eitaa logo
امام مهدی منتظر ماست...
12.1هزار دنبال‌کننده
9هزار عکس
1.6هزار ویدیو
120 فایل
آرشیو مهدی شناسی: @mahdishenasi کانال "سیاست مهدوی" ‌‌‌‌: @siyasatemahdavi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱‌خنده‌های نرم کودکی خوشحال، لحظه‌هایی را که با یاد تو آذین می‌بندم... ☘وقتی که باران می‌بارد... و شهر پر از طراوت نگاه و ثانیه‌ها پر از شبنم و ساعت‌ها پر از بارش... و زمان می‌شود مهر امید و یک دریا رویا... 💚 و من با یاد تو آرام پر از احساس پر از نرمی باد مثل فرزندی در آغوش بابا خوشحالِ خوشحال... 🌷سلام پدر مهربانم... @mahdimontazeremast
‌💐معرفت مهدوی💐 ◀️امام زمان وجودي است كه از ما به خود ما نزديكتر است.زيرا امام زمان جلوه ی كامله ی اسامي حضرت حق است و وقتي ما به خداي سبحان عرض مي كنيم "يا من هو اقرب من حبل الوريد"( اي خدايي كه از رگ گردن به من نزديكتري) امام زمان نيز ب_ عنوان جلوه ی حق، از رگ گردن به ما نزديكتر است . ◀️در كتاب مهر تابان نقل شده است كه بايزيد بسطامي زمان حضرت امام جواد عليه السلام بدنبال امام جواد عليه السلام مي گشت كه يكباره ندايي در درونش شنيد كه : من در درون تو هستم كجا دنبال من مي گردي؟ دوست نزديكتر از من به من است وين عجب بين كه من از وي دورم... ◀️در ادعيه نيز مي خوانيم : "باسمائك التي مَلأت اَركان كلشيء ..." خدا را به اسمائي قسم مي دهم كه پايه هاي هر چيز را پر كرده و درون هر چيزي قرار گرفته است . ◀️اگر در دعاي ندبه "اَيْن...َ اَيْنَ..." مي گوييم و طالب امام مي شويم در واقع طالب حقيقت و ريشه و فطرت خود مي شويم و في الواقع واكاوي خودمان است تا لايه ها را كنار بزنيم و به وجود امام در درون خود پي ببريم و به حقيقت بسيار نزديك شويم. ◀️فاصله ی بين ما و امام،نفسانيات ماست و به مجرد رها شدن از نفسانيات، حضور را ادراك مي كنيم. ◀️اگر طاهر بشويم،حضرت خودشان به ما نزديك مي شوند. ◀️آيه الله بهجت مي فرمودند: چقدر بگويم امام زمان(علیه السلام) در دل هر شيعه يك مسجد دارد و لذا نبايد اجازه دهيم دل به نجاست آلوده شود. زيرا هميشه مقتضي موجود است اما مانع(نفسانيات) مرتفع نشده است. ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
🥀غربت امام عصر عجل الله فرجه🥀 🔴‌فتنه شديد 🔺امام رضا عليه السلام در توصيف اين فتنه – كه دامنگير مردم مصيبت زده زمان غيبت مي‌شود – فرموده اند: لابد من فتنة صماء صليم، تسقط فيها كل بطانة و وليجة و ذلك عند فقدان الشيعة الثالث من ولدي، يبكي عليه اهل السماء و اهل الارض و كل حري و حران و كل حزين لهفان. يك فتنه کر و شديد (خيلي مبهم و پيچيده) ناگزير فرا مي‌رسد كه هر خودي و دوست نزديكي در آن مي‌افتد. اين فتنه، زماني است كه شيعيان، سومين از فرزندان مرا گم مي‌كنند، كه اهل آسمان و زمين و هر زن و مرد دلسوخته و هر غمگين و اندوهناكي، بر آن حضرت مي‌گريند. 🔺امام رضا عليه السلام از يك فتنه خبر مي‌دهند، «فتنه» به معناي امتحاني است كه انسان را مي‌فريبد و هر كس ممكن است در مقابل آن فريب خورده، بلغزد. به علاوه در بيان دشواري اين امتحان، تصريح فرموده اند كه اين فتنه (صماء صيلم) است. 🔺«صماء» به معناي «كر» و «صيلم» به معناي «شديد» است. يعني اين امتحان، چنان سخت و نامعلوم است كه دوستان و خواص را هم بر زمين مي‌زند و همه در معرض سقوط و انحراف قرار مي‌گيرند. امام رضا عليه السلام اين زمان را هنگام گريه و زاري اهل آسمان و زمين دانسته اند، دوره اي كه اهل درد، از گم كردن امام زمانشان، غمگين و افسرده خاطر هستند و شادي و خوشحالي نمي بينند. 🔺چون غم امام غائب از دل ايشان بيرون نمي رود، زندگي آنها با غم و اندوه بر غيبت امام زمانشان عجين است. 🔺لذا در پي بسياري از خوشيهاي اهل دنيا نيستند و در شاديها و جشنها، دل سوخته آنها التيام نمي يابد. 🔺امام رضا عليه السلام سپس فرمودند: بابي و امي سمي جدي، شبيهي و شبيه موسي بن عمران عليه السلام عليه جيوب النور، تتوقد بشعاع ضياء القدس، كم من حري مؤمنة و كم مؤمن متأسف حيران حزين، عند فقدان الماأ المعين، كاني بهم آيس ما كانوا قد نودوا نداء يسمع من بعد كما يسمع من قرب، يكون رحمة علي المؤمنين و عذاباً علي الكافرين. پدر و مادرم فداي آن كس كه هم نام جدم است، شبيه من و شبيه حضرت موسي بن عمران عليه السلام است. نوري كه از شعاع نور قدسي روشن مي‌گيرد، از او نمايان است. چه بسيارند زنها و مردهاي مؤمن كه در گم كردن «ماء معين» دلسوخته و اندوهناك و سرگردان و ناراحت هستند. گويي آنها را مي‌بينم كه در نااميد كننده ترين شرايط هستند. (در هنگام ظهور) آنها را صدا مي‌كنند،با صدايي كه از دور، هم چون نزديك – شنيده مي‌شود، كه اين ندا براي مؤمنان رحمت و براي كافران عذاب است. 🔺اين وصف حال شيعه دلسوخته، هنگام گم كردن «ماء معين» است و حزن و اندوهي كه براي گم شدن اين آب گوارا دارد. درد شيعه اين است كه اين ماء معين چرا غائب نشده است؟ 🔺چرا وقتي بخواهند ديگران را به سوي امام عصر عليه السلام متوجه سازند، بايد نشاني «بئر معطله» را بدهند؟ 🔺چرا حضرتش در اين زمان، قدرت و مكنت ظاهري ندارد؟ و چرا شيعيانشان هم در وضعيت نااميد كننده اي هستند؟ اما در عين نااميدي، در زماني كه توقع نمي رود و با محاسبات عادي قابل پيش بيني نيست، به صورت ناگهاني نداي ظهور سر مي‌دهند و ياران باوفاي خويش را مي‌خوانند. اين نداي ملكوتي، دلهاي اندوهناك و سوخته مؤمنان را تسلي مي‌بخشد و سبب عذاب كافران مي‌گردد. 🔺بار ديگر در حديث شريف دقت كنيد. امام ابوالحسن الرضا عليه السلام كه خود حجت معصوم خدا است – درباره حضرت بقية الله ارواحنا فداه مي‌فرمايند: «پدر و مادرم فداي او» سخن در اين است كه آيا ما انسانهاي عادي كه امروز امت و رعيت اين امام بر حق هستيم، حاضر هستيم از عزيزترين عزيزان خود، در راه ولايت حضرتش بگذريم؟ 🔺 امروز حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه چند تن دوستدار دلسوخته دارد كه اوصاف بيان شده در اين حديث، درباره آنها صادق باشد؟ 🔺چنان چه امام عزيز بي همتا، با آن همه فضائل خدادادي در ميان ما هست، با اين كه هيچ نيازي به هيچ كس ندارد و همگان به او نيازمند هستند، اما از مراجعه به حضرتش خودداري مي‌كنند. راستي، اگر بخواهيم در اين زمان، كسي را «غريب» بناميم، به جز اين حجت بزرگوار الهي، كسي را مي‌يابيم؟! ‌📚 ✍محمد بنی هاشمی @mahdimontazeremast
⏪ نیازهای مربوط به آینده نیازهایی است که اگر شما امروز به فکر نیفتید و برایش کاری انجام ندهید، فردا درخواهید ماند؛ یعنی فردا گیر میکنید... ⏪مسئله‌ی و تکثیر نسل که من این همه روی آن تأکید میکنم، از این قبیل است. ۱۴۰۰/۱۱/۲۸ @mahdimontazeremast
این یک حقیقت است که ما از تو غافلیم یاد تو میکنیم به وقت بلا فقط @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓...‌و مگر زندگی چیزی غیر از داشتن توست؟... 🌱سلام چشمه ی حیات🌱 @mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۱۳۳۹🌷 ✨علم و معرفت امام✨ ◀️‌منابع علوم ائمه علیهم السلام 🔺اشاره 🔷اقسام علم 💠در منابع اسلامی تقسیم بندی‌های مختلفی برای علم صورت گرفته است. اما تقسیم علم به حقیقی و ظاهری یکی از مهم ترین تقسیمات این کتاب است که مورد توجه می‌باشد، در این جا به برخی دیگر از دسته بندی‌های علم که در سخنان پیشوایان دین نیز بدان پرداخته شده است اشاره می‌کنیم: 🔶مردم به دور شخصی که او را علامه می‌دانستند جمع شدند، چون او عالم به علم انساب بود! پیامبر وقتی این معنا را شنیدند فرمودند: انما العلم ثلاثة آیة محکمة او فریضة عادلة او سنة قائمة وما خلاهن فهو فضل. 🔶منحصرا علم سه تا است: آیه ی محکمه، فریضه ی عادله و سنت قائمه و غیر از این علم، بقیه علوم فضیلت اند. 🔶 مراد از این سه علم به فرموده بزرگان عبارتند از: 🔵۱- عقائد حقه (آیه محکمه). 🔵۲- علم اخلاق و تزکیه نفس (فریضه عادله) 🔵۳- علم فقه که مربوط به امور تعبدی و آداب و واجبات شرعیه می‌شود (سنت قائمه). 🔶و این‌ها علوم شریعتند که بر ما لازم است به قدر توان خود از آن آگاه باشیم و به آن عمل کنیم تا نور الهی شامل حال ما بشود. 🔶از امیرالمؤمنین علی علیه السلام درباره ی علم سؤال شد، آن اربع کلمات ان تعبدالله بقدر حاجتک الیه وان تعصیه بقدر صبرک علی النار وان تعمل لدنیاک بقدر عمرک فیها وان تعمل لاخرتک بقدر بقائک فیها. 🔶فرمودند: علم چهار چیز است: 🔺۱- خدا را به اندازه ی نیازت عبادت کنی. 🔺۲- به مقدار تحملت بر آتش، نافرمانیش کنی. 🔺۳- به مقدار ماندگاریت در دنیا، برای دنیا تلاش کنی. 🔺۴- به مقدار بقایت در آخرت برای آن تلاش و کوشش نمایی. 🔶از امام صادق علیه السلام نقل شده که فرمودند: وجدت علم الناس کله فی اربع؛ اولها: ان تعرف ربک والثانی: ان تعرف ما صنع بک والثالث: ان تعرف ما اراد منک والرابع: ان تعرف ما یخرجک عن دینک. 🔶دانش مردم را در چهار چیز یافتم: 🍀اول اینکه: پروردگارت را بشناسی، 🍀دوم: انسان شناسی (و اینکه چگونه تو را آفریده است) 🍀 سوم: وظیفه شناسی (و اینکه از تو چه می‌خواهد) 🍀چهارم: آسیب شناسی (و اینکه چه چیزی تو را از دینت خارج می‌کند). 🔶از امام علی علیه السلام نقل شده که فرمودند: العلوم اربعة: الفقه للادیان، الطب للابدان و النحو للسان و النجوم لمعرفة الزمان 🔶علوم چهار دسته اند: 🔺۱- علم فقه برای شناخت ادیان. 🔺۲- علم پزشکی برای شناخت بدن انسان. 🔺۳- علم نحو برای سخن گفتن. 🔺۴- علم نجوم و ستاره شناسی برای آشنایی به زمان. 🔶از این روایات، استفاده می‌شود تمام علومی که در راه سعادت بشر برای رسیدن به کمال انسانیت لازم به یادگیری باشد اسلام با آن موافق است (در حد منافع عموم انسان‌ها و تا زمانی که انسان را رو به رشد ببرد) و آنچه از علوم موجب نابودی بشر گردد و موجب اختلاف و تفرقه بین جوامع و خانواده‌ها گردد مثل علم سحر و جادو و... اسلام حکم به جوازیادگیری آن را (جز در موارد ضروری) نمی دهد. 💠پس با توجه به سخنان معصومین و آیات قرآن، این علوم هر گاه که در راه رسیدن به علم حقیقی به کار گرفته شوند قابل تحسین و ستایش هستند و گرنه ظاهر و پوسته ای بیش نیستند و از خود اصالت ندارند. 📚 ✍سید رحمت الله موسوی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@mahdimontazeremast
1400.8.8.mp3
8.81M
🌿⏪ لزوم تحصیل هویت فردی و اجتماعی برای تحقق فرج ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@mahdimontazeremast
CQACAgQAAxkDAAFb-cRiEkWqCT5F_kIRDjLnwPDWZr4jnwACdAsAAoNFSVIoFGd6ZWbFvyME.mp3
1.77M
❓🥀کجا گمت کردم؟...نمیدونم... ❓🥀کجای دنیامی؟...نمیدونم... ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@mahdimontazeremast
‌💐معرفت مهدوی💐 ☀️ﭼﺮﺍﻍ ﺭﺍ ﻣﯽ‌ﺑﯿﻨﯽ ﻭﻗﺘﯽ ﻧﻮﺭﺵ ﻣﯽ‌ﺁِﯾﺪ، ﺗﺎﺭﯾﮑﯽ‌ﻫﺎ ﻣﯽ‌ﺭﻭﺩ؟ﺣﮑﺎﯾﺖ اﻣﺎم ﺣﮑﺎﯾﺖ ﭼﺮﺍﻍ ﺍﺳﺖ. ﭼﻄﻮﺭ ﻋﺎﻟﻢ ﻃﺒﯿﻌﺖ ﺑﺪﻭﻥ ﭼﺮﺍﻍ ﻧﻤﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﻋﺎﻟﻢ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﻫﻢ ﺑﺪﻭﻥ ﭼﺮﺍﻍ ﻧﻤﯽ‌ﺷﻮﺩ. ☀️ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍﻫﯽ ﻃﺒﯿﻌﺖ ﻋﺎﻟﻢ ﺭﺍ ﺑﺒﯿﻨﯽ ﺑﺪﻭﻥ ﭼﺮﺍﻍ ﻧﻤﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍﻫﯽ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﻋﺎﻟﻢ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﮐﻨﯽ ﺑﺪﻭﻥ ﭼﺮﺍﻍ ﻧﻤﯽ‌ﺷﻮﺩ. ☀️ﭼﺮﺍﻍ ﻋﺎﻟﻢ ﻃﺒﯿﻌﺖ ﻫﻤﯿﻦ ﭼﯿﺰﻫﺎﯾﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﺑﯿﻨﯽ ﻣﺎﻩ و ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ و ﭼﺮﺍﻍ ﻣﻬﺘﺎﺑﯽ و ﻓﺎﻧﻮﺱ و ﺷﻤﻊ ﺍﺳﺖ. ☀️ﭼﺮﺍﻍ‌ ﻋﺎﻟﻢ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﻫﻢ اﻣﺎم زمان عجل الله فرجه است. ‌‌‌‌‌@mahdimontazeremast
🌿 : 🌷جهاد یعنی تلاشی که هدف گیری در مقابل دشمن در آن وجود داشته باشد. ۱۴۰۰/۱۱/۱۳ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@mahdimontazeremast
‌🔷معرفت مهدوی🔷 ◀️ﻋﺪﻩ ﺍﯼ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺗﻬﺬﯾﺐ ﻭ ﺩﺭﺱ ﻣﯽ ﺭﻭﻧﺪ ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺍ ﺑﺒﯿﻨﻨﺪ. ❓❓ﺍﻣﺎ ﻣﮕﺮ ﻣﻘﺼﺪ ﺩﯾﺪﻥ ﺍﺳﺖ؟ﻣﻘﺼﺪ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻧﻈﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻮﯼ ﺧﻮﺩ ﺟﻠﺐ ﮐﻨﯿﻢ.ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻦ ﻣﻘﺼﺪ ﻣﻬﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﺟﺎ ﻧﯿﻔﺘﺪ ﺧﺪﺍ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﭼﻪ ﺍﻧﺤﺮﺍﻓﺎﺗﯽ ﻣﯽ ﺍﻓﺘﯿﻢ. ◀️ﮐﺴﺎﻧﯽ ﺩﯾﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﺴﯿﺮ ﺗﻬﺬﯾﺐ ﻭ ﺗﺰﮐﯿﻪ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺗﻼ‌ﺵ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺗﺎ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺍ ﺑﺒﯿﻨﻨﺪ ﺍﻣﺎ ﭼﻮﻥ ﻧﺪﯾﺪﻧﺪ،ﯾﺎ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﺭﺍ ﻣﻨﮑﺮ ﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﯾﺎ ﺩﭼﺎﺭ ﺍﻓﺴﺮﺩﮔﯽ ﺷﺪﻧﺪ.ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻫﺎ ﺟﻬﺖ ﺩﺭﺳﺖ ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﺩﺍﺩﻧﺪ،ﺍﮔﺮ ﺍﺳﺎﺗﯿﺪﺷﺎﻥ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻫﺎ ﻣﯽ ﻓﻬﻤﺎﻧﺪﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﺰﮐﯿﻪ ﮐﻨﻨﺪ ﺗﺎ ﺁﯾﯿﻨﻪ ﯼ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺒﯿﻨﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺍﻭ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﺮﺳﻨﺪ،ﺍﮔﺮ ﻣﯽ ﻓﻬﻤﯿﺪﻧﺪ ﮐﻪ ﺩﯾﺪﻥ ﺁﯾﯿﻨﻪ ﯼ ﺧﺪﺍ ﺑﺎ ﭼﺸﻢ ﺳﺮ ﻧﯿﺴﺖ،ﺑﻠﮑﻪ ﺭﻭﯾﺖ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺟﺎﻣﻊ ﺍﺳﺖ ﺑﺎ ﻗﻠﺐ ﻭ ﺟﺎﻥ ﺍﺳﺖ،ﻧﻪ ﺑﺎ ﭼﺸﻢ،ﻣﺴﯿﺮ ﺻﺤﯿﺢ ﺭﺍ ﻃﯽ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻧﺪ. ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
این روزها ... نمازم را شکسته میخوانم ؛ چهار فرسخ دور افتاده ام ... از چشمانت!!! سلام مهربانترین پدر ... @mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۱۳۴۰🌷 ✨علم و معرفت امام✨ 📚‌‌منبع علم ائمه 💠تمام علم ائمه علیهم السلام و کلا انوار مقدسه چهارده معصوم علیهم السلام از جانب خدای تعالی است.حال چه به صورت مستقیم به ائمه علیهم السلام افاضه گردد یا از طریق رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم، تفاوتی ندارد، زیرا این چهارده نور مقدس از نظر علم و عصمت و فضیلت یکی هستند و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند به جز مقام نبوت که مختص رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم است. 💠لذا امام صادق علیه السلام می‌فرمایند: علمنا واحد وفضلنا واحد ونحن شیء واحد. علم ما یکی است و فضائل ما هم یکی است و اصلاً ما یک چیز هستیم و هیچ جدایی و تفاوتی بین ما وجود ندارد. 💠در روایت دیگری آن حضرت می‌فرمایند: کل ما کان لمحمد صلی الله علیه و آله وسلم فلنا مثله الا النبوة والازواج. هرچه برای حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم بود برای ما نیز مثل همان است جز نبوت و تعداد همسران. 💠روایاتی که در ذیل آورده می‌شود بر مطلب بالا دلالت دارند: 🔶۱- ابی بصیر می‌گوید: محضر امام صادق علیه السلام شرفیاب شدم، عرض کردم: قربانت گردم، می‌خواهم از شما موضوعی بپرسم. آیا در اینجا غیر از ما کسی هست که سخن مرا بشنود؟ 🔶 می‌گوید امام پرده ی وسط اتاق را بالا زد تا ابی بصیر ببیند که کسی نیست. آنگاه فرمود: ای ابی بصیر! هرچه می‌خواهی سؤال کن. عرض کردم: قربانت گردم، شیعیان شما می‌گویند امیرالمؤمنین علیه السلام فرموده بابی از علم را پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم به من آموخت که از آن هزار باب علم بر روی حضرت علی باز شده است. 🔶حضرت فرمود: ای ابابصیر! رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم هزار باب از علم به علی علیه السلام یاد داد که از هر باب، هزار باب علم به روی آن حضرت گشوده شده است. 🔶ابابصیر می‌گوید عرض کردم: به خدا سوگند! این است علم. ابی بصیر می‌گوید: مولایم ساعتی با انگشتان مبارکش بر زمین زد و فرمود: مسلّماً این علم است، اما آن علم کامل و همه جانبه نیست. 🔶فرمودند: کتاب جامعه نزد ماست و مردم نمی دانند جامعه چیست. می‌گوید عرض کردم: جامعه چیست؟ 🔶فرمود: کتابی است که طول آن هفتاد ذراع است با ذراع رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم و آن را به زبان مبارکشان بیان فرموده و حضرت علی علیه السلام نوشته است. 🔶تمام احکام الهی از واجب و حرام و هرچه مردم نیاز به آن دارند در آن هست، حتی دیه و جرم یک خراش. 🔶در این موقع امام صادق علیه السلام دست مبارکشان را به من زده، فرمودند: اجازه می‌دهی؟ عرض کردم: مولای من! هرچه میل دارید عمل کنید. آنگاه حضرت یک نیشگون از من گرفت و فرمود: حتی جزای این عمل کوچک هم در آن بیان شده است. 🔶در این موقع امام علیه السلام به نظر غضبناک می‌رسیدند. عرض کردم: قربانت شوم، والله! این علم است. فرمودند: آری! این علم است اما دانش نهایی نیست. 🔶سپس لحظه ای سکوت کردند و فرمودند: در نزد ما کتاب جفر است، و مردم چه می‌دانند جفر چیست. عرض کردم: قربانت شوم، جفر کدام است؟ 🔶فرمود: ظرفی است که تمام علوم انبیاء و اوصیاء و دانشمندان بنی اسرائیل، همه در آن است. عرض کردم: قربانت گردم، این است معنی علم؟ 🔶فرمودند: این علم است اما باز علم کامل نیست. آن گاه مدتی ساکت ماندند و فرمودند: نزد ماست مصحف مادرم فاطمه، و مردم چه می‌دانند مصحف فاطمه چیست. عرض کردم: مصحف فاطمه چیست؟ 🔶 فرمودند: سه برابر قرآن شماست، به خدا سوگند! یک کلمه از قرآن شما در آن مصحف نیست. عرض کردم: به خدا! علم کامل این است. فرمودند: این کتاب علم است اما علم کامل نیست. و لحظاتی خاموش شدند، آنگاه فرمودند: درنزد ماست علم به آن چه گذشته و هرچه که در آینده واقع می‌شود تا قیام قیامت. عرض کردم: به خدا سوگند! علم نهایی این است. 🔶فرمودند: این علم است اما علم کامل نیست. ابی بصیر می‌گوید عرض کردم: پس علم کامل و نهایی چیست؟ 🔶فرمود: علم کامل آن است که همواره در زیاد شدن باشد، و بر آن چه در شبانه روز پدید می‌آید و بر فرمان‌هایی که صادر می‌شود و حوادثی که تا روز قیامت رخ می‌دهد، احاطه داشته باشد. 📚 ✍سید رحمت الله موسوی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@mahdimontazeremast
4_5859194677260979547.mp3
6.15M
❓‼️هر هفته میری مسجد جمکران؟ ‼️ تو رو خدا نرو...! ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@mahdimontazeremast
⏪🌹یک راهکار خوب🌹⏩ ❓کدام تقوا ما را به ظهور نزدیک میکند؟ ❓فقط نماز اول وقت و کارهای خوبِ فردی؟ 🔷اگر میلیون‌ها نفر از اینگونه افراد خوب در کنار هم زندگی کنند، تا وقتی در زندگی دسته‌جمعیِ خوب ناتوان باشند، تقوایشان رشد نیافته و برای تعجیل ظهور، فایدۀ چندانی ندارند! 🔷اصل تقوا آنست که در جریان یک زندگی جمعی و کار تشکیلاتی خود را نشان بدهد. ✅امام زمان در توقیع شریف خود فرموده اند اگر شیعیان ما جمع شوند و به عهدی که به گردن آنها داریم وفا کنند، به سرعت، سعادت مشاهدۀ ما نصیبشان میشود. ◀️یعنی هرکس «تَکی» به حضرت ابراز ولایتمداری کند، مانعِ ظهور را برطرف نمیکند... ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@mahdimontazeremast
‼️‌جوان‌ها! به محض اینکه می‌بینید در جایی گرفتار گناه خواهید شد به امام زمان علیه السلام بگویید: 💔 جان مادرت نگهم دار... ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️‌پناه می آورم بر تو 🍀که بی واژه مرا می‌خوانی... 🍀که بی حرف مرا میشنوی... ☀️پناه می‌آورم بر تو 🍀که من را بلدی بهتر از هرکس... 💔سلام پناه جان های خسته... ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۱۳۴۱🌷 ✨علم و معرفت امام✨ 📚منبع علم امام 💠 ‌۲- سدیر صیرفی می‌گوید: من و مفضل بن عمر و ابوبصیر و أبان بن تغلب به محضر آقایمان حضرت صادق علیه السلام شرفیاب شدیم، دیدیم آن حضرت به روی خاک نشسته و لباسی که از مو بافته شده و طوقدار و بی گریبان بود، پوشیده است و مانند مادر فرزند مرده گریه می‌کند و آثار حزن و اندوه از گونه و رخسارش آشکار و اشک، کاسه چشمانش را پر کرده بود و می‌فرمود: سیدی غیبتک نفت رقادی، وضیقت علی مهادی، وابتزت منی راحة فؤادی سیدی غیبتک أوصلت مصابی بفجایع الأبد وفقد الواحد بعد الواحد یفنی الجمع والعدد، فما أحس بدمعة ترقی من عینی وأنین یفتر من صدری عن دوارج الرزایا و سوالف البلایا إلا مثل بعینی عن غوابر أعظمها أفظعها، و بواقی أشدها و أنکرها و نوائب مخلوطة بغضبک، و نوازل معجونة بسخطک. 💠آقای من! غیبت (دوری) شما خوابم را گرفته و خوابگاهم را بر من تنگ کرده و آرامش و راحت دلم را ربوده است. آقای من! غیبت تو مصیبتم را به مصیبت‌های دردناک ابدی پیوسته، و از دست دادن یکی پس از دیگری، جمع و عدد را فانی می‌سازد. 💠پس احساس نمی کنم به اشکی که در چشمم خشک می‌گردد و ناله ای که در سینه‌ام آرام می‌گیرد، مگر آن که مصائب بزرگ تر و دلخراش تر و پیشامدهای سخت تر و ناشناخته تر در برابر دیده‌ام مجسم می‌شود. 💠سدیر گفت که: عقل از سر ما پرید و دل‌های ما از غم و اندوه این پیشامد هولناک و حادثه خطرناک پاره شد و گمان کردیم از اتفاق ناگوار کوبند ه ای این چنین گریان و سوگوار است یا از روزگار به او مصیبتی رسیده است. 💠عرض کردیم: خدا دیدگانت را نگریاند، ای پسر خیر الوری! از چه پیشامدی این گونه گریانی و از دیده اشک می‌باری؟ چه روی داده که این گونه سوگواری؟ 💠حضرت چنان آه عمیقی کشید که ناراحتیش از آن افزوده شد، از روی تعجب فرمود: وای بر شما! بامداد امروز نگاه کردم در کتاب «جفر» و آن کتابی است که علم مرگ‌ها و بلاها، و آن چه واقع شده و واقع می‌شود تا روز قیامت، در آن مندرج است و خدا، پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم و امامان بعد از او را به آن اختصاص داده است و تأمل کرده در موضوع ولادت غائب ما و غیبت و طول عمر و گرفتاری مؤمنان در آن زمان و شک‌هایی که از جهت طول غیبت در دل هایشان پیدا می‌شود و این که بیشتر آن‌ها از دین برگردند و رشته اسلام از گردن بردارند. تا آخر حدیث که طولانی و مفصل است. 📚 ✍سید رحمت الله موسوی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@mahdimontazeremast