#فلسطین #قدس #روز_جهانی_قدس
#قبله_اول #سنصلی_فی_القدس
🍀 #امیرالمؤمنین علی علیه السلام :
صَوَابُ الرَّأْيِ بِالدُّوَلِ يُقْبِلُ بِإِقْبَالِهَا وَ يَذْهَبُ بِذَهَابِهَا
روز انتقام گرفتن از ظالمان سخت تر از ستمكاری بر مظلوم است.
📚 #نهج_البلاغه ، #حکمت ۳۳۹
•┈••🌿🌹🌿✾🌿🌹🌿••┈•
مهدوی ارفع
بسم الله الرحمن الرحیم فرهنگ عبودیت ۲ #قسمت_دوم
بسم الله الرحمن الرحیم
فرهنگ عبودیت۲
#قسمت_سوم
اگرکسی مسیرعبودیت راطی کردوتوانست نفس خودرا که مزاحم که
عبودیت است.بجای اینکه نابودکندرام کندودر اختیار بگیرد"آزاد"میشود.
وقتی آزادشد به قول حافظ:
"من از آن روزی که دربند توام آزادم"
لذاکسی که بنده خدانیست همه وجودش
"اسارت"است.
مانندسرگذشت بشرحافی، روزی امام کاظم"علیه السلام"از کنار خانه اش رد میشدند صدای سازوآواز می آمدبیرون
امام کاظم"علیه السلام"با نگاه تربیتی
فرمودند:صاحب این خانه عبداست یا آزاد است؟کنیز متوجه نشدامام چه می فرمایند، گفت نه دهها کنیز وغلام دارد
آزاد است. امام کاظم " علیه السلام "
فرمودند:اگر عبد بود که این کارها را نمی کرد. این سخن به بشرحافی رسید،سریع پا برهنه دوید دنبال امام کاظم"علیه السلام"به برکت آن روز تا آخر عمر پا برهنه راه می رفت و به بشرحافی
(پابرهنه)معروف شداگر عبد بود این کارها را نمی کرد.
چراما گناه می کنیم؟چون آزادیم!از چه
کسی؟ ازخدا،پس اسیریم،نسبت به چه چیز؟به نفس،هر چقدر عبدخدا شدیم ازنفس آزادمی شویم. هرچقدرعبدنفس شدیم ازخدافرار میکنیم
هر چقدرآزادی حقیقی پیداکنیم، این ثمره
بندگی است که به سمت ربوبیت حرکت
میکنیم.یعنی چه؟درقرآن کریم به حضرت
عیسی می فرماید: "اذ تخلق کهیئت طیر"
تو خلق می کردی از گل شبیه پرنده
"فتنفخ فیهافتکون طیراُ"البته به اذن من
خلق کردی. مگر خلق کردن، شان خدا
نیست،پس چرا یک عبد خلق میکند،رزق
می دهدو واسطه رزق میشود،واسطه خلق میشود،شفا می دهد،مرده زنده می کند.حضرت عیسی" علیه السلام"نمی گوید من زنده می کردم،خدا می فرماید
تو زنده می کروی به اذن من،حالا که از خودت آزاد شدی، عبد من شدی،اینقدر به من نزدیک شدی که شئونی از ربوبیت من
به توهم رسیدبه اذن من،من خلق می کنم تو هم خلق می کنی،من شفا می دهم،تو هم شفا می دهی،من زنده می کنم توهم
زنده می کنی."ربوبیت سِرعبودیت است"
اگر کسی عبدخداشدازعبودیت به ربوبیت
می رسد.اما اگر عبد غیر خدا شد.اسیر نفس،ممکن است عارفی بوده وربوبیتی داشته،اماهمه چیزاز دست رفت و دنبال کرامت وشهرت افتاد این دیگر بدبخت شد. ببینید مسیر عبودیت چقدرعجیب است
اول می گویدعبدشو،می گوید این خفت است. می فرماید : نه خفت نیست بعد میشوی جلوه ای از جلوات ربوبیت خدا این حدیث را حضرت امام(ره) درآثارعرفانی شان خیلی استفاده کردند
وفوق العاده برای ماه رمضان ارزش دارد.فرمود: العبودیت جوهرت(گوهری است)کنه ها(ذات ونهایت آن)الربوبیت
ادامه دارد
@mahdavi_arfae
🔸شرمندگی گناهکار وعُجب و خودپسندی نماز شب خوان
#حجت_الاسلام_مهدوی_ارفع
@mahdavi_arfae
#آخرین_لحظات
از نسیم سحری روح به جانم دادند
چشمی از خون جگر اشک فشانم دادند
تا شدم هم نفس محفل رندان سحر
لذت زمزمه و آه و فغانم دادند
باورم نیست که با این همه عصیان و قصور
ره به مهمانی ماه رمضانم دادند
#سحر_نورانی
@mahdavi_arfae
مهدوی ارفع
📺کلیپ تصویری: #جهل_درد_علی_علیه_السلام #حجت الاسلام_مهدوی_ارفع @Asaremahdavi_arfae
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
💠⚜
💠
📢 علی (علیه السلام) هزار و چهارصد ساله که رفته است و مدعیان محبتش هم هنوز نمی خواهند بفهمند که مشکل «علی» با ما 👇
#جهلِ ما بود نسبت به #علمِ «علی» ‼️
🚼 تربیت مون رو دادیم به مشرکین‼️ ❌
📚 فرهنگ مون رو دادیم به مشرکین ‼️ ❌
💵 اقتصاد را دادیم به مشرکین ‼️ ❌
به «علی» که رسیدیم گفتیم علی که علمی نداشت❗️
فقط جون میده برای :
👏 کف زدنِ شب میلادشون
و
🏴 سینه زدنِ شب شهادت شون
☝️چیکار کردی حالا امشب بجای اینکه اومدی روضه بخونی درد زیاد کردی ⁉️
یه شب هم تو درد بکِش آخه❗️
👈 چیه الکی از خودمون راضی هستیم ⁉️
#شهید_مطهّری با اون عظمتش ،
در مقدمه #سیری_در_نهج_البلاغه ؛
بعد از اینکه داستان آشنایی خودش رو با #نهج_البلاغه_حقیقی بیان می کنن ،
میگن من و همه هم قطاران روحانی ام :
☝️ باید اعتراف کنیم که با #عالَم_نهج_البلاغه
بیگانه ایم ❗️
💭 دنیای فکری که برای خود ساختیم کاملاً بیگانه با نهج البلاغه است❗️
بعد شهید مطهری می گن :
📖 👈این کتاب در بین شیعیان و دوستان امیرالمؤمنین #غریب و #مهجور است ‼️
✨ همانگونه که خودِ #علی غریب است ...
🔹استاد مهدوی ارفع
🎤 سخنرانی شب قدر
🌙 رمضان المبارک ۱۴۳۹
🗓خرداد۱۳۹۷
🚩هیأت یافاطمه الزهرا، بابل
🆔 @mahdavi_arfae
مهدوی ارفع
#شهید_نهج_البلاغه_ای 💠به مناسبت دوم خرداد ماه گرامیداشت سی و ششمین سالگرد آسمانی شدن علمدار فتح خرم
✨✨✨✨✨✨✨
#قصه_شب_شهید_محمود_شهبازی8⃣
🌷شهید را از زبان شهید بشناسیم🌷
🌷شهید#حسین_همدانی(مدافع حرم) در کتاب #مهتاب_خین آورده است که اواخر سال 59 بود که از سپاه همدان پیغام رسید ، آقای همدانی ، هرچه سریع تر به همدان بیا ، کار مهمی با شما داریم.
🔺برای شرکت در مراسم معارفه ی فرمانده جدید سپاه استان...
...حوالی عصر به همدان برگشتم.نماز را به امامت حجت الاسلام جوادی اقامه کردیم. بعد شورای فرماندهی سپاه استان با شش عضو باقی مانده اش تشکیل جلسه داد و قرار شد همان شب برادر بروجردی بیاید و رسما فرمانده جدید سپاه استان را معرفی کند.
🌷حضار جلسه آقایان: محمد نوری مسول واحد اطلاعات سپاه، سعید فرجیان زاده مسول واحد پرسنلی سپاه استان، حاج محمود نیکومنظر ، اسماعیل فدایی، مسول واحد روابط عمومی سپاه استان، حاج محمود سماوات ، مسول واحد امور مالی و واحد تدارکات و حجت الاسلام محمد جوادی، مسول دفتر نمایندگی حضرت امام (ره) در استان همدان بودند. این شش نفر باقی مانده ی آن شورای فرماندهی 9نفره بودند که سه نفرشان: طایفه نوروزی،قشمی و ترابی ، روز اول جنگ در پاسگاه تیله کوه توسط دشمن به اسارت گرفته شدند...
#آقای_بروجردی_و_فرمانده_جدید_سپاه استان حدود یکساعت بعد از نماز مغرب و عشاء بود که این ها از کرمانشاه به همدان رسیدند و آمدند به سپاه استان. حین استقبال و دیده بوسی با آقای بروجردی ،دیدیم که در معیت ایشان، #یک_پاسدار_جوان آمده.
#ادامه_دارد
📚کتاب مهتاب خین_بخش 5_صفحه 135
#من_عاشق_فاطمه_ام
#من_نهج_البلاغه_میخوانم
🌷 @mahdavi_arfae
مهدوی ارفع
بسم الله الرحمن الرحیم فرهنگ عبودیت۲
بسم الله الرحمن الرحیم
فرهنگ عبودیت ۲
قسمت ۴
آقای بهجت ظاهرشان العبد میدیدیم اما تصرف میکردند در عالم کون و مکان به اذن الله به اذن الله عبدی بود که ربوبیت به ایشان داده شده بود به یک معنا العبودیة گوهریست که کنه ذاتش ربوبیت است این نتیجه ی باطنش است و برعکس اگر کسی بنده ی غیر خدا شد تمام عالم در او تصرف میکنندو اسیر همه ی عالم است این مسیر عبودیت است اینها را گفتیم تازه اول کلام است قرار است به عبودیت برسیم تا بنده شویم غیر از خدا هیچکس را نبینیم و برای کسی غیر خدا کار نکنیم تا خدا ما را به آن مقام ربوبیت برسانداز امام صادق(علیه السلام) سؤال شد و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون یعنی چه؟ فرمودند أی لیعرفونِ اول که معرفت بود آخرش عبودیت است ، فرمودند: نه و ما خلقت الجن و الانس لیعبدون یعنی و ما خلقت الجن و الانس الا لیعرفونی من جن و انس را خلق نکردم مگر اینکه منِ خدا را بشناسی اوج آن دوباره شد معرفت از خطبه ی یک و بعضی از خطبه های دیگر خواهید دید که این مسئله چگونه حل میشود در خطبه ی یک فرمودند :آغاز دین معرفت خداست و پایان آن نفی صفات است اینجا که امام صادق علیه السلام میفرمایند آخرش هم معرفت خداست این یعنی چه؟ از این فرمایش امام صادق علیه السلام معلوم میشود ما در خلقت وقتی به معرفة الله رسیدیم به هدف خلقت خودمان رسیدیم به قرارگاه خودمان رسیدیم به آرامش مطلق رسیدیم دیگر بالاتر از آن چیزی نیست. دو نکته وجود دارد. یک،چرا أمیر المؤمنین علیه السلام قرآن و پیامبر ما را ارجاع میدهند به خلقت آسمانها و زمین و مورچه و خفاش و شتر دقت کنیم و خدا را بشناسیم این معرفت را که در خلقت شتر میخواهیم پیدا کنیم این چه معرفتی است که با تدبر و تفکر در خلقت شتر به خدا میرسیم در تفکر آسمانها به خدا میرسیم .
نکته ی دوم اینکه خداشناسی که از خلقت مورچه یا چیزهای دیگر میرسیم با آخرین جمله ی خطبه ی اول در بند دو چیست؟ باید اول این را حل کنیم.
یک وقت از اثر پی به مؤثر میبریم یا از معلول پی به علت میبریم مثلا از دود میفهمیم که آتش است علت آتش است و اثر و معلول دود است یا برعکس از علت پی به معلول میبریم یا از مؤثر به اثر پی میبریم هر دوی اینها معرفت است ولی دو جور معرفت است که در جاهای دیگر اصطلاحات دیگری میگویند مانند برهان لمّی و برهان انّی گاهی از اثر به مؤثر یا از معلول به علت و گاهی از علت به معلول هر دو معرفت است.
اما اگر بخواهیم از صدامتیازبدهیم.
معرفت از علت به معلول امتیاز آن صد است
ومعرفت از معلول به علت امتیاز آن ده است.
مهدوی ارفع
✨✨✨✨✨✨✨ #قصه_شب_شهید_محمود_شهبازی8⃣ 🌷شهید را از زبان شهید بشناسیم🌷 🌷شهید#حسین_همدانی(مدافع حرم) در
✨✨✨✨✨✨✨
#قصه_شب_شهید_محمود_شهبازی9⃣
🌷شهید را از زبان شهید بشناسیم🌷
🌷چهره ای نورانی، ابروها و چشم هایی سیاه و محجوب و محاسن آراسته و بلندی داشت. خیلی کم حرف بود و لهجه ی #اصفهانی داشت. ابتدا به ساکن فکر کردیم که از همکاران آقای بروجردی و یا دوستان ایشان است. حتی به مخیله ی احدی از حاضران در جلسه هم خطور نمی کرد که همین جوان محجوب و ناشناس، قرار است تا دقایقی دیگر به عنوان #فرمانده_سپاه_استان معرفی بشود.
🌷چون در بین اعضای شورای فرماندهی سپاه همدان، آدم های جا افتاده و شناخته شده ای داشتیم. از قبیل آقایان نامبرده...
🌷آقای بروجردی برای ما از این جوان ناشناخته یک معارفه دقیقی به عمل آورد.
ایشان گفت: برادرمان #محمود_شهبازی_دستجردی از مبارزین مذهبی فعال جنبش دانشجویی در قبل از انقلاب بوده، ضمن این که ایشان شاگرد شاخص کلاس های معارف اسلامی استاد علی اکبر پرورش هستند...
#ادامه_دارد
📚کتاب مهتاب خین_بخش5_صفحه136
#من_عاشق_فاطمه_ام
#من_نهج_البلاغه_میخوانم
🌷 @mahdavi_arfae
مهدوی ارفع
جدا از این برکات سحر شدن کافی است
بیایی و بروی... بی خبر شدن کافی است
عزیز فاطمه تا کی به هر دری بزنم
بیا بیا که دگر در به در شدن کافی است
ز نان شبهه ببین تحبس الدعا شده ام
دعای هر سحرم بی اثر شدن کافی است
چگونه گریه کنم تا به من نگاه کنی ؟
بس است ، این همه دور از نظر شدن کافی است
تو رحم کن به دلی که فقط تو را دارد
به من سری بزن ، این خونجگر شدن کافی است
#سحر_پایانی
#ملتمس_دعا
@mahdavi_arfae
مهدوی ارفع
✨✨✨✨✨✨✨ #قصه_شب_شهید_محمود_شهبازی9⃣ 🌷شهید را از زبان شهید بشناسیم🌷 🌷چهره ای نورانی، ابروها و چشم
✨✨✨✨✨✨✨
#قصه_شب_شهید_محمود_شهبازی0⃣1⃣
🌷شهید را از زبان شهید بشناسیم🌷
🌷...این برادر عزیزما،دانشجوی رشته مهندسی صنایع در دانشگاه علم و صنعت تهران است. روز دوازدهم بهمن 57 در کمیته مردمی استقبال از رهبر انقلاب، آقای #شهبازی مسولیت برنامه ریزی تامین امنیت حضرت امام(ره) در بهشت زهرا (سلام الله علیها) را بر عهده داشت. ضمن آن که از عناصر برجسته دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در جریان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا هم بوده.
🌷بعد آقای بروجردی گفت:در این رابطه، نکته ای را مطرح کنم که تقاضا دارم عجالتا آن را جای دیگر عنوان نکنید. این مطلب صرفا با هدف آشنایی بهتر شما با این برادر عزیز است: بعد از شکست تهاجم نظامی عناصر نیروی دلتای ارتش آمریکا در صحرای طبس، وقتی که قرار شد جاسوسان آمریکایی را در سطح استان های کشور تقسیم و نگهداری کنند، برادرمان #شهبازی، تعدادی از این جاسوس ها را آورد و آن ها را در همین شهر همدان مخفی کرد. مسولیت آن ها را هم سپرد به یکی از بچه های سپاه همدان.
🌷سوابق سپاهی گری و نظامی ایشان هم درخشان است. برادرمان #شهبازی عضو دفتر هماهنگی ستاد مرکزی سپاه بود و از شروع جنگ در جبهه ی چپ سرپل، به همراه بچه های گردان 9 سپاه تهران دست اندرکار شناسایی شبانه روزی خطوط و مواضع ارتش بعث شده.
#ادامه_دارد
📚کتاب مهتاب خین_بخش5_صفحه137
#من_عاشق_فاطمه_ام
#من_نهج_البلاغه_میخوانم
🌷 @mahdavi_arfae
☘ این عید کسی است که خداوند، روزه او را پذیرفته و عبادتش را قبول کرده است و هر روزی که در آن، معصیت نشود، آن روز عید است
🌺 #امام_علی علیه السلام 🌺
نهج البلاغه، حکمت ۴۲۸
@mahdavi_arfae
مهدوی ارفع
جام جهانی داشتیم
وقتي جام جهاني مد نبود
یک طرفش ما بودیم
طَرفِ دیگرش همهی جهان ، #جنگ_جهانی ...
و امروز دوباره تاریخ در غوغای جام جهانی درحال تکرار است ، فریب تبلیغات و هیاهوی کاذب را نخوریم ...
درگوشه ای از جهان همزمان با #جام_جهانی ، #جنگ_جهانی علیه مردم مظلوم #یمن درجریان است .
امروز فرانسه هم به ائتلاف سعودی-اماراتی-آمریکایی-انگلیسی در حمله
علیه #یمن پیوست.
#یاللمسلم
@mahdavi_arfae
🚩اجتماع مردمی مدافعان حرم
🔰سخنران: حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
🔹️بانوای:کربلایی سیدرضانریمانی
🔹️شنبه 2تیرماه همراه با نماز مغرب
🔹️ #شهرکرد، میرآباد، مسجد امام رضا علیه السلام
@mahdavi_arfae
#ضیافت_به_صرف_حکمت1⃣
#حکمت۱۳۲: "انَّ لِلَّهِ مَلَكاً يُنَادِي فِي كُلِّ يَوْم: لِدُوا لِلْمَوْتِ، وَاجْمَعُوا لِلْفَنَاءِ، وَابْنُوا لِلْخَرَابِ."
امام(عليه السلام) فرمود: خداوند فرشته اى دارد كه همه روز بانگ مى زند بزاييد براى مردن، و گردآورى كنيد براى فنا، و بنا كنيد براى ويران شدن!
نکات:
۱. لام در «لِلْمَوْتِ» و «لِلْفَناءِ» و «لِلْخَرابِ» لام سببيّه نيست، بلكه لام غايت است; يعنى فرزند بزاييد ولى عاقبتش مرگ است و اموال گردآورى كنيد سرانجامش فناست و بناهاى پرشكوه برپا سازيد عاقبت آن ويرانى است. شبيه چيزى است كه در قرآن مجيد در داستان فرعون و همسرش به هنگام گرفتن قنداقه موسى از آب نيل آمده است «(فَالْتَقَطَهُ آلُ فِرْعَوْنَ لِيَكُونَ لَهُمْ عَدُوّاً); (هنگامى كه مادرش به فرمان خدا او را به دريا افكند) خاندان فرعون او را (از آب) گرفتند، تا سرانجام دشمن آنان و مايه اندوهشان گردد» يعنى عاقبت كار چنين شد.
۲. در حقيقت امام روى سه چيز از مهم ترين مواهب زندگى دنيا تنها چيزى كه براى انسان باقى مى ماند اعمال خير و نيكى هاست كه نزد خدا ذخيره مى شود، قرآن مى گويد: «(مَا عِنْدَكُمْ يَنفَدُ وَمَا عِنْدَ اللهِ بَاق); آنچه نزد شماست از ميان مى رود و آنچه نزد خداست باقى مى ماند».
۳. در اين كه آيا واقعاً فرشته اى فرياد مى زند و ما صداى او را نمى شنويم يا زبان حال جهان آفرينش و طبيعت دنياست يا صدايى است كه از جان و فطرت و عقل ما بر مى خيزد و ملك اشاره به آن است، محلّ گفتوگو است. كسانى كه آن را تفسير به طبيعت دنيا و مانند آن كرده اند دليلشان اين است كه اگر واقعاً ملكى صدا بزند و ما نداى او را نشنويم چه فايده اى مى تواند داشته باشد؟; ولى به اين ايراد مى توان پاسخ داد كه وقتى نداى آن ملك به وسيله اولياءالله براى ما نقل شود تأثيرش واضح است مثل اين كه ما براى كسى نقل كنيم كه فرزندت را در فلان شهر ديديم كه فرياد مى زد مرا يارى كنيد. در اين گونه موارد صداى شخص غائب به وسيله شخص حاضر رسيده است.
۴. بهترين راه براى اين كه انسان سرنوشت آينده خود را تشخيص دهد آن است كه درباره پيشينيان فكر كند آنها كجا رفتند؟ اموالشان چه شد؟ و كاخ هايشان به چه سرنوشتى گرفتار گرديد؟ قرآن مجيد درباره كافران و منافقان در آيه 69 سوره توبه مى فرمايد: «(كَالَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ كَانُوا أَشَدَّ مِنْكُمْ قُوَّةً وَأَكْثَرَ أَمْوَالا وَأَوْلاَداً); (شما منافقان،) همانند كسانى هستيد كه قبل از شما بودند، (و راه انفاق پيمودند; بلكه) آنها از شما نيرومندتر، و اموال و فرزندانشان بيشتر بود» (ديديد سرنوشت آنها چه شد؟) سرنوشت خود را بر آنها قياس كنيد.
۵. در حديثى در كتاب شريف كافى از اميرمؤمنان على(عليه السلام) مى خوانيم فرزند آدم هنگامى كه در آخرين روز دنيا و اولين روز آخرت قرار مى گيرد اموال و فرزندان و اعمال او در برابرش مجسم مى شوند رو به اموالش مى كند و مى گويد به خدا سوگند من نسبت به تو حريص و بخيل بودم الان سهم من نزد تو چيست؟ مى گويد: «خُذْ مِنّي كَفَنَكَ; تنها كفن خود را مى توانى از من بگيرى» رو به فرزندانش مى كند و مى گويد شما را دوست مى داشتم و از شما حمايت مى كردم من چه سهمى نزد شما دارم؟ مى گويند: تو را به قبرت مى بريم و پنهان مى كنيم رو به سوى عملش مى كند و مى گويد به خدا سوگند من نسبت به تو بى اعتنا بودم و تو بر من سنگين بودى چه چيز نزد تو دارم؟ عملش مى گويد: من همنشين تو در قبر و روز قيامت هستم تا من و تو به پيشگاه پروردگار عرضه شويم. (سپس امام(عليه السلام) فرمود: اگر آن شخص ولىّ خدا بوده سرنوشت بسيار خوبى دارد و اگر دشمن خدا بوده به عذاب دردناكى مبتلا مى شود).
۶. شاعر معروف عرب ابوالعتائيه از كلام حكيمانه امام بهره گرفته و مى گويد: لِدُوا لِلْمَوت وَابْنُوا لِلْخَرابِ *** فَكُلُّكُمْ يَصيرُ إلى ذِهابِ لِمَنْ نَبْني وَنَحْنُ إلى تُراب *** نَصيرُ كَما خُلِقْنا مِنْ تُراب؟ براى مرگ بزاييد و براى ويرانى بنا كنيد كه همه شما در مسير رفتن هستيد براى چه كسى بنا مى كنيم در حالى كه ما به سوى خاك مى رويم و همان گونه كه از خاك آفريده شديم به خاك باز مى گرديم.
۷. #مهدوی_ارفع هم سروده است:
لدوا للموتِ وابنوا للخرابِی
چه دنیایی چه رویایی چه خوابی
یکی در بند خواب و خشم و شهوت
نمیخوابد شبی بی اضطرابی
مگر نشنیده او " ما عندکم" را
نخوانده " ما عنداللهِ باقی"
@mahdavi_arfae