eitaa logo
مَهدویّت
765 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
2.3هزار ویدیو
29 فایل
وَنُرِ‌يدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْ‌ضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِ‌ثِين ♦️♦️♦️ 🔶نشر آثار و فرهنگ مهدویَ 🔶چگونگی زمینه سازی برای ظهور 🔶بررسی علائم و نشانه های ظهور 👇👇👇👇 ارتباط با مدیر: @Ya_adrkni
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 رفیق خدا شدن سخت نیست 🔆 قربان، عید تقرّب به پروردگار، و ابراهیم،‌ نماد سربلندی در آزمونِ ادعا و عمل، جز رضایت معبودش نمی‌خواهد. 🔹 تمام وجودش، جانش و فرزندش را به مسلخ عشق می‌برد و می‌شود خلیل‌الله. تو هم می‌توانی! رفیقِ خدا شدن خیلی هم سخت نیست. 🔻 کافیست حجِّ واجبت را به‌جا آوری! مگر مَثَلِ امام، مَثَل کعبه نیست؟ پس بلند شو! پروانه‌وار به دورش بگرد و طواف کن! شیطانِ نفست را سنگ بزن! دوست‌داشتنی‌های زمینی‌ات را فدای یار کن! تسلیمش باش! 🎉 رضایت او رضایت خداست. حالا می‌توانی مسلمانی‌ات را جشن بگیری‌. حَجَّت قبول 🌸 بر امام زمان و تمام مسلمانان مبارک باد 🔶برای دیگران هم ارسال کنید ╭─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╮ 🆔 @mahdaviyatfarhang❣ ╰─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╯
📌با تندي اخلاق، زيارت حضرت مهدي (عج) ممكن نيست! 👤آيت­الله حسن­زاده آملي مي­گويد: من به آقاي سيد­محمد­حسن الهي 1 كه در عرفان و سير و سلوك شاگرد مرحوم قاضي2 بود، مكرر عرض مي كردم، وقتي خدمت آقا مي­رسيد، از جانب من خواهش كنيد كه مرا هم در شَرَف خدمت حضرت امام مهدي(عج) شريك خود نمايند و براي من نيز اجازه ملاقات بگيرند. 🔸روزي در شهر آمل، بعدازظهر مشغول استراحت بودم. بچه ها خيلي سر و صدا مي­كردند و مانع استراحتم شدند. من عصباني شده و به آنها تندي و پرخاش كردم!پس از مدتي، از رفتار خود پشيمان شدم و از اينكه بچه­ها را ناراحت كرده­ام، عذاب وجدان داشتم. عصر رفتم بازار ومقداري شيريني و ميوه خريدم و به منزل آوردم كه شايد به اين وسيله دل بچه­ها را به دست آورم. با اين حال، آشفته خاطر بودم و وجدانم آرام نمي­گرفت. 🔹 بالاخره تصميم گرفتم به تبريز سفر كرده و با مرحوم الهي ديداري داشته باشم. خدمت ايشان كه رسيدم ، پيش از آنكه علت سفرم را بيان كنم، گفتم : آقاجان! عرض مرا خدمت استاد رسانديد؟! 🔸فرمود: من راجع به اين موضوع نامه اي به شما نوشتم و چون آدرس شما را نداشتم، خدمت آقاي اخوي فرستادم كه به شما برساند. در آن نامه آورده­ام كه وقتي پيام شما را به آقا عرض كردم، ايشان تأمّلي فرمودند و سپس با ناراحتي ابراز داشتند: ‹‹ايشان چگونه مي­خواهند اين راه را طي نمايند با آن اخلاقي كه نسبت به عائله و كودكان انجام داده و با آنها دعوا كردند؟! با آن اخلاق و تندي، چگونه مي­شود به اين رتبه و مقام رسيد؟!» ❗️آري، سالك بايد هوشيارانه مواظب و مراقب خود باشد و تمام اعضا و جوارح خود را هميشه كنترل نمايد. پي نوشت: 1. مرحوم الهي برادر بزرگتر مرحوم علامه طباطبايي ، صاحب الميزان است. 2. مرحوم قاضي، استاد عرفان و اخلاق بزرگاني چون مرحوم الهي، علامه طباطبايي، مرحوم كشميري، و حضرت آيت الله بهجت مي باشند. 3. مردان علم در ميدان عمل، سيد نعمت الله حسيني، چاپ اول، ج5، صص 379-377. 🔶برای دیگران هم ارسال کنید ╭─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╮ 🆔 @mahdaviyatfarhang❣ ╰─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╯
⁉️چرا امام حسين(ع) با اين‌كه مي‌دانست شهيد مي‌شود، باخانواده خود به سمت کوفه رفت؟ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ظلم‌هايي كه در روز عاشورا به امام حسين(ع)، يارانش و اهل بيت‌(ع) مي‌شود و به اسارت گرفته شدن زنان و كودكان اين كاروان، اين سوال را تداعي مي‌كند كه « چرا امام حسين(ع) با اين كه مي دانست شهيد مي‌شود، با خانواده خود به سمت کوفه رفت؟». بين بردن اهل بيت امام حسين(ع) به سوي کربلا و علم غيب امام مبني بر آينده جنگ منافات وجود ندارد؛ زيرا امامان ما در امور فردي، سياسي و اجتماعي از علم غيب بهره نمي‌گرفتند، از اين رو در جنگ، قيام، صلح و برخورد با مردم از علم غيب استفاده نمي‌کردند. اگر چنين بود، رفتار و زندگي آنان نمي‌توانست الگو باشد. از آنجا که قيام کربلا نيز امري سياسي و اجتماعي بود، امام حسين(ع) در اين قيام از علم غيب بهره نگرفت و طبق ظواهر عمل کرد تا اين قيام او الگوي خوبي براي همگان شود. پس امامان مامور بودند، كه در امور زندگي و در جنگ‌ها و پيكارها و حوادثي كه اتفاق مي‌افتد در مقام قضاوت و داوري ميان انسان‌ها با علم عادي برخورد نمايند و تقاضاي علم غيب يا پي بردن به اسرار از راه علم غيب بر نيايند. از سوي ديگر از برخي روايات استفاده مي‌شود که بردن اهل بيت(ع) به سوي کربلا مانند اصل قيام امام حسين(ع) وظيفه الهي بوده است. امام حسين(ع) با بردن اهل بيت وظيفه خود را انجام داده است. اين امر کاشف از آن است که بين علم غيب امام از آينده جنگ و بردن اهل بيت منافات نيست، حتي در صورت داشتن علم غيب امام بايد اين هدف و مقصد الهي را به انجام مي‌رساند. آنان چيزي را طلب مي‌كنند كه رضايت و اراده خداوند باشد و اراده خداوند در رفتن امام به كربلا تحقق مي‌يافت و بردن اهل بيت به كربلا نيز بر همين اساس بود. در بردن اهل بيت به کربلا مصالح مهمي وجود داشت. شايد همين مصالح باعث شده است به رغم اين که امام آينده جنگ را مي‌دانست اهل بيت(ع) را با خود برد. آن مصالح پاسداري از قيام کربلا است، يعني همان گونه که در اصل قيام امام و شهادت ياران وي مصلحت وجود داشت، مصلحت در بردن اهل بيت(ع) نيز وجود داشت. بيان مصلحت اهل بيت(ع) به کربلا مستلزم آن است، که رسالت و ميزان تأثيرگزاري اهل بيت در صيانت از انقلاب امام بررسي شود. همراهى خانواده امام در حادثه عاشورا مي‌تواند به جهت عوامل زير باشد: 1- پيام رساني انقلاب امام تا عصر عاشورا مظهر خون و شهادت بود. رهبرى و پرچم‏دارى بر عهده ايشان قرار داشت. پس از آن و در بخش دوم پرچم‏دارى امام سجاد(ع) و حضرت زينب(س) آغاز شد. آنان با سخنان آتشين خود، پيام انقلاب و شهادت سرخ حضرت سيدالشهدا و يارانش را به آگاهى افكار عمومى رساندند و طبل رسوايى حكومت پليد اموى را به صدا درآوردند. 2- بي‌اثر سازي تبليغات دشمن شام از آن روز كه به تصرف مسلمانان درآمد، تحت سيطره فرمان‏روايانى چون خالد پسر وليد و معاويه پسر ابوسفيان قرار گرفت. مردم اين سرزمين، نه سخن پيامبر را دريافته بودند و نه روش اصحاب او را مى‏دانستند و نه اسلام را آن‏گونه كه در مدينه رواج داشت، مى‏شناختند. در نتيجه نسل جوان آن روز، از اسلام حقيقى چيزى نمى‌دانستند. شايد در نظر آنان، اسلام هم حكومتى بود مانند حكومت كسانى كه پيش از ورود اسلام بر آن سرزمين فرمان مى‏راندند! تجمّل دربار معاويه، حيف و ميل اموال عمومى، ساختن كاخ‏هاى بزرگ، تبعيد و زندانى كردن و كشتن مخالفان، براى آنان امرى طبيعى بود؛ زيرا چنين نظامى نيم قرن سابقه داشت و كسانى بودند كه مى‏پنداشتند آنچه در مدينه عصر پيامبر گذشته، چنين بوده است.(1) معاويه حدود 42 سال در شام حكومت كرد و در اين مدت نسبتاً طولانى، مردم شام را به گونه‏اى پرورش داد كه فاقد بصيرت و آگاهى دينى باشند و در برابر اراده و خواست او، بى‏چون و چرا تسليم شوند.(2) به طورى كه پس از پيروزى قيام عباسيان و استقرار حكومت ابوالعباس سفّاح، ده تن از امراى شام نزد وى رفتند و همه سوگند خوردند، كه تا زمان قتل مروان (آخرين خليفه اموى)، نمى‏دانستيم، كه رسول خدا(ص) جز بنى‏اميه خويشاوندى داشت، كه از او ارث ببرند.(3) 🔶برای دیگران هم ارسال کنید ╭─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╮ 🆔 @mahdaviyatfarhang❣ ╰─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 📌راه میانبر دوستی با عجل الله تعالی فرجه الشریف « از دو مسیر می توان به صورت ویژه به امام زمان (عج) نزدیک شد...» 👤استادعالی 🌱تعجیل درفرج وسلامتی آقاامام زمان عج صلوات 🔶برای دیگران هم ارسال کنید ╭─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╮ 🆔 @mahdaviyatfarhang❣ ╰─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╯
❤️ مولای من! من این بار در نفسی که تو را چشم به راه گذاشته است قربانی خواهم کرد... 🖐 🔶برای دیگران هم ارسال کنید ╭─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╮ 🆔 @mahdaviyatfarhang❣ ╰─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💚 🌱لحظه‌ی وصل به یک پلک زدن می‌گذرد... 🌱این فراق است که هر ثانیه‌اش یکسال است..‌. 🔶برای دیگران هم ارسال کنید ╭─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╮ 🆔 @mahdaviyatfarhang❣ ╰─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 احساسات این نوجوانان غیر قابل وصف هست... یا صاحب الزمان آقا جان ما را بر این عهد ثابت قدم بدار در لبنان 🔶برای دیگران هم ارسال کنید ╭─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╮ 🆔 @mahdaviyatfarhang❣ ╰─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 ؛ ▫️ مثل الامام مثل الکعبه ... 🔸 یعنی برای طواف چشمانش، نفس سرکش را قربانی باید کرد. 🌹 مبارک باد. 🔶برای دیگران هم ارسال کنید ╭─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╮ 🆔 @mahdaviyatfarhang❣ ╰─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╯
📌سلامي از جنس بيعت با مولا سردبير 🔻هر روز صبح با امام زمان(عج) پيمان مي بنديم و بيعت تازه مي كنيم: ‹‹خدايا من در اين صبح و همه صبحگاهانِ زندگيم، عهد و عقد و بيعتي با مولايم، تازه مي­سازم كه هرگز از آن سرپيچي نكنم و دست نكشم. خدايا من را از ياران و ياورانش قرار بده!››1 مولاي ما، حجت خدا و ولي نعمت همه است. او «امان زمين و امام زمان» است. ما هر چه داريم به بركت اوست ولي اكنون چون خورشيدي پشت ابر است كه براي طلوع نياز به ياري دارد! آيا تا به حال از خود پرسيده­ايم: چگونه مي­توان امام زمان(عج) را ياري كرد؟! آيا قرائت دعاي عهد در هر روز كافي است تا ما هم جزو ياوران آن حضرت قرار گيريم؟ آيا وظيفه اي نداريم؟! آيا نبايد كاري انجام داد؟! آيا اساساً از دست ما جز ندبه و اميد داشتن داشتم كاري مي آيد؟! چه بايد كرد؟! پاسخ به اين سؤالات اگر صحيح و منصفانه باشد، ما را به حقيقت نزديك مي­كند. اين روزها واژه هايي چون ‹‹آخرالزمان››، ‹‹پايان دوران››، ‹‹ آمدن منجي›› و‹‹ ظهور مسيح›› برسر زبانها افتاده است؛ هزاره گرايان مسيحي، بعد از اينكه مسيح در شروع هزاره دوم هم نيامد، چشم به سال 2030 دوخته اند كه دوهزارمين سال تولد عيسي(ع) است. يهوديان هر روز براي آمدن ‹‹ ماشِيَح›› دعا مي كنند تا به آنها ‹‹ ملكوتِ آسمان ها›› را نشان دهد. ديگران هم بي تفاوت نيستند؛ بودائيان، زرتشتيان، شرقيان و غربيان همه در انتظار «منجي» روزگار مي گذرانند و براي آمدن موعود خود از صرف هزينه هاي زياد هم دريغ ندارند! ما چه كرده­ايم؟! آيا ما هم مثل آنان موعودي داريم كه سخن از او سراسر تناقض باشد؟! يا نه، موعود آيين ما، موجودي است مشخص و داراي هدف معين كه« زمين را پر از عدل و داد مي سازد، آنچنان كه پُر از ظلم و بيداد شده است»؟! آيا از اين سرمايه بهره برده ايم؟! آيا سهم خود را از نعمت سلامت عقيده و امنيت جان و ناموس و دين كه در پرتو او داريم، پرداخته­ايم؟! آيا لااقل گامي در جهت شناخت صحيح و بدون خرافات او برداشته­ايم تا به مرگ جاهلي نميريم؟! آيا اگر او بيايد، مي­توانيم در مقابلش بايستيم و به چشمانِ مهربانش نگاه كنيم؟! يا نه، از شرمساري و سرافكندگي به گوشه اي مي­خزيم؟! ما آمده­ايم براي بيعت و پيماني تازه در؛ ‹‹ روزگاري كه ايمان فلك رفته به باد››! ما آمده­ايم براي التيام دردِ دل خويش در فراق يار و اينكه به اندازه توان خود به آن عزيز فرزانه بگوييم كه ما را هم بپذير: «يا ايها العزيز مسّنا و اهلنا الضرّ و جئنا ببضاعه مزجاه فاوف لنا الكيل وتصدّق علينا ان الله يجزي المتصدّقين»2 اي عزيز مملكت جان! اي يوسف فاطمه(عج) ! ما را ياري كن تا در اين راه كه قدم گذاشته­ايم، فقط تو را بخوانيم و به سوي تو باشيم! ويژگي رسانه مكتوب مهدوي، خاصيتِ ماندگاري نوشته است هم­چنانكه دسترسي آسان به آن. علاوه براينكه مطبوعات و نشريات جايگاهي است براي پرورش فكر و قلم و نيز مقدمه­اي است براي نزديكي آرا و عقايد. دوستان شما كه مجموعه­اي از متخصّصان و فرهيختگان در زمينه ‹‹ امامت و مهدويت›› هستند، علاوه بر پيماني كه با مولاي خود بسته­اند، با شما هم داستان شده­اند تا با تبادل انديشه و نظر: 1. خود را در معرض نقد و ارزيابي قرار دهند و آينه نظراتتان باشند. 2. از انديشه­هاي شما بزرگواران كمال استفاده را ببرند. 3. به پرسشهاي شما، پاسخ صحيح دهند. 4. به كمك شما از حريم مولاي خود دفاع كنند. 5. شانه به شانة شما ، به سوي آرمانشهر موعود قدم بردارند. ما آمده ايم براي اينكه «طرحي نو در اندازيم»؛ تا يار كه را خواهد و ميلش به كه باشد! يا مهدي ادركني پي نوشت: 1. مفاتيح الجنان، دعاي عهد. 2. يوسف / 8 . 🔶برای دیگران هم ارسال کنید ╭─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╮ 🆔 @mahdaviyatfarhang❣ ╰─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 «تست مهدیاران + شد!» 👤 استاد ✍ جوابِ عجیب در تست روانشناسیِ مهدیارانی‌ها 🔺 نتیجه عدم وجود "حس رهاشدگی" در افراد این واحد این است که یقین دارند نظر لطف امام زمان بر زندگی آنان وجود دارد. 🔶برای دیگران هم ارسال کنید ╭─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╮ 🆔 @mahdaviyatfarhang❣ ╰─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╯
⚠️برای مشاهده مطالب قبل روی سنجاق بالای صفحه کانال کلیک کنید. 📌فصل چهارم :قسمت ششم (زمان و مکان نزول حضرت مسیح «علیه السلام» ) 🔻 اما در مورد زمان و مکان نزول حضرت عیسی روایت معتبری که به شکل دقیق محل و زمان نزول ایشان را معین کند وجود ندارد؛ اما از نظر روایات شیعه و سنی در مورد زمان هبوط حضرت عیسی علیه السلام تلویحا‍‌‍ً می توان دریافت که ایشان بعد از فتح بیت المقدس و شکست سفیانی از آسمان نازل می شوند. در خصوص مکان نزول آن حضرت بر اساس برخی از روایاتی که که قبلا از منابع اهل سنت بیان کردیم می‌توان ادعا کرد که مکان نزول ایشان بیت المقدس است. با این حال در بعضی دیگر از روایات اهل سنت محل نزول ایشان شهر «دمشق» دانسته شده است ‌. 🔹 ابن حماد از کعب الاحبار نقل می کند : «حضرت مسیح عیسی بن مریم علیه السلام کنار پل سفیدی که بر روی خندق دربِ ورودی شرقی شهر دمشق زده شده است هبوط می کند.۱» 🔸در حدیثی دیگر در صحیح مسلم از پیامبر اکرم ص نقل شده است : «در حالی که دجال در چنین حالی است ناگهان خداوند حضرت مسیح، عیسی بن مریم علیه السلام را بر می‌انگیزد پس نزد مناره سفیدرنگ شرقِ شهر دمشق نازل می شود۲.» 💬 به هر حال نمی‌توان به این دو دسته روایاتی که از منابع اهل سنت نقل شده است اعتماد کرد و نقطه دقیقی را برای نزول حضرت عیسی بیان کرد. منابع 📚 ۱.فتن ابن حماد، ج۲، ص۵۶۷به نقل کتاب الاحادیث الامام المهدی ، ص ۶۶۵ ۲.صحیح مسلم ، ج۴،روایت ۲۲۵۰. 🔶برای دیگران هم ارسال کنید ╭─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╮ 🆔 @mahdaviyatfarhang❣ ╰─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╯