📌نگاه این نسل، ایده "دین حداقلی" نیست و دین را صرفا یک فرهنگ نمیداند بلکه معتقد است که دین میتواند دولت، جامعه و #تمدن جدیدی بسازد.
🔸تحلیل حقیر این است که بر اساس #بیانیه_گام_دوم، کأنه باید یک مجموعه ای به عنوان امت وسط پیدا شوند که وظیفه دولت سازی اسلامی را به عهده بگیرند. این قشر دولت ساز همان نسل جوان اخلاقی، بصیر، انقلابی، متخصص، با مهارت و جهادی است که در متن انقلاب اسلامی روییده است و میتواند موتور محرکه انقلاب اسلامی برای حرکت رو به پیش باشد.
امروز نسلی با تفکر تمدنی پا به میدان گذاشته است که معنی تمدن اسلامی و میدان درگیری تمدنی را می فهمد و می شناسد.
نگاه این نسل، ایده "دین حداقلی" نیست و دین را صرفا یک فرهنگ نمیداند بلکه معتقد است که دین میتواند دولت، جامعه و #تمدن جدیدی بسازد.
نظریه دین حداقلی میگوید " مردم روش خانه سازی شان را باید از دانش مدرن یاد بگیرند و دانشمندان اروپایی بیایند و معماری و بهداشت عمومی و شهرسازی را به آنان یاد دهند؛ رهبر جامعه اسلامی هم فقط بگوید نماز بخوانید و دروغ نگویید"!
ولی نظریه دین حداکثر و تفکر تمدنی میگوید "تمدن اسلامی ژاپن اسلامی نیست؛ نه ژاپن، اسلامی میشود نه اسلام، ژاپنی میشود؛ چنانچه ما مدل شهرسازی و مدل های دیگر را از غربی ها یاد بگیریم و سپس آن را با اخلاق اسلامی ترکیب کنیم تمدن اسلامی شکل نمی گیرد؛ باید همه عرصه ها تحت تاثیر فرهنگ اسلام باشد و بر اساس فرهنگ و ادبیات اسلامی و مناسبات ملی، بومی سازی شود".
پس اگر بخواهیم #ولایت ولی فقیه به کف جامعه بیاید و امتی بر محور امام مسلمین شکل بگیرد و ولایت حقه در همه عرصه های زندگی (عرصه خوراک، پوشاک، مسکن، ازدواج، اشتغال، تحصیل، تفریح و...) جریان یابد و دین در این ساحت ها حاضر باشد، باید با همت نسل جوان انقلابی، #ساختار_ها و #مفاهیم اسلامی شکل بگیرد. این نسل باید با تمسک به بیانیه گام دوم ، تفکر اسلامی و انقلابی را به #سبک_زندگی تبدیل کند و آن وقت توده های مردم و امت اسلامی در این سبک زندگی، زندگی کنند.
🔹 آیت الله سید محمد مهدی #میر_باقری
گفتار چهارم کتاب " عصر جدید" در تببین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی
#اسلام_حداکثری #تمدن_نوین_اسلامی #جوانانه #انقلاب_اسلامی #رهبر_انقلاب
@maktab_eslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رهبر انقلاب: بچهها اسم فلان بازیکن را میدانند اما رئیسعلی دلواری و نادر مهدوی را نمیشناسند.
۲۳ دی ۱۳۹۸
🔻برای همکاری در معرفی چهره های مقاومت به نسل نوجوان و جوان (در قالب کتاب درسی، فیلم و ...) تماس بگیرید:
09353375159
@darbast313
@maktab_eslami
مکتب اسلامی
🎥رهبر انقلاب: بچهها اسم فلان بازیکن را میدانند اما رئیسعلی دلواری و نادر مهدوی را نمیشناسند. ۲۳ د
🔰اگر شهید نادر مهدوی متعلق به کمونیست ها بود...
💬 مقام معظم رهبری:
🔸 کسی از دوستان ما میگفت اگر شهید نادر مهدوی متعلّق به کمونیست ها بود، یک چگوارا از او درست میکردند؛ یک چهره بین المللی مبارز. حضورش در منطقه خلیج فارس، آن درگیری اش با آمریکاییها، بعد هم دستگیری و شکنجه و شهادتش.
🔹رئیسعلی دلواری، آدم به این عظمت، آدم کمی که نیست، در بین نسل جوان ما چند درصد او را میشناسند؟ چند درصد اسم او را شنیدهاند؟ کاری باید کرد تا این نامها زنده بمانند؛ اینها #الگو هستند.
#چهره_مقاومت
#مقام_معظم_رهبری
#امام_خامنه_ای
🗓 98/10/23
🔻برای همکاری در معرفی چهره های مقاومت به نسل نوجوان و جوان (در قالب کتاب درسی، فیلم و...) از راههای زیر ارتباط بگیرید:
09353375159
@darbast313
@maktab_eslami
🔰 دوره آموزشی طب اسلامی در #اصفهان
🎙 حجت الاسلام محمد اسماعیل زاده
نماینده عام حضرت آیت الله تبریزیان
🗓 جمعه، 27 دی ماه
⏰ ساعت 15
📌 خیابان هزار جریب، کوی امام، خیابان فاتح، مسجد بلال
🗓 جمعه 27 دی ماه
⏰ بعد از نماز مغرب و عشا
📌 خیابان جی، خیابان تالار، مسجد روح الله
🗓 شنبه 28 دی ماه
⏰ بعد از نماز مغرب و عشا
📌 خیابان آتشگاه، چهارراه شهید مظاهری (زهران یا بهارانچی)، مسجد امام سجاد علیه السلام
▫️ برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید
+989134324372
@maktab_eslami
🔰 بدرقه سردار سلیمانی، بیعت با امام خمینی بود.
🔹 این عشق و این وفا و این ایستادگی و در این بیعت بزرگ با خطّ امام، مردم با این حضورشان در میدان با خطّ امام بیعت کردند.
🔸بیعتی با این عظمت، آن هم بعد از گذشت بیش از سی سال از رحلت امام بزرگوار این جور با امام، مردم بیعت میکنند، این جور امام زنده است.
۹۸/۱۰/۲۷
#مقام_معظم_رهبری
#امام_خامنه_ای
#امام_خمینی
#قاسم_سلیمانی
@maktab_eslami
هدایت شده از سلامت ناب اسلامی
🔰 شروع به کار طرح #طبیب_دوار در #سبزوار
🔹 دوستان و عزیزانی که تمایل دارند در روستا و یا محله شان جلسات سخنرانی طب اسلامی و طبابت برگزار شود با ما تماس بگیرند:
09353375159
@darbast313
@tebbsabzevar
🔰به سرای سنا سری بزنید...
🔸سرای سنا بستری مناسب برای عرضه محصولات خانواده های مکتب اسلامی است.
🔹اینجا خانواده های مکتب اسلامی مایحتاج خود رو توسط همدیگر تامین می کنند.
▫️برای عضویت در کانال سرای سنا به لینک زیر مراجعه کنید
@sara_maktab
#سرای_سنا
#محصولات_سالم
#خانواده
#امت_واحده
Rahetamaddon.ir
@maktab_eslami
🔻 آموزش طب اسلامی و سبک زندگی
▪️ موضوع: نقش و اهمیت #دعا در درمان و سبک زندگی
🔹 حجت الاسلام حمید اسماعیل زاده
📌 سبزوار، خیابان بهشتی، کوچه ۱، مسجد شهید جوان
🕔 دوشنبه ۳۰ دی، بعد از نماز مغرب و عشاء
@maktab_eslami
♨️ مژده به خانواده های مکتب اسلامی در سراسر کشور
🔰کانال سیروا (پایانه مکتب اسلامی) افتتاح شد...
🔸 این کانال در راستای سهولت در انجام سفرهای خانواده های مکتب اسلامی تاسیس شده است.
🔹 فعالیت این کانال در دو بخش صورت میگیرد.
1⃣ اعلام اطلاعات سفر و درخواست وسیله نقلیه
2⃣ درخواست محل سکونت در شهرهای مختلف مرتبط با مکتب اسلامی
▫️با ما همراه باشید
@siroo_maktab
@maktab_eslami
🔰 کتاب های توصیه شده مکتب اسلامی برای علمداران، هادیان و خانواده ها
🔸اگر میخواهید با مبانی مکتب اسلامی در ابعاد مختلف آشنا شوید کتب زیر را مطالعه کنید:
▪️طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
▪️انسان 250 ساله
▪️منزلت عقل در هندسه معرفت دینی
▪️صحیفه امام خمینی (جلد 21)
▪️تفسیر سوره حمد (امام خمینی)
▪️زن در آینه جلال و جمال الهی
▪️تپه جاویدی و راز اشلو
▪️گلستان
▪️منتخب میزان الحکمه
▪️نهجالبلاغه
▪️ترجمه ۴جلدی آقای تبریزیان
🔹با تلاش دوستان این کتب با #تخفیف_ویژه در خدمت شما عزیزان قرار خواهد گرفت.
▫️برای تهیه کتاب ها با تخفیف ویژه به آیدی زیر مراجعه کنید
@msadegh_kooshki
Rahetamaddon.ir
@maktab_eslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨لطفاً به سیستان بلوچستانیا خیانت نکنید!
این حرفا رو فقط یه هموطن سیستانی یا بلوچ میتونه با جون و دلش درک کنه.
اهالی سیل زده سیستان و بلوچستان بیشتر از کنسرو و پتو، نیاز به اشتغال دارند!
اگر میتوانید برای اشتغال زایی مردم سیستان و بلوچستان اقدامی کنید بسم الله...
@talabeh_erp
#مکتب_اسلامی
#اشتغال_زایی
#سیستان_و_بلوچستان
@MAKTAB_ESLAMI
🔰بسته سومین نشست راه رسیدن به تمدن اسلامی منتشر شد.
🔸 این بسته شامل:
1⃣ فایل تصویری و صوتی تمام برنامه های نشست
2⃣ گلچینی از تصاویر نشست
3⃣ فیلم مصاحبه با برخی از مهمانان
▫️کاری از واحد رسانه مکتب اسلامی
▪️برای سفارش این بسته به آیدی زیر مراجعه نمایید:
@darbast313
#نشست_راه_رسیدن_به_تمدن_اسلامی
@maktab_eslami
🔸 تو هنوز زندهای سردار،
این خون توست که در شریان #امت_مقاومت جاریست.
▪️ تظاهرات میلیونی مردم عراق علیه آمریکا
#حاج_قاسم_سلیمانی
@maktab_eslami
♨️ نیاز اولیه مردم #سیل زده بشاگرد (شرق هرمزگان) #آرد است.
🔻 شما هم سهیم شوید:
1⃣ واریز کمکهای نقدی:
6037997464594077
به نام حمید اسماعیل زاده
(حتما مبلغ واریزی را به شماره +989355202047 پیامک کنید)
2⃣ اگر ظرفیتی برای تهیه آرد با کمترین قیمت سراغ دارید به شماره بالا اطلاع بدهید.
@maktab_eslami
✔️از سوزاندن هاریسون تا سوزاندن وبر🔻
(در فهم مناسبات نهاد دین، نهاد پزشکی و علومانسانی در ایران معاصر)
🔸مهدی سلیمانیه
🔹فردی حوزوی در قم، کتابی از کتابهای درسی پزشکی را در اعتراضی نمادین به پزشکی جدید و دفاع از آنچه طب سنتی/دینی میخواند آتش میزند. تصاویرش پخش میشوند. موضعگیریها و محکومیتها به سرعت آغاز میشود: از حوزویان ِ مشغول تحقیق و تدریس در دانشگاه تا حوزویان ِ مشغول تحصیل در حوزه. کار در کوتاهترین زمان به بالاترین سطح حوزه میرسد و مدیر حوزه علمیه قم هم به فاصلهی چندین ساعت و با شدیدترین لحن، بیانیهی محکومیت صادر میکنند. آنها فراتر از مرزهای صنفی روحانیت، با فرد آتشزننده حوزوی، مرزبندی میکنند. صد البته که این واکنش، واکنشی عقلانی و منطقی و برای اهل دانایی، دلگرمکننده است. اما ماجرا از منظر جامعهشناسی فقط این نیست..
🔹بیایید فرض کنیم که کسی چنین کاری را با کتابی از کتابهای علومانسانی یا علوماجتماعی متعارف یا هنر انجام دادهبود. فرض کنیم کتابی مرجع علمی از یکی از جامعهشناسان مشهور غربی (مثلاً "اخلاق پروتستانی و روح سرمایهداری" ماکس وبر) یا تاریخ هنر گاردنر یا اثر جامعهشناسی ایرانی (تشیع علوی، تشیع صفوی علی شریعتی) یا مورخی اروپایی را سوزاندهبود. به نظرتان میزان و شدت و سرعت محکومیتهای حوزه و حوزویان چگونه بود؟ آیا واکنش به توهین به ساحت علم، همینقدر شبیه و شدید بود؟
🔹در جامعهشناسی، مفهومی است با عنوان "آزمایشهای نقضکننده". منظور از آزمایش نقضکننده، موقعیتی است که در آن، با شکستن هنجارها و باید و نبایدهای یک موقعیت اجتماعی، میزان شدت و قدرت این هنجارها فهمیده میشوند. فرض کنیم که در یک چهار راه، در ساعت شلوغی، از چراغ قرمزی عبور کنیم و این عمل را در نقاط مختلف شهر، شهرهای مختلف و کشورهای مختلف انجام دهیم و ببینیم واکنش افراد جامعه به این هنجارشکنی(؟) چیست؟ خود این تفاوتها، دادههایی ارزشمند را از این موقعیتهای متفاوت به ما خواهند داد.
🔹حالا، اگر این موقعیت را به عنوان یک موقعیت ِ "شبه" آزمایش نقضکننده تصور کنیم، حدس من این است که سوزاندن مهمترین کتابهای علومانسانی و اجتماعی هم چنین واکنشی را در نهاد رسمی حوزه و بسیاری (نه تمام) حوزویان، برنمیانگیخت. چرا؟ اگر این فرض و حدس صحیح باشد، آنوقت شاید بتوان گزارههایی مانند اینها را در تحلیلش به عنوان فرض مطرح کرد:
🔹1- پزشکی در ایران تبدیل به یک "میدان" قوی شدهاست: انباشتی از سرمایههای اجتماعی، مالی و اقتصادی و سرمایههای نمادین. هرگونه تعرضی به این میدان، بیپاسخ نمیماند. حتی دیگرانی که خارج از این میدان و در میدان دیگری چون «دین» قرار دارند نیز این حمله را تحمل نمیکنند.
🔹2-در دفاع جانانهی نهاد دین از نهاد پزشکی، باید به مناسبات عینی و روزمره و انضمامی این دو نهاد هم توجه کرد؛ نیازمندیهای کنشگران میدان دین به نهاد پزشکی و به تبع آن، احساس مثبت و دِین و محبت به پزشکان. معمولاً یکی از نزدیکترین اشخاص به حوزویان ردهبالا و مراجع، پزشکان معتمد آنها هستند و در تعاملات آنان، تقریباً شیوهای از تعامل افقی و نه از بالا به پایین یا حتی به سمت پذیرش اقتدار پزشک مشاهده میشود.
🔹3- تعاملات گسترده نهاد حوزه و نهاد پزشکی: بارها شنیدهام و دیدهام که چگونه فرزندان ائمه جمعه و روحانیون رده بالا، به صورتی معنادار با پزشکان ازدواج میکنند. گونهای تبادل ِ سرمایهها. همینطور بارها شنیده و دیدهام که چگونه برخی اظهارنظرهای دینی و مواضع سیاسی برخی حوزویان ردهبالا، با مشاوره یا همفکری یا درخواستهای رسمی و غیررسمی پزشکان معتمد، شکل گرفته و صادر شدهاست
🔹به عنوان مصداق، در پژوهشی که حدود پنجسال قبل روی ابعاد استفتائات پنج نفر از مراجع انجام دادم، یکی از نتایج، پذیرش محسوس اقتدار نهاد پزشکی و واگذاری مشروعیت تصمیمگیری در برخی موارد به این نهاد مدرن بود (از تشخیص وجوب روزه گرفتن یا حرام بودن آن به دلایل پزشکی تا موارد متعدد دیگر).
🔹تقریباً هیچکدام از این موارد، در نسبت نهاد حوزه و کنشگران حوزوی با "علم" انسانی و اجتماعی در ایران وجود ندارد. این چنین است که از منظر جامعهشناسی، منطق موضعگیری شدید و سریع نهاد حوزه و طیف گستردهای از حوزویان به کتابسوزی پزشکی فهم میشود؛ به همین دلیل است که سوزاندن کتاب «علمی» ماکس وبر و شریعتی و گاردنر، بیانیهی سریع و شدید حوزه علمیه را در پی نخواهد داشت. مسأله «فقط» دفاع از علم نیست.
@maktab_eslami
مکتب اسلامی
♨️ نیاز اولیه مردم #سیل زده بشاگرد (شرق هرمزگان) #آرد است. 🔻 شما هم سهیم شوید: 1⃣ واریز کمکهای نق
🔻 امام جمعه بشاگرد صبح امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس:
پس از بارندگیهای اخیر وضعیت راههای بشاگرد دوباره به حالت اول بازگشت و تمام روستاهایی که راه مواصلاتی آنها از جگین عبور میکند دوباره #هیچگونه راه ارتباطی زمینی با مرکز شهرستان ندارند.
وی با بیان اینکه بهدلیل انسداد 17 روزه جادهها، #آذوقه مردم #تمام شده و بستههای مختصر اضطراری ٧٢ ساعته جوابگو نیست، افزود: مسؤولان با ارسال اقلام اولویتدار از قبیل آرد، برنج، روغن و.... به داد مردم برسند.
▪️ توضیحات بیشتر امام جمعه بشاگرد در مورد وضعیت فعلی:
http://fna.ir/devtz6
شما هم سهیم شوید:
@azpavaraqi
@maktab_eslami
🖼 مسابقه بزرگ نقاشی انتقام سخت
♨️ به مناسب ایام الله شهادت سردار قاسم سلیمانی و دهه فجر
📆 شنبه 12 بهمن، ساعت 9 صبح
🔸 ویژه نونهالان 5 تا 7 سال
🔺 #مدادرنگی همراه بیاورید.
♨️ همراه با برنامه #ویژه برای #مادران
📌 سبزوار، چهارراه فرودگاه، انتهای خوشبین 9، حسینیه امام حسن مجتبی علیه السلام
مجموعه فرهنگی بصائر
پایگاه بسیج شهید جوان
@maktab_eslami
🔸 ما از #مذاکره هم ابائی نداریم؛ البتّه نه با آمریکا، با دیگران؛ امّا نه از موضع ضعف، از موضع قوّت، از موضع قدرت.
#امام_خامنه_ای
27 دی ماه 98
🔺 زمان زیادی از این سخن رهبری نگذشته است که حرف از #مذاکره دوباره به میان میآید، مذاکره با تروریستهای فرودگاه بغداد.
❓ #بیانیه و #واکنش سریع نسبت به این اقدام شرم آور لازم نیست؟
🔰 امیرالمومنین علیه السلام:
مَنْ نَامَ عَنْ نُصْرَةِ وَلِيِّهِ اِنْتَبَهَ بِوَطْأَةِ عَدُوِّهِ .
کسی که هنگام نصرت ولی خواب باشد، با لگد دشمن از خواب بیدار می شود.
#حوزه_انقلابی
@maktab_eslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید
امام خمینی رحمة الله علیه:
🔴 هر امری را که غرب برای ما بیاورد یک امر استعماری است...
شما گمان نکنید که از غرب برای ما تحفه ای میآورند که ما را مترقی کنند، ترقی به ما بدهند. غرب تا ما را در سطح پایین نگه ندارد، نمیتواند از ما استفاده کند.
@maktab_eslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه کسی انتقام پدر من را خواهد گرفت؟
به این اشکها خوب نگاه کن.
#مذاکره
#تروریستهای_فرودگاه_بغداد
@maktab_eslami
♨️ گردهمایی بزرگ #مادران_مقاوم
🔸 اهمیت مادری و فرزندآوری در گام دوم انقلاب
📆 شنبه 12 بهمن، ساعت 9 صبح
🔸 همراه با مسابقه #نقاشی «انتقام سخت» برای فرزندان 5 تا 7 سال
📌 سبزوار، چهارراه فرودگاه، انتهای خوشبین 9، حسینیه امام حسن مجتبی علیه السلام
🔸 مجموعه فرهنگی بصائر
🔸 پایگاه مقاومت بسیج شهید جوان
@maktab_eslami
🔰حضرت زهرا اسوهی حق طلبی
🔹ما باید راه فاطمه زهرا سلام الله علیها را برویم. مگر نمیگوییم که با حال ناتوانی به مسجد رفت تا حقی را احقاق کند؟
👈 ما هم در همه حالات تلاش کنیم تا حق را احقاق کنیم.
🔸مگر نمیگوییم که یک تنه مقابل جامعه بزرگ زمان خود ایستاد؟
👈 ما هم از کم بودن تعدادمان در مقابل دنیای ظلم و استکبار نترسیم و تلاش کنیم.
70/10/5
#مقام_معظم_رهبری
#امام_خامنه_ای
#مقاومت
#تحقق
#الگوی_تحقق
@maktab_eslami
35.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ببینید
🎥 #ویژه|گفتگوی اختصاصی مکتب اسلامی با سرکار خانم فاطمه اتسوکو #هوشینو
💠 بانوی ژاپنی ره یافته و شیعه
🔸نظم در ژاپن چگونه است؟
🔹آمریکا و غرب در مسائل مختلف ژاپن چه سهمی دارند؟
👈 کالای ایرانی و ژاپنی کدامیک اولویت دارد؟!
❗️نظر سرکار خانم هوشینو راجع به #نشست_راه_رسیدن_به_تمدن_اسلامی و مجموعه مکتب اسلامی
@maktab_eslami