eitaa logo
جامعه متعادل | مهدی تکلّو
1.6هزار دنبال‌کننده
949 عکس
111 ویدیو
20 فایل
دانشجوی دکتری جامعه‌شناسی سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی پژوهشگر مطالعات جنسیت و جامعه کانال‌ها و صفحات من⬇️ https://zil.ink/mimte
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از هیأت زوارالزهراء(س)
بچه‌های هیأت، همه‌چی شون خوبه!🌷✊🏻 🔰 تربیت همه‌جانبه و تخصصی و پرورش استعداد نوجوان‌های نخبه بااستعداد - در محیط سالم و تربیتی - توسط متخصصانی از بهترین دانشگاه ها و حوزه های علمیه کشور - حاصل پژوهش‌های اساتید حوزه ودانشگاه ⚪️ فعال در دو شعبه تهران و قم 💯فعالیتها به صورت جهادی برگزار میشود. 📌جهت آشنایی با برنامه های مجموعه به آدرس zovvar.com مراجعه فرمایید 🖥 جهت ثبت نام به آدرس zovvar.com/heyat مراجعه فرمایید 🔹 عضویت در کانال هیئت : 💠 https://eitaa.com/joinchat/4154458112C55fda7a1a5 🔹 عضویت در کانال جذب و گزینش : 💠 https://eitaa.com/joinchat/3339845813Cbece0d4ec7 ⭕️ توجه ظرفیت پذیرش مجموعه محدود می‌باشد. ⭕️ مهلت ثبت نام فقط تا تاریخ ۲۶ آبان می باشد و با توجه به جذب خیلی محدود تمدید نخواهد شد
🔴 0️⃣ شماره صفر 🔰گذشتن از دو راهی خانه و جامعه دوگانه‌ی طبیعت-مدرنیته در آیینه‌ی زنانگی-اشتغال صفوراسادات امین‌جواهری / پژوهشگر علوم اجتماعی دو راهی خانه-جامعه برای زن ایرانی در اولین لایه‌ی معرفتی و حاصل درهم‌آمیزی دو جهان‌بینی است. خانه، ذیل جهان‌بینی متحجرانه‌ی شرقی قرار گرفته است و زن در آن، خدمتگزار سایر اعضای خانواده و مسئول رتق و فتق همه‌ی امور تعریف می‌شود . از سوی دیگر، تعریف جامعه به ساختارهای متجددانه‌ی غربی سپرده می‌شود و انسان در آن یا ابزار است یا کالا و زن بیشتر کالاست تا ابزار. پس به‌طور کلی زیست روزمره‌ی ایرانیان در لایه‌ی هویت ملی و زیست روزمره‌ی زنان در لایه‌ی هویت جنسیتی دچار در هم‌آمیزی نامتجانسی از دو جهان‌بینی شده است و در زیربنا دچار تشتت است. در این تبیین زیربنایی از مسأله‌ی تعارض خانه-جامعه با ادبیات دقیق‌ترِ «خانه‌ی تحجری-جامعه‌ی تجددی» آیا دیگر می‌توان ایده‌ی جمع بین نقش‌ها را پیگیری‌کرد؟ چه‌طور می‌توان دو پدیده‌ای را که از زیربنا تا روبنا متفاوت و متضادند جمع کرد و به خروجی مطلوب هم رسید؟ ✓ برای مطالعه یادداشت کامل به شماره صفر فصلنامه اقلیما مراجعه کنید. خرید نسخه چاپی | خرید نسخه الکترونیک 📝 فصلنامه اقلیما مجله تخصصی زن،‌ جنسیت و جامعه 📗 @Eqlima_Mag
هویت زن شرقی و زن غربی به شدت ممزوج است، همان هویت زن شرقی که در ظاهر فقط در خدمت و با تایید مرد معنا می یابد، هویت زن غربی می شود که در باطن اجتماع و ساختارمند صرفا در خدمت به مرد معنا می یابد. خدمت در هردو هم صرفا با ضریب مادی حیات دنیوی. https://virasty.com/saratalebi/1699773589270363545
🔴 0️⃣ شماره صفر 🔰زن آینه است جستاری در بازنمایی زن قهرمان در سینمای ایران امیرحسین معتمد/جستارنویس حوزه فرهنگ و ادبیات ... حالا انقلاب اسلامی که برآمده از انفجار ابرایده‌ی حق-باطل است، لازم است مهم‌ترین مرزبندی‌های خودش را با مهم‌ترین ابزار حرکتش تعریف کند و این ابزار را که در تاریخ و جغرافیای دیگری تولید شده _دست کم در مرحله پالایش و ایده_، بازتولید کند. در این طرح تازه، والایی شخصیت زن، از اهمیت بسیاری برخوردار بود؛ زن در این سینما، نقطه‌ی ممتاز ساخته‌شدن سینمای انقلاب و فراتر، سینمای ملی بود. زن، هویت‌ساز و حلقه‌ی اتصال ملیت، مذهب و فرهنگ در یک انقلاب ملی-مذهبی-فرهنگی بود. سینمای جدید، زن را عنصر مؤثر و فعال، ولی به‌دور از تبرّج و استهجان می‌دانست و بر این باور بود که این چهره، زن واقعی انقلاب‌کننده‌ای است که توانسته در اوج فعالیت و اثر اجتماعی، براندازی سیاسی کند و این قدرتِ فعال‌بودن را مدیون عفت و پاکدامنی و پرهیز از فحشا (یعنی سیمای آرمانی زن در اسلام) می‌دانست. نسخه‌ی ایرانی-اسلامی زن پس از انقلاب، در تساوی کامل با مرد با حفظ همه‌ی تفاوت‌هاست ... ✓ برای مطالعه یادداشت کامل به شماره صفر فصلنامه اقلیما مراجعه کنید. خرید نسخه چاپی | خرید نسخه الکترونیک 📝 فصلنامه اقلیما مجله تخصصی زن،‌ جنسیت و جامعه 📗 @Eqlima_Mag