شعری که #شروین خواند درش کد هایی بود که یکی پس از دیگری نقش آفرینی می کنند
وقتی اسم #هوای_آلوده را آورد مدارس استان تهران بخاطر آلودگی هوا تعطیل شدند که این تعطیلی های پی در پی در نوع خود، بی سابقه بود.
وقتی اسم #اقتصاد_دستوری را آورد دلار به یک باره سیر صعودی به خود گرفت
وقتی اسم #پیروز را آورد، آن حیوان مرد و رسانه های ضد انقلاب و عوامل مزدور داخلی شون پیوسته به این خبر ضریب می دهند.
وقتی اسم خواهران مون را آورد و از دانش آموزان خواند #مسمومیت_دختران در مدارس شکل گرفت.
عبارت #نخبه_های_زندانی را به عنوان پوشش برای جاسوسان و خرابکارانی که احتمالا به دست قانون می افتند انتخاب کرده
آیا پروژه ی بعدی #کودک_زباله_گرد است یا #سگ های ولگرد یا درخت های خیابان ولی عصر ؟
💐💐💐💐💐💐💐
@maktubateman
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
قرآن کریم کتابی است که وقتی قاری به آن وصل می شود و آن را تلاوت می کند مانند یک ماشین زمان او را به گذشته های بسیار دور می برد و واقعیت های آن زمان را به او نشان می دهد. مانند قصص انبیاء
می تواند قاری را به آینده هایی ببرد که هنوز رخ نداده اند. مانند رسیدن زمین به دست مستضعفان
حتی قادر است او را به ما فوق مکان و زمان ببرد و از حقایقی مطلعش کند که اگر این کتاب نبود هرگز از آنها با خبر نمی شد. مثل عالم ملائک
این کتاب نه فقط سیر در زمان و مافوق آن را در برنامه اش دارد که می تواند در خود انسان نفوذ کند و در انسان ، انسان را سیر دهد.
سنریهم آیاتنا فی الآفاق و فی انفسهم
خلق الانسان ضعیفا
ان الانسان فی کبد
خلق الانسان هلوعا
خلق الانسان من عجل
انسانی که می خواهد بفهمد چیست و از کجا و به کجا است با تلاوت این کتاب به پاسخ هایش می رسد.
این کتاب غیر از سیر دادن ، اثر گذار هم هست نه فقط بر روح و جان آدمی که حتی بر اجسام هم اثر می گذارد و تکوین یا آفرینش مطابق با او برنامه ریزی شده اند. مثل زنده شدن مرده با هفتاد بار تلاوت سوره ی حمد
حتی قاری می تواند با وصل شدن به این کتاب به انسان هایی که مرده اند هم وصل شود و با اهدای ثواب تلاوت قرآن ارواح امواتش را بهره مند گرداند.
ای کاش در این ماه خدا مقداری با این کتاب خدا که نازل شده از آن خزائن غیب است بتوانیم ارتباط برقرار کنیم
@maktubateman
خدا پس چرا کفار رو نابود نمی کنه؟ در کشور های اروپایی این همه ظلم و فساد وجود داره پس چرا هیچ اتفاقی براشون نمی افته ؟
پاسخ کوتاه:
برای اینکه یک قومی هلاک بشن چند شرط وجود دارد که اگر یکی از این شروط هم نباشد هرگز آن قوم نابود نمی شود هر چند که فساد و تباهی زیادی به بار آورده باشد.
پاسخ کامل تر
۱) و ما کنا معذبین حتی نبعث رسولا ( اسراء/۱۷)
ما هرگز عذاب نمی کنیم تا اینکه رسولی را بفرستیم، یعنی اگر برای قومی رسولی از جانب خداوند فرستاده نشود عذاب نمی شوند.
۲) انک ان تذرهم یضلوا عبادک ( نوح/۲۷)
اگر خداوند آنان را در زمین نگه دارد فقط بندگان را گمراه می کنند و هیچ امیدی برای هدایشان نباشد. یعنی نه تنها خودشان هدایت نمی شوند که دیگران را هم گمراه می کنند.
۳) ولا یلدوا الا فاجرا کفارا (نوح/۲۷)
اگر زاد و ولد کنند فقط کافر و فاجر به دنیا بیاورند یعنی هیچ مؤمنی هم در نسل آنان نباید باشد.
۴) معجزاتی دیده باشند که آن معجزات جزء آیات اصلی خداوند باشد مثل شتری که از دل کوه بیرون آمد، که در صورت انکار، حتماً عذاب خواهند شد ولی اگر هنوز آن معجزات اصلی به آنان نشان داده نشده و فقط بعضی نشانه هایی که ترس را در آنان ایجاد می کند دیده باشند توقع عذاب هم بی جا است. (اسراء/۵۹)
۵) گاهی خداوند یک عذاب حتمی را به خاطر اینکه نسل بشر در زمین منقرض نشود به تأخیر می اندازد. ولی چون ما انسان ها عجول هستیم و از آینده علم نداریم فکر می کنیم این تأخیر افتادن عذاب به معنی برداشته شدن عذاب است. (فاطر/۴۵)
۶) ما کان الله معذبهم و هم یستغفرون
اگر قومی استغفار کند هرگز عذاب نخواهد دید.(انفال/۳۳)
#پرسش_پاسخ
@maktubateman
🍀🍀🍀
از کجا معلوم قرآن کلام خداست؟ شاید ساخته ی بشر یا جن باشه ؟
پاسخ کوتاه
اگر قرآن کریم کلام غیر خداوند بود حتما در طول این قرن ها نمونه اش می آمد مثل کتابی که نویسنده ای می نویسد و بعد از مدتی که از مد افتاد فراموش می شود. اما این کتاب ، در طول قرن ها نه تنها از مد نیفتاده که آنقدر شیفتگانی دارد که حاضرند برای برپا ماندنش جان دهند. پس حتماً این کتاب که انسان حاضر است برایش کشته شود از جانب خداوند متعال فرستاده شده است.
پاسخ کامل تر
۱) با توجه به اینکه پیامبر اکرم درس نخوانده بودند ممکن نیست بگوییم قرآن ، کلام ایشان بوده. چطور ممکن است یک بی سواد، کلامی را بگوید که دانشمندان زمان خود که هیچ حتی بعدی ها هم از آوردن مثل آن ناتوان باشند؟
۲) در قرآن آیاتی وجود دارد که به شدت به یهودی ها و مسیحی ها اعتراض کرده و اعتقادات اصلی آنان را زیر سوال برده معلوم می شود هرگز یک اهل کتاب هم نمی تواند در آوردن قرآن نقش داشته باشد. چون هر کسی دوست دارد عقاید دین خودش را ترویج کند.
۳) از آنجایی که قرآن به زبان عربی است ممکن نیست یک غیر عرب مثل حضرت سلمان در شکل گیری این کتاب نقش داشته باشد. چطور می شود یک غیر عرب کلام عربی را بگوید که خود عرب ها از بیان مثل آن ناتوان باشند؟
۴) در قرآن کریم آیاتی وجود دارد که جن را مانند انسان مکلف می داند (الرحمن/۱۶)
و حتی برای جن های کافر عذاب جهنم را وعده داده است (سجده/۱۳)
و از طرفی در داستان زندگی حضرت سلیمان صراحتا اجنه را خدمتکار آن پیامبر خدا میداند (سبأ/۱۴)
پس ممکن نیست قرآن کلام اجنه باشد چون اگر کلام آنان بود نباید از خودشان به بدی یاد می کردند.
۵) در طول تاریخ افراد بسیار نخبه و دانشمند مثل حضرت علی علیه السلام با آن همه دانش و فضیلت وجود داشتند که به پیروی از قرآن کریم افتخار می کردند. چطور ممکن است انسان های کاملی چون ائمه ی اطهار علیهم السلام با آن همه بزرگی از کتابی پیروی کنند که نوشته ی انسان بوده باشد؟
پس نتیجه اینکه این قرآن حتماً کلام خدا است و هیچ مخلوقی در شکل گیری آن تأثیری نداشته است.
یک سوال
رمز جاودانگی قرآن چیست ؟
#پرسش_پاسخ
@maktubateman
🍀🍀🍀
قرآن کلام چه کسی است ؟
چند احتمال اینجا وجود دارد
اول اینکه کلام انسان باشد
دوم کلام جن باشد
سوم کلام ملک باشد
چهارم کلام موجودی غیر از این ها باشد
پنجم کلام خدا باشد
اما بررسی احتمال انسان :
چون زبان قرآن عربی است پس این انسانی که این کلام را آورده لاجرم باید یک عرب باشد چون اگر یک غیر عرب این کلام را آورده باشد پس حتماً عرب ها هم با همفکری هم می توانند مثل این کلام را بیاورند.
امکان ندارد ما این قرآن را کلام یک انسان غیر عرب بدانیم در حالیکه خود عرب ها از مانند آن آوردن عاجز باشند.
اما این انسان های عرب هم نمی توانند این کتاب را آورده باشند چون اولا این کتاب آمده و فرهنگ عرب ها را به طور کلی عوض کرده و کارهای بسیار غلط آنان را اصلاح کرده حتی بت پرستی که یک آیین بسیار مهم برای آنان بوده را تغییر داده پس چگونه عرب در مقابل فرهنگ خود اقدام کرده؟
اکثر عرب ها بی سواد بودند اما این یک کتابی است که علم و دانش درش موج می زند چطور ممکن است بی سوادی این کتاب را آورده باشد ؟
پس قاعدتاً باید با سواد ها و تحصیل کرده های آن دوران که عرب بودند این کلام را می آوردند و آنان هم انگشتر شمار بودند.
اکثر با سواد ها شاعر بودند و این کتاب شعر نیست. یعنی اگر با سواد های آن دوران می خواستند کتابی بیاوردند نهایتا باید یک دیوان شعر می آوردند چون تخصصشان این بود ولی این کتاب شعراء را تقبیح نموده است.
شاید کسی بگوید اهل کتاب که در حجاز زندگی می کردند مسلط به زبان عربی بودند و عقاید خرافی مشرکین و بت پرستان را هم نداشتند پس حتماً آنان این کلام را به پیامبر اسلام القاء کردند.
در جواب می گوییم چطور ممکن است اهل کتاب کلامی را به پیامبر تعلیم کنند که مخالف عقاید و باور خودشان باشد ؟ مثل داستان های انبیائی که در تورات آمده در مقایسه با قرآن تفاوت های زیادی دارد و نگاه توحیدی ای که در قرآن وجود دارد مخالف با نگاه تثلیث در مسیحیت است. آیاتی که سرزنش قوم بنی اسرائیل را نموده و...
چطور می شود اهل کتاب در خفا کتابی را به پیامبر تعلیم کنند که مخالف عقاید خوشان باشد و در نهایت خودشان هم برای نابودی این کتاب با پیامبر وارد جنگ های مختلف شوند؟
و بلاخره اگر این کلام بشر بود باید بشر در همان زمان مانند این را می آورد و چون نمی توانست مثل این را بیاورد دست به جنگ زد.
اما احتمال جن
این احتمال نیز مردود است چون آیاتی که در قرآن است جن را یک موجود مقدس نمی داند
چون اگر اجنه این کتاب را تعلیم می کردند حتماً باید از خودشان به نیکی یاد می کردند و برای خودشان در این کتاب حساب دیگری باز می کردند ولی هیچ جای قرآن جن را تقدیس نکرده که حتی در موارد مختلفی کسانی که اجنه را عبادت می کردند را کافر پنداشته و برای آنان عذاب جهنم را وعده داده است.
یا مثلاً کسانی که بین خدا و جن نسبت خویشاوندی برقرار می کردند توسط قرآن کریم به شدت رد شده است
قرآن اجنه را نوکر و خدمت کار حضرت سلیمان معرفی می کند چطور می شود این کلام جن باشد که اینگونه خودش را تحقیر کرده باشد ؟
اشکال دیگر این است که این جنی که قرآن را گفته جن خوب و مؤمن هست یا جن کافر و بد ؟
آیا می شود این قرآن را به جن خوبی نسبت داد که او از پیش خودش کلامی را گفته باشد و به دروغ این را به خدا نسبت داده باشد؟ پس هیچ موقع جن خوب این کلام را نمی گوید پس تنها احتمال این است که این را یک جن بد گفته باشد.
پس چطور ممکن است این جن بد در قرآن اینقدر سطح خودش را پایین آورده باشد ؟
اما کار فرشته و ملک هم نمی تواند باشد
چون اگر ملائک را معصوم بدانیم محال است کلامی را گفته باشند که به دروغ آن را به خدا نسبت دهند.
و اگر ملائک را معصوم ندانیم و مانند جن و بشر برای آنان امکان گناه تصور کنیم پس چرا در قرآن این ملائک خودشان را مطیع محض خدا معرفی کردند ؟
اگر می خواستند با این کلام خودشان را مطرح کنند چرا هیچ تأثیر و اراده ای را در این عالم از خودشان نمی دانند و همه را کار خدا قلمداد می کنند ؟؟
اگر این قرآن کلام موجودی غیر از این ها باشد
پس چرا در این کتاب حتی یک بار هم اسم خودش را نگفته و دائماً این را به خدا نسبت داده است؟
آیا عقل سلیم این احتمال را در مقایسه با کلام خدا بودن قبول می کند ؟
این وجدان شما و این هم قرآن