تمام تلاش دلدادگان به دنیای غرب اینست که به هر نحوی که شده بگویند بازی های ترامپ تقصیر خود ماست و از منظر آنها حتی اگر آمریکا یک بمب اتم هم حواله ملت ایران کند قطعا حق با آنهاست!!
@mahdi_ghasemzadeh
قاضی سراج اعلام کرده به دلیل تخلفات رخ داده در فرودگاه امام، بمنظور احقاق #حقوق_مردم دو مدیر آن به حبس و انفصال از خدمت محکوم شدند؛ براستی چرا اینگونه اخبار کم پوشش داده میشوند؟!😏
@mahdi_ghasemzadeh
جناب #ناطق_نوری، حرف شما کاملا درست، فقط چرا آن زمان که دوستانتان مدام خالی بودن خزانهی کشور و نابودی ده دقیقهای ما توسط آمریکا را فریاد میزدند، این نصیحت را به آنها نکردید؟! 😏
@mahdi_ghasemzadeh
#بویینگ گفته هیچ هواپیمایی به ایران نخواهد فروخت البته از منظر بزک کنندگان #برجام ایرادی ندارد چون وظیفهی این هواپیماهای کاغذی تنها پرواز در آسمان #انتخابات ایران و فریب مردم بود!
@mahdi_ghasemzadeh
در سالروز حمله #داعش به مجلس، از یک ایرانی_داعشیِ کشته شده در #سوریه اسطوره سازی میکنند چون اختیار قضاوتهایمان دست خودمان نیست و رسانهها بر ذهن ما حکمرانی میکنند!!
#حاتم_مرمضی
@mahdi_ghasemzadeh
مهدی قاسم زاده
#جنبش_دانشجویی از دیروز تا امروز ...(۴) پیروزی انقلاب اسلامی، جریان آرمان طلب را با مسائل جدیدی در
#جنبش_دانشجویی از دیروز تا امروز ... (۵)
جریان دانشجویی که در دههی اول انقلاب درگیر جنگ و جدال فرهنگی در دانشگاهها بود، با ظهور #دولت_سازندگی و اوج گرفتن رویکردهای غربگرا در برنامه ریزی کلان، اشرافی گرا در مدیریت و اباحی گرا در حوزهی فرهنگ به انتقاد از این شیوهی مدیریت و تبیین تغایر آن با #آرمان_انقلاب پرداخت؛ انتقاداتی که به زودی و به دلیل سیاست بستهی دولت سازندگی در میدان دادن به فعالیتهای دانشجویی، فروکش کرده و به مباحثی محفلی تبدیل شد...
اما این فروکشِ تب و تاب فعالیت دانشجویی علت دیگری هم داشت؛ سپری شدن دوران دگردیسی فکری برخی سابقون جریانات دانشجویی و تمایل شدید به #سکولاریسم و لیبرال گرایی افراطی، فرصتی بود که دولت کم حاشیه و غربگرای سازندگی به خوبی آن فضا را برای طالبان دگردیسی مهیا می کرد...
فعالان دانشجویی انقلابیِ دیروز به اساتید، روزنامه نگاران و سیاستمداران سکولار مبدل شدند که نه تنها خود به این معنا ایمان پیدا کرده بودند، بلکه به سبک و سیاق دیروز در امر ترویج #گفتمان_انقلاب_اسلامی، امروز کمر همت را بر ترویج اصول و مبانی سکولاریسم در فرهنگ و اقتصاد و سیاست بسته بودند؛ اصلی ترین جریان دانشجویی آن روزها که در دفاتر #انجمن_اسلامی تجمع داشت، به سبب اعتقاد به سابقون خود به این سمت کشیده شد و البته طراحی برای حذف مؤمنین به گفتمان انقلاب اسلامی آغاز شد و در یک برنامه ریزی زمان بندی شده، از سوی دانشجویان دیروز، جریان دانشجویی امروز با یک دگردیسی فکری و نظری، به #پیاده_نظام طراحیهای سیاسی و گروهی آنها مبدل شد...
به کمک همین پیاده نظام، #دوم_خرداد و بسیاری از حوادث آن رقم خورد و ۱۸ تیر ۷۸ نقطهی اوج و البته نقطه پایانی بر این حرکت و همکاری دوطرفه بود...
۱۸ تیر و تلاش برای تبدیل کردن جریان دانشجویی به ابزار و اهرم فشار در دستان یک گروه سیاسی، نقطهی پایانی بود بر سوابق انقلابی و آرمان طلبانهی یک تشکل دانشجویی، اما هم زمان با فرا رسیدن تاریخ انقضای آرمان طلبی در این تشکل، بارقه های آرمان طلبی جنبش دانشجویی به شکلی دیگر و در لباس تشکل هایی نوپا جوانه میزد.... (ادامه دارد)
@mahdi_ghasemzadeh
اگر برگزار کنندگان مراسم #روز_قدس اندکی نسبت به مواضع جناب #لاریجانی اشراف داشتند درک میکردند سنخیتی بین حمایت از آرمان فلسطین و تلاش ایشان برای تصویب #FATF وجود ندارد!
#بدسلیقگی
@mahdi_ghasemzadeh
درست در شب #روز_قدس، روزنامهی اعتماد در مطلبی کمک #کمیته_امداد به فلسطین را بجای ریال، برحسب دلار اعلام کرد؛ هرچند که بعداً اصلاح گردید اما تا آن زمان چند هزار فیو و ریتوئیت داشت!
@mahdi_ghasemzadeh
ای کاش #اصلاحطلبان میفهمیدند که #سیاست_خارجی عرصهی انتقام گیریهای سیاسی و جناحی نیست و با درس آموزی از #تجربه_برجام، در اعتمادِ بی حد و حصر خود به #آمریکا تجدیدنظر میکردند!!
@mahdi_ghasemzadeh
دفاع از آرمان #فلسطین بخشی از هویت و سربلندی ایران در جهان است؛ ننگ بر انقلابیون پشیمان و مرتجعینی که رؤیای مصالحه با رژیم صهیونیستی را در قالب "برجام منطقهای" در سر میپرورانند!!
@mahdi_ghasemzadeh
آیا با این همه دستگاه نظارتی، یک مجموعه نیست که لااقل به خاطر امنیت روانی جامعه، راجع به اظهارات #یاسی_اشکی در برنامه #ماه_عسل تحقیق و بررسی کند و نتیجه را به اطلاع مردم برساند؟!😏
@mahdi_ghasemzadeh
مهدی قاسم زاده
#جنبش_دانشجویی از دیروز تا امروز ... (۵) جریان دانشجویی که در دههی اول انقلاب درگیر جنگ و جدال فره
#جنبش_دانشجویی از دیروز تا امروز.... (۶)
هر چند دفاتر #تحکیم_وحدت و هدایت کنندگان آن پس از دوم خرداد حساب خود را از دانشجویان آرمان طلب جدا کرده و به معامله با سیاستمداران برای خرج ظرفیت دانشجویی خود در #معادلات_سیاسی روز مشغول شدند تا از فراخور این معادلات به منصبی در مجلس و دولت و یا بورسیهای تحصیلی در دول اروپایی برسند، در گوشه گوشهی دانشگاهها، دانشجویان آرمان طلب، خیزش هایی را هرچند محدود و مختصر با رویکردهایی متفاوت اما هم جهت برای مطالبهی آرمانها و گفتمان انقلابی سامان دادند؛ حرکتهای پراکندهای که در سالیان بعد ثمرهی تجمیع آنها، ظهور و تأثیر دوباره جنبشی دانشجویی و مؤثر در عرصهی سیاسی، فرهنگی کشور و این بار در لباسی جدید بود...
ترویج #اندیشههای_سکولار در این سالها با استناد به نوشتههای متفکرین متحول شدهای همچون سروش، ملکیان، بشیریه، کدیور و مجتهد شبستری که با نام #روشنفکری_دینی حملهی جدی و همهجانبه ای را نهتنها به مبانی فکری انقلاب اسلامی که به مبانی اندیشههای دینی آغاز کرده بودند، سبب شد تا دانشجویانی با آرمان ترویج اندیشههای دینی و گفتمان انقلاب اسلامی به نقد مبانی سکولاریسم بپردازند؛ تلاشهایی که به زودی ثمر داد و با تشکیل دورههای مطالعاتی جدی و یاری جستن از متفکران حوزههای علمیه توانست به یک جریان فکری جدی در نقد رویکردها و اندیشههای غربی در دانشگاهها مبدل شود...
آغاز به کار طرح مطالعاتی #شهید_مطهری در چند دانشگاه کشور از جمله دانشگاه امام صادق(ع) که بسیج دانشجویی این دانشگاه به عنوان اولین بسیج "دانشجو و طلبه" متولی آن بود، سبب شد تا به زودی این طرح که مبتنی بر مطالعهی جدی و عمیق آثار شهید مطهری و طراحی نظام فکری دینی بر مبنای اندیشههای دینی این شهید بود، به ۸ واحد درسی در دانشگاه امام صادق(ع) تبدیل شود؛ طرح مطالعاتی که توانست اساتید در خوری در این حوزه تربیت کرده و به صورت غیر رسمی در بسیاری از مساجد و دانشگاهها پایگاهی دست و پا کند...
اما شاید پر سر و صداترین و فراگیر ترین تلاش جریانات دانشجویی نوظهور با آرمان طلبی نظری و فکری را بتوان به #طرح_ولایت نسبت داد؛ #بسیج_دانشجویی که پس از جنگ و در سال ۶۸ با پیام حضرت امام(ره) تأسیس شده بود، در سالهای اولیهی فعالیت خود و همزمان با حملات نظری جدی جریان سکولار به اندیشه های دینی، با همکاری مؤسسه امام خمینی به مدیریت آیت الله #مصباح_یزدی و با بهرهگیری از اساتید مبرزی همچون آیت الله جوادی آملی توانست طرحی آموزشی مطالعاتی را سامان دهد که طی آن با انتخاب تعداد محدودی از دانشجویان آرمان طلب و دعوت از آنها برای حضور چند هفته ای در این #اردوی_آموزشی، به آموزش مبانی اندیشهی دینی، نقد اندیشههای غربگرایانه و آگاهی بخشی نسبت به بحثهای سیاسی روز، اعضای خود را به باروری فکری نزدیک کرد...(ادامه دارد)
@mahdi_ghasemzadeh
برای چندمین سال پیاپی برخورد چند عابر با یک مسئول، از سوی برخی خبرنگاران دولتی و اصلاحطلب پر رنگ میشود تا اصل راهپیمایی #روز_قدس و حضور گستردهی مردم، تحت شعاعِ آن قرار گیرد!!
@mahdi_ghasemzadeh
علینژاد در گاردین گفته پس از انقلاب مردان مجبور بودند #ریش بگذارند تا مجازات نشوند اما گویا یادش رفته رؤسای امروزش، مردم کوچه و بازار را به جرم داشتن ریش، #ترور میکردند!!
#منافقین
@mahdi_ghasemzadeh
هرچند عمل شعاردهنده قابل دفاع نیست اما بنظر میرسد همانطورکه جناب #صالحی یکبار با #مظلومنمایی و قسم جلاله، جو مجلس را عوض کردند، این بار نیز همان سناریو به نحوی دیگر درحال تکرارست!
@mahdi_ghasemzadeh
پیوند زدن آرمان فلسطین با اهداف جناحی نوعی کاسبی و سودجویی از #انسانیت است؛ جناب سلطانی، اگر واقعا دغدغه فقر، فساد و تبعیض دارید پس چرا برای کسی تبلیغ کردید که دغدغه کنسرت داشت؟!😏
@mahdi_ghasemzadeh
#لاشخورهای_سیاسی در #روز_قدس تنها #صالحی و #احمدینژاد را دیدند چون برایشان خوراک رسانهای داشت اما کسی #قالیباف را ندید که بدون محافظ با مردم قدم زد و با آنها هم صحبت شد!!
@mahdi_ghasemzadeh
مهدی قاسم زاده
#جنبش_دانشجویی از دیروز تا امروز.... (۶) هر چند دفاتر #تحکیم_وحدت و هدایت کنندگان آن پس از دوم خردا
#جنبش_دانشجویی از دیروز تا امروز...(۷)
به دلیل استفاده از حضور آیت الله مصباح یزدی در دورهی آموزشی #طرح_ولایت به عنوان یکی از معدود علمایی که علناً کمر همت را برای مبارزه با #انحرافات_سکولاریستی بسته بود، این دوره آموزشی به زودی رسانهای شده و زیر ذره بین رسانههای حامی جریان سکولار قرار گرفت؛ خروجی های طرح ولایت به دانشگاهها باز می گشتند و با استناد به آموزه های نسبتاً عمیق این دوره به مقابله با انحرافات فکری روز می پرداختند...
در کنار طرح ولایت و طرح مطالعاتی شهید مطهری، گروهی از دانشجویان که غالباً محل حضور آنها نیز در دانشگاه امام صادق(ع) بود، با تکیه بر اندیشههای غربشناسانه و نقادانهی #شهید_آوینی و متفکرینی چون دکتر داوری اردکانی و مرحوم مددپور، طرح مطالعاتی را طراحی و به اجرا گذاشتند که بعدها و پس از اجرا در سطح دانشگاه امام صادق(ع) و دانشگاههای سراسر کشور، به طرح #غربشناسی و سپس به طرح مطالعاتی #ولیعصر مشهور شد؛ دانش آموختگان این طرح با تسلطی قابل قبول بر مبانی اندیشه های نظری شکل دهندهی تمدن غرب و همچنین آشنایی قابل قبول با تاریخ فلسفه غرب، به گونهای اصولی به نقد تمدن مدرن و غربی و به تبع آن #غربزدگان_وطنی می پرداختند...
استفاده از اساتید منتقدی همچون محمد رجبی، سعید زیباکلام، حسین کچوییان و حمید پارسانیا نیز نهتنها به غنای این آموزش ها می افزود که سبب شهرت هرچه بیشتر اساتید و برجستگان علمی منتقد غربی در میان دانشجویان میشد؛ اساتیدی که به سبب حکومت #مافیای_علمی سکولارها بر فضای علمی دانشگاه، پیش از این کمتر مجال مطرح کردن نظرات خود در مجامع عمومی دانشگاهی را داشتند...
در کنار این حرکتهای جدی، حرکتهای محدود و جسته و گریختهای با موضوعات #یهودشناسی، جریان شناسی سیاسی فکری و #نقد_فیلم نیز در دانشگاههای مختلف شکل می گرفت اما جریان دانشجویی نوظهوری که تدریجاً به شکل اصیل و اصلی خود نزدیک میشد، تنها به آرمان طلبی در عرصهی نظر روی نیاورد و آرمان طلبی خود را به حوزههای جدی دیگر جامعه از جمله سیاست و اقتصاد نیز گسترش داد....(ادامه دارد)
@mahdi_ghasemzadeh
وقتی رسانه های بیگانه دغدغهمند میشوند و با کراپ تصاویر سعی میکنند از یک تروریست و خلافکار امنیتی، یک زندانی سیاسی بسازند و از احساسات هموطنان "کرد" به نفع خودشان سوءاستفاده کنند!!
@mahdi_ghasemzadeh
فقط باید امیدوار بود نمایندگان محترم #مجلس، این بار در جلسهی رأی گیری #FATF همچون جلسهی بررسی #برجام، از #عقل_سلیم خود استفاده نکنند!!
#خود_تحریمی
#نماینده_من_نمیگذارد
@mahdi_ghasemzadeh
نماینده #لیست_امید بجای #پاسخگویی درباره انتقادات و دغدغههای فنی نسبت به #FATF، طلبکار شده است که چرا تشکلهای دانشجویی به نمایندگان پیامک دادهاند که دقت بیشتری به خرج دهند!!
@mahdi_ghasemzadeh
هرچند از تصویب ۲۰ دقیقهای #برجام به تعویق تصویب #FATF رسیدن برای این مجلس فتح بزرگی بشمار میرود اما مجلس اگر واقعا مخالف #خودتحریمی بود بایستی بجای مسکوت گذاشتن، آن را رد میکرد!
@mahdi_ghasemzadeh
سرکار خانم، ایکاش بعنوان نماینده مردم کمی هم احساس وظیفه میکردید و بر روند بازسازی مناطق زلزلهزده، عملکرد دستگاههای دولتی و نحوه هزینهکرد کمکهای مردمی در این مناطق نظارت میکردید!
@mahdi_ghasemzadeh
مهدی قاسم زاده
#جنبش_دانشجویی از دیروز تا امروز...(۷) به دلیل استفاده از حضور آیت الله مصباح یزدی در دورهی آموزشی
#جنبش_دانشجویی از دیروز تا امروز.... (۸)
همزمان با افشاء #فعالیتهای_هستهای ایران در محافل غربی در سال ۸۲ و ایجاد جو شدید کشورهای غربی برای تحت فشار قرار دادن ایران، تیم تصمیم ساز در سیاست خارجی وقت جمهوری اسلامی ایران متشکل از وزارت خارجهی دولت سید محمد #خاتمی و شورای عالی امنیت ملی به دبیری حسن #روحانی، چاره را در اعتماد سازی با این کشورها به هر شکل ممکن دیدند تا آنجا که سیاست اعتمادسازی، به زمزمهای مبنی بر پذیرش و اجرای بی قید و شرط #پروتکل_الحاقی در کنار اجرای پیمان ان.پی.تی توسط دولت ایران منتهی شد...
عدهای از دانشجویان دانشگاههای تهران، با محوریت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) و با راهنمایی سعید زیباکلام که خود روزگاری از فعالان دانشجویی در انگلستان بوده و سابقهی فعالیت در وزارت امورخارجه را داشت، با این تحلیل که امضای پروتکلِ مذکور به معنای اجازهی بدون قید و شرط به بازرسان آژانس، که غالباً از مستخدمین دستگاههای جاسوسی هستند، برای تفتیش هر مکانی در ایران، از تأسیسات نظامی گرفته تا ساختمان ریاست جمهوری آن هم بدون اعلام قبلی خواهد بود، به ساماندهی جنبشی دانشجویی پرداختند که کمیته مرکزی این جنبش آن را "جنبش دفاع از #استقلال_ایران" نهاد...
این جنبش هدف خود را ممانعت از امضای پروتکل الحاقی توسط تیم مذاکره کننده و #مجلس_ششم قرار داد و بر این مبنا با حضور پر شور در مقابل کاخ #سعدآباد و در هنگام برگزاری مذاکرات وزرای خارجهی سه کشور اروپایی با حسن روحانی، به اعتراض و سر دادن شعار علیه این مذاکرات پرداخت؛ حضوری که بلافاصله مورد توجه #جک_استراو وزیر خارجهی وقت انگلیس قرار گرفته و آن را به حسن روحانی متذکر شده بود...
این جنبش با دعوت از صاحب نظران هستهای کشور و متخصصان مسائل بین المللی جزوات متعددی را تولید و به سراسر کشور ارسال کرد و شاید در یکی از بی سابقه ترین اقدامات، توانست چندین راهپیمایی همزمان در شهرهای عمدهی کشور را پس از نماز جمعهی هر شهر برگزار کند؛ بماند که ابداع شعار " انرژی هستهای حق مسلم ماست" و شعارهای از این دست و همه گیر شدن آن نیز از دیگر ثمرات این حرکت بود...(ادامه دارد)
@mahdi_ghasemzadeh