فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لبیک یا خامنه ای
🌹🍃رهبرعزیز :
🍃فرمانده ی کل قوا🍃
دعای شهیدان وهمه ی
مردم ایران بدرقه ی
سلامتی وجود شما
▪️بسم رب الحسین(علیه السلام)
◾️سلام برآن درسوختہ ےمدینہ
اگہ مدینہ درےنمےسوخت کربلاهم خیمہ ها نمےسوختند😭
#یازهرا
🥀🥀🥀
◾️eitaa.com/yase_nabavii
◾️کانال یاس نبوی
YEKNET.IR - roze 1 - hafteghi 99.04.22 - haj heidar khamse.mp3
5.99M
⏯ #روضه سوزناک
🍃روضه حضرت فاطمة الزهرا سلام الله علیها
🍃تو روضه های ناموسی زبون آدم لال میشه
#یاامام_حسن
🎤حاج #حیدر_خمسه
🥀🥀🥀
◾️eitaa.com/yase_nabavii
◾️کانال یاس نبوی
◾️👌چقدرخوب امسال دفاع مقدس وانقلاب زیرسایه ی سه ساله ی اباعبدلله الحسین علیه السلام قرارگرفت...
▪️یارقیه بنت الحسین علیه السلام
🥀🥀🥀
◾️eitaa.com/yase_nabavii
◾️کانال یاس نبوی
❤امیرالمؤمنین علیه السلام:
💢هر کس به بندگان خدا ستم کند او دشمن خداوند است.🌹
📘غررالحکم، ح۸۶۳۷🌿
حدیث روز🌺
🥀🥀🥀
◾️eitaa.com/yase_nabavii
◾️کانال یاس نبوی
💚 کانال مُنتَظِران ظُهور 💚 - @yamahdi_fateme313.mp3
5.61M
🛎 #صوتی
#حتما_گوش_کنید👆
✅ اثرات بسیار مهم احترام به پدر و مادر
🎤 #حاج_اقا_مجتهدی
🔹 #نشر_دهید
🥀🥀🥀
◾️eitaa.com/yase_nabavii
◾️کانال یاس نبوی
📜به راستی در اسلام چه نسخه ای برای اصلاحِ فرد، جامعه و تاریخ؛ کامل تر و جامع تر از امر به معروف و نهی از منکر است؟!
💠پاسخ این سوال را امام محمد باقر علیه السلام داده اند:
🍀امـر به معروف و نهی از منکر
1️⃣راه پیامبران است؛
2️⃣و شیوه نیکوکاران؛
3️⃣فریضه بزرگی است؛
4️⃣دیگر فرایض به واسطه آن برپا می شود؛
5️⃣و راه ها امن می گردد؛
6️⃣و درآمدها حلال می شود؛
7️⃣و حقوق و اموالِ به زور گرفته شده به صاحبانش بر می گردد؛
8️⃣و زمین آبادان می شود؛
9️⃣و از دشمنان انتقام گرفته می شود؛
🔟و کارها سامان می پذیرد.
📚منبع: اصول کافی، ج 5، ص 56
🥀🥀🥀
◾️eitaa.com/yase_nabavii
◾️کانال یاس نبوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬#استاد_رحیم پوراذغدی
⭕آیا برای #حجاب میشه #قانون نوشت و قانونیش کرد؟؟!
این پیام را منتشر کنید...
🥀🥀🥀
◾️eitaa.com/yase_nabavii
◾️کانال یاس نبوی
▪️این هشت سال، مظهری از برترین صفاتی است که یک جامعه میتواند به آنها ببالد و از جوانان خودش انتظار داشته باشد. یعنی دفاع مقدس مظهر حماسه است، مظهر معنویت و دینداری است، مظهر آرمانخواهی است، مظهر ایثار و از خودگذشتگی است، مظهر ایستادگی و پایداری و مقاومت است، مظهر تدبیر و حکمت است. ۱۳۸۸/۰۶/۲۴
🥀🥀🥀
◾️eitaa.com/yase_nabavii
◾️کانال یاس نبوی
🍃▪️باز این چه شورش است که در خلق عالم است
🍃کنفرانس مهدویت سه شنبه هادرکانال یاس نبوی 👇👇
▪️▪️▪️
⚫️eitaa.com/yase_nabavii
#باماهمراه_باشید..
با سلام وعرض ادب واحترام
در جمعه های قبل بحث مهدویت را پس از بررسی مهدویت وظهور در ادیان ابراهیمی وغیر ابراهیمی ، به بررسی آیات قرآن کشاندیم ولیستی از این آیات را در اختیار همراهان گرامی گذارده ، و تک تک آیات مذکور را با ذکر روایات واحادیث معتبر شرح داده وخواهیم داد واینک ادامه آن آیات👇👇👇
(۱۳)سوره اسراء، آیه ۳۳
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
﴿ومن قتل مظلوما فقد جعلنا لولیه سلطانا فلا یسرف فی القتل. انه کان منصورا﴾.
وآن کس که مظلوم کشته شده برای ولی او سلطه (حق قصاص) قرار دادیم اما در قبل اسراف نکند. چرا که او مورد حمایت است.
در این آیه مسئله (حق قصاص) که برای اولیای دم ثابت است مطرح شده است. اما در عین حال ولی دم نباید بیش از حق خود مطالبه کند، ودر قتل اسراف نماید، چرا که او مورد حمایت است.
آری اولیای مقتول مادام که در محدوده شرع واسلام گام برمی دارند واز حد خود تجاوز نکرده اند مورد نصرت الهی هستند.
روایات فراوانی از حضرت ائمه معصومین (علیه السلام) به ما رسیده که در ذیل این آیه شریفه می فرمایند این آیه مربوط به حسین (علیه السلام) است و ولی دم او حضرت حجة ابن الحسن (علیه السلام) است.
در اینجا به برخی از این روایات اشاره می شود. عن الصادق (علیه السلام): قال: ذلک قائم آل بیت محمد (علیه السلام) یخرج فیقتل بدم الحسین (علیه السلام) فلو قتل اهل الارض لم یکن مسرفا وقوله: فلا یسرف فی القتل ای لم یکن لیصنع شیئا فیکون مسرفا. ثم قال ابو عبدالله (علیه السلام):یقتل والله ذراری قتلة الحسین (علیه السلام) لفعال آبائهم. امام صادق (علیه السلام) در جواب شخصی که از او درباره ی همین آیه سوال نموده فرمود: 👇👇👇
آن قائم آل بیت محمد (صلی الله علیه وآله وسلّم) است که خروج می کند وبه انتقام خون حسین (علیه السلام) دشمنانش را می کشد. پس چنانچه اهل زمین را به قتل رساند مسرف نخواهد بود. واینکه فرموده (پس مباد در کشتن اسراف کند) یعنی کاری انجام نمی دهد که به سبب آن اسراف کرده باشد. آنگاه امام (علیه السلام) فرمود: به خدا سوگند قائم (علیه السلام) نوادگان کشندگان حسین (علیه السلام) را به سبب کارهای پدرانشان به قتل می رساند
درحدیث دیگری عبدالسلام بن صالح هروی می گوید به حضرت ابوالحسن علی بن موسی الرضا (علیه السلام) عرض کردم یا بن رسول الله: درباره ی این حدیثی که از امام صادق (علیه السلام) روایت شده که می فرماید: هر گاه قائم (علیه السلام) قیام کند ذراری ونوادگان قاتلان حسین (علیه السلام) را به خاطر کارهای پدرانشان به قتل می رساند چه می فرمایید؟ امام رضا (علیه السلام) فرمود همین طور است. عرض کردم پس این آیه چه می گوید که: (هیچ نفسی بار دیگری را بر دوش نمی گیرد). امام فرمود: خداوند در اقوالش صادق است. ولی ذراری ونوادگان کشندگان سیدالشهداء به کرده ی پدرانشان راضی هستند وبه آن جنایتها افتخار می کنند وهر کس به کاری راضی باشد هم چون کسی که آن را انجام داده وچنانچه مردی در مشرق کشته شود ومرد دیگری در مغرب به کشته شدنش راضی باشد. آنکه رضا داده نزد خداوند شریک قاتل خواهد بود. بر این اساس حضرت قائم (علیه السلام) وقتی خروج کند آنها را بخاطر اینکه از کردار پدرانشان راضی اند می کشد. راوی گوید به امام عرض کردم: هر گاه قائم از شما بپا خیزد اول چه کار می کند؟ فرمود: از بنی شیبه آغاز می نماید. پس دستهایشان را قطع می کند چون آنها دزدان بیت الله (عزَّ وجلَّ) هستند
وامام باقر (علیه السلام) هم پیرامون همین آیه فرمود: او حسین بن علی (علیه السلام) است که مظلوم کشته شد وما اولیای او هستیم وقائم از ما چون بپا خیزد خون حسین (علیه السلام) را مطالبه می نماید. پس آنقدر می کشد تا اینکه گفته می شود در کشتن اسراف کرد. بعد فرمود: آنکه مقتول نامیده شده حسین (علیه السلام) است وولی او قائم است واسراف در قتل آنست که غیر قاتلش را بکشد (که او منصور وموید است) همانا دنیا به پایان نرسد تا اینکه مردی از آل رسول (صلی الله علیه وآله وسلّم) بپا خیزد وزمین را از قسط وعدل پر سازد هم چنانکه از ظلم وجور سرشار شده باشد
(۱۴)سوره اسراء، آیه ۸۱
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
﴿وقل جآء الحق وزهق الباطل. ان الباطل کان زهوقا﴾.
بگو که حق آمد وباطل نابود شد که البته باطل رفتنی ونابود شدنی است. در این آیه شریفه، طبیعت حق وباطل مورد بحث است که باطل نابود شدنی است اگرچه جولانی دارد ولی دوام وبقایی نخواهد داشت وسرانجام پیروزی از آن حق وطرفداران حق خواهد بود. در برخی از روایات جمله (جاء الحق وزهق الباطل) به قیام مهدی موعود (علیه السلام) تفسیر شده است. قال الباقر (علیه السلام): (اذا قام القائم ذهبت دولة الباطل).👇👇👇
امام باقر فرمود: معنای این آیه این است: هنگامی که امام قائم (علیه السلام) قیام کند. دولت باطل برچیده می شود . در روایت دیگری به ما رسیده است هنگامی که مهدی (علیه السلام) تولد یافت بر بازویش این جمله نقش بسته بود. (جاء الحق وزهق الباطل. ان الباطل کان زهوقا). البته مفهوم این چنین اخبار وروایات انحصار معنای وسیع آیه به این مصداق نیست. بلکه قیام مهدی موعود (علیه السلام) از روشنترین مصداقهای آنست که نتیجه اش پیروزی نهایی حق بر باطل در سراسر جهان است
در روز فتح مکه پیامبر خدا وارد مسجد الحرام شد وتعداد زیادی بت را که مربوط به قبائل عرب برگرد خانه کعبه چیده شده بود هر یک را پس از دیگری با عصای خود سرنگون ساخت وپیوسته می فرمود: (جاء الحق وزهق الباطل. ان الباطل کان زهوقا)