eitaa logo
امام مهدی منتظر ماست...
12.1هزار دنبال‌کننده
9هزار عکس
1.6هزار ویدیو
120 فایل
آرشیو مهدی شناسی: @mahdishenasi کانال "سیاست مهدوی" ‌‌‌‌: @siyasatemahdavi
مشاهده در ایتا
دانلود
💠شرایط ظهور از دیدگاه قرآن کریم💠 ✅شرایط مربوط به عموم مردم ✨تقوا و ترک گناه ✨ 🔷باید بدانیم که ما وظیفه نداریم کارهایمان را تعطیل کرده و به دنبال دیدن امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف برویم؛ کما این که یاران امام صادق علیه السلام وظیفه نداشتند به دنبال دیدن امام صادق علیه السلام بروند. آنچه مهم است، شناخت و اطاعت است؛ البته زیارت و ملاقات یک ارزش است، اما این که کارمان را رها کنیم و دنبال امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بگردیم، چنین تکلیفی نداریم. آری، زیارت امام ارزش است، اما حدیث و آیه ای نگفته کارت را تعطیل کن و به دنبال آقا بگرد! حدیث می‌گوید: «اتَّقُوا اللَّهَ»؛ تقوا داشته باش! آن گاه خود امام به شما توجه می‌کند. 🔷شخصی خودش را به آب و آتش زد که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را ببیند تا بالأخره از طریقی فهمید که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف فلان روز، فلان شهر و فلان خانه تشریف دارند. به همان محل رفت و دید آن جا پیرمردی مشغول کار است و سید بزرگواری هم آن جا نشسته است که بعد معلوم شد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است. به او گفت: «چقدر خودت را به این طرف و آن طرف می‌زنی؟! » گفت: آقا! می‌خواهم امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را ببینم. او گفت: «مثل این پیرمرد، با تقوا و اهل انصاف باش؛ آن گاه خود امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نزد شما می‌آید. » 🔷در داستان دیگری آمده: یک از علما متوجه شد که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در خانه ای وارد شده است. خود را به آن خانه رساند و دید زنی از دنیا رفته و حضرت در کنارش نشسته است. پرسید: این زن چه کسی است که شما در هنگام مرگ به نزدش آمدید؟ حضرت فرمود: زمانی که رضاشاه حجاب را برداشت، این زن به خاطر تقوا هفت سال از خانه بیرون نیامد که پاسبان‌های زمان رضاشاه چادر از سرش نکشند. این طور تقوا داشته باشید تا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به شما توجه کند! 🔷لازم نیست ما برویم جمکران؛ البته جمکران رفتن یک ارزش است، اما خیلی‌ها می‌پرسند: چه کنیم تا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را ببینیم؟ پاسخ آن است که اگر گناه نکنی، لیاقت ملاقات پیدا می‌کنی. ‌‌‌📚 از دیدگاه قرآن کریم (عج) @mahdimontazeremast
❤️سلام همراهان عزیز❤️ ✨انگشت مبارکتون رو روی لینک زیر بزنید! ببینید چی روزیتون میشه😊🌺👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1481441408C1fabd9c502 https://eitaa.com/joinchat/1481441408C1fabd9c502
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یا رب ... آن آرامِ جانِ ... بی قرارِ ما ... کجاست؟؟؟ سلام حضرت دلبـ❤️ـر .... @mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۱۲۱۳🌷 💠در بیان امام مهدی (عجل الله فرجه) که می‌فرمایند خلق و رزق به ایشان سپرده یا به عهده ما گذاشته، منظور این است که خدای تعالی این امور را به ما تفویض نکرده؛ بلکه خود خداوند است که این امور را تقدیر می‌کند؛ 💠اما طبق روایات قبلی، اجرای این امور بعد از تقدیرات الهی به اعطا و اذن حق تعالی، به دست اهل بیت (علیهم السلام) جاری می‌شود. 💠بدین سان سبب و مبداء هر چیزی ایشانند؛ «نحن سبب خلق الخلق» «سبب خلق شدن خلائق مائیم. » همچنین پیامبر گرامی (صلی الله علیه وآله) فرمودند: « خلق الخلائق من نورنا فنحن صنایع الله، والخلق من بعد صنایع لنا أی مصنوعین لأجلنا». «خلایق از نور ما خلق شده اند. بنابراین ما آفریده خدا هستیم و موجودات دیگر، برای ما خلق شده اند یعنی بخاطر ما خلق شده اند». 💠صاحب کتاب مشارق انوار می‌گوید: «أی مصنوعین لأجلنا». یعنی مخلوقات به خاطر ما خلق شده اند. 💠دلالت دیگر، حدیث شریف کسا میباشد که می‌فرماید: «وعزتی وجلالی إنی ما خلق سماء مبنیة ولاأرضا مدحیة ولا قمر منیرا ولا شمسا مضیئة ولا فلکا یدور ولا بحرا یجری ولافلکا یسری إلا لأجلکم ومحبتکم». به عزت و جلالم سوگند که من آسمان بناشده و زمین گسترده و ماه تابان و مهر درخشان و فلک چرخان و دریای روان و کشتی در جریان را فقط به خاطر شما و محبت و دوستی شما آفریدم. 💠همچنین خداوند در حدیثی قدسی خطاب به پیامبر گرامی (صلی الله علیه وآله) فرمود: یاأحمد! لولاک لما خلقت الأفلاک، ولولا علی لما خلقتک، ولولا فاطمه لما خلقتکما».ای احمد، اگر تو نبودی افلاک را خلق نمی کردم و اگر علی نبود تو را خلق نمی کردم و اگر فاطمه نبود شما دو نفر را خلق نمی کردم». 💠در روایتی آمده است که حضرت امیر المؤمنین، علی عن، در نامه ای به معاویه (لعنت الله علیه) چنین نوشتند: «إنا صنائع ربنا والناس بعد صنائع لنا». «ما ساخته پروردگارمان هستیم و مردم بعد از آن ساخته شده برای ما هستند. » در توقیع شریف از حضرت صاحب الامر (عجل الله فرجه) آمده است که: «نحن صنائع ربنا والخلق بعد صنائعنا». «ما ساخته پروردگار و خلائق ساخته دست ما هستند». 💠علامه مجلسی(ره) در بحارالانوار در توضیح این عبارت مینویسد: «این سخنی عجیب است که اسرار عجیی از غرایب شئون آن بزرگواران را در بر دارد و عقول از رسیدن به کنه آن عاجزند. ما به اندازه ای که آن آشکار شود و برای ما ممکن است، درباره اش صحبت می‌کنیم و می‌گوییم: صنایع جمع صنیعت است و صنیعت پادشاه، یعنی کسی که پادشاه او را برای خود برگزیده، مقام او را بلند کرده و هرطور خواسته او را تربیت فرموده است. مانند آیه شریفه ای که می‌فرماید: «واصطنعتک لنفسی». «تو را برای خودم ساختم». ‌📚معرفت به نورانیت امام عصر (عجل الله فرجه) ✍محمد تقی تقی پور @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تـ❤️ـو،آن نِه‌ای که چو غایب شوی زِدل بروی تفاوتی نکند قُربِ دل به بُعد مکان سلام غایبـ💔ـ همیشه حاضر ... @mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۱۲۱۴🌷 🌿‌حجاب الله 💠مقامات و فضایلی که حاکی از عظمت امامان معصوم (علیهم السلام) است، از حد احصاء خارج است. طبق فرمایشات معصومین (علیهم السلام)، هیچ پیامبر و فرشته ای نمی تواند آن را درک کند. 💠حضرت امام رضا (علیه السلام) در شأن این انوار مقدس فرمودند: «و کیف یوصف أو ینعت بکنهه أو یفهم شیء من أمره أو یوجد من یقوم مقامه». «چگونه ممکن است وصف شود یا کنه حقیقت امام شناخته گردد یا امری از امور آنان فهمیده شود یا کسی یافت شود که جایگزین آنان گردد و مردم را بی نیاز کند؟ » 💠علامه مجلسی (رحمه الله) درباره «محتمل لعلمکم» می‌نویسد: «آن چه از شما (ائمه اطهار) رسیده است بر فرض که عقل قاصر و فهم اندک من به آن نرسد، رد نکرده و پذیرا می‌گردم». در ادامه انفاذ مشیت و اراده حق تعالی توسط خاندان وحی، مقام حجاب یا واسطه گری بین مخلوقات است که فرموده اند:«فنحن روالله و کلمته احجتب بنا عن خلقه»«پس ما روح خدا و کلمه او هستیم و خداوند به وسلیه ما از خلقش محجوب (در حجاب کشیده) گشت». 💠در جای دیگر نیز فرمودند: «الإمام جاب الله» امام حجاب خداوند است». 💠یکی از معانی حجاب، حدیث زیبایی است که امام معصوم آن را بیان فرموده اند: «أقامه فی سائر عالمه فی الأداء مقامه إذ کان لا تدرکه الأبصار و لا تحویه خواطر الأفکار ولا تمثله غوامض الظنن فی الأسرار»«حق تعالی محمد و آل محمد (علیهم السلام) را قائم مقام خود در همه عوالم قرار داده؛ چرا که چشمها خداوند را درک نمی کنند و خواطر و افکار و مجموع مشاعر خلقی، او را درک نمی کنند». 💠در واقع معنای واضح تر آن است که برای رسیدن به خدا باید به اهل البیت (علیهم السلام) رجوع کرد که فرموده اند: «و من قصده توجه بکم» 💠آنچه عالمان به علوم و فضائل اهل بیت (علیهم السلام) احتمال دادند و مفهومی که از «حجاب» برداشت نمودند، آن است که حجاب عبارت است از قرار گرفتن مقامات و کمالات خداوند در پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) و خاندانش علل و راه یافتن خلق به خدا به وسیله معصومین (علیهم السلام) ؛ «احتجب بنا» و به ما یا به وسیله وجود مااهل بیت (علیهم السلام) صفات خداوند متعال برای خلق ظاهر شده است و چون خلایق به شناخت خدا نیازمند بودند، خداوند متعال حجاب‌هایی را آفرید تا خلایق به وسیله این حجابها خدا را بشناسد و با رو آوردن به این مظاهر، صاحب معرفت گردند. «یعرفک بها من عرفک». «خدایا، هر کس تو را شناخت، به وسیله این آیات (محمد و آل محمد علیهم السلام) شناخت. 💠پس این حجابها، ظهور صفات و افعال خداوند هستند، نه ظهور ذات مقدس. از مقامات بسیار شگفتی که صاحبان خرد باید روی آن تعمقی خاص داشته باشند و دارای اسراری بس شگفت است که حضرت امام سجاد (علیه السلام) فرمودند: «لیس بین الله و بین حجته حجاب... نحن موضع سره». میان خدا و حجت او حجاب و پرده ای نیست. ما محل رازهای خدا هستیم» ‌📚معرفت به نورانیت امام عصر (عجل الله فرجه) ✍محمد تقی تقی پور @mahdimontazeremast
💠شرایط ظهور از دیدگاه قرآن کریم💠 ✅شرایط مربوط به عموم مردم ✨هم دلی در طلب ظهور✨ 🔷از جمله شرایط جامعۀ منتظر امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف وحدت در خواسته و هم دلی در امر ظهور است. 🔷این که یک یا چند نفر و یا گروه اندکی بخواهد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بیاید و حکومت جهانی را برپا کند، کافی نیست، بلکه باید اکثریت و عموم مردم در دل خود چنین خواسته ای را صادقانه داشته باشند. 🔷حداقل آن است که همۀ کسانی که به حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف معتقدند، بر محور ولایت مهدوی هم سخن و هم دل شوند، زیرا خود امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف فرمود: وَ لَوْ أَنَّ أَشْیَاعَنَا وَفَّقَهُمْ اللَّهُ لِطَاعَتِهِ عَلَی اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فِی الْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیْهِمْ لَمَا تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْیُمْنُ بِلِقَائِنَا وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمُ السَّعَادَةُ بِمُشَاهَدَتِنَا عَلَی حَقِّ الْمَعْرِفَةِ وَ صِدْقِهَا مِنْهُم؛ [۱] اگر شیعیان ما که خداوند توفیق طاعتش را نصیبشان فرماید! وفای به عهد (ولایت ما که جانب خداوند بر آن‌ها قرار داده شده است) می‌کردند، از لقای مسرّت افزای ما مأیوس و محروم نمی شدند و هر آینه به سرعت، ظهور و مشاهده ما را به خاطر معرفت و صداقتشان درک می‌کردند. ---------- [۱]: احمد بن علی طبرسی، الاحتجاج، ج ۲، ص۴۹۹. ‌‌‌📚 از دیدگاه قرآن کریم (عج) @mahdimontazeremast
❤️سلام همراهان عزیز❤️ ✨انگشت مبارکتون رو روی لینک زیر بزنید! ببینید چی روزیتون میشه😊🌺👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1481441408C1fabd9c502 https://eitaa.com/joinchat/1481441408C1fabd9c502
◀️کانال "سیاست مهدوی" ◀️ دومین کانال "امام مهدی منتظر ماست" 🌐🌐مهم ترین اخبار ایران و جهان را در این کانال پی گیری فرمایید👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1206386698Cf27adcfefb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️‌سلام مولایم! ☘سلام پناهگاه من در مشکلات! ☘سلام تکیه گاه ناامیدان خسته! ☘سلام یاور مظلومان دل شکسته! 🌸صبح شما بخیر روزم را بخیر کن... ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۱۲۱۵🌷 🌿‌‌لسان الله 💠معانی این حجاب، مرتبه ی واسطه گری است که گفتار و پیام خدا را به مخلوقات ابلاغ نماید و آن حاکی از مقام لسان اللهی می‌باشد؛ چرا که ذات باری تعالی از تکلم و... که مستلزم جسمانیت است، منزه میباشد. 💠خداوند متعال دارای جسمی نیست تا زبان داشته باشد و فرمان دهد یا صاحب صورتی باشد که مورد خطاب قرار گیرد؛ بلکه طبق روایات، به وسیله احاطه علمی همه جا حضور دارد و هیچ چیزی از ذات مقدسش پوشیده نیست و این فرمان‌ها را به وسیله لسان خودش که ذوات مقدس اند، به جمیع مخلوقات می‌رساند. 💠حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) می‌فرمایند: «أنا مکلم موسی من الشجرة أنا ذلک النور».«آن کسی که با موسی (علیه السلام) از میان درختان صحبت کرد و آن نوری که موسی (علیه السلام) دید، من بودم». 💠بر همین اساس، اوامر الهی توسط پیامبر گرامی اسلام (ص) به گوش مخلوقات رسانیده شد و در دایرة امکان، پیغام رسان و مجری امور تکوین و تشریع شدند. 💠حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) فرموده اند: « أنا لسانه الناطق فی خلقه».«من زبان گویای خداوند در میان بندگان هستم». 💠این زبان همان است که در روز ازل از طرف خدای تعالی از همه، عهد (برای اقرار به توحید ونبوت و ولایت) گرفته است: «أنا آخذ العهد علی الأرواح فی الأزل»«من بودم که در روز ازل از ارواح عهد گرفتم». 💠برای فهم بیشتر از این روایت و توضیح مقام لسان الله، روایت است که فرموده اند: «خدای تعالی بعد از پیامبر (ص) جمعی از خالصان خلقش؛ یعنی آل محمد (علیهم السلام) را برای خویش برگزید و آنان را به علق خویش برتری بخشید و به مقام و رتبهای بس رفیع بالا برد و او (خداوند) آن نورها را بر تمام اعتراف کنندگان به ملک ربوبی و سلطان معبودی خویش حجت قرار داد و آنچه از امر خود خواست به آنان ولایت و حاکمیت داد و ایشان را مترجمان و مفسران مشیت خود (جعلهم تراجم مشیته) و زبان گویای اراده خود (آلن إرادیه) که در هیچ سخنی بر او نگیرند پیش و به فرمان او عمل کنند، قرار داد». 💠دیگر آنکه فرموده اند: «فنحن امره و حکمه». «فرمان و حکم خداوند ما هستیم». 💠در روایتی دیگر حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) می‌فرمایند: «الإمام کلمه الله و حجه الله و وجه الله ونور الله و حجاب الله و آیه الله یختاره الله و یجعل فیه ما یشاء ویوجب له بذلک الطاعة والولایة علی جمیع خلقه فهو ولیه فی سماواته وأرضه». «امام کلمه، حجت، وجه، نور، حجاب و نشانه خداوند است که خداوند او را انتخاب نموده اطاعت و ولایت او را به واسطه این انتخاب، بر تمام خلق واجب کرده است. پس اوسرپرستش در آسمانها و زمینش است». 💠بیان کلام حضرت آنست که خداوند اجراء امور و تقدیرات جمیع کائنات را به اذن خویش به آنان سپرده است. 💠این دست روایات بیانگر آن هستند که احکام و فرامین ذات حق، عزوجل، به واسطه امام هر زمان به اجرا در می‌آید. 💠این مقام است که دارای مرتبه واسطه گری بین خدا و دستگاه آفرینش میباشد؛ و اگر با چشم دل و بصیرت ملاحظه شود خواهیم دید که کلمه زیبای واسطه گری نقش بسته است. 💠چنانکه بر سر درب بهشت نوشته شده است: «لا إله إلا الله، محمد (صلی الله علیه وآله) رسول الله و علی (علیه السلام) ولی الله» 💠پس مشخص شد که خداوند امورات و تقدیرات ذره ذره هستی را به دست امام جاری می‌کند. 💠خداوند نام و حقیقت امام را در همه اجزای هستی نمایان ساخته است. پیامبر گرامی (ص) فرمودند: «شبی که مرا به آسمان‌ها بالا بردند، هیچ در و پرده و درخت و برگ و میوه ای را ندیدم، مگر این که: مکتوب علیها: علی (ع) علی (ع) و إن اسم علی (ع) مکتوب علی کل شیء». «روی آن نوشته شده بود: علی (ع)، علی (علیه السلام).همانا نام علی (ع) بر هر چیزی نوشته شده است». پس هرگاه نظرت بر هر یک از آثار الهی افتاد، بدان که ذکری دارد و شهادت ثالثه را جاری ساخته است. 💠اقرار به این شهادت، هدف خلقت بوده است؛ پس باید همه این سه شهادت را متصل و پیوسته به هم بخوانیم که اگر یکی از آنها از منظومه اعتقادی مومن حذف گردد، باعث نقصان ایمان او می‌شود، چنان که بعضی‌ها به توحید و نبوت قائل شدند؛ ولی ولایت حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) را نپذیرفتند؛ در حالی که هر بخش این شهادت، بالأخص قسمت آخر آن، هدف دین و محل آزمایش الهی می‌باشد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌📚معرفت به نورانیت امام عصر (عجل الله فرجه) ✍محمد تقی تقی پور @mahdimontazeremast
⭕️ «آغاز ساعت شنی جنگ شیعه با اسرائیل»/و احتمالا پیش مقدمات ظهور حضرت بقیه الله 🔹به موازات تنگ شدن عرصه بر صهیونیست‌ها، تحرکات رسمی و غیر رسمی در جمهوری آذربایجان هم علیه ایران بیشتر می‌شود. پشت باکو فقط به صهیونیست‌ ها گرم نیست. کشور ترکیه و پان‌ترک‌ها نیز از پشتوانه‌ های باکو هستند. 🔹 اسرائیل آشکارا دارد علیه محاصره خود بدل می‌زند. 🔹دیروز چالش طالبان در شرق، امروز چالش آذربایجان در شمال غرب. ‼️ کاملا واضح است رژیم اسرائیل، می‌بیند که زیرساخت‌ها و شبکه‌های تونل زیرزمینی، محاصره از شمال و جنوب فلسطین اشغالی، ایجاد پایگاه موشکی در اطراف مرزهای خود بویژه در جولان، تکمیل چرخه انرژی هسته‌ای، مجهز شدن حزب الله لبنان و دیگر اعضای مقاومت شیعی از عراق تا یمن و حماس و جهاد اسلامی به موشک‌ های دوربرد و ... همگی در حال تکمیل نهایی است و ایران به دوردست‌ها می‌نگرد. 🔸 تلاش یهود مُفسد صهیونیسم، بی‌فایده است و حقایقی که خداوند متعال در سوره اسراء مقدر کرده است، در حال تنظیم و ریست نهایی است. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@mahdimontazeremast
🌍جهان در آستانه ظهور 🍃🍃 ◀️قبل از بارش باران تندبادی برمی‌خیزد و گردوغبار زیادی برپا می‌کند و همه‌‌ی خس و خاشاک‌ها و آشغال‌ها را از روی زمین جارو می‌کند. امّا اگر کمی صبر کنیم، باد آرام می‌گیرد و باران می‌بارد و سپس ابرها کنار می‌روند و هوا لطیف و آفتابی می‌شود. آشوب‌ها و نابسامانی‌هایی که در روزگار ما در سراسر جهان پدیدار شده است، نزدیک شدن هوای لطیف و آسمان صاف و آفتابی عصر ظهور را بشارت می‌دهد. ◀️وقتی طوفان درمی‌گیرد، گرد و خاکی به‌ پا می‌شود که چشمی چشم دیگر را نمی‌بیند. باد هر چه در زمین است را از جا می‌کَند و این آشفتگی و آشوب که در فضا ایجاد می‌شود، زمین را جارو می‌کند. ◀️طوفان‌های عظيم سیاسی، اقتصادی و نظامی که امروزه در سطح جهان برخاسته، آمده است تا بساط حکومت‌های خودکامه و تفکّر زندگی بدون خدا را در جهان جارو کند و بساط این تجربه‌ی تلخ شکست‌خورده را جمع کند. ◀️جنگ جهانی‌ و بیماری‌های عظیمی که قبل از ظهور رخ می‌دهد طوفانی است که به‌ پا می‌خیزد. طبيعتاً صحنه‌ی طوفان خیلی ترسناک است؛ تا جایی‌ که گاهی اوقات سبب وجوب نماز آیات می‌شود. (در خواندن نماز آیات نیز رازی نهفته است. خسوف، کسوف، زمین‌لرزه، طوفان‌ و رعد و برق‌های بسیار شدید، نشانه‌هایی از قیامت است و‌ لذا وقتی واقع می‌شوند، خواندن نماز آیات واجب می‌گردد. قیامت صغری ظهور حجّت‌ خداست و قیامت کبری ظهور خود خداست؛ پس مقدّمات آنها از علائم قیامت است.) ◀️هم حوادث طبیعی بسیار بزرگ مانند زلزله‌های بسيار عظیم، قحطی، سیل‌ و طوفان‌های بزرگ و هم حوادث بشر ساخته مانند جنگ‌ها و درگیری‌ها، طوفانی است که قبل از ظهور می‌آید تا بساط ظلم جهانی را جمع کند. 📚جانِ جهان ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@mahdimontazeremast
📚دارالسَّلام 🔶‌«دارالسلام» اصطلاحي است قرآني، به معناي سراي صلح، امن و سلامت، كه دو بار در قرآن كريم به كار رفته است. مفسران شيعه و اهل سنّت، دارالسّلام را به معناي بهشت ميدانند. 🔶اين کتاب از آثار ارزشمند و ميراث گران قدري است. كه در حوزة مهدويّت، دربارة امام عصر(ع)، وظيفة منتظران و غيبت صغري و كبري و مسائل مرتبط با آن به قلم فقيهي برجسته و عالمي وارسته از سر ارادت و خلوص نيّت به نگارش درآمده است. مؤلّف آن مرحوم «علامه محمود ميثمي عراقي» فرزند جعفر بن باقر بن قاسم از نوادگان «ميثم تمار» صحابي معروف اميرمؤمنان علي است و پيداست كه محبّت به علي و فرزندانش را از جد بزرگوار خود به ارث برده است. 🔶آنچه از مطالعة كتاب دستگير خواننده مي‌شود اين است كه نيّت مؤلف از آغاز، نقل تشرّفات، مكاشفات كساني بوده كه در خواب يا بيداري به حضور آن آفتاب عالم‌تاب نائل آمده‌اند. در اين كتاب داستان‌ها و شرف ‌يابي ‌هايي يافت مي‌شود كه براي اولين بار نقل گرديده است.‌ تشرّفات متعددي كه مؤلف از افراد موثّق و اشخاص معتمد شنيده و گردآوري كرده است. نكتة ديگر آن كه مؤلّف در نقل مكاشفات و تشرّفات تنها به شنيده‌ها و گفته‌ها بسنده نكرده و تا جايي كه براي وي مقدور بوده، اصل واقعه را يا خود از زبان آن نيك‌بخت شنيده يا كتباً از وي درخواست كرده است. ۱۶ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@mahdimontazeremast
◀️ نشانه‌های ظهور دولت کریمهٔ امام زمان ( عج ) قبل از اعلام قیام جهانی در دنیا ظاهر می‌شود. ◀️یکی از اصلی‌ترین نشانه‌هایش که با عقل و دل و منطق می‌شود به آن توجه کرد، مسئلهٔ است. ◀️اربعین حسینی تجلی آن دولت کریمه است و الحمدالله نسل ما این پدیده جهانی را درک می‌کند. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@mahdimontazeremast
‌‌💐معرفت مهدوی💐 🍀‌اقرار به ولایت و امامت در عالم ذَر 🔶اگر چه شناخت و دستیابی به شأن و مقام امام علیه السلام و امامت طبق احادیث امامان علیهم السلام کار بسیار مشکلی است. 🔶ولی در جای خود ضرورت شناخت امام علیه السلام در حدّ توان و پیروی از آن، اقرار به و امامت و ولایت ثابت و مسلّم است. تا انسان در دام سلطه مدّعیان دروغین امامت گرفتار نگردد، و به خاطر کوتاهی در معرفت به مرگ جاهلیت از دنیا نرود. و بر عهد و میثاقی که خداوند از شیعیان در عالم ذر بر ولایت امامان علیهم السلام گرفت پایدار و وفادار بماند. 🔶در همین رابطه به نقل از امام باقرعلیه السلام روایت شده است: «عَنْ بُکَیرِ بْنِ أَعْینَ قالَ: کانَ أَبُوجَعْفَرعلیه السلام یقُولَ: إِنَّ اللَّهَ أَخَذَ مِیثاقَ شِیعَتِنا بِالْوِلایةِ وَهُمْ ذَرٌّ یوْمَ أَخَذَ الْمِیثاقَ عَلَی الذَّرِّ وَاْلاِقْرارَ لَهُ بِالرُّبْوبِیةِ وَلُِمحَمَّدٍصلی الله علیه وآله بِالنُّبُوَّةِ»؛ [۱] 🔶«بُکَیربن اَعین می‌گوید: امام باقرعلیه السلام می‌فرمودند: خداوند در عالم ذَر، از شیعیان ما پیمان و میثاقِ ولایت گرفت، آن گاه که به ربوبیت خود و نبوّت محمّدصلی الله علیه وآله پیمان و اقرار گرفت». (راجع به عالم ذر، در کتاب ایمان و کفر، اصول کافی بحث شده است). [۲] 🔶لذا معصومین علیهم السلام اقرار به ولایت و امامت را نیز، همچون اقرار به توحید و نبوّت به عالم ذَر ارتباط می‌دهند. از دم صبح ازل تا آخر شام ابد دوستی و مهر بر یک عهد و یک میثاق بود سایه معشوق اگر افتاد بر عاشق چه شد ما به او محتاج بودیم او به ما مشتاق بود ---------- [۱]: اصول کافی، ج ۲، ص ۳۱۸، ح ۱۱۷۲. و نیز احادیث، ۱۱۷۳ - ۱۱۸۰، مربوط به ولایت ائمه علیهم السلام است. [۲]: ر. ک؛ همان، ج ۳، از اوّل کتاب تا صفحه ۱۹، ترجمه و شرح، سید جواد، مصطفوی. ‌📚نیاز جهان به امام زمان ✍محمد مولوی ‌‌‌‌‌@mahdimontazeremast
‌‌💐معرفت مهدوی💐 🔷وقتی بخواهیم از خانه به مسجد برویم،دنبال وسیله ای هستیم که ما را ببرد.یا این وسیله پای سالممان است و یا اتومبیلمان. 🔷یعنی بدون وسیله نمی شود از مبدا به مقصد و غایت رسید. 🔷حالا باید همین قاعده را در باطن بیاوریم؛غایت خداست و مبدا،ما. در این میان باید وسیله برداریم! 🔷اما آیا وقتی که می خواهیم به مسجد برویم،دم در خانه می ایستیم و می گوییم:"قربة إلي المسجد"؟! و ناگهان چشم باز می کنیم و خود را در مسجد می بینیم؟! 🔷خیر!به طور کاملا طبیعی پیش از آن به دنبال وسیله هستیم. 🔷پس چرا نماز که می خوانیم،فقط در لفظ می گوییم دو رکعت نماز برای خدا می خوانم؟!با چه چیز می خوانیم؟کو وسیله مان؟!کجاست؟! 🔷اگر می گوییم غایب است،پس آن قدر باید دم در بمانیم تا وسیله را پیدا کنیم و با آن به سمت مقصد برویم. 📚معرفت نور تا عصر ظهور @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روز جمعه است و دعای دل من بعد فرج منصب خادمــی صحن امام حسـ❤️ـن است سلام موعـ❤️ـود مهربانم .... @mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۱۲۱۶🌷 ✨‌بدن‌های قدسی ✨ 💠بدیهی است که عظمت امامان معصوم (علیهم السلام) در برابر سایر مخلوقات، بی پایان است. آنان ظاهرشان بشری و باطنش مخصوص خداوند متعال است. « نحن الأسرار الإلهیة المودعه فی الهیاکل البشریة». «اسرار خدایی که در صورت بشری به امانت نهاده شده، ما هستیم». 💠ایشان از ما خواسته اند عوارض بشری را هم از آنها دور بداریم «حظوظ البشریة». (تا نسبت خطا به آنها ندهیم) 💠ایشان با دیگر انسانها قیاس نمی شوند. حتی جنبه بشری آنها نیز دارای برتری‌هایی است. بدن‌های مطهرشان از همان ابتدای آفرینش؛ و در همان دوره ای که به صورت نطفه هستند، در نهایت اعتدال و کمال بوده و نه تنها هیچگونه غرض، مرض، نقص، رجس و نجاستی نداشته؛ بلکه این نطفه‌های نورانی از هرگونه پلیدی، مبرا بوده و در جمیع دوران به همان صفا و نورانیت و لطافت وکمال، پایدار و باقی هستند، بطوری که هیچ گاه مرگی بر ایشان غالب نمی شود، الا اینکه بر اساس حکمت الهی و اقتضاء بشری، مرگ را اختیار کنند. 💠 به علت قدرتی که حق تعالی به این بزرگواران عنایت فرموده، حتی در کوچکترین اجزای کائنات که از چشم بشر پوشیده است، تصرف کامل دارند و با این قدرت، پس از مفارقت از دنیا، هیچگونه فنا و پوسیدگی برای ابدان مطهرشان نیست». 💠از جمله اقتضائات مقاماتشان آن است که اگر بخواهند از دیدهها پنهان می‌شوند و محسوس به این حواس پنجگانه دنیوی نیستند. در رفت و آمدشان، چیزی مزاحم ایشان نیست. فوق و تحت، یمین و یسار و آسمانها و زمین در نزد آنان یکسان است. 💠حضرت امام رضا (علیه السلام) فرمودند: «و یری من خلفه کما یری». همانطور که از پیش رو می‌بینند، از پشت سر هم می‌بینند». «و أعین الحی الذی لا ینام (تنام) ». «در حالی که چشمانشان خواب است؛ ولی بیدار و آگاهند (یعنی در خواب مثل بیداری بینا هستند) ». 💠پس برای چنین ابدانی، غایب شدن یا طی الارض یا همه ی اشیاء عالم را در یک لحظه دیدن و همه صدا‌ها را در ملک و ملکوت شنیدن یا جواب همه را دادن و کارگشایی از همه موجودات در آن واحد بسیار سهل است. 💠امام (علیه السلام) صاحب دنیا و نظام آن است و همه امور و نظم آن تحت تصرف ایشان است. بر خلاف ما که تحت سیطرة قوانین نظام طبیعی هستیم و حوادثی مانند بیماری، مرگ، پوسیدن در خاک و بر بدن ما مؤثر است؛ هیچ قدرتی بر جلوگیری از آن را نداریم. 💠ذوات مقدس (علیهم السلام) همه حوادث و قوانین طبیعت را تحت فرمان خود دارند و فقط بر اساس مصالح و تقدیرات الهی حادثه‌ها آنها را در برمی گیرند. 💠الگوهای قابل توجه در این مبحث آن است که بنای امر رسول خدا (صلی الله علیه وآله) و حضرت فاطمه زهرا (علیهاالسلام) و یازده امام تا حضرت عسکری (علیه السلام) بر این بود که بین مردم ظاهر باشند، خلایق ایشان را ببینند، سخن آنها را بشنوند و حالات و افعال این بزرگواران را مشاهده کنند تا بتوانند به دستورات ائمه اطهار (علیهم السلام) هدایت یابند و دین خدای تعالی را از این بزرگواران بیاموزند و به سعادت دنیا و به بهشت ابدی برسند. 💠بدین جهت این ذوات مقدس بدنها و اجسام مطهر خود را در دوره زندگی به حسب نظام و احکام این دنیا به مردم می‌نمایاندند تا خلایق ایشان را مانند خود ببینند و با اینان انس بگیرند. 💠حضرت امام کاظم (علیه السلام) فرمودند: «ظاهرهما بشریة وباطنها لاهوتیة ظهرا للخلق علی هیاکل الناسوتیة حتی یطیقوا رؤیتهما». «آنان در این عالم در میان مردم به شکل انسان‌ها ظاهر شدند تا مردم تحمل دیدن آنها را داشته باشند». ‌📚معرفت به نورانیت امام عصر (عجل الله فرجه) ✍محمد تقی تقی پور @mahdimontazeremast