شوقرویش🌱
روضه امروز ... والسلام .😭 #ظهرعاشورا
حسين جان!
بانوان در لحظهی وداع از تو درخواست میکردند که ما را به حرم جدمان بازگردان...
الهی برایت بمیرم که نمیتوانستی خواستشان را اجابت کنی!
وَيَقُـلـنَ رُدَّ بِـنـا مَـديـنَـةَ جَـدِّنـا
وَمِنَ الإجابَة لَستَ بالمُتَمَكِّنِ
شیخ عبد الله الوایل الأحسائي (۱۳۰۰ ق)
🎨 هنر برادر عزیزم، حسن جان روح الأمین
@kashani1395
شوقرویش🌱
😭
هر کس ز پدر کينه به دل داشت تو را زد
یک پير نحيف نيزه نداشت با عصا زد
انقدر زد آخر که عصا شد دو،سه تکه
راضی نشد و بر دهنت با کف پا زد
كمتر بر اين غريب بدون كفن بزن
اين ضربه ي دوازدهم را به من بزن
هر آنچه داشت رفت دگر جستجو نكن
اينقدر اين شهيد مرا زير و رو نكن
قبول كن كه شبيه حصير افتادي
قبول كن ته گودال گير افتادي
مخواه تا كه سر من به گريه بند شود
بگو چكار كنم از تنت بلند شود
بگو چه كار كنم آب را صدا نزني
بگو چه كار كنم تا كه دست و پا نزني
بگو چكار كنم از تو دست بردارند
براي پيكر تو يك لباس بگذارند
بگو چكار كنم بيش از اين تكان نخوري
بگو چكار كنم از سنان،سنان نخوري
بگو چكار كنم من؟ بگو چكار كنم؟
كنار شمر بمانم و يا فرار كنم؟
ميان گريه ي من اين سنان چه ميخندد
دهان باز تو را نيزه دار ميبندد
آهاي شمر عبا را كسي ربود برو
بيا النگوي من را بگير و زود برو
براي غارت پيراهنت بميرم من
چرا لباس ندارد تنت بميرم من
قرار نبود بيفتي و من نگاه كنم
و يا كه گريه به كوپال ذوالجناح كنم
مگر نبود مسلمان كه اينچنين زده اند
بلند مرتبه شاهِ مرا زمين زده اند
📌وَلَعَنَ اللهُ شِمْراً...
گودال قتلگاه شلوغ بود؛ ناگهان هیاهو خوابید. شمر با دست پُر از گودال بیرون آمد.
▪️ تلویزیون را روشن کرد؛ سخنان شهید مطهری پخش میشد که میگفت، شمر زمانت را بشناس... شمر همه جا هست ، گاهی در سوریه، گاهی در عراق، گاهی در اغتشاشات ایران و گاهی در فضای مجازی.
کربلا هنوز تکرار میشود، وقتی قدمی برای یاری هدف حضرت برنمیداریم . . .💔
#امربهمعروف #نهیازمنکر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حرفهای شنیده نشده از شهادت مظلومانه شهید آرمان علی وردی
▪️از عطش و تشنگی و فیلم گرفتن با گوشی خودِشهید علی وردی توسط اغتشاشگران تا هلهله و رقصیدن پای پیکر بیجان شهید
@maharatha313
قَرار بود که آقا فَقَط "شَهید" شود
بَنا نَبود شِناسایی اَش بَعید شود....
#شامغریبان #امانازدلزینب🥀
✍️علت سبک شدن و احساس خوب و نشاط معنوی بعد از گریه بر امام حسین رو در این روایت ببینید.
#کشتینجات
@maharatha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رضانریمانی :
خیلی ها امسال خودشون رو کشتند که محرم اباعبدالله رو کمرنگ کنند! این تصاویر هوایی از حضور باشکوه و کم نظیر عزاداران حسینی در مراسم عزاداری هیئت فدائیان حسین علیه اسلام اصفهان رو ببینید ...
#تاآخرپایحسینایستادهایم💪
#ورزقنیالبرائةمِناَعدائِکُم
@maharatha313
به دَهر هر خبری هست ، زیر #خیمه توست
اگر کسی در دیگر زند ز بیخبری است
|قابی از هیئت خیمةالعباس _ پادگان ۰۶ تهران
حاج محمود کریمی|
@maharatha313
🔺هر کس به طریقی به نیزه می زند!
یکی قرآن ناطق را
یکی شهید راه حق را
یکی #حجاب فاطمه(س) را ...
ولی در نهایت همه ادامه دهنده راه یزید هستند.
@maharatha313
🔴چرا دشمنان از فرهنگ نذری میترسند و در قالب طنز و شبهه بدنبال حذف آن هستند؟
#نذری برای عزادار است نه فقیر، در عزاداری فقیر و ثروتمند هملباس و هممسلک و همسفره میشوند، مناسک شیعه مردم را یکپارچه میکند و حتی شاه و سلطان را با مردم همراه میکرد؛ گریه میکردند، سینه میزدند، و از همان غذایی میخوردند که پیرزنِ انتهای مجلس برای بیمارش میبرد، عزاداری زیباست...
‼️ از #حجاب می ترسند ..
‼️ از #ولایت_فقیه می ترسند ..
‼️ از #محرم و هیئت می ترسند ...
‼️ از #اربعین می ترسند ....
‼️ از اتحاد بین #شیعه و #سنی می ترسند ...
@maharatha313
خداوند تعمدا دین خود را جذاب قرار نداده است
تا مردم نه از سر جذابیت دین که از سر اراده و با رهایی به آن مومن شوند.
#علیرضاپناهیان
@maharatha313
16.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 یکی از پر مغز ترین سخنرانی هایی که در سر تا سر #جغرافیای_مقاومت از ایران تا عراق در این 10 روز دیده شد همین است
حتما وقت بگذارید ببینید؛
میگوید: در زمان جنگ نرم، در زمان انکار خدا، همجنس گرایی، اباحه گری، دروغ، فساد و جنگ اقتصادی، جان خود را کف دست میگذاریم و آبروی خود را زیر پا میگذاریم و صدای خود را برای #جهاد_تبیین رها می سازیم.
زمان ما، زمان آمریکا و اسرائیل و اروپا نیست ، زمان خواری دشمنان است...
#بسیاردقیق
🔻از دانشکدهی الهیات تا مجلس اهلبیت
✍مهدی جمشیدی
🔺قسمتاول
۱. اینکه دربارۀ حضور زنانی با ظاهر بهشدت ناموجّه از قبیل «کشف حجاب» و «برهنگی» و ... در مجلس اهل بیت، گفته شود که چون این مجالس، برای خودِ اهل بیت هستند و در حکم خانه آنهایند، پس ما حق نداریم به چنین افرادی تذکر بدهیم و نهیازمنکر کنیم، یک سخن، ذوقی و ناصواب است؛ چون به این معنی است که انسان فقط در «ملک خودش»، حق نهی ازمنکر دارد، درحالی که نهی ازمنکر، «مکانمند» نیست. این حق از ولایت «ایمانی» –و نه ولایت مِلکی و مالکیّتی - مؤمنان نسبت به یکدیگر برآمده که خدای متعال آن را به صورت دوسویه و متقابل قرار داده است: «وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُ نْکَرِ». در اینجا هیچ سخنی از «شرط مالکیّت» به میان نیامده است؛ یعنی گفته نشده که نهیازمنکر فقط در جایی که متعلّق به خود ماست، واجب است. خدای متعال برای مؤمنان، این حق و تکلیف متقابل را قرار داده است که امر و نهی کنند؛ «در هر جا».
۲. لازمه حضور در مکان و مراسم مقدس، «رعایت حداقلها» است و از آن جمله، ملاحظه اندکی از «مقدمات ظاهری» است. در غیر این صورت، اولاً مجلس اهل بیت به «محل معصیت» تبدیل خواهد شد و ثانیاً «شأن» این مجلس نیز تنزّل خواهد یافت. نمیتوان به «کمال فرد» نگریست اما هم «مصلحت جمع» را نادیده انگاشت و هم «منزلت مکان و مراسم» را. محاسبه باید برآیندی و مجموعی باشد، نه «فردگرایانه». نهیاز منکر به صورت غیرمستقیم نیز در جایی موضوعیّت و مشروعیت دارد که مفاسد جمعی و عمومی بر آن مترتّب نشود و منکر، محدود به وضع شخصی خود فرد باشد، اما در اینجا، پای مصالح مؤمنین و حرمت اولیای الهی در میان است.
۳. رعایت حداقلهای ظاهری، هیچ دشواری و مشقتی ندارد و محتاج سیر و سلوک نیست؛ آن هم برای ساعتی که فرد در مجلس اهل بیت، حاضر است. و تازه در اینجا سخن از حداقلهای ظاهری و پوششی است نه چادر. کسی که برای حضور در اینچنین مجلسی، حتی حاضر نباشد همین اندازه در وضع خود تجدیدنظر موقتی کند، باید در محبتش به اهل بیت تردید کند. حضور در مجلس اهل بیت، محتاج «ادب حضور» است و محبت بدون ادب، معنا ندارد. نمیتوان پذیرفت که کسی حتی در مجلس اهل بیت نیز همچنان به انجامِ «حرام اجتماعی»، ادامه بدهد. دستکم در اینجا باید خویشتنداری کند و بکوشد از محرّمات فاصله بگیرد نه اینکه حتی در این مجلس نیز بر ارتکاب محرّمات، اصرار بورزد.
🔺قسمتدوم:
۴. تا گفته میشود که «نهیازمنکر» کنیم، کسانی نتیجه میگیرند که قرار است «طرد» صورت بگیرد؛ درحالیکه میان «نهیازمنکر» و «طرد»، هیچگونه تلازمی وجود ندارد. نباید تصور کنیم که «نهیازمنکر»، به معنی «طرد» است. میتوان با بهترین روشها و حکیمانهترین سازوکارها، در همان محل ورود به مجلس اهل بیت، اقدام کرد و موجبات و بسترهای رعایت حداقلهای ظاهری را فراهم نمود؛ بدون آنکه کسی طرد و گریزان شود. اما از آنجا که ما دچار فقر طراحیهای خلاقانه و هنرمندانه هستیم، صورت مسأله را پاک میکنیم و میگوییم در مجلس اهل بیت به روی همه و با هر ظاهر و رفتاری باز است.
به بیان دیگر، به جای اینکه برای نهیازمنکر، «شکل اثربخش» و «قالب کارآمد» بیافرینیم، اصل این واجب الهی را کنار میگذاریم. وظیفۀ مؤمنین این نیست که در انتظار تحققیافتن شرایط تأثیر نهیازمنکر بنشینند، بلکه باید فاعلانه و مسئولانه، این شرایط را پدید بیاورند و این از طریق « تجدیدنظر در روشها » ممکن است نه « تعطیلکردن نهیازمنکر».
در زمان طاغوت که استاد مطهری در دانشکدۀ الهیات دانشگاه تهران تدریس میکرد، قرار شد آزمون وروی برای داوطلبان در خود دانشکده الهیات برگزار شود. استاد مطهری معتقد بود که چون این دانشکده، مقدس است باید داوطلبان خانم، باحجاب وارد شوند. ازاینرو، تعدادی روسری تهیه کرد و در جلوی در ورودی دانشکده، به دختران مکشفه داده شد تا حجاب را در این مکان رعایت کنند. از قضا، طرح استاد مطهری با استقبال داوطلبان نیز مواجه شد. او در زمانه طاغوت نسبت به دانشکده الهیات، اینچنین حساسیت داشت و ما در زمانه حکومت اسلامی نسبت به مجالس اهل بیت، بیتفاوت هستیم.
۵. «جذب حداکثری» نیز به معنی نفی نهیازمنکر نیست. قرار نیست فقط جذب کنیم، بلکه بناست به «ارزشها» جذب کنیم. جذب، برای جذب نیست، بلکه وسیله است برای تحقق خیرات و برکات معنوی در فرد. در این صورت، تنها جذبی مطلوب است که حاصلش، «نزدیکشدن فرد به ارزشها» باشد، نه جذبی که در اثر تساهل و مداهنه و مصانعه صورت میگیرد. جذب حداکثری، هم به معنی تنگنظر و سختگیر نبودن است و هم به معنی استفاده از روشها و قالبهای نو، اما هرگز به معنی عبور از ارزشها برای پُر تعداد شدن نیست. کثرت مؤمنان باید بر مدار حقّ باشد، نه به واسطه تضییع ارزشها.
👓 در جنگ ترکیبی باید مجازات هم ترکیبی باشه؛
یعنی خود ق.قضاییه اقلا با چهار یا پنج وکیل خبره مذاکره کنه و اونوقت نرمافزارهایی مثل طاقچه که بیقانونی میکنند و منجر به ضرر رسیدن به مشترکینشون میشوند محکوم به خسارت بشوند!
اونوقت اگر به ده هزار نفر خسارت دهند یاد میگیرند به قانون کشور دهن کجی نکنند!
بیقانونی چیزی است و دهن کجی چیز دیگر!
👓 اگر یه مدیرعاملی:
1⃣ قانون کشور را زیر پا بگذاره
2⃣ اون را با افتخار نشر بده یا اقلا با نشرش مخالف نباشه
3⃣ بعد نشر گسترده هم عذرخواهی نکنه
4⃣ برای کسایی که با قانون شکنی مخالفت کردن هم خط و نشون بکشه و بگه با افتخار با رفتنتون موافقم...
❌ حالا به نظرتون نقش اصلی در بیکاری نیروها کسی جز این مدیر عامل هست؟!
❌ کسی در محیط فرهنگی اقلام غیرقانونی بیاره پخش کنه عذرخواهی نکنه و رجز هم بخونه اونوقت بگه نامردها نیروهای من را بیکار کردند!
نیروهات را خودشون و شما با نفهمی بیکار کردید!
✍محمدخادمی
دهه دوم محرم هیئت دانشجویی دانشگاه تهران برنامه خیلی خوبی داره. سخنران این دو شب حاج اقای عابدینی بودند و از فردا شب حاج اقای قنبریان هستند.
روضه و سینه زنی هم حاج مهدی رسولی.
تهرانی هایی که میتونن حتما شرکت کنند.
از غرفه های فرهنگی حاشیه هیئت هم میتونین دیدن کنین و البته فضای برای خانوادگی نشستن هم مهیاست.
#تذکر
یک غلط رایجی که مکرر هم دیده ام نوشتن کلمه "اللهم ارزقنا" ست که بسیاری از افراد آن را با " ال " مینویسند در حالیکه " ارزقنا" فعل است و فعل در زبان عربی " ال " نمی گیرد و " ال " نشانه ی اسم است. بنابراین نوشتن
اللهم الرزقنا زیاره الحسین
اللهم الرزقنا کربلا
غلط است و صحیح آن
"اللهم ارزقنا" است.
از شِشماهه تا پیرمرد،
همه جمع میشوند
برای یاری
امام
آنوقت
منِ جوان
هنوز هم برای
یاریِ امام شَک دارم؟!
#بینش_مطهر🚩
#طرح_مطالعاتی_آثار_شهید_مطهری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥روایت امام جمعه بروجرد از ماجرای زن هتاک به امام رضا علیه السلام در پارک فدک
🔻 میگم کاری نداره که ما هم روانی بشیم، اگر با روانی های جبهه انقلاب هم مثل اینا برخورد میشه خودمون وارد عمل بشیم، چون بحث فحاشی به اهلبیت (ع) است و گناه عادی نیست که بیخیال شویم، روانی جاش تیمارستان نه جامعه. ببرید ببندید به تخت بگید روانی هستی بمون اینجا خوب میشی.😏
🔻 درضمن احسنت به امام جمعه بروجرد.
لطفا دو پیام زیر را ببینید و پیرامونش تامل کنید . خطاها رو در جمع بندی بررسی میکنیم.