⭕️ داعش آدرس ناقص عملیات تروریستی شاهچراغ شیراز
✍ تحلیل ساده انگارانه از عملیات تروریستی شاهچراغ و ربط دادن آن به چند نشانه آشکار این روزها، ظلمی به واقعیت بزرگتری است که در پشت صحنه برای ایران طراحی شده و کمترین اثر آن شفاف نشدن دست آمرین اصلی است
1⃣ به محیط داخلی ایران نگاه کنید، فعال کردن شکاف فرهنگی، اجتماعی، شکاف شیعه و سنی، شکاف قومیتی، شکاف نسلی، شکاف خانوادهها و ... از طریق هزاران نوشته، کلیپ، مصاحبه، عکس، کاریکاتور، صدها سلبریتی داخلی و خارجی، دهها گروهک، سازماندهی دهها هسته آشوب داخلی، تحریم و نهایتا تا این لحظه یک عملیات تروریستی در شاهچراغ و احتمالا چندین عملیات ناکام دیگر تنها در چند هفته اتفاق افتاده است. آیا همه اینها می تواند کار یک جریان و گروه به تنهایی باشد؟! قطعا نه و باید پشتیبان و هماهنگ کننده بزرگتری در حد یک دولت و یا چند دولت وجود داشته باشد.
2⃣ بنابراین تا وقتی ایران اینترنشنال را جدای از بیبیسی فارسی و این دو را جدای از منافقین، گروههای تجزیه طلب کردی، بلوچی، ترکی و عربی و ... ببینیم. تا وقتی علی کریمی را جدای از حامد اسماعیلیون و این دو را جدای از امثال علی جوانمردی ببنیم. تا وقتی شعار زن زندگی آزادی را جدای از جوان، خشونت و فحش ببنیم. تا وقتی دانشگاه را جدای از خیابان ببنید. تا وقتی همه اینها را جدای از توافق و همکاری آمریکا و عربستان ببینم. تا وقتی اسراییل را محرک اصلی این دو کشور قلمداد نکنیم، هر تحلیلی درباره حوادثی مثل شیراز، تهران، زاهدان، سقز، اشنویه و... جزیینگری و ساده سازی ماجرا خواهد بود. همه بی آنکه بدانند یا ندانند روی یک صفحه شطرنج از قبل چیده شدهاند. دشمن بسترها و شکاف ها و برخی رویدادها را مستقیم خلق میکند و سپس عناصر خودجوش، پازل دشمن را داوطلبانه و خواسته یا ناخواسته تکمیل میکنند.
3⃣ اینک به حادثه شاهچراغ دوباره نگاهی بیاندازیم. در چهل روز گذشته با عملیات روانی سطح احساسات در همه اقشار، گروههای سنی و سلایق فرهنگی، اقلیتها، مذاهب و حتی قومیتها به اوج خود رسانده شده است. طبق برآورد همواره ناقص طرف خارجی و محاسبات مادی روی ورق، یک حادثه تروریستی بزرگ میتواند عقلانیت جامعه را تحت تاثیر قرار بدهد و جنگ مردم با مردم را ریلگذاری کند. در برخی شهرهای بلوچستان اکثریت اهل سنت بر اقلیت شیعه تحریک میکنند و در شهری مثل شیراز اکثریت شیعه را بر اقلیت اهل سنت میخواهند تحریک کنند.
4⃣ دشمن با هر تابلوی از تجزیه طلب تا داعشی و تکفیری و هر نام دیگری همواره عناصری مسلح در داخل آماده دارد. زمان استفاده از این عناصر را هم به فرصت مناسب اجتماعی، سیاسی و یا فرهنگی و مذهبی گره زده است تا عملیات تروریستی بیشترین اثر را بگذارد و به ظن خودشان به ضد خودش تبدیل نشود. کشوری که برخی نقاط آن چهل روز درگیر اغتشاشات هست و یک جنگ بزرگ جهانی شناختی را در حال تجربه کردن هست، و کردستان و بلوچستانش آبستن تحریک گسترده عواطف و احساسات است، حرم یک امامزاده شیعه هدف مناسبی برای عملیات تروریستی خواهد بود و طراح پشت صحنه فرمان شلیک را صادر میکند و دستور او با چند واسطه مستقیم و غیر مستقیم اجرا می شود.
5⃣ دشمن از همه اینها یک هدف بزرگتر را نشانه گرفته است. از یک طرف از دل این حوادث به بخشی از جمعیت ایران می خواهد القا کند که با جمهوری اسلامی در تضاد فرهنگی و سیاسی قرار دارند و به بخشی دیگر از جمعیت نیز می خواهد القا کند که حاکمیت از خواستههای فرهنگی و سیاسی آنها نمیتواند دفاع و صیانت کند. هدف هر دو یکی است و آن ناامید کردن مردم از توانایی جمهوری اسلامی در اداره کشور، حل بحران ها، برقراری امنیت، عدم پاسخ معتبر به خواستهها و نیازهای اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی مردم. در تمام این مدت نیز تلاش شد، مشروعیت و مقبولیت نهادهای مختلف از پزشک قانونی تا نیروی انتظامی به عنوان ابزار اعمال حاکمیت جمهوری اسلامی تخریب شود.
6⃣ آدرس داعش برای عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ ناقص است.آدرس کامل حوادث این روزها را باید در تل آویو، واشنگتن و ریاض جستجو کرد. غلبه بر عناصر به ظاهر خودجوش ضدامنیتی و ضد فرهنگی تنها با هدف قرار دادن مراکز طراحی و عملیات در خارج از ایران اتفاق خواهد افتاد.
*مهدی جهان تیغی
ایتا:
http://eitaa.com/joinchat/3093233666C13840b79c5
✔️ امشب ساعت هیجده و سی دقیقه در برنامه «فرامتن شبکه افق» درباره سوریه سازی ایران ناظر به حوادث شاهچراغ و زاهدان مطالبی بیان خواهم کرد انشالله
*مهدی جهان تیغی
🔸 کانال ایتا
http://eitaa.com/joinchat/3093233666C13840b79c
مهدی جهانتیغی
✔️ امشب ساعت هیجده و سی دقیقه در برنامه «فرامتن شبکه افق» درباره سوریه سازی ایران ناظر به حوادث شاهچ
به علت پخش مستقیم مراسم تشییع شهدای شاهچراغ برنامه تلویزیونی امشب کنسل شد. البته که دیدن تصاویر با عظمت حضور مردم قدردان و شهید پرور اثرش هزاران برابر بیشتر از سخنان امثال همچون حقیر خواهد بود. التماس دعا
⭕️ فحاشی دانشجویان و امیدواریهای که ایجاد کردند!
✔️نگاهی دیگر به پدیده فحاشی رکیک در ایام اغتشاشات
✍️ فحشهای رکیک اغتشاشاگران در خیابان وقتی به برخی دانشگاههای معتبر و حتی به دختران دانشجو رسید، بسیاری را نگران کرد و ترس از آثار چنین رفتارهای علاوه بر خانوادهها، جامعه علمی کشور را نیز در برگرفت. اما واقعیت این است که باید جرات بیشتری در تحلیل این نوع کنش زشت اجتماعی و سیاسی باید داشت. از منظر احادیث دینی نکات قابل توجهی بدست می آید که بسیار راهگشا در فهم و حتی مواجه با این آفت زشت است. جالب است که دشنام بقدری در اسلام مذمت شده که از فحش دادن به اشیا و حتی شیطان نیز پرهیز داده شده است.
1️⃣ بررسی و تحلیل گفتمان و تاکتیکهای لیدرهای خارج نشین در این چهار هفته اخیر نشین می دهد که فحش دادن و ترویج آن بخشی از تاکتیک مورد تاکید آنها برای مقابله با جمهوری اسلامی است. اما فحش علاوه بر نشان دادن پستی و باطن اپوزیسیون جمهوری اسلامی نشانه ضعیف بودن آنها است. چنانچه امام باقر(عليه السلام) فرمودند: «سِلَاحُ اللِّئَامِ قَبِيحُ الكَلَامِ به صورت طبیعی نیز وقتی دو فرد با یکدیگر درگیر میشوند، عموما فرد ضعیف نسبت به فرد قوی و به هنگامه مغلوب شدن، فحاشی میکند. فحاشی نشانه احساس ضعف شدیدی است که اپوزیسیون نسبت به قدرت و برتری جمهوری اسلامی دارند. از این منظر فحاشی اپوزیسیون یک نقطه بسیار امیدوار کننده و حاوی حقایقی بزرگ است!
2️⃣ جریانات ضدانقلاب خارج نشین که در پشت صحنه طراحی می کنند و معترضین و حتی دانشجویان را مجبور به فحش دادن میکنند، قطعا اهدافی را دنبال میکنند. شاید یکی از مهمترین اهداف آنها را در این حدیث بتوان یافت. لا تَسُبُّوا الناسَ فَتَكتَسِبُوا العَداوةَ بَينَهُم .به مردم ناسزا مگوييد كه با اين كار در ميان آنها دشمن پيدا مىكنيد . به این معنا که آنها با استراتژی ترویج فحاشی در بین دانشجویان تلاش میکنند اولا جامعه را نسبت به این قشر دشمن کنند و دشمنی بین جامعه و دانشگاه ایجاد شود و ثانیا حتی دشمنی بین مردم با مردم در محیط داخلی ایران ایجاد کنند. اما در این طراحی هم شکست خوردند، سخنان سردار سلامی مبنی بر اینکه با همین جوانان معترض سراغ دشمن خواهیم رفت و یا مدارای بیش از حد انتظاری که در دانشگاه با دانشجویان فحاش در حال صورت گرفتن است، نشانه این است که مدیریت کشور حواسش به این طراحی دشمن کامل جمع است.
3️⃣ اما با فحاشی اغتشاشگران و به خصوص دانشجویان فحاش در محیط دانشگاه چه باید کرد؟! شاید اولین گام این باشد که به این جمله حکیمانه امام علی (ع) عمل شود. مَهْلاً يا قَنبرُ ! دَعْ شاتِمَكَ مُهانا تُرْضِ الرَّحمنَ و تُسخِطُ الشَّيطانَ و تُعاقِبُ عَدُوَّكَ؛ آرام باش قنبر! دشنام گوىِ خود را خوار و سرشكسته بگذار، تا خداى رحمان را خشنود و شيطان را ناخشنود كرده و دشمنت را كيفر داده باشى.
گام دوم نیز در این حدیث امام علی (ع) نهفته است: إنّي أكرَهُ لَكُم أن تَكُونُوا سَبّابِينَ ، و لكِنَّكُم لو وَصَفتُم أعمالَهُم و ذَكَرتُم حالَهُم ، كانَ أصوَبَ في القَولِ و أبلَغَ في العُذرِ. من خوش ندارم كه شما ناسزا گو باشيد، بلكه اگر اعمال و رفتار و موقعيت [باطل] آنها را خاطرنشان كنيد ، مؤثّرتر و در بيان عذر و حجّت رساتر و قانع كنندهتر باشد .
اما اگر به دام تقابل شعار و فحش دادن بیافیتم حتما جبهه ارزشی و انقلابی شکست خواهد خورد، زیرا در حدیث داریم که ما تَسابَّ اثنانِ إلاّ غَلَبَ ألأَمُهُما .یعنی هيچ دو نفرى يكديگر را ناسزا نگفتند مگر آن كه پست ترينشان چيره گشت .و همچنین امام كاظم عليه السلام فرمود؛ ما تَسابَّ اثنانِ إلاّ انحَطَّ الأعلى إلى مَرتَبةِ الأسفَلِ .هيچ گاه دو نفر به يكديگر ناسزا نگفتند مگر اين كه آن يك كه برتر است به مرتبه آن كه فروتر است سقوط كرد .یعنی جبهه انقلاب در صورت به دام افتادن در فحاشی حتما سقوط ذاتی پیدا خواهد کرد.
4️⃣ این روزها اکثریت جامعه ایران از برخی شعارهای اقلیتی ناچیز علیه رهبر معظم انقلاب و هتک حرمت به ولایت فقیه سخت دلگیر هستند و برایشان تکرار این موضوع نیز رنج آور است. اما واقعیت این است که سابُّ المُؤمِنِ كالمُشرِفِ على الهَلَكَةِ .ناسزا گوىِ به مؤمن همچون كسى است كه در آستانه هلاكت باشد .سرنوشت بد و به ذلت افتادن مخالفین ولایت فقیه حتی آندسته که به ظاهر اهل رعایت آداب اخلاقی و حتی دینی بودند در چهل سال گذشته پیش روی چشم همه هست و فحاشان که تکلیف شان معلوم است خیلی زودتر از آن مخالفین به ظاهر بااخلاقتر به نابودی خود نزدیک میشوند.
*مهدی جهان تیغی
ایتا:
http://eitaa.com/joinchat/3093233666C13840b79c5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#رفراندوم در بلوچستان
پس از چند هفته پرالتهاب امروز مردم بلوچ و اهل سنت سیستان و بلوچستان به صورت خودجوش تجمعاتی رفراندومگونه برگزار کردند. برای دیدن نتایج رفراندوم ۱۳ آبان ۱۴۰۱ و نظر مردم بلوچ درباره نظام و ادامه مبارزه با آمریکا، بر روی فیلم کلیک کنید!
⭕️ وقت گفتگوی جدی درباره مولوی عبدالحمید فرا رسیده؟!
✔️ یادداشت شماره یک
✍️ در هفتههای پرالتهاب اخیر جنوب شرق، رسانهها و فعالان سیاسی و مجازی در خطبههای مولوی عبدالحمید نه تنها کاهش تنش ندیدهاند، بلکه بالعکس، سیر سخنان او جنجالیتر و حتی در پارهای موارد تحریک آمیزتر شد و همزمان در سیستان و بلوچستان جهت اقدامات ضدامنیتی در خیابانها خطرناکتر نیز شده است. اینک پس از چند هفته سکوت و مدارای رسانهها و فعالان مجازی، به نظر میرسد که در روزهای اخیر مسیر متفاوت شده و بسیاری از آنها چارهای جز سخن گفتن درباره مولوی عبدالحمید و مواضع او نیافتند. جالب است که در همین فاصله کوتاه آغاز پاسخ دادن رسانهها و فعالان شبکههای مجازی به مولوی عبدالحمید، دهها تناقض و خلاف گویی از اظهارات او معلوم شده و خیلی زود، سست و غلط بودن بنیان برخی مواضعش در افکار عمومی به نمایش گذاشته شده است.
🔸اما از سخن گفتن مولوی عبدالحمید اسماعیلزهی در این روزها باید استقبال کرد، او در حال واگویه سخنانی است که سالهاست پشت صحنه برایش گفتهاند، شنیده و الان به او اینگونه القا شده یا خودش احساس میکند که زمان مناسب برای علنی کردن این سخنان فرا رسیده است. به همین دلیل باید همچنان به مولوی عبدالحمید فرصت داد تا هرچه در پس پرده دارد بگوید و ابهامی درباره او و همفکرانش دیگر باقی نماند. او البته کار خیلی از دلسوزان داخل کشور را آسان کرد، همین که خوش گمانترین خواص جامعه و تصمیم سازان نیز دیگر نمیتوانند اظهاراتش را راحت توجیه و موجهسازی کنند و فراتر از خواص در کوچه و بازار، قضاوت مردم عادی نیز درباره او در حال نهایی شدن است، یک اتفاق مهم است. جالب است که برخی ساده اندیشان در همین روزها به قضاوت اشتباه خود درباره خوش بینی افراطی درباره مولوی عبدالحمید اعتراف کرده و تلاش کردند مواضع خود را تصحیح و حتی جبران کنند. این اتفاق مهمی است و مولوی عبدالحمید در حال از دست دادن بسیاری از کسانی است که پیش از این در کشور از او دفاع میکردند و الان احساس فریب خوردگی دارند و انگیزه جبران اشتباهات در آنها زنده شده است.
🔸زمان که بگذرد و احساسات کاهش یابد و جامعه فرصت عاقلانهتر اندیشیدن به حوادث را پیدا کند، مشاوران مولوی عبدالحمید متوجه خواهند شد که چه بلایی سر او در افکار عمومی کشور آوردهاند. آنها در حال برداشتن نقابهایی از عبدالحمید در افکار عمومی هستند که تا سالها اثرش نه در محافل تصمیمساز و تصمیمگیر بلکه اثر بیشترش در صدها محفل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مردمی و غیر حاکمیتی باقی خواهد ماند. اشتباه بزرگ مشاوران مولوی عبدالحمید این است که در محاسبات خود این را در نظر نگرفته بودند که قرار نیست همیشه سخنرانیها یک طرفه باشد و سخن گفتن درباره حقایق از سمت مقابل نیز آغاز میشود و این بازی دو طرفه خواهد شد. مشاوران عبدالحمید گفتگوی نقادانه درباره او را با بیتدبیری به سوژه رسانهها، شبکههای مجازی و فعالین سیاسی و اجتماعی تبدیل کردند.
🔸مولوی عبدالحمید خود نیز به اشتباه مشغول کنایه و نیش زدن به خطوطی شد که به صورت طبیعی پاسخ خودجوش نیز در رسانه و فضای مجازی دریافت خواهد کرد و البته این پاسخها قاعدتاً معلوم نیست با چه شگفتیهای همراه باشد و به یکباره چه اخبار و تصاویر و پشتپردههایی در افکار عمومی به اشتراک گذاشته شود. فرصت جبران مواضع در افکار عمومی برای مولوی عبدالحمید به سرعت رو به پایان است، چون حرفهای که در روزهای آینده ممکن است گفته شود، آثار و تبعاتش سالیان طولانی برای او در میان افکار عمومی باقی خواهد گذاشت.
🔸🔸در روزهای آینده درباره حوادث زاهدان و پشتپردههایش، اظهارات اخیر مولوی عبدالحمید بیشتر خواهم نوشت؛ انشاءلله
ادامه دارد...
*مهدی جهان تیغی
ایتا:
http://eitaa.com/joinchat/3093233666C13840b79c5