eitaa logo
مجید رحیمی | نقدنامه
2.2هزار دنبال‌کننده
374 عکس
280 ویدیو
9 فایل
درنگی بر دغدغه‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی @majidrahimi_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
📌زخم تازه‌ای به تن روزگارمان افتاده همسایه... افتاده‌ایم به جان بچه‌ها. با استانداردهای زیبایی که شاه‌دخت‌های دیزنی توی چشممان کرده‌اند، پی شاه‌دخت‌ساختن از دخترانمان هستیم. کودکانگی‌شان، معصومیت بکر صورتشان، دارد زیر دست‌های زیاده‌خواه مادرانی که سودای دیده‌شدن دارند، فرومی‌ریزد. پاکسازی صورت برای بچهٔ دوساله! تتوی رنگی روی پوست دختر شش‌هفت‌ساله! قرینه‌سازی ابرو برای دختر چهارساله! آی‌پد با صفحهٔ اینستاگرام شخصی زیر دست دختر سه‌ساله! ولع دیده‌شدن، ولع دیده‌شدن و پول‌درآوردن از این دیده‌شدن، ولع بیشتر و بیشتر شبیه باربی و السا و دختر کفشدوزکی شدن، ولع گفتن «من از شما به‌روزترم!»، ولع «بچه باید از بچگی به ظاهرش اهمیت بدهد»، ولع «هر تقلایی می‌کنم تا لایکم کنی»…کاش دست از سر بی‌پناه و بی‌دفاع بچه‌ها برداریم. کاش بگذاریم بچگی‌شان را، زندگی‌شان را بکنند. کاش بیست سال دیگر، مطب روان‌شناس‌ها، پر از جوان‌های فرسوده‌ای نباشد که از تمام عمل‌های زیبایی، از شبکه‌های اجتماعی، از عکس‌های کودکی‌شان که در گوشی هر کس و ناکس پیدا می‌شود، متنفرند و هروقت چشمشان به باربی می‌افتد، قلبشان تیر می‌کشد. ✍پرستو علی‌عسگرنجاد 🔻نقدنامه را دنبال کنید: @naghdname_ir
مجید رحیمی | نقدنامه
📌زخم تازه‌ای به تن روزگارمان افتاده همسایه... افتاده‌ایم به جان بچه‌ها. با استانداردهای زیبایی که
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻دافی سورپرایز «شرکت «سیلانه سبز» (مازن حریری) کمپین تبلیغاتی دستمال مرطوب «دافی» را به راه انداخته و با استفاده از ترانه مستهجن «دافی سورپرایز» رسما هم دختران نوجوان زیر سن قانونی را به مصرف مواد مخدر، مشروبات الکلی و روابط غیراخلاقی تشویق می‌کند و هم به شکل گسترده، کشف حجاب را ترویج می‌کند. بیچاره فرهنگی که تن نحیفش گرفتار این انگل‌ها شده که برای فروش بیشتر چند دستمال، سلامت تن و روان نوجوانان این سرزمین را حراج می‌کنند؛ و بیچاره‌تر فرهنگی که حاکمانش در برابر مفسدان گردن‌کلفت، رحماء و در برابر مردم کوچه و بازار، اشداء هستند.» ✍محمد سرشار 🔻نقدنامه را دنبال کنید: @naghdname_ir
📌چی میشه که ادم به اینجا میرسه؟ 🔻نقدنامه را دنبال کنید: @naghdname_ir
افتضاح مدیریتی اهالی میراث فرهنگی و گردشگری خوب می‌دانند که بالابردن عدد بازدیدکنندگان یک بنا و یا یک اثر ارزشمند هنری نه تنها همیشه خوب نیست؛ بلکه نوعی افتضاح مدیریتی است. چرا که موجب استهلاک و حتی تخریب و بی‌ارزش شدن آن اثر خواهد شد.مثلا فکر کنید بگویند عالی‌قاپو در عید امسال چند میلیون بازدید کننده داشته. فقط در صورتی که بخواهی این بنا فرو بریزد باید اجازه این حجم بازدید را داد.این یعنی دقیقا کاری که دارید با قهرمان مردم می‌کنید. کاری که خبرنگار صدا و سیما در قدم اول با عکس دست در گردنش انجام داد و حالا هر مقام و مسوول و سازمان و ارگانی یک برنامه فوری و یکباره‌ای می‌چیند که از قافله عقب نماند. دستمالی کردن و دم دستی کردن قهرمان بزرگی که قرار است جور بیلان کاری بقیه را بکشد و به جای یک تقدیر گره‌گشا در زندگی‌اش سمت‌های من‌درآوردی و نشان افتخارهای به دردنخور ارگان‌های بی‌ربط می‌گیرد.فرزاد بادپا بی‌شک قهرمان ملی همه ما و همه طیف‌های مردم است که جانش را سپر بلای مردم شهرش کرد و از جان‌های زیادی محافظت کرد. وظیفه شما حفظ ارزش و اعتبار این شخصیت ملی است نه اینطور نمایش راه انداختن و مستهلک کردن این چهره ارزشمند. تو را به خدا دست از این نمایش‌ها و لوح تقدیر‌بازیهای بیخود بردارید. از قهرمان محافظت کنید. شانش را در حد لوح تقدیرهای آبدوغ‌خیاری‌تان پایین نیاورید. سواد رسانه‌ای و مدیریتی‌تان پس کجا رفته؟ ✍عطیه همتی 🔻نقدنامه را دنبال کنید: @naghdname_ir
🔺در این یادداشت سعی کردم از بستری حرف بزنم که امکان تحقق معروف و رفع منکر را فراهم می‌کند. ناظر به این مساله، بایستی بدانیم که وضعیت مناسبات اجتماعی که قرار است امر و نهی در آن رقم بخورد، در حال حاضر چگونه وضعیتی است؟ . پ.ن: برخلاف همیشه در این یادداشت راهکار عملیاتی داده‌ام. ممنون می‌شوم تا انتها بخوانید و برای دوستان خود نیز بازنشر کنید. ✍️ @Jazveh_fatemedadashi