❃↫✨«بِسـم ِ ربـــــِّـ الشــُّـهـداءِ والصِّـدیقیــن»✨↬❃
#فرازے_از_وصیت_نامہ
✍درود بر شما ای ملت ایران، ای مشعل داران راه امام حسین (ع) تا آخرین قطره خونتان از این انقلاب و از رهبر این انقلاب خوب محافظت کنید تا که این انقلاب اسلامی را به نحو احسن به منجی عالم بشریت تحویل بدهید.✨
#شهید_مرحمت_بالازاده🌷
📚کتاب تا کربلا ، صفحه 163
📿 @maktab_asheghan
حاج آقا قرهی:
در خواطر ملکی و ربانی، لذّت ابدی است؛ منتها در خواطر نفسانی و شیطانی، ابتدا لذائذ ظاهری را جلوه میدهد که انسان به آن لذائذ حقیقی فکر نکند.
اولیاء خدا در این مورد نکته عجیبی بیان کردند، میفرمایند: آنچه خیلی مهم است، این است که شیطان، انسان را فریب داده و به ذهن انسان، خطور میدهد که این لذائذ، لذائذ نقد است. نفس دون به انسان میگوید: این لذّتهائی که تو الآن میبری، نقد است و انسان، این نقد را رها نمیکند، به نسیه بچسبد.
شیطان و نفس دون میگویند: این که امروز خانهی وسیع داشته باشی، این که امروز بتوانی غریزهی جنسی خودت را تأمین کنی، این که امروز بتوانی ریاست کنی و ... همه، نقد است، اینها را بچبس.
امّا وقتی آن خواطر ربانی و ملکی بر تو تجلّی پیدا میکند - چون اینها مقابل هم هستند، تا یکی پیروز شود - نفس میگوید: آن خواطر ملکی را که بر ذهنت میآید، دور بریز، تا به عمل نکشد؛ چون آنها نسیه است.
پس اوّلاً تخریب میکند و میگوید: کدام لذّت؟! و ثانیاً تبیین میکند: به فرض هم اگر لذّتی باشد، نقد نیست، آن لذّتهای حقیقی، نسیه است؛ اینها را خواطر نفسانی و شیطانی به انسان القاء میکنند و جلوه لذائذ ظاهری را برای انسان به وجود میآورند، تا انسان، گرفتار شود. لذا این خواهشها و تمنّاهای نفسانی را که اوّل خطور ذهنی است، به عمل تبدیل میکند.
📕سیصد و سی امین جلسه درس اخلاق
ڪانال 💞عاشــــــــــ♥ـــــقاڹ مڪتب حجــــــــــاب و ولایت💞
📿 @maktab_asheghan
امام على عليه السلام :
فى صِفَةِ النَّبىِّ صلى الله عليه و آله : طَبيبٌ دَوّارٌ بِطِبِّهِ قَد أَحكَمَ مَراهِمَهُ و َأَحمى (أمضى) مَواسِمَهُ يَضَعُ ذلِكَ حَيثُ الحاجَةُ إِلَيهِ مِن قُلوبٍ عُمىٍ و َآذانٍ صُمٍّ و َأَلسِنَةٍ بُكمٍ، مُتَتَبِّعٌ بِدَوائِهِ مَواضِعَ الغَفلَةِ و َمَواطِنَ الحَيرَةِ... ؛
در توصيف پيامبر صلى الله عليه و آله مى فرمايد: پزشكى است كه با دانش خود، همواره ميان مردم مى گردند، مرهم هايش را به خوبى فراهم و ابزار كارش را آماده كرده و آنها را هر جا كه لازم باشد، از دلهاى كور و گوشهاى كر و زبان هاى گنگ به كار مى برد. غفلت گاه ها و جايگاه هاى حيرت را جستجو و با داروى خود آنها را درمان مى كند.
📕نهج البلاغه(صبحی صالح) ص156 ، خطبه 108
ڪانال 💞عاشــــــــــ♥ـــــقاڹ مڪتب حجــــــــــاب و ولایت💞
📿 @maktab_asheghan