eitaa logo
مکتب‌خانه
266 دنبال‌کننده
269 عکس
149 ویدیو
18 فایل
پیامبر اعظم -صلی‌الله‌علیه‌و‌آله- زکاتِ دانش، نشر آن است‌. جواهراتی مکتوم از لابلای گفتارها و نوشتارها گاهی هم بدلیجاتی از جنس خود‌نوشت! علی‌رضا ملااحمدی طلبه‌ی سطح چهار حوزه دانشجوی دکتری فلسفه تطبیقی. ارتباط مستقیم: @Molla_ahmadi
مشاهده در ایتا
دانلود
عذاب صورت ملکی گناه.mp3
زمان: حجم: 954.3K
📍نسبت میانِ مُلک و مَلکوت (این دنیا با آنچه در عالم برزخ و قیامت رخ میدهد) را در مقام تمثیل، میتوان به «برنامه‌نویسی» تشبیه کرد! 🔸 این گوشی همراهی که دست گرفته‌ایم و از طریق برنامه‌ی اندروید با آن کار میکنیم، یا کامپیوتری که از ویندوز آن استفاده میکنیم، یک ظاهری دارد و یک باطن! 🔺 ظاهرش همین چیزی‌ست که در صفحه نمایش مشاهده میکنم و با آن مستقیم سروکار دارم؛ اما باطن و حقیقتش برنامه‌ای است که کُدنویسی شده و به سخت‌افزارهای گوشی داده شده (اصطلاحاً اینطور برنامه‌نویسی شده) تا من بتوانم از گوشی استفاده کنم. 🔸 با هر استفاده‌ای که من از نرم‌افزار این گوشی میکنم، در واقع بدون اینکه حواسم باشد و بدانم دقیقاً چگونه، در حال دستکاریِ آن کُدها هستم و حقیقت اینست که تا آن کدها تغییر نکنند، چیزی در این صفحه نمایش تغییر نمیکند. من آن کدها را نمی‌شناسم و فقط این ظاهر را می‌بینم و با این ظاهر سروکار دارم؛ اما یک برنامه‌نویس، به‌خوبی برایش روشن است که هر اتفاق ریز و کوچکی در این صفحه نمایش، ریشه در چه تغییری در آن کدها دارد. 🔹 نسبت میان مُلک (این دنیای مادی که به حواس ظاهری ادراک می‌شود) و ملکوت (عالَم مثال و عقل - جهانِ برزخ و قیامت) چیزی شبیه این، اما ظریف‌تر و دقیق‌تر است. هر اتفاقی که در اینجا رخ میدهد، ریشه در حقیقتی ملکوتی دارد و همچنین هر کاری که در اینجا میکنیم، دستکاریِ ملکوتِ وجود خودمان در آنجا است. 🔺 نسبت میان «گناه و عذاب / ثواب و نعمت بهشتی» از همین جنس است. عذاب، حقیقت ملکوتیِ همین گناهی است که -نعوذبالله- در این دنیا مرتکب می‌شویم، نعمت بهشتی نیز... ✍ ملااحمدی @Maktabkhaaneh
هدایت شده از 🗝کلید واژه🗝
8.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎼🎼🎼🎼🎼 راز ماندگاری موسیقی سریال امام علی(ع) و نقش حروف ابجد در آن را از زبان سازنده آن (استاد فرهاد فخرالدینی) بشنوید. ملاحظه بفرمایید که ایشان چطور این موسیقی فاخر را مبتنی بر نت نویسی عبدالقادر مراغه‌ای (شاعر و موسیقی‌دان قرن نهم هجری) و برپایه شعری که متعلق به زمان حضرت رسول(ص) بوده ارائه کرده است. 🗝@Klid_Vazheh🗝
﴿الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة علیّ‌بن ابی‌طالب علیه‌السلام﴾  🔰گروه جهادی خاتم الانبیاء (صلی‌الله علیه‌وآله) امسال نیز طبق سنوات گذشته قصد دارد جشن بزرگ غدیر را در روستاهای شیعه‌نشینِ محرومِ شهرستان زابل (سیستان و بلوچستان) برگزار نماید. 🔹هزینه‌ی هر پرس غذا ۴۰٫۰۰۰ تومان. 📍شماره کارت گروه جهادی
۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۱۹۲۸۳۳
🔖 با ضربه زدن رو شماره کارت، کپی می‌شود. جهت هماهنگی بیشتر با شماره برادر زمانی تماس حاصل فرمایید.
۰۹۱۲۸۹۸۹۱۶۶
@Maktabkhaaneh
3.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💯 عارفانه‌ترین بیانِ ممکن درباره‌ی شخصیّت امیرالمؤمنین علیه‌السلام @Maktabkhaaneh
❇️ تعبیر عجیب ابن‌سینا دربارۀ شخصیّت امیرالمؤمنین(ع) آیت‌الله جوادی آملی: 🔹 ابن‌سینا در رساله «معراج‌نامه» به زبان فارسی بیانی در وصف امیرالمؤمنین علیه‌السلام دارد که چنین وصفی از غیرِمعصوم دربارۀ منزلت امیرالمؤمنین بی‌نظیر است! جناب بوعلی میگوید: 🔹 «علی‌بن‌ابي‌طالب (عليه‏السلام) در بين ديگر صحابۀ رسول خدا (صلی‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم) مانند معقول در ميان محسوس بود؛ «كَالْمعقول بين‌ المحسوس». او عقل است و ديگران حسّ. حواس به عقل نيازمندند و عقل رهبر آنهاست؛ علی رهبر صحابه است و صحابه به او نيازمندند. 📖 حكمت‏علوی، ص ۴۰ ✅ متن سخن ابن‌سینا در معراج‌نامه: 🔹 شريف‌ترين انسان و عزيزترينِ انبياء و خاتمِ رسولان (صلى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم) با «مركز حكمت» و «فلك حقيقت» و «خزينۀ عقل» اميرالمؤمنين (عليه‌السلام) چنين گفت كه: «يا على! اذا رأيتَ الناسَ يَتَقَرَّبونَ إلَى خالِقِهِم بأنواعِ البِرِّ تَقَرَّب ألَيهِ بأنواعِ العَقلِ تَسبِقُهُم» و اين‌چنين خطاب، جز به چون او بزرگى صحیح نمی‌بود... «كه او در ميان خلق، آن‌چنان بُوَد كه معقول در ميان محسوس است» فرمود: يا على! چون مردمان در كثرت عبادت رنج برند، تو در ادراكِ معقول رنج بَر تا بر همه سبقت ‏گيرى. لاجرم چون به ديدۀ بصيرتِ عقلى به درک اسرار نائل گشت، همۀ حقايق را دريافت و ديدن يك حكم دارد كه گفت: «لَو كُشِفَ الغِطاءُ ما ازدَدتُ يقيناً» که آدمى را مقامی هيچ برتر از درکِ معقول نيست‏. 📙 معراج‌نامه، ص ۱۵ @Maktabkhaaneh
🔰 تمثیل جالب رهبر انقلاب از موقعیّت تمدّنیِ انقلاب اسلامی: «همان‌طور که در همه‌ی ایمان در مقابل کفر قرار گرفت، امروز، همه‌ی ایمان در نظام جمهوری اسلامی در مقابل کفر قرار گرفته است؛ و همان‌طور که معنویّت و صفا و اقتدار معنوی پیغمبر اکرم و خانواده‌اش توانست دشمن را از میدان خارج کند، به فضل الهی و به حول‌وقوّه‌ی الهی ملّت ایران با اقتدار خود و با معنویّت خود دشمن را از میدان خارج خواهد کرد.» 🗓 ۱۳۹۴/۰۷/۱۵ @qom_khamenei_ir
هدایت شده از محسن عباسی ولدی
1⃣ مهدکودک،‌ یتیمخانۀ دوران مدرن است. پای این یتیمخانه را به مراسم روضه باز نکنیم. بچه‌ها در عزاداری باید در میان بزرگ‌ترها باشند، اشک ریختن و آه کشیدن و بر سر و سینه زدنشان را ببینند. اینها در تربیت معجزه می‌کند. عاقل، خودش را از برکت اعجاز محروم نمی‌کند. 2⃣ بچه‌ها را به می‌فرستیم تا راحت عزاداری کنیم. اصالت رفاه حتی در روضه‌ها؟! بی‌شک بچه‌ها مایۀ جلب رحمت خدا هستند. آقا و خانم مداح! آقا و خانم سخنران! آقای پدر و خانم مادر! با راحت‌طلبی از رحمت‌طلبی غافل نشویم. ‼️ شاید نشر این مطلب از فرهنگ شدن یک اشتباه جلوگیری کند. 3⃣ می‌دانم دو ویراست قبلی سؤالات زیادی در ذهن‌ها تولید می‌کند. به والدین، مسئولین هیئات و منتقدان پیشنهاد می‌کنم قبل از هر نقد و مخالفتی حتماً این دو صوت را گوش کنند. صوت اول: https://eitaa.com/abbasivaladi/12401 صوت دوم: https://eitaa.com/abbasivaladi/12403 علیه السلام ✅ جدید حجت الاسلام عباسی ولدی نشانی صفحه: https://virasty.com/mohsen_abbasivaladi @abbasivaladi
27.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغة می نویسد: عبد الله بن عمر، از بیعت با على(علیه السلام) سر باز زد؛ ولی در زمان حجاج شبانه، درِ خانه حجّاج را کوبید تا با عبدالملک، بیعت کند، مبادا آن شب را بدون امام به صبح رساند. این گمان، از آن جا برایش پیش آمد که او از پیامبر خدا(صلی الله علیه وآله) روایت کرده که فرمود: «هرکس بمیرد و پیشوایى نداشته باشد، به مرگ جاهلى مرده است» و کار بدان جا رسید که حجّاج، از سر تحقیر و خوار شمردن او پایش را از رخت خواب بیرون آورد و گفت: [براى بیعت] دستت را به پایم بزن. اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا