eitaa logo
تاانقلاب مهدی عج نهضت ادامه دارد...
140 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
3.8هزار ویدیو
156 فایل
تبلیغ مجازی وجهادتبیین #نشر_خوبی_ها 🌹تامیتوانید#بصیرت خودتان را بالا ببرید. ✅مسائل جاری ،معارف دینی وسیاسی،پاسخ به شبهات ومشاوره مدیرحجت‌الاسلام محمدجعفرافشار @mja_56 @mahe_mehrabani
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محمدحسن
31.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
باورت میشه کنار شش گوشه ابا عبدالله الحسین علیه السلام دارم این قصه باور نکردنی را برات می گم این قصه مشخص می کنه چقدر خوشبختی تست خوشبختی شما در روز قیامت به عشق امام حسین علیه السلام امشب تا می تونی پخشش کن دلی شکست ثوابش مال شما باشد
🌼🦋 🦋 🍀«تجلّی عظیم» 📗فی نعت الکریم ☀️السَّلام ای مرشد دانای عشق السَّلام ای رهبر بینای عشق! ☀️‌السّلام ای مهرحق، نورمبین ریسمان آسمان، حبل المتین ☀️السَّلام! ای نو بهارجان ما ‌‌ای نسیم زندگی! قرآن ما ☀️السّلام ای شاهد روزجزا شاکی وهم شافعی نزد خدا ☀️السّلام ای مطلع الفجر مبین آفتاب تابناک ملک دین! ☀️ای سبیل حق، صراط المستقیم نامهٔ مهر «لَدُنّیِ حَکیم» ☀️حجت بالغ ز «خلّاق مجید» شاهد ومشهود وشهدی وشهید ☀️حافظ صدق تو«ربّ العالمین» حامل ثقل تو شد «روح الامین» ☀️پیشت آید هرکه با «قلب سلیم» «فخلع النَعلین»گردد چون کلیم ☀️ای فدای تو«حسین ابن علی» تو ز اوی و او ز تو، شد منجلیّ ☀️چونکه آیاتت به خونش نقش بست نقش‌های هردو عالم را شکست ☀️در تنور وگاه روی نیزه‌ها کرده افشا «سرُّالاسرار» تو را ☀️هرکه گوشش محرم آن راز شد چشم او برعالم جان باز شد ☀️هرکه نورت دید «خَرّ ساجدا» کوه مندک گشت و«موسی صاعقا» ☀️کوه را، تاب تجلای تو نیست نیست آن سینه که سینای تو نیست ☀️ساحران نطق وفرعون عنود غرق دریای تواند ودر سجود ☀️زنده گردد مرده، از آیات تو ای مسیحایی دم آن نفحات تو ☀️گرچه افسون تو باشد ماه ومهر پاک باشد دامنت از شعر وسِحر ☀️مظهر زهرای«حَی لا یَموت» ای به ختم الانبیاء باشی ثبوت ☀️ظاهرت، دریای ناپیدا کران باطنت را نیست پایانی برآن ☀️ظاهرت زیبا و ژرفایت عمیق تازه‌ای همواره، هرچندی عتیق ☀️علم های اولّین وآخرین در تو گرد آورده «ربّ‌ العالمین» ☀️نیست «رَطْب و یابِسی»در خاک وآب که نباشد در تو، ای «امّ الکتاب» ☀️چشمه سار نور، در ظلمات خاک! ز التهابت، جانمان شد چاک چاک! ☀️جان به عشقت گر نمی ‌افروختیم در لهیب بولهب می ‌سوختیم ☀️وای بر روزی که بی‌تو، سرکنیم لب به جز آب حیاتت، تر کنیم ☀️بی تو ما را نه گزیر است وگریز راهمان باریک وتاریکست وتیز ☀️چون تو اعجازی خدا اینسان نداد منکر این موهبت، انسان مباد ☀️ بی تو دراین راه پرپیچ وخراب در سَقَر افتیم«فی یوم الحساب» ☀️هرکه سر برتافت از دستور تو در سعیر افتاد! آن مهجور تو ☀️رو متاب از ما، اگر نامحرمیم سخت محتاج طبیب ومرهمیم ☀️ای طبیب درد بی درمان ما ای شفای زخم‌های جان ما! ☀️ای حیات پاک وجان جان ما ای بهار زندگی قرآن ما ☀️بی تو پامال زمستانیم ما با تو دائم، نو بهارانیم ما ☀️ای پناه ما به هنگام خطر ای کلید فتح، ای باب ظفر ☀️ای شفیع عاشقانت روز حشر ای حصین مؤمنان ز آفات دهر ☀️در هجوم دردها، درمان تویی در کویر سوزها، باران تویی ☀️«تذکرهٔ لِلمتقین»از عیب وشَین پاکساز روح ما از رِجس و رَین! ☀️«عروة الوثقیٰ»ی بام آسمان حق و باطل را ترازو، هر زمان! ☀️ای سفینهٔ عشق«مصباح الهدیٰ» «ثقل اکبر» ای تجلاّی خدا ☀️«لیلة القدر» از نزولت، قدر شد هر هلالی با فروغت، بدر شد ☀️ای انیس النّاس روز واپسین شبچراغ حافظ خلوت نشین ☀️مونس شبهای تار بی‌کسی قسمت هر روزه، بی دلواپسی ☀️صیقلی بخش دل زنگاریم زنگ بیداری، دم هوشیاریم ☀️آفتاب انس وجان بر ما بتاب ای دلیل خویش! ای عالیجناب! ☀️ای تجلّی خداوند رحیم ایمنی بخشم ز شیطان رجیم ☀️ای مُضلّ کافرین وظالمین هادی ما«رحمةً لِلعالمین» ☀️آنکه گوید؛«حسبنا هذا الکتاب» کرده تکذیب آن کتاب مستطاب ☀️او شقی هست وبلاشک کافرست قهر دوزخ مقعد آن فاجرست ☀️هرکه باشد مؤمن صاحبدلی نشکند آن عهد خود را با ولیّ ☀️«فی مقام صدق عند آن ملیک» هست جای شیعیان پاک ونیک ☀️هرکه باشد پیرو‌ آل علی میشود قلبش به قرآن سینجلی ☀️آنکه شد دور از علی و رای او‌ وای اوی و وای اوی و واوی او! ☀️چون «ألست ربّکم»آمد ندا یک صدا گفتیم ما«قالوا بلیٖ» ☀️لیک بشکستند آن عهد ازل عدّه‌ای از ناکثین بی عمل ☀️هیچ معذوری ندارد آنکه بست عهد را با حق و از ناحق شکست ☀️گفت پیغمبر منم شهرعلوم رو متابم ای جهول و ای ظلوم ☀️آنکه باشد«عنده علم الکتاب» هست مولا، نفس احمد، بوتراب ☀️درب این شهر هست، دائم بر تو باز گر تویی اهل ولاء واهل راز ☀️باب شهرعلم یزدانی علیست ترجمان وحی قرآنی ولیست ☀️یعنی آن قرآن ناطق مرتضی است بعد او اولاد پاک مصطفی است ☀️چون درآیی در ولای چهار وهشت میشوی پاک از پلیدی وپلشت ☀️آن ولیّ آخر، گرچه غایب است لیک امروالزّمان را صاحب است ☀️آنکه عارف شد به آنها، زائر است هرکه منکر شد بدانها، کافراست ☀️ای بسا قاری که ملعون خداست ای بسا حافظ که در ریب و ریاست ☀️ای خوشا آن تالی که با اخلاص وفکر خواند وعامل شد به این آیات ذکر ☀️از خدا خواهیم باشیم اینچنین؛ قاریان مخلص ویاران دین ☀️بارالها! ای رحیم مؤمنان «طرفة العینی»مرا از خود مران ☀️بین ما وجان پاک اولیا فاصله مگذار! حق مصطفیٰ ☀️دستمان‌گیر و رها از خود مکن هرچه خواهی‌کن! جدا از خود مکن ☀️با ولایت جانمان را پاک کن چونکه خواهی بعد از آنم، خاک کن! 💐صلوات ❤️ابوالفضل فیروزی(نی نوا) 🗓۱۳۸۰ 🆔@banavayeneynava
هدایت شده از سید جلال موسوی
15.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این شعرو هزار دفعه هم گوش کنیم ارزشش رو دارد. اگرچشمتان بارانی شدالتماس دعا
📝اینجا هنوز یک ساعت قبل از اذان، صف نانوایی‌ها طویل میشود. 💌هنوز ماه رمضان که میشود، در ویترین شیرینی‌فروشی‌ها زولبیا بامیه‌های زعفرانی دلبری میکنند. 💌در کوچه ما هنوز موقع سحری، چراغ خانه‌ها یکی‌یکی روشن میشود. 💌هنوز در مهمانی‌های خانوادگی، درباره «زندگی پس از زندگی» بحث میکنند. و افکار مشغول اعمال و رفتار میشود 💌هنوز همه به دخترو پسرهای روزه‌اولی فامیل و دوستان ماشالله میگویند. 💌اینجا هنوز رمضان که میشود جلوی رستوران‌ها نوشته‌ای علَم میشود که « حلیم داغ موجود است» 💌هنوز از ارک صدای «مولای یا مولا» حاج‌منصور به گوش میرسد. 💌هنوز مرحمت‌ خانوم روی شله‌زردهایی که برایمان می‌آورد با دارچین مینویسد «یاعلی» 💌هنوز دختر سه‌چهار ساله‌ای که با مادرش در تاکسی کنارم نشسته، میپرسد که «مامان توت‌فرنگی هم روزه‌م رو باطل میکنه؟» و مادر مهربانانه میگوید « نه مامان‌جون، بخور» 💌هنوز نزدیک اذان که میشود، پیرمردهای پارک سرکوچه، صندلی‌های تاشو خودشان را جمع میکنند و به سمت خانه‌هاشان پراکنده میشوند. 💌هنوز در رمضان رفیق‌هایم هر روز دعای مخصوص همان‌روز را استوری میکنند. انقدر زیاد که اگر نخوانده رد بشوم عذاب وجدان میگیرم. 💌هنوز صدای اذان از مأذنه‌ها بلند است. هنوز ناامیدی گناه کبیره است. من به حرف آنهایی که میخواهند دین را مرده و فراموش شده جلوه دهند، حرف‌ آنها که میخواهند بگویند رمضان دیگر تمام شده و مردم روزه نمیگیرند باور ندارم. . هنوز بی‌دین‌ها پویش روزه‌خواری علنی راه می‌اندازند تا با رمضان مبارزه کنند. پس رمضان هست. ده‌ها میلیون‌ نفر روزه‌دارند. صدای «اللهم لک صمنا» از تلوزیون‌ها بلند است. مبادا هوچی‌گری و سروصدای بلند روزه‌خوارها ناامیدت کند. مبادا «برو بابا کی دیگه روزه میگیره» گفتن‌های چند نفر، عصبی‌ات کند و جامعه را کافر بپنداری. خطای‌ شناختی دست و پایت را نبندد. شب‌قدر که جمعیت فوق‌العاده شب‌زنده‌داران را ببینی میفهمی که تو تنها روزه‌دار شهر نبوده‌ای. زیر پوست شهر پر است از روزه‌دار هایی که لب‌هایشان ترک خورده. اینجا همه ما روزه‌ایم. 💌نماز و روزه هات قبول بچه مسلمون :) 🇮🇷🇵🇸 @mahe_mehrabani
هدایت شده از ذوالفقاری
30.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹عکس تعدادی از شهدا که توسط هوش مصنوعی بشکل زنده درآمده اند. خیلی قشنگ شده 🌹شایسته است هر کدام از ما به عملکرد خودمان نگاه کنیم آیا وقتی این شهدا به ما می نگرند 🌹همین‌گونه به ما لبخند می زنند یا خدای ناکرده از ما ناراحت و نسبت به اعمال ما نگران هستند ؟؟؟؟ برای شادی روح همه شهدا فاتحه و صلواتی هدیه بفرمایید
هدایت شده از Ma.kashani
تاملی بر "مشارکت مردم" رهبر انقلاب، سال ۱۴۰۳ را سال "جهش تولید با مشارکت مردم" نامیدند، عنوانی که در سال ۹۹ نیز با عنوان سال جهش تولید و بدون تاکید بر مشارکت مردم تکرار شده بود.  صرفنظر از تجارب نامگذاری های سالیان گذشته که عمدتا به یک فرایند ترویجی تبدیل و از سربرگ نامه ها و بنرها فراتر نرفت و گاه خلاف آنها نیز عمل شد، مسأله اقتصاد مردم بنیان از جمله ضرورت هایی است که گرچه بارها مورد تاکید رهبری قرار گرفته و در ذیل مباحث مرتبط با خصوصی سازی و ضرورت اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به آن پرداخته اند، بدون این تاکیدات نیز نیازمند توجه ویژه است. در تمام این سالها دو رویکرد اقتصاد بازار آزاد با شعار خصوصی سازی در مقابل اقتصاد سوسیالیستی با شعار عدالت صف آرایی داشته و هیچ یک نه راهکار بومی برای این ضرورت اقتصادی عرضه کرده اند و نه به دیگری اجازه عرض اندام داده اند و دولتها در کشاکش این دو رویکرد، اقتصاد ملی امروزمان را رقم زده و جامعه را به تنگنا انداخته اند. به نظر می رسد یکی از نیازهای تحقق شعار امسال، تبیین روشن از مفهوم مشارکت مردم است تا هم به وضعیت نامطلوب مشارکت سیاسی هم به وضعیت ناگوار خصوصی سازی های صوری که به اختصاصی سازی و شخصی سازی کارخانجات دولتی منجر شده دچار نشود. اگر چنین تبیینی صورت نگیرد باید منتظر رخداد ناگوارتری به نام مشارکت مردم باشیم که حاصل آن افزایش مالیات و هزینه های عمومی به نام مشارکت مردمی خواهد بود. به کانال گاه نوشت های خط سبز بپیوندید. https://eitaa.com/sabzkhat
هدایت شده از ذوالفقاری
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 حضرت امام صادق عليه السلام می فرماید: 🌹فردی به نام سدیر، در ماه مبارک رمضان، بر پدرم امام باقر علیه‌السلام وارد شد. حضرت فرمود: ای سدیر، آیا می دانی در چه شبهایی قرار داریم؟  عرض کرد: آری، پدرم فدایت باد، شبهای ماه رمضان است. 🌹 امام فرمود: آیا می توانی در هر شب از این شبها 10 بنده از فرزندان اسماعیل را آزاد کنی؟ سدیر گفت: پدر و مادرم فدایت باد این اندازه ثروت ندارم. 🌹امام فرمود: آیا می توانی نه بنده از فرزندان اسماعیل را آزاد کنی؟ سدیر باز همان گونه جواب داد. حضرت یکی یکی کم کرد تا 🌹فرمود: آیا می توانی هر شب یک بنده از فرزندان اسماعیل را آزاد کنی؟ سدیر عرض کرد: این نیز در توانم نیست. 🌹امام فرمود: آیا می توانی هر شب مسلمانی را افطار دهی؟ گفت: آری، بلکه ده مسلمان را نیز می توانم. 🌹پدرم فرمود: ای سدیر، من نیز همین را اراده کرده ام. اگر بتوانی یک برادر مسلمان را افطاری دهی(ارزش آن) چون آزاد ساختن یکی از فرزندان اسماعیل است. وسائل الشیعه، ج۷ ص۱۰۰ 🌹🌸🌺🪷🌷🌹🌸🌺🪷🌷
هدایت شده از ذوالفقاری
بسم الله الرحمن الرحیم 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸. عاقبتمون ختم بخیر 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 عالمی می فرمود: 🌹اهل معرفت معتقدند «حیا» با «مراقبت» تفاوت دارد. حیا یک خودکنترلی است که ناشی از «حضور» است حضور شخص حاضر است. 🌹«حیا» با «خجالت» هم فرق میکند. خجالت ناشی از یک ضعف درونی و عدم اعتماد به نفس است و حیا یک قوت درونی است و ناشی از کرامت نفس. 🌹«حیا» با «خوف» فرق میکند، حیا از سر ترس از دیگران شکل نمیگیرد بلکه «حضور»شان ، آن را ایجاد میکند. 🌹این جمله امام را شنیده اید که «عالم محضر خدا است در محضر خدا گناه نکنید» این جمله توضیح «حیا» است در نسبت با خدا. معلوم بودن، در معرض مشاهده بودن، در محضر دیگران بودن یک احساس کنترل درونی ناشی از دیدن جلالت را باعث میشود. 🌹در محضر هر موجود با شعوری بودن حتی یک کودک، باعث میشود انسان متوجه آن نفس برتر و کرامت خود شود و خود را جمع کند. 🌹میگویند سلمان فارسی حتی وقتی تنها بود نسبت به خودش حیا میکرد. این حیای نسبت به خود توجه به آن کرامت نفس و هویت برتر خود است که حاضر است. 🌹اهل معرفت این آیه را درباره حیا به کار میبرند: «الم یعلم بان الله یری» آیا نمی دانی خدا می بیند. آیه ۲۲ سوره فصلت 🌹🌸🌷🪷🌺🌸🌷🌷🪷
هدایت شده از العبد
💢 انتشار کاریکاتور نتانیاهو به شکل یک خون آشام 🔻 روزنامه کانادایی La Presse کاریکاتوری از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی منتشر کرده که او را به خاطر نسل‌کشی مردم غزه به شکل یک خون‌آشام ترسیم کرده است. @StrategicNews_ir
هدایت شده از Ma.kashani
شعار سال به مثابه سیاست کلی نظام رهبر انقلاب، سال ۱۴۰۳ را به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند. ایشان در این نامگذاری به دو دسته نکات محوری توجه کردند: ۱) اقتصاد و تولید ۲) مشارکت مردم تبیین ایشان از پیوند این دو بحث، منظومه ایست که می توان به عنوان سیاست کلی نظام در سال های پیش رو (دستکم در برنامه پنج‌ساله هفتم) مدنظر داشت. این منظومه مرکب از چند گزاره است : ۱) "اقتصاد مسئله اصلی کشور است". "اگر اقتصاد کشور وضع مطلوبی پیدا کند در همه اوضاع کشور تاثیر می‌گذارد. می‌شود گفت در دین و دنیای مردم تاثیر می‌گذارد." ۲) "اقتصاد یکی از نقطه‌ضعف‌های ماست". *مسایل اقتصادی، گره حل چالش های کارآمدی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نظام است‌ پس مسایل دیگر باید در اولویت های بعد از اقتصاد باشند. پراکنده کردن نظام اولویت های جامعه به هر عنوان دیگری خلاف این سیاست کلی است. ۳) "برای اینکه اقتصاد کشور شکوفا شود باید همه چرخ‌دنده‌های بزرگ و کوچک به راه بیفتد" "برای موفقیت از مشارکت مردم به معنای واقعی کلمه استفاده شود". *مهمترین راه برای رسیدگی به اولویت اول کشور، مشارکت مردم و اصلاح حکمرانی اقتصادی با مردم بنیان نمودن اقتصاد کشور است و این امر به بیشترین میزان مشارکت مردم از خردترین سرمایه ها و توان ها تا کلان ترین شان نیاز دارد. ظرفیتی که تنها با ۴۰درصد رای دهندگان در انتخابات ممکن نیست و باید سایر ظرفیت ها را نیز بدان افزود. ۴) "پیشرفت ها در صورتی امکان پذیر است که من و شما به آینده امیدوار باشیم". *بستر اصلاح حکمرانی و مشارکت مردم، امید به آینده است. بدون وجود چنین بستری نه مشارکتی رخ می دهد نه اصلاحی صورت می پذیرد. پس امیدآفرینی یکی ازمقدمات محوری سیاست کلی نظام در دوره پیش روست. سازوکار این امر، افزایش سرمایه اجتماعی نظام و امیدواری جامعه به سازوکارهای حکمرانی برای تامین نیازهای اکثریت جامعه و احترام و امنیت عمومی است. ۵) "ما در مسئلۀ اتحاد دل‌های مردم متاسفانه مشکلات و عقب‌افتادگی‌هایی داریم". "خودمان به دست خودمان در وحدت ملی اختلال ایجاد می‌کنیم و همه در این غفلت شریکیم." *از نقاط ضعف ملی ما سیاست یکپارچگی و‌ وحدت ملی است که در یک فرایند داخلی آن را تضعیف می کنیم. این تخریب وحدت با زبان و رفتار عناصر داخلی صورت می پذیرد که منافع ملی را تشخیص نمی دهند. روشن است که این امر تنها به منتقدان سیاست های نظام یا دولت سیزدهم برنمی گردد بلکه به همه جریانات و افراد باز می گردد و طبعا هرکس نقش برجسته تر و رسانه فراگیرتری دارد تأثیرگذاری بیشتری هم بر این فرایند خودتخریبی دارد. ۶) "اختلاف فکری و سیاسی طبیعی است اما نفرت‌پراکنی غیر از این‌هاست". *ادبیات مبتنی بر جداسازی ملت و قطب بندی میان جامعه به هر عنوان ولو با عناوین ارزشی و تقسیم جامعه به انقلابی و ضدانقلاب یا مومن و عاصی یا قرمز و صورتی و یا هر عنوان دیگر مغایر با این سیاست کلی نظام است. ۷) "همه باید اتحاد را حفظ و آن را تقویت کنیم. این سیاست قطعی نظام است." *یکی از چالش های اساسی نامگذاری سال ها در گذشته، نبود هرگونه نظام مدیریت بر فرایند تحقق شعار بوده است. فرایندی که اگر در شعار امسال هم که در قالب یک سیاست کلی رعایت بیان شده اجرایی نشود سرنوشتی بهتر از شعارهای پیشین نخواهد داشت. سازوکار این سیاست کلی نیز اجرای آن از بالاترین سطوح نظام و نخبگان حاکم و نه توده ها یا نخبگان حاشیه ای همچون روزنامه نگاران یا مدیران خرد و میانی و... است. این سیاست را باید از مقامات آغاز کرد و هر مقامی در هر جایگاهی امید، همبستگی و مشارکت "همه مردم" را مخدوش می کند، ("همه مردم"، نه فقط تعدادی که خود، آنان را مردم می خوانند) به سرعت واکنش نشان داده و تذکر یا برخورد لازم صورت پذیرد. در این راستا، تدوین و ابلاغ سیاست ها و خط مشی های رسانه ای برای استفاده در گفتگوها و اظهارات شخصیت های رده بالای نظام و پیوست نظارتی آن یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. توضیح : عبارات داخل "..." بیانات رهبر انقلاب است. به کانال گاه نوشت های خط سبز بپیوندید. https://eitaa.com/sabzkhat
هدایت شده از هیئت لبیک
بسم الله الرحمن الرحیم 📝 خلاصه سخنرانی شب اول محفل مناجات 🎙 حجت الاسلام و المسلمین امینی نژاد ⏰ پنج شنبه دوم فروردین۱۴۰۳ 📌فردی به پیامبر عرض کرد کاری به من یاد بدهید که: • محبوب خدا بشوم • محبوب مردم بشوم • خدا سرمایه و مال مرا زیاد بکند • موجب سلامتی و بدن سالم برای من بشود • موجب طول عمر بشود • و موجب محشور شدن من با شما در روز قیامت بشود. 🔻 این شخص هم درخواست خوبی داشت و هم متوجه بود هر امری مقدمات و اعمالی نیاز دارد‌. 🔹الدّاعی بِلا عَمَل کَالرّامی بِلا وَتَر: دعا کننده ای که عمل ندارد مانند تیراندازی است که کمان آن زه ندارد. 📋حضرت فرمودند شش مقصد دنبال میکنی که شش خصلت نیاز دارد: ▪️اگر می‌خواهی خدا تو را دوست بدارد و محبوب خدا شوی، "از خدا بترس و تقوا داشته باش". حرمت خدا را در شرایط معصیت نگاه دار. 🔗تذکر: اگر چیزهایی که میدانی را انجام دادی، خدا آنچه را نمی‌دانی به تو یاد خواهد داد. ▪️اگر می‌خواهی مردم تو را دوست داشته باشند، "به مردم نیکی کن و از آنها توقعی نداشته باش". 📍تذکر: امام علی می‌فرمایند: دل‌های مردم رمنده است. به کسی روی می‌آورند که به آنها الفت جوید. ▪️ اگر می‌خواهی خداوند سرمایه ات را افزایش دهد، "پس زکات مالت را بپرداز"؛ یعنی واجبات دینی خودت را و آن واجباتی که به مالت تعلق می‌گیرد را انجام بده. 📍 دست‌ها سه گونه‌اند: ۱- دست سائله ۲- دست ممسکه ۳- دست معطیه. و بهترین آن‌ها دست معطی است؛ آن که بخیل نیست و جواد است. بخل از صفت های به شدت مذمت شده است. می‌فرمایند بخیل روی بهشت را نخواهد دید. و به همین ترتیب انسان بخشنده روی آتش را نخواهد دید؛ چرا که همین بخشندگی او را نجات می‌دهد. ▪️اگر می‌خواهی صحت و سلامت داشته باشی، "فَاَکثِر فی الصَّدَقَه"؛ صدقه زیاد بپرداز. 🧷 این که دستورات عقلانی و منطقی را باید رعایت کنیم که از بدیهیات است و اسلام هم در مورد آنها فراوان روایت دارد. مثل اینکه باید اصول تغذیه و بهداشت و... را رعایت کرد یا در مورد افزایش سرمایه باید کار و تلاش کرد و از نیروی بازو و عقل استفاده کرد. اینجا پیغمبر دارند یک سطح دیگری و یک سنت دیگری را مطرح می‌کنند. وگرنه اینکه باید آن کارها را انجام داد بدیهی است. ▪️ اگر می‌خواهی خداوند عمر تو را طولانی گرداند، "فَصِل ذَوی اَرحامَک"؛ با خویشانت پیوند برقرار کن. صله رحم کن. 📋 مسئله خانواده و پیوند خانوادگی و استحکام در بنیان خانواده به شدت برای اسلام مهم و مورد تاکید است. اگر بنیان خانواده‌ها سالم و مستحکم باشد، جامعه راحت تر اصلاح می‌شود؛ چرا که بچه ها سالم تربیت می‌شوند و فضای جامعه سالم و آرام خواهد بود. ▪️ اگر می‌خواهی در قیامت با من محشور شوی، "سجده های طولانی در پیشگاه خداوند داشته باش" یعنی خلوت و همنشینی با خدای متعال داشته باش. 🔻همه ما نیاز به توحّد و خلوت داریم. نیاز به نشستن با خدا داریم. گاهی اوقات برخی چنان غرق در مسائل اجتماعی می‌شوند که این خلوت را فراموش می‌کنند. بدیهی است که باید فعالیت اجتماعی داشت، ولی انسان نباید این نیاز به خلوت را فراموش کند. 📍خیلی لازم است که انسان این ۱۲ فصل موجود در «آداب الصلوة» امام(ره) را بخواند. اگر این ۱۲ فصل را بخواند، کافیست یک هفته با توجه به دستورات باطنی حضرت امام نماز بخواند تا نماز واقعی را بفهمد. 🔹ما ابدیت در پیش داریم. اهمیتش در آن است که هر لحظه‌ی اکنون خود را ضرب در ابد کنید... 🔹پیامبر داشتند فضائل ماه مبارک رمضان و ثواب اعمال مختلف در آن را می‌فرمودند. امام علی علیه السلام از پیامبر پرسیدند: افضل اعمال در ماه رمضان چیست؟ حضرت فرمود: الوَرَعُ عَن مَحارِمِ الله: پرهیز از حرام های خدا... والسلام علیکم و رحمه‌الله @Heiat_Labbayk
هدایت شده از Ma.kashani
درس عبرت کاپیتان ماجرای هواپیمای اوکراینی از جمله رخدادهایی است که تا سالها درس عبرت با خود دارد. یکی از این نکات عبرت آموز و البته تلخ، اعلام نظر تخصصی کاپیتان شهبازی با سالها سابقه پرواز بود که با قاطعیت، هرگونه رخداد سازمانی را رد و سقوط هواپیما را یک حادثه معرفی کرد. اقدام آن روز کاپیتان که بی تردید نتیجه تجارب سالیان دراز خلبانی و اعتماد به فرآیندهای دقیق ناوبری و سازمانی بود پس از چند روز، حاصلی جز دلسردی و ناامیدی برای همه بویژه دلبستگان به نظام نداشت. کمتر کسی است که تردیدی در انگیزه خالص کاپیتان برای دفاع از کیان صنعت هوایی و ساختار دفاعی کشور داشته باشد اما اعتماد بیش از اندازه به ساختار و افراد در معرض خطا، چنین خطای بزرگتری را رقم زد که هم کاپیتان را به ضرب المثل تبدیل کرد هم اعتماد عمومی به سازوکارهای داخلی را مخدوش کرد به نحوی که امروز نیز جامعه در مواجهه با چالش های اجتماعی به سادگی قانع نمی شود. حکایت تلخ و همچنان مبهم زمین های ازگل و اظهارات و بیانیه های ابهام آفرین تر حوزه مربوط از یکسو منجر به گسترش بی اعتمادی جامعه به افراد و نهادهای عمومی گردیده و از سوی دیگر موجب دو قطبی حامیان و منتقدان آقای صدیقی و پرونده باغ ازگل شده است. در این میان، گروهی با فرض شخصیت معنوی و روحانی آقای صدیقی و اعتماد به نیت خیر ایشان کاپیتان وار به دنبال رد هرگونه شائبه احتمالی پیرامون ماجرا و نادیده گرفتن خطای رخ داده که سرمایه اجتماعی را به شدت مخدوش نموده است، هستند به حدی که در این تلاش خود از اتهام زدن به دیگران و بازیچه دشمن و سرویس های امنیتی بیگانه خواندن ایشان نیز ابایی ندارند و شگفت آنکه گمان می برند که بیانشان در افکار عمومی آنقدر نافذ است که با شهادت ایشان بر درستی ماجرا، پذیرش عمومی خواهد یافت. نکته در اینجاست که سرمایه اجتماعی یک فرایند بلندمدت است که در صورت ترک برداشتن، به سادگی ترمیم نمی شود و تاکید بر ویژگی های فردی یا نیات خیر آنان، امکان دعوت به مواجهه مومنانه با آن که در واقع دعوت به سکوت و نادیده گرفتن ماجراست را فراهم نمی کند. راهکار مسأله روشن است: سرعت بخشی به رسیدگی موضوع و اقناع افکار عمومی با بازگشت زمین ها به وضع سابق و روشن نمودن ابعاد حقوقی پرونده و رسیدگی به تخلفات رخ داده از هرکسی و پیگیری مجازات آنان در هر سطحی و مهمتر از همه پیوند نزدن هیچ فردی با اسلام و انقلاب و نظام و رهبری. مردم باید به این اعتماد برسند که در رسیدگی به این پرونده میان آقایان صدیقی و عزیزی و یاشار سلطانی و ... تفاوتی نیست و خطاکار در هر جایگاهی باید پاسخگوی رفتارش باشد. به کانال گاه نوشت های خط سبز بپیوندید. https://eitaa.com/sabzkhat