eitaa logo
🇮🇷 مکتب سلیمانی 🇯🇴
63 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
2.4هزار ویدیو
47 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
وقتی دیدید دلِ شما ناگهان منقلب شد و اشڪ جارۍ شد، وقتی دیدید طلب، با همه وجود از سر تا پای شما جارۍ شد، بدانید این همان جواب خداست❤️ و جواب بعدی هم اجابت است؛ ان‌شاءالله! چهاردهم بهمن، سال ۱۳۷۳ ☘ 💐☘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸تاریخچه حجاب🔸 قسمت اول: 🔷زنان ایران زمین از زمان ها که نخستین ساکنان ایران بوده اند، کاملی شامل پیراهن بلند چین دار و شلوار تا مچ پا و همچنین چادر و شنلی بلند روی لباس ها داشته اند. ⬅️در کتاب"حقوق زن در اسلام و اروپا" در این زمینه آمده است: 🔸در کیش آریایی، زنان محترم بوده اند. 🔸زنان محترم ایرانی برای حفظ حیثیت طبقه ممتاز و ایجاد حدودی که آنها را از زنان عادی و طبقه پایین تر امتیاز دهد،صورت خود را می پوشاندند و گیسوان خود را پنهان نگه می داشتند... بلند نگه داشتن گیسو و همچنین محجوب بودن(پوشش صورت)به زنان اشراف و بزرگان اختصاص داشته است. 🔹صدر،حسن،حقوق زن در اسلام و اروپا،تهران۱۳۲۰،صفحه ۵۱🔹 ⬅️ادامه دارد... 💞 💖💞
🇮🇷 مکتب سلیمانی 🇯🇴
🔸تاریخچه حجاب🔸 قسمت اول: 🔷زنان ایران زمین از زمان #ماد ها که نخستین ساکنان #آریایی ایران بوده اند
🔸تاریخچه حجاب🔸 🔅قسمت دوم: 🔰زنان در پوشش سر و استفاده از بسیار پیشرفته تر از زنان بودند و کلاه عمامه وار آنان تقریباً بیشتر موهای آنها را می پوشاند. در شواهد مربوط به پوشاک زنان این عهد، به منزله یکی از اجزای اصلی پوشاک آنان کاملًا مشهود است و در بیشتر موارد زنان دربار و اشراف نیز مانند سایر زنان پوشیده دیده می شوند. 🔰«مجسمه ای از شهر «هاترا» به نام پرنسس واشفاری در موزه بغداد هست که گفته شده دختر سناتروک اشکانی (اشک دهم) است. این بانو بر سکویی نشسته، کلاهی به شکل مخروط ناقص پنج قسمتی بر سر نهاده است. دامن پرچین پیراهن آستین دارش (که بسیار بلند است) از زیر چادرش در جلو پیداست. 🔹مقالات ایرانیکا ،صفحه ی۴۳۳🔹 ⬅️ادامه دارد ... موضوع : 🍃 🌷🍃
سلام مولای من ✋🌸 چہ شود فرصٺ ديدار بہ ما هم بدهند؟ فيض هم صحبٺے يار بہ ما هم بدهند؟ آن قَدر بر در ايـن خانہ گدا مےمانيم لقب نوڪرِ دربـار بہ ما هم بدهند ! 🌷 🍃🌷
❇️دو کار در حوزه و داریم 👇 🍀 اول "یدعون الی الخیر" و دوم در ادامه آن، "یامرون بالمعروف" ✅این‎دو مترادف با هم نیستند! 👈"یدعون الی الخیر" در تعابیر فقها، تحت عناوین "ارشاد جاهل" یا "هدایت گمراه" آمده است. 🌿بعضی وقت‌ها ممکن است، یک یا دسته‌ای از ، در بستر جامعه دچار شبهه شود که از قضا ، در این مورد خیلی نقش دارد. 📛وقتی از اساس می‌کند، ممکن است درصدی از ، نسبت به احکام، در این "بستره جدید زندگی"، دچار ‎شوند. ⚠️اینجا مدام گفتن امربه‎معروف، کار درستی نیست. اول باید صورت بگیرد. ✅"امر" نیز در ارشاد جاهل نیامده؛ لذا می‎توان از همین ‎ها استفاده کرد و دست به زد. باید با جامعه حرف زد. 🌺مثال: در یک بررسی آماری در سال65، قریب 86درصد پاسخ دهندگان گفته‎اند که رعایت نکردن از طرف مردم است و در سال71 جواب مردم به همین سؤال، به 41درصد تنزل کرده است. ✅مشخص می‎شود که در این بازه زمانی یک سری شبهاتی وارد شده که بحث یدعون الی الخیر مطرح می‎شود که کار است. 🔰فقها می‎گویند کسی که حکم را نمی‎داند، یا درباره آن دچار شبهه شده، اول باید این مرحله را طی کند و بعد اگر اصرار بر آن کار داشت، نوبت به امربه‌معروف می‌رسد. ✅بنابراین، جامعه حتماً منطبق بر مسئله شرعی نیست. ارشاد جاهل -که کاری فرهنگی است- تلاش برای این است. 📌جهالت در اینجا، سویه منفی ندارد بلکه منظور این است که حکم دچار شبهه شده است. 👤 🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛این روزها شاهد هستیم که نسل جدید خانواده‌های ایرانی، به علت مشکلات اقتصادی، به روی آورده‌اند. 📍استدلال بسیاری از این با تکیه بر بعد مالی، باعث شده است که این پدیده نوظهور به صورت امری منطقی در نظر گرفته شود: 👇 🍁"ما یک فرزند را به درستی کنیم و انواع امکانات را برایش فراهم کنیم، بهتر از آن است که چند فرزند را به شکلی نامطلوب تربیت کنیم". ⚠️این‎گونه استدلال‌ها با نادیده گرفتن ابعاد ، و زندگی کودک، صدمات جبران ناپذیری را بر او وارد خواهد کرد. ♨️معایب تک فرزندی: 1️⃣ فشار بسیار بر فرزندان 2️⃣ مشکل در دوست‌یابی 3️⃣ وابستگی بیش از حد کودک به دلیل بیش از حد والدین 4️⃣ فشار بیش از حد والدین به کودک جهت کسب موفقیت تحصیلی 5️⃣ عدم مهارت‎یابی اجتماعی کودک 6️⃣ عدم تجربه محرومیت و زیاده‎خواهی کودک 7️⃣ عدم یادگیری مهارت، از برادر و خواهر کوچکتر و بزرگتر ❇️تا چند سال گذشته، داشتن خانواده‌های بزرگ رایج بود و یک مزیت محسوب می‌شد، و هیجانی برادر و خواهرها در این خانواده‌ها بسیار چشمگیر بود و کودکان از سنین کودکی با یادگیری راه مطلوبی را در کسب طی می‌کردند. 👤 روانشناس کودک و نوجوان 🍃 🌷🍃
🌀🍃 اگر محجبه ها از سر شوق حجاب داشته باشند وشوق آنها به حجاب دیده شود حجاب افزوده می‌شود.. 🍃 🌷🍃
🇮🇷 مکتب سلیمانی 🇯🇴
#خوابهای_پریشان 🎭🔪🚬🎲 قسمت اول یک نگاهم به هندوانه ای بود که دیشب پدرم خریده بود و یک نگاهم به دست
🎭🔪🚬🎲 قسمت دوم بعد از یک هفته که در اتاق انتهای باغ حبس بودم، گوگو آمد در را باز کرد. گفته بود اینطور صدایش کنم. یک تکه نان جلویم انداخت و گفت😬: - بخور +نمیخوام -تو هنوز آدم نشدی؟ +میخوام برم پیش مامانم -چرا نمی فهمی دیگه نمیشه +تو دروغگویی گفته بودی میبریم خونه مون ولی آوردی زندانیم کردی -تقصیرخودته اگه فرار نمیکردی... +ولم کن جیغ کشیدم و سعی کردم جسم نحیفم را از بین دستهای سردش بیرون بکشم اما تلاش بی فایده ای بود. هیچ وقت فکر نمیکردم یک زن بتواند اینقدر خشن باشد. دستهایم را با یک دستش محکم گرفته بود. چاقوی کوچکی از جیبش بیرون آورد.😱 بعد آرنجش را روی شکمم فشار داد و دست چپم را به زور بالا گرفت . با چاقو یک خط کف دستم انداخت. بیشتر از آنکه دردم بیاید ترسیدم. خون از دستم جاری شد و من شروع کردم جیغ کشیدن. گوگو رهایم کرد و به طرف در آهنی هلم داد و گفت😏: تو نمیدونی پلیسا چاقو دارن؟! خیلی بزرگتر از مال من، اگه بری پیش پلیس از زیر چونه ات تا روی زانوت خط مینداره حالیت شد!؟ چشمانم سیاهی رفت و افتادم. وقتی بیدار شدم روی یک تخت بودم دستم باندپیچی شده بود. بوی کباب در فضای عمارت پیچیده بود. گرسنه بودم. زدم زیر گریه، یاد حرفهای مادرم افتادم وقتی که میگفت: هیچ وقت با غریبه ها جایی نرو!😭 آن وقت ها خیال میکردم بزرگترین خطری که ممکن است وجود داشته باشد کشتنم و فروختن کلیه هایم است. پیش از این همیشه در کابوس هایم بچه دزدها شبیه جادوگرها زشت و پیر و عجیب بودند و از ظاهرشان معلوم بود میخواهند از عزیزانت جدایت کنند. به خیالم مرگ وحشتناک ترین کابوس دنیا بود، بی خبر از رنج هایی بدتر از مرگ!☠️ صدای موسیقی در فضا بلند بود همان آهنگی که مربی مهد هر روز برایمان میگذاشت و تشویقمان میکرد با آن برقصیم. در اتاق باز شد و گوگو با دو سیخ کباب و یک نان سنگک وارد شد. برایم لقمه میگرفت و من بی آنکه چیزی بگویم فقط دهن باز میکردم. به خیالش رامم کرده بود. 😞 غذایم که تمام شد. کیفم را آورد. کیف را از دستش قاپیدم. هنوز بوی عطر مادرم را میداد. بازش کردم و باتعجب پرسیدم: +اینا چیه گذاشتی تو کیفم؟ -اینا چیزای خوبیه قراره باهم بریم بدیم به دوستامون +بعدش میذاری برم خونمون؟ -آره...از فردا...از فردا برمیگردی خونه به شرطی که امروز کامل به حرفم گوش کنی، باشه؟🙅‍♀️ به نشانه تایید سرم را تکان دادم و دنبالش راه افتادم. با ماشین خودش میرفتیم. در خانه ها بعضی شرکت ها آرایشگاهها و باشگاهها را میزدیم. هرکس از کیفم بسته ای برمیداشت و پولی به جایش در جیب کیفم میگذاشت. منهم میرفتم طرف ماشین و گوگو با رضایت دسته های پول را در جیبش میگذاشت. 🦇 شب که شد با اعتراض گفتم: +دیگه منو ببر خونه - دختر خوب منکه گفتم فردا، از فردا و آن فردا هیچ وقت نیامد!😔 ادامه دارد.... "هرروز در کانال دنبال کنید" به قلم✍️: سین.کاف.غین 💞 💖💞
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷 مکتب سلیمانی 🇯🇴
🔸تاریخچه حجاب🔸 🔅قسمت دوم: 🔰زنان #اشکانی در پوشش سر و استفاده از #چادر بسیار پیشرفته تر از زنان #
🔸تاریخچه حجاب🔸 قسمت سوم و چهارم : 🔹از ابتدای اسلام تا دوران صفویان 🔰 در پایان دوره ، پس از ورود اسلام به ایران با تأثیرپذیری از فرهنگ غنی اسلام شکوه بیشتری یافت.در این دوره گرچه حجاب زنان با تغییراتی همراه بوده، ولی همچنان فرهنگ استفاده از چارقد و بلند و دوری از اختلاط با مردان بیگانه تأکید می شد. 🔸کلاویخو در سفرنامه اش می نویسد: «زن های شهری معمولًا روی پوشیده اند و چادر سفید داشته اند و نقاب سیاه» «چادر که سرتاسر بدن را می پوشاند، معمولًا سیاه رنگ بود و همراه با آن در جلوی صورت خود از روبند نیز استفاده می کردند.» به دلیل توجه صفویان به آداب و رسوم و مذهب اثنی عشری، رشته های گوناگون صنعت و هنر، پیشرفت شایانی داشته، که در این میان پوشاک بانوان، با توجه به شرایط اجتماعی مذهبی آن روزگار شکل خاصی به خود گرفت. 🔸آدام اولئاریوس نقل میکند: «زنان،وقتی از خانه خارج میشوند، چهره خود را نشان مردان نمیدهند، بلکه چادر سفیدی روی سر می اندازندکه تمام بدن آن ها را تا مچ پا می پوشاند وفقط در جلوی صورت، شکاف کوچکی داردو چه بسا چهره های زیبایی که با لباس های محقرانه، و چهره های زشتی که با لباس های مجلل و فریبنده زیر این چادرها مخفی اند و انسان نمی تواند بفهمد در پس این چادر، چه قیافه ای نهفته است». 📚تاريخ پوشاك ايرانيان، محمد رضا چيت ساز،ص 236_396. 📚احمدى جلفايى،حجاب برتر، ص31 به نقل از سفرنامه آدام اولئاريوس، ص 644. ⬅️ادامه دارد ... موضوع : 🍁 🌼🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا