eitaa logo
تبیان مهدوی
3هزار دنبال‌کننده
35 عکس
18 ویدیو
4 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📜📜📜🌿🌹﷽🌹🌿📜📜📜 📜نامه به زياد بن ابيه 🔹هشدار از خيانت به بيت المال ♦️همانا من، براستی به خدا سوگند می خورم، اگر به من گزارش كنند كه در بيت المال خيانت كردی، كم يا زياد، چنان بر تو سخت گيرم كه كم بهره شده، و در هزينه عيال، درمانی، و خوار و سرگردان شوی! با درود. 📜 ، 📜🌹🕊 📜🌿🌹 📜📜📜📜
🌹🕊🌹🕊؛ 🕊؛ 🌹؛ :چرا این فرد با این پیشینه که از اسمش هم معلوم است( زیاد ابن ابیه) به عنوان جانشین فرماندار انتخاب شدند؟لطفا توضیح بفرمایید. : ✳️گاهی وقت ها شرایط یک مسئولیت بگونه ای است که امام در انتخاب فرد لایق برای این مسئولیت، مخیر بین دو گزینه خوب و خوبتر نیستند بلکه مخیر بین بد و بدتر هستند. ⭕️یا باید فردی متعهد ولی غیر توانمند و ضعیف از نظر مدیریتی را انتخاب کنند که در این صورت بجای کار و بار امام را سبک تر کند، سنگین تر می کند. ⭕️و یا باید فردی که از نظر تدین ضعیف تر است ولی کارکشته تر و مدیرتر است بگذارد و صرفاً با یک نظارت سفت و سخت محسوس یا نانحسوس کنترلش نماید. ⏪ قطعاً دومی پسندیده تر است. ⛔️در ماجرای زیاد بن ابیه هم دقیقاً این اتفاق افتاد یکی از یاران بسیار متدین مولا (ظاهراً جناب کمیل) عهده دار این مقام بود ولی نتوانستند منویات امام را درست برآورده کند. ⁉️لذا حضرت جای او را به زیاد دادند. 🖊حجت‌الاسلام مهدوی ارفع 🌹 🕊 🌹🕊🌹🕊
📜📜📜🌿🌹﷽🌹🌿📜📜📜 📜نامه به يكی از فرمانداران خود به نام عمر بن ابی سلمه ارحبی، که در فارس ایران حکومت می کرد 🔹هشدار از بدرفتاری با مردم ♦️ پس از نام خدا و درود. همانا دهقانان مركز فرمانداريت، از خشونت و قساوت و تحقير كردن مردم و سنگدلی تو شكايت كردند، من درباره آنها انديشيدم، نه آنان را شايسته نزديك شدن يافتم، زيرا كه مشركند. و نه سزاوار قساوت و سنگدلی و بدرفتاری هستند زيرا كه با ما هم پيمانند، پس در رفتار با آنان، نرمی و درشتی را به هم آميز. رفتاری توام با شدت و نرمش داشته باش، اعتدال و ميانه روی را در نزديك كردن يا دور نمودن، رعايت كن. 📜 ، 📜🌹🕊 📜🌿🌹 📜📜📜📜
┄┅═══✼🍃🌹🍃✼═══┅┄ ┄┅═══✼🍃🌹🍃✼═══┅┄
🏴🌿🏴🌿🏴🌿🏴🌿🏴🌿🏴🌿 بسم الله الرحمن الرحیم 🏴 عرض سلام و ادب و تسلیت دارم خدمت همه خواهران گرامی . 🔳 سیدالشهدا علیه السلام در بیان هدف قیام خودشان جملات معروفی دارند که بخشی از آن کمتر مورد توجه گویندگان و نویسندگان قرار گرفته . 📢 می‌فرمایند :" انما خرجت لطلب اصلاح فی امت جدی " ، من فقط و فقط برای اصلاح امت جدم قیام کردم ، و در بیان راهبردهای این اصلاح سه نکته را بیان میکنند : ▪️اول : امر به معروف ▪️دوم : نهی از منکر ▪️سوم : احیای سیره پیامبر و امیرالمؤمنین علیه السلام ✔️می فرمایند :" ارید عن آمر بالمعروف وانهی عن المنکر و اسیروا بسیرة جدی و ابی ، علی ابن ابیطالب ." ◾️من برای اینکه بتوانم امت را اصلاح کنم ، امر بمعروف می‌کنم که امر به حکومت الهی و حکومت دینی است. ◾️ و نهی از منکر می‌کنم که نهی از حکومت طاغوت است. ◾️و سوم اینکه سیره جدم و پدرم علی ابن ابیطالب را می خواهم احیا کنم . ⏪ نکته ظریفی که هست نکته آخر این عبارت است ؛ آیا مگر بین سیره پیامبر و سیره امیرالمؤمنین تفاوت وجود داشته که امام حسین علیه الصلاة و السلام بعد از سیره پیامبر تاکید به سیره امیرالمؤمنین علیه السلام میکند ؟! ♣️ در واقع سؤال اصلی و دقتی که نشده اینجاست که با توجه به اینکه ما می دانیم امیرالمؤمنین پا جای پای پیامبر گذاشته اند و دقیقاً طبق سیره ی پیامبر زندگی کرده اند دیگر چه نیازی بوده که بعد از سیره ی پیامبر امام حسین علیه السلام سیره ی امیرالمؤمنین علیه السلام را هم تاکید کنند؟ 📢می فرمایند : " اسیروا بسیرة جدی و ابی علی ابن ابی طالب " ↩️ پاسخ مسأله اینجاست که بعد از پیغمبر اسلام همانطور که تفسیرهایی از قرآن متفاوت شد و هر کسی با هوای نفس خودش تلاش می کرد از تفسیر قرآن و بیان شأن نزول و تبیین آیات قرآن به نفع اغراض خود یا افراد حزب و جناحش سوء استفاده کند ، سیره و سنت پیامبر هم به تحریف کشیده شد . ⬅️ و هر گروهی به هر نوعی که خودشان می پسندیدند پیامبر را تحریف کردند و به نفع خودشان سیره سازی کردند برای پیامبر . ⏺ در اینچنین وضعیتی که هم قرآن از نظر تفسیر و تبیین و هم سیره ی پیامبر به اغراض فاسده دیگران در حال تحریف شدن است ، هیچ چاره ای برای شناخت اسلام حقیقی و سیره ی حقیقی پیامبر و قرآن حقیقی نیست مگر اینکه یک معیار و شاخص داشته باشیم بعبارتی یک قرائت درست از قرآن و سیره ی پیامبر داشته باشیم . ⚠️سیدالشهدا با این عبارات کاملا هوشمندانه می خواهند به ما این را بفهمانند که بعد از پیامبر در بازار مکاره قرائتهای مختلف از دین ، این قرائت و فهم علی ابن ابی طالب است که اعتبار و حجیت دارد ، در واقع قرائت معیار و شاخص و حق است . 📚 نهج البلاغه عصاره کامل و جامع از قرائت امیرالمؤمنین از اسلام و سیره ایشان است . ⚫️ اگر ما پیرو سیدالشهدا علیه السلام هستیم باید مثل ایشان دنبال احیا قرآن و سنت و سیره ی پیامبر از طریق احیای سیره ی امیرالمؤمنین علیه السلام باشیم . 🔘 و سیره ی امیرالمؤمنین علی علیه السلام یعنی نهج البلاغه . ↔️ پس همراهی با هدف قیام سید الشهدا علیه السلام مصداق معرفتی و بصیرتی اش احیاء نهج البلاغه می تواند باشد ، یعنی یکی از بهترین مصادیق آن میتواند باشد . 🔘 زیرا می تواند آن سیره و فهم درست از اسلام ، قرآن و سیره ی پیامبر را به ما نشان بدهد . 🖊حجت‌الاسلام مهدوی ارفع 🏴🌿🏴🌿🏴🌿🏴🌿🏴🌿🏴🌿
📜📜📜🌿🌹﷽🌹🌿📜📜📜 📜نامه به فرماندار بصره، عبدالله بن عباس، در سال ٣٦ هجری پس از جنگ جمل 🔹روش برخورد با مردم ♦️بدان، كه بصره امروز جايگاه شيطان، و كشتزار فتنه هاست، با مردم آن به نيكی رفتار كن، و گره وحشت را از دلهای آنان بگشای، بدرفتاری تو را با قبيله 《بنی تميم》 و خشونت با آنها را به من گزارش دادند، همانا 《بنی تميم》 مردانی نيرومندند كه هرگاه دلاوری از آنها غروب كرد، سلحشور ديگری جای آن درخشيد، و در نبرد، در جاهليت و اسلام، كسی از آنها پيشی نگرفت، و همانا آنها با ما پيوند خويشاوندی، و قرابت و نزديكی دارند، كه صله رحم و پيوند با آنان پاداش، و گسستن پيوند با آنان كيفر الهی دارد، پس مدارا كن ای ابوالعباس! اميد است آنچه از دست و زبان تو از خوب يا بد، جاری می شود، خدا تو را بيامرزد، چرا كه من و تو در اينگونه از رفتارها شريكيم. سعی كن تا خوش بيني من نسبت به شما استوار باشد، و نظرم دگرگون نشود، با درود. 📜 ، 📜🌹🕊 📜🌿🌹 📜📜📜📜
═─═ঊঈঊ🌿🌸🌿ঈঊঈ═─═ ═─═ঊঈঊ🌿🌸🌿ঈঊঈ═─═
📜📜📜🌿🌹﷽🌹🌿📜📜📜 📜نامه در پاسخ نامه معاويه در صحرای صفین، ماه صفر سال٣٧ هجری 1⃣افشای چهره بنی اميه و فضائل اهل بيت (علیهم السلام ) ♦️معاويه! اينكه خواستی شام را به تو واگذارم، همانا من چيزی را كه ديروز از تو باز داشتم، امروز به تو نخواهم بخشيد، و اما سخن تو كه 《جنگ، عرب را جز اندكی، بكام خويش فرو برده است》آگاه باش، آن كس كه بر حق بود، جايگاهش بهشت، و آنكه بر راه باطل بود در آتش است. اما اينكه ادعای تساوی در جنگ و نفرات جهادگر كرده ای، بدان، كه رشد تو در شك به درجه كمال من در يقين نرسيده است، و اهل شام بر دنيا حريص تر از اهل عراق به آخرت نيستند. 2⃣ فضائل عترت پيامبر (صلی الله علیه و آله وسلم ) ♦️و اينكه ادعا كردی ما همه فرزندان (عبدمناف) هستيم، آری چنين است، اما جد شما (اميه) چونان جد ما (هاشم) و (حرب) همانند (عبدالمطلب) و (ابوسفيان) مانند (ابوطالب) نخواهند بود، هرگز ارزش مهاجران چون اسيران آزادشده نيست، و حلال زاده همانند حرام زاده نمی باشد، و آنكه بر حق است با آنكه بر باطل است را نمی توان مقايسه كرد، و مومن چون مفسد نخواهد بود، و چه زشتند آنان كه پدران گذشته خود را در ورود به آتش پيروی كنند. از همه كه بگذريم، فضيلت نبوت در اختيار ماست كه با آن عزيزان را ذليل، و خوارشدگان را بزرگ كرديم، و آنگاه كه خداوند امت عرب را فوج فوج به دين اسلام درآورد، و اين امت در برابر دين يا از روی اختيار يا اجبار تسليم شد، شما خاندان ابوسفيان، يا برای دنيا و يا از روی ترس در دين اسلام وارد شديد، و اين هنگامی بود كه نخستين اسلام آورندگان بر همه پيشی گرفتند، و مهاجران نخستين ارزش خود را باز يافتند، پس ای معاويه شيطان را از خويش بهره مند، و او را بر جان خويش راه مده. با درود. 📜 ، 📜🌹🕊 📜🌿🌹 📜📜📜📜
┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄ ┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄
📜📜📜🌿🌹﷽🌹🌿📜📜📜 📜دستور العمل امام علیه السلام به هنگام آغاز جنگ در سال ٣٧ هجری در میدان صفین 🔹آموزش تاكتيكهای نظامی ♦️از عقب نشينی هایی كه مقدمه هجوم ديگر است، و ايستادنی كه حمله در پی دارد نگرانتان نسازد، حق شمشيرها را اداء كنيد، و پشت دشمن را به خاك بماليد، و برای فرو كردن نيزه ها، و محكم ترين ضربه های شمشير، خود را آماده كنيد، صدای خود را در سينه ها نگه داريد. كه در زدودن سستی نقش بسزایی دارد. به خدایی كه دانه را شكافت، و پديده ها را آفريد! آنها اسلام را نپذيرفتند، بلكه به ظاهر تسليم شدند، و كفر خود را پنهان داشتند، آنگاه كه ياورانی يافتند آن را آشكار ساختند. 📜 ، 📜🌹🕊 📜🌿🌹 📜📜📜📜
•┈••✾◆🍃🌸🍃◆✾••┈• •┈••✾◆🍃🌸🍃◆✾••┈•
📜📜📜🌿🌹﷽🌹🌿📜📜📜 📜دعای امام در میدان جنگ 🔹نيايش در جنگ ♦️خدايا! قلبها به سوی تو روانه شده، و گردنها به درگاه تو كشيده، و ديده ها به آستان تو دوخته، و گامها در راه تو نهاده، و بدن ها در خدمت تو لاغرشده است، خدايا دشمنی های پنهان آشكار، و ديگهای كينه در جوش است، خدايا به تو شكايت مي كنيم از اينكه پيامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) در ميان ما نيست، و دشمنان ما فراوان، و خواسته های ما پراكنده است. 《پروردگارا! بين ما و دشمنانمان به حق داوری فرما كه تو از بهترين داورانی》 📜 ، 📜🌹🕊 📜🌿🌹 📜📜📜📜