🟩🔹 *خدایا* 🔹🟩
بجز خودت به دیگرى واگذارمان ◀️ *نکن*
سلامتی را نصیب خانواده هایمان
آرامش را نصیب خانه هایمان
و دلخوشی را نصيب دلهایمان گردان
خدایا همه ی نگرانیامونو بگیر و به قلب و روحمون آرامش عطا کن(الهی آمین )
◀️شش نکته در مورد " جهاد تبیین ":
🔸اول، اینکه این واجب عینی است و نه کفایی، چون این چیزها حالا حالاها کفایت ندارد و همیشه کار روی زمین مانده برای همه کسانی که مخاطب این تکلیف هستند وجود دارد ،پس بر تک تک ما عینا واجب است.
♦️ دوم اینکه فوری است. مثل بعضی واجبات نیست که بشنود تاخیر انداخت. به اصطلاح فقهی واجب تراخی نیست.زیرا هر ساعت و هر روز و هر ماه تاخیر برابر است با از دست دادن دلهای جوانان زیادی که نیازمند تبیین مسائل هستند .
🔸 *سوم* اینکه ثوابش بی حد و حصر است.
حتی اگر تنها یک نفر را هدایت کند.
چون در قران کریم داریم: *مَن اَحیاها فکانّما اَحیاءالنّاس جمیعا*( اگر کسی تنها یک نفر را زنده کند ،انگار تمام مردم را زنده کرده است )
و در روایت داریم که پیامبر به امام علی علیه السلام فرمودند؛ *ای علی اگر تنها یک نفر به دست تو هدایت شود، برای تو از آنچه خورشید بر آن میتابد با ارزش تر است.*
♦️ *چهارم* منحصر در فضای مجازی نیست، نیاز است که در همه جا ؛ از مغازه و تاکسی گرفته تا خانه و مسجد و مدرسه پوشش داده شود.
🔸 *پنجم* باید در انجام آن فکر و اندیشه کرد و اگر بتوان تشکیلاتی کار کرد چه بهتر.
♦️ *ششم* در این جنگ هم باید دیده بان داشت، نقشه و طرح و عملیات و تاکتیک.....داشت.
🔸این واجب را از خانه و اقوام و دوستان باید شروع کرد.
برای سلامتی جانبازان عزیز و بزرگوار ملت ایران صلوات 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
https://eitaa.com/joinchat/1295909078C8bac202139
💢🌔 پاسخی به یک ایراد در مورد «انْ شاءَ الله»: این عبارت بر خلاف آنچه عدهای میگویند، نشانه تردید یک مسلمان نیست، نشانه توحید اوست
🔸🌗این لفظ «انْ شاءَ الله» که ما اینهمه به کار میبریم - و باید هم به کار ببریم- برای همین است. ما در مورد قطعیترین کارها میگوییم «اگر خدا بخواهد».
🔹🌘 البته این تعبیر را الآن ما به کار نمیبریم ولی اگر هم بگوییم «اگر خدا بخواهد و فردایی باشد» باز درست است. یک وقت میگوییم «اگر خدا بخواهد و ما تا فردا زنده باشیم» این خیلی عادی است. حال اگر بگوییم «اگر خدا بخواهد و فردایی باشد»، برخی میگویند این دیگر «خدا بخواهد» ندارد؛ ممکن است ما در فردا نباشیم ولی فردا که به هر حال هست.
🔸🌓اما با منطقِ قرآن همین را هم اگر بگویید باز درست گفتهاید: «اگر خدا بخواهد و فردایی باشد»؛ یعنی فردا بودن فردا هم به مشیت الهی است. من یقین دارم فردا خواهد آمد از باب اینکه یقین دارم مشیت الهی این است که فردایی باشد.
🔹🌒این «اگر خدا بخواهد»ی که یک مسلمان حتی در مورد قطعیترین مسائل میگوید، نه به نشان تردید است. بعضی خیال میکنند این به نشان تردید است. میگویند یک مسلمان همواره مردد است، نمیداند فلان کار را میکند یا نمیکند؛ اگر خدا بخواهد انجام میدهد اگر نه، نه.
🔸🌔این، نشان تردید نیست، نشان توحید است؛ یعنی یک نفر مسلمان میخواهد بگوید قطعیترین کارها هم بسته به مشیت الهی است و مستقل نیست. هیچ چیزی در عالم، در دنیا و آخرت، به صورت جبری و قطعی و قهری، چه خدا بخواهد چه نخواهد، وقوع پیدا نمیکند.
📝 استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج۵، ص۹۰-۹۱
🔳🔳🔳🔳🔹️🔹️🔹️🔹️
https://eitaa.com/joinchat/1295909078C8bac202139