرت
🆔 @mah_daviat313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ خداوند از اینها نخواهدگذشت !
🏝تلاش در راه تبیینوبصیرتافزایی
| جایی برای نـزدیکشدن بـه آفـتـابولایـت🌤
#مهدویت_بصیرت
🆔 @mah_daviat313
هدایت شده از عبدالرحیم انصاری | تحلیلگر سیاسی
🔺آقای رائفی پور در این توییت حرف حقی زده و کلام امیرالمومنین علیه السلام را نشر داده؛ اما نظرات زیر توییتش را که خواندم دیدم انتقاداتی به خود ایشان هم هست که آنها هم به شدت حق هستند!
✅ @Ansari_rahim
🔸وقتی که ۱۷۰۰ مدیر اجرایی اهل سنت در سکوت کامل در دولت سیزدهم حضور داشتند و حالا انتصاب یک اهل سنت با این همه بوق و کرنا!
◽️در شهریور سال گذشته شهید رییسی در دیدار با علمای اهل تسنن در گزارشی اعلام کرد: در دولت سیزدهم بیش از ۱۷۰۰ نفر از اهل سنت در مدیریت های اجرایی کشور فعال هستند.
◽️اما متاسفانه به دلیل ضعف رسانهای دولت مردمی سیزدهم، کار به این بزرگی دیده نشد.
◽️ اما تیم رسانهای اصلاح طلبان با انتصاب حسینزاده که یک هم وطن اهل سنت میباشد به عنوان معاون رئیس جمهور با استفاده از تیترهایی چون تابوشکنی پزشکیان و یا حکمی تاریخی به برجسته سازی این انتصاب پرداختند.
#اهل_سنت
#مدیر_اجرایی
#دولت_سیزدهم
#هدیه
✍🏻خسته و کوفته رسیده بودیم موکب آقا جاسم در خیابان بغداد کربلای معلّی تا پس از استراحتی کوتاه برای زیارت مشرف شویم. دم در خبر دادند که دیر رسیدهاید و قرار است تا چند ساعت دیگر حسینیه بسته شود.
ده روزی بود که خدمت میکردند و دیگر نه تدارکاتی باقی مانده بود و نه تاب و توانی برای خادمان اباعبدالله که با حضور ما ماندن خود را تمدید کنند.
روبروی من جوانی عراقی نشسته بود با بدنی پر از خالکوبی که در محاسبه ذهنی خیال میکردم نباید زیاد با حضور من در آن فضای محدود ارتباط گرفته باشد.
متوجه نگاهش شدم. جایی که زبان مشترک نداری رفتارها خیلی حرف میزنند و تو باید بتوانی با رفتارت جای خالی گفتار را پرکنی.
آمدچیزی بگویدچند کلمه گفت اما جملهاشخشکید وبلندشدوآمدبه سوی من ودیدم ساعتی راکه دردست داشت به من هدیه دادغافلگیرشدم.البته شوق عراقیهابه هدیه دادن وگرفتن را میدانستم؛اما هیچ گمان نمیبردم که این جوانبیمقدمه و زمینه آشنایی بخواهد محبت خود را با هدیه نشان دهد.
بسیار شاد شدمبرخواستم و به سویش رفتم انگشترم را درآوردم و هدیه دادم. به دوستش گفتم انگشتر دیگرم یادگار پدر است و گرنه آن را نیز تقدیم شما میکردم.نمیدانم چقدرمتوجه حرفم شد؛ اما با کلمه و ادا به من رساند که هیچ انتظاری ندارد.
در کناردستم،یکی دوتشک آن سوتر نوجوانی عراقی بود که داشت آماده میشدبرودبیرون.
دیدم که باحسرت این صحنه راتماشا میکنداحساس کردم دوست دارد در این فضا سهمی داشته باشد. عطر مشهور و نشانداری همراهم بود که در طول سفر استفاده میکردم تا مایه انبساط خاطر زائران دور و برم باشد.شایدوزن عطر سن و سال بالاتری را میطلبید؛ اما چیز دیگری همراهم نبود.بااشاره از او خواستم که نزدیک بیاید و آن را ببوید. یکی دو پوف روی لباسش زدم. با اشاره صورت نشان دادکه خیلی دوستش دارد.تقدیمش کردمهرچه امتناع کرد اصرار کردم.
برگشت و به جوان عراقی گفت من چیزی ندارم که به او جواب دهم. فهمیدم.
گفتم اصلا نیاز نیست به این مسئله فکر کنیهدیه بودلازم نیست عوض داشته باشد.
چند دقیقه ساکش را گشت و یک عطر درآوردوبه من داد و گفت که این عطر حرم امام حسین استبسیار خوشحال شدم. خیلی لذت بردم.
فرهنگ نیکوکاری و خوشرفتاری و هدیه و استقبال و تکریم بازوان نظام اجتماعی بر اساس محبت است که در پس خود نقدشوندگی بسیار قدرتمندی دارد.یعنی میتواند نیازمندیهای بسیاری از جامعه را برآورد.
عادت عرفی امروزین ما تشکیل اجتماعات بر اساس مادیات است.به طور روشن پول تمام روابط اجتماعی ما را معنیدار میکند. محبت در واقع غریب و رها شده است. دوستیها هم نه بر اساس معنویت و محبت و حالت قالبی که بر اساس مادیت و شهوت و عادات قالبی صورت میپذیرد.
مردم گاهی بدون اینکه هیچ ارتباطی با قلب خود و دیگران برقرار کنند عمر میگذرانند و هیچ گاه احساس نمیکنند که برای حل مشکل اجتماعی خود باید مهربان باشند.
منطق نیازسنجی و ارزشمندی در همان لایههای رویین چفت و بست پیدا میکند و مردم به عنوان امری تفننی و شخصی و فانتزی و حاشیهای میتوانند به درون خویش هم سری بزنند و از ذخایر معنوی وجودشان جرعهای بنوشند و یا بنوشانند.
در منطق ولایت جامعه از قلب و محبت آغاز میشود؛ به عقل و معرفت نازل میشود و در احساس و ادب تعین نهایی پیدا میکند. لذا در هر رفتار و گفتار مؤمن میتوانی إنا لله و إنا إلیه راجعون را یافت و بر إن کنتم تحبون الله فاتبعونی یحببکم الله را نشان داد.
زیارت اربعین اقیانوس عظیمی از هدیه مردمانی است که میخواهند عشق خود به اهل بیت را آشکار کنند و به جریان عالمی ولایت الهی بپیوندند و به رسمیت شناخته شوند. ما که نمیتوانیم کاری برای خدا و اولیای الهی انجام دهیم. پس برای نشان دادن ارادت خویش عیال الله و پیروان اولیاء الله را مورد مهر و عطوفت و تفقد و محبت قرار میدهیم تا توجه آنان را جلب کنیم و خود را اثبات و جایگاهمان را تثبیت کنیم.
برنامه زیارت بناست جامعه موعود را پایهریزی کند. جامعهسازی بر اساس اعتبار پول درست نقطه مقابل جامعهسازی بر اساس اعتبار محبت است. بانک مرکزی جامعه مدرن اگر خزانه قدرت و شهرت و ثروت کشورهای خاص است، بانک مرکزی جامعه موعود شبکه گسترده ولایت است که تمام عالم را به طور معنیداری به هم پیوند میدهد. اگر در جامعه مدرن محبت در خدمت پول قرار میگیرد، در جامعه موعود این پول است که در خدمت محبت است.
چرا نباید قدرتمندان عالم علیه فرهنگ زیارت به ویژه زیارت اربعین فتنهانگیزی نکنند؟!
آنچه انجام میدهند عادیترین رویکرد و منطقیترین راه است. اما آیا ما نیز متوجه اتفاقی که در حال افتادن است، هستیم؟ آیا دانشمندان و اندیشمندان ما میدانند که در چه وضع استثنائی و انقلابی قرار گرفتهاند؟
پیوندهای جدیددرحال تعریف جامعه جدید است. آیا بناست جابمانیم؟ یا کمک کنیم که زودترمراحل تکون جامعه موعود طی شودو به مقصد امن برسد؟
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
بسماللهالرحمنالرحیم
[ اهمیت هوش مصنوعی و توجه ویژه مسئولان به این حوزه]
☀️سلام بر شما که صبور و مقاومید، صبحتانبخیر🌷
🌤اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ
ذکر روز شنبه :یارب العالمین
#امیرالمومنینعلیع:
العِلمُ سُلطانٌ مَن وَجدَهُ صالَ بِهِ وَ مَن لَم يَجِدهُ صيلَ عَلَيه.
دانش، سلطنت و قدرت است، هر كه آن را بيابد با آن يورش برد و پیروز شود، و هر كه آن را نیابد بر او يورش برند و مغلوب گردد.
شرح نهج البلاغة، ابن ابی الحدید، ج۲۰، ص۳۱۹.
#امام_خامنه_ای:
ما احتیاج داریم به اینکه از لحاظ علمی پیشرفت کنیم؛ این نیاز قطعی ما است. اگر از لحاظ علمی پیشرفت نکنیم، تهدید دشمنانِ تمدّنی ما و دشمنان فرهنگی و سیاسی ما، تهدید دائمی خواهد بود؛ آن وقتی این تهدید متوقّف میشود یا خطرش کم میشود که ما از لحاظ علمی پیشرفت کنیم. بنده بارها روی این مسئله تکیه کردهام. الان قریب بیست سال است روی این تکیه میکنم و بارها هم این حدیث شریف را خواندهام که «اَلعِلمُ سُلطان»؛ علم، قدرت است. از این نظر هم نگاه به نخبگان اهمّیّت پیدا میکند. نخبگان میتوانند علم کشور را پیشرفت بدهند و کشور را به موضع اقتدار و عزّتی برسانند که آسیبپذیریهایش کاهش پیدا کند.
#اَللّهُمَّعَجِّلْلِوَلِيِّکَالْفَرَجَ
#اللَّهُمَّاشْفِکُلَّمَرِیض
#مهدویت_بصیرت
🆔 @mah_davit313
#قرارگاهرسانهایبصیرایتا
@ghararemaa