eitaa logo
مهدی جهان‌تیغی
1.2هزار دنبال‌کننده
271 عکس
30 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕ معادلات جدیدی که توافق ایران و عربستان خلق کرد ✍ خبر توافق ایران و عربستان با میانجی‌گری چین، مهم‌ترین خبر سیاسی و منطقه‌ای پایان سال محسوب می‌شود که به نوعی مهم‌ترین موضوع منطقه ایران در سال 1401 نیز هست. 1⃣ آنچه از شواهد ماه‌های گذشته برمی‌آید این است که این عربستان بوده که از توافق گریزان بوده است. بنابراین یک واقعیت ناگفته مهم این است که عربستان، راضی به توافق شده نه ایران. این‌که عربستان چرا به توافق رضایت داده است، دلایل متعددی دارد ولی مهم‌ترین مسأله در فهم ابعاد توافق اخیر، همین موضوع است که نهایتاً این عربستان بود که به مذاکرات و توافق تن داده است؛ ضمن اینکه کار توافق، برای عربستان سخت‌تر بود، چون باید از فیلتر آمریکا می‌گذشت یا حداقل یک نیمه‌استقلالی از خود نشان می‌داد. 2⃣ واکنش اولیه و اعلام رضایت انصارالله یمن و حزب‌الله لبنان به توافق ایران با عربستان نشان می‌دهد که ایران نه‌تنها ملاحظات جبهه مقاومت را در گفت‌وگوهای خود با جدیت مد نظر داشته بلکه با این توافق برای دوستان خود در محور مقاومت، فرصت‌های جدیدی نیز ایجاد کرده است. زین‌پس دولت سوریه و انصارالله یمن برای تأمین منافع خود فرصت‌های جدیدی پیش روی خود می‌بینند. 3⃣ ایران در شطرنج منطقه‌ای خود از طریق توافق با عربستان، چند معادله مهم راهبردی را محقق کرده است؛ اول اینکه افسار مهار یک جنگ سرد منطقه‌ای را به دست گرفته و آن را در مسیر دیپلماسی قرار داده است. معادله دوم در نسبت با مذاکرات رفع تحریم است؛ ایران با توافق با عربستان زمینه چانه‌زنی خود را در احیای مثبت مذاکرات رفع تحریم افزایش داده است. برای درک بیشتر این موضوع کافی است یادآوری شود که پیش از این قرار بود که یکی از گام‌ها یا نتایج بعد از توافق مجدد رفع تحریم، توافقات منطقه‌ای باشد اما اینک ایران بدون احیای برجام، به این مهم دست یافته است؛ ضمن اینکه با این اقدام، عملاً کشورهای غربی را در همان برجام یک (یعنی موضوع هسته‌ای) بیش از پیش محدود کرده است. معادله دوم این است که ایران برای بار دوم با به بازی‌گرفتن قدرت‌های دنیای شرق، محدوده اعمال و اثر قدرت‌های غربی را در منطقه راهبردی غرب آسیا محدود کرده است. ایران یک بار پیش از این با همراه‌سازی روسیه در آوردگاه جهانی سوریه، معادلات غرب را به هم ریخت و این بار با بازی‌دادن چین در یک توافق منطقه‌ای، آمریکایی‌ها و غربی‌ها را در منطقه غرب آسیا دچار چالش کرده است. 4⃣ تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی با عربستان، همزمان جریان غرب‌گرای داخلی و اپوزسیون خارج‌نشین را نیز به انفعال کشانده است. نقطه مشترک این دو جریان این بود که سال‌هاست این گزاره را تبلیغ می‌کردند که هر توافق مهمی در منطقه باید از زیرمجموعه قدرت آمریکا بگذرد. اوضاع البته درباره اپوزسیون بیشتر و بدتر از زیر سؤال رفتن منطق سیاسی‌شان است و آن دست از اپوزسیون که حقوق‌بگیر و همکار و همراه دولت سعودی محسوب می‌شوند در این توافق، بیشتر تحقیر شدند و ابزار موقت‌بودن آنها بیش از پیش نمایان شد. 5⃣ هیچ توافق بین‌المللی، ضمانت صد در صدی ندارد و توافق ایران و عربستان نیز از این موضوع مستثنا نیست و نحوه رفتار عربستان در موضوعات مهم مورد اختلاف با ایران، مدت و میزان اثر توافق را مشخص خواهد کرد. با این وجود، به بازی گرفتن کشور چین به‌عنوان قدرت اقتصادی که چشم‌انداز اقتصادی بزرگی برای خود در حوزه خلیج فارس تعریف کرده، می‌تواند به عنوان یک عامل تضمین‌کننده نسبتاً مؤثر باشد. با این وجود تجربه برجام برای ایران نشان داد که جمهوری اسلامی گرچه در بالاترین سطح آمادگی تعامل، گفت‌وگو و انعطاف قرار دارد ولی در مواجهه با طرف مورد توافق، حتی اگر قدرتی همانند آمریکا هم باشد، منافع و روند توافق را معیار ادامه یا پایان توافق صورت‌گرفته شده می‌داند و درباره عربستان نیز همین سیاست با جدیت و چه‌بسا با ملاحظه بیشتری برقرار خواهد بود. *مهدی جهان تیغی ایتا: http://eitaa.com/joinchat/3093233666C13840b79c5
⭕️ چرایی تعلل مولوی عبدالحمید در موضع گیری درباره توافق ایران و عربستان 🔸گفت: چرا مولوی عبدالحمید که تا قبل از این اکثر مشکلات کشور را در سیاست خارجه نادرست جمهوری اسلامی می‌دانست، از توافق اخیر ایران و عربستان در نماز جمعه این هفته سخنی نگفت و باز هم از سیاست خارجه ایران انتقاد کرد! 🔸🔸گفتم: وظیفه مولوی عبدالحمید چیز دیگری است، او قرار نیست از موفقیت‌ها و دستاوردها و اقدامات جمهوری اسلامی بگوید 🔸گفت: پس چطور خودش را اهل انصاف، خیرخواه و پیشنهاد دهنده راهکار حل مشکلات کشور معرفی می کند؟! 🔸🔸گفتم: اتفاقا ماموریت دارد با همین ادبیات و لحن سخن بگوید 🔸گفت: بالاخره مردم اهل سنت بلوچ که اخبار توافق ایران و عربستان را دیدند و می‌شنوند و عدم موضع گیری مولوی عبدالحمید خیلی ضایع است! 🔸🔸گفتم: بالاخره سخن خواهد گفت، ولی اولا خطبه‌های ایشان فقط برای مردم اهل سنت که نیست بلکه اول تامین خوراک برای رسانه های آمریکایی و انگلیسی و مخصوصا بهایی ها و صهیونیستی ها و کسب رضایت اقلیتی غیر از مردم نمازگزار است و دوما طبق معمول متنی که از قبل و طی زمانبندی به او دادند، روخوانی کرد و شاید ترسیدند وقت کم بیاورند! و البته در زنگ انشا هفته بعد، از توافق سخن خواهد گفت و اگر متوجه بشوند که خیلی ضایع است، طی توییتی یا سخنرانی اول و یا وسط هفته‌ای جور می‌کنند و جبران می‌کنند. 🔸گفت: بالاخره توافق با عربستان به نفع یا ضرر مولوی عبدالحمید شد؟! 🔸🔸گفتم: بستگی دارد که از چه منظری نگاه کنید، اگر از این منظر نگاه کنی که عربستان طی توافق اخیر قرار نیست در امور ایران دخالت کند و بعد از کلی تلاش برای اغتشاشات اخیر در ایران و حمایت رسانه‌ای از افرادی مثل خود همین آقای عبدالحمید مجبور شده با ایران توافق کند، خب مولوی عبدالحمید هم که از پادوهای حوادث اخیر بوده و تحت حمایت صد درصدی رسانه های آل سعود بوده، حتما ناراحت هست. 🔸گفت: پس با این اوصاف باید مواضع مولوی عبدالحمید از این به بعد تعدیل بشه؟! 🔸🔸گفتم: بعید می‌دونم! چون علائمی از پایان زمان ماموریت ایشان دیده نمی‌شود و ضمنا فقط آل سعود، ایران اینترنشال و وهابی ها که نیستند، کلی افراطی مذهبی دیگر، بهایی‌ها‌ و بی بی سی فارسی، ایرانی‌های ضدانقلاب و خارج نشین، بلوچ‌های اپوزسیون و تجزیه طلبان، برخی سلبریتی‌ها داخلی، تعدادی اصلاح‌طلب، تعدادی اعتدالی، ته مانده طرفداران زن، زندگی، آزادی و .... هستند که باید تکلیف شون معلوم بشه! 🔸گفت: پس حالا حالاها قصه مولوی عبدالحمید و تخریب‌هاش ادامه داره 🔸🔸گفتم: بستگی به تدبیر و غیرت انقلابی مسئولین داره ولی به اون فردی که تا دیروز اقلیت چند نفره اغتشاشگر، با اکثریت میلیونی مردم ایران اشتباه می گرفت و الان هم که همفکران اغتشاشگرش به چالش رقص برای براندازی جمهوری اسلامی، آزادی همجنسگرایان، برهنه گرایی و ..‌. کلی پلشتی دیگر رسیدند و حتی مدل حکومتی شون هم بعد از جمهوری اسلامی بازگشت ساواک با پوشش سلطنت طلبی معرفی می کنند، هنوز هم حاضر به اعتراف و توبه از تقویت این جریان ضد دین نیست، امیدی نمیشه داشت. 🔸گفت: البته ایشون هم ادعایی ندارند! و به صراحت در خطبه‌های اخیر و گذشته از شکست مذهب در ایران! و از زیر بار رفتن حکومت مردان ملحد و سکولار استقبال کردند و این مواردی که گفتید برای ایشان محل ایجاد دغدغه و عذاب وجدانی محسوب نمی‌شود! 🔸🔸گفتم: پس چرا وقت منو گرفتی! خودت هم فهمیدی خانه از پای بست ویران است و آب از سرچشمه گل آلود است! *مهدی جهان تیغی ایتا: http://eitaa.com/joinchat/3093233666C13840b79c5
⭕️ نکات مثبت حضور زنان بدحجاب در مسجد مکی زاهدان! 🔸 گفت: فیلم‌های حضور برخی زنان بد حجاب و با پوشش بسیار زننده را در مسجد مکی و دیدار با مولوی عبدالحمید دیدی؟ 🔸🔸 گفتم: بله! انتظار داشتی پس از مواضع مولوی عبدالحمید درباره اغتشاشات و پادویی برای پروژه زن زندگی آزادی، زنان مقید به حجاب اسلامی و متناسب با فرهنگ ایرانی به استقبالش بروند؟! 🔸 گفت: یعنی واقعا غیر طبیعی نیست؟! 🔸🔸 گفتم: نه، اتفاقا خیلی هم طبیعی است! هر مواضع و قرائتی دینی، علاقه مندان اختصاصی و متناسب با خودش را جذب می‌کند 🔸 گفت: مسجد مکی درسته سالهاست یک مرکز سیاسی است ولی بالاخره یک مکان مذهبی هم محسوب می‌شود و باید حرمت مسجد را حفظ می‌کردند 🔸🔸 گفتم: اولا حرمت امامزاده به متولیش هست، دوما استقبال اختصاصی مولوی عبدالحمید با روی گشاده از این زنان با پوشش زننده جای حرف و حدیثی نمیذاره، سوما اینهمه فیلم و کلیپی که با ذوق زدگی از حضور گلچین شده زنان بدحجاب منتشر می‌کنند، نشان میده خیلی برای این حرمت‌ها دیگه ارزشی قائل نیستند و اتفاقا بالعکس به این چیزها افتخار هم می‌کنند 🔸 گفت: خب سود اینکار با این همه ذوق زدگی براشون چیه؟ 🔸🔸 گفتم: در اصل سود و برکتی اینو کارها نداره ولی احتمالا می‌خوان بگن خیلی آزاد‌اندیش هستند و یا به دنبال کار تبلیغاتی و جلب توجه هستند 🔸 گفت: چرا میگی برکتی نداره؟! 🔸🔸 گفتم: اساسا کاری که عبور از شرعیات باشه و از ارزش احکام اسلامی کم کنه، برکتی توش نیست! 🔸 گفت: بعضی‌ها میگن این کارهای تبلیغاتی تلاش برای غیریت نشان دادن سران مکی با دیگران و حتی نوعی نشان دادن مخالفت و مبارزه با جمهوری اسلامی هم است 🔸🔸 گفتم: نیت خوانی نمی‌کنم، ولی اتفاقا به نفع جمهوری اسلامی کار کردند و باید ازشون تشکر کرد! 🔸 گفت: چطور؟! 🔸🔸 گفتم: زحمت جهاد تبیین کم کردند و با دست خودشون نشون دادند که چقدر راحت احکام معمول و ساده اسلامی را پای پروژه های سیاسی ذبح می‌کنند و ریشه برخی مخالفت‌خوانی‌هاشون و تفاوت‌هاشون با جمهوری اسلامی چیه 🔸 گفت: شاید مدعی باشند که توانسته‌اند زنان بدحجاب را جذب اسلام کنند! 🔸🔸 گفتم: چه جذبی؟! اون زنان بدحجاب تو فیلم هاشون از اینکه گردانندگان مسجد مکی از حکم الهی حجاب عبور کردند و به راحت‌تر شدن بی‌حجابی کمک می‌کنند، تشکر کردند! پس بهتره بفرمایید جریان مکی بیشتر جذب شده تا اونها 🔸 گفت: سران مسجد مکی با اون همه فتوا و سابقه سخت‌گیری‌های افراطی درباره زنان چگونه به این سرنوشت دچار شدند؟! 🔸🔸 گفتم: سرنوشت خاص و جدیدی نیست و خیلی از منتقدین افراطی جمهوری اسلامی به مرور به چنین اقدامات التقاطی کشیده شدند و شیعه و سنی هم ندارد. اما اصلی‌ترین مطلب اینه که چهل و سه سال تجربه میگه از هم جبهه‌شدن با صهیونیست‌ها، بهایی‌ها، آمریکایی‌ها، منافقین، سلطنت‌طلبها، سکولارها، غرب‌گراها، فتنه‌گرها و اصلاح‌طلبان افراطی نه تنها کمکی به اسلام در نمیاد بلکه بالعکس چنین سرنوشتی هم در انتظار ارزش‌های اسلامی خواهد بود *مهدی جهان تیغی ایتا: http://eitaa.com/joinchat/3093233666C13840b79c5
از ماست پاشی تا خاک پاشی به حجاب انتشار یک فیلم از ریختن ماست بر روی سر دو زن کشف حجاب کرده توسط یک مرد با هویت نامشخص، محل توجه برخی فعالین رسانه ای و اجتماعی شده است. یک: عمل فرد ناشناسی که اقدام به ماست پاشی کرده قطعا محکوم و بسیار زشت بوده و حتما مورد تایید نیست. نه اقدام قانونی کرده، نه عملش اخلاقی بوده و نه با معیارهای روشن امر به معروف و نهی از منکر منطبق است. دو: در فیلم منتشر شده همزمان دو اقدام غیر قانونی، غیر اخلاقی و خارج از عرف و فرهنگ ایرانی اتفاق افتاده و هم آن مرد ماست پاش و هم آن دو زن کشف حجاب کرده محکوم هستند. سه: اما فیلم ماست پاشی نکات فرامتنی نیز دارد، اول نکته اینکه یاددآوری می‌کند که چرا باید هرچه سریعتر و بهتر موضوع مبارزه با اباحه گری با قوانین و تبصرهای جامع‌تر، سیاستگذاری به روز تر و چارچوب مشخص‌تری اجرا و پیگیری شود و تکالیفی که بر عهده متولیان حوزه حجاب در همه سلسله مراتب آن وجود دارد، به جد به اجرا برسد تا کمتر امکان جولان کشف حجاب و اباحه گری در سطح اجتماع پیدا شود و عموم مردم کمتر در معرض این ناهنجاری که افکار و احساسات فرهنگی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد، قرار بگیرند. چهار: طبق معمول در واکنش اولیه به این نوع فیلم‌های نادر، برخی فعالین مجازی و اجتماعی و حتی فرهنگی دچار خطا می‌شوند و ناخواسته با وزن دادن بیش از حد به یک خطا زشت، یک اصل درست همانند لزوم برخورد با شتاب بیشتر را با اقلیت ناچیز مروج اباحه گری را دچار حواشی و کندی ‌می‌کنند. از سوی دیگر فرصت‌طلبان سیاسی و ضد فرهنگی نیز عمدا با پروپاگاندای مجازی و رسانه‌ای چنان خطا مذکور را بزرگ نمایی و تعمیم‌های کذایی می‌دهند که شاید بتوانند مقداری عقب نشینی در موضوع مقابله با اباحه گری در جامعه ایرانی ایجاد شود. در هر صورت هر دو طیف رفتارشان مکمل هم می‌شود و یکی با عدم تشخیص صحنه و دیگری با سواستفاده از صحنه بوجود آمده عمل می‌کنند. پنج: اما برجسته سازی عامدانه این فیلم توسط جریان رسانه‌ای ضدانقلاب در زمانه‌ای که موضوع مبارزه با اباحه گری و کشف حجاب در داخل کشور به سرانجام مناسب‌تر و عزم جدی‌تری نزدیک شده، کاملا معنادار است. به خوبی معلوم است که جریان پشت صحنه و سازمان دهنده اباحه گری در ایران نگران بهم خوردن روند جاری و طراحی‌های خود است و از فرصت ماست پاشی یک فرد ناشناس و متخلف تلاش می‌کند که به ارزش پذیرفته شده فرهنگی و عرفی شده جامعه ایران چندی بیشتر خاک پاشی کند. تلاش نافرجامی که بیشتر به خاک پاشیدن به انوار تابناک خورشید می‌ماند! *مهدی جهان تیغی ایتا: http://eitaa.com/joinchat/3093233666C13840b79c5
⭕️ کشف حجاب چگونه یک حرام سیاسی می‌شود؟! ✍️ رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مسئولان و کارگزاران نظام علاوه بر غیر شرعی بودن و غیر قانونی بودن کشف حجاب، آن را حرام سیاسی نیز خواندند. 1️⃣ حرام خواندن سیاسی کشف حجاب، ریشه و در امتداد همان احکام صریح اسلام در حوزه حجاب و حرمت بی حجابی در اسلام است. اما نکته مهمش این است که حرام سیاسی اعلام کردن یک عمل در یک مرتبه مهمتری قرار می گیرد. مثلا کشف حجاب اگر در محیط خصوصی و خانوادگی قرار بگیرد، گناه شرعی محسوب می‌شود ولی محل دخالت حاکمیت قرار نمی‌گیرد. همین گناه وقتی به عرصه اجتماعی می‌آید و تبعات آن به عموم جامعه بر می‌گردد، به صورت تکلیف آور و به عنوان وظیفه ذاتی، محل ورود و دخالت حاکمیت اسلامی می‌شود. اما گاه کشف حجاب از یک گناه شرعی و ناهنجاری اجتماعی و فرهنگی نیز فراتر می‌رود و اثر سیاسی از خود باقی می‌گذارد و تبعاتش فراتر از یک ناهنجاری، حتی نظم و آرامش جامعه و به نوعی امنیت مردم و کشور را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین حرام سیاسی خواندن کشف حجاب از این منظر اهمیت خودش را بیشتر از یک حرام شرعی و فردی نشان می‌دهد. 2️⃣ از سوی دیگر، حجاب از اصول عملی و ذاتی حاکمیت اسلامی است، طبیعی است که خلاف آن عمل کردن در سطح عمومی، می تواند جنبه سیاسی و مخالف خوانی با حاکمیت نیز به خود بگیرد. 3️⃣ کشف حجاب در حال حاضر ابزار سیاسی دشمن علیه جامعه و حاکمیت اسلامی شده است. کافیست که مجددا به اجرای طرح ها و پروژه‌های میلیونی انجام شده برای انجام پروژه های کشف حجاب نظیر چهارشنبه های سفید، دختران خیابان انقلاب، نه به حجاب اجباری، آزادی های یواشکی و آخرین آن پروزه ضدامنیتی «زن، زندگی، آزادی» با دقت بیشتری نگاهی روندی بیاندازیم. سرویس های امنیتی دشمن، با همت و تلاش ویژه‌ای تلاش می‌کنند که حجاب را به موضوعی برای دو قطبی سازی سیاسی و ایجاد شکاف‌های عمیق اجتماعی و عاملی برای انفکاک ملت از حاکمیت اسلامی تبدیل کنند. بنابراین شما از این دریچه صرفا با یک مساله اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی رو به رو نیستید، بلکه با یک ناهنجاری سیاسی و مهمتر از آن با یک اقدام سیاسی و تلاش برای بهم ریختن نظم عمومی کشور مواجه هستید. 4️⃣ در مقطع فعلی حساسیت این موضوع از منظر امنیت ملی نیز بیشتر برجسته شده است. در حال حاضر، سرویس های امنیتی غربی، اصلی ترین اپوزیسیون جمهوری اسلامی را از بین افرادی انتخاب می‌کنند که بیشترین تعهد را به غرب در حوزه ترویج اباحه گری و بی حجابی در ایران بدهند. 5️⃣ امتداد پروژه اخیر ضد امنیتی «زن، زندگی، آزادی» با محوریت کشف حجاب و ترویج اباحه‌گری نهایتا به اغتشاش، بی نظمی عمومی، تحریم بیشتر ایران و فشارهای سیاسی و امنیتی به کشور منجر شد. بنابراین اصرار سرویس‌های امنیتی و رسانه‌های فارسی زبان ضدانقلاب برای برجسته سازی و ترویج کشف حجاب در جامعه ایران، همچنان در امتداد ایجاد فرصت برای دنیای سیاسی غرب برای تحریم و فشار بیشتر به مردم ایران محسوب می‌شود. طبیعی است که حاکمیت برای دفاع و جلوگیری از فشار بیشتر به مردم، وظیفه دارد با چنین طراحی و سناریوهایی مقابله کند و از اولین تاکیدات نیز به صورت طبیعی این مساله خواهد بود که عالی ترین مقام مذهبی کشور در راستای دفاع از جامعه ایرانی، این نوع اقدامات را حرام سیاسی معرفی کند. 6️⃣ اما یک سوال مهم؛ آیا با این مقدمه گفته شده، همه زنانی که کشف حجاب می‌کنند در حال مبارزه سیاسی علیه جمهوری اسلامی هستند؟ قطعا خیر! اولا بسیاری از همین زنان ضعیف الحجاب ایرانی تعلقات معنوی و مذهبی دارند و مهمتر اینکه اگر از پشت پرده سیاسی و امنیتی ترویج و طراحی کشف حجاب خبردار شوند، حتما با آن همراهی نخواهند کرد. اساسا وقتی پای دشمن وسط بیایید اکثریت مردم ایران از خیلی مذهبی تا کمتر مذهبی در یک جبهه قرار می‌گیرند و این مساله در جامعه ایرانی بارها ثابت شده و اتفاقا مراکز افکار سنجی و پژوهشی غربی بیش از همه این را می دانند. ضمن اینکه نباید یادمان برود که بخش مهمی از شکست دشمن در پروژه اخیر ضد امنیتی زن زندگی ازادی، اصطلاحا توسط همین افراد و زنان ضعیف الحجاب در ایران شکست خورد و در واقع با یک اقلیت بسیار ناچیزی رو به رو هستیم که آگاهانه در حال انجام حرام سیاسی «کشف حجاب» هستند. *مهدی جهان تیغی ایتا: http://eitaa.com/joinchat/3093233666C13840b79c5
⭕️ اخبار مهم از عاقبت منشور مهسا ✔️ حامد اسماعیلیون چه چیزی را افشا کرد؟ ✍️ کمتر از چهل و سه روز منشور مهسا موسوم به منشور همبستگی که با استفاده از دروغ‌های پس از وفات مهسا امینی و اغتشاشات ایجاد شده در ایران شکل گرفته بود، از هم گسیخته شد. اختلاف را اول بار رضا پهلوی رسانه‌ای کرد و سپس حامد اسماعیلیون از خجالت شاهزاده در‌آمد. اما این گسست چند نکته وخبر مهم نهفته در درون خود دارد. 1️⃣ شکست منشور هبستگی نشان داد که اپوزیسیون جمهوری اسلامی قابلیت اتحاد واقعی اساسا ندارد. این جماعت در تمام چهار دهه گذشته ده ها مدل، شورا، مجمع، ائتلاف و جریان راه انداخته که در فاصله کوتاهی از هم پاشیده است. اما از هم پاشیدگی منشور هبستگی یک نکته جدیدتر نیز دارد و آن اینکه اپوزیسون جمهوری اسلامی حتی در صورتی که ویترین خود را عوض کند و به ظن خود چهره‌های کاملا جدید و با کارنامه و سرگذشت جدید هم معرفی کند، بازهم قابلیت اتحاد ندارد. 2️⃣ از هم گسیختگی منشور هبستگی یک پیام راهبردی مهم دیگر نیز دارد و آن اینکه نشان داد راه افتادن جریاناتی با شعار «زن، زندگی، آزادی» تا چد پوچ، توخالی و زودگذر است و باردیگر ثابت شد چنین گفتمان‌های در جامعه ایران ظرفیت همراه سازی عموم جامعه را ندارد و نهایتا بتواند یک اقلیت بسیار ناچیز را موقتا نمایندگی و سازماندهی کند. 3️⃣ از هم گسیخته شدن منشور هبستگی نشان داد که صلاحیت اپوزیسیون جمهوری اسلامی در سیاست ورزی تا چه حد پایین و ضعیف است. ضمن اینکه این فروپاشی نشان داد که ظرفیت‌های اولیه اخلاق سیاسی همانند تحمل مخالف و منتقدین تا چه اندازه حتی در حد جمع‌های چند نفره اپوزیسیون پایین است و اساسا روح دیکتاتوری، اخلاق و رفتار غالب اپوزیسون جمهوری اسلامی است. 4️⃣ از سخنان رد و بدل شده رسانه‌ای میان ربع پهلوی و حامد اسماعیلیون در رسانه‌ها دو نکته جالب توجه است. حامد اسماعیلیون دلایل اصلی جدایی خود از منشور همبستگی را اول دیکتاتوری ربع پهلوی و دوم تلویحا ناراحتی خود از عدم مشخص بودن سهم جریانات قومی و تجزیه طلب بیان کرده است. فرامتن این دو نکته این است که تمام اپوزیسیون نهایتا به دو نقطه بیشتر ختم نمی‌شوند، یا طرفدار بازگشت به عقب و پذیرفتن یک دیکتاتور و یک حکومت وابسته و ضعیف هستند یا تجزیه‌طلبی ایران را آمال سیاسی خود می‌دانند. 5️⃣ با توجه به اینکه افراد حاضر در منشور هبستگی هر کدامشان به یک سرویس اطلاعاتی و یک و یا چند کشور غربی بیشتر نزدیک بودند، از هم پاشیدگی این ائتلاف عملا نشانه اختلاف محاسبات و عدم توافق در میزان سهم داشتن در میان مدیریت خارجی پشت صحنه، اپوزیسیون جمهوری اسلامی نیز هست. *مهدی جهان تیغی ایتا: http://eitaa.com/joinchat/3093233666C13840b79c5
⭕️ ریشه‌های دور و نزدیک غدیر تاریخی ۱۴۰۲ ✍ راهپیمایی میلیونی مردم ایران و به خصوص پایتخت‌نشینان در غدیر ۱۴۰۲ چنان چشمگیر و قابل توجه بود که یکبار دیگر ناظران فرهنگی و سیاسی کشور را به تحسین و البته تامل واداشته است. در هنگامه‌ای که حمله، تخریب و شبهه‌افکنی درباره برخی شعائر و ارزش‌های مذهبی در ایران، مورد هدف بی‌سابقه‌ترین عملیات‌های ترکیبی، شناختی و رسانه‌ای قرار گرفته، چگونه چنین رستاخیز فرهنگی و مذهبی رقم خورده است؟ 1⃣ علاقه به علی‌ابن ابیطالب ریشه تاریخی در ایران دارد، اساسا علاقه ایرانیان به امیرالمومنین، علاوه بر یک اعتقاد مذهبی، یک نوع فرهنگ ملی و عرفی نیز محسوب می‌شود. علاقه به امیرالمومنین در طول قرن‌ها با فرهنگ ایرانی چنان آمیخته شده که به راحتی قابل تفکیک نیست. سخنی گزاف نیست که ایرانیان به سبک خودشان و حتی ایرانیزه شده علی ابن ابیطالب را دوست دارند و جالب است که از مبانی اعتقادی اسلام نیز در این زمینه انحرافی نداشته‌اند. در این میان جشن روز غدیر هم از مراسمات ویژه مذهبی است که ایرانیان به سبک بومی خود با آن مواجه شده و حتی به نوعی پیشروتر از دیگر نقاط جهان، جشن های غدیر را برگزار کردند و این سنت از قرن‌ها قبل ادامه داشته و دیروز یعنی غدیر ۱۴۰۲ آخرین مرحله از این پیشتازی تاکنون بود. 2⃣ در ایران مهارت برگزاری جشن‌های مذهبی به صورت دسته‌جمعی، کمتر از مهارت و اقدامات دسته‌جمعی و خودجوش ایرانیان درباره عزاداری‌ها همانند ایام محرم و صفر بوده است. در دو دهه اخیر مهارت برگزاری جشن‌های مذهبی در میان ایرانیان رشد و فرآگیری چشمگیری پیدا کرده و تاریخی شدن و جمعیت میلیونی غدیر امسال یکی از نشانه های جدی آن هست. 3⃣ تجربه چند سال اخیر نشان داد که در صورت فراهم سازی زمینه مناسب و تسهیل حضور مردم برای جشن های مذهبی، با استقبال روزافزون مردم مواجه شده و نشان داده که عموم مردم نیز انگیزه حضور دسته‌جمعی و خلق صحنه‌های مهم فرهنگی را به خوبی دارند. امسال نیز همانند سال قبل، همت دستگاه‌های فرهنگی با پشتیبانی قابل توجه شهرداری تهران، یکی از تجربه‌های موفق مهیا کردن زمینه حضور و بالتبع پاسخ مثبت مردم بود. 4⃣ واقعیت این است که در چند سال اخیر و به خصوص در ماه‌های گذشته، مردم احساس کردند که دوران جدیدی از تهاجم به ارزش‌های دینی آغاز شده و وقاحت در این زمینه بسیار آشکار تر از قبل بوده و به همین دلیل مردم انگیزه مضاعف برای خلق چین صحنه‌های مذهبی دارند. 5⃣ جشن میلیونی غدیر ۱۴۰۲ ریشه در احساس نیاز جامعه ایرانی به شادی و لزوم بروز جمعی آن را هم نشان می‌دهد.ضمن اینکه این جشن بی‌سابقه میلیونی نشان داد فطرت و باطن جامعه ایرانی تا چه میزان همچنان سالم هست و علاقه‌مند به جشن‌های منطبق با فرهنگ ایرانی و اسلامی خود هست. اساسا تاریخی شدن غدیر امسال، مولود باطن و فطرت پاک اکثریت جامعه ایران است. 6⃣ واقعیت مهمتر این است که روند رشد معرفت دینی در ایران پس از انقلاب، شتاب ویژه‌ای گرفته و با اوج‌گیری انقلاب، معرفت دینی مردم ایران نیز اوج گرفته است. انقلاب ۵۷ ایران در واقع انقلاب دفاع از غدیر و بازگرداندن جامعه بر مدار غدیر بود، به دلیل همین ذات است که هرچه انقلاب به تکامل نزدیکتر می‌شود، معرفت غدیر نیز در ایران سیر صعودی به خود می‌گیرد. *مهدی جهان تیغی عضویت در کانال مهدی جهان تیغی http://eitaa.com/joinchat/3093233666C13840b79c5
⭕️ چرا همه ماجرای حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان، مولوی عبدالحمید نیست؟ ✍ بی شک حادثه کلانتری ۱۶ زاهدان بخشی از خروجی اظهارات تحریک‌آمیز مولوی عبدالحمید در چند ماه اخیر است ولی همه ماجرا او نیست، بخوانید: 1⃣ حادثه دیروز کلانتری ۱۶ بخشی از خروجی بیش از هشت ماه عملیات ترکیبی و شناختی در زاهدان است، مولوی عبدالحمید تنها یک تکه از پازل است و نه می‌تواند و نه حق دارد و نه خودش می‌خواهد از این پازل تعیین شده عبور کند. 2⃣ بگذارید از آخر به اول تحلیل کنیم، از دیروز پس از رسوایی حادثه تروریستی کلانتری زاهدان و شکست این سناریوی ضدامنیتی، کار رسانه‌هایی مثل ایران اینترنشنال (مقر سازماندهی اقدامات ضد امنیتی علیه مردم ایران) این شده که القا کنند مولوی عبدالحمید در خطر حصر یا برخورد است! به راستی چرا؟ 3⃣ اولین سناریو این است که خود رسانه‌های انگلیسی و آمریکایی فارسی‌زبان هم به صراحت می‌گویند: «خطبه‌های تحریک‌آمیز مولوی عبدالحمید نباید تحت هیچ شرایطی تعدیل شود». این بزرگترین دل نگرانی ضدانقلاب در تمام این سال‌ها و به خصوص چند ماه اخیر بوده و از گفتن آشکار آن هم ابایی ندارند. 4⃣ دومین هدف که مهمتر از مولوی عبدالحمید است می خواهند عمدا با حبرسازی احتمال برخورد با او پنهان کنند؛ پاک کردن ابعاد امنیتی و اطلاعاتی حادثه دیروز زاهدان است. دیروز چهار تروریست آموزش دیده با کاملترین تجهیزات وارد کلانتری ۱۶ زاهدان می شوند. کمترین هدف‌گذاری این عملیات به شهادت رساندن تعداد قابل توجهی از نیروهای انتظامی و بدست آوردن تجهیزات نظامی و عملا شروع یک جنگ چریکی بزرگ در خیابان‌های اطراف مسجد مکی زاهدان بوده است. اساسا فراخوان مولوی «ع.ق» (که در نقش عبدالمالک جدید در حال ایفای نقش می‌باشد) از مردم جهت حضور در خیابان های اطراف مسجد مکی زاهدان، به عنوان مرحله دوم این عملیات ضدامنیتی طراحی شده بود. 5⃣ حادثه تروریستی زاهدان پس از هشت ماه عملیات ترکیبی و جنگ شناختی بوده است. در این عملیات از رسانه ها و شخصیت‌های تجزیه‌طلب بلوچ تا رسانه‌های فارسی زبان همچون بی بی سی فارسی و ایران اینترنشنال و سرکرده‌های  ضدانقلاب خارج نشین، نقش‌آفرین بودند. خروجی همه این عملیات مشترک شناختی باید در کف میدان، برای تروریست‌ها فرصت عملیات ایجاد می‌کرد. کاری که رسانه‌هایی مثل بی‌بی‌سی فارسی و ایران اینترنشنال در حال انجام آن هستند، اولا پنهان‌کردن نقش خودشان در این عملیات ترکیبی است و دوما هیاهوکردن برای مخفی ماندن عمق شکست و طراحی‌ای که قرار بود از طریق عملیات کلانتری در زاهدان متولد شود و جریان ضدامنیتی جدیدی در جنوب شرق ایجاد کند. 6⃣ حالا برگردیم به کارکرد اصلی مولوی عبدالحمید و فهم مواضع او، در این پازل مولوی عبدالحمید نقش مهره و پادو در افکار عمومی دارد و اساسا نباید کارکرد ضدامنیتی آشکاری مثل جیش‌العدل داشته باشد و به همین دلیل  مشاهده می‌شود که او اولین نفری است که این حادثه را محکوم می‌کند! عبدالحمید دقیقا در چارچوب نقش خود فرو رفته است، نه یک قدم کمتر و نه یک قدم بیشتر، ولی اصلی‌ترین بستر و یا حداقل انگیزه‌بخش همه این چیزهایی که گفته شد در جنوب شرق ایران خود او است، چه خواسته و چه ناخواسته، چه از روی جهل و چه با آگاهی. عضویت در کانال مهدی جهان تیغی http://eitaa.com/joinchat/3093233666C13840b79c5
⭕️ راهبرد رهبری از تبلیغ سنتی تا هوش مصنوعی 1⃣ دیدار رهبری با فضلا و طلاب حوزه علمیه پس از مدت های زیادی برگزار شد، شاید انتظار می رفت که رهبری درباره برخی مباحث تخصصی علمی حوزه سخنانی را مطرح می‌کردند ولی حرف اصلی شان بر موضوع تبلیغ بود. موضوعی که نشان می دهد که رهبری حداقل از دو سال قبل تاکنون به دنبال یک آرایش بزرگ در کشور نسبت به موضوع جهاد تبیین هستند که از همه رسانه های نوین تا منبر سنتی حوزه را شامل می شود. این اصرار علاوه بر جنگ جهانی بی سابقه رسانه ای علیه مردم ایران، دو مبنای دیگر نیز دارد که ایشان به آن اشاره کردند و آن تحولات نو به نو جهان و همچنین استفاده گسترده و شتابان جدید غرب از علوم مختلف انسانی مثل روانشناسی تا فناوری های پیشرفته همچون هوش مصنوعی در راستای تسخیر و هدایت افکار عمومی جهان است.  2⃣ رهبر انقلاب در کنار تاکید بر جهاد تبیین همواره بر به روز بودن کار رسانه‌ای و تبلیغاتی نیز اشاره کرده‌اند. ایشان در سخنرانی‌های اخیر از هوش مصنوعی نام بردند و توجه نخبگان و افکار عمومی را به آن جلب کردند. همزمان با داغ شدن گفتگوها درباره هوش مصنوعی در جهان، وقتی نگاهی به اظهارات بسیاری از مقامات ارشد کشور می‌اندازیم، متوجه می‌شویم که بسیاری از آنها در این باره اظهار نظر خاصی نکردند ولی رهبری در بالاترین سطح سخنرانی‌های علنی خودشان به این موضوع پرداخته‌اند. به معنای دیگر این موضوع نشان می‌دهد که ایشان علاوه به روز بودن، چه میزان اشراف و توانایی تعیین تکلیف راهبردی درباره مسایل روز و تحولات نو جهان را دارند. 3⃣ برخلاف انفعال برخی گردانندگان رسانه‌های داخلی، رهبری در موضوع رسانه و تبلیغات نه تنها به دفاع کفایت نمی‌کنند، بلکه بحث تهاجمی شدن رسانه و تبلیغ در کشور را هم مطرح کردند. این روحیه رهبری درباره موضوعات مهم دیگر نیز همواره وجود داشته که یکی از مثال‌های آشکار و کامل در این باره، موضع ایشان درباره حوزه حقوق زنان است که تاکید دارند که جمهوری اسلامی و فعالین فرهنگی و رسانه‌ای داخل کشور در این موضوع نسبت به غرب طلبکار و مهاجم باید باشند نه صرفاً دفاع کننده. در هر صورت آرایش تهاجمی شدن رسانه‌های ایران یک اولویت محسوس است و تا این اتفاق هم نیافتد، چرخه رسانه و جهاد تبیین در کشور معیوب باقی خواهد ماند. عضویت در کانال مهدی جهان تیغی http://eitaa.com/joinchat/3093233666C13840b79c5