eitaa logo
محفل تا جمعه ظهور
286 دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
10.3هزار ویدیو
33 فایل
💎سلسله مباحث علمی و عملی مهدویت سخنران: حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسن باقری 📆 جلسات هفتگی : جمعه ها 🗣 از اذان مغرب و عشاء (همراه با نماز جماعت و زیارت عاشورا) 🎤 ۷-۸ 👈 منبر 📖 ۸:۳۰ - ۸ 👈 زیارت آل یس 🕌 ابتدای خ خراسان ، بن بست شهید یزدانی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🪐غَرَّارَةٌ، غُروْرٌ ما فِيْها، فانِيَةٌ فان مَنْ عَلَيْها، لا خَيْرَ فِي شَيْء مِنْ أزْوادِها إلاّ التَّقْوى. مَنْ أَقَلَّ مِنْها اِسْتَکْثَرَ مِمَّا يُؤْمِنُهُ وَ مَنْ اِسْتَکْثَرَ مِنْها اِسْتَکْثَرَ مِمّا يُوبِقُهُ وَ زالَ عَمّا قَلِيْل عَنْهُ 🌎دنيا بسيار فريبنده است و آنچه در آن است فريب و نيرنگ است، فناپذير است و هر کس در آن است نيز فانى مى شود، و همه زاد و توشه هاى آن، جز زاد و توشه تقوا، بيهوده است، هر کس به مقدار کفايت از مواهب دنيا قانع شود آرامش بيشترى به دست مى آورد، و آن کس که از آن بسيار طلبد وسيله نابودى خودرا بيشتر فراهم ساخته است (اضافه بر اين) آنچه را به دست آورده به زودى از دست او مى رود!» ✍ عاقل کسى است که از آن به مقدار کم (به اندازه کفاف) قناعت کند تا اسباب امنيّت خاطر فراهم سازد چرا که آنها که فزون طلبند براى حفظ اين فزونى خود را در معرض آفات فراوان قرار داده و عوامل بدبختى و نابودى خويش را به دست خويش فراهم مى سازند. 📘 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 🌴کانال نهج_البلاغه(ادای‌حقِ‌کلام) eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f ╚════🍃🌸═══╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪐فرق جايگاه زبان عاقل و احمق ▫️لِسَانُ الْعَاقِلِ وَرَاءَ قَلْبِهِ، وَقَلْبُ الاَْحْمَقِ وَرَاءَ لِسَانِهِ 🟤زبان عاقل پشت قلب او قرار دارد در حالى که قلب احمق پشت زبان اوست» ✍اشاره به این که انسان عاقل نخست اندیشه مى کند سپس سخن مى گوید در حالى که احمق نخست سخن مى گوید و بعد در اندیشه فرو مى رود به همین دلیل سخنان عاقل حساب شده، موزون، مفید و سنجیده است; ولى سخنان احمق ناموزون و گاه خطرناک و بر زیان خود او. 📘 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 🌴کانال نهج_البلاغه(ادای‌حقِ‌کلام) eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f ╚════🍃🌸═══╝
❀ ﴾﷽﴿ ❀ 📓خطبه 193 نهج البلاغه 🔻خطاب به همام سفارش به پرهیز کاران 💠 آنها به کسانى مى مانند که بهشت را با چشم خود ديده و در آن متنعم اند 💠 و همچون کسانى هستند که آتش دوزخ را مشاهده کرده و در آن معذّبند! 💠قلبهاى آنها اندوهگين و مردم از شرّشان درامانند. 💠 اندامشان لاغر و نيازهايشان اندک و نفوسشان عفيف و پاک است. 💠 آنها براى مدتى کوتاهى در اين جهان صبر و شکيبايى پيشه کردند و به دنبال آن آسايشى طولانى نصيبشان شد. 💠 اين تجارتى پر سود است که پروردگارشان براى آنها فراهم ساخته است. 💠 دنيا (با جلوه گريهايش) به سراغ آنها آمد; ولى آنها فريبش را نخوردند و آن را نخواستند. 💠 دنيا مى رفت که آنها را اسير خود سازد ولى آنان به بهاى جان، خويش را از اسارتش آزاد ساختند!    ‌🗓یک شنبه 22 مرداد1402 اینجا گذری بر قدمگاه شهیدان است👇 🆔 @Rahianenoor_News
❀ ﴾﷽﴿ ❀ 📓فرازدوم از خطبه 193 نهج البلاغه 🔻درباره پرهیزگاران 💠اما شب هنگام بر پاى خود (به نماز) مى ايستند و آيات قرآن را شمرده و با تدبر مى خوانند 💠 به وسيله آن، جان خويش را محزون مى سازند و داروى درد خود را از آن مى طلبند. 💠 هنگامى که به آيه اى مى رسند که در آن، تشويق است (تشويق به پاداشهاى بزرگ الهى در برابر ايمان و عمل صالح) با اشتياق فراوان بر آن تکيه مى کنند و چشم جانشان با علاقه بسيار در آن خيره مى شود 💠 و گويى آن بشارت را در برابر چشم خود مى بينند 💠 و هنگامى که به آيه اى مى رسند که بيم و انذار در آن است (انذار در برابر گناهان) گوشهاى دل خويش را براى شنيدن آن باز مى کنند 💠 و گويى فريادها و ناله هاى زبانه هاى آتش دوزخ در درون گوششان طنين انداز است! 💠 آنها قامت خود را در پيشگاه خدا خم مى کنند (و به رکوع مى روند) 💠و پيشانى و کف دست ها و سر زانوها و نوک انگشتان پا را (به هنگام سجده) بر زمين مى گسترانند و آزادى خويش را از پيشگاه خداوند متعال درخواست مى کنند.    ‌🗓دوشنبه 23مرداد1402 اینجا گذری بر قدمگاه شهیدان است👇 🆔 @Rahianenoor_News
❀ ﴾﷽﴿ ❀ . فراز سوم از خطبه 193 نهج البلاغه 🔻🌟صفات پرهیزگاران 💠پرهيزگاران به هنگام روز دانشمندانى بردبار و نيکوکارانى با تقوا هستند 💠 ترس و خوف (در برابر مسؤوليتهاى الهى) بدنهاى آنها را همچون چوبه هاى تير، تراشيده و لاغر ساخته است، آن گونه که بينندگان (ناآگاه) آنها را بيمار مى پندارند 💠 در حالى که هيچ بيمارى در وجودشان نيست 💠 و گوينده (بى خبر وغافل) مى گويد: افکارشان به هم ريخته و بيمار دل اند 💠 در حالى که انديشه اى بس بزرگ با فکر آنان آميخته است. از اعمال اندک، خشنود نمى شوند 💠و اعمال فراوان خود را زياد نمى شمارند، بلکه پيوسته خود را (به کوتاهى و قصور) متّهم مى سازند، و از اعمال خود نگرانند 💠 هر گاه يکى از آنها را مدح و ستايش کنند. از آنچه درباره او گفته شده به هراس مى افتد 💠 و مى گويد : من از ديگران نسبت به خود آگاه ترم و پروردگارم به اعمال من از من آگاه تر است. 💠بارالها! مرا به جهت نيکيهايى که به من نسبت مى دهند مؤاخذه مفرما! 💠 و مرا برتر از آنچه آنها گمان مى کنند قرار ده و گناهانى را که من دارم و آنها نمى دانند ببخش!    ‌🗓سه شنبه 24 مرداد1402 اینجا گذری بر قدمگاه شهیدان است👇 🆔 @Rahianenoor_News
21.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شفای قطع نخاعی - یا صاحب الزمان (ع) ادرکنی
✅ حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره برای شفای بیماران دستورالعمل ذیل را تأکید می‌فرمودند : 🔸 مریض پس از نماز صبح دو رکعت نماز حاجت بخواند و پس از آن سه مرتبه بگوید: 🔹اللَّهُمَ اشْفِنِي بِشِفَائِكَ، وَ دٰاوِنِي بِدَوَائِكَ، وَ عَافِنِي [بِعَافِیَتِكَ] مِنْ بَلَائِكَ، فَإِنِّي عَبْدُكَ وَ ابْنُ عَبْدِكَ. 🔸خدایا، مرا به شفای خود شفا ده و به دوای خود دوا ده و از بلایت عافیتم بخش؛ چرا که من بندۀ تو و فرزند بندۀ توام. 🔹 پس از آن یک بار بگوید: «بِحُرْمَةِ الإمامِ الکاظِم علیه‌السلام». 📚 بهجت‌ الدعاء ، ص٣۴٩ 📖 @moogharrabon
غسل جمعه در شب جمعه(پنجشنبه) ، صحیح است؟ ✅پاسخ غسل جمعه؛ از سنت‌های مورد تأکید پیامبر خدا(ص) بوده و در احادیث معصومین(ع) بر انجام آن سفارش شده است. در کتب فقهی نیز، غسل جمعه یکی از غسل‌های مستحب شمرده شده است که وقت انجام آن، از اذان صبح روز جمعه تا ظهر آن است و بهتر است نزدیک ظهر به جا آورده شود. پس اگر تا ظهر انجام نشد، بهتر است بدون نیّت ادا یا قضا و به قصد ما فی الذّمه، تا غروب روز جمعه انجام شود. حتی اگر فرد، در روز جمعه غسل را انجام نداد، مستحبّ است از صبح شنبه تا غروب، قضاى آن‌را به جا آورد. شایان ذکر است، کسى که می‌‌ترسد آیت الله وحید: (کسی که می‌داند). در روز جمعه آب پیدا نکرده و موفق به انجام غسل جمعه نشود، می‌تواند روز پنج‌شنبه غسل را انجام دهد، بلکه اگر در شب جمعه غسل را رجاءً (و به امید رسیدن به ثواب) به جا آورد، صحیح است. بنابر این انجام غسل در شب جمعه نیز به امید ثواب صحیح است. 📖 @moogharrabon
برخی از مکروهات لباس نماز گزار👆🏻 📖 @moogharrabon