eitaa logo
محفل تبیین
1هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.9هزار ویدیو
42 فایل
شهادت جز با جهاد حاصل نمیشود.جهاد تبیین با تأسی به حضرت زهرا سلام الله علیها تبیین و تشریح :بیانات جاری و کتب حضرت آیت الله خامنه ای مدظله به میزبانی شهید اسماعیل دقایقی🌹 ارتباط با مدیر کانال @adminmahfel1
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💫ادامه آیه ۹ 💠 ﴿پوشانده شدن گناهان با ایمان و عمل صالح﴾ ذَلِكَ يَوْمُ التَّغَابُنِ وَمَنْ يُؤْمِنْ بِاللَّهِ وَيَعْمَلْ صَالِحًا يُكَفِّرْ عَنْهُ سَيِّئَاتِهِ ❓گويا یک سؤالی اینجا مطرح است که روز قیامت که یک چنین روز عظیمی است روز غَبن و روز حسرت است و انسان در روز قیامت این قدر حسرت میخورد پس ما که در دنیا قصور داشتیم بشر بودیم و بالاخره یک گناه هایی کرده ایم آیا مأیوس بشویم که نتوانستیم هیچ گناه نکنیم؟ میفرماید: ✅ نه بشر! اگر تو ایمان به خدا داشته باشی واقعاً خدا را قبول داشته باشی و به دنبال این باور و قبول راسخ عمل کنی کار کنی و از کار خسته نشوی بدان که روی آن خطاهایی هم که کردی پوشیده خواهد شد و خدا از آنها میگذرد... 👈 لذا میفرماید: «وَمَنْ يُؤْمِنْ بِاللهِ»؛ کسی که ایمان بیاورد به خدا یعنی انسان با یک باور راسخ و عمیق و واقعی خدا را قبول داشته باشد که در عمل انسان هم این چنین قبولی ظاهر بشود؛ «وَيَعْمَلْ صَالِحًا و کار شایسته و متناسب با آن ایمان را انجام بدهد؛ عمل کند آن هم نه عمل مطلق [بلكه] عمل صالح... 📌کار ملاک نیست بلکه کیفیت و جهت کار ملاک است مثلاً این افرادی که امروز با انقلاب میگویند: آقا ما آن زمانها تلاش کردیم؛ باید دید این تلاش چه جهتی داشته چه هدف و مقصدی داشته... ♦️آن حرکتی و آن عملی که دارای جهت گیری درست نیست ارزش ندارد؛ عمل مطلق مقبول نیست بلکه در نزد پروردگار عالی عمل صالح و شایسته مقبول است؛ عملی که از روی ایمان درست و تقوا ⬅️ إِنَّمَا يَتَقَبَّلُ الله خدا از آدمهای با تقوا قبول میکنم ؛ کار آن کسی که برای خاطر خدا دارد تحمل سختیها و رنجها را میکند و برای خاطر اهداف مقدس اقدام میکند ارزش دارد. لذاست که همه جا در قرآن وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ است آن عمل صالح، عمل شایسته و کاری که با هدف و جهت گیری و دلِ پاک انجام میگیرد، مورد قبول است. کسی اگر ایمان بیاورد و یک چنین عملی انجام بدهد 👈 «يُكَفِّرْ عَنْهُ سَيِّئَاتِهِ»؛ بدیهای او را خدای متعال میپوشاند وکفاره میدهد و صرف نظر میکند.. 💠 ﴿ضرورت وجود تناسب بین اعمال صالح و گناهان 🟣 سيّئات یعنی ⬅️ گناهان، بدیهای قابل اغماض و گناهان صغیره و کارهایی که از روی غفلت و جهالت انجام گرفته و نه گناه کبیره مثل غیبت و بدگویی و تهمت 👈 اینها را میپوشاند... 💎 این جوری نیست که خیال کنید که هر کار خوبی کارهای بد را از بین خواهد برد و خواهد شست؛ نه کار خوبِ بیشتر و بهتر عمل صالح و ایمان که اینها معیارهای عالی است میتواند سیئات را، گناهان کوچک را و بدیهای ناچیز را البته کم کند و از بین ببرد.... 💠 ﴿معنای پاک شدن گناهان﴾ ♦️این کار خلافی که این شخص انجام داده یک واقعیتی است که واقع شده؛ یعنی چه [اگر] کار خوب کرد این را از بین میبرد؟ 🔸بنده همیشه تشبیه میکردم مغفرت الهی و تکفیر الهی را یعنی کفاره دادن و صاف کردن بدیها و خرابیها را به خوب شدن زخم؛ این جراحتی که در دست انسان در پای انسان در بدن انسان به وجود می آید یک زخمی سر باز میکند و چرک و فساد به وجود می آورد وقتی میآید و گوشت تازه میآورد وقتی که انسان یک گناه انجام میدهد، و انسان مرهم میگذارد این [ جراحت بتدریج بـ روح انسان در اخلاقیات انسان و در عمل معنوی و قلبی انسان یک خللی وارد میشود؛] وقتی کار خوب انجام داد دوباره جبران میشود... 💠 "بهشت پاداش مومنان نیکوکار" 🟢 تمام موفقیتهای زندگی دنیا آن وقتی ارزش دارد که با آن موفقیت نهایی یعنی بهشت الهی یا رضوان الهی همراه باشد. ببینید این پس ذَلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ : آن بهشت الهی آن رضوان الهی آن است که فوز و موفقیت بزرگ است... ═┅═༅𖣔📗𖣔༅═┅┅ @mahfeletabeen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 ﴿دوزخ؛ جزای کافران﴾ 💫آیه ۱۰ وَالَّذِينَ كَفَرُوا وَكَذَبوا بِاياتنَا أَوْلَىكَ أَصْحَابُ النَّارِ خَلِدِينَ فِيهَا وَ بِئْسَ الْمَصِيرُ (۱٠) و کسانی که کفر ورزیده و آیات ما را تکذیب کرده اند آنان اهل آتشند [و] در آن ماندگار خواهند بود و چه بد سرانجامی است (۱٠) ♦️بعد ميفرمايد: «وَالَّذِينَ كَفَرُوا»؛ امّا آن کسانی که کافر شدند. حقایق الهی را در دنیا پوشاندند، نعمتهای الهی را کفران کردند، خدا را قبول نکردند که شیواترین و آشکارترین حقیقتهای جهان است. به انسانیت و صلاح انسانیت باور نیاوردند و کافر شدند «وَكَذَّبُوا بِآيَاتِنَا»؛ این نشانه هایی را هم که ما بر وجود خدا در دنیا اقامه کردیم تکذیب کردند در حالی که همه ی ذرّات عالم حاکی و گویای وجود ارزشهای الهی و وجود پروردگارند ، این چیز به این روشنی را انکار بکند و تکذیب بکند در حقیقت کوری خودش را امضا کرده. این کسانی که نشانه های الهی را تکذیب بکنند و انکار کنند وجود خدا را، أُولَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ»؛ آنها ياران آتشند؛ «خَالِدِينَ فِيهَا»؛ آنها هم خالدند... 🔻وَبِئْسَ الْمَصِيرُ»؛ بد مصیری است. ♦️ مصیر یعنی ⬅️ آنجایی که گردش و صیرورت انسان بالاخره او را به آنجا میرساند؛ یعنی آن سرانجامی که تحوّل انسانی او را در آن سرانجام قرار میدهد... 🔸بالاخره عاقبت بد عاقبتی است؛ [اگر] به زبان ساده‌ای بخواهیم معنا کنیم. این دوزخ آنها بد عاقبتی و بد وضعی است. بعد از آنکه این دو سه آیه هم درباره‌ی قیامت و وضع انسان بعد از مرگ و زندگی پس از مرگ روشن شد. یک حقیقت دیگری را از حقایق این عالم بیان میکند؛... ═┅═༅𖣔📗𖣔༅═┅┅ @mahfeletabeen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تغابن.mp3
زمان: حجم: 29.65M
🎧صوت جلسه هشتم تفسیر سوره تغابن 🎙سرکار خانم ملاصالحی (مدظله‌العالی) ┅═༅𖣔📗𖣔༅═┅ @mahfeletabeen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2FilesMerged_۱۴۱۲۲۰۲۴.mp3
زمان: حجم: 44.12M
🎙مباحثه بیانات (مدظله‌العالی) توسط خانم دقایقی ┅═༅𖣔📗𖣔༅═┅ @mahfeletabeen
🔷 شهید آوینی: «مردمان مسافر کاروان مرگند اما خود نمی دانند! مرگ کاروان دار سفر زندگی است و کجاوه ثابت می نماید اما کاروان در سفر است.» ═┅═༅𖣔🔆𖣔༅═┅ @mahfeletabeen