eitaa logo
مجید پاک‌نیت (صریح‌القلم)
42 دنبال‌کننده
629 عکس
358 ویدیو
9 فایل
طلبه سطح ٣ حوزه کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی ارتباط با ادمین @majid_pakniyat_96
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الحمدالله الذی جعلنا من التمسکین بولایة امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام عیدتان مبارک 🌹🌹
❤️به حال سجده بیفتم به احترام علی خوشا دمی که بمیرم به زیر گام علی به گنبد و به ضریح و به حرمت نجفش علی امام من است و منم غلام علی قسم به وعدهٔ شیرین «من یمت یرنی» که ایستاده بمیرم به احترام علی❤️
پیام زیر به درخواست یکی از مخاطبان درج شده و انتشار آن به منزله تایید نیست. 👇
💐 به مناسبت عید سعید غدیر، 💥 مهلت ثبت‌نام در مسابقه عظیم فرهنگی «نوش دارو»، فقط ۳ روز دیگر ‼️ ♨️ با محوریت روابط دختر و پسر ♨️ 🎁 همراه با ۳۰ میلیون تومان جایزه نقدی شامل: 💳 ۱۴ کارت هدیه یک میلیون تومانی برات نفرات برتر 💳 ۱۲ کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی برای نفرات برتر 💳 ۵۰ کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی به قید قرعه برای کسانی که حداقل نصف نمره آزمون را کسب کنند 📆 تاریخ برگزاری مسابقه:‌ ۳۱ تیر ماه ✅ دانلود نسخه PDF مقاله، ثبت‌نام در آزمون و کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک: 🌐 https://zil.ink/noosh_daroo 🔺 @RooyinDezh
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
✔️ رفقای فعال در گروه های مجازی! لطفا آنچه را در پی می‌آید، کسی به خود نگیرد؛ یک تذکر عمومی و از جمله به خود بنده است: هر گروه هدفمند با برنامه‌ای، پیش از هر کار باید دارای استراتژی(راهبرد) و سپس تاکتیک (راهکار) مناسب برای تحقق آن استراتژی باشد. راهبردها خود می‌توانند به دو دسته کلی(دایمی) و مقطعی تقسیم شوند؛ که دومی نیز طبعا در راستای و ذیل اولی باید تعریف شود. برای دستیابی به راهبردهای مقطعی، نیازمند رصد علمی و دقیق فضای رسانه‌ای کشور و در صورت امکان خارج، و اینکه در هر مقطع، تمرکز دشمنان روی کدام مسائل و موضوعات خاص است، و تهیه مطالب مناسب در ارتباط با آنها هستیم. همچنین باید توجه داشته باشیم که دشمن ما را به مسائل فرعی و کم‌اهمیت مشغول و از مسائل اصلی غافل نکند، یا خود گرفتار یا سرگرم بحثهای بی‌حاصل یا کم‌اهمیت بین خودمان نشویم. 👈 همچنین، هنگامی که مطلبی بین خودمان (مخصوصا گروه های خانوادگی و دوستانه) مورد بحث قرار می‌گیرد، خیلی زود به آن فیصله بدهیم، تا ذهنها برای توجه به مسائل مهم دیگر خالی و آماده شود. در گروه لازم است دوستانی که به نظر می‌رسد بیش از بقیه بر فضای رسانه‌ای اشراف دارند، این رصد را انجام دهند و سپس جمع را به پرداختن به آنها متوجه ودعوت کنند. دیگران نیز هرگاه شاهد خروج گرو ها از اهداف مهم و توقف در مسائل کم‌اهمیت و فرعی می‌شوند، مشفقانه و مودبانه تذکر دهند. 👈 مراقب وقت و عمر و ایمان و آرامشتون باشید. هیچ بحث و گفتگویی ارزش تحت شعاع قرار دادن آرامش و ایمان من و شما را ندارد.
🔺نگران آقای خامنه ای نباش! عزیزی نقل میکرد: در بهشت زهرا تهران بودم، پیرمرد با صفایی دیدم که با ادب خاصی بالای این مزار ایستاده و دعا میخونه، نگاهم بهش بود و مدتها که دور زدم دیدم دست به سینه هنوز بالای مزار هست، بعد پایان دعا و ذکر متوجه من شد. صدام کرد و گفت: پسرم ازت میخوام هروقت اومدی برای این شهید فاتحه بخونی. گفتم چشم، میشه خواهش کنم دلیلش رو بگید. گفت من سالها بود بعد از فتنه۸۸ برای حضرت آقا و سلامتی جسمی و تعرض احتمالی به جانشان خیلی نگران بودم و اضطراب درونی داشتم، روزی شهیدی با همین شمایل به خوابم اومد و شماره ردیف و قطعه هم بهم گفت. ازم پرسید چرا نگران آقای خامنه‌ای هستی؟! نگران نباش من خودم محافظش هستم. بار اول توجهی به خواب نکردم تا اینکه دوباره همان خواب تکرار شد، همان هفته پنجشنبه با حفظ کردن شماره ردیف و قطعه اومدم بهشت زهرا و دقیقا همان چهره رو روی قبر دیدم، دیدم تو توضیحات شهید نوشته «محافظ رئیس جمهور محترم حجت الاسلام سید علی خامنه‌ای». از اون موقع به بعد دیگه خوفی از تعرض به جان آقا ندارم و‌ در عوض مدام به این شهید سر میزنم و دعاگوش هستم، به هرکسی هم که بتونم میگم. @hamsafaranmohbanalreza (🇮🇷💚🌷🙏 )
هدایت شده از منور
چند روزی است که فرح پهلوی ، کمونیستها و هم جنسگرایان ایرانی ، روزنامه های سازندگی و اعتماد و شرق ، شبکه سعودی اینترنشنال ، مجمع فضلای اصلاح طلب ، محجبه های سکولار ، برخی مدیران اندیشمند دولتی و قضائی ، بعضی ائمه جمعه روشنفکر ، عده ای از طلاب نوگرا ، اراذل و اوباش ، بی بی سی فارسی و شبکه من وتو ، عدالتخواهان ضدانقلاب و صدها فرد حقیقی و حقوقی دیگر در یک موضوع هم کلام شده اند و آن دشمنی با " گشت ارشاد" و مطالبه نابودی و حذف آن است! چنین اجماع نظری درباره یک موضوع در تاریخ مملکت ما بی نظیر است و نشان می دهد که چگونه مخالفت با اجرای حکم الهی حجاب در سطح جامعه ، نقاط مشترک این افراد و مجموعه های به ظاهر متفاوت را آشکار کرده است! در واقع " گشت ارشاد" مانند یک شاخص، موجب تفکیک مومنان به احکام الهی از مخالفان اجرای شریعت در جامعه شده است! جالب اینجاست که در واقعیت، فعالیت قابل توجه و جدی از گشت ارشاد مشاهده نمی شود اما حمله و تهاجم هماهنگ به آن بر اساس جوسازیهای فضای مجازی رخ می دهد، یعنی بسیاری از مخالفان و منتقدان به ظاهر خودی و صاحب مقام و موقعیت در جامعه ( فلان آیت الله یا واعظ مشهور ، مسئول ستاد نهی از منکر در استان بهمان و....) به محض دیدن یک فیلم یا چند تصویر در فضای مجازی و تحت تاثیر بازتابهای مجازی آن ، حکم «اعدام» گشت ارشاد را صادر می کنند و اگر از آنها بپرسی تکلیف «ان جائکم فاسق به نباء فتبینوا» چه می شود تو را به گوشی تلفن همراهشان دلالت می کنند! بعید است حتی ۵ درصد از مخالفان گشت ارشاد به چشم خود خشونت و اهانت ماموران پلیس نسبت به زنان و دختران بی حجاب را دیده باشند و تکلیف خارج نشینان هم که معلوم است!! در این میان آن چه که اصلا مورد توجه قرار نمی گیرد این نکات است : بی حجابی جرم مشهود است و فرد بی حجاب بر مبنای قانون، مجرم محسوب می شود و پلیس بر اساس وظیفه ذاتی خود موظف به برخورد قانونی با مجرمان است. اکثریت مجرمان در هنگام جلب و دستگیری ، در برابر ماموران قانون مقاومت می کنند و طبیعی است که پلیس نمی تواند با نوازش یا التماس، چنین مجرمان را به مراکز انتظامی دلالت کند! ( تصور کنید فلان منبری مشهور و مدرن! با دیدن تصاویر شلیک ماموران آگاهی به یک سارق یا قاتل فراری فتوا بدهد که دل ما از اقدامات پلیس خون است و پلیس آگاهی حرکت زشتی انجام می دهد و.....) بنا به بیان صریح حضرت امام، فلسفه تشکیل حکومت اسلامی اقامه احکام شریعت است و اگر بنا باشد که ج.ا.ا در برابر رفتارهای خلاف شرع سکوت اختیار کند فلسفه تاسیس خود را زیر سوال برده است! از فردا اگر مادران افراد مجرم ( سارقین ، کلاهبرداران و....) با گریه جلوی خودروی پلیس را گرفته و ناله سوزناک " بچه ام مریض است" سر دهند پلیس باید مجرم را آزاد کرده و از او و خانواده اش دلجویی کند! اتاق فرمان مخالفت با گشت ارشاد به خوبی می داند که چه می کند و کدام پایه از نظام و انقلاب را نشانه رفته است! این مغزهای متفکر ساکن لندن و پاریس، به دنبال عادی سازی ارتکاب حرام در جامعه و سکولار کردن جمهوری اسلامی اند و دستورات خود را در فضای مجازی صادر می کنند و با تحریک احساسات عناصر مغرض ، بی اعتقاد ، بیسواد یا ساده اندیش داخلی بوسیله چند دقیقه فیلم و البته آتش تهیه سنگین از سوی ارتش خارج نشین (بهائیان ، سلطنت طلبان ، مجاهدین خلق و مارکسیستها و...) فتوای نابودی گشت ارشادی که عملا وجود ندارد را از زبان اشعری های پرتعداد و خوش بیان داخلی صادر می کنند! در این میان هیچ کس به این نکته مهم توجه نکرده که اگر یکی از قوای سه گانه به وظیفه قانونی و شرعی خود در به روز آوری و بازنویسی قانون حجاب و عفاف و نحوه مواجهه پلیس با جرم «بی حجابی» عمل کرده بود به هیچ عنوان نیاز به دستگیری افراد بی حجاب نبود و با سازوکارهای ساده تری امکان اعمال قانون درباره این مجرمان فراهم می آمد! «دکتر صادق کوشکی»
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
📸 | دشمنی رضاخان با نام امام حسین 🗓 به مناسبت ۴ مرداد ماه، سالمرگ رضا خان 📱 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از روشنگری
📷 با همین اشک ها، سیل بپا می‌کنیم 🏴 @Roshangari_ir
خدایا ثروث چشمانم گوهر اشک بر حسین فاطمه (ع) است...
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 | اگر‌این عزاداری ها نبود ما اصلا با دین آشنا نبودیم 🔺 علیه‌السلام 🏴 @mesbahyazdi_ir
جوانان بنی هاشم بياييد...
چرا میگوییم: *بأبی انت و اُمی یا حسین* یک موقع من به ذهنم می آمد که چرا دائما می گوییم «بِأَبِي أَنْتَ‏ وَ أُمِّي‏»؟ این چه حرفی است؟! خوب از کیسه خودت خرج کن! چرا میگویی پدرم و مادرم به فدای تو؟! اهل و عیالم به فدای تو؟! بعد یک آقایی، یک داستانی را نقل کرد و متوجه شدم اصلا مسئله چی است. نقل میکرد که شخصی هر روز زیارت عاشورا میخواند و در زیارتش عرضه می داشت: «بِأَبِي أَنْتَ‏ وَ أُمِّي». یک روز که این زیارت را نخواند، پدر و مادرش در خواب آمدند و از او گلایه کردند که امروز چرا برای ما دعا نکردی؟ 🌟 این دعاست؛ بهترین دعا برای پدر و مادر این است که فدای امام حسین بشوند. ما اگر فدای امام حسین نشویم فدای دنیا می شویم. اگر کسی با امام حسین همراه نشود، فدای دستگاه شیطان خواهد شد. آنهایی که خودشان را به امام حسین رساندند بهشتی شدند. جاودانه شدند. این بهترین دعاست. در زیارت جامعه کبیره  از معصومین (ع) چنین میخواهیم «بِأَبِی أَنْتُمْ وَ أُمِّی وَ نَفْسِی وَ أَهْلِی وَ مَالِی» یک کاری بکن پدر و مادر من، اهل و عیال من، مالم و همه هستی ام را فدای تو کنم. .  🌟جبهه سید الشهدا  تماما نفع است و هیچ ضرری در آن نیست! جبهه دشمن هم تماما ضرر است. مگر اصحاب عاشورا  ضرر کردند؟ بله، غنایم طرف دشمن بود؛ به حسب ظاهر فتوحات و پیروزی ها آن طرف بود، ولی واقعا کدام ضرر کردند؟ 👈 جبهه حق همیشه همینطور بوده! الان هم سختی و عسر هست، ولی «إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْراً» خدای متعال در در دل همین سختیها، برای مومنین گشایش می کند. آنهایی که از وسط این سختی رد نمی شوند، برای همیشه در عسر می مانند؛ اما آنهایی که با حضرت راه می روند، از وسط این سختی به یُسر میرسند. (استاد سید مهدی میرباقری . شب ۴ محرم)
هدایت شده از وحید یامین پور
🔸️تحلیل راهبردی در تبیین ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین در بیان حضرت آیت‌الله سیّدعلی خامنه‌ای: [۱]. نه می‌توانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیه‌السّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را می‌طلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچ‌کدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند. [۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجام‌دادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچ‌کس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد. [۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد می‌شوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمی‌رود، امّا گاهی هم مردم، فاسد می‌شوند، هم حکومت‌ها، هم علمای دین، به‌طوری‌که حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض می‌کنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا به‌تعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمین‌کنندۀ زنده‌شدنِ اسلام» است، بعد از آن‌که مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبین‌رفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، به‌جایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟! [۴]. افزون‌بر‌این‌که باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدای‌متعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمی‌بخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهم‌بودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمی‌کند، بلکه این انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاین‎‌رو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی. [۵]. در زمانِ امام حسین - علیه‌السّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» به‌وجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمی‌کرد، چنان‌که اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون به‌عنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمی‌خواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد می‌کند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر می‌گذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسان‌ها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالی‌که اگر در زمانِ معاویه، امام حسین می‌خواست قیام کند، پیامِ او دفن می‌شد؛ زیرا سیاست‌ها به‌گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاین‌رو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد. [۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» است. [۷]. آن حضرت در مناسبت‌های مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتی‌که اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد. وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي‏ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم‌، قیام نكردم، به‌یقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و می‌خواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم على‌بن‌ابى‌طالب رفتار می‌نمایم. وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مى‌خوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند. (در خطبه‌های نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴). ✅@yaminpour
قصه ما به سر رسید، اما؛ این جنگ تا صبح قیامت پایدار است بر خلق عالم حق و باطل آشکار است این نکته در فریاد خون هر شهیدی است ای اهل عالم! کی حسینی، کی یزیدی است؟
مرگ بر فتنه‌گر؛ چه در حصر، چه در قصر. فتنه شاید، روزگاری اهلِ ایمان بوده باشد آه! این ابلیس شاید، روزی انسان بوده باشد فتنه شاید، در لباسِ میش، گرگی تیزدندان در لباسی تازه شاید، فتنه چوپان بوده باشد فتنه شاید، کُنجِ پستوی کسی، لای کتابی؛ فتنه لازم نیست حتماً، در خیابان بوده باشد فتنه شاید، در صفِ صِفّین می‌جنگیده روزی فتنه شاید، در زمانِ شاه، زندان بوده باشد! فتنه شاید، با امام از کودکی همسایه بوده یا که در طیّاره‌ی پاریس- تهران بوده باشد فتنه شاید، تابی از زُلفِ پریشانِ نگاری فتنه شاید، خوابی از آن چشم فتّان بوده باشد فتنه شاید، این‌که دارد شعر می‌خواند برایت؛ وا مصیبت! فتنه شاید، از رفیقان بوده باشد ذرّه‌ای بر دامنِ اسلام، نَنْشیند غباری نامسلمانی اگر، همنامِ سلمان بوده باشد دوره‌ی فتنه‌ست آری، می‌شناسد فتنه‌ها را آن‌که در این کربلا، عبّاس دوران بوده باشد فتنه خشک و ‌تر نمی‌داند، خدایا وقتِ رفتن کاشکی دستم به دامان شهیدان بوده باشد
فتنه خشک‌تر نمی‌داند، خدایا! وقت رفتن کاشکی دستم به دامان شهیدان بوده باشد
حاج حسین همدانی (ره) از جمله خواصی بود که دینش را به دنیایش نفروخت و در این راه از ملامت ملامت‌گران و فتنه‌گران نترسید؛ او از جان و آبرویش در راه سربازی دین و امنیت مردم گذشت؛ یک روز در تهران در مقابل کفتارهای فتنه‌گر قیام کرد؛ و یک روز در دمشق علیه کفتارهای تکفیری ایستاد. بی‌خود نیست که گفته‌اند وقتی کفتارها شادی می‌کنند بدان شیری از دنیا رفته است.
🔶 در واتساپ چه خبره؟
ضارب یا با نقشهٔ کاخ سفید او را زده یا فی سبیل الله؛ در هر صورت: اولا برای منافقان، براندازان، مزدوران و ، یک پایان تلخ بهتر از تلخی بی‌پایان است؛ ثانیا آنها بعد از مرگشان در جهنم «رانیِ زهر هلاهل با تکه‌های طبیعی زقّوم» نوش جان خواهند کرد. 😁 و در قیامت چه بد عاقبت و جایگاهی خواهند داشت؛ به فرمایش قرآن کریم: «لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا مُعْجِزِينَ فِي الْأَرْضِ وَمَأْوَاهُمُ النَّارُ وَلَبِئْسَ الْمَصِيرُ؛ ﮔﻤﺎﻥ ﻣﻜﻦ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻛﺎﻓﺮ ﺷﺪﻧﺪ [ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﻴﺴﺮ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ] ﻋﺎﺟﺰ ﻛﻨﻨﺪﻩ [ﺧﺪﺍ] ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﺑﺎﺷﻨﺪ [ﺗﺎ ﺑﺘﻮﺍﻧﻨﺪ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﺮﺱ ﻗﺪﺭﺕ ﺍﻭ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺭﻭﻧﺪ]؛ ﻭ ﺟﺎﻳﮕﺎﻫﺸﺎﻥ ﺁﺗﺶ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﺑﺪ ﺟﺎﻳﮕﺎهی ﺍﺳﺖ (سوره نور، آیه ۵٧).
هدایت شده از وحید یامین پور
🔸️تحلیل رهبر انقلاب از فتوای ارتداد سلمان رشدی: شاید شماها ندانید، ولی من دیده بودم؛ چون مجلات را برای من میآورند. یکی، دو ماه بود که این کتاب در مطبوعات دنیای غرب - مخصوصاً مجلات امریکایی - آن چنان تبلیغ میشد که هر کسی نگاه میکرد، میفهمید این یک توطئه است. لزومی ندارد که یک کتاب را - هرچند هم که خوب باشد - این‌قدر بزرگ کنند، در مجلات بنویسند، راجع به آن رپرتاژ بدهند، از فروشش بگویند، از ناشرش بگویند، از مطالبش بگویند، خلاصه کنند و عکس و فیلم بگیرند، این‌جا و آن‌جا پخش کنند و همه به مسلمانان بخندند! هر کسی میفهمید که این کار، عادی نیست. با جنجال، این کتاب را وسط انداختند، شاید بتوانند با آن، روحیه‌ی مسلمانان را تضعیف کنند و بشکنند. عکس‌العمل و ضربه‌ی متقابل امام، آن‌قدر قوی بود که بکلی ورق را دگرگون کرد. حکم اعدام سلمان رشدی که با اقبال و تصدیق و شوق وافر ملتهای اسلامی در همه جا مواجه شد، کار را دگرگون کرد. حالا روحیه‌ی آنها بود که تضعیف میشد... 🔸️بیانات و تحلیل رهبر معظم انقلاب درباره فتوای ارتداد سلمان رشدی را از اینجا بخوانید: https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=4028
📢 در فضای مجازی باید فعالیت کنیم، ولی فعالیت ما در این فضا نباید مصداق این شعر باشد که: «شُد غُلامی که آبِ جوی آرَد/ جویِ آب آمد و غُلام بِبُرْد»! 📢 دشمن در فضای مجازی یک طراحی بزرگ برای ایجاد استحاله فرهنگی انجام داده است. اگر با «انگیزۀ درگیری با دشمن»، وارد فضای مجازی نشوید، حذف یا مستحیل می‌شوید. اگر نمی‌خواهید بروید با پرچمداران آنها و با طرحشان درگیر بشوید، حتماً شما را حذف می‌کنند. طرح شما باید طرح درگیری باشد و به‌اندازه هم وارد شوید. 🔵 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: «در فضای مجازی باید فعالیت کنیم ولی فعالیت ما در فضای مجازی نباید مصداق این شعر باشد که: «رفت غلامی که آبِ جوی آرد/ جویِ آب آمد و غلام بِبُرْد»! واقعاً یک طراحی بزرگی کرده‌اند برای استحاله فرهنگی مخاطبان خودشان. اگر با انگیزۀ درگیری با دشمن وارد فضای مجازی نشوید حذف می‌شوید. یعنی اگر نمی‌خواهید بروید که با پرچمداران آنها و با طرحشان درگیر بشوید، حتماً شما را حذف می‌کنند. باید طرح شما طرح درگیری باشد و به اندازه هم بروید. خدا رحمت استاد ما سید منیرالدین حسینی را. یکی از شاگردانشان نقل می‌کردند که: در اول انقلاب، یکی از مجلات زنان را، که تصاویر مبتذلی هم داشت، به ما داده بودند که ارزیابی کنیم و گزارش تهیه کنیم. ایشان به شاگردان سفارش کرده بودند: "این‌گونه نگاه کنید که این‌جور مجلات پر از مار و عقربِ جهنمی است. مراقب باشید که شما را نیش نزنند! تصویری را یک‌بار که دیدید، روی آن را با کاغذی بپوشانید و چسب بزنید (تا دوباره آن تصویر را نبینید) و نکاتتان را روی آن کاغذ بنویسید و هیچ‌وقت بدون وضو وارد این کار نشوید و...". انسان باید دائم توجه داشته باشد و با یک برنامه‌ای، به فضای مجازی ورود و خروج کند. فقط بحث ابتذال‌ها نیست، بعضی اخبارش که از سمت دشمن ارسال می‌شود، خطرناک‌تر از ابتذال است.، مجموعه فضایی که برای ذهن آدم ایجاد می‌کنند و درکی که از شرایط ایجاد می‌کنند درکی است که بیم و امید افراد را به هم می‌ریزد. الآن شما خیال می‌کنید چرا بعضی از حزب‌اللهی‌های ما شرمندگی از انقلاب دارند؟ به خاطر اینکه جنگ روانی دشمن با همین رسانه اتفاق می‌افتد و نقطه‌قوت‌های ما را به تبدیل به نقطه‌ضعف کرده و نقطه‌ضعف‌های خودشان را تبدل به نقطه قوت کرده‌اند. آنها تدریجاً یک مجموعه اطلاعاتی به مخاطبان می‌دهند که تحلیل آنها و افق آنها را عوض می‌کند. این خیلی خطرناک‌تر از ابتذال است، ما در مقابل یک چنین چیزی هستیم. در چنین فضایی باید دائم توکل و توسل داشته باشیم و توجه داشته باشیم و آنجایی که به بن‌بست می‌خوریم برگردیم و نظام فکری خودمان و اطلاعات خودمان را تقویت کنیم. نه اینکه پنج سال در این فضا باشیم و بعد آرام‌آرام خدای‌ناکرده انحراف فرهنگی و فکری و اعتقادی پیدا کنیم و سرباز آن طرف بشویم! برای دفع این خطر، مراقبه و دقت لازم است. این خیلی نکتۀ مهمی است.» ☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
۲ واحد 🔴 درباره پرت شدن یک زن از خودروی گشت ارشاد رسانه های مواجب بگیر کاخ سفید و سعودی نوشتند: پرتاب دختر بدحجاب از ون گشت ارشاد. ساعتی نگذشت که خبر اصلی منتشر شد. خانم متهمی که شاکی خصوصی داشته، به خودروی کلانتری (و نه گشت ارشاد) آویزان شده بود! ⭕️از ایندست چند مورد فهرست کنم؟ 🔹برخورد گشت ارشاد با خانم بوشهری تکذیب شد. فیلم اساسا برای گذشته و مربوط به برخورد با خربکاری خیابانی بوده است. 🔸کشته شدن دختر تبریزی در تعقیب و گریز با گشت ارشاد تکذیب شد. دختر نوجوان به دلیل عدم تسلط بر رانندگی و نداشتن گواهینامه تصادف کرده بود. 🔹عکس احساس برانگیز گریه دو زن در خودروی گشت ارشاد، مربوط به عکس خبری از مانور ناجا و نمایش بوده است. 🔸ماجرای برخورد با آب بازی و کشف حجاب در تهرانپارس یک دروغ بود. طرف مواد مخدر روانگردان مصرف کرده بود. 🔹خانم اهل رشت به خاطر حجاب دستگیر نشده بود. او در حال مستی و رقص، به مامورین ناجا حمله کرد و البته دستگیر شد. 🔸در ماجرای جنجالی اتوبوس بی آر تی هم خانم سپیده رشنو متهم به کشف حجاب نیست، بلکه اتهام وی تبانی با ضدانقلاب در تبلیغ فساد است که البته باید از خودش در دادگاه دفاع کند. ✅کارکرد نهایی خبرهای کذب در حوزه گشت ارشاد چیست؟ 1⃣یکم: تکثیر خبر خبر اصلی دیده می شود و اما تکذیبیه ها خیر. از تکذیب موارد بالا چند مورد را دیده یا شنیده اید؟ 2⃣دوم: تقویت ممکن است تکذیب خبر را هم ببینید اما همین تکذیب خبر هم کارکرد دارد. خبر و تکذیبش باعث می شود اصل مساله به عنوان یک چالش در ذهن ها تقویت شود. شنیدید عوام می گویند " تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها" ؛ همان. ثمره ای از این مهمتر هم وجود دارد. 3⃣سوم: بی حسی خبری تکذیب خبر را می بینید، اما دچار بی حسی نسبت به تکذیبیه می شوید. گوئی تکذیبیه جزئی از روال اداری ایندست اخبار است. مرحله شدیدتر وقتی است که بالاخره در بین عملکرد ناجا خطا هم وجود دارد و ترکیب این خطاها با بی حسی منجر به بی اعتمادی به تکذیبیه ها می شود. اما ثمره نهایی از همه این موارد فراتر است. 4⃣چهارم: تثبیت تثبیت ثمره تکرار است. مهم نیست خبر را باور کنید یا نکنید. تکذیب بشود یا نشود. دروغ باشد یا راست. مهم اینست که این ژانر خبری فعال باشد. مهم این است که هر روز "تکرار" شود. ثمره این تکرار در میان مدت، تثبیت یک تصویر معیوب در ذهن مخاطب است که فراتر از تائید یا تکذیب یک خبر است. از بین موارد بالا شما خاطرتان نیست چه خبری تائید یا تکذیب شده است. مهم اینست که هر روز خبری با هدف بدنامی قانونگرایی در ماجرای حجاب منتشر شود و شما در معرض اجباری دریافت پیام باشید. 💬 محسن مهدیان 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تبلیغات دشمنان اسلام را خدا اینگونه نقش بر آب می کند. با صدای یک عالم ربانی که در سال ۵۶ به شهادت رسیده است. 😳 *⭕صدای ماندگار شهید کافی (ره) درمورد پیاده روی اربعین،سندی بسیار محکم قابل توجه شایعه پراکنی دشمنان اسلام( آمریکا، انگلیس، اسقاطیل و آل سقوط و داعش و تفاله های داخلیشون) که میگویند پیاده روی اربعین از نجف تا کربلا چند سالی است توسط ایرانی ها اختراع شده است و سابقه تاریخی ندارد.* 😳 *صلی‌الله‌علیک‌یا‌ ابا‌عبدالله* 🏴✋🏻.
هدایت شده از وحید یامین پور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر ۵ دقیقه هم حوصله شنیدن ندارید! غرق شدن در شبکه های اجتماعی فارغ از اینکه چه محتوایی مصرف می‌کنید، چیزهایی را در وجود شما تغییر می‌دهد. حتی اگر تمام محتوای صرفی شما مثبت باشد، باز هم شما بخشی از قابلیتهای خود را از دست خواهید داد. دکتر وحید یامین‌پور: به ازای هر یک واحد فعالیت در شبکه های مجازی، باید ۳ واحد با کتاب مانوس باشید. عموما معارف آگاهی بخش عمیق از مدیوم کتاب به دست می آید. @yaminpour