eitaa logo
مکتب‌خانه
266 دنبال‌کننده
270 عکس
154 ویدیو
18 فایل
پیامبر اعظم -صلی‌الله‌علیه‌و‌آله- زکاتِ دانش، نشر آن است‌. جواهراتی مکتوم از لابلای گفتارها و نوشتارها گاهی هم بدلیجاتی از جنس خود‌نوشت! علی‌رضا ملااحمدی طلبه‌ی سطح چهار حوزه دانشجوی دکتری فلسفه تطبیقی. ارتباط مستقیم: @Molla_ahmadi
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ جنگ‌های تجزیه‌طلبانه از آنچه تصوّر می‌کنید به شما نزدیک‌تر است! 🔺 حالا که اسرائیل خبیث در مرحله‌ی اوّل جنگ شکست خورده، تاکتیک جنگی‌اش را تغییر داره و تلاش میکند از مجرای فعّال‌کردنِ جنگ‌های تجزیه‌طلبانه و پشتیبانی از آن و ... ضربه‌ی نهایی را وارد کند بلکه بتواند ایرانِ بزرگ را تضعیف کنید... البته که کور خوانده و این لقمه از دهانش خیلی بزرگ‌تر است... @Maktabkhaaneh
3.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💯 امیرِ بی‌گزندی تو... فقط آرامش و سکینت را ببین در چهره‌ی نورانی‌اش... قربان این نفس مطمئنّه‌ات بروَم من... 📌 پ.ن: ناخودآگاه با دیدنِ این تصاویر، این صدای چاوشی در ذهنم مرور شد... @Maktabkhaaneh
5.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️ رسید بر بدنِ او ولی کدام بدن!... 🎙 سیدحمیدرضا برقعی @Maktabkhaaneh
🔘 جامعِ عبادات أنبیاء 🎙آیت‌الله شیخ جعفر شوشتری(ره) ؛ روز عاشورای سال ۱۲۹۷ قمری: در نظر بیاور خیمه‌گاه او را، و میدان او را، و قتلگاه او را... ▪️ در نظر بیاور حضرت سیدالشهداء را که می‌خواهد عبادات مخصوص کند خدا را؛ که برای هیچ‌کس در یک روز چنین اتفاق نیفتاده است. می‌خواهد عبادتی بکند که در آن، همۀ واجبات و همۀ مستحبات و همۀ صفات را جمع کند.‌ ▪️ نظر کن و ببین که از اول طلوع فجر تا ظهر و بعدازظهر، چطور نماز میخواند! چطور حج میکند! چطور جهاد میکند! چطور روزه میگیرد! چطور افطار میکند! چطور عیادت مریض میکند! چطور عید قربانش میشود! ▪️ببین چطور صفت آدم صفىّ‌الله در او ظاهر می‌شود؛ برمنبر «عَلَّمَ الأسماء» بالا می‌رود، و مصداق «إنّی أعلَمُ ما لاتَعلَمون» می‌شود. ▪️ببین چطور صفت نوح نجیّ‌الله پیدا می‌کند؛ بر کشتی نجات عالَمین نشسته، «سلامٌ علی الحُسَینِ فی العالَمین» می‌شود. ▪️ببین چطور صفت ابراهیم خلیل‌الله در او‌ هویدا می‌شود؛ چطور کعبه را بنا می‌کند و مصداق «وأذِّن في الناس» می‌شود؛ ▪️ببین چطور پسر قربان می‌کند؛ بین چه می‌کند! ▪️ببین چطور مرتبۀ موسی کليم‌الله برایش حاصل می‌شود، در طور صحرای «کربلا» با خدا چه مناجاتی می‌کند! ▪️ببین عیسی روح‌الله در او ظاهر می‌شود. ولکن او را «ما قَتَلوهُ وماصَلَبوه» و این  را هم قتلوه! هم صلبوه! ▪️ببین چطور صفت یعقوب اسرائيل‌الله در او ظاهر می‌شود! مرتبۀ یوسف برایش حاصل می‌شود! صفت جناب زکریا برایش حاصل می‌شود! ▪️ببین چطور صفت یحیای مظلوم برایش حاصل می‌شود! بین چطور مرتبۀ سلیمان برای او حاصل می‌شود! ▪️ببین چطور امروز خودش کعبه و خانۀ خدا می‌شود! و خودش حج می‌کند؛ خودش احرام می‌بندد؛ خودش لبیک. می‌گوید، خودش عرفه می‌شود؛ وقوف مشعر به‌جا می‌آورد؛ خودش مِنی می شود... 🔹 این مجلسِ جمعِ اوست عبادت را؛ که دیگر هر کدام تفصیلی دارند و اسراری... 📖 مواعظ ، ص ۱۳۶-۷ @Maktabkhaaneh
هدایت شده از مجله خردورزی
💠 «ولایت» به‌مثابه سرشت وجودیِ «ایرانیّت» آنچه در شب‌عاشورای ۱۴۰۴ در بیت رهبری رخ داد، حاوی دلالت تمدّنیِ مهمّی است: وقتی در مقدّس‌ترین مناسک عبادیِ شیعه (مجلس روضه) آن‌هم به‌درخواستِ برجسته‌ترین مرجع تقلید زمانه که ولیّ‌فقیه است، با شعر «ای ایران...» سینه می‌زنند، حاکی از درهم‌تنیدگی شدیدِ هویّت ایرانی با هویّت شیعی و نوعی «این‌همانیِ تاریخی-اجتماعی» بین این‌دو است. این وضعیّت البته یک‌شبه محقّق نشده؛ بلکه حاصل و عصاره‌ی ۱۴ قرن تعاملِ هم‌افزای این دو هویّت است. ایرانیّتِ ایرانیان طی این قرون به‌مرور در پیوستگی با تشیّع سامان یافت و به این سمت حرکت کرد که «ساختار وجودیِ جامعه‌ی ایران» با درونمایه‌ی «ولایت» تکوّن یابد. آن‌ روزی که چندهزار شیعه در نیشابور پروانه‌وار دور حضرت علیّ‌بن‌موسی‌الرضا (علیهماالسلام) حلقه زدند و حدیث شریف سلسلةالذهب را کتابت کردند، حتی آن روز هم سرآغازِ این پیوستگی نبود، بلکه آن حادثه به‌منزله‌ی «تثبیت» این اتّصال وجودی بود. با این اتّصال از همان روز، هویّت ایرانی در صورت جدیدش متولّد شد و همان نیروی ملکوتیِ ولایت بود که تا امروز به‌طور پیوسته و مستمرّ، جوهر وجودیِ ایرانیّت را روزبه‌روز از نو بازسازی کرد تا امروز که در انقلاب اسلامی بر محور "ولایت‌فقیه" به‌مثابه یک نقطه‌ی عطف تاریخی، جوهره‌ی ایرانیّت را یک رتبه ارتقاء داد. باز از ابتدای انقلاب اسلامی تا امروز این (ارتقاء ایرانیت) -البته با سرعتی مضاعف- استمرار داشت؛ لیکن خاصیت ذاتی این حرکت است که در ابعاد بنیادین جامعه رخ می‌دهد. لذا در پشت‌صحنه‌ی تمام تحوّلات اجتماعی مکتوم است و به چشم ظاهر دیده نمی‌شود. لذا عموم تحلیل‌گران اجتماعی با مشاهده‌ی برخی رفتارهای سطحی و ظاهری، حرکت جامعه را در جهتِ شکاف تاریخی با این هویّت تحلیل می‌کردند. در این میان فقط امامَین انقلاب بودند که با اطمینان کامل، حرکت تاریخیِ مردم را در جهت رشد و تعالی ارزیابی می‌کردند. نفی انگاره‌ی «شکاف نسلی» از سوی رهبر معظّم انقلاب جلوه‌ای از همین اختلاف تحلیل است. با شروع جنگ ۱۲ روزه‌ی ایران و اسرائیل، این هویّت تاریخی چهره‌ای جدید از خود نشان داد: درحالی‌که دشمن (براساس همان تحلیل‌های سطحی) روی شکاف بین مردم و نظام حساب باز کرده بود و امید داشت تا یک حرکت شورشی از سوی مردمِ معترض به سیاستهای نظام کارِ ناتمام او را تمام کند، ناگهان کلّیت مردم (حتی آنان‌که قبل از این، خود را اپوزوسیون معرفی می‌کردند) اتّحاد شگفت‌انگیزی را بر محور «ولایت» شکل دادند که همین پدیده، خود موجب ارتقاء هویّت تاریخی‌شان شد. در این مقطع زمانی بود که «ولیّ جامعه» در پاسخ به این اتّحاد حیرت‌آورِ ایرانیان، سرود «ای ایران» را به‌عنوان نمادِ پرشکوه‌ترین وضعیّت تاریخیِ «ایرانیّت» معرّفی کرد. این بهترین پاسخِ ممکن از سوی ولیّ جامعه به آن اتّحاد تاریخی بود که به‌مثابه برجسته‌ترین رهبر دینی و معنوی، خود را حامی و مراقبت‌کننده از «ایرانیّت» معرّفی کند. این امکانپذیر نبود جز در بستر «درهم‌تنیدگی و پیوستگی شدید میان ولایت و ایرانیّت». این پدیده به‌مثابه نقطه‌عطفی در تاریخِ هزاره‌ی ایران، نشان از این حقیقت دارد که امروز بیش از هر زمانی هویّت ایرانی با ولایت گره خورده است و انفکاک این‌دو از یکدیگر محال است. اکنون این وضعیّت تمدّنی می‌روَد که آینده‌ی تشیّع و ایرانیّت را در اتّصال با هم رقم بزند. ✍ علی‌رضا ملااحمدی 📍مجله خردورزی: @kheradvarzi_com
📍تصویر سمت راست: پیچر طلایی اهدایی نتانیاهو به ترامپ پس از جنایت پیجرهای حزب‌الله لبنان و شهادت سیدحسن نصرالله. 📍تصویر سمت چپ: ماکت B2 اهدایی نتانیاهو به ترامپ پس از حمله به نیروگاه هسته‌ای فردو. 🔖 مسعود پزشکیان: «رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند منطقه را به‌سمت صلح و امنیت هدایت کند.» 🤐 هیچی دیگه؛ همین! @Maktabkhaaneh
❤️‍🩹 اینکه دل نیست، گاراژ است! حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: 🔹 این دل چیز عجیبی است؛ گاهی اوقات به وسیله‌ای که انسان را به اوج آسمانها و اوج معنویت می‌برد، تبدیل می‌شود؛ گاهی هم بعکس، به سنگِ سنگینی تبدیل می‌شود که بسته شده به پای انسان و انسان را تا اعماق آب، تا اعماق دره فرو می‌برد؛ غرق می‌کند؛ پدر انسان را درمی‌آورد. اگر دل را به پول و به شهوت جنسی و به مقام و به این چیزها دادید، این همان سنگ سنگین است؛ دل دیگر نیست. ▪️آن دلی که انسان در آن عشق اتومبیل فلان‌جور دارد، آن دل نیست، گاراژ است! بنگاه معاملاتی است! آن دلی که همه‌اش در آن میل جنسی موج می‌زند، دیگر دل نیست، آن عشرتخانه است! دل جای خداست؛ جای نور است. 🗓 ۱۳۸۳/۰۷/۱۳ @Maktabkhaaneh
🔱 مبارزه با اسرائیل آیا یک امر صرفاً سیاسی است یا اینکه ریشه در هویّت جامعه‌ی ایران دارد؟ 🚫 یکی از تصورات رایجِ غلط درباره‌ی "مبارزه با صهیونیسم" ، اینست که پس از انقلاب اسلامی (سال ۱۳۵۷) بود که ایرانیان تحت‌تأثیر سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی به فکر مبارزه با این رژیم افتادند! ✅ درحالیکه سال‌ها قبل انقلاب از دهه‌ی ۲۰ شمسی (از همان ابتدای تأسیس رژیم غاصب) ایرانیان آرزوی مبارزه با اسرائیل کثیف را داشته‌اند؛ درحدی‌که همان زمان، فقط ۱۰.۰۰۰ نفر برای ورود به جنگ با اسرائیل "ثبت‌نام" کرده بودند! 🔺 و اصلاً یکی از دلایل مقبولیت نظام جمهوری اسلامی در بین مردم، این بود که به نمایندگی از جامعه‌ی ایران این پرچم را بلند کرد و آرمان را سردست گرفت... 🔖 تصویری از کتاب خاطرات مرحوم سیدهادی خسروشاهی @Maktabkhaaneh
3.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❗️رهبر انقلاب تاکنون هیچ‌گاه ادّعای «تضمینِ» نصرت الهی برای مردم‌ ایران را نکرده بودند؛ بلکه همواره با ادبیات شرطی بیان کرده بودند... اکنون چه چیزی تغییر کرده که ایشان فرمودند نصرت الهی «تضمین» شده است؟! @Maktabkhaaneh