eitaa logo
مکتب‌خانه
239 دنبال‌کننده
217 عکس
127 ویدیو
16 فایل
پیامبر اعظم -صلی‌الله‌علیه‌و‌آله- زکاتِ دانش، نشر آن است‌. جواهراتی مکتوم از لابلای گفتارها و نوشتارها گاهی هم بدلیجاتی از جنس خود‌نوشت! علی‌رضا ملااحمدی طلبه‌ی سطح چهار حوزه دانشجوی دکتری فلسفه تطبیقی. ارتباط مستقیم: @Molla_ahmadi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ «تحوّل‌خواهی» رکنِ شخصیّت امام خمینی (ره) حضرت آیت‌الله خامنه‌‎ای: ✔️ «روحیّۀ تحوّل‌خواهی» یکی از برجسته‌ترین و مهم‌ترین خصوصیات امام بزرگوار است. 🔹 این چیزی نبود که در آغاز نهضت یعنی سال ۴۱ در ایشان به وجود آمده باشد. ایشان از دوران جوانی یک انسانِ تحوّل‌خواه بودند و نشانه‌اش همان یادداشتی است که در دهۀ ۳۰ عمرشان در دفتر مرحوم وزیری نوشتند و آیۀ شریفۀ «قُل إنّما أعظُکم بواحدةٍ أن تقوموا للّه مَثنی و فُرادی» را در طلیعۀ آن ذکر کردند. 🔺 ایشان [فقط در حیطۀ فکر متوقّف نشدند و] این روحیه را إعمال هم کردند و بطور میدانی و عمَلی هم وارد عرصۀ «تحوّل‌آفرینی» شدند. از تحوّل‌آفرینیِ روحی در یک مجموعه‌ای از طلاب جوان در قم گرفته تا تحوّل‌خواهیِ وسیع در عموم ملّت ایران. 📌 پ.ن: خیلی فرق است بین اینکه شخصیّت و تفکّر حضرت امام خمینی (قدّس‌سرّه) را بر اساس یکی دو نقل‌قولی که معلوم نیست چقدر دقیق و منطبق با قرائن کلامی و غیرکلامی است بشناسیم؛ یا اینکه آن را بر اساس محکماتِ فکری و شخصیّتی و مَنشیِ ایشان در طول سالیان دراز فهم کنیم. @Maktabkhaaneh
📌«بی مردم» الگویی در فهم رسالت هیات تراز انقلاب ✅ مقام معظم رهبری : « اشکال کار ما در بسیاری از جاها این است که دستور میدهیم، نصیحت میکنیم، استدلال میکنیم، منطق می‌آوریم، اثر نمیکند؛ چرا؟ برای اینکه فضای عمومی فضای متناسب با آنچه ما خواسته‌ایم نیست. من بارها تکرار کرده‌ام «فرهنگ‌سازی»؛ فرهنگ‌سازی یعنی همین کاری که شما(هیاتها) میتوانید بکنید.» 📍اول : رسالت هیات تراز و مداح انقلابی در هیات ترمیم فاصله فکری مخاطب هیات با ولی جامعه است تا با فرهنگ سازی اوامر و معنویات او معطل نماند . 📍دوم : همه مولفه های کمی مثل جمعیت شرکت کنندگان و میزان خدمات مثل توزیع غذا و خدمات جهادی و مولفه های کیفی مثل حال معنوی جلسه و شور نوحه و سینه زنی ، معبری است برای تحقق این رسالت و اگر مقصد تلقی شود انحرافی از رسالت هیات است. 📍سوم: کسی در ساحت مداحی میتواند به این رسالت عمل کند که افق ذهنی خود را با افق ذهنی ولی جامعه تطبیق کرده باشد . 📍چهارم: قطعه « بی مردم » حرکتی است در نقطه زنی نیاز مخاطب و مبتنی بر درک صحیح از مسأله در زمان مناسب که دست روی اصلی ترین نقطه فاصله ذهنی مخاطب با رهبری معظم گذاشته است و آن هم باور به قدرت مردم و راه حل بودن حکم رانی مردمی است . 📍پنجم : برادرم حاج مهدی حنجره اش را، هنرش را، اندیشه اش را، ابزاری کرد برای گفتمان حرکت عمومی در گام دوم اما نه با تکرار ادبیات رهبر بلکه مبتکرانه و با بهترین استفاده از عنصر ادبیات و احساس و چقدر امروز نیاز است اینگونه اندیشه های حکیم فرزانه انقلاب را نشر دهیم . 📍ششم: « بی مردم » مطالبه ای است از جریانهای حلقه های میانی تا به میدان بیایند و مردم را پای کار ولایت بیاورند و الگوی کاملی نیز برای این حرکت معرفی میکند و آن قیام فاطمه زهرا سلام الله علیها است تا کسی در ثمربخشی این حرکت شک نکند . 📍هفتم : قدر مسلم «بی مردم» خروجی یک اندیشه فعال و بیدار است و حس و حال و دلنشینی آن محصول ارایه ای هنرمندانه و باورمندانه است اما از همه مهمتر اقدامی گروهی و چند وجهی از منظر پژوهش ، شعر ، سبک ، اجرا و ابزار رسانه است . 📍هشتم : ضعف جدی بدنه انقلاب عدم هم افزایی و ضریب دهی به تولیدات افراد درون جبهه است . یادمان بیاید اجرای ضعیف و بی هنر «شروین حاجی پور» در فتنه سال گذشته را که چگونه ضریب دادن و از دلش جریان بیرون کشیدند . 📍نهم : « بی مردم » این ظرفیت را دارد تا هزاران بار در فرم های مختلف و فضاهای متفاوت تکرار شود تا تبدیل به فرهنگ و جریان گردد راهی که بعد از رسولی ها وظیفه مردم و جریان داران است . اگر مردم پای کار « بی مردم » نیایند چنین اثر فاخری هم غریب میشود . 📍دهم : مثل همیشه ضریب دهنده اصلی جریان انقلاب با باورمندی به مردم رهبری حکیم است که به کارهای تراز ضریب میدهد تا اثر فاخر انقلابی در غربت مردم فراموش نشود . عصر پنجشنبه آخر پاییز محمد امیری طیبی عضو شوید🔻 ایتا / تلگرام / اینستاگرام 🆔@Mohammad_AmiriTayebi
هدایت شده از نسیم حکمت
چگونه خوانی حکمت متعالیه.mp3
5.71M
🔰 چگونه حکمت متعالیه بخوانیم 🔹 حضرت استاد یزدان پناه در تاریخ 1402.8.21 در مدرسه عالی عروج، مطالبی ارزشمند در خصوص چگونگی خواندن فلسفه و حکمت متعالیه بیان کردند. به علاقه مندان به تحصیل عمیق حکمت، خصوصا حکمت متعالیه توصیه می شود حتما این صوت را گوش دهند. از مسئولین محترم مدرسه عالی عروج نیز بابت در اختیار قرار دادن این صوت، کمال تشکر و قدردانی را داریم. https://eitaa.com/nasimehekmat
مکتب‌خانه
🔰 چگونه حکمت متعالیه بخوانیم 🔹 حضرت استاد یزدان پناه در تاریخ 1402.8.21 در مدرسه عالی عروج، مطالبی
🔺 جناب استاد یزدان‌پناه در این جلسه درباره‌ی «سیر مطالعاتی فلسفه» بحث نمی‌کنند. بلکه آن رویکرد و روحی که بر فلسفه‌ورزی باید حاکم باشد را توضیح می‌دهند. @Maktabkhaaneh
مبارزه.jpg
114.4K
✅ زندگی سراسر مبارزه است... 📝 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای @Maktabkhaaneh
مکتب‌خانه
✡️ اسرائیل به‌مثابهِ مدرنیته ✍️ علی‌رضا ملااحمدی 📍نظام اسرائیل خودِ خودِ #مدرنیته است. نظام سیاسی‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔃 اسرائیل خودِ خودِ است و کار بزرگ امّت فلسطین اینست که این واقعیّت را رسوا کرد و مدرنیته را عریان کرد. 📛 حالا طرفداران لیبرالیسم و دموکراسی باید زورشان را بزنند تا از خودشان اعاده حیثیت کنند؛ و البته که نخواهند توانست. @Maktabkhaaneh
هدایت شده از تنبیه الأمة
8.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ آیا علما و حوزه‌های علمیه با امام خمینی و انقلاب اسلامی مخالف بودند؟ 🎥 تیزر 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ابوطالبی؛ معاون پژوهش مؤسسه امام خمينی ⁉️ آیا امام یک استثناء بود و فقهای دیگر وارد سیاست نمی‌شدند؟! ⁉️ آیا امام در نهضت انقلابی خود، فقها و علما و بدنه حوزه را همراه نکردند؟! ⁉️ فقط حضرت امام اعلامیه‌های سیاسی می‌دادند؟! ⁉️ فقها و علما پس از پیروزی انقلاب چه برخوردی با حکومت اسلامی داشتند؟! 🎞 فیلم کامل:👇🏻 Aparat.com/v/tzqKi @Tanbiholomah
7.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ با توجّه به فضای امروز حاکم بر منطقه و ماجراهایی که در فلسطین و یمن و لبنان در جریان است، خوب است یک‌بار دیگر سخن یک‌سال قبل رهبر انقلاب دربارۀ مختصّات را بازخوانی کنیم. 📍بخصوص ویژگی سوّم: «فکر و جبهۀ مقاومت گسترش خواهد یافت». 🔻 پ.ن: این دستگاه محاسباتی دارد جواب میدهد! @Maktabkhaaneh
💠 حقّ مطلق آیت‌الله جوادی آملی (حفظه‌الله) 🔹 در وجود انسان کاملِ معصوم(علیه‌السلام) باطل راه ندارد، چه از ناحیه مدح و چه از سمت نکوهش. 🔺 زیرا قرآنِ علمی که از هر پلیدی محفوظ است، با خون و گوشت او، از سر تا پای او، از قلب تا قالَب او، از ملکوت تا ملک او، از عقل تا طبیعت او و از فیض اقدس (که از شائبه کثرت و تمایز خالی است) تا فیض مقدّس (که همه مراتب عالم را در بر می گیرد) با او آمیخته است. 📖 قرآن حكیم از منظر امام رضا (ع)، ص ۱۵۱ @Maktabkhaaneh
♨️ کدام کریسمس؟! 👈 نگاهی به نقش امّت فلسطین در تاریخِ آینده 🔗 یادداشت کامل را اینجا بخوانید. @Maktabkhaaneh
مکتب‌خانه
🔃 اسرائیل خودِ خودِ #مدرنیته است و کار بزرگ امّت فلسطین اینست که این واقعیّت را رسوا کرد و مدرنیته ر
♨️ کدام کریسمس؟! ✍️ علی‌رضا ملااحمدی 🔸 یک لحظه تمام جنایت‌های «غرب مدرن» را در ذهن‌تان مرور کنید. به جنگهای داخلی‌شان که تمام تاریخ و هویّت‌شان با کشتار و خونریزی و دزدی شکل گرفته کاری ندارم، بلکه منظورم جنایتهای از آغاز اشغال قارّۀ آمریکا تا امروز است. ❗️ طبق برآوردهای خودشان، در همان آغاز شکل‌گیریِ این تمدّن، کشور امروزیِ ایالات متّحده روی خونِ حدود ۱۰۰ میلیون انسانِ سرخ‌پوست بنا شد! بعد هم ماجرای استعمار کشورهای دنیا توسّط همین‌ها شروع شد که تعداد تلفّات انسانی‌اش مشخص نیست و شیرۀ جانِ تمام کشورهای ثروتمند آسیا و آفریقا را کشیدند. ❗️بعد هم جنگ جهانی اوّل و دوّم که جمعاً قتل حدود ۱۰۰ میلیون انسان اروپایی و آسیایی هم حاصل آن بود و بعد هم تا امروز طبق برآوردهای خودشان، بشریّت از دست‌شان هیچ دو هفته‌ای را بدون جنگ و جنایت تجربه نکرده است (در نقاط مختلف دنیا، از آسیا و آفریقا و آمریکای جنوبی، بیش از همه در غرب آسیا) و امثال القاعده و داعش و بوکوحرام فرزندان نامشروع این تمدّن هستند و هیچ رقم دقیق و روشنی هم از تلفّات این جنگ‌ها در دست نیست. 🔸 تازه اینها غیر جنایت‌هایی‌ست که به کمک فلسفه و تفکّرش، به خود «انسانیّت» یعنی اخلاق و معنویّت و ارزشهای انسانی کرد و بشر را هزاران فرسنگ از حقیقتِ ملکوتی‌اش دور کرد و تا پرتگاه حیوانیّت در اَشکال گوناگونش کشاند و فقط خدا میداند چه بلاهایی بر سرِ انسان معاصر آورد. 🔹 حالا اگر به شما بگویند قرار است تاریخ بشریّت از شرّ این سرطان خلاص شود؛ امّا طبعاً این رهایی مانند دردِ زایمان هزینه دارد؛ این هزینه البته سنگین است ولی هرچه باشد به گردِ پای هزینه‌های هنگفتی که این تمدّن سیاه به انسانیّت کرد، نمیرسد... 🔺 این اتفاق به قیمت جانِ حدود ۲۰-۳۰ هزار انسان فلسطینی باز توسّط همین تمدّن حیوانی است که البته به‌مثابه «آغازی برای پایان» برایشان عمل خواهد کرد. آیا نمی‌ارزد؟ 🔹 من عظمتِ امّت و جهاد تمدّنی‌اش و شهدایش را در این افق ارزیابی میکنم و معتقدم که این نبرد، نقطۀ عطفی در لبۀ یک دورۀ جدید در تاریخ بشریّت است. (توضیح بیشتر اینجا) دوره‌ای که دیگر تمدّن وحشی و نجسِ غرب، تشتِ رسوایی‌اش از بامِ شعارهای فانتزی‌اش افتاده و دیگر آیندگان، حرفهای دروغ‌شان را باور نمی‌کنند و فریب‌شان را نمی‌خورند و یکی‌یکی خود را از هژمونیِ ارزشهای شیطانی‌اش رها می‌کنند. 🎄 راستی ! @Maktabkhaaneh
❇️ درخششی به‌وسعتِ افق هستی 🔆 ماه را نه، خورشید را، که نورش از ذات وجوش است، وقتی می‌خواهند با تأکید بر این ویژگیِ درخشندگی بدان اشاره کنند، با تعبیر «زَهُرَ» از آن یاد می‌کنند. که «زُهور» به‌معنای درخششِ این شیء نورانی است. 🌷 اما چرا بانوی دو عالم را «زهراء» نامیده‌اند؟ زهراء ، اسمِ‌ذات است که اشاره به حقیقت شیء دارد؛ نه اسمِ‌صفت که اشاره به وصفی از اوصاف او داشته باشد. مگر او با حقیقتِ وجودش چگونه در افق هستی درخشیده است که اینچنین نام، که اشاره به ذاتِ هستی‌اش دارد برایش برگزیده شده است؟ امام صادق علیه‌السلام در پاسخ به سؤال جابر از دلیل نامگذاریِ حضرت بدین اسم فرمودند: 💠 خدای عزّوجلّ حقیقتِ وجودیِ آن بانو را از «عظمتِ نورِ خودش» خلق کرد. پس آن‌گاه که این نور از تجلّی نور الهی خلق شد، در هفت‌آسمان و زمین درخشید و همه را به نور خود روشن کرد؛ ناگاه دیدگان ملائکةالله از این نور خیره گشت؛ از ابهّت و عظمتش متحیّر شده و احساس حقارت وجودشان را فراگرفت؛ در پیشگاه الهی به سجده افتادند: -  ای معبود و سرور ما ؛ این چه نوری است؟! حق‌تعالی چنین فرمود: 💠 این، نوری از نورِ خود من است؛ مَسکن اصلی آن‌را در «ملکوتِ خودم» قرار داده ام؛ آن‌ را از عظمتِ خودم خلق کرده ام؛ در ناسوتِ دنیا، این نور را از صُلبِ آن پیامبری خارج خواهم کرد که برترینِ تمامِ انبیاء است. و از تشعشعِ این نور، امامانی را خلق خواهم کرد که به اقامۀامرمن خواهند پرداخت و بشریت را به حق هدایت می‌کنند و آن‌ها را جانشینانِ خودم بر روی زمین، پس از تمام شدنِ زمانِ نزول وحی قرار خواهم داد. 📖 الإمامة و التبصرة ؛ علی‌بن‌بابویه‌قمی ؛ ص ۱۳۳ @Maktabkhaaneh