eitaa logo
مکتب وحی
2.6هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
550 ویدیو
11 فایل
برای برقراری ارتباط با مدیر کانال بر روی لینک زیر کلیک فرمایید. @maktabevahy_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 ای بسا کفّار را سودای دین! 🔸نکتۀ خیلی عجیب این است که ما هیچ‌وقت در نگرش به افراد، نباید به دینِ آنها نگاه کنیم. 🔸گويند شيخ ابوالحسن خَرَقانى بر سردرِ خانقاهِ خويش نوشته بود: «آن كس كه بدين سراى درآيد نان و آبش دهيد و از ايمانش نپرسيد، چون آن كس كه به درگاه خداى باري‌تعالى به جان ارزد، البته در خوانِ ابوالحسن به نان ارزد.» 🔸باید آن حقیقت واقعیِ او، که انسانیتِ اوست را ابتدائاً مدّ نظر قرار داد. انبیاء و رُسُل همیشه به آن حقیقت نگاه می‌کردند و سپس به دنبالِ دعوت برای هدایت مردم بودند. 🔸نگاه نمی‌کردند به ظاهرِ شخص کافر! اگر می‌خواستند به ظاهرِ افراد نگاه کنند، می‌بایست از اول در خانه می‌نشستند و از خانه، بیرون نمی‌آمدند. 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔉. ، (اسفار اربعه) جلسه 728؛ منقّح. @maktabe_vahy 🌕.🌕.🌕.🌕
🔉 بیانات شب های پنج‌شنبۀ سال1417 هـ.ق صوت و متن سخنرانی های آیت الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی - رضوان الله علیه - 📷 | 🔉 | شنیدن و دریافت سخنرانی 📌 @Maktabe_Vahy
💠 📖 کتاب «عنوان بصری جلد ششم» منتشر شد. ✒️این اثر شریف، دربرگیرنده بیانات حضرت آیت الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی - رضوان الله علیه - در شرح حدیث عنوان بصری است که به شرح و تفسیر فقره «ولا یُدبّر العبدُ لنفسه تدبیراً» و موضوع تدبیر در امور اجتماعی و حکومت اختصاص یافته است. 📷 |     📖 | مطالعه و دریافت کتاب 📌 @Maktabe_Vahy| @MaktabeVahyOrg_Gallery
🔹وقتی عقل کنار رفت... @Maktabe_Vahy 🌸🌸🌸🌸
🌕 محوریّت توحید عملی در تدابیر اجتماعی 1️⃣ 🔸در نظام مکاتب الهی و در نظام اسلام، تمام مسائل زندگی ما ـ مسائل اجتماعی، مسائل شخصی، مسائل سلوکی، مسائل عبادی، مسائل تجاری و معاملات ـ در تحت یک محوریّت و در تحت یک قانون شکل می‌گیرد، آن محوریّت عبارت است از محوریّت توحید! 🔸اگر ما این ملاک را که توحید است، در اختیار داشته باشیم، هم سعادت دنیا و آخرت را برای خود تحصیل کرده‌ایم و هم به جامعه و به تمدّن هدیه داده‌ایم! 🔸تمام مسائل و مصائبی که الآن بر بشریّت به‌طور مطلق می‌رود و خواهد رفت، همه برای این جهت است که این مسئلۀ محوریّت توحید را کنار گذاشته‌اند؛ این شخص می‌خواهد به آن نفع برسد و برای رسیدن به آن نفع طبعاً باید عدّه‌ای را کنار بگذارد، آن شخص هم متقابلاً می‌خواهد همین عمل را انجام بدهد و طبعاً بین این دو اصطکاک خواهد شد. 📝 حضرت آیة‌الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه 🔺 ادامه 👇 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📚 ، ج 6، ص 70. @maktabe_vahy 🌸..🌸..🌸..🌸
مکتب وحی
🌕 محوریّت توحید عملی در تدابیر اجتماعی 1️⃣ 🔸در نظام مکاتب الهی و در نظام اسلام، تمام مسائل زندگی ما
🌕 محوریّت توحید عملی در تدابیر اجتماعی 2️⃣ 🔸در مکاتب الهی، پایه و اصل و اساس در مسائل و حرکت سیاسی، براساس توحید است؛ البتّه نه این توحید لفظی که ما داریم می‌گوییم و همه می‌گویند؛ بلکه توحید عملی! 🔸توحید عملی یعنی محور را «اللَه» قرار دادن و «خود» را از این محوریّت بیرون آوردن! ما محور را خودمان قرار می‌دهیم و «اللَه» را واسطه و وسیله برای خود قرار می‌دهیم، پیغمبران را وسیله قرار می‌دهیم. 🔸یک اشتباه انجام می‌دهیم و بعد می‌گوییم: «در زمان امیرالمؤمنین هم فلان شخص اشتباه می‌کرد!» یک اشتباه انجام می‌دهیم و بعد می‌گوییم: «اشکالی ندارد، امام هم اشتباه می‌کند، لازم نیست که حتماً در همۀ مسائل معصوم باشد!» یک کار غلطی از من سر می‌زند، بعد می‌گویم: «مسئله‌ای نیست، اشکالی ندارد، در همۀ زمان‌ها این‌طور بوده است؛ در زمان رسول خدا راجع به مسائل معاملات، عبادات و مسائل شخصی، این‌طور بوده، در زمان امیرالمؤمنین این‌طور بوده، مشکلی نیست!» 🔸آقا جان من! یک عثمان‌بن‌حُنیف در بصره به مجلس اطعامِ ثروتمندان حاضر شد، ببینید که امیرالمؤمنین در نهج البلاغه او را به سیخ و صلاّبه می‌کشاند! 🔸یک کار انجام داد، نه مال کسی را خورد، نه مال کسی را بُرد، نه زنا کرد، نه دزدی کرد، نه تهمت زد، نه کنار زد، نه آبروی افراد را در این‌طرف و آن‌طرف بُرد و نه بر علیهِ این و آن کتاب نوشت، بلکه فقط یک مجلس ثروتمندان و بزرگان را شرکت کرد! ببینید امیرالمؤمنین در نهج البلاغه چه‌کار کرده است: «تو نمایندۀ من هستی؟! تو وکیل من هستی؟! تو حاکم از طرف من هستی؟! [آنوقت در چنین سفره‌ای حاضر می‌شوی!]» 📝 حضرت آیة‌الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📚 ، ج 6، ص 70. @maktabe_vahy 🌸..🌸..🌸..🌸
💠 برکات زیارت حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام 📌 @Maktabe_Vahy 🔘.🔘.🔘.🔘
22.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 مراقبه چیست؟ 🎥 | 🎙 حضرت علامه آیت‌الله حاج سید محمدحسین حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه 🎞 ، ص ۱۶۳ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 رحمه‌الله @Maktabe_Vahy 🌸.🌸.🌸.🌸
18.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 ثواب حج یا پرستاری از همسر؟! 🎥 | 🎙 حضرت آیت‌الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه 🔉 ، ص ۱۶۳ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 @Maktabe_Vahy 🌸.🌸.🌸.🌸
⭕️ هر عملی که انسان انجام بدهد، یک «ظاهر و پیکر خارجی» و یک «باطن و جانی» دارد. میزان ارزش عمل از نقطه‌نظر عالم اعتبار [و مردم دنیا] همین پیکرهای خارجی است، و پیکر عمل هرچه بزرگ‌تر و چشم‌گیرتر باشد می‌گویند: «آن عمل بهتر است!» هرچه جمعیّت زیادتر باشد، می‌گویند: «این عمل بهتر است!» 🔹انسانی که شب‌ها تا به صبح عبادت کند، مثل ربیع بن خُثَیم که شب‌ها تا به صبح بیدار بود،می‌گویند: «این عمل، خیلی خیلی مهم است!» 🔹امّا اگر ظاهر عمل کم باشد [در نظر این ظاهرگرایان] قدر و قیمتی ندارد! بارگاه امیرالمؤمنین قیمتی ندارد، چون بارگاه نداشت و خود حضرت دوتا طِمر کهنه¹ بر تنش بود! مالک اشتر قیمتی نداشت و مردم آشغالِ سبزی به صورتِ او پراندند، چون در ظاهر پیکری نداشت! 🔹امّا دستگاه معاویه بارگاه داشت، سفره داشت، غذاهای متنوّع داشت، پول‌ها می‌داد، چشم‌گیر بود و خیلی مهم بود! طوری بود که اگر کسی می‌خواست از آن منظره تجاوز کند، مشکل بود! اصلاً [ذهن و قلب را] می‌ربود! 🔹در مجلس او حاضر می‌شدند و هنگام ظهر یک سفره کشیده می‌شد که انواع و اقسام غذاها در آن بود. غذاهایی بود که از روغنِ مغزِ سرِ بعضی از پرندگانِ خاص با عسل خاص و زعفران خاص تهیّه می‌کردند. هر کسی حاضر است، سرِ این سفره بیاید و بهره‌مند شود! 📝 علامه طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ادامه 👇 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📚 ، ج 2، ص 35 ۱. طمر: جامهٔ کهنه @maktabe_vahy 🌸..🌸..🌸..🌸
مکتب وحی
⭕️ هر عملی که انسان انجام بدهد، یک «ظاهر و پیکر خارجی» و یک «باطن و جانی» دارد. میزان ارزش عمل از نق
⭕️ امّا در دستگاه امیرالمؤمنین این سفره نبود. أنبان خشکیده‌ای بود که مهر آن را می‌شکافت و درِ آن را باز می‌کرد و از آن می‌خورد! مردم جاهل به این توجّه نمی‌کنند و به آن توجّه می‌کنند! 🔹امّا باطنی در این هست! باطن را همه نمی‌فهمند؛ افراد درّاک¹ می‌فهمند که قضیّه چیست! مسئله، خیلی مهم است! 🔹انسان باید درک کند که این سفره‌ای که درست می‌شود، از کجا درست شده است؟ برای کیست؟ برای کدام پیر زن است؟ برای کدام شخص یتیم است؟ این برای بیت‌المال مسلمین است و باید صرف مسلمین بشود، امّا تبدیل به این صورت شده است! وضع این سفره براساس باطل و ظلم است، و گسترش آن خلاف عدل است! 🔹این سفره برای صید کردن ارواح مردم است، تا مردم را به‌سوی جهنّم صید کند و برُباید! اینها دقّت‌هایی است که باید در معنا به‌کار برود تا «روحیّۀ این سفره» معلوم بشود! امّا این نظرها نیست؛ مردم می‌آیند و سر سفره می‌نشینند و می‌روند، و بر روح معاویه صلوات هم می‌فرستند و تمام می‌شود و می‌رود! 🔹امّا آن کسانی که دیدِ بیدار دارند، تمام این مُداقّه‌ها² را می‌کنند و لب نمی‌زنند و یک قدم هم نزدیک نمی‌شوند و می‌گویند: «اینجا شرک است، بت‌پرستی است، خُدعه است! اینها شیرینی نیست؛ زهر است! اینها غذای لذیذ نیست؛ اینها آتش جهنّم است، اینها چرک است، اینها صدید³ است، اینها حمیم است و امثال اینها!» 🔺اینها خوب درک می‌کنند! 📝 علامه طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📚 ، ج 2، ص 36 1. درّاک: خیلی با فهم و درایت 2. مداقّه: دقّت‌ورزی 3. صدید: چرکین و متعفّن و پلید @maktabe_vahy 🌸..🌸..🌸..🌸
🔹دنیای سالک... @Maktabe_Vahy 🌸.🌸.🌸.🌸