گستاخی فرزند!
امام حسن عسکری (ع): گستاخی فرزند بر پدر در ایام کودکی مایه عاق و شومی او در ایام بزرگی است
کسانی که میگن پیامبر (ص) و امام زمان (عج) را هم میشه نقد کرد حکم همین بچه را دارند!
https://eitaa.com/maktabo_zahra313
💠 امیرالمونین علی (ع):
⚜بیست و یک کشمش سرخ
⚜در هر روز ناشتا تمام بیماری ها
⚜را دفع میکند مگر بیماری مرگ را.
📚 الکافی،ج6،ص352
https://eitaa.com/maktabo_zahra313
👈اگر "سیـــر" نمیخورید ، بجای آن "مــــرزه" بخورید!
✍مرزه یک ضدعفونی کننده قوی است که خواص ضد التهابی و ضد درد نیز دارد و در کاهش وزن نیز موثر است.
https://eitaa.com/maktabo_zahra313
👌شیرکاکائو برای صبحانه ی کودک ممنوع
👈کاهش یادگیری
👈خرابی دندان به علت قندبالا
👈افزایش پرخاشگری به علت شکربالا
👈چاقی
✍بجای شیرکاکائو از شیر استفاده کنید
https://eitaa.com/maktabo_zahra313
📲 فایل صوتی ۱۴۵۰
🎙واعظ: حاج آقا #حیدریان
🔖 دروغ مصلحتی 🔖
https://eitaa.com/maktabo_zahra313
برای تشویق کودک به فعالیتهای مورد نظرتان، انجام آنها را در قالب بازی از او بخواهید.
مثلا بگویید تا۱۰۰ میشمارم تا ببینم میتوانی اسباب بازیهایت را مرتب کنی؟
https://eitaa.com/maktabo_zahra313
کودک را بردید خونه مادر بزرگش،
بچه از روی مبل میپره. مادر شوهر، کودک را دعوا میکنه و مادر خودتون قربون صدقش میره. شما چیزی نگین. اشکال نداره توی سه جلسه بچه یاد میگیره که خونه این مادر بزرگ میتونم از رو مبلاش بپرم خونه اون یکی نمی تونم بپرم.
ما به این میگیم هوش اجتماعی یعنی بچه خیلی زود قوانین را یاد میگیره ...که چون اینجا اینجا دعوا میکنن نباید بپرم.
پس شما والدین مدام در مهمانی ها به بچه هاتون تذکر ندین. نصف دعوا ها را به صاحب خانه واگذار کنید چرا که تذکرات مداوم باعث میشه این فرزند رابطه اش را با شما از دست بده و این آسیب بزرگیه...
https://eitaa.com/maktabo_zahra313
🍇🍏🍒🍋🍉 ✨﷽✨
🍎🍑🌶
🍒🍌
🍎
✴️•☜غلظت خون، آلودگی هوا، گرما و آلودگی محیط کار (مانند: معادن، مِکانیکیها، ریختهگری و...)
🍏✍🏻درمان:🔻
❶⇤زن و مرد، خیساندۀ عنّاب و زرشک بخورند (به مقدار یک تا دو استکان)
❷⇤مردان هر شش ماه نصف واحد خون بدهند (یا یک حجامت تَر انجام دهند)
❸⇤زنان دارای قاعدگی و ماهیانۀ منظّم باشند.
📚حکیم حسن ضیائی
🍎
🍒🍌
🍎🍑🌶https://eitaa.com/maktabo_zahra313
🍇🍏🍒🍋🍉
زینت دادن اعمال مشرکان و مسئله عدل الهی؟!
⁉️پرسش : قرآن زینت دادن عمل بد کافران را به خدانسبت می دهد؛ آیا این «زینت دادن» فریب و بی عدالتی نیست؟
✅ پاسخ :👇👇👇
در برخی از آیات قرآن و در رابطه با اعمال ناباوران به آخرت و مشرکین و تعابیری وجود دارد که برانگیزاننده سوالاتی راجع به عدل الهی است. برای مثال در آیه4 سوره نمل می خوانیم: «اِنَّ الَّذِینَ لَا یُوْمِنُونَ بِالْآخِرَهِ زَیَّنَّا لَهُمْ اَعْمَالَهُمْ»؛ (کسانى که به آخرت ایمان ندارند، اعمال [بد]شان را براى آنان زینت مى دهیم به طورى که سرگردان مى شوند) و یا مثلا می بینیم که در آیه108 سوره انعام گفته شده: «وَ لا تَسُبُّوا الَّذینَ یَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَیَسُبُّوا اللَّهَ عَدْواً بِغَیْرِ عِلْمٍ کَذلِکَ زَیَّنَّا لِکُلِّ اُمَّهٍ عَمَلَهُمْ»؛ ([به معبود] کسانى که غیر خدارا مى خوانند دشنام ندهید، مبادا آنها [نیز] از روى [ظلم و] جهل، خدارا دشنام دهند! این چنین براى هر امّتى عملشان را زینت دادیم). با وجود چنین آیاتی آیا کسی حق ندارد که بپرسد چرا خداوند – که قاعدتا نباید برای بندگان خود چیزی جز خیر و سعادت بخواهد – با بزک کردن اعمال آن بدکاران در نظرشان، مقدمات بیشتر گمراهی و شقاوت شان را فراهم کرده و آیا چنین رفتاری با آنها که عقاب بدکاری های شان را شدیدتر می کند، ظلمی در حق آنها نیست؟
مهم ترین پاسخی که به این سوال می توان داد، دعوت به فهم صحیح این آیات است. به نظر می رسد این اشکال از آنجایی ناشی می شود که پرسش کننده با توقف در معنای ظاهری آیات و فراتر نرفتن از آنها، نتوانسته انتساب تزیین اعمال بدکاران را به خداوند، به درستی تحلیل کند.
البته در طول تاریخ تفسیرقرآن، بیانات مختلفی از سوی مفسرین در تحلیل این معنا گفته شده. طبق این اقوال مختلف، «تزیین اعمال» می تواند اشاره به «اصلاح اعمال به وسیله امر و نهی و بیان حسن و قبح» یا «مطبوع کردن آنها» یا «بیان آثار نیک آنها و اجر و ثواب مترتب بر آن» داشته باشد اما از آنجایی که این اقوال از مشکلاتی هم چون تخصیص زدن و مقید کردن بی دلیل اطلاق معنای آیه یا منتهی شدن آن به جبر و زیر سوال رفتن اختیار آدمی رنج می برند، نمی توانند صحیح و پذیرفتنی باشند.(1)
برای درک معنای صحیح و دقیق این آیات باید وضعیت مشرکین و بدکاران و ناباوران به قیامت را یک لحظه در نظر آوریم.
وجدان انسان در حالى که دست نخورده باشد به خوبى نیک و بد را تشخیص مى دهد اما هنگامى که دانسته قدم در جاده گناه و خلافکارى بگذارد و بر آن ادامه دهد، فروغ و جدان کمرنگ و کمرنگ تر مى شود و بعد از مدتی آلودگی را پاکی و زشتی را زیبایی و پستی را افتخار و بدبختی و سیه روزی را سعادت و پیروزی می بینند(2) و این به این خاطر است که انسان وقتی کار زشت و نادرستى را انجام داد تدریجا قبح و زشتی اش در نظر او کم مى شود و به آن عادت مى کند و پس از مدتى که به آن خو گرفت، توجیهاتى براى آن مى تراشد و کم کم آن عمل زشت به صورت زیبا و حتى به عنوان یک وظیفه در نظرش جلوه مى کند و چه بسیارند افراد جنایتکار و آلوده اى که به راستى به اعمال خود افتخار مى کنند و آن را نقطه مثبتى در زندگی شان مى شمرند! این دگرگونى ارزش ها، و به هم ریختن معیارها در نظر انسان، که نتیجه اش سرگردان شدن در بیراهه هاى زندگى است از بدترین حالاتى است که به یک انسان دست مى دهد.
https://eitaa.com/maktabo_zahra313