هدایت شده از طرحی نو🌱
♦️شیخ حسین انصاریان در مراسم شب قدر:
🔸حضرت علی تا روز آخر روزی کسانی که میگفتند به آخرت اعتقادی ندارند را پرداخت کرد. به هر گنهکاری منافق نگویید.
🔹یکمصداق اسیر، زندانی ها هستند. اگر من را زندانی کردید، بر سر من نزنید، به من فحش ندهید، هرچه خواستم به من بدهید.
🔸ای برادران زندان بان و ای برادران دادگستری، مولا علی به امام حسن(ع) گفت ابن ملجم گرسنه است، غذای من را برای او ببرید.
🔹آنها که صندلی دارند اگر غیر این عمل کنند، ضد قرآن هستند.
🔸حالا اگر میخواهید من را دستگیر کنید و بگویید مخالف جمهوری اسلامی هستم. خیلی خوب، شاید من و چند نفر دیگر مخالفتی هم داشته باشیم و جریمه هم بشویم.
🔹۹۰ درصد خانم های بی حجاب را مقصر نمی دانم و خیلی هم دعاگوی آنها هستم و دلم برای شان می سوزد حتی اگر بگویند غلط کرده ای. باطن این خانم ها با خدا است. با نماینده های آنها صحبت کنید و خواسته هایشان را بشنوید.
به (طرحی نو) بپیوندید. 👇👇
🆔 @Tarhi_No1
هدایت شده از احمد اولیایی
15.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
"وقتی یک «مجتهد تبلیغ» خطابه می کند..."
_ رحمت خدا را معرفی می کند
_ پروژه دشمن در حجاب را تبیین می کند
_ مهر را نثار بدحجاب و بی حجاب می کند
_ وجوب حجاب را اشاره می کند
_ از زنان الگو در اسلام بهره می برد
_ عشق نهادینه شده در دل مخاطب نسبت به اهل بیت علیهم السلام را برای حجاب، تحریک می کند
_ بصیرت سیاسی (اشاره به دشمن)، اعتقادی (اشاره به رحمت خدا)، ملی(اشاره به دختران ایران)، بصیرت مناسکی (اشاره به حضرت زهرا و حضرت رقیه علیهما السلام) اش را یکجا به رخ می کشد
✍ او در سخنوری دینی در اوج قدرت، اخلاص و توانایی همه کار می کند. او مجتهد تبلیغ و جذب دینی در عین وفاداری به مبانی اسلام، تشیع و نظام است. نابجا نیست اگر همین چهار دقیقه کارعملی کلاسهای تبلیغ در حوزه ها و میان مبلغان باشد.
@ahmad_olyaei
هدایت شده از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
#هم_اندیشی_عبودیت_و_تمدن|#پژوهشکده_مطالعات_تمدنی_و_اجتماعی|#مطالعات_تمدنی|#تفسیر_تمدنی_سوره_فاتحه|#پرونده_شنیداری
✍️هماندیشی «عبودیت و تمدن» در سپهر سورة الفاتحه
📅زمان: 21 و 23 فروردین ماه 1402
مجری: پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
مخاطبان: طلاب،دانشجویان و علاقه مندان به مباحث قرآنی و تمدنی
بارگزاری شده در رادیو پژوهش ،کانال صوت ایتا و کانال صوت تلگرام
💠ارائه دهندگان و موضوعات ارائه شده در روز اول ( 21 فروردین ماه 1402)
1.هماندیشی «عبودیت و تمدن» در سپهر سورة الفاتحه | فایل کامل)
1️⃣تفسیر تمدنی سوره ی حمد با تأکید بر معنای کانونی عبودیت
🎙حجت الاسلام سعید بهمنی
2️⃣تعبد به مثابه جوهره ی تمدن
🎙دکترمحسن الویری
3️⃣”عبودیت“ معیار قرآنی
🔹تمدنی شدن مناسبات انسانی
🎙دکتر محمدرضا بهمنی
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐http://dte.bz/WIMcZ
2.تفسیر تمدنی سوره ی حمد با تأکید بر معنای کانونی عبودیت
🎙حجت الاسلام سعید بهمنی
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐http://dte.bz/NRly2
3.📁تعبد به مثابه جوهره ی تمدن
🎙حجت الاسلام دکتر محسن الویری
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐http://dte.bz/HrMkj
4.”عبودیت“ معیار قرآنی تمدنی شدن مناسبات انسانی
🎙 دکتر محمدرضا بهمنی
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐http://dte.bz/OA1eJ
5.دیدگاه های حضار و برخی از اساتید حاضر در جلسه
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐http://dte.bz/Co0Nh
ارائه دهندگان و موضوعات ارائه شده در روز دوم ( 23 فروردین ماه 1402)
6.تعبد سنن گرا در امر تمدنی
🎙حجت الاسلام محمد علی میرزایی
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐http://dte.bz/ABI4t
7.جریان عبودیت درزمان مندی وجودی تمدنی
🎙حجت الاسلام احمد آکوچکیان
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐http://dte.bz/x64k8
8. رحمت و معنای تمدنی آن
🎙حجت الاسلام دکتر حبیب الله بابایی
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐http://dte.bz/mNwyG
9. هماندیشی «عبودیت و تمدن» در سپهر سورة الفاتحه جلسه دوم ( فایل کامل)
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐http://dte.bz/0jbjO
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
هدایت شده از کانال حسین دارابی
🔵 گوشهای از نشانههای دینگریزی و بیدینی مردم
شب قدر
🔻حرم رضوی : دو میلیون نفر
🔻بهشت زهرا : ورود ۱۴۰ هزار خودرو
🔻حرم امیرالمؤمنین ۳ میلیون نفر که بسیاری از آنها ایرانی هستند..
🔻دهها هزار مسجد و حسینیه مملو از مردم که تا سحر مناجات میکردند. همه جور با همه اعتقاد و قیافهای...
حالا بگذار بگویند مردم بیدین شدهاند و این اسلام و حکومت اسلامی را نمیخواهند...
حسیندارابی 👈 عضوشوید
@hosein_darabi
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
4.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خواب آیتالله حقشناس در جریان انقلاب
آیتالله حقشناس_فقیه و عارف معاصر_ امام خامنهای را علمدار میدانستند. همچنین امام زمان(عج) را در خواب دیده بودند که جلوتر ایستادهاند و امام خمینی(ره) پشت سر ایشان هستند.
@BisimchiMedia
💯 فراگیرترین دعای لیلةالقدر
🔹 از پیامبراعظم (صلیاللهعلیهوآله) سؤال شد «اگر شبقدر را درک کردم از خدا چه بخواهم؟» ایشان فرمودند:
👈 «عافیت»
❓اما چگونه از خدا عافیت بخواهیم؟
امام سجاد علیهالسلام در «دعای ۲۳ صحیفهی سجادیه» به شیعیانشان آموختهاند که چگونه عافیت را دعا کنند.
🔺با تأمّل در مضامین دعا معلوم میشود چرا این دعا انقدر مهمّ و فراگیر (در همهی عرصههای زندگی) است که سفارش رسولالله (ص) است.
📍قِيلَ لِلنَّبِيِّ صَلَّىاَللَّهُ عَلَيْهِوَ آلِهِ: إِنْ أَنَا أَدْرَكْتُ لَيْلَةَ اَلْقَدْرِ فَمَا أَسْأَلُ رَبِّي؟ قَالَ صَلَّىاللَّهُ عَلَيْهِوَآلِهِ: «اَلْعَافِيَةَ».
📖 المستدرک، ج ۷، ص ۴۵۸
@Maktabkhaaneh
هدایت شده از نسیم حکمت
🔰 اعمال مخصوصه شب قدر
شیخ عباس قمی در اعمال روز اول ماه مبارک رمضان دعایی نقل می کند که آغازش با این فرازها است: «اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ الَّذِي دَانَ لَهُ كُلُّ شَيْءٍ وَ بِرَحْمَتِكَ الَّتِي وَسِعَتْ كُلَّ شَيْءٍ...»
امام کاظم علیه السلام فرمودند: «خداوند را در ماه مبارک رمضان، ابتدای سال با این دعا بخوان!»
✅ توصیه حضرت استاد یزدان پناه
جناب استاد خواندن این دعا را مخصوصا در شب بیست و سوم توصیه می کنند، با توجه به فرمایش امام صادق علیه السلام که فرمودند: «آغاز سال، شب قدر است.»
https://eitaa.com/nasimehekmat
993.2K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خیبر خیبر یا یهود / جیش المحمد (ص) سنعود
فریاد جوانان فلسطینی در صحن مسجدالاقصی المبارک در شب قدر. حالی که مسجد به صورت کامل در محاصره صهیونیستها قرار دارد...
@syriankhabar
مکتبخانه
خیبر خیبر یا یهود / جیش المحمد (ص) سنعود فریاد جوانان فلسطینی در صحن مسجدالاقصی المبارک در شب قدر.
🔰 این #روز_قدس برای من با همهی راهپیماییهایی که سالهای قبل در روز قدس میرفتم یک تفاوت مهمّ دارد:
🔻 قبلاً همواره اینطور بود که برای انجام وظیفهی شرعی و روسیاهنشدن در محضر امام عصر علیهالسلام به راهپیمایی قدم میگذاشتم و آزادیِ قدسِ شریف برایم بیشتر شبیه یک «آرزو» بود.
🔺 امّا اینبار علاوهبر انگیزهی بالا، یک انگیزهی دیگر هم دارم و عامل دیگری هم اضافه شده که اشتیاقم به این حضور را بیشتر میکند:
✔️ اینبار با مشاهدهی شرایط منطقه (که شرحش در این مجال نمیگنجد) و داخل سرزمین فلسطین (اعمّ از تزلزل درونیِ بیسابقهی اشغالگرانِ فلسطین و اتّحاد و تحرّک بیسابقهی جوانان فلسطینی) بیش از هر زمانی آزادیِ #قدس_شریف را نزدیک میبینم و حالا میخواهم در راهپیمایی شرکت کنم با این انگیزهی مضاعف که در آیندهی نهچنداندوری که انشاءالله مسجدالأقصی آزاد شد، دلخوش و امیدوار باشم که من هم سهمی -هرچند بسیار کوچک و ناچیز- در این آزادی داشتهام و به این حضور سربلند باشم و افتخار و مباهات کنم که من هم سیاهیلشگرِ این جبهه بودم...
انشاءالله :)
✍ ملااحمدی
@Maktabkhaaneh
✅ «قیامت» را قيامت گويند؛ چون در آن روز، همه به احترام الهی «قائم» میشوند و در برابر شکوه و عظمت مُلک خداوند میایستند؛ هيچ موجودی خفته و نشسته و افتاده و لنگان و تکیهداده به جایی نيست، همه میايستند در برابر خدا. آن روز «رستاخیز» است.
🔺 لذا تعبیر خداوند در قرآن این است: «يومٌ يقُوم الناسُ لِرَبّ الْعالَمين» روزیکه تمام بشریت در برابر پروردگار جهانیان میایستند. «يومٌ تَقُوم الساعةُ» روزیکه زمان بر پا میشود.
💬 آیتالله جوادی آملی
📍ترجمهی آیه: «آنها بزرگیِ خدا را آنطورکه بایدوشاید نشناختهاند و حال آنکه روز قیامت، زمین یکسره در مشت اوست و بساط آسمانها بهدست قدرت او برچیده میشود! بله، خدا منزّه و متعالی است از آنچه که شرک میورزند.» (زمر ؛ ۶۷)
@Maktabkhaaneh
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
تصور کن یک مورچه بسیار کوچک کنار پایت ایستاده و از تو معذرت خواهی میکند و تو صدایش را میشنوی. حالا چکار کرده؟ یک آسیبی به خودش رسانده! از تو عذرخواهی میکند و التماس که مرا ببخش. تصور کن همینطور که نگاهش میکنی و لبخند بر لب داری یکدفعه آن مورچه با یک حالت زار و شکستهای میگوید:
آخه من چیام؟
اینجا یکدفعه لبخند روی لبهایت خشک میزند. دلت میخواهد آن مورچه کوچک را بغلش کنی. آنقدر که حس کند بزرگ است. حس کند خیلی شده است. حس کند یک چیزی هست...
در دعای ابوحمزه به خدا عرضه میدارد:
ما اَنا یاربّ و ماخطری؟
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از نجف لک زایی
Page 16 (7).pdf
حجم:
1.22M
نگاهی گذرا بر تاملات مرحوم افروغ درباره تبیین فلسفی انقلاب اسلامی براساس حکمت متعالیه
انقلاب اسلامی بدون فهم فلسفه صدرایی راه بهجایی نمیبرد
شریف لک زایی، عضو هیاتعلمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
روزنامه فرهیختگان، شنبه ۲۶فروردین ۱۴۰۲