#تربیت_نسل_مهدوی
♨️۷ توصیه جذاب برای آشنایی کودکان با مفهوم مهدویت(بخش اول)
🔸والدین باید به هر کودکی در هر سنی به گونهای خاص آموزش بدهد. در دوران قبل از ۷ سالگی بهترین نوع آموزش، آموزش غیر مستقیم است.
بچهها باید ببینند و در نهادشان، تصاویر و کلمات ضبط شود. پدر و مادر چه کارهایی میتوانند انجام دهند تا فرزندشان با وجود نازنین امام زمان عجل الله آشنا شود؟
1⃣فضاسازی را جدی بگیرید.
🔹اولین و مهمترین نکته این است که فرزندمان یاد بگیرد وجود امام زمان(عجلالله) مسئلهای جدی است؛ شوخی بردار نیست و جزو اصل های زندگی ماست.
ما در تربیت نمیتوانیم آدمها را تک به تک تربیت کنیم؛ اگر تربیت صحیح خواسته باشیم، باید فضا ایجاد کنیم. افراد وقتی در فضای خاصی قرار بگیرند، مطابق آن فضا حرکت خواهند کرد.
در مسئلۀ تربیت نسل منتظر این نکته بسیار مهم است؛ بسیار مهمتر از پیامهای مستقیمی است که میخواهیم به افراد بدهیم.
🔹یکی از فاکتورهای مهم در فضاسازی این است که وجود مبارک حضرت را جدی بگیریم و کوچکترین شوخی و سهلانگاری به این موضوع وارد نکنیم؛ مانند مسئله قرائت قرآن؛
دستور الهی به ما میگوید: «و اذا قری ء القرآن فاستمعوا له...»؛ هنگامیکه قرآن خوانده میشود، به آن گوش فرا دهید.
👈وقتی هنگام تلاوت قرآن خودمان سراپا گوش باشیم و دقت کنیم، بچهها هم یاد میگیرند. یعنی لازم نیست هی بگوییم: هیس! هیس! ❌
پس فضا سازی برای بچهها از اهمیت ویژهای برخوردار است.👌
🔰ادامه دارد...
https://eitaa.com/mahdaviat313i
#حدیث_مهدوی
💚«امام جعفرصادق (علیهالسلام)»:
📜اذا قامَ القائمُ لایبقی اَرضٌ اِلاّ نُودِی فیها شَهادَةُ «اَن لااله اِلاّ اللهُ و أَنّ مُحمداً رسولُ الله صلی الله علیه و آله و سلم.».
زمانی که حضرت قیام میکند سرزمینی باقی نمیماند جز اینکه ندای (رسای) شهادتین «لا اله الاالله محمد رسولالله(صلیالله علیه و آله)» از آن برخواهد خواست.
📚(بحار، ج ٥٢، ص ٣٤٠)
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
https://eitaa.com/mahdaviat313i
4_310226054725763515.mp3
3.18M
#فایل_صوتي_امام_زمان
✍"کل یوم عاشورا" که میگویند؛
حقیقتی است تلخ!
عاشورا درحال تکرار است؛
وحسین زمان ما،تنهاي تنها!
درست مثل حسین😔
ماکجای لشکر اوایستاده ایم؟
https://eitaa.com/mahdaviat313i
▫️🥀چگونه برای ظهور زمینه سازی کنیم؟
⚪️🔹نقش انسانها در ظهور از منظر اندیشهوران شیعه
◀️شیخ طوسی (رحمت الله علیه)
🔸🔹به اعتقاد شیخ طوسی، همچنان که غیبت امام مهدی برآمده از سوءرفتار مردم است، ظهور آن حضرت نیز از تغییر مثبت در رفتار مردم ناشی میشود.
🔹🔸وی پس از تقریر قاعدۀ لطف و اثبات ضرورت وجود امام معصوم و ضمیمه کردن این مقدمه که هماکنون امام معصوم ظاهری وجود ندارد، اثبات میکند که پس آن امام معصومی که قاعده لطف ضرورتش را اثبات میکرد، باید غایب باشد.
🔹🔸وی در ادامه به اشکالاتی که به این استدلال گرفته شده پاسخ میدهد و در ضمن پاسخ به یکی از آن اشکالات، چنین مینویسد: بسط ید امام گرچه برای مکلف حاصل نشده است، این از رفتار خود او نشئت میگیرد و اگر مکلف از امام تمکین میکرد، امام آشکار میشد و بسط ید پیدا میکرد و لطفش حاصل میشد؛ در نتیجه تکلیف مکلف قبیح نبود؛ زیرا حجت علیه اوست و نه به نفع او. (طوسی، 1411: 7)
🔹🔸شیخ طوسی در این عبارت، بر این نکته تصریح کرده که رفتار مردم باعث محرومیت آنها از حضور امام و بسط ید اوست و اگر انسانها در رفتار خود تجدیدنظر کنند و زمینههای بسط ید امام را فراهم نمایند، آن حضرت ظهور میکنند و مردم از منافع ظهور امام برخوردار میشوند.
#الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج
https://eitaa.com/mahdaviat313i
نكات #مهدوی💚
🔶تمدن مهدوی برتر است یا تمدن غرب؟
در عصر حاضر بعضا این اندیشه به وجود آمده است که تمدن غربی با همه توسعه و پیشرفتی که از آن میبینیم، میتواند جایگزین تمدن مهدوی باشد؛ اما بد نیست قبل از قضاوت درباره این موضوع به برخی از تمایزهای این دو تمدن توجه کنیم.
◽️انسان، طبیعت و همنوع، روابطی که غربیها برای عالم ترسیم میکنند:
از اسـاسیترین وجـوه تمایز دو تمدن غرب و مهدوی در ساختارهای شکل دهنده آن است. در این میان تمدن مهدوی بر اساس مبانی تـمدن اسـلام شـکل خواهد گرفت.
به باور برخی از اندیشمندان مسلمان اساس رابطه در دو تمدن اسـلام و غـرب را میتوان براساس روابط موجود در پندارهای ایشان ترسیم کرد، بر اساس باورهای اسلامی عالم در یک مربع ارتـباطی مـیان خـدا، انسان، طبیعت و مجدداً انسان قابل ترسیم است.
در این نگاه خداوند سبحان بـه عـنوان خـالق هستی است که انسان را به عنوان خلیفه خویش انتخاب کرده است و انسان حاکم بـر طـبیعت و انـسانهای هم نوع خویش است. بارزترین ویژگی این ارتباط حضور دائم و بدون شرط خداوند متعال بـر عـالم هستی و نظارت وی بر انسان است(لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لَا نَوْم) همین امر سبب ایـجاد تـکلیف و تـعهد بر انسان خواهد بود.
💥اما تمدن رقیب ارتباط عالم را مربعی تصویر نمیکند،
بلکه رابـطه مـثلثی انسان، طبیعت و انسانهای همنوع است. به همین جهت خداوند از قاموس این پندار حـذف شـده اسـت.
👈بنابراین همین منشأ بروز استکبار و استعمار به موجودات دیگر شده، به طوری که خداوند سـبحان در بـیان سرکشی این افراد استغنای ایشان از خداوند را سبب چنین منشأی دانسته است (عـلق: 6-7). بـرآمدِ چـنین پنداری سبب به وجود آمدن جنگهای ممتد در سده 20 میلادی شده است.
ادامه دارد...
https://eitaa.com/mahdaviat313i
#توجیه_المسائل_کربلا
شماره 6️⃣
🔸️موجودي شما کافي نيست!
بياييد کمي تخصصيتر نگاه کنيم! اگر شخصي با اعمالش باعث تأخير در ظهور بشود و براي توجيه اشتباهاتش اينطور بگويد که: «دُرست است که نماز نميخونم يا پوشش کاملي ندارم، و هر کليپي رو نگاه ميکنم و... اما دلم پاکه و قلباً حضرت رو دوست دارم.»
بايد به اين افراد گفت: در قلبي که گُلي مثلِ امام زمان در آن است، جايي براي علفهاي هرزِ (گناه) نيست. همانطور که براي خريد ماشين يا خانه، نياز است موجوديِ حسابِ شما کافي باشد، براي ياري حضرت هم به پشتوانهي محکمي نياز است.
واقعهي کربلا به ما اثبات کرد که تنها کساني ميتوانند در هر شرايطي پاي امام زمانشان بمانند که موجودي دلشان کافي باشد.
https://eitaa.com/mahdaviat313i
06 Khotbe H Zeinab Dar Bazare Kofeh.mp3
13.88M
▪️" صباحاً و مساءً "
بشنویم مصیبتی را که او هر صبح و شام میبیند و خون میگرید!
🎵 روایت ششم:
خطبهی حضرت زینب سلاماللهعلیها در بازارِ کوفه...
#صباحا_و_مساء
https://eitaa.com/mahdaviat313i