eitaa logo
مکتب وحی
2.6هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
554 ویدیو
11 فایل
برای برقراری ارتباط با مدیر کانال بر روی لینک زیر کلیک فرمایید. @maktabevahy_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
9.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌑 کربلا فقط زخم و تیر نیست! 🔘 باید اسباب پنهانیِ این جنایات کشف شود! 📼 حضرت آیة الله سید محمدمحسن حسینی طهرانی، قدّس‌الله‌سرّه 🎞 ، ۱۴۳۲، دقیقه 76:03 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ علیه‌السلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
🔹طفلِ تو گرچه که کودک‌خُو بُدَست هـر دو عالَـم، خـود طُـفیـلِ او بُـدَسـت علیه‌السلام علیه‌السلام رحمه‌الله @maktabe_vahy 🏴.🏴.🏴.🏴
🔘 کودکی در عهدِ مهد، استادِ عشق داده پــیــرانِ کُــهـن را یـادِ عـشــق 🔹خیال نکنید قضیهٔ حضرت علی‌ اصغر علیه‌ السلام گُتره است. خیال نکنید طفل شش‌ماهه چیزی نمی‌فهمد. اینطور نیست! از ما خیلی بهتر می‌فهمد. 🔹آن طفل خودش خواست به «شهادت» و «مقامِ کمال» برسد. خودش خواست یک «ولیّ‌الهی و عارف‌بالله» بشود. 🔹حضرت علی‌اصغر علیه‌السلام الان «بالاترین عارف‌الهی» در روز قیامت است. در حالیکه ما او را یک بچۀ شش‌ماهه می‌بینیم. 🔹جسم حضرت علی‌اصغر کوچک است، ولی آیا «روح و نفْس» هم کوچک است؟! 🔹نفْسَش تمام مُلک و ملکوتِ عالَم را گرفته، یعنی «تمام عالَم وجود» را گرفته است. در حالیکه ما بر اساس احساسات و عواطف [او را کوچک] می‌بینیم و گریه می‌کنیم. 🎙حضرت‌ آیة‌الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 1430، جلسه 8؛ منقّح و ملخّص. علیه‌السلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
🚩 زیر دامانِ ولایش، اولیا علیه‌السلام رضوان‌الله‌علیه @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
11.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚩 برتری «ذبح حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام» از ذبح حضرت اسماعیل علیه‌السلام 📼 حضرت آیة الله سید محمدمحسن حسینی طهرانی، قدّس‌الله‌سرّه 🎞 ۱۴۳۱، جلسه 8 ، دقیقه 70:08 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ علیهماالسلام رحمه‌الله @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
🔘 والاترین عارف! علیه‌السلام @maktabe_vahy 🏴.🏴.🏴.🏴
🔘 بعد از تو خاک بر سر دنیا! 🔹حضرت علی اکبر فقط «امامت» را ندارد ولی «تمام مراتب وجودی»، «طهارت نفس»، «قداسَت سِرّ» و «تجلّی خاصی که مربوط به چهارده معصوم است» را دارد.* 🔹براى شهادت چنين مَظهرِ قُدس و تقوا، جا دارد كه نالۀ پدرش بلند شود كه: «عَلَى الدُّنْيَا بَعْدَكَ الْعَفَاءُ» [بعد از تو خاک بر سر دنیا!]** ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 * ، جلسه ۲۰۵، آیت‌الله سیدمحمدمحسن طهرانی قدّس‌الله‌سرّه 📚 ** ، ج ۲، ص ۲۳۲، علامه طهرانی قدّس‌الله‌سرّه علیهماالسلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
21.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔳 فنای حضرت اباالفضل در سیّدالشهداء علیهماالسلام 🔹آب‌نخوردن او عینِ «عقلانیت» بود! 📼. حضرت آیة الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه 🎞. ، جلسه 141، دقیقه 101:23 ـــــــــــــــــــــــــــــــــ علیهماالسلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
🔲 ماتریالیسم عاشورایی! 1️⃣ قسمت اول 🔹مسئله امام حسین علیه‌السلام مسئله کشته‌شدن نبود. این فقط مسئلۀ ظاهری است که مردم می‌بینند. چرا مردم برای امام حسین بر سرشان می‌زنند؟ چون تیر سه‌شعبه به قلبش خورد. چون بدنش را بعد از شهادت زیر نعل اسب‌ها انداختند! حال اگر تیر سه‌شعبه به قلبش نمی‌‌خورد یا اگر عُمَرسعد این کار را نمی‌کرد، آیا دیگر مشکلی وجود داشت که مردم بر سرشان بزنند؟! خیر! چون دیگر امام مشکلی ندارد که بر سرشان بزنند. 🔹پس ما برای اینکه مثلاً حضرت علی‌اصغر روی دستش پرپر شد، گریه می‌کنیم. حال فرض کنید اگر حضرت علی‌اصغر با دیفتری از دنیا می‌رفت، ما دیگر گریه نمی‌کردیم، چون دیگر یک امر عادی بود و مسئله‌ای نبود که برای آن گریه کنیم. 🔹بنابراین تمام ناراحتی‌ و گریه‌های ما فقط به «موقعیت‌های ظاهری» بر‌می‌گردد که مثلاً چرا عمود بر سر حضرت اباالفضل خورد و چرا دستش قطع شد و چرا به مشک‌ِ آبش تیر زدند!؟ هیچ کس نیامد فکر کند که «حالِ امام حسین و حضرت اباالفضل در روز عاشورا» به چه نحوی بوده است!؟ «نگرش و بینش و جهان‌بینیِ حضرت اباالفضل» در روز عاشورا به چه نحوی بوده است؟! 🔹اگر حضرت اباالفضل می‌رفت و مشک آب را هم می‌آورد و هیچ‌ اتفاقی هم نمی‌افتاد، و اتفاقاً اسب ایشان هم به‌زمین می‌خورد و سرِ حضرت به درخت خرما می‌خورد و از دنیا می‌رفت، ما دیگر برای او، سینه نمی‌زدیم! می‌گفتیم: «خودش از اسب زمین افتاد و سرش هم اتفاقی به سنگ اصابت کرد!» 📝ادامه دارد... 🎙حضرت آیة‌الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 ؛ جلسه اول، منقّح. علیهم‌السلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
مکتب وحی
🔲 ماتریالیسم عاشورایی! 1️⃣ قسمت اول 🔹مسئله امام حسین علیه‌السلام مسئله کشته‌شدن نبود. این فقط مسئل
🔲 ماتریالیسم عاشورایی! 2️⃣ قسمت دوم و پایانی 🔹اما یک عارف اینگونه نیست! او به «حالِ حضرت» نگاه می‌کند. حضرت اباالفضل، حضرت اباالفضل است؛ چه تیر به چشمِ او بزنند چه نزنند! چه دستش را قطع بکنند یا نکنند! حال اتفاقاً دستش را قطع کرده‌اند؛ ولی عارف به قطع‌کردن‌ دست نگاه نمی‌کند. حضرت اباالفضل بخاطر اینکه تیر به چشمش خورد، حضرت اباالفضل نشده است. 🔹(البته این مصیبت‌ها، جریانات و قضایایی است تا «مظلومیت اهل‌بیت علیهم‌السلام» معلوم و روشن شود و «مقاماتی» هم بر این دردها و إِلَم‌ها مترتّب است) 🔹یک وِیت‌کُنگ در کلیسا آمده بود و بر روی خودش بنزین ریخت و آتش زد. این آتش‌زدن، سوختن است؛ ولی ما برای او ارزش قائل نیستیم! چون او می‌خواهد از این موقعیتِ خود، استفادۀ تبلیغاتی کند. حال فرض کنید که اگر به او می‌گفتند:‌ «آقا، شما این کار را انجام بده، ولی حتی یک خبرنگار هم از تو عکس نمی‌اندازد و در یک روزنامه هم نمی‌نویسند ودر هیچ‌جا هم نقل نمی‌کنند، بلکه همین‌طور می‌میری!» آیا باز هم این کار را می‌کرد؟! اصلاً این کار را نمی‌کرد. پس او می‌خواهد استفادۀ تبلیغاتی کند. 🔹اما حضرت اباالفضل در کربلا حاضر می‌شود و کشته می‌شود. حال خبرنگار از او عکس بیاندازد یا نیاندازد؛ در کتاب بنویسند یا ننویسند؛‌ بر قبرش گنبد و بارگاه بسازند یا نسازند؛ به زیارت قبرش بروند یا نروند!! حضرت اباالفضل به این مسائل فکر نمی‌کند، بلکه می‌گوید:‌«من باید این راه را بروم!» 🔹سیدالشهداء علیه‌‌السلام این راه را در نظر می‌‌گیرد و جلو می‌آید؛ چه بر قبر ایشان گنبد بسازند یا نسازند. او می‌گوید:‌ «من وظیفه‌ام این است!» این می‌شود استقامت در طریق! 🔹اما ما در کارهایمان جنبه‌های دیگری را لحاظ می‌کنیم که آن جنبه‌ها اصل مسئله را مخدوش و خراب می‌کند. 🔺هر مقدار، خود را به مکتب ائمه نزدیک کنیم، ارج و مقام بیشتری داریم. 🎙حضرت آیة‌الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 ؛ جلسه اول، منقّح. علیهما‌السلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
🚩 که رُخَش قبله‌گهِ مردانست! علیه‌السلام رحمه‌الله @maktabe_vahy 🏴.🏴.🏴.🏴
🔲 اقیانوس آزادگی! 🔹اینجا «دریا و اقیانوس حریّت و آزادگی» است. - اصلاً حریّت و آزادگی از بیان حقیقتِ «مرام و مکتب سیدالشهداء علیه‌السلام» ناتوانند. - مناعت و عزّت نفس از بیانِ «عزّت نفس و مناعتِ امام معصوم علیه‌السلام» ناتوانند. 🔹«لغت» نمی‌تواند به «محتوا» برسد. نمی‌تواند به «آن واقعیتی که در قلب امام علیه‌السلام است» برسد. 🔹لذا با اینکه عمل حرامی انجام می‌دهند که امام را ترک می‌کنند، ولی حضرت می‌گویند: «انتم فی حِلٍّ مِن بیعتی: بروید، شما آزادید و من بیعت را برداشتم!» 🔹بسیاری از افراد هم خوشحال و شنگول که «الحمد‌لله امام بیعت را برداشت. یاعلی، بزن به‌چاک، بزن بریم! برو‌ دیگر؛ خودش گفته: آزادید!» 🔹در شب‌عاشورا، مرتباً بسیاری در دلشان می‌گفتند: «ای‌ دادِ بی‌داد؛ این امام و پسر پیغمبر است و سی‌هزار نفر در لشکر یزید آمده است؛ حالْ چکار کنیم؟!» 🔹ولی امام حسین، این رودربایستی را در شب عاشورا برداشت. آنقدر حضرت حریّت و عزّت و مناعت دارد که کاری کرد که آنها همین مقدار «احساسِ رودربایستی» را هم دیگر نداشته‌ باشند. یعنی «من خودم بیعت را برداشتم. من خودم آن تعلّقی را که شما نسبت به تکلیف داشتید را قطع کردم. دیگر چه می‌خواهید!؟ بلند شوید بروید دیگر!» 🔹حضرت به برادرش و پسرش و به نزدیکترین افراد به خودش هم گفت:‌ «برو!» ببینید؛ حریّت و آزادگی‌اش تا کجا است! فرمود:‌ «این مردم مرا می‌خواهند! نه با تو ای برادر، ای اباالفضل، کار دارند، نه با سایر افراد! مسئله اینجا فقط من هستم!» 🔺ولی این اصحاب و یارانی که ماندند، درک کردند و امامشان را شناختند. آنها می‌دانند کجا بروند. 🎙حضرت آیة‌الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 جلسه 196، منقّح. علیه‌السلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑.🌑