eitaa logo
محبان المهدی 1 (کانال عمومی)
2.1هزار دنبال‌کننده
37.9هزار عکس
35.9هزار ویدیو
434 فایل
سلام ،محضرکاربران بزرگوار،عرضه می دارم که به لطف الهی وبا مساعدت وهمکاری شماعزیزان گروه محبان المهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) ایجاد گردید.دراین گروه مطالب ارزنده ،مفیدوکاربردی درکلیه زمینه ها : فرهنگی،اقتصادی،اجتماعی،سیاسی،وورزشی ارائه خواهد شد.
مشاهده در ایتا
دانلود
درحسرت گذشته ماندن چیزی🍃🌸 جز از دست دادن امروز نیست تو فقط یكبار هجده ساله خواهی بود یكبار سی ساله...🍃🌸 یكبار چهل ساله... و یكبار هفتاد ساله... در هر سنی كه هستی، روزهایی بی نظیر را تجربه میكنی چرا كه مثل روزهای دیگر،🍃🌸 فقط یكبار تكرار خواهد شد هر روز از عمر تو زیباست و لذتهای خودش را دارد،به شرط آنكه زندگی كردن را بلد باشی🍃🌸 🆔 سبک زندگی سالم @raze_salmaty
ذکر روزدو شنبه صد مرتبه یاقاضی الحاجات🙏🏻🖤❤️
1_7999249736.ogg
2.66M
حتما گوش کنید اینقدر قشنگه که مطمئنم برای هرکسی بفرستی دعات میکنه
هدایت شده از یاد مرگ
🔸 رسول خدا (ص): یاد مرگ انسان را از آلودگی ها پاک می کند. انسانی که به آخرت ایمان دارد پاک زندگی می کند و هیچ گاه احتیاج به نگهبان و آقابالاسر ندارد. ‼️بهترین و بی نظیرترین چیز در مراقبت از نفس است، دستور العملی که هیچ جایگزینی ندارد!
هدایت شده از خودسازی
💠 محبوب ترین بندگان 🔸 رسول خدا(صلی الله علیه و آله): وقتی که دو مسلمان با هم ملاقات مى کنند و یکى به دیگرى سلام مى دهد، آن کس نزد خدا محبوب تر است که نسبت به دوستش خوش رو تر باشد. میانشان صد رحمت فرود مى آید که نود تاى آن مختص آغازگر سلام و ده تایش مختص کسى است که دست داده است. 📚 بحارالأنوار/ج76/ص39/ح35 عضویت در سرویس های روزانه👇 pay.eitaa.com/v/p/ برای لغو عضویت از لینک بالا اقدام نمایید👆🏼
هدایت شده از محمدابراهیم مظاهری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شرف شمس ساخته دست یهود 19فروردین آگاه باش و نشر حداکثری کن برای شیعیان .‌
▫️وَاسْتَدِلُّوهُ عَلَى رَبِّکُمْ، وَ اسْتَنْصِحُوهُ عَلَى أَنْفُسِکُمْ، وَ اتَّهِمُوا عَلَيْهِ آرَاءَکُمْ، وَاسْتَغِشُّوا فِيهِ أَهْوَاءَکُمْ 🟠پروردگارتان را با قرآن بشناسيد و خويشتن را با آن اندرز دهيد (و هرگاه نظر شما بر خلاف قرآن بود) و در برابر قرآن، آراى خود را متهم کنيد و خواسته هاى نفسانى خويش را در برابر آن نادرست بشماريد» ✍امام(عليه السلام) در اين چند جمله کوتاه به سه نکته مهم اشاره مى فرمايد: نخست اين که اعتقادات صحيح را بايد از قرآن گرفت ; ديگر اين که اخلاق و رفتار مطلوب را از طريق قرآن کسب کرد و نکته سوّم اين که قرآن بايد مقياس و معيار سنجش حق و باطل باشد. آن چه با قرآن هماهنگ است صحيح و باارزش و آن چه مخالف آن است، باطل و بى ارزش است. 📚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ـ▄▀▀▀▀▄ 🤲🏼 دعـایِ مـادرانـه ـ▀▄▄▄▄▀ ـ﷽ دعـای سفـارش شده 💖حضـرت زهـرا سلام الله علیها ♻️اَلْـݪّٰـهُـمَّ ✨ اِنّـیٖ اَسْـئَـلُـکَ قُـوَةََ فـیٖ عِـبـٰادَتِـکَ وَ تَـبَـصّـُرََٱ فـیٖ کِـتـٰابِـکَ وَ فَـهْـمـََٱ فـیٖ حُـکْـمِـکَ ♻️اَلْـݪّٰـهُـمَّ صَـلِ‏ّ عَـلـیٰ مُـحَـمَّـدِِ وَ آلِ مُـحَـمَّـدِِ 〗 ✨ وَ لٰا تَـجْـعَـلِ ٱلْـقُـرْآَنَ بِـنـٰا مـٰاحِـلََٱ وَ ٱݪـصّـِرٰاطَ زٰائِـلََٱ وَ مُـحَـمَّـدََٱ صَـلّـَۍٱݪلّٰـهُ عَـلَـیْـهِ وَ آلِـه‍ٖـ عَـنّـٰا مُـوَلّـیٖـََٱ ๑๑๑๑๑๑๑๑๑๑ 💖خــداونـدا!‌ من از تو قدرتـی خواهم در عبادت تو و بصیرتـی در قرآن تو و فهمـی از احکام و دستورات تو. 💖خــداوندا! بر محمّد و آل محمّد درود فرست، به خاطر اعمالمان قرآن را دشمن ما قرار مده و بر اثر رفتارمان ما را از صِـراط مَـلَـغـزان و رویِ محمّـد(صلی الله علیه وآله) از ما بر مَگـردان.
🌸 زیــــآرتنامہ شهـــداء 🌸 اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَولِیاءَ اللهِ وَ اَحِبّائَهُ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَصفِیَآءَ اللهِ وَ اَوِدّآئَهُ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصَارَ دینِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ رَسُولِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَمیرِالمُومِنینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسآءِ العالَمینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبی مُحَمَّدٍ الحَسَنِ بنِ عَلِیٍّ الوَلِیِّ النّاصِحِ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبی عَبدِ اللهِ ، بِاَبی اَنتُم وَ اُمّی طِبتُم ، وَ طابَتِ الاَرضُ الَّتی فیها دُفِنتُم ، وَفُزتُم فَوزًا عَظیمًا ،فَیا لَیتَنی کُنتُ مَعَکُم فَاَفُوزَمَعَکُم. ‌ 🌱شـادے‌روح‌شهـــدا‌صلــوات🌱
حسین حمزه ای: اندکی تفکر✒🔬🔭❓❔❓❔❓❔❓: 📌🖋📌🖋📌موضوع مهمی که همه باید بدانند تا از وسوسه و سفسطه خناسان در امان باشند استاد پرهیزکار: قرآن لا اکراه فی‌الدین گفته نه لا اکراه فی احکام‌الدین! شهریار پرهیزکار حافظ و استاد قرآن می‌گوید: تفسیر آیه «لا اکراه فی الدین» برای پذیرش اصل دین و اجرای دستورات خدا و پیامبر بر مؤمنان است و اگر حرف افرادی چون خاتمی صحیح بود، باید آیه این‌طور نازل می‌شد: «لا اکراه فی احکام الدین»!  چندی پیش رئیس دولت اصلاحات در سخنانی جنجالی در جمع زنان گفت: وقتی خداوند می‌گوید: «لَا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ»، یعنی در دین خدا که اصل است، زور و اجبار وجود ندارد؛ پس چرا باید در فرع آن زور و تحکم باشد؟ اینها روش‌های عقب افتاده، ضد زن و ضد مرد را می‌خواهند به نام اسلام پیاده کنند. اسلامی که ما می‌خواهیم باید به نیاز‌های امروز ما پاسخ بگوید. وی همچنین انسان عفیف را متمایز از انسان باحجاب دانست و گفت: ما از جامعه‌ عفیف حمایت می‌کنیم، اما به آن معنا نیست که عفت را با حجاب یکی بدانیم و آن را به زور به جامعه تحمیل کنیم. همچنین زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی از سران فتنه دیروز گفته است: نحوه پوشش و سبک پوشش نه جزء ۵ اصلِ اصول دین است و نه در زمره ۸ فرعِ فروع دین. این سخنان خصوصاً حرف‌های خاتمی موجب شد تا اهل علم و همچنین معلمان و مفسران قرآن به این تفسیر غلط از آیات الهی اعتراض کنند، اما لازم بود تا برای آشنایی با تفسیر آیه شریفه «لَا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ» دقایقی با شهریار پرهیزکار حافظ کل و استاد قرآن کریم به گفت‌وگو بنشینیم و سخنان او را هم بشنویم. اگر حرف این‌ها درست بود باید آیه شکل دیگری داشت آیا معنی «لَا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ» این است که انسان مجاز به انجام هر کاری که می‌خواهد هست؟ این نوع تفسیر قرآن کریم، غلط و گناه بزرگی است. خداوند در قرآن کریم بارها مؤمنان را به اطاعت از خدا و رسول (ص) امر کرده است. اگر  قرار بود حرف این افراد را قبول کنیم باید در آیه نوشته می‌شد «لا کراه فی احکام الدین». در حالی که در اجرای احکام کاملاً اجبار وجود دارد و آیه فوق برای پذیرش دین آمده است. جواب خاتمی بارها در قرآن آمده است جواب خاتمی کاملاً شفاف در قرآن کریم آمده است. به عنوان مثال خداوند در آیه ۳۶ سوره مبارکه احزاب می‌فرماید: «وَمَا کَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَی اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَنْ یَکُونَ لَهُمُ الْخِیَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ ۗ وَمَنْ یَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُبِینًا» و هیچ مرد و زن مؤمنی را در کاری که خدا و رسول حکم کنند، اراده و اختیاری نیست (که رأی خلافی اظهار کنند) و هرکس نافرمانی خدا و رسول او کند، دانسته به گمراهی سختی افتاده است. طبق دستور قرآن در اجرای احکام الهی اتفاقاً اکراه وجود دارد و هیچ زن و مرد مؤمن و مؤمنه‌ای حق و اختیار ندارد که خلاف احکام دین که خدا و پیامبر (ص) فرموده‌اند، حرفی بزند. حال چگونه می‌شود یک فردی که لباس روحانیت بر تن دارد بیاید و چنین نسبتی به آیه «لَا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ» بدهد؟ با نگاهی به این آیه شریفه می‌بینیم که خداوند صریح و شفاف می‌فرماید: در اجرای امر خدا و رسولش هیچ زن و مردی اختیار ندارد و باید آن را اجرا کند. حال حجاب هم یک امر الهی است که خود خداوند دستور آن را داده است. طبق این آیه در اجرای احکام الهی اتفاقاً اکراه وجود دارد و هیچ زن و مرد مؤمن و مؤمنه‌ای حق و اختیار ندارد که خلاف احکام دین که خدا و پیامبر (ص) فرموده‌اند، حرفی بزند. حال چگونه می‌شود یک فردی که لباس روحانیت بر تن دارد، بیاید و چنین نسبتی به آیه «لَا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ» بدهد؟ کسی که در برابر قانون خدا قانونی بیاورد، ایمانش اشکال دارد درباره این آیه نکات زیادی وجود دارد. خداوند خطابش به مرد و زن مؤمن و مؤمنه است: «مَا کَانَ لِمُؤْمِنٍ وَ لَا مُؤْمِنَةٍ» پس کسی که در برابر قانون خدا و سنّت پیامبر، قانونی بیاورد، باید در ایمان خود شک کند. در تفسیر نور آمده است: خدا و رسول بر امور مردم ولایت کامل دارند «قَضَی اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا»، اجتهاد در برابر نصّ ممنوع است «مَا کَانَ لَهُمُ الْخِیَرَةُ» آیه «لَا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ» برای پذیرش دین است، یعنی کسی را که مسلمان نیست و پیرو دین دیگری است، نباید با زور مسلمان کرد و اجبار کرد که باید مسلمان شوی. در عین حال طبق گفته قرآن «مؤمن و مؤمنه» یعنی زن و مرد مسلمان موظف هستند که دستورات خدا و پیامبر (ص) را اجرا کنند و اتفاقاً در اجرای آن اکراه و اجبار هم وجود دارد. آیات دیگری هم هستند که موضوع جبر دستورات دینی برای مسلمانان را ثابت کند. 🆔@andaki_tafakkor
📌🖋📌🖋📌موضوع مهمی که همه باید بدانند تا از وسوسه و سفسطه خناسان در امان باشند(قسمت دوم) آیا در قرآن کریم درباره وجوب حجاب آیه‌ای آمده است؟ استاد شهریار پرهیزگار: حجاب امری است واجب و در قرآن کریم هم به آن شفاف اشاره شده است و اگر بخواهیم دستور خدا برای حجاب را رعایت کنیم، تنها حجاب مورد تأیید، پوشش کامل است. این موضوع در سوره مبارکه احزاب آیه شریفه ۵۹ آمده و خداوند می‌فرماید: «یَآ أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لاَِّزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَآءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلاَبِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَی أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُوراً رَّحِیماً، ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلابیب یا پوشش بلند بر خود بیفکنند. این (عمل) مناسب‌تر است، تا (به عفّت و پاکدامنی) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند و خداوند آمرزنده مهربان است. در این آیه شریفه خداوند از جلابیب استفاده کرده است. جلابیب جمع جلباب است و در تفسیر المیزان جلباب پارچه بلندی معرفی شده که تمام بدن و سر و گردن را می‌پوشاند. آیات دیگری هم برای وجوب حجاب در قرآن داریم؟ بله، حجاب در قرآن، آیات دیگری هم دارد؛ به عنوان مثال در سوره مبارکه نور، آیه شریفه ۳۱ می‌فرماید: «وَقُل لِّلْمُؤْمِنَتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَرِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لَایُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَی جُیُوبِهِنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ، و به زنان با ایمان بگو: از بعضی نگاه‌های خود (نگاه‌های غیرمجاز) چشم‌پوشی کنند و دامن‌های خود را حفظ نمایند و جز آنچه (به طور طبیعی) ظاهر است، زینت‌های خود را آشکار نکنند و باید روسری خود را بر گردن خود بیفکنند (تا علاوه بر سر، گردن و سینه آنان نیز پوشیده باشد) و زینت خود را ظاهر نکنند» عجیب است خدا در قرآن کریم این طور صریح زنان را به حجاب امر کرده و حتی نوع پوشش را هم بیان کرده است. از طرفی در آیات متعدد بیان کرده که اطاعت از امر خدا و رسولش برای مؤمنان واجب و اجباری است. حال آن‌که شخصی با لباس روحانیت می‌آید و این آیات صریح و روشن را آن گونه که خودش دوست دارد، ترجمه و تفسیر می‌کند. جای تأسف است که چنین شخصی سال‌ها رئیس جمهور کشور اسلامی‌مان بوده است. اینکه عفت ربطی به حجاب ندارد، دروغی بزرگی است نکته دیگری که در سخنان خاتمی بیان شد و جنجال زیادی برپا کرد، این بود که وی انسان عفیف را متمایز از انسان باحجاب دانست. به عبارتی، زن می‌تواند حجاب نداشته باشد، اما عفت داشته باشد. چنین چیزی امکان‌پذیر است؟ آقای خاتمی این حرف را از خودش گفته و شاید به نوعی آرزویش را به دین نسبت داده است؛ زیرا در مورد قبلی حداقل آیه «لَا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ» وجود داشت که به آن استناد کند و آن را وارونه و به نفع خودش و همراهانش تفسیر کند، اما در این باره ذره‌ای سرنخ وجود ندارد که بتوان با وارونه کردن آن گفت: که زن بدون حجاب می‌تواند عفیف باشد. ای کاش برای چنین دروغ و حرف بی‌منطقی می‌توانست سند، آیه و یا روایتی رو کند. دستور خدا فراتر از حجاب است و هر آنچه موجب جذابیت زن می‌شود را نباید آشکار کند و با نامحرم نرم سخن نگوید. این یعنی حتی اگر زن حجاب دارد، نباید زینت داشته و با مردان نامحرم نرم سخن بگوید خداوند در قرآن کریم در آیات متعدد امر به حجاب کرده، که چند نمونه‌اش را ذکر کردیم. حجاب امری است که دستور آن را خود خداوند داده و به صورت کاملاً صریح در قرآن کریم ذکر شده است، به این صورت هیچ انسانی نمی‌تواند ذره‌ای روی این دستور خدشه وارد کند، اصلاً موضوع بسیار فراتر از حجاب است و خداوند در قرآن کریم خطاب به زنان مؤمن می‌فرماید که زینت یعنی هر آنچه موجب جذابیت زن می‌شود را آشکار نکنند، این یعنی حتی اگر زن حجاب دارد، آرایش کند یا عطری بزند که او را متمایز کند و... هم ممنوع است. حتی ماجرا از این هم فراتر است و خداوند می‌فرماید زنان در صحبت کردن با نامحرم هم خضوع نکنند؛ یعنی نرم و ملایم سخن نگویند، حال زنی که نباید زینت خود را برای نامحرم آشکار کند و با نامحرم نرم سخن نگوید، چگونه می‌شود حجاب نداشته باشد و او را عفیف بنامیم؟ دستور حجاب برای امنیت اوست اگر کمی با منطق به موضوع حجاب نگاه کنیم، می‌بینیم که این دستور الهی به نفع زن و برای امنیت اوست. اگر زن عفت و وقار از خود نشان دهد، کمتر مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد. این امر کاملاً روشن است که زنی که حجاب ندارد و یا برهنه است مورد هجمه و آزار و اذیت مردهایی قرار می‌گیرد که در قلوبشان مرض است؛ در حالی که حجاب و عفت یکی از بهترین سپرها برای دفاع زن از خودش است.
یاد خدا ۵۷.mp3
11.96M
مجموعه ۵۷ | در این پادکست می‌آموزیم خودمان را تعیین سطح کنیم: • درجه‌ی بهره‌گیری‌مان از لذات انسانی • سطح لذت‌مان از خداوند • درجه‌ی رفاقت‌مان با خدا • جایگاه‌مان در دوستی با خدا • و ... سطح انسانیت‌مان را !
بسم الله الرحمن الرحیم مستحبی ۲۷ ماه مبارک رمضان و‌محروم‌نباشیم قال امیرُالمؤمنین علی علیه السلام: مَنْ صَلَّى لَيْلَةَ سَبْعٍ‏ وَ عِشْرِينَ‏ مِنْهُ أَرْبَعَ رَكَعَاتٍ بِفَاتِحَةِ الْكِتَابِ وَ تَبَارَكَ الَّذِي‏ بِيَدِهِ الْمُلْكُ مَرَّةً، فَإِنْ لَمْ يَحْفَظْ تَبَارَكَ فَبِخَمْسٍ وَ عِشْرِينَ مَرَّةً قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ وَ لِوَالِدَيْه‏. امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمود: هرکس در شب بیست و هفتم ماه رمضان چهار رکعت نماز(توجه دونماز دورکعتی) بخواند، در هر رکعت یک بار سوره حمد و یک بار سوره تبارک(سوره ملک)بخواندو اگر سوره تبارک (سوره ملک) را حفظ نباشد، در هر رکعت، بیست و پنج‌مرتبه سوره توحید بخواندخداوند او و والدین او را می آمرزد. 📚بحارالانوارج۹۷ص۳۸۴ عَنْ جَعْفَرٍ عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام عَنِ النَّبِيِّ صلّی الله علیه و آله قال: مَنْ صَلَّى لَيْلَةَ سَبْعٍ‏ وَ عِشْرِينَ‏ رَكْعَتَيْنِ، يَقْرَأُ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ فَاتِحَةَ الْكِتَابِ وَ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ مَرَّةً وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ خَمْساً وَ عِشْرِينَ مَرَّةً، فَإِذَا سَلَّمَ اسْتَغْفَرَ مِائَةَ مَرَّةٍ وَ صَلَّى عَلَى النَّبِيِّ وَ آلِهِ مِائَةَ مَرَّةٍ، فَقَدْ أَدْرَكَ لَيْلَةَ الْقَدْرِ. امام جعفر صادق علیه السلام از پدران گرامیش علیهم السلام از رسول خدا صلّی الله علیه و آله نقل می کند که فرمود: هرکس شب بیست و هفتم ماه رمضان، دو رکعت نماز بخواند، در هر رکعت، یک بار حمد، یک بار سوره قدر و بیست و پنج‌بارسوره توحیدبخواند، و بعد از نماز صدمرتبه بار استغفار کندوصدمرتبه صلوات فرستد، شب قدر را درک کرده است. 📚مستدرک الوسائل ج۷ص۴۸۳ مرحوم محدّث نوری در ذیل روایت فوق می فرماید:این روایت با این مطلب که شب قدر، شب بیست و سوم ماه رمضان است، منافات ندارد، زیرا این روایت می تواند به کسی اختصاص داشته باشد که شب بیست و سوم ماه رمضان را از دست داده و می تواند شب بیست و هفتم را درک کند. 📚مستدرك الوسائل ج‏۷ص۴۸۴ ختم‌کنید عجل لولیک الفرج
📚💐🌺🌹توبه در قرآن کریم {3}🌹🌺💐 دوستان عزیز و بزرگوار سلام عليكم صبح شما بخیر طاعات و عبادات تان قبول باشد ان شاءالله، ادامه می‌دهیم بخش دیگری از مبحث توبه درقرآن کریم را 👇 👈وجوب توبه👇 قرآن کریم تنها به ترغیب و تشویق اکتفا نکرده، بلکه در مواردی دستور اکید وجوبی بر لزوم توبه داده است که حتی وجوب آن فوری و بدون تأخیر است؛ منتها بحثی مطرح است که آیا وجوب فوری توبه شرعی و مولوی است و یا عقلی و ارشادی؟ تفصیل این بحث از حوصلة یک مقاله خارج است، فقط اشاره کنیم که از آنجا که توبه لطف و رحمتی است از سر امتنان، اگر وجوب آن شرعی باشد، با این امتنان نمی­سازد؛ چرا که در صورت عدم توبه، دو مجازات متوجه عاصی می­شود: یکی به خاطر اصل گناه و دیگری به خاطر تأخیر و نافرمانی توبه. بنابراین آنچه مناسب به نظر می­رسد این است که وجوب آن را عقلی بدانیم و دستورات قرآن را نیز از باب ارشاد و تأکید بر فرمان عقل به حساب آوریم. به نمونه­هایی از دستورات اکید قرآن در این زمینه توجه فرمایید. 1. همه به سوی خدا برگردید: وَ تُوبُوا إَلی اللهِ جَمِیعاً أَیُّهَا المُؤمِنونَ لَعَلَّکُمْ تُفلِحُونَ؛[8] « و همگی به سوی خدا باز گردید ای مؤمنان تا رستگار شوید.» در این آیه در کنار خطاب شفقت آیه ایُّهَا المُؤمِنُونَ و بیان ثمره مهم توبه که رستگاری ابدی است؛ فرمان صریح وجوبی بر انجام توبه داده است. 2. ای مؤمنان خالصانه توبه کنید: یا أیُّهَا الذِّینَ آمَنُوا تُوبُوا إلی اللهِ تَوبَةً نَصُوحاً عَسی رَبُّکُمْ أن یُکَفِّرَ عَنْکُمْ سَیِّئاتِکُمْ وَ یُدْخِلَکُمْ جَنّاتٍ تَجری مِنْ تِحْتِهَا الْأَنْهار[9] « ای کسانی که ایمان آورده­اید! به سوی خدا توبه کنید! توبه­ای خالص. امید است پروردگارتان گناهانتان را ببخشد و شما را در باغهایی از بهشت که نهرها از زیر درختانش جاری است، وارد کند.» این آیه صریحاً به صورت امر وجوبی بر همه مؤمنان توبه خالصانه را واجب و لازم شمرده است 👆بحث ادامه دارد 👈👈👈 ___________________ [8] . نور/ 31. [9] . تحریم/ 8. 👈التماس دعا دارم از شما خوبان در این ماه پرخیر و برکت رمضان 🤲
🌲⚘️🌱احکام زکات فطره🌱{2} 🌱⚘️🌲 🌹شرایط وجوب زکات فطره، جنس و مقدار آن به‌فتوای فقیهان، زکات فطره بر کسی واجب می‌شود که بالغ و عاقل و هشیار باشد و فقیر یا برده نباشد.[۶] سیدمحمدکاظم یزدی، از فقیهان شیعه و نویسندهٔ العروة الوثقیٰ گفته است علمای مسلمان بر این مسئله اجماع دارند.[۷] چنین شخصی باید برای خودش و کسانی که نان‌خور او محسوب می‌شوند، نفری یک «صاع» (حدود سه کیلو) گندم، جو، خرما، كشمش، برنج، ذرّت و مانند اين‌ها یا قیمتشان را به مستحقّ‌ پرداخت کند.[۸] در خصوص این‌که کدام‌یک از اجناس فوق باید پرداخت شود، میان فقیهان، اختلاف‌نظر است؛ برخی معیار را خوراک معمول فرد و برخی خوراک معمول محل سکونت وی دانسته‌اند.[۹] فتوای مشهور فقیهان، خوراک متداول مردم محل سکونت ملاک است.[۱۰] از میان مراجع‌تقلید، آیت‌الله سیستانی و صافی گلپایگانی همین نظر را دارند؛ اما آیت‌الله مکارم شیرازی، نوری همدانی و خامنه‌ای می‌گویند می‌توان هریک از اجناس فوق را زکات داد.[۱۱] 👆بحث ادامه دارد 👈👈👈 ________________________________ ۶- برای نمونه نگاه کنید به محقق حلی، شرایع‌الاسلام، ۱۴۰۸ق، ج۱، ص۱۵۸؛ یزدی، العروة الوثقی، ۱۴۰۹ق، ج۲، ص۳۵۳-۳۵۴. ۷- یزدی، العروة الوثقی، ۱۴۰۹ق، ج۲، ص۳۵۳. ۸- بنی‌هاشمی خمینی، توضیح‌المسائل مراجع، ۱۳۸۱، ج۲، ص۱۶۹. ۹- طباطبایی یزدی، العروة الوثقى، ۱۴۲۰ق، ج۴، ص۲۱۸. ۱۰- مؤسسه دایرةالمعارف فقه اسلامی، فرهنگ فقه، ۱۳۹۲ش، ج۶، ص۶۸۹. ۱۱- وبگاه حوزه‌نت، «عید فطر و احکام فطریه». 👈التماس دعا دارم 🤲
🌸 ، رمز تعجیل فرج و سبب همراهی با امام زمان علیه‌السلام در دنیا و آخرت 🍀فرازی از زیارتنامه امام رضا علیه السلام: 🔹اللَّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ حُجَّتِكَ و وَلِيِّكَ القائِمِ في خَلقِكَ، صَلاةً تامَّةً نامِيَةً باقِيَةً، تُعَجِّلُ بِها فَرَجَهُ و تَنصُرُهُ، و تَجعَلُنا مَعَهُ فِي الدُّنيا وَالآخِرَةِ 🔸خداوندا! بر حضرت مهدی بفرست کامل، بالنده و همیشگی تا با آن در فرجش تعجیل و او را یاری فرمایی و در دنیا و آخرت ما را همراه او قرار دهی. 📚عيون أخبار الرضا عليه‌السلام: ج۲، ص ۲۶۹. 🌺🍃🌺🍃 📣🔻با نشر مطالب در ثواب آنها سهیم باشیم. علاقه مندان به ذکر شریف صلوات کانال اختصاصی صلوات را دنبال کنید : @sallavat @sallavat
گاهی با یک قطره ، لیوانی لبریز می شود گاهی با یک کلام ، قلبی آسوده و آرام می گردد گاهی با یک بی مهری ، دلی می شکند !! مراقب بعضی یک ها باشیم ... در حالی که ناچیزند ، همه چیزند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚در خانه هستید بگویید: یا صاحب الزمان! در کوچه و بازار راه می‌روید بگویید: یا صاحب الزمان! من نمی‌دانم چطوری بگویم؟ چطوری شما را متوجه این وجود مقدس بکنم؟ 💚به جان خود ایشان قسم به ذات مقدس پروردگار قسم اگر شما دائماً به یاد ارواحنا فداه باشید،امام زمان تمام کارهای شما را، تمام گرفتاری‌های شما را رفع می‌کند، یک گرفتاری کوچک برای شما نمی‌گذارد. ☘حضرت آیت الله سید حسن ابطحی رحمة الله علیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خداوندا: عاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان دعا هایمان را مستجاب فرما الهی آمین 💌 سلامتی وتعجیل آقا امام زمان عج صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺تذکر جدی رهبر انقلاب به تشکل‌های دانشجویی؛ «تشکل‌ها در دانشگاه کم‌کاری می‌کنند» رهبرانقلاب در دیدار رمضانی با دانشجویان: 🔺در مورد تشکل‌ها، توقع من از شما خیلی زیاد است. 🔺چند برابر توقعی که از دولت و نظام و شخص حقیر دارید، من از شما توقع دارم. 🔺اولین توقع من این است که شما باید در محیط دانشجویی اثر بگذارید. این اثر دیده نمی‌شود، کم دیده می‌شود. 🔺شما تشکل‌ها باید در درجه اول نگاهتان به داخل دانشگاه باشد. 🔺شماها بیشتر در درجه اول نگاه به بیرون دانشگاه دارید. 🔺این‌ها خوب است، اما از این خوب‌تر و لازم‌تر این است که شما به داخل دانشگاه نگاه داشته باشید و روی دانشگاه کار کنید. 🔺تشکل‌های ما در دانشگاه کم‌کار می‌کنند. 🔺انصافاً این کم‌کاری وجود دارد. در دانشگاه چه می‌گذرد؟ در کلاس‌ها چه می‌گذرد؟ در پایان‌نامه‌ها چه می‌گذرد؟ 🔺عده‌ای در دانشگاه اسلامی ایران و مجموعه دانشگاهی کشور سعی می‌کنند که دانشجوی ایرانی تشخص خود را در دنباله‌روی از غرب بداند. این امروز در حال انجام است. 🔺به من خبرهای معتبر و موثق می‌رسد که سر کلاس و بیرون کلاس تلاش می‌شود تا دانشجو در این جهت حرکت کند. 🔺خب، چه کسی باید در مقابل این بایستد؟ نیروی امنیتی شما باید در این قضیه فعال باشد. شما باید نگذارید. 🔺کسانی هستند که من سراغ داشتم در دانشگاه، استاد سر درس و سر کلاس از تجزیه کشور دفاع کرد. یعنی چیزی که ضد انقلاب ما هم آن را قبول ندارد. یک استاد از تجزیه کشور دفاع کرد. 🔺من همان وقت به رئیس آن دانشگاه تذکر دادم، اما کار درستی انجام نگرفت. 🇮🇷🕌🇮🇷 https://eitaa.com/hamkaran12