eitaa logo
بشری (رسانه مجمع)
847 دنبال‌کننده
390 عکس
303 ویدیو
213 فایل
🔹" بُشْرىٰ " به‌‌عنوان‌‌رسانه‌‌ی‌خبری‌ " مجمع‌الذاکرین‌قائمشهر‌" به جهت ارتقای سطح کیفی مداحان شهرستان و حومه و حاوی مطالب ارزنده شامل پند، مدایح و مراثی اهل بیت، جملات ناب، بصیرت افزایی می باشد. 🔸ادمین 👈🏻 @Morteza1341
مشاهده در ایتا
دانلود
ازحکیمی پرسیدنداز عمری که سپری نمودی چه چیز یاد گرفتی پاسخ داد یاد گرفتم کسی که مرتب میگوید من این میکنم و آن میکنم تو خالی است و نمیتواند کاری انجام دهد یاد گرفتم کسی که معدنش طلا است همواره طلا باقی میماند بدون تغییر، اما کسی که معدنش آهن است تغییر میکند و زنگ میزند یاد گرفتم تمام کسانیکه در گورستان هستند همه کارهایی داشتند و آرمانهایی داشتندکه نتوانستند محقق گردانند پس حرص زیادی نزنم یاد گرفتم که دنیا قرض است باید دیر یا زود پس بدهیم یاد گرفتم که مظلوم دیر یا زود حقش را خواهد گرفت. یاد گرفتم که دنیای ما هر لحظه ممکن است تمام شود اما ما غافل هستیم یاد گرفتم که سخنِ شیرین گشاده رویی و بخشش سرمایه اصلی ما در زندگیست یاد گرفتم که ثروتمند ترین مردم در دنیا کسی است که از سلامتی امنیت و آرامش بهره مند باشد یاد گرفتم کسی که جو را میکارد گندم برداشت نخواهد کرد یاد گرفتم که مسافرت کردن و هم سفره شدن با مردم بهترین معیار و دقیق ترین راه برای محک زدن شخصیت و درون آنان است یاد گرفتم که بساط عمر و زندگیمان را در دنیا طوری پهن کنیم که در موقع جمع کردن دست و پایمان را گم نکنیم @majmaghaemshahr
مرحوم علامه حسن زاده آملی : میخواهم بدانم در باطن به چه صورتی هستم. آیا این امر ممکن است؟ پاسخ : بله. هر انسانی میتواند باطن برزخی خویش را تشخیص دهد و بفهمد در باطن به چه صورتی میباشد. اگر آدمى میخورد و میخوابد و شهوت به كار میبرد "بهيمه" (چهار پایان غیر درنده) است. و اگر علاوه بر اين سه امر، ضرر و آسيب و آزار به خلق خدا دارد "سبع" (حیوانات شرور و درنده ) است. و اگر میخورد و میخوابد و شهوت به كار میبرد و حيله و مكر و تزوير و خلاف و دروغ و از اين گونه امور با بندگان خدا دارد "شيطان" است. و اگر میخورد و میخوابد و شهوت به كار میبرد ولى صفات سبعى و شيطانى ندارد يعنى مردم و خلق خدا از او آسوده‏ اند، "ملَك" (فرشته)است. و اگر علاوه بر مقام ملَكى بسوى معارف و ادراك حقايق عوالم وجود و سير در آنها و سيروسلوک الى اللّه و في اللّه گرايش دارد انسان است. خلاصه اینکه بشر به پنج گونه تقسیم میشود : بهيمه، سبع، شيطان، فرشته و انسان‏ .حال هر کسی با مطالعه این جملات میتواند بفهمد که در باطن به چه صورت است. نیازی نیست انسان به نزد کسی برود که چشم برزخی دارد و از وی بخواهد باطن او را بگوید ...! @majmaghaemshahr
انسان‌ها قادر هستند هر رنج و مشقتی را تحمل کنند، مادام که در آن رنج و مشقت «حکمت » خاصی را درک کنند. به عنوان مثال، اگر دو برادر همسان را به مدت سه سال هر روز به بدترین شکل کتک بزنند و به اولی بگویید کتک خوردنش جزئی از یک تمرین ورزشی است و به دومی هیچ دلیلی برای کتک خوردنش ارائه ندهید، برادر اول بعد از سه سال به ورزشکاری قوی با اعتماد به نفس بالا و برادر دوم به انسانی حقیر و سرشار از عقده‌ها و کینه‌ها تبدیل می شود. کتک خوردن و رنج برای هر دو یکسان است اما تفاوت در حکمتی است که می تواند به رنج کشیدن‌ «معنا» بخشد. یکی به امید روزهای بهتر رنج می کشد و دیگری با هر ضربه خرُدتر و حقیرتر می شود. اینکه چگونه با سختی‌ها و مشقت‌های زندگی کنار بیاییم و به آن‌ها واکنش نشان دهیم، نهایتاً محصول یک «تصمیم شخصی» است. می‌توانیم تصمیم بگیریم به سختی‌ها و مصائب اجتناب‌ناپذیر زندگی از منظر «معنا و حکمت» نگاه کنیم تا در پسِ هر ضربهٔ روحی و هر لطمهٔ جسمی تنومندتر، مقاوم‌تر و آگاه‌تر بیرون بیاییم یا اینکه تصمیم بگیریم در بهترین حالت یک «قربانی منفعل» با حیاتی پر از غم باشیم. @majmaghaemshahr
زائران تو فقط شیعۀ اثنی‌ عشرند همه دلباختۀ عترتِ خیرالبشرند همه گشتند به دریای نگاهت تطهیر به گل روی تو سوگند! ز گل پاک ترند زائرینی که به این کعبۀ دل، دل بستند تا ابد از حَرمت دل نبرند و نبرند گر به سوی حَرمت روی کنند اهل جحیم تا ابد از طمع روضۀ رضوان گذرند سائلان کرمت یکسره ارباب کرم زائران حرمت از همۀ خلق، سرند پا گذارند به بال ملک و طرۀ حور رهروانی که به سوی حرمت ره‌سپرند عالمی روبه‌روی پنجرۀ فولادت به امید کرمت همچو گدا پشت درند انبیا ناز فروشند به گلزار بهشت اگر از دور به ایوان طلایت نگرند مهر تو لاله و ریحان بهشت دل ماست حاش‌ لله که ما را به جهنم ببرند «میثم»بی سر و پایم، نظری کن مولا! که مرا جزو سگانِ سرِ کویت شمرند @majmaghaemshahr
از خواجه عبدالله انصاری پرسیدند عبادت چیست ؟ فرمود : عبادت خدمت کردن به خلق است.... پرسیدند چگونه؟ گفت اگر هر پیشه ای که به آن اشتغال داری رضای خدا و مردم را در نظر داشته باشی این نامش عبادت است پرسیدند : پس نماز و روزه و خمس... این ها چه هستند؟؟؟ گفت : اینها اطاعت هستند که باید بنده برای نزدیک شدن به خدا انجام دهد تا انوار حق بگیرد... @majmaghaemshahr
گر چه پستم یا علی موسی الرضا از تو مستم یا علی مو سی الرضا خسته و درمانده ام دستی رسان ورشکستم یا علی موسی الرضا رأفتی عزلت نشین را مه جبین گیر دستم یا علی موسی الرضا جلوه کن بر من ببینم روی تو شه پرستم یا علی موسی الرضا من تو را بگزیدم از زیبا رخان عاشق هستم یا علی موسی الرضا سر به پایت می نهم ، پا نِه به چشم فدیه هستم یا علی موسی الرضا دلبر عالم توئی ، جز تو به کس دل نبستم یا علی موسی الرضا من اسیر دست صیّاد غمم دیر جستم یا علی موسی الرضا با هدایت رأفتی ای شهریار گر چه پستم یا علی موسی الرضا شاعر: محمد هدایتی @majmaghaemshahr
هرگز نمازت را ترک مکن " میلیون ها نفر زیر خاک بزرگترین آرزویشان بازگشت به دنیاست ؛ تا " سجده " کنند، فقط یک سجده از پاهايی که نمی توانند تو را به ادای نماز ببرند، انتظار نداشته باش که تو را به بهشت ببرند.. قبرها، پر است از جوانانى که میخواستند در پیری توبه کنند... رسول الله صلےالله علیه وآله فرموده اند نماز صبح : نور صورت ظهر : بركت رزق عصر : طاقت بدن مغرب : فايده فرزند عشاء : آرامش مي بخشد. @majmaghaemshahr
دو تا کارگر گرفته بودم واسه اثاث کشی. گفتن ۴۰ تومن من هم چونه زدم شد ۳۰ تومن... بعد پایان کار، توی اون هوای گرم سه تا 10 تومنی دادم بهشون. یکی از کارگرا 10تومن برداشت و 20 تومن داد به اون یکی. گفتم مگر شریک نیستید گفت چرا ولی اون عیالواره، احتیاجش از من بیشتره. من هم برای این طبع بلندش دوباره 10 تومن بهش دادم تشکر کرد و دوباره 5 تومن داد به اون یکی و رفتن داشتم فکر میکردم هیچ وقت نتونستم اینقدر بزرگوار و بخشنده باشم اونجا بود یاد جمله زیبایی که روی پل عابر خونده بودم افتادم بخشیدن دل بزرگ میخواد نه توان مالی...... «همه میتونن پولدار بشن اما همه نمیتونن بخشنده باشن پولدار شدن مهارته اما بخشندگی فضیلت» «باسوادشدن مهارته اما فهمیدگی فضلیت.. «همه بلدن زندگی کنن اما همه نمیتونن زیبا زندگی کنن @Majmaghaemshahr
الصَّبْرُ صَبْرَانِ: صَبْرٌ عَلَى مَا تَكْرَهُ، وَصَبْرٌ عَمَّا تُحِبُّ.(حکمت 55 نهج البلاغه) امام(عليه السلام) مى فرمايد: صبر بر دو قسم است صبر در برابر انجام كار خوبى كه دوست ندارى و صبر بر ترك كار بدى كه دوست دارى شرح در واقع نوع اول اشاره به صبر در برابر مشكلات عبادت است و نوع دوم اشاره به شكيبايى در مقابل ترك معصيت و آنچه بعضى از شارحان گفته اند: نوع اول از نوع دوم سخت تر است، گفتار صحيحى به نظر نمى رسد، زيرا موارد، كاملاً مختلف است; گاه مورد اول مهم تر است و گاه مورد دوم تا اطاعت چه اطاعتى باشد و معصيت چه معصيتى. نيز آنچه بعضى ديگر از آنان گفته اند كه صبر در اين دو مورد از دو مقوله و دو ماهيت است آن هم به نظر درست نمى آيد، زيرا صبر به معناى كف نفس و خويشتن دارى و مقاومت در برابر مشكلات است; گاه مشكل انجام طاعتى است و گاه مشكل ترك معصيتى. بر اين پايه پيمودن راه حق و رسيدن به مقام قرب پروردگار و حتى رسيدن به اهداف و مقامات مادى در دنيا راه صاف و هموارى نيست. در اين راه سنگلاخ ها، گردنه هاى صعب العبور، پرتگاه ها و حيوانات درنده و دزدان خطرناك وجود دارد. اگر صبر و مقاومت انسان كم باشد، با برخورد به اين موانع از راه مى ماند و به مقصد نمى رسد. به همين دليل صبر و استقامت مهم ترين وسيله پيروزى انسان در دنيا و آخرت است، از اين رو قرآن مجيد مى فرمايد: «(إِنَّ الَّذينَ قَالُوا رَبُّنَا اللّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِكَةُ أَلاّ تَخافُوا وَلا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ); به يقين كسانى كه گفتند: پروردگار ما خداى يگانه است سپس استقامت ورزيدند فرشتگان بر آنان نازل مى شوند و مى گويند: نترسيد و غمگين مباشيد و بشارت باد بر شما به آن بهشتى كه به شما وعده داده شده است». بنابراين نزول و حمايت فرشتگان از مؤمنان در درجه اول مشروط به صبر و استقامت است و در جاى ديگر، قرآن مجيد مى گويد: «فرشتگان بر بهشتيان از هر درى وارد مى شوند به آنها به خاطر صبر و استقامتشان درود مى گويند. چه نيكو است سرانجام آن سراى جاويدان; (وَالْمَلائِكَةُ يَدْخُلُونَ عَلَيْهِمْ مِنْ كُلِّ باب * سَلامٌ عَلَيْكُمْ بِما صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَى الدّارِ). @majmaghaemshahr
ذوالنون عارفی نامدار بود. روزی شنید مردی عابد است که در صومعه‌ای زندگی می‌کند و هر سال یک‌بار از صومعه‌اش بیرون می‌آید و لشگری از معلولان را شفا می‌دهد. منتظر او نشست، تا از صومعه بیرون آمد و معلولان را شفا داد و خواست به درون صومعه برگردد. ذوالنون دامن او گرفت و گفت: دامنت گرفتم پس نزنی دست مرا، من بیمار جسمی ندارم بیمار روحی‌ام، بگو چه کنم چون تو شوم؟؟؟ عابد گفت: «دامن مرا رها کن که مرا گرفتار عجب می‌کنی و شیطان را متوجه من می‌سازی و من گمان می‌کنم، کسی شده‌ام. اگر دوست (خدا) ببیند که به دامان غیر او چنگ زده‌ای، و غیر از او نظری داری، تو را به آن کسی که التماسش می‌کنی می‌سپارد...» @majmaghaemshahr
امشب از لطف خداوند غفور گل آمد گل آمد همه عالم شده در شادی و شور گل آمد گل آمد آمد گل باغ ولا مولا علی بن موسی الرضا مولا جهان گشته زیبا مهی شدهویدا گلی شد شکوفا رضا ز ره رسید رضا مهربونه یار بی کسونه با من همزبونه رضا رضا رضا ² سر زده ماه دل آرای جهان یا مولا یا مولا می‌رسد از قدمش بوی جنان یا مولا یا مولا خورشید تابان آمده مولا شاه خراسان آمده مولا مهی جلوه گر شد که نور بصر شد که موسی پدر شد رضا ز ره رسید رضا مهربونه یار بی کسونه با من همزبونه رضا رضا رضا ² شهر یثرب شده گلشن امشب یا مولا یا مولا چشم نجمه شده روشن امشب یا مولا یا مولا امام هشتم آمده مولا پناه مردم آمده مولا ببین روی ماهش تو برق نگاهش نگر عز و جاهش رضا ز ره رسید رضا مهربونه یار بی کسونه با من همزبونه رضا رضا رضا ² نخل دین بار دگر داده ثمر یا مولا یا مولا نوعروس فاطمه زاده قمر یا مولا یا مولا شور و شعف برپا شده مولا هفتم امام بابا شده مولا نبی خلق و خویش علی ماه رویش زهرا عطر و بویش رضا رضا رضا رضا مهربونه یار بی کسونه با من همزبونه رضا رضا رضا ² عالم آل محمد آمد یا مولا یا مولا در جهان مظهر سرمد آمد یا مولا یا مولا دل ها شد امشب منجلی مولا آمده سومین علی مولا خدا هدیه داده ولایش نهاده به دل های ساده رضا ز ره رسید رضا مهربونه یار بی کسونه با من همزبونه رضا رضا رضا ² @majmaghaemshahr
مگو که بی خردم هیچکس نمی خردم کرامت تو به بالای دست می بردم اگر جدا کنی از خود مرا کم از صفرم و گر کنار تو باشم فزون تر از عددم گدایی درت از خلق بی نیازم کرد که در سوال کسی جز تو را صدا نزنم هزار بار شدم غافل از تو دیدم باز فزونی کرمت سوی این حرم کشدم ز کثرت کرمت ای کریم اهل البیت خجالتی که کشیدم هماره می کُشدم زهی کرامت و لطفت که دعوتم کردی بجای آنکه گذاری به سینه دست ردم مرا میان سگان درت پناه بده و گرنه گرگ گنه حمله کرده می دردم بهای یک ثمن بخس هم ندارم لیک به لطف خویش امام رئوف می خردم مرا به گلبن عشقش پناه داد رضا اگر چه نیست به جز مشت خار در سبدم نهاده ام به روی خویش نام (میثم) را بهانه ایست قبولم کند، اگر چه بدم استاد حاج غلامرضا سازگار @majmaghaemshahr