eitaa logo
🎇تماشاگه راز🎇
116 دنبال‌کننده
553 عکس
240 ویدیو
31 فایل
مدعی خواست که آید به تماشاگه راز دست غیب آمد و بر سینۀ نامحرم زد حافظ غزل ۱۵۲ ایدی مدیر صفحه: @s_m_a57 @majaleezendegi
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷🌷🌷 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
💢انتشار بوی گند همراه قال الإمام عليّ عليه السلام: صُحبَةُ الأَشرارِ تَكسِبُ الشَّرَّ، كَالرّيحِ إذا مَرَّت بِالنَّتِنِ حَمَلَت نَتِنا 🌿🌿🌿 همنشينى با بدان، بدى به دنبال مى آورد، همان گونه كه باد اگر بر چيز گَنديده بوَزَد، با خود، بوى گند مى بَرَد. 📚غرر الحكم : ح ۵۸۳۹ @majalezendegi
💫 ❣ دعای حضرت مادر "سلام‌الله‌علیها" در روز ؛ ـ خدایا مراقبم باش ؛ با همان چشمانت ، که نمی‌خوابند! با همان ستونِ قدرتت ، که دیده نمی‌شود! 🔅و با تمام اسمهای قشنگت که هرکدام عظمتی‌ جداگانه‌اند! 💫 بر محـمّــد و آلش درود فرست؛ مراقبم باش ، که اگر غیر از تو کسی مراقبم باشد ؛ تلف میشوم! و عیبهایم را بپوشان ، که اگر غیر از تو ، بپوشاند ، فاش می‌شود! و تحقق همه‌ی آنچه از تو خواسته‌ام را آسان کن، 💠 که تو ؛ هم نزدیکی و صدایم را خوب می‌شنوی ، و هم زود اجابتشان می‌کنی! @rahighemakhtoom
قال الإمام عليّ عليه السلام: مَن لَم تَكُن مَوَدَّتُهُ فِي اللّه ِ فَاحذَرهُ فَإِنَّ مَوَدَّتَهُ لَئيمَةٌ، و صُحبَتَهُ مَشومَةٌ حضرت علی علیه السلام می فرمایند: از كسى كه دوستى اش در راه خدا نباشد، دورى كن؛ چرا كه دوستىِ او پست، و همنشينى اش بدشگون است. غرر الحكم : ح ۸۹۷۸
📌موقعیت های غیر ساکن درخت خاری سر راه مردمان کاشته بود.در برابر رهگذران که کندن آن درخت از او طلب می نمودند آنان را به فردایی موهوم حوالت می کرد! خاركن در سستى و در كاستن خاربن در قوت و برخاستن آری! تا که دستت می رسد کاری بکن و نیکو فرمود : نیست فردا گفتن از شرط طریق پ ن: قصه حکایت من و مایی است که یوم الحسره خواهند فهمید چه فرصت ها که از دست نداده اند. و آن روز دیگر جبرانی و ترمیمی در کار نخواهد بود. 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
آزمون های زندگی قال الإمام عليّ عليه السلام: إيّاكَ أن تُحِبَّ أعداءَ اللّه ِ أو تُصفِيَ وُدَّكَ لِغَيرِ أولِياءِ اللّه ِ، فَإنَّ مَن أحَبَّ قَوما حُشِرَ مَعَهُم مبادا دشمنان خدا را دوست بدارى يا دوستى ات را براى غير دوستان خدا خالص كنى؛ چرا كه هر كس مردمانى را دوست بدارد، با آنان محشور مى گردد. غرر الحكم : ح ۲۷۰۳
🎇تماشاگه راز🎇
. 🔰 دختری مثل پدر 💠 در آن جلسات رسمی که گریه نمی کردند! شما تاریخ طبری را بخوانید، آنچه مرحوم مفید نقل کرده بخوانید؛ آن آخرها (رقّت و بکت)*! وقتی خیلی نمک به زخم او زدند، آنجا طبری دارد که (رقّت و بکت)؛ و گرنه در کمال شهامت ... ‌، ابن زیاد گفت: (من هذه المتنکّره او المتکبّره)، گفتند: (هذه زینب بنت علی بن ابی طالب)*. اینکه می بینید می گویند زینب مثل علی حرف می زند، نه تنها در فصاحت و بلاغت زبانی، محتوایش هم همین است! شما می بینید در نامه های رسمی علی (سلام الله علیه) برای معاویه می نویسد: (ما للطّلقاء و ابناء الطّلقاء)*، به شما که طُلقاء و ابناء طلقاء هستید، نمی رسد که در مسائل اسلامی وارد بشوید! همین حرف علی را زینب در شام گفت: (ا من العدل یابن الطّلقاء)*! این مثل علی دارد حرف می زند؛ شما بروید خطبه های را نگاه کنید، سخنرانی زینب هم نگاه کنید. می دانید در شام، چوب خیزران در دست یزید است، سر مطهر حسین هم جلوست؛ این زن برخاسته، (ا من العدل یابن الطلقاء)!! فرمود: شما آزاد شده ما هستید، شما بردگانی بودید، ما شما را آزاد کردیم؛ این حرف چه کسی است؟ این حرف یک (( امیر )) است یا ( اسیر )؟! حالا بازوها بسته است، امّا است!! می بینید مثل خطبه های حضرت امیر حرف می زند؛ (ما للطلقاء و ابناء الطلقاء)، شما آزاد شده های ما هستید، به شما چه درباره این گونه از مسائل حرف می زنید؟! این نامه حضرت امیر در است. همین پیام را وجود مبارک زینب کبری در شام گفته است؛ (ا من العدل یابن الطّلقاء)! این که حرف اسیر نیست! در کوفه آنجور در جوابِ (کیف رایت صنع الله باخیک)، فرمود: (ما رایت الا جمیلاً)*؛ این بر اساس است. نفرمود ما صبر می کنیم یا به ما خوش گذشت؛ فرمود: ما به جز خوبی چیزی ندیدیم! این حصر است، این دو جمله است! (ما رایت الا جمیلاً)، ما ( جز ) خوبی چیزی ندیدیم. بعد (ابن زیاد) گفت: دلم خنک شده که ریشه شما را قطع کردم*، به واسطه این حرف ها که زد و زد، این حرف ها دیگر حرف هایی نیست که جواب داشته باشد؛ آنجاست که وجود مبارک زینب کبری (رقّت و بکت). این در کوفه، آن هم در شام! --------------------------------------- 📌 الارشاد للمفید / جلد ۲ / صفحه ۱۱۶ 📌 همان / صفحه ۱۱۵ 📌 نهج البلاغه / نامه ۲۸ _ (الی معاویه جواباً) 📌 بحار الانوار / جلد ۴۵ / صفحه ۱۵۸ 📌 همان / صفحه ۱۱۵ و ۱۱۶ 📌 الارشاد للمفید / جلد ۲ / صفحه ۱۱۶ 📋 نماز جمعه قم 📆 مصلی قدس ؛ ۱۳۸۴/۱۱/۲۸ @majalezendegi
. 🔰 بهشت او... مَن یَخرُج مِن بَیتِهِ مُهاجِراً الَی الله وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدرِکهُ المَوتُ فَقَد وَقَعَ اجرُهُ عَلَی الله. 🔹یک احتمال این است که این هجرت، هجرت از خود به خدا باشد. «بیت» نفس خود انسان باشد، طایفه‌ای هستند که خارج شدند، هجرت کردند از «بیت» شان، از این بیت ظلمانی، از این نفسانیت:‏‏ مُهاجِراً الَی الله وَ رَسُولِهِ؛ تا رسیدند به آنجایی که «ادرَکَهُ المَوتُ»؛ به مرتبه‌ای رسیدند که دیگر از خود چیزی نیستند، «موت مطلق»، و اجرشان هم عَلَی الله است؛ اجر دیگری [در کار نیست]، دیگر بهشت مطرح نیست، دیگر تنعمات مطرح نیست، فقط الله است. @majalezendegi 📚 کتاب تفسیر سوره حمد، ص۱۱۷.
🔰آزمون زندگی الإمامُ عليٌّ عليه السلام المَكارِمُ بالمَكارِهِ، الثَّوابُ بالمَشَقَّةِ دستیابی به اخلاق کریمانه باناخوشایندی همراه است و رسیدن به ثواب الهی با رنج و دشواری . 📚غرر الحكم : ۴۳ ـ ۴۴ 🌷🌷🌷 @majalezendegi