مهدویت فارس
🆔 @bonyademahdi 🔰 #حکومت_جهانی_امام_عصر(عج) 🔸قسمت دوازدهم - 👇👇👇👇
🔰 #حکومت_جهانی_امام_عصر(عج)
🔸قسمت دوازدهم -
💢 جایگاه عدالت در حکومت مهدوی
ظهور و قیام جهانی حضرت مهدی (عج) به راستی آخرین پرده از مبارزات پیوستهی اهل حق و باطل است، که این بار همهی پیروزی از آنِ حق است.
مهمترین هدف برپایی حکومت واحد جهانی، گسترش یکتاپرستی بر همهی گیتی و میان همهی انسانهاست. و در پدید آوردن این ویژگی، یگانه راه، اجرای فراگیر عدالت فردی و اجتماعی در جامعه است.
روایات فراوانی پر شدن زمین از عدالت را به عنوان محوریترین سازوکار برای رسیدن به آن هدف مقدس یاد کردهاند. جملهی «يَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً» که در احادیث فراوانی ذکر شده و تواتر لفظی و معنوی دارد و در روایات فراوانی در منابع شیعه و اهل سنّت آمده، میتواند ارزش و چگونگی این عدالتگستری را نشان دهد.
در بحث عدالت، بیش از هر چیز، عدالت اقتصادی به ذهن متبادر میشود اما گسترهی عدالت بسیار فراتر از امور اقتصادی است و همهی عرصههای زندگی را پوشش میدهد.
در آموزههای اسلامی، همچون همهی ادیان آسمانی، عدالت از جایگاه ویژهای برخوردار است. زیرا عدالت یک نیاز فطری است که در همهی انسانها وجود دارد. در گذر تاریخ هرگاه به عدالت توجه شده، جامعه، سرشار از نشاط و زندگی گردیده اما زمانی که ستم جای آن را گرفته، مردم دچار خمودگی و افسردگی شدهاند.
امام صادق (ع) عدالت را از نیازهای ضروری مردم دانسته و میفرمایند: «ثَلاثَةُ اَشْياءَ يَحْتاجُ النّاسُ طُرّا اِلَيْها: اَلاَمْنُ و َالْعَدْلُ و َالْخِصْبُ (1) ؛ سه چیز است که همهی انسانها به آن نیازمندند: امنیت، عدالت، وسعت و فراوانی».
ادامه دارد...
🔺پی نوشت:
(1). حسن بن شعبه حرانی، تحفالعقول، ص 319.
📚 فصلنامه منجی/ شماره 35/ زمستان 1396
🆔 @bonyademahdi
مهدویت فارس
🆔@bonyademahdi 🔰 #نمایشگاه_مصور_مهدوی 💥 #آخرالزمان 👈 معنای این جمله که می گویند هنگام ظهور از اسل
🔰 #نمایشگاه_مصور_مهدوی
💥 #آخرالزمان
👈 معنای این جمله که می گویند هنگام ظهور از اسلام و قرآن جز نام چیزی باقی نمانده است چیست؟
منظور اين است كه مردم از محتواي اسلام و قرآن و حقيقت آن، دور مي شوند. اين دور شدن، به چند شکل اتفاق ميافتد.
🔹1🔹 توجّه بيش از حد به ظاهر و غفلت از محتوا و پيام:
مردم، به جاي آن كه به دنبال فهم معاني قرآن باشند، بيشتر به خواندن آن و لحن و صوت ارزش ميهند؛ امّا هرگز براي ترجمه و تفسير و فهم پيام قرآن، زماني را اختصاص نمي دهند. چنين افرادي، جز اسمي از قرآن نمي دانند و نزد آنان، قرآن، همان صداهاي زيبا است. يا تمام همت افراد، نوشتن قرآن به خط هاي زيبا و چاپ انواع قرآن در خط ها و اندازه ها و رنگ هاي مختلف است؛ اما در معنا ي قرآن، تفکر نمي کنند. نزد اين گروه، قرآن جز خطي خوش نيست.(1)
🔹2🔹 تفسير به رأی توسط افراد غير متخصص و گمشدن هدف اصلی قرآن:
به قدري معاني مختلف و برداشت هاي غير معقول از قرآن عرضه شود و به قدري اختلاف قرائت ها و تكثرگرايي ها رواج و مقبوليت يابد كه معناي اصلي قرآن و منظور الهي از نزول آن، بين مردم گم شود و كسي نداند منظور خداوند، از نزول فلان آيه يا سوره يا كلِّ قرآن و اسلام، چيست. در اين صورت نيز از قرآن و اسلام، جز اسم چيزي نخواهد ماند؛ زيرا هر كس حرفي خواهد زد و آن را حرف اسلام و قرآن قلمداد خواهد كرد.(2)
علاوه بر اين که اين تعابير، حالت غالبي دارد؛ يعني، غالب مسلمانان از حقيقت اسلام و قرآن، فاصله مي گيرند؛ ولي در همان حال، گروهي هستند كه عمل به دستورهاي قرآن و اهداف اسلام را در متن زندگي خود قرار مي دهند؛ به ويژه شيعيان كه تحت تعاليم اهلبيت(ع) هستند.
🔺پی نوشت ها:
(1)- بحارالانوار،ج52،ص190
(2)- تفسیر فرات کوفی،ص139
🆔 @bonyademahdi
مهدویت فارس
🆔 @bonyademahdi 🌺 #القاب_مهدوی 🔸مهدی 👇👇👇👇
🌺 #القاب_مهدوی
🔸مهدی
یکی از اسماء مبارکه امام عصر (عج) نام مقدس مهدی است. چرا به ایشان مهدی می گویند؟ هادی یعنی هدایت کننده و مهدی یعنی هدایت شده. کسی که می خواهد هدایت کند، حتما باید خودش قبلا راهنمایی شده باشد. کسی که راهی را می خواهد نشان بدهد باید راه را خودش بداند.
از خصوصیات حضرت مهدی موعود(عج) این است که هدایت می شوند به امور پنهانی و سپس هدایت می کند به سوی آنها.
امر پنهانی به دست آوردن کتابهای اصلی خدا و پیغمبران است.
🆔 @bonyademahdi
مهدویت فارس
🆔 @bonyademahdi 🔶 #منجی_در_ادیان 🔸قسمت چهاردهم - بودا و میتریه (3) 👇👇👇👇
🔶 #منجی_در_ادیان
🔸قسمت چهاردهم - بودا و میتریه (3)
💢 ویژگیهای میتریه:
به طور کلی میتوان ویژگیهای آن را اینگونه ذکر کرد: موعود بودایی، نجاتبخشی فردی است و اهداف اجتماعی، لااقل بالإصاله را مورد توجه ندارد. از اینرو شاید بتوان نجاتبخشی موعود بودایی را از نوع «صرفاً معنوی» تلقی کرد. او موعودی شخصی و دارای خصایص «بشری- الوهی» است. شاید بتوان رسالت او را «جهانشمول» دانست. زیرا شاهدی بر عنایت ویژهی او به قوم و ملت خاصی نمیبینیم. نگاه بوداییان به موعود «رو به آینده» است، اما بازآفرینی و رواج آموزههای گذشته را نیز از نظر دور نمیدارد. تحقق اندیشهی موعود در آیین بودا، فقط در پایان عالم نیست. از اینرو، از زمرهی موعودهای «صرفاً پایانی» به کنار میرود و میتوان گفت آن را از مصادیق «هزارهگویی» (به معنای عام آن) به حساب آورد.
و بالأخره اینکه، به سختی میتوان «کارکرد کیهانی» خاصی را برای موعود بودایی به رسمیت شناخت، هرچند نفی این کارکرد از میتریه، به مثابهی آخرین راهنمای تاریخ یک دین شرقی (غیرابراهیمی) نیز چندان آسان نیست(1) .
ادامه دارد...
🔺پی نوشت:
(1). مقالات و بررسیها، به نقل از دفتر 71.
📚فصلنامه منجی/ شماره 35، زمستان 1396
🆔 @bonyademahdi
4.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🆔 @bonyademahdi
🎥 #کلیپ_تصویرۍ
✅ چقدر تشنه آمدن امام زمان (عج) هستیم؟..
👈 امام زمان (عج) فرمودند: اگر شیعیان ما به اندازه یک لیوان آب منتظرمان بودند، ما می آمدیم…
🔹حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری
👇👇👇👇
🌐 https://bonyademahdi.com/109