🌱•°
ما یک نوهی کوچکی داریم، دو سال و نیمش است و هنوز درست حرف هم نمیزند. چند روز پیش یک میزی اینجا بود، داشت میانداخت. به او گفتم این میز را نینداز. گفت: چرا؟ خوشم آمد از این که گفت چرا. چرا نیندازم؟ دنبال علت میگردد.
بعد پنجه میزد به یک بچهی دیگری، گفتم آقاجان نکن. گفت: چرا؟
این سؤال کردن از علت، خیلی چیز مهمی است. این حالت دارد به وجود میآید.
حالا وقتی او ده ساله بشود، سؤالات زیادی برایش مطرح است: چرا؟ چرا؟ چرا؟ وقتی همین بچه، یک جوان هجده نوزده سالهای باشد، #سؤالاتقویتری در ذهنش ایجاد میشود.
ما باید برای این سؤالات جواب داشته باشیم.
بچههای ما ذهنشان دارد فلسفی میشود
مقام معظم رهبری
بیانات در دیدار اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی
۱۳۹۱/۱۱/۲۳
اساس این کتابها مطالعه تعلیم و تربیت در فلسطین اشغالی با تاکید بر ابعاد اجتماعی آن است .در این نوشتار سعی شده شیوهها و شگردهای مرموزانه دولت غاصب صهیونیسم در تاثیرگذاری بر افکار عمومی با استفاده از هنر، ادبیات، کانونهای علمی، کتابهای درسی، مراکز دانشگاهی و نظایر آن، ارزیابی شود . نویسنده در تحلیل خود به محتوای کتب درسی اعراب، ادبیات و تاریخ عبرانی، ساخت و حجم درسهای عربی و عبری و بریدگی محتوای درسها از گذشته تاریخی عرب، شیوههای امتحانات و جهتگیریهای سیاسی درسها اشاره میکند .
@maharatha313
شوقرویش🌱
📌عاقلیقبلازعاشقی #پرسشوپاسخ @maharatha313
شهید مطهری مهمترین نـوع تربیت را #تربیتعقلانی میدانند و همه چیز را
با محک #عقل پیش میبرند.
عقل را امــام احساس میدانند و قائلند
احساس تــا زمانی که #تابععقـل باشـد
و در پنــــاه عقل خرج شود برای انسان
سازنــــده است ولی اگر جای #امــام و
#مامــــوم در وجود انسان عوض شود
احساسات ســـــوزنده خواهد شد چون
احساسات در وجـــــود انسان خاصیت
سرکشی دارد و حتی قـــدرت اســارت
عقل را هم دارد
البته
در #منظومهفکری شهیـــــد احسـاس
جایگاه ویـژه ای دارد و شهید برخلاف
برخی از اندیشمندان دینی بـــرای
احساس و عاطفه انسانی احترام
خاصی قائل است
ایشان
قائل
است
#احسـاس و #عاطفه در انسان ، هم
نیاز به #پـــــرورش دارد هم نیاز به
#مراقبت و اگر احساس در#پنـاهعقل
استفاده شود سالم می ماند وگرنه...
احساسات انسان هرز می رود.🌱