مهدویت فارس
🆔@bonyademahdi 🔰 #نمایشگاه_مصور_مهدوی 💥 #آخرالزمان 👈 دلایل سختی دینداری در آخرالزمان 👇👇👇
🔰 #نمایشگاه_مصور_مهدوی
💥 #آخرالزمان
👈 دلایل سختی دینداری در آخرالزمان
سختي دينداري در آخرالزمان، دلايلي دارد كه مهم ترين آنها، دو عامل زير مي تواند باشد:
🔱 الف. تشخيص وظيفه:
وظيفه يك مسلمان معتقد، آن است كه وظايف ديني خود را به خوبي بشناسد و به آنها عمل كند. هنگام حضور ظاهري امام در جامعه و ميان مردم، امر تشخيص وظيفه، راحت تر است؛ چرا كه فرد به خدمت امام زمان(عج) مي رسد و كسب تكليف مي كند؛ ولي در زمان غيبت، اين امر نيز به صورت كامل، بر عهده خود شيعيان است. طبيعي است كه وظيفه، دوچندان مي شود و كار مشكل تر مي گردد؛ چرا كه تشخيص وظيفه، مسأله بسيار مهمي است كه امكان خطا و اشتباه در آن وجود دارد. البته امامان، شيعيان را به حال خود واگذار نكرده اند؛ بلكه از آنان خواسته اند كه به عالمان و كارشناسان دين و اسلام شناسان فقيه مراجعه كنند و براي تشخيص وظيفه، از آنان مدد جويند.
🔱 ب. ظواهر فريبنده دنياي امروز:
شايد به جرأت بتوان گفت، عامل اصلي و مهم تر در سختي دينداري در دوره آخرالزمان، وضعيت فرهنگي دنياي مادي است. غول هاي ارتباط جمعي و رسانه اي از يك طرف به شدت با اسلام درگير شده اند و با انواع تخريب ها و تحريف ها و سياه نمايي ها، سعي بر آن دارند كه چهره خشن و سياهي از اسلام نشان دهند. از طرفي ديگر، ظواهر دنيا را چنان فريبنده و زيبا جلوه ميدهندو بازار فسادهاي مالي و اخلاقي، چنان گرم مي شود كه برخي همه چيز را به فراموشي مي سپرند و حتي انسانيت را نيز زير پا قرار مي دهند. روشن است با فساد علني دنياي امروز، حفظ دين و معنويت، بسيار مشكل است.
البته هرچند حفظ دين و عمل به وظيفه، در دنياي پرتلاطم و سراسر ظلم و فساد، كاري دشوار است، پاداش انسان هاي متدين و دين مدار نيز افزون است.1
مؤمنان آخرالزمان، به فرموده امير مؤمنان، در كارها و فداكاري هاي نيك و بزرگ مسلمانان صدر اسلام شريكند.2
اينان، كساني هستند كه پيامبر(ص)، آنان را برادر خود خوانده و ديدار آنان را آرزو کرده است. افرادي هستند كه خداوند، آنان را اولياي خود خوانده3
و پيامبر(ص) در حق آنان فرموده است: «خوشا به حال صابران در غيبت كه اينان، حزب الله هستند».4
🔺پی نوشت ها:
1- بحارالانوار،ج52،ص131
2- همان،ص132
3- همان،ص143
4- همان
🆔 @bonyademahdi
🆔 @bonyademahdi
🔰بازدید آیت الله دژکام از ساختمان مهدیه بزرگ شیراز
🔹 آیتالله دژکام نماینده ولیفقیه در استان فارس و امامجمعه شیراز روز دوشنبه 16 مهر 97 با هیئت همراه، ضمن دیدار با حجتالاسلاموالمسلمین استاد شیخ علیرضا حدائق از ساختمان مجتمع آموزشی پژوهشی حضرت ولیعصر (عج) و مهدیه بزرگ شیراز بازدید کردند و در جریان روند ساخت این مجتمع قرار گرفتند.
👇👇👇👇
🌐https://bonyademahdi.com/100-2/
مهدویت فارس
🆔 @bonyademahdi 🌺 #القاب_مهدوی 🔸منتظَر 👇👇👇👇
🌺 #القاب_مهدوی
🔸منتظَر
منتظر به معنای شخصی است که به انتظار چیزی به سر می برد و یا در انتظاراو به سربرده می شود که هر دو معنی در مورد امام زمان(عج) صدق می کند و شاید علت نامیدن ایشان به این لقب این است که آن قدر قلب زمین بر انتظار منجی عالم بشریت به حزن اندوه نشسته که چشم آسمان را از اشک فراق یار موعود لبریز ساخته است تا جایی که حرارت آن قلب به سردی و آن چشم به خشکی گراییده می شود.
عالم منتظر قدوم منتَظَر عدالت گستر است.
🆔 @bonyademahdi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #کلیپ_تصویرۍ
✅سنجش مردم با...
🆔 @bonyademahdi
مهدویت فارس
🆔 @bonyademahdi 🔶 #منجی_در_ادیان 🔸قسمت دوازدهم - بودا و میتریه (1) 👇👇👇👇
🔶 #منجی_در_ادیان
🔸قسمت دوازدهم - بودا و میتریه (1)
در شماره قبل به بحث پیرامون منجی در آیین هندو پرداختیم. در آیین هندو، موعود نجاتبخش موسوم به کلکی (kalki) در پایان آخرین دورهی زمانی چهارگانه خانهی جهانی، یعنی کالییوگه ظهور خواهد کرد.
موعود هندو دارای ویژگیهایی است از جمله: 1- موعود شخصی است. 2- دارای جنبهی الوهی است. 3- به لحاظ کارکرد، به نجات جمع میاندیشد و رسالتی معنوی و اجتماعی بر عهده دارد. 4- به لحاظ ویژگیهای ظاهری و شخصیتی، شباهت عجیبی به موعود اسلامی دارد. 5- اندیشهی موعود منجی در آیین هندو به هیچرو قوممدار نیست و به رغم ظاهر نژادمدارانه دین هندویی، کاملاً جهانشمول است (1).
آنچه بین موعود هندو و موعود اسلام مشترک میباشد، جنبهی الوهی بودن، رسالت جهانی و جهانشمول بودن است. در این شماره به بحث پیرامون موعود بودا، میتریه میپردازیم:
آیین بودا همچون نهری جاری شده از بستر اندیشهی هندویی است و در ارتباط تنگاتنگ با دیگر آیینهای هندی، به ویژه آیین چین، قرار دارد. لذا در بسیاری از زمینهها، دیدگاه مشترک دارند؛ نظیر ادوار تاریخی و آمدن موعود برای نجات.
نکتهی قابل توجه این است که بسیاری از کشورهای دارای آیین بودا، تحت تأثیر افکار و اندیشهی موعود آیین بودا هستند. نظیر کشور چین، کره و ژاپن و اخیراً این اندیشه به اروپا و آمریکا نیز سرایت کرده است. مثلاً هنگامی که آیین بودا (حدود قرن اول میلادی) به چین رسید، توجه زیادی به میتریه شد. علت این گرایش را تاحدی این باور دائویی دانستهاند که هر لحظه احتمال ظهور فرزانهای را میداد. آموزهی میتریه در تحول بودای چینی نقش مهمی ایفا کرد و لذا در زندگی آیینی چین، میتریه با سه مرحلهی کیهانی رابطه پیدا کرد. او منادی آخرین دوره است.
ادامه دارد...
🔺پی نوشت:
(1). موحدیان، علی، مقاله گونهشناسی موعود، هفتآسمان، شماره 12 و 13، ص 117.
📚 فصلنامه منجی/ شماره 35، زمستان 1396
🆔 @bonyademahdi
✅ #در_محضر_علماء
🔹چه کار کنیم محیط خانه گرم و باصفا باشد؟
ما اگر بخواهیم محیط خانه گرم و باصفا و صمیمی باشد، فقط باید صبر و استقامت و گذشت و رأفت را پیشهی خود کنیم تا محیط خانه گرم و نورانی باشد و اگر اینها نباشد، اصطکاک و برخورد پیش خواهد آمد و همهی اختلافات خانوادگی از همین جا ناشی میشود.
📚 برگرفته از کتاب: نکتههای ناب آیتاللهالعظمی بهجت، رضا باقیزاده.
🆔 @bonyademahdi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ڪلیپ_تصویرۍ
✅ ارتقا درجه با...
🆔 @bonyademahdi