eitaa logo
مکاسب شیخ انصاری استاد صالحی
62 دنبال‌کننده
13 عکس
4 ویدیو
85 فایل
تدریس مکاسب 📖موضوع: فقه پایه هفتم 📔کتاب: مکاسب استاد صالحی ⏰ساعت بحث: 🌍محل بحث: 🆔آیدی: @sadeg13645 جهت هماهنگی یا درصورت سوال با آیدی بالا در ارتباط باشید با تشکر صالحی
مشاهده در ایتا
دانلود
🏳کد: # ❓مورد تقاضا: میکنم 🚹🚺جنسیت شما: آقا 📖موضوع: خوانی 📔کتاب: ‼️میزان تحصیلات :درس خارج ⏰ساعت بحث:بعد از نماز عصر شنبه ها 🌍محل بحث:مسجد امام حسن عسکری علیه السلام پردیسان 🇮🇷شهر: 🆔آیدی: @sadeg13645 💰صلواتی یا هزینه:صلواتی 📝توضیحات :طلاب محترم پایه هشتم ونهم ودهم میتونن درس را درسامانه نجاح انتخاب کنند واز امتیاز شرکت دردرس حدیث خوانی برخوردارشوند هفته ای یک جلسه هست استاد صادق صالحی باکد ۱۴۲۸۳ @darsvabahs ⬅️ پیدا کردن هم‌بحث،استاد،شاگرد💯 حلقه مطالعاتی♻️ مشاوره علمی✅ معرفی استاد🔅 تدریس صلواتی‼️ فراهم کردن زمینه تدریس شما‼️ مباحثه درس و بحث http://eitaa.com/joinchat/619839488Ca6f556c815
🏳کد: # ❓مورد تقاضا: می کنم/ 🚹🚺جنسیت شما:آقا 📖موضوع: فقه 📔کتاب: پایه هشت ‼️میزان تحصیلات :درس خارج ⏰ساعت بحث:یک ساعت به غروب 🌍محل بحث:مسجد امام حسن عسکری علیه السلام پردیسان 🇮🇷شهر: 🆔آیدی: @sadeg13645 💰صلواتی یا هزینه:صلواتی 📝توضیحات :درس الفائق اصول پایه هشتم بدیل رسائل هست استاد صادق صالحی باکد ۱۴۲۸۳ که طلاب محترم میتونن در سامانه درس را انتخاب کنند @darsvabahs ⬅️ پیدا کردن هم‌بحث،استاد،شاگرد💯 حلقه مطالعاتی♻️ مشاوره علمی✅ معرفی استاد🔅 تدریس صلواتی‼️ فراهم کردن زمینه تدریس شما‼️ مباحثه درس و بحث http://eitaa.com/joinchat/619839488Ca6f556c815
مکاسب ۱.m4a
44.52M
💠مکاسب محرمه از اول کتاب 🔷جلسه اول -اشاره به حدیث تحف العقول و مساله اولی اکتساب به اعیان نجسه 🔰تاریخ ۱۶-_۷-۱۴۰۱ 📣استاد صالحی 🆔@makasebdo2
مکاسب ۲.m4a
38.88M
💠مکاسب محرمه نوع اول 🔷 جلسه دوم 🔶حرمت بیع بول 📣استاد صالحی 🆔@makasebdo2
مکاسب ۳.m4a
36.96M
💠مکاسب محرمه 🔷 جلسه سوم 🔶صفحه ۲۰ حرمت بیع لحم غیر ماکول اللحم 📣استاد صالحی 🆔@makasebdo2
مکاسب ۴.m4a
49.14M
💠مکاسب محرمه 🔷جلسه‌ چهارم 📣استاد صالحی 🆔@makasebdo2
مکاسب ۵.m4a
41.04M
💠مکاسب محرمه 🔷جلسه پنجم 🔶مسئله ثالثه معاوضه بر دم 📣استاد صالحی 🆔@makasebdo2
مکاسب محرمه جلد۲ نوع چهارم از مکاسب محرمه مساله ۱۷ قیافه
کتاب مرآت الرجال فی علم القیافه علم قیافه» یا «فراست»، شبه علمی است که مدعی است از ظاهر افراد (شکل صورت و اندام)، پی به باطن و خصوصیات شخصیتی و رفتاری آنها برد. در لغت نامه دهخدا در تعریف این علم چنین آمده است: «فراسة: اسم است تفرس را، و آن استدلال به امور آشکار است بر امور پنهانی. (اقرب الموارد). دانایی به نشان و نظر. اسم است تفرس را و منه الحدیث: اتقوا فراسة المؤمن. (منتهی الارب). علمی که به وسیله ی آن از خلقت مردم پی به اخلاق برند. (یادداشت به خط مؤلف). علمی که بدان اخلاق انسان از هیأت و مزاج و توابع او دریافته شود، و حاصلش استدلال به خلق ظاهر درباره  خلق باطن است. علم فراست علمی است که معدود و در فروع علوم طبیعی است. علم به قوانینی است که به وسیله ی آن قوانین شناخته می شود امور نهانی به واسطه بینایی در امور آشکار و موضوع این علم علامات امور آشکار در بدن انسان است. (از کشاف اصطلاحات الفنون)». البته فراست در تصوف، «مکاشفه یقین و معاینه غیب» است که در اینجا مد نظر ما نیست
قیافه شناسی البته گاه با طب قدیم پیوند می خورد که با علایم ظاهری افراد سعی در شناخت مزاج شخص داشتند، و گاه در کنار کف بینی و طالع بینی از آن استفاده می شد. برای همین است که در طبقه بندی علوم، گاه از فروع علم طبیعی، و گاه در علوم خفیه در میان توده مردم جای گرفته است. هر چه که هست، قطعیت و روش های علمی در اینجا معنایی ندارد. در میان متفکران مسلمان نیز این علم قدمتی دیرینه دارد. اما مانند بسیاری از علوم مسلمانان ریشه های این علم را نیز باید در علوم وارد شده از یونان جستجو کرد. چنانکه ارسطو در قیافه شناسی مباحثی داشت. نسخه ای عربی در میان نسخ معرفی شده در فنخا (مجلد 23 ذیل مورد) با نام «الفراسة» هم معرفی شده است. از اشخاص دیگر مانند بقراط، جالینوس و افلیمون نیز در منابع، به عنوان مولفان آثاری در قیافه شناسی نام برده شده است. وقتی این دانش به میان مسلمانان آمده، شواهدی هم از آیات و احادیث پیدا شده، و برای حمایت، با این علوم انطباق داده شده است. مثلا آیه 273 بقره: «تعرفهم بسیماهم». البته همیشه بحثی در شبه علم ها مطرح است که آنها در انحصار عده ای خاص است و این علم نوعی کرامت است که متعلق به هر کسی نیست.
 در قیافه شناسی به زبان عربی دارد. این کتاب به زبان فرانسه ترجمه شد(ترجمه یوسف مراد، پاریس، 1939). (کامران فانی، «فهرست آثار چاپی امام فخر رازی»، معارف، دوره سوم، ش 1، فروردین – تیر 1365، ص 280). ترجمه ای کهن به فارسی از این رساله به دست لطف الله عزیز هروی(823ق) موجود است که این ترجمه، تصحیح و درمجله تاریخ علم به چاپ رسیده است (سید حسین رضوی برقعی، هادی عالم زاده، «ترجمه ای کهن از رساله فراست فخر رازی»، مجله تاریخ علم، ش 4، 1384، ص 139-200) - فراست/ قیافه شناسی از علی بن محمد همدانی (714-786ق) به فارسی - فراست از حسین بن عبدالحق الهی اردبیلی (870-950ق) به فارسی - الفراسة از هبة الدین شهرستانی (1301-1386ق) به عربی - فراست نامه از محمدحسین بن علی نقی همدانی (تالیف در 1318ق) به فارسی - و بسیاری از فراست نامه ها موجود است که مولف آنها مشخص نیست. در مقاله «علم فراست در منابع اسلامی» نیز از شماری دیگر  از مولفان «الفراسه» ها نام برده است، مانند: ابن سینا، علی المضیری البحرانی، شمس الدین محمد بن ابی طالب انصاری(م737ق)، زین العابدین بن محمد العمری المرصفی. علاوه بر اینها در لابه لای آثار هم می توان علم فراست را بازیافت. (بنگرید به: هادی عالم زاده، مریم معینی نیا، «علم فراست در منابع اسلامی»، مجله تاریخ علم، ش 4، 1384)