eitaa logo
مکتب‌خانه
266 دنبال‌کننده
270 عکس
154 ویدیو
18 فایل
پیامبر اعظم -صلی‌الله‌علیه‌و‌آله- زکاتِ دانش، نشر آن است‌. جواهراتی مکتوم از لابلای گفتارها و نوشتارها گاهی هم بدلیجاتی از جنس خود‌نوشت! علی‌رضا ملااحمدی طلبه‌ی سطح چهار حوزه دانشجوی دکتری فلسفه تطبیقی. ارتباط مستقیم: @Molla_ahmadi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔱 مبارزه با اسرائیل آیا یک امر صرفاً سیاسی است یا اینکه ریشه در هویّت جامعه‌ی ایران دارد؟ 🚫 یکی از تصورات رایجِ غلط درباره‌ی "مبارزه با صهیونیسم" ، اینست که پس از انقلاب اسلامی (سال ۱۳۵۷) بود که ایرانیان تحت‌تأثیر سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی به فکر مبارزه با این رژیم افتادند! ✅ درحالیکه سال‌ها قبل انقلاب از دهه‌ی ۲۰ شمسی (از همان ابتدای تأسیس رژیم غاصب) ایرانیان آرزوی مبارزه با اسرائیل کثیف را داشته‌اند؛ درحدی‌که همان زمان، فقط ۱۰.۰۰۰ نفر برای ورود به جنگ با اسرائیل "ثبت‌نام" کرده بودند! 🔺 و اصلاً یکی از دلایل مقبولیت نظام جمهوری اسلامی در بین مردم، این بود که به نمایندگی از جامعه‌ی ایران این پرچم را بلند کرد و آرمان را سردست گرفت... 🔖 تصویری از کتاب خاطرات مرحوم سیدهادی خسروشاهی @Maktabkhaaneh
3.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❗️رهبر انقلاب تاکنون هیچ‌گاه ادّعای «تضمینِ» نصرت الهی برای مردم‌ ایران را نکرده بودند؛ بلکه همواره با ادبیات شرطی بیان کرده بودند... اکنون چه چیزی تغییر کرده که ایشان فرمودند نصرت الهی «تضمین» شده است؟! @Maktabkhaaneh
مکتب‌خانه
❗️رهبر انقلاب تاکنون هیچ‌گاه ادّعای «تضمینِ» نصرت الهی برای مردم‌ ایران را نکرده بودند؛ بلکه همواره
💠 «تضمینِ» نصرت إلهی از کجا آمد؟! حضرت آقا در بیانات اخیرشان (در دیدار با مدیران قوه قضائیه) نکتۀ ظریف و مهمّی را مطرح کردند که قبل از این هیچ‌گاه سابقه نداشته❗️ 🔹 ایشان در طی سالیان متمادی بارها و بارها به شریفۀ «لَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ» تمسّک کرده‌بودند؛ امّا -تا آنجا که نویسنده به یاد دارد- هیچ‌گاه ادّعای «تضمینِ» نصرت الهی برای مردم‌ ایران را نکرده بودند؛ بلکه همواره با ادبیات شرطی بیان کرده بودند. امّا این‌بار فرمودند نصرت إلهی برای این مردم «تضمین شده است»! این تفاوت خیلی مهمّ و معنادار است. 🔺 در طول تاریخ انبیاء، به سختی بتوان امّتی را سراغ گرفت که نصرت الهی برایشان «تضمین» شده باشد. از طرفی میدانیم که خداوند با هیچکس پارتی‌بازی و رودربایستی ندارد و طبق اصول و قواعد تکوینی نظام‌مند با جوامع رفتار میکند. 👈 سؤال مهمّ اینست که اکنون چه چیزی تغییر کرده است که ایشان فرمودند نصرت الهی «تضمین» شده است؟ 📍قاعدتاً پاسخ را باید در بروز رفتار خاصّی از «مردم» جستجو کرد؛ مردم چه کار کرده‌اند که مستحقّ «تضمین نصرت الهی» شده‌اند؟ هرچه هست، باید ببینیم «جامعۀ ایران» در این جنگ 12 روزه چه کردند: 🔹طبق قواعد قرآنی (که رهبر انقلاب در دیگر بیانات تشریح کرده‌اند) « نصرت إلهی» در صورتی جریان پیدا می‌کند که مقتضیات «ایمان» تمام و کمال توسّط جامعۀ مؤمن محقّق شود. مقتضیات ایمان یعنی: انتخاب مسیرِ مبارزه با طاغوت و استقامت در این مبارزه و نصرت ولیّ جامعه در این مبارزه؛ و نهایتاً به جریان انداختن حداکثر توان و امکانات در این مبارزه. 🔺 اگر بتوانیم این مقتضیات را در جامعۀ ایران بیابیم، می‌توان با قطعیت نتیجه گرفت که جریان نصرت إلهی هم برای جامعۀ ایران «تضمین» می‌شود: ☑️ جامعۀ ایران در این جنگ، از طرفی عقلانیّت عالی‌ای در «کفر به طاغوت» از خود بروز داد؛ و دقیقاً برخلاف محاسبات دشمن، نه‌تنها هیچ روی خوشی به او نشان نداد و کوچکترین قدمی در تکمیل برنامه‌اش برنداشت، بلکه برعکس اتّحاد شگفت‌انگیزی بر محور «نصرت ولیّ جامعه» شکل داد که نشانۀ «استقامت در راه حقّ» بود؛ از طرف سوّم می‌دانیم که اینها امکانپذیر نبود جز اینکه برآمده از «ایمان» مردم باشند. ☑️ به تعبیری: آنچه در این جنگِ ۱۲ روزه دیدیم، یک نقطه‌ی عطفِ تعیین‌کننده در جریان‌یافتنِ سنّت الهی «نصرت» در این دوران است. پدیده‌ای که تکویناً جامعۀ ایران را یک رتبۀ ملکوتی ارتقاء داد. 📌 و البته پرواضح است که «حکم دائرمدارِ موضوع است» و این تضمین تا زمانی پابرجاست که آن ایمان و استقامت و نصرت ولیّ برقرار باشد. ✍️ علیرضا ملااحمدی @Maktabkhaaneh
🇵🇸گزارش فعالیت‌های اخیر در غزه 🥘 طبخ و توزیع وعده ی غذایی بین مردم 🔸اطعام (غذای گرم)، توزیع آب سالم، بسته سبزیجات و نان توسط بنیاد خیریه ام‌الیتامی خدیجة الکبری علیها‌السلام، در غزه در حال انجام است. 📌قابل توجه پويش‌ها، تشكل‌ها، خيريه‌ها، هيئات، مساجد، شركت‌هاى توليدى و…! بنیاد خیریه ام‌الیتامی خدیجة الکبری علیها‌السلام آمادگى دارد كمک‌هاى شما را با نام و هويت بصرى خودتان به يتيمان و مظلومان غزه برساند. منتظر كمک‌هاى شما هستيم …. لینک پرداخت آسان: http://khadijakubra.com/pay 💳🇵🇸 شماره کارت‌های خیریه (کمک به مردم غزه): بانک پاسارگاد:
5022291329674046
بانک ملت:
6104338926896834
بانک ملی:
6037997599838944
راه هاى ارتباطى ⬇️ تلفن: ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۴۴ ارتباط با ادمین: @gomnami68 🔻بنیاد خیریه ام‌الیتامی خدیجة الکبری (س) واسطه کمک‌های شما به مظلومان غزه 🆔 @bonyadkhadijah جهت مشاهده گزارش‌ها روی لینک‌های زیر ضربه بزنید سایت | بله | ایتا | روبیکا
🎙 ان‌شاءالله فردا در همایش ملّی «مقاومت در جهان معاصر» در دانشگاه قم ارائه‌ای نسبتاً مختصر از مقاله‌ام با عنوان «آینده‌پژوهیِ مقاومت در افق حکمت متعالیه» خواهم داشت. 🔺 این ارائه از دو جهت مشکل است: ▪️اوّل اینکه یک بحث نسبتاً طویلِ کاملاً فلسفی است که باید در کمترین زمان ممکن و با غیرفلسفی‌ترین ادبیات، گزارشی از آن ارائه دهم. ▪️دوم اینکه ابتدا باید مقدمه‌ای دربارۀ خودِ «آینده‌پژوهی» و تفاوتِ تلقّیِ جریان علمیِ رایج و کلاسیک با آنچه در افقِ فلسفۀ اسلامی (به ویژه حکمت متعالیه) قابل طرح است، توضیح دهم. و همۀ اینها در کمتر از ۲۰ دقیقه! @Maktabkhaaneh
442.8K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ وقتی رهبر انقلاب فرمودند «من دیپلمات نیستم؛ من انقلابی‌ام.» همانجا جوانان انقلابی باید درس بزرگی دربارۀ «اقتضائات ذاتیِ دیپلماسی» می‌آموختند. 🚫 امّا خب... طبق معمول مواجهه‌ای سطحی با این فرمایش داشتیم و نتیجه‌اش این شد که در دوران حسّاس جنگی، دائم به وزیر خارجۀ کشورمان بخاطر مراعات اقتضائات ناگزیر دیپلماسی حمله میکنیم! (البته میتوان به آقای عراقچی نقدهایی داشت؛ اما نه از این نقدهای ضعیف) 📍وقتی میدانیم به تعبیر حضرت آقا «دیپلمات یک کلمه‌ای را می‌گوید، معنای دیگری را اراده می‌کند»، پس اگر وزیر خارجۀ کشور در اوضاع بغرنج و در حالیکه هر روز منتظر شروع دور جدید جنگ هستیم، برای مراعات امنیّت کشور سخنی میگوید که ظاهرش با یکی از اصول ما در تضادّ است، باید احتمال بدهیم که پس قاعدتاً معنایی را اراده کرده غیر از آنچه که از ظاهرِ عبارت برمی‌آید. 🔺 وقتی حضرت آقا میفرمایند «من دیپلمات نیستم؛ من انقلابی‌ام» درواقع منطقِ رفتار خودشان به عنوان «ولیّ جامعه» را بیان می‌کنند و به «قرینۀ تقابل» دارند میفرماید اینها اقتضائات دیپلماسی نیست بلکه در دیپلماسی «نباید» صریح و قاطع و جازم سخن گفت. 👈 منظور آقای عراقچی چه بود؟ مشخصاً در مورد «محو اسرائیل» با توجه به اینکه اکنون ما در حال «جنگ نظامی» با رژیم غاصب هستیم، مخاطب (فاکس‌نیوز) هم طبعاً در مورد همین فضا سؤال پرسیده؛ آقای وزیرخارجۀ دیپلمات هم «به قرینۀ زمانی» پاسخش را با همین قید بیان کرده است. بله جمهوری اسلامی هیچوقت در صدد حذف «نظامیِ» اسرائیل از صفحۀ روزگار نبوده. ✍️ ملااحمدی @Maktabkhaaneh
اما اصل صحبت آقای عراقچی با فاکس نیوز حول نابودی اسرائیل: سوال: 🔴 شما از همه این گروه‌ها، از نیروهای نیابتی خود حمایت می‌کنید. ✅من قصد مقایسه ندارم، اما باید بگویم آنچه شما گفتید دقیقاً همان کاری است که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها انجام می‌دهند. ایالات متحده انواع و اقسام سلاح‌ها — سلاح‌های بسیار پیشرفته — را در اختیار اسرائیل قرار داده تا مردم را در فلسطین، در غزه، در کرانه باختری، در لبنان، در سوریه، حالا در ایران و در یمن بکشد. شما نمی‌بینید که آنچه در غزه در حال وقوع است، نسل‌کشی‌ای است که با سلاح‌های آمریکایی انجام می‌شود؟ ✅و اجازه بدهید یک‌بار دیگر تأکید کنم که ما باور داریم آن‌ها، یعنی حماس، حزب‌الله و انصارالله، مبارزان آزادی هستند. ✅ آن‌ها برای یک آرمان عادلانه می‌جنگند. و ما همیشه از آن‌ها حمایت کرده‌ایم — چه به‌صورت سیاسی و چه به روش‌های دیگر — چون معتقدیم که همان‌طور که گفتم، آن‌ها برای امری کاملاً مشروع مبارزه می‌کنند. ❗️سوال: حتی اگر در گفته‌هایشان درباره پاک کردن اسرائیل از روی نقشه باشد؟ ✅این به خود آنها بستگی دارد، آنها برای سرزمین خودشان می‌جنگند، پس ممکن است هر سیاستی را اتخاذ کنند. و من فکر می کنم آنها کاملا حق دارند که برای سرزمین خود مبارزه کنند. ❌ این(نابودی) هیچ‌گاه سیاست ایران نبوده است که اسرائیل را از روی نقشه پاک کند اما باید بگویم که یک امر محتوم وجود دارد: ✅با این همه جنایتی که اسرائیل علیه فلسطینی‌ها انجام می‌دهد، اسرائیلی‌ها در واقع خودشان کاری می‌کنند که نتوانند در سرزمین فلسطین ادامه بقا داشته باشند.(محکوم به نابودی است) @Thirdintifada
Khamenei.ir2646645.mp3
زمان: حجم: 1.16M
💠 محو اسرائیل به چه معناست؟ رهبر معظم انقلاب @Maktabkhaaneh
💢 «مصلحت» یعنی «تقیّه» اصول سیاست خارجیِ جمهوری اسلامی ایران سه عنصر روشیِ مهمّ است که دیپلماسی ما باید بر طبق آنها اهدافش را دنبال کند: [عزّت، حکمت، مصلحت] منظور از «مصلحت» دقیقاً چیست؟ 🔻 رهبر انقلاب صریحاً مقصود از «مصلحت» را «تقیّه» عنوان کرده است. در این‌حد که اساساً از ابتدا خود عنوان «تقیّه» را به عنوان یکی از اصول سه‌گانه مطرح کردند (اینجا) و بعدها -بخاطر رعایت تقیّه- عنوانش را به «مصلحت» تغییر دادند تا حساسیت خارجی روی آن کم شود. طرفه‌اینکه، آن توضیحی که ایشان برای «مصلحت» بیان کردند (اینجا)، دقیقاً همان توضیحی است که در کتاب «همرزمان حسین علیه‌السلام» برای تقیّه مطرح کرده بودند. (اینجا) ✔️ بر این اساس، دیپلمات‌های ما «باید» تقیّه کنند. تقیّه یعنی چه؟ یعنی شما موضع و حرف اصلی‌ات را صریح و رکّ و سرراست اعلان نکنی. یعنی اگر میخواهی ضربه بزنی، اعلام نکنی که چنین تصمیمی داری. (اینجا) ✍️ ملااحمدی @Maktabkhaaneh