eitaa logo
جامعه متعادل | مهدی تکلّو
1.6هزار دنبال‌کننده
861 عکس
98 ویدیو
17 فایل
دانشجوی دکتری جامعه‌شناسی سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی پژوهشگر مطالعات جنسیت و جامعه کانال‌ها و صفحات من⬇️ https://zil.ink/mimte
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 0️⃣ شماره صفر 🔰گذشتن از دو راهی خانه و جامعه دوگانه‌ی طبیعت-مدرنیته در آیینه‌ی زنانگی-اشتغال صفوراسادات امین‌جواهری / پژوهشگر علوم اجتماعی دو راهی خانه-جامعه برای زن ایرانی در اولین لایه‌ی معرفتی و حاصل درهم‌آمیزی دو جهان‌بینی است. خانه، ذیل جهان‌بینی متحجرانه‌ی شرقی قرار گرفته است و زن در آن، خدمتگزار سایر اعضای خانواده و مسئول رتق و فتق همه‌ی امور تعریف می‌شود . از سوی دیگر، تعریف جامعه به ساختارهای متجددانه‌ی غربی سپرده می‌شود و انسان در آن یا ابزار است یا کالا و زن بیشتر کالاست تا ابزار. پس به‌طور کلی زیست روزمره‌ی ایرانیان در لایه‌ی هویت ملی و زیست روزمره‌ی زنان در لایه‌ی هویت جنسیتی دچار در هم‌آمیزی نامتجانسی از دو جهان‌بینی شده است و در زیربنا دچار تشتت است. در این تبیین زیربنایی از مسأله‌ی تعارض خانه-جامعه با ادبیات دقیق‌ترِ «خانه‌ی تحجری-جامعه‌ی تجددی» آیا دیگر می‌توان ایده‌ی جمع بین نقش‌ها را پیگیری‌کرد؟ چه‌طور می‌توان دو پدیده‌ای را که از زیربنا تا روبنا متفاوت و متضادند جمع کرد و به خروجی مطلوب هم رسید؟ ✓ برای مطالعه یادداشت کامل به شماره صفر فصلنامه اقلیما مراجعه کنید. خرید نسخه چاپی | خرید نسخه الکترونیک 📝 فصلنامه اقلیما مجله تخصصی زن،‌ جنسیت و جامعه 📗 @Eqlima_Mag
هویت زن شرقی و زن غربی به شدت ممزوج است، همان هویت زن شرقی که در ظاهر فقط در خدمت و با تایید مرد معنا می یابد، هویت زن غربی می شود که در باطن اجتماع و ساختارمند صرفا در خدمت به مرد معنا می یابد. خدمت در هردو هم صرفا با ضریب مادی حیات دنیوی. https://virasty.com/saratalebi/1699773589270363545
🔴 0️⃣ شماره صفر 🔰زن آینه است جستاری در بازنمایی زن قهرمان در سینمای ایران امیرحسین معتمد/جستارنویس حوزه فرهنگ و ادبیات ... حالا انقلاب اسلامی که برآمده از انفجار ابرایده‌ی حق-باطل است، لازم است مهم‌ترین مرزبندی‌های خودش را با مهم‌ترین ابزار حرکتش تعریف کند و این ابزار را که در تاریخ و جغرافیای دیگری تولید شده _دست کم در مرحله پالایش و ایده_، بازتولید کند. در این طرح تازه، والایی شخصیت زن، از اهمیت بسیاری برخوردار بود؛ زن در این سینما، نقطه‌ی ممتاز ساخته‌شدن سینمای انقلاب و فراتر، سینمای ملی بود. زن، هویت‌ساز و حلقه‌ی اتصال ملیت، مذهب و فرهنگ در یک انقلاب ملی-مذهبی-فرهنگی بود. سینمای جدید، زن را عنصر مؤثر و فعال، ولی به‌دور از تبرّج و استهجان می‌دانست و بر این باور بود که این چهره، زن واقعی انقلاب‌کننده‌ای است که توانسته در اوج فعالیت و اثر اجتماعی، براندازی سیاسی کند و این قدرتِ فعال‌بودن را مدیون عفت و پاکدامنی و پرهیز از فحشا (یعنی سیمای آرمانی زن در اسلام) می‌دانست. نسخه‌ی ایرانی-اسلامی زن پس از انقلاب، در تساوی کامل با مرد با حفظ همه‌ی تفاوت‌هاست ... ✓ برای مطالعه یادداشت کامل به شماره صفر فصلنامه اقلیما مراجعه کنید. خرید نسخه چاپی | خرید نسخه الکترونیک 📝 فصلنامه اقلیما مجله تخصصی زن،‌ جنسیت و جامعه 📗 @Eqlima_Mag
🔴 0️⃣ شماره صفر 🔰سیاست، میدانی زنانه یا مردانه؟ کنشگری سیاسی زنان در جامعه و جای خالی آنها در فضای ناکارآمد اسوه‌سازی از آنها گفتگو با دکتر مصطفی غفاری ساروی/پژوهشگر جامعه شناسی سیاسی مصاحبه‌کننده: فاطمه افراز/ خبرنگار و نویسنده فرهنگی اجتماعی ... ما با یکسری رسوبات ذهنی و مسائل عینی در مورد زنان و نقش‌آفرینی زنان روبه‌رو هستیم که این امر، متأسفانه نگرش غالبی در میان زنان نسبت به سیاست ایجاد کرده است. مطابق نتایج افکارسنجی‌ها، خود زنان اغلب این‌طور گمان می‌کنند که امر سیاست کار آن‌ها نیست؛ یعنی اعتمادبه‌نفس سیاسی در بین زنان پایین است. خود این آسیب نیاز به کار فرهنگی بلندمدت دارد که طی آن زنان به یک خودباوری در عرصه‌ی سیاست برسند و گمان نکنند که کار سیاسی حق و تکلیف آن‌ها نیست. اما برای آنکه جامعه‌ای پویا و حکومتی قوی داشته باشیم، در هیچ حالتی از نمایندگی زنان و کنشگری زنان در عرصه سیاست بی‌نیاز نیستیم.... ✓ برای مطالعه مصاحبه کامل به شماره صفر فصلنامه اقلیما مراجعه کنید. خرید نسخه چاپی | خرید نسخه الکترونیک 📝 فصلنامه اقلیما مجله تخصصی زن،‌ جنسیت و جامعه 📗 @Eqlima_Mag
هدایت شده از عصر زنان
📌 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان در نظر دارد به منظور گسترش فعالیت‌های خود از بین بانوان علاقه‌مند و فعال حوزه زنان واجد شرایط دعوت به همکاری نماید. ♦️محورهای همکاری: 🔻تدوینگر 🔻 ادمین و گرافیست 🔻 پژوهشگر رسانه 🔻 فیلمبردار و عکاس ❗️برای کسب اطلاعات بیشتر بنر فراخوان را با دقت مطالعه فرمایید👆 ✅ رزومه و نمونه کار خود را به آیدی زیر ارسال کنید: 🔹 @Asrezanan_admin 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
مهم‌ترین مولفه‌ی شخصیتی صدیقه‌ی طاهره سلام الله علیها مجاهده بود. جهاد نه بخشی از زندگی و عمر بلکه روح حاکم بر تک‌تک ساحت‌ها و قلمروهای زندگی است و فاطمه زهرا حق جهاد را به جا آورد. برای مجاهد بودن باید صاحب اراده بود، باید صاحب تشخیص بود، باید براستقلال خود پافشاری کرد و برای جهاد باید به منبع عزم و اراده متصل گردید. هنگامی که انسان مونث اینگونه به جریان جهاد و مبارزه می‌پیوندد زنانه جهاد می‌کند و جهاد زنانه‌ی او حرکت می‌آفریند. زنانه مجاهد بودن تمام چیزی است که پروژه‌ی الگوی سوم از زن میخواهد و زن را این‌گونه باور کردن و به رسمیت شناختن تمام چیزی است که پروژه‌ی الگوی سوم از مرد می‌خواهد. پای اراده و استقلال زنان بایستید و آنان را نه ترحم‌ بلکه به عنوان یک انسان مجاهد باور و تکریم کنید. این چکیده‌ی فشرده‌ی الگوی سوم است.‌ اما کار را کسانی خراب کردند که فکر کردند باید برای تک‌تک لحظات و قلمروهای زن باید و نباید تدوین کنند. باید آوار مزخرفاتی که روی دوش زن مسلمان (ایرانی) گذاشتیم برداریم. پ.ن: ان‌شاءالله که ربط این مقدمات به چالش حل‌نشده‌ی حجاب و جمعیت روشن باشد! @Mahdi_Takallou
هدایت شده از رادیو رَزان
Dokhtar Khatshekan_mixdown1.mp3
9.66M
📻 قسمت چهارده: |دختر خط‌شکن؛ وفا علی ادریس| دختران زیتون، مجموعه روایتی است از دختران فلسطینی که در راه دفاع از سرزمین‌شان به شهادت رسیدند. اولین قسمت دربارهٔ «وفاء علی ادریس»، افسر امداد هلال احمر، تقدیم شما خوبان. ✍🏻 نویسنده: مريم فولادزاده 📝 ویراستار: نعیمه موحدی 💻 گرافیست: زهرا پناهی 🎙 گوینده: فاطمه کدخداقلی 🎚 تنظیم صدا: استودیو آوایم @razan_radio 🎧
❗️ جایگاه و نقش از عصر (ع) تا پایان 📣 در تازه ترین اثر انتشارات کتاب جمکران 📙 🖋 ✅ کانال رسمی انتشارات کتاب جمکران: @ketabeJamkaran
🔴 0️⃣ شماره صفر 🔰روایتی اصیل در جنگ روایت‌ها صورت‌بندی مفهومیِ نگاه انقلاب اسلامی به زن در الگوی سوم مهدی تکلّو/ پژوهشگر مطالعات جنسیت و جامعه ... انقلاب اسلامی اساسا نوعی حرکت تعالی‌خواهانه است. نیرو و فاعل حرکت انقلاب اسلامی انسان منحصربه‌فرد اوست. اما انسانی که قرار است تاریخی جدید پیش‌روی بشریت بگشاید زوج آفریده شده و کیفیت‌های بروز انسانی متفاوتی دارد. بنابراین انقلاب اسلامی در ساحت معرفتی‌اش حرکت انسانیِ انسانِ خود را بر اساس نظام زوجیت تنظیم کرده و سلامت و صحت حرکت در گروه تنظیم شدن رابطه‌ی زوجیت به معنای دقیق کلمه می‌داند. آنچه در این زمینه موضوعیت دارد نظم و هندسه‌ی جنسیتی حاکم بر حرکت تاریخی است و در این بستر رابطه‌ی زوجیت تنها در وضعیت «متعادل» می‌تواند به‌ معنای واقعی سلامت حرکت جمعی و اجتماعی را روی زمین تضمین کند. لذا انسان مؤنث و مذکر باید بتوانند به یک میزان و به نحو برابر، هرکدام نیروها و کیفیت‌های خاص خود را در بستر حرکت به اشتراک بگذارند؛ تعادل جنسیتی یعنی زنانگی و مردانگی، در عین اینکه واقعا دارای آثار و کیفیت‌های مختلف از عمل انسانی هستند باید به نحو برابر در ساخت تاریخ و جامعه اثرگذاری و نقش‌آفرینی کنند. ✓ برای مطالعه مصاحبه کامل به شماره صفر فصلنامه اقلیما مراجعه کنید. خرید نسخه چاپی | خرید نسخه الکترونیک 📝 فصلنامه اقلیما مجله تخصصی زن،‌ جنسیت و جامعه 📗 @Eqlima_Mag