eitaa logo
کشکول|محسن مهدیان
3.6هزار دنبال‌کننده
413 عکس
136 ویدیو
3 فایل
روزنامه‌نگار. ارتباط با ادمین @mohsen_mahdian
مشاهده در ایتا
دانلود
باورتان می شد روزی حرم شود خیاط خانه؟ باطن زیارت همین است. احساس محبت و نزدیکی. تولید ماسک در حرم، خدمت به خلق و دفاع از انقلاب و رضایت مولا و جلب محبت و عین زیارت است. این عکس نماد است و بسیار پرمعنا. امروز نمازجماعت و نمازجمعه و هیات و زیارت ظاهرا تعطیل است اما فوران معنویت و زیارت مقابل چشمان ماست. از ظواهر عبور دادن و به حقیقت رساندن تنها اثر ضرب شست خمینی است. اشاره آن بزرگی که فرمود «جمهوری اسلامی حرم است» نیز اینجاست. @mahdian_mohsen
✅حکم حکومتی برای کرونا نوشته اند رهبرانقلاب چرا مانع تصمیم رئیس جمهور با حکم حکومتی نمی شود؟ مقدمه سوال شان اینست: رهبری طی 5 ماه گذشته دو بار با حکم حکومتی در مسائل اجرایی کشور دخالت کرده ست یکی بنزین و دیگری بودجه 99. اینبار مهمترست... اولا مقدمه غلط است. چرا؟ نویسنده درک درستی از حکم حکومتی ندارد. اینطور نیست که اگر رهبرانقلاب مخالف امری بود با حکم حکومتی مانع تصمیم می شود. این معنا از حکم حکومتی همان دیکتاتوری است. حکم حکومتی برای جلوگیری از گره هایی است که به روش عادی قابل حل نیست. حالا؛ دو حکم حکومتی ذکر شده تکلیفش چیست؟ حکم حکومتی بنزین در اصل تذکر به یک رویه قانونی است. مجلس تصمیم داشت مصوبه سران قوا و شورای عالی امنیت ملی را که پیشتر جایگاه قانونی آنرا پذیرفته است تغییر دهد. مجلس می توانست درباره اصل وجودی شورای سران پیشتر اظهار نظر کند که نکرده است اما نمی تواند یک نهاد را بپذیرد ولی با یک مصوبه اش مخالفت کند. لذا رهبری تذکر دادند که تصمیم مجلس خلاف مصوبه سران وشورای عالی امنیت ملی نباشد. حکم حکومت بودجه چیست؟ لایحه بودجه رد شده بود. باید اصل 85 و در کمسیون بررسی می شد. اما شورای نگهبان معتقد بود بودجه را نمی تواند اصل 85 کرد. از طرفی کرونا مانع برگزاری جلسات کمسیون می شد لذا دخل و خرج سال اینده کشور غیرقانونی بود و لذا رهبری گره گشائی کرد. روشن است که هیچکدام دخالت در امور اجرا نبود؛ یکی تذکر به قانون و دومی گره گشائی. اما مهمتر؛ مقدمه که غلط است اما با همین مقدمه غلط نیز به نتیجه نمی رسیم چرا؟ اول اشکال منطقی: آیا هرکس به تصمیم دولت نقد داشت، حق دارد نقد خود را وحی منزل بداند و بعد رهبری را دعوت به حکم حکومتی کند؟ این روش نخ نمایی در رسانه است که استدلال خود را فرض و حجت مسلم بگیریم و مطالبه را از گام بعدی آغاز کنیم. (سواد رسانه) دوم اشکال محتوائی: اساسا موضوع کرونا تک ساحتی نیست. کشور امروز بغیر کرونا در شرایط تحریم است. قطعا با توجه به تحریم و بی پولی دولت ، نمیتوان چرخه اقتصاد را تعطیل کرد. این استدلال جدای از نقدهای جدی به عملکرد دولت در حوزه کرونا است. اما نمی شود با یک توئیت و ساده سازی کشور را متهم کرد. سوم اشکال ساختاری. اساسا اگر رهبری نظری داشته باشد نیازی به حکم حکومتی نیست. حکم حکومتی برای یک حادثه پیش بینی نشده است. رهبری بسادگی می تواند نظرش را به دولتمردان منتقل کند و نیازی نیست صبر کند تا تصمیمی اتخاذ شود بعد مانع آن شود. مگر بنا بر مچ گیری است؟ خلاصه مقدمه و موخره از بیخ غلط است. @mahdian_mohsen
🔻چرا ضدانقلاب دنبال اجرای قرنطینه است؟ دقت کردید؟ منوتو و بی بی سی و ایران اینترنشنال هر روز فیلم هایی از شلوغی های شهر منتشر می کنند و گزارش می دهند که چرا در ایران قرنطینه اجرا نمی شود؟ منوتو چندین برنامه منتشر کرده است که چرا ایران مثل چین و هند و دیگر کشورها قوانین سخت برای عبور و مرور نمی گذارد. 🔻واقعا چرا؟ چطور ممکن است رسانه های انگلیسی اجرای این نسخه را حتا در کشور خودشان توصیه نکنند اما سنگش را اینجا به سینه بزنند؟ اگر فکر می کنید نگران سلامتی من و شما هستند که هیچ؛ متن به کارتان نمی آید ولی بعدا در خلوت تان تنها به یک نمونه اخیر فکر کنید که چرا انقدر بی شرمانه با بالازدن یک گوشه از تحریم های ایران و بازگشت پول ملت مخالفت کردند. بگذریم. 🔻یک بار مرور کنیم ببینیم ضدانقلاب چه مسیری را آمد و چرا به قرنطینه رسید؟ 🔻یکم. ابتدا گفتند ایران اهمال کارست. خبرداشته از کرونا و بی اعتنایی کرده است. ماهان گیت برای اینجاست. اما بعدا مشخص شد ماهان تنها یک پرواز مسافربری داشته و انهم به درخواست ظریف برای بازگشت دانشجویان ایرانی بوده ست و باقی پروازها برای انتقال تجهیزات ضدکرونایی انجام شده است. عبور کردند. 🔻دوم. گفتند پنهان کارست. عکس هوایی واشنگتن پست از قبرهای جعلی و دسته جمعی برای این مرحله است. ثمر نداشت. ایران بافاصله جلوتر از دیگر کشورها در اطلاع رسانی بود. 🔻سوم گفتند بی تدبیراند و ناتوان. پمپئو و ترامپ هم کمک آمدند. اما تولید کیت تشخیص ارزان قیمت و خودکفایی در ماسک و 13 هزار تخت خالی و رسیدگی به سالمند و کنترل بیماری اجازه نداد این اتهام جا بگیرد. 🔻چهارم. در نهایت آمدند سراغ مردم. تلاش کردند با کلیدواژه "لیس زدن" مردم را مقابل اعتقادشان و با "چالش رقص" مردم را مقابل مردم قرار دهند؛ سخت شان بود پرستار و پزشک نماد ایثار و فداکاری شوند و مورد تکریم باشند. ناکامی محض ماند و رد شدند. 🔻حالا آمدند سراغ قرنطینه. اما چرا؟ خاطرتان هست اشک های پرستار قلابی را؟ همان که بعدا مشخص شد اجیر معصومه قمی کلایی ساقدوش ربع پهلوی بوده است. در آن پروژه چه کردند؟ نیاز به پرستار مجنون داشتند تا پروژه اهمال کاری در جمهوری اسلامی را جلو ببرند. چون چنین پرستاری پیدا نکردند، "ساختند". 🔻بله؛ تنها راه باقی مانده "رویدادسازی" است. قرنطیه و محدودیت های سخت در ایران فوق العاده برای ضدانقلاب از جهت "رویدادسازی" جذاب است. اولا تقابل مردم با مردم است به جهت نگرانی و عصبیت. دوم تقابل مردم با حاکمیت است از جهت نافرمانی ها. سوم تعطیلی کسب وکار و موج فقر است. چهارم بحران اقتصادی است و زمین گیر شدن دولت. دوگانه سلامت-اقتصاد نیز امتداد همین پروژه است؛ مراقب باشیم. @mahdian_mohsen
✅کمتر در پی نشانه و علائم ظاهری باشیم/تذکر آموزنده رهبرانقلاب درباره انتظار @mahdian_mohsen
❤️با تفسیر امام از "رزمایش" حظ ببرید رهبرانقلاب فرمودند: رمضان امسال را به رزمایش گسترده کمک به نیازمندان تبدیل کنیم. روشن است اما مختصری درنگ کنید. عمق این خدمت را با تفسیر امام مرور کنیم. یقین دارم نگاه تان به همدلی و خدمت به خلق عمیق تر می شود و بیشتر از دستگیری لذت می برید. یکبار تعاون و معاضدت را انسانی و اخلاقی تحلیل می کنیم. سلمنا. یکبار عمیق تر و دستور شرع می دانیم. این هم زیباست. هم جبران خسارت معصیت است و هم مقدمه فردوس و مینوی نعیم. شاید هم رافع بلا و فزونی روزی است که این نیز حق است و روا. اما یکبار نگاه وجودی امام است به مردم. می فرماید "هرچه هست اوست و جز او هیچ نیست." نامه ای مرقوم می فرمایند خطاب به فرزندشان سیداحمدآقا. در پایان این نامه که به ظاهر درباره سلوک فردی و عبادی و اهمیت صلاه است می فرمایند" پسرم! ما که عاجز از شکر او و نعمت های بی منتهای اوییم؛ پس چه بهتر که از خدمت به بندگان او غفلت نکنیم" و اینطور شرح می دهند که خدمت به مردم نصرت حق است و قرب به الله:«که خدمت به آنان، خدمت به حق است؛ چه که همه از اویند.» این امام همانست که درباره مردم می نویسد:".. و مردم انقلابی ایران که جانم فدای یک یک انها..." "جانم فدای یک یک." انشالله دقت داریم که چنین تعابیری از یک فقیه و عالم است. اغراق و شطحیات و ذوقیات نیست. او مردم را به جهت وجه حقی شان عشق می ورزد که فرمود: "مردم شریف ایران به تک تک شما عشق می ورزم..." و اینگونه است که رهبرانقلاب می فرماید: کمتر کسی مثل امام دیده ام که اینطوربه مردم از عمق دل محبت بورزد. او در سیمای امت وجه حق می بیند و لذا خدمت بدان ها را نصرت حق می داند. با این نگاه "یاخذ الصدقات" (توبه.104) دقیقتر فهم می شود که چطور صدقه را دست خدا می نهیم. به همین سبب حضرت امام در چهل حدیث روایتی از امام صادق نقل می کند که: "پدرم وقتی صدقه می داد، می گذاشت آن را به دست سائل، پس از آن، آن را از او پس می گرفت و می بوسید و می بوییدش..." این از مردم؛ اما حساب فقرا ازین نیز فراتر است و در چهل حدیث توضیح می دهند که چرا فضل فقرا نزد حق از بقیه بیشتر است و لذا سالها بعد می فرمایند: "پیش خدای تبارک و تعالی، کمتر خدمتی است که به اندازه خدمت به زاغه نشینان فایده داشته باشد." حال بااین مبانی از صاحب مکتب انقلاب، بر رزمایش همدلی همت کنید و حظ ببرید. @mahdian_mohsen
🔻دولت درجلسه کجا نشسته بود؟ رای دولت در جلسه مهمتر از این نرخ دستمزد رنج آور است. 🔻اولا در تعیین نرخ دستمزد، معیار نه خواست نماینده کارگری است و نه توان کارفرما. معیار ماده ۴۱ قانون کارست که می گوید نرخ تورم و سبد هزینه کارگری. 🔻دوم اینکه نماینده کارگری پیشنهاد داده است 45 درصد و پیشنهاد نماینده کارفرمایی ۱۵ درصد. خروجی جلسه هم شده است نظر کارفرما. اگر قرارست در جلسه نه قانون معیار باشد و نه چانه زنی نماینده کارگری ثمر داشته باشد، دیگر جلسه برای چیست؟ نماینده کارگری حق داشته است مصوبه را امضا نکند. 🔻سوم اینکه این خلاف وعده روحانی است که گفته بود قانون مبنای تعیین نرخ دستمزد است. بدتر از این نرخ فقر آور که تنها 50 درصد هزینه های زندگی کارگری است، بی اعتنایی دولت به قانون است که دردآور ست. واقعا منطق دولت در این جلسه چه بود و اگر از قانون دفاع نکرده و برایش هزینه زندگی کارگری اهمیت نداشته، پس نماینده کجا و چه بوده است؟ @mahdian_mohsen
❤️چند پیشنهاد برای رزمایش عزیزی نوشته بود خیلی دوست دارم در این رزمایش مومنانه شرکت کنم اما حقیقتا شرایط مالی ام مساعد نیست. ✅بهانه شد برای چندپیشنهاد رزمایشی: 1⃣یکم. حلقه بسازید با رفقا و همکاران و اهل فامیل و یا هم محله ای حلقه درست کنید و برای رزمایش فکر کنید و ایده دهید. این گام اول را دست کم نگیرد. شروع پربرکتی است. 2⃣دوم. هم عهد شوید هم عهدی بسازید. مثل یک قرار فامیلی تا هزینه مهمانی و عیدی را خرج رزمایش کنید. یا همین عهد سر شام هیات. یا حتا با خانواده مان؛ مثلا یک وعده گوشت در ماه کمتر مصرف کنیم و به نیازمند برسانیم. 3⃣سوم. بانک درست کنید شناسایی کنید. یکی از مشکلات خیریه ها و گروه های جهادی شناسایی است. بانک اطلاعات دقیق از افراد و نیازمندی های آنها تهیه کنید و در اختیار نهادهای خیریه ای قرار دهید. لیستی هم از افراد خیر و دستگیر تهیه کنید. 4⃣چهارم. بدون پول هم می شود لیست ایده و طرح دستگیری غیر مالی درست کنید. مثلا خرید کردن برای سالمندان یک محل. یا شاد کردن بچه های یک پرورشگاه. درس دادن به بچه های کار.  گروه درست کنید و صاحبان مغازه و خانه ها و طلبکارها را راضی کنید مراعات کنند. 5⃣پنجم. آبروی تان را خرج کنید پول ندارید؛ آبرو که دارید. آبروی تان را خرج کنید. هرکس شما را می شناسد و اعتماد دارد و برایش اعتبار دارید سراغش روید. حالا فامیل یا محل کار یا کانال تلگرامی تان. 6⃣ششم. رابط شوید خیرین را شناسایی کنید و برای شان وعده دیدار فراهم کنید. دستشان را بگیرید و با آنها به نیازمندان سر بزنید. 7⃣هفتم.  قاشق زنی راه بندازید برای پول جمع کردن هم ایده درست کنید. به یک پیامک و استوری اکتفا نکنید. یکی از راه های پول جمع کردن دقیق گزارش دادن است. یک تیم رسانه ای قوی بسازید برای گزارش به مردم و خیرین. 8⃣هشتم. تکراری نباشید کمک فقط سبد کالا نیست. مثلا به بقالی و نانوایی محله یا شهر بروید و لیست بدهکاران را پاک کنید. یخچال و کولر و شیر آب دستشویی نیازمند محل را درست کنید. برای دست فروش های خانه نشین مشتری پیدا کنید. 9⃣نهم. به خودتان نگاه کنید در هر صنف و حرفه ای که هستید رزمایش را برای خودتان بومی کنید. پزشک ببیند چه کاری از او ساخته است. کارگر و مکانیک هم. روزنامه نگار هم بگوید در فصل رزمایش مشکل یک خانوار و یا بیشتر را رسانه ای حل می کند و غیره. 🔟دهم. جلوی پای تان را ببینید ببینید چه چیز جلوی پایتان قرار می دهند. غفلت نکنید از نسیم و خنکا و جذبه خیررسانی. خیلی وقت ها پیش روی مان ضیافت می چینند تا ببینیم. الان مهمترین چیزی که جلوی پای تان است همین اصل رزمایش است. تلاش کنید هرکس با هرگرایشی، انقلابی و غیرانقلابی را دعوت کنید به این رزمایش مومنانه. هرکس هرجا بود بلند شود و گارد مردم دوستی بگیرد. @mahdian_mohsen
✅چرا خانم ها در جنگ روایت ها موفق ترند؟ روایت از خبر متفاوت است. من و شما در زندگی عادی بجای خبر، روایت می گوییم. مثلا وقتی همکارتان می گوید چه خبر؟ شما نه خبرنگارید که خبردهید و نه مسوول آمار. برای همین خیلی ساده و بدون فکر می گوئید فساد همه جا را گرفته است. اگر بگوید دو نمونه نام ببر هم ممکن است ترجیح دهید موضوع را عوض کنید. در اصل شما روایت می دهید. روایت خودتان از واقع؛ تصویرتان از پیرامون. شبکه اجتماعی عرصه روایت گری است نه خبر. چون رسانه های رسمی اینجا متکلم وحده نیستند و همه آدم ها در شبکه اجتماعی فعال و مثل یک زندگی عادی رفتار می کنند و بجای حرف، توئیت می زنند و پست اینستا منتشر می کنند. 🔸اما میان روایت ها چه روایتی غالب می شود؟ روایتی که دو ویژگی دارد. یکی قدرت "دربرگیرندگی" و دوم قدرت "برانگیختگی." اولی روایتی است که گستره بیشتری از مخاطب را جذب می کند و دومی روایتی است که بیشتر هیجان می سازد. دشمن نیز در آرایش جنگی اش تلاش می کند باهمین مکانیزم روایت خودش را مسلط کند. من و شما نیز در جبهه انقلاب مشغول همین تقابلیم. اینجاست که جنگ روایت ها شکل می گیرد تا یکی بر دیگری مسلط شود. ✅اما چرا خانم ها در جنگ روایت ها قوی ترند؟ با 2 شاخص "دربرگیرندگی" و "برانگیختگی" ویژگی های ممتاز خانم ها را مرور کنید 🔸اول اینکه جزئی نگرند. توجه خانم ها به جزئیات کمک میکند در روایت گری موفق تر عمل کنند چون دقیق تر از واقع تصویر می سازند. پدر از پسرش می پرسد چه خبر؟ میگوید هیچی بابا همه شهر را نکبت گرفته است. اما دختر همین مضمون رو اینطور شرح می دهد: همه چی بابا. ترافیک، گرما، بی اعصابی راننده ها و استاد سخت گیر و رفیق نامرد... 🔸دوم. اهل تماشا شدن هستند اهل جلب توجه اند. همین کمک میکند به جذابیت که الفبا و اصل کلیدی رسانه است توجه کنند. 🔸سوم. تعاملی اند مردها در مسائل به راه حل ها فکر می کنند و خانم ها اغلب به همدلی. مردها هدفگرا و خانم ها رابطه گرا هستند. برای همین در روابط اجتماعی تعاملی تر رفتار می کنند. 🔸چهارم. تصویری ترند در چهره شان خشم و ترس و هیجان به راحتی دیده می شود و همین ویژگی کمک می کند در روایت شان نیز صادقانه تر و تصویری تر جلوه کنند. همین کمک می کند زبان و قلم شان نیز تیزتر باشد. 🔸پنجم. احساساتی اند عاطفی اند و این ویژگی کلیدی کمک می کند اگر استدلال را هم بخدمت بگیرند قلب و مغز مخاطب را درگیر کنند. 5 مورد دیگه هم هست که شاید بعدا نوشتم. نیازی به توضیح نیست که هرکدام اگر از تعادل خارج شود، عکس خودش عمل می کند. در جنگ روایت ها هرکس هرجا نشسته است سرباز است. چه بانوی خانه دار و چه دختر دانشجو و چه خانم کارمند. @mahdian_mohsen
🔹درباره دستمزد آقای مجری اخیرا پویشی علیه یک مجری مشهور راه افتاده است که وی برای اجرا در یک برنامه بیش از 20 میلیون تومان دریافت کرده است. امروز اسناد هزینه برنامه مذکور منتشر و مشخص شد که کل هزینه یک قسمت از این برنامه 22.5 میلیون تومان بوده است که برای 3 مجری و تصویربردار و صدابردار و تیم فنی و محتوایی و حداقل 50 نفر از عوامل است. ظاهرا پرونده این افشاگری نافرجام بسته شده است. اما غرض یادداشت این مصداق مشخص نیست. برای من ماجرا از جهت دیگری اهمیت دارد و آنهم نقد این روش دادخواهی دامنه دار و سابقه دار و مساله دار و متاسفانه در حال تکثیر است. 🔸یکم. با کدام مجوز شرعی و قانونی و حتا اخلاقی و انسانی وقتی هیچ سندی نداریم چنین اتهامی می زنیم؟ برای این اتهام حتا یک برگ سند منتشر نشده است. می گویند سوت زنی است. با کدام منطق پذیرفتیم برای سوت زنی هیچ دلیل و مدرکی جز صدای بلند نیاز نیست؟ 🔸دوم. می گویند متهم اثبات کند که این اتهام غلط است. با کدام حجت حق داریم اتهام بزنیم و بعد بگوییم اثبات کنید که نیست؟ این رفتار را با خودمان حاضریم بپذیریم؟ می پذیریم یکی به دیگری بگوید فاسد و دزد و جاسوس بعد هم بگوید حالا خلافش را اثبات کن؟ 🔸سوم. می گویند چرا متهم، فیش حقوقی اش را منتشر نمی کند؟ چرا باید منتشر کند؟ مطابق کدام قانون یک آدم عادی مثل مجری باید حقوقش را علنی سازد؟ حریم شخصی این ادم کجاست؟ اگر ملاک قانون است که ماده 29 برنامه ششم برای شفاف سازی درامد مسوولین است نه مردم عادی و حتی سلبریتی ها. اگر ملاک شرعست که هیچ معیاری برای افشای زندگی مردم عادی نداریم. مگر شهرت باعث می شود حریم شخصی، حریم عمومی شود؟ 🔸چهارم. می گویند می خواهیم صدا و سیما شفاف شود. بسیار عالی. اما راه این شفافیت چیست؟ از کجاست؟ از تعرض به حریم شخصی افراد و بدتر از آن تهمت و افترا؟ چرا از مجلس مطالبه نمی کنیم که قانون نظارت بر رسانه ملی را ارزیابی و تدوین و اجرا کند؟ چرا این پویش و مطالبه را بجای اتهام زدن به این و آن، سمت مدیر شبکه و رسانه ملی نمی بریم؟ 🔸پنجم. دقت فرمائید که شفافیت هدف نیست. شفافیت مسیر است. در این باره حرف بسیار است که بماند. اما یکی از عوارض این تلقی نادرست اینست که تصور می کنیم هدف وسیله را توجیه میکند و می شود با دستمال کثیف شفافیت ساخت. انشالله توجه داریم که این سبک افشاگری و اتهام زدن در همین نقطه متوقف نمی شود و مثل بومرنگ به خودمان برمی گردد. اگر خودمان را فراتر از یک فرد، یک جامعه در نظر بگیریم خواهیم دید که عوارض توسعه چنین فرهنگ غلطی چه بلای سهمگینی است. @mahdian_mohsen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میگه چرا از رشیدپور حمایت می کنی؟ بهش گفتم تو فاسدی. اثبات کن نیستی. هیچی نگفت. گفتم روش خطاست برادر. واگرنه فرد مهم نیست. گفت یعنی نگیم شفافیت؟ گفتم: بگو. اتهام نزن. وقتی تهمت حقوق 40 میلیون زدی، پاسخ رسمی هم بهت بدن باز میگی دروغ میگن. بادستمال کثیف نیمشه شیشه را شفاف کرد ‏گفت پس ماجرای انتشار خبر مالی یک پیرمرد در فارس چی بود؟ استاندارد دوگانه؟ گفتم ماجرای انتشار خبر پیرمرد را اول دخترش افشا کرد. بعد هم ما سند معتبر داشتیم. ولی آنهم انتشارش اشتباه بود. برای همین تا متوجه شدیم حذف کردیم @mahdian_mohsen
✅سخنی با مسوولین صدا وسیما/ مراقب نفوذی ها باشید چه کسی به مدیران رسانه ملی مشورت می دهد؟ نگران مشاوران و چنین مشورت هایی باشید. آنروز که رسانه های دلسوز گلایه کردند که چرا باید فردی که رسانه ملی را به تمسخر می گیرد با پایتخت 6 به خانه مردم بازگردد یک مسوول توضیح نداد چرا. در نهایت پایتخت 6 شد آنکه نباید میشد. جناب عسگری می داند که اشکالات این سریان تنها در تقلید شیطنت آمیز از یک صحنه فیلم فارسی و لاله زاری نبود. اما باز هم کسی توضیح نداد چرا مماشات؟ دست آخر هم با یک میزگرد نمایشی برای بستن دهان منتقد، پرونده اعتراضات بسته شد. پایتخت نمونه بود. متاسفانه این رویه است. این روزها رسانه ملی در معرض پرسش است. بی اعتنایی رسانه ملی به این پرسش ها چه توجیهی دارد؟ چه کسی به مدیران رسانه ملی مشورت می دهد که افکار عمومی مهم نیست؟ مطابق بند ب ماده 3 قانون ارتقا سلامت نظام اداری رسانه ملی موظف است قراردادهای متوسط به بالا را بصورت علنی منتشر سازد. اما چنین نکرده و حتا در معرض پرسش نیز چنین نمی کند. چرا؟ چرا توضیح نمی دهید سندی که از دستمزد قرارداد یک مجری منتشر کرده اید و البته رافع اتهام است، به شکل نادرستی مخدوش شده است؟ چرا توضیح نمی دهید که در بکارگیری یک فرد مساله دار که از فریاد کردن توهین به امام و انقلاب باکی ندارد، خطا کردید؟ چرا این قصور و تقصیر را برای مخاطب توضیح نمی دهید؟ کسی که به شما مشورت می دهد مخاطب مهم نیست و نیازی به پاسخ نیست، نفوذی است ولو مزدور نباشد. نفوذی همیشه عامل کسی نیست بلکه می تواند گرفتار یک فکر منحرف و واپس مانده باشد. چرا از چنین افرادی مشورت می گیرید؟ وقتی حاضر به شفاف سازی نباشید و برای فهم مخاطب حرمت قائل نباشید، مطالبه شفافیت دست افرادی می افتد که هویت شان شبهه ناک است. وقتی به نقد رسانه های دلسوز وقعی ننهید گرفتار افرادی می شوید که با تهمت و افترا پروژه بی اعتمادسازی را پیش می برند. تهمت می زنند و وقتی پاسخ می دهید هم می گویند دروغ گوئید. دلسوزانه و خیرخواهانه به رسانه ملی پیشنهاد می کنم در شفاف سازی پیش قدم شود. @mahdian_mohsen
🔸از آخوندهای قدیمی تهران تا طلبه نسل انقلاب هیچگاه برای جذب مردم به خدمت ابتذال نرفتند... @mahdian_mohsen
نتیجه سالها لیبرالیسم اقتصادی در دولت هاست. از چپ تا راست. @mahdian_mohsen
. ,🔸سه نگرانی درباره رزمایش رهبرانقلاب برای این روزهای کرونا زده فرمودند: رزمایش همدلی. شکل گیری لشکر خوبان کمک می کند صدمه دیدگان معیشتی از این آلودگی منحوس و شوم کمتر رنج ببینند. اما در این رابطه چند نگرانی وجود دارد که فعالان فرهنگی و مسوولین نسبت بدان باید توجه ویژه داشته باشند. 🔸یکم و مهمترین. این رزمایش اجتماعی است و مردمی. بنابراین اگرچه کمک های حکومتی مفید و ضروری است ولی نباید جای مردم را تنگ کند. اتفاقا باید به نحوی باشد که مردم ترغیب شوند درین رزم مهربانی و نمایش مودت با انگیزه تر شرکت کنند. 🔸دوم و حساس ترین. رزمایش برای همه مردم است. باید تلاش کنیم همه آحاد جامعه درگیر شوند. انقلابی و غیرانقلابی. هرکس وطندوست است و قلبش برای مردم می تپد، باید فعال شود. نباید تبلیغات به نحوی باشد که بخشی از جامعه احساس کنند این جا، جای آنها نیست. این رزم ملی بزم حضور رنگین کمانی مردم است. 🔸سوم و کاربردی ترین. رزمایش امروز تنها متوقف به فهرست های سنتی نشود. بانک اطلاعاتی گذشته در حوزه های امدادی کفاف روزهای کرونایی را نمی دهد. نیازمند امروز صورتش با سیلی سرخ است و در فهرست خیریه ها و بهزیستی کمتر دیده می شوند. تا دوماه پیش روی پای خودش بوده است و امروز از کسب و کار افتاده است. خلاصه بانک مان را ارتقا و بروز رسانی کنیم. @mahdian_mohsen
مدافع ترامپ است می گوید ماسک ممنوع بدن خودم است و انتخاب خودم. شما به این شعار می خندید. اما این شعار سالها مهمترین استدلال خیلی ها در داخل بوده است. چهارشنبه های سفید را با همین شعار راه انداختند. عقبتر هم بریم؟ با همین استدلال و به اسم آزادی فردی به عقاید دیگران توهین کردند و کار بدانجا رسید که سپاه امام حسین را هم خشونت طلب معرفی کردند. اینا البته مهم نیست با همین استدلال برخی گفتند رای خودمه و انتخاب خودم. @mahdian_mohsen
🔸خبر افسردگی پرستاران را شنیدید؟ اخوی طلبه ما که مدتی به عنوان پرستار رفته بود تعریف می کرد که وقتی یکی از بیماران کرونائی از دنیا رفت،پزشک بالاسرش ایستاد و با حال محزون عذرخواهی کرد. اطرافیان تعجب کردند که چرا؟ گفت روح بیمار اینجا حاکمست. عذرخواهی کردم که کاری از دستم بر نیامد انجام دهم. 🔹گذشت. حالا معاون وزارت بهداشت گزارش داده است که مطابق بررسی ما آمار افسردگی در پرستارها بالا رفته است و علتش نیز اینست که می بینندبیماران کرونائی مقابلشان جان می دهند و کاری از دستشان ساخته نیست. ناخوشی پرستاران دردناک است اما ریشه این ناخوشی انسانیت است که فخرست. این درحالیست 99 درصد پرستاران نیز بدون هرگونه الزام و اجباری برای همکاری در این بخش حاضر شدند. 🔸این روحیه انسانی را بگذارید کنار اخباری که می گویددولت های غربی از هم ماسک می دزدند و مردمش از هم دستمال توالت و پزشکان سالمند و بیمارروانی کرونائی را درمان نمی کنند. @mahdian_mohsen
🔹شاید بکارتان آمد @mahdian_mohsen
کشکول|محسن مهدیان
🔹شاید بکارتان آمد @mahdian_mohsen
برای مباحثه بیشتر در نسبت حکمت و سیاست سیاست رفتارست و باعلم سیاسی متفاوت است. حکمت علمست. حکمت بیان حقیقت مبتنی بر فطرت است. برای همین از کافر و مشرک نیز پذیرفته می شود چون فطرت مشترک است. حکمت وقتی بیان شد از گوینده جداست. اشاره به صداقت چه در کلام مومن و چه کافر شنیدنی است. همین حکمت را هم اگر باعث شود وابسته به گوینده اش شوید خطاست  و معصوم می فرماید گوئی او را پرستش می کنید. اما سیاست رفتار است. رفتار، مرتبط به اراده فرد است و جدا از او نیست. کاسب ظالم به دروغ قسم می خورد. شمایی که او ونیتش را می شناسید می دانید قسمش دروغ است. به قسم اعتنا نمی کنید. قسم می خورد که بیشتر بفروشد. رفتار سیاسی نمی تواند از فاعلش جدا شود. اصلا نیاز به نقل روایت هم نبود. منطق عقلی روشن دارد. رفتار یک جزء از اراده فرد برای تحقق یک نقشه است. حال ممکن است نقشه حق باشد یا باطل. پس برای فهم دقیق از یک رفتار خرد اول باید نقشه کلان فاعل را شناخت. قبلا هم نوشتم که بت شکنی به خودی خود ارزش ندارد. چه بسا بت شکنی که به دنبال ساخت بزرگتر است. حالا؛ در ماجرای شفافیت اصل چیست؟ شفافیت واجب است. مطالبه اش نیز. اما ما مطالبه شفافیت را با اراده و نقشه چه کسی دنبال می کنیم؟ پمپئو و وزارت خارجه امریکا هم از شفافیت ستادفرمان امام گفتند. حاضریم ذیل بیرق آنها رویم؟ چرا نمی رویم؟ می گوئید چون اراده او شفافیت نیست، مشروعیت زدایی است. خب چه باید کرد؟ وقتی بیرق حقی به دست ناحق بود، رهایش کنید و علیهش موضع بگیرید ولی در زمان دیگر و به جدیت بیشتر همان بیرق حق را بلند کنید . یا بگردید ببینید همین بیرق در دست کدام مجاهد جبهه حق است و به او کمک کنید. @mahdian_mohsen
‏فرمانده سپاه به رهبرانقلاب نامه نوشتند: ما پیشمرگان مردمیم. نگفته است پیشمرگ رهبر؛ بلکه فداییان ملت. رهبر هم جزئی از مردمست. این بلوغ معرفتی برآمده از فهم درست از مردمسالاری دینی است. امام و امت در کنار هم مثل یک پیکره اند و مردمند و سالارند. روحت شاد حضرت روح الله. @mahdian_mohsen
❤️راز توبه داش مشدی ها همیشه برایم سوال بود که چرا لوتی ها و داش مشدی ها توبه شان توبه تر است؟ انگار مردانه تر توبه می کنند. ماندگارتر. بعدها ایندو دلیل را پیدا کردم. دو دلیل؛ یک علت خاص و یکی هم عام. 🔹ابتدا علت عامش؛ یک فرق اساسی بین لات و لوط ها با معتادهاست. مهمترین فرق ایندو "عزت نفس" است. لات و لوط به جهت خوی پهلوانی اش عزت نفس دارد. همان اندازه که بیرونش گنده لاتی است، نفسش نیز گنده لات بار آماده است. این درحالی است که معتاد اولین چیزی که از دست می دهد گوهر عزت است. عزت را اگر طیف ببینیم دوسر طیفش یکی لوطی و دیگری معتاد است. همین عزت نفس و گنده لاتی قلبی است که قدرت برگشت می دهد. توبه را راستین می کند. پهلوان عهدش مردانه است. چه قولش به دیگران و چه قرارش با دلش. عزت نفس و احساس کرامت درونی اگر بماند، راه بازگشت فراهم است. و علت توبه شکنی های پیاپی معتاد نیز در همین است که عزت درونی اش شکسته است و این بزرگترین ضرر اعتیاد است. 🔸اما علت خاصه اش؛ توبه نیز بی بهانه نیست. اینطور نیست که آدم ها خواب نما شوند و یک شبه احساس انقلاب درونی کنند. در اینکه یک "اتفاق معنوی" بر سر راهشان قرار می گیرد و مسیر زندگی شان را تغییر می دهد تردید نیست. اما "اتفاق تاریخی" نیز برای همه کس نیست و این همای بر سر هرکس سایه نمی اندازد. اسراری دارد؛ سّر این بازگشت در خود فرد است. در یک خوی معنوی قدیمی است. یک ویژگی خاص عبادی. یک اخلاق انسانی که همان دستگیری اش می کند. اگر در چند و چون زندگی عمده کسانی که روزی بازگشته اند را جستجو کنیم نشان های ماندگار از یک خصلت انسانی و معنوی میابیم که همان رشد کرده و فرد را نجات داده است. عمومصطفی قصاب می گفت حتا در دوران جاهلی نیز هیچگاه به مردم نگاه خطا نکرده ام. طیب خان رگ مردی اش بود و شهرت اش نیز به همین بود. شاهرخ ظهیری محل بود و رسول ترک هم شبی که خواست هیات برود و ان تحول بزرگ درونی اش رخ دهد، سگ بیماری را تیمار می کند. از همه مهمتر اینکه نخ تسبیح و راز مشترک همه شان نیز اهل بیت است. همه شان تحول را در نسبتی با اهل بیت تجربه کرده اند. 🔷خلاصه اینکه عزت نفس و یک خصلت ماندگار معنوی و در نهایت گره خوردن و چنگ زدن به یک لات شرور را قهرمان جهاد اکبر می سازد و این مستحکم "داش مشدی" هاست. @mahdian_mohsen
🌹دعاهای رمضان و خیرخواهی امام برای آمریکا شعار "مرگ بر آمریکا" را با کدام تقریر شنیده اید؟ هر تقریری هست را کنار گذاریم و یکبار جان کلام را در قرائت شرح دعای سحر امام ببینیم؛ مستی فزاست. اللَّهُمَّ انّى اسْئَلُکَ مِنْ جَلالِکَ بِاجَلِّهِ، وَ کُلُّ جَلالِکَ جَلیلٌ وسپس شرح می دهند که اوست که در غضبش نیز رحمت است. و به نقل از امیرالمومنین ادامه می دهند: و خدائی که نقمتش بر دشمنانش همان رحمت واسعه است. و در جای دیگر به فرازی از جوشن کبیر اشاره می کنند که " یَا مَنْ سَبَقَتْ رَحْمَتُهُ غَضَبهُ‌ " ای کسی که رحمتش بر غضبش سبقت دارد. و سپس توضیح می دهند که پیامبر اکرم برای کسانی که در ضلالت بودند نیز غصه میخورد و از سر رحمت بر آنها باب غضب را باز می کرد. 🌹 با این توضیح تقریر نهایی امام از شعار مرگ آمریکا ذیل رحمت است ولو ظاهرش بر غضب باشد. بعد از اینکه طی سخنانی درباره ضیافت ماه رمضان توصیه به دعا و مناجات می کنند در نهایت می فرمایند: " و من عقیده‌ام است بهترین دعا از برای امثال رئیس جمهوری امریکا و نوکرهای او مثل صدام این است که خدا مرگشان بدهد، این دعا برای آنهاست. اگر می‌خواهید نفرین کنید بگویید خدا حفظشان کند؛ برای اینکه هر روزی که بر امثال اینها می‌گذرد، جهنمشان بدتر می‌شود. جهنم مراتبش مثل خود مراتب انسان لا یتناهاست.... و خداوند ان شاء الله، ما را هم بیدار کند، متوجه کند، متوجه کند که ما چند روزی بیشتر نیستیم، منتها من زودتر و شما هم دنبالش..." او طلب مرگ برای دشمن را از سر دلسوزی و رحمت می داند؛ لذا جای دیگری می فرماید:" این طور نیست که این جنگ‏های پیغمبر مخالف با رحمة للعالمین باشد، مُؤَکِّدِ رحمة للعالمین است." امام از نسل و ذریه پیامبری بود که از شدت شفقت اش بر مومن و کافر خداوند او را دلداری می داد: «لَعَلَّکَ باخِعٌ نَفْسَکَ أَلَّا یَکُونُوا مُؤْمِنِینَ» (شعراء / 3). امام می فرماید خداوند او را مراقبت می کرد که از شدت حزنش برای مردم قالب تهی نکند. 🌹"ایران را محیط محبت کنید" از امامی است که ظهور اسم رحمان الهی بود و به همین دلیل غضب و خشم و طلب مرگش بر دشمن نیز از سر محبتش بود. چه انکه دلنشین در جنود عقل و جهل می فرماید: " عالم نقشه رحمت رحمانیّه است" @mahdian_mohsen
✅درباره اردشیر زاهدی و رائفی پور و .... می پرسند نظرت درباره فلانی چیست؟ به نظرم رسید مهمتر از هرنظری ملاک هاست. این و آن میآیند و میروند اما ما به یک نظام تحلیلی برای رفتارشناسی نیاز داریم. 🔸آدم ها راچطور تحلیل کنیم؟ ملاک اصلی در تحلیل رفتارها باید متکی به جهت گیری کلان فرد باشد. جهت گیری نیز در 3 محور است. اول اسلام و اهل بیت. دوم انقلاب اسلامی با تاکید بر 2 ارزش معنویت و عدالت. سوم نیز ولایت فقیه؛ هم در نظر و هم در مصداق و هم در بدنه متصل و اجتماعی ولایت که جامعه متدین و انقلابی اند. دقت کنیم که جهت گیری صحیح باید هر سه محور را همزمان و توامان دارا باشد. توجه کنیم که این شاخص آدم ها را طیفی تحلیل می کند نه صفر و یکی. یا همه یا هیچ درمورد انسان به حکم انسان بودن نادرست است. هرمیزان در این جهت گیری راسخ تر باشند بیشتر مورد اعتمادند.   🔸به چنین فردی باید حسن ظن داشت. چنین فردی اگر هم اشتباه داشت، خطایش را باید نقد کرد ولی نباید اصل نقد و سبک نقد منجر به حذف شود چون جهتگیری اصلی صحیح است. مثل ماشینی که به سمت مقصد حرکت می کند و اگر در بین راه پنچر شود تعمیر و مجدد براه میافتد. 🔸اما اگر کسی این جهت گیری کلان را نداشت... چنین فردی اولا مورد حسن ظن نیست. مقدس ترین شعارها را هم بدهد باید با تردید مورد پذیرش قرار گیرد. یعنی چی دقیقا؟ بهترین حرف ها و رفتارها باید در مقیاس نقشه کلان فرد تحلیل شود. برخی وقت ها یک نفر از امام حسین می گوید ولی نقشه شیعه انگلیسی را تکمیل می کند. دیگری از امام زمان دم می زند امام نقشه کلانش انجمن حجتیه است. دیگری از عدالت حرف می زند اما ابر نقشه اش چپ و مارکسیسم است. 🔸خب؟ یعنی اگرحرف خوبی زدند رها کنیم؟ خیر. اگر هر شعار مقدسی را بتوانیم فارغ از گوینده و نقشه کلانش استفاده کنیم خوب است. در غیر اینصورت شعاری که منجر به میدان داری فرد شود، هرچقدر هم مقدس باشد نقشه باطل را تکمیل می کند.   اگر بی بی سی حرفی به نفع انقلاب بزند، خوب است. ولی اگر همین حرف کمک کند مشروعیت پیدا کند باطل است 🔸در نهایت؛ توجه کنیم گرفتار سلبریتی زدگی نشویم. خیلی از ما با سلبریتی های هنری و ورزشی مشکل داریم، اما در عرصه سیاست و رسانه همچنان سلبریتی زده ایم. کلا پرهیز کنیم از بت سازی و بت پرستی.  هروقت احساس کردیم مقابل یک فرد ویک فکر و یک جریان منفعلیم و رویکرد انتقادی و عقلانی نداریم نگران شویم. این تحلیل کلی؛ پر کردن نقطه چین مصداق ها با خودتان.  پ.ن: کنار هم گذاشتن اسم ها در تیتر صرفا از جهت توجه دادن به شبهات اخیر این روزهاست @mahdian_mohsen
✅قصه محمود کریمی و درس هایی برای انقلابی ها محمود کریمی حکایتی در مناجات سحری گفت به این مضمون که معصوم برای جذب یک قمارباز، لحظاتی با او همراهی کرد. این حرف بهانه ای شد برای ضدانقلاب. مهم نیست؛ ماموریت دارد. اما برخی دلسوزان نیز این قصه را توهین به اهل بیت دانستند. ✅بگذریم. عزیزانی که روشنفکرمنشانه دفاع از کریمی را قبیله گرایی می دانند وقت شان را نمی گیرم. اما از دیگر دلسوزان تقاضا دارم مختصری تا پایان متن همراه شوند. از این مداح محترم بگذریم؛ بهانه ایست برای حرف های مهمتر در جبهه انقلاب. ✅حالا؛ فرض کنیم حکایت سند نداشته باشد یا مداح اینطور نگفته باشد، یا اصلا حرفش را پس گرفته باشد، بازهم چنین داستانی هیچ استبعادی ندارد و درست است و باید گفت؛ سرمنابر هم باید گفت که آموزنده است؛ البته با توضیحاتش... به عدد انسان ها راه برای رسیدن به خدا وجود دارد؛ این یعنی صراط های مستقیم سروش؟ خیر. بین سبل و صراط فرق است. صراط یکیست ولی به عدد انسان ها سبل وجود دارد که درون صراط المستقیم است. هدایت هرکس متناسب با حال و هوای اوست. چه بسا شرابخواری که هدایتش در همین شراب باشد و قماربازی که در قمار. دقت کنیم؛ هدایتش اینجاست. یعنی مسیر هدایت. یعنی عبور می کند. اگر قرار بر هدایت ما باشد، حق از مجرای معصوم همان که هستیم را بهانه می کند تا کنده و بلند شویم و از خطایمان توبه و انابه کنیم. الله اکبر از اسم رب العالمین. ✅آیا نمونه های ازین در سیره اهل بیت داریم؟ بله. بت پرستی بد است؟ حضرت ابراهیم وقتی به ستاره پرستان رسید ابتدا با آنها همراهی کرد و گفت این ستاره خدای منست تا رسید به لااحب الافلین. بازهم هست؟ دروغ و اتهام بد است؟ حضرت یوسف در ماجرای بنیامین و جام طلائی چنان کرد که می دانید. بازهم؟  بله. بالاترین گناه چیست؟ معصیتی بالاتر از پذیرفتن طاغوت هست؟ معصوم طاغوت غیرخدا را پذیرفت. هم حضرت یوسف و هم 25 سال مشورت دادن نظامی و قضائی امیرالمومنین و هم داستان مامون و امام رضا. ✅چرا؟ در اعتقادات ما بابی است به نام تقیه مداراتی. این تقیه با تقیه خوفی فرق دارد؛ از سر ترس نیست. دین جواز تقیه می دهد با هدف جلب محبت و در نتیجه تعالی دادن فرد. امام حسن و امام حسین پشت سر مروان نماز می خواندند و روایت داریم بعدا هم اعاده نمی کردند. با این توضیح سه تاس انداختن برای اینکه قمارباز را محب اهل بیت کند استبعاد دارد؟ مدارا برای هدایت انسان است. توجه کنیم ولایت جزء اصول و احکام فروع دینست. فهم احکام نیز از روی دست معصوم و منابع چهارگانه و سیره است. ولایت را که نباید با احکام محک زد؟ وقتی امری مستند را از معصوم خلاف ظاهر دیدیم یا تقیه است یا توریه یا مصلحت. ✅و اما حرف آخر تقیه تنها برای معصوم نیست. من و شما نیز در قبال دیگران همین وظیفه را داریم. خدا رحمت کند مرحوم سیدمهدی قوام را. زن بدکاره را صدا کرد و به او پاکت پول داد. سیدمهدی لاله زاری اخوندی بود که با همه لات های لاله زار رفیق بود. یک روز سعدی افشار را دید و گفت تو مسجد نمیای ولی من دلتنگ تو ام و به سالن تاترت خواهم آمد...آن تاترها...آن روزها. آیت الله شیرازی نوه مرحوم میرزا در سامرا زن بدکاره را دید و روی برگرداند. زن گفت عندلیب یک گلستانیم از من رخ متاب/ آنکه رخسار تو را گل کرد مارا خار کرد// همین شد که زن را پذیرفت و آن زن شد از خوبان روزگار. ✅و اما شبهه پس با این توضیح فلان آقا که برای جذب فلانی کار خلاف علنی می کند هم توجیه دارد؟ خیر. اولا این بحث ها فردی است و نه علنی و اجتماعی. و اما نکته بسیار مهم ضروری اینکه بین مدارا با تسامح و تساهل تفاوت است. مدارا همراهی با فرد برای رشد اوست. تساهل بی اعتنایی و اباحه گری است. در مدارا حق گم نمی شود و در تساهل به حق بی اعتنایی می شود. مدارا با مردم بی ایمان و کم ایمان برای دستگیری و رشد انها وظیفه جریان انقلابی است.  @mahdian_mohsen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹«مرد» ‏نگاه ما به کودک کار همواره با ترحم وضعف است. اما حقیقت کودک کار خیلی وقت ها غیرت است و مردی 🔸یکی از کاری ام سوژه دخترک ادامس فروش بود. شاد و سرزنده و با روحیه کار می کرد و از خواهر کوچکترش هم حین کار مراقبت می کرد. برای پدرش خیلی حرمت قائل بود. می گفت یکبار که حرف بابا را گوش نکردم سراغم آمد و تنبیه شدم. توضیح بیشتر داد که: " آخه پدرم خیلی تاکید دارد که قبل از تاریک شدن هوا بیام خونه و آنروز بی توجه به توصیه پدرم تا دیروقت کار کردم." دخترک با وقار کار می کرد و با هرکسی هم وارد گفت وگو نمی شد. می گفت: "پدرم گفته است فقط به خانم ها آدامس بفروشم." چند روزی هم میشد که مدرسه کودکان کار نمی رفت:" مدرسه ما مختلط است. ما که بوشهر بودیم دختر و پسر جدا بود و برای همین سختم است به مدرسه روم" 🔸اگر ماجرا را دقیق ببینیم، زیبایی ها در دل تلخی گم نمی شود. اتفاقا عمق درد نیز بیشتر میشود. اما این برداشت جامع یک ثمره مفید دارد و آنهم توجه به جریان زندگیست و امید به اصلاح و تغییر ، نه فقط نگاه ترحم آمیز و احساسات زودگذر که ثمره اش فقط غصه خوردن و عبور کردنست @mahdian_mohsen
هدایت شده از بر پا
عدالتخواهانی که علی ع را کشتند 🔻اعرف الحق تعرف اهله پاسخ امیرالمومنین است به یک پرسش. پرسشی که نماد یک زخم کاری و عمیق بر جان اندیشه خوارجی است. اندیشه کسانی که قدرت ندارند در میانه دعواها و نقشه ها حق را بیابند. شاخص ها و استاندارد هایشان غلط و ناقص است ظاهرگرایانه است و برای اینکه دچار نشوند تیغ را به روی حق و باطل هر دو میکشند. هم علی هم معاویه و عمروعاص. 🔻چرا حکومت داری؟ اصلا حکومت مال خدا است. پس هر کس حکومت دارد بزنیم. چرا پول داری پول مال خدا است پس هر کس پولدار است بزنیم. تو پول و قدرت داری و این همه انسان فقیر داریم پس تو بدی. اگر بگویی خدیجه پولدار بود محمدص پولدار بود موسی ع پولدار بود امیرالمومنین پولدار بود امام خمینی پولدار بود نمی‌فهمند. اگر بگویی باید پول داشت و خرج جبهه حق کرد حکومت داشت و خرج احقاق حق مظلوم کرد نه چپ‌گرایانه هر پولدار قدرتمندی را محکوم کرد ارور میدهند. باور کنید ظلم ستیزی کمونیستی روحش ظلم ستیزی خوارجی است. ظلم ستیزی بر بستر ظاهرگرایی. 🔻در جامعه دینی اینها عدالتخواهانی هستند که آرمانجوییشان ربطی با ولایت ندارد ان الحکم الا لله یعنی آرمان بی ولایت، یعنی توحید بدون ولایت، یعنی حرکت بدون رهبر. چرا رهبر نه ؟ چون ولایت و رهبری عقل جامعه است و این آرمانجویی با عقل نسبتی ندارد. چون ولایت روح جامعه است و این جریان بدن را میشناسد نه روح. 🔻مارخوش خط و خالند چون حرف از ارزش ها میزنند حرف از آرمانها میزنند اینها قبل از آنکه شکم بیگناهان را با تیغ نفهمی هایشان سفره کنند کمر علی ع را شکسته بودند. به نام پر زرق و برق ترین شعارها از جمله توحید. 🔻حاصل عمرم در حوزه یک جمله شده و آن اینکه هر آرمانی و هر ارزشی، دقیقا هر ارزشی، در زبان هر کس شنیدم نسبتش را با اندیشه ناب محمدی بیابم با اندیشه امام. از جمله عدالت. عدالت علوی و ناب با عدالت ظاهرگرایانه متحجر با عدالت مارقین با عدالت کمونیستی فرق میکند. ظلم ستیزی خمینی با ظلم ستیزی کج کلاههای سیبیلو با ظلم ستیزی کسانی که شاخص‌های رشدشان قواره ای بیش از چشم‌هایشان ندارد با ظلم ستیزی جاهلان ظاهرگرا فرق میکند. 🔻اینها فقط اهل ظلم به این و آن نیستند ظلم اصلی را به انقلاب مردم میکنند. چهل سال انقلاب را شکست میدانند چرا که آرمانها به تقریرشان رخ نداد. را یک دروغ بزرگ میفهمند. ربطی به مدرک و سواد و مقاله و کتاب ندارد اینها حوادث و وقایع و رخدادها را بر اساس حق نمی‌شناسند بر اساس ظاهر تقریر میکنند. 🔻معمولا ابزار دست انگلیس و آمریکا و خلاصه دشمن هوشمند دنیاخواهند. این جریان محل خیزش و رویش ابن ملجم ها است. ببینید شهید مطهری را چه کسانی و چرا کشتند. @ali_mahdiyan