دستگیری سارقان سیم برق در نهاوند
فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند از دستگیری باند سه نفره سرقت سیم برق و کشف هفت فقره سرقت توسط مأموران پلیس آگاهی شهرستان خبر داد.
سرهنگ احمد ساکی شنبه ۱۰ مهر در تشریح این خبر بیان کرد: درپی وقوع چند فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان نهاوند، بررسی موضوع در دستورکار مأموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: مأموران پلیس آگاهی شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی و بهرهگیری از امکانات فنی و تخصصی، باند سه نفر سارقان سیم برق را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر و به یگان انتظامی انتقال دادند.
ساکی ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، مقادیری ادوات و تجهیزات سرقت سیم برق کشف شد و نامبردگان در بازجوییهای فنی، به هفت فقره سرقت سیم برق اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند در پایان این خبر خاطرنشان کرد: پرونده قضائی در این خصوص تشکیل و سایر اقدامات قانونی در حال پیگیری و انجام است.
کانال ملایر خبر :
@malayerbarkhat
eitta.com/malayerbarkhat
رئیس اداره گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند از شناسایی ۳۰ بنای تاریخی قابل مرمت در نهاوند خبر داد.
محسن جانجان امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: نهاوند به عنوان یکی از شهرهای تاریخی کشور به لحاظ برخورداری از سیما و منظر و بافت و بناهای تاریخی، واجد ارزش بالایی است.
وی با بیان اینکه برای حفظ بناهای ارزشمند تاریخی باید نسبت به مرمت آنها اقدام شود اضافه کرد: در سالیان گذشته به بافتهای تاریخی اهمیت لازم داده نشده و یا برای مرمت مورد غفلت قرار گرفتهاند.
رئیس اداره گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند با اشاره به مرمت بخشی از بناهای تاریخی افزود: طی چند سال اخیر تعدادی از اماکن تاریخی مانند حمام حاجآقاتراب، منزل شهید قدوسی، حمام گلشن، امامزاده بدیعالزمان، خانه عباد مهران و خانه صمصام با چندین میلیارد تومان مرمت شدهاند.
وی بازسازی سایر بناهای تاریخی را مستلزم ثبت آنها در فهرست آثار ملی دانست و گفت: یک اثر تاریخی برای مرمت ابتدا باید در فهرست آثار ملی ثبت شود تا بتوان برای آن اعتبار لازم را جذب و هزینه کرد.
جانجان اضافه کرد: در این راستا تاکنون ۳۰ بنای تاریخی در نهاوند شناسایی شده که نیاز به مرمت دارند و برای انجام این کار همه آنها به ثبت آثار ملی رسیدهاند.
وی اضافه کرد: برای ایجاد مقدمات مرمت بناهای تاریخی با شهرداری مکاتباتی شده تا در ساخت این بناها وحدت رویهای در ارتفاع بنا و نمای ساختمان بوجود آید و متناسب با ضوابط میراث فرهنگی باشد.
رئیس اداره گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند با تاکید مجدد بر ضرورت حفظ و نگهداری بناهای تاریخی شهرستان از مسئولان مربوطه خواست در این راستا با اختصاص اعتبار لازم حمایتهای لازم را از شهرستان داشته باشند.
کانال ملایر خبر :
@malayerbarkhat
eitta.com/malayerbarkhat
هدایت شده از طب اسلامی(طبق نظرات استاد تبریزیان)
درس طب استاد تبریزیان
🔰خوردن در حال #خوابیده و #تکیه دادن
صحبت در آداب #تغذیه و موارد مرتبط با سلامتی است.
در روایت آمده است:
مَا كَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص يَأْكُلُ مُتَّكِئاً عَلَى يَمِينِهِ وَ لَا عَلَى يَسَارِهِ وَ لَكِنْ يَجْلِسُ جِلْسَةَ الْعَبْدِ تَوَاضُعاً لِلَّه[1]
یعنی پیامبر(ص) درحالیکه بر طرف راست یا چپ خود تکیه داده باشد (غذا) نمیخورد ...
چون پیامبر(ص) حتی یک مورد در حال خوردن تکیه نداده است معلوم میشود باید رعایت بشود. اگر چه تکیه ندادن در حال خوردن محترم شمردن نعمت میباشد ولی علاوه بر این میتواند در مسئلهی #بهداشت و #سلامتی هم نقش داشته باشد.
در روایت دیگر آمده است:
سَأَلْتُهُ عَنِ الرَّجُلِ يَأْكُلُ مُتَّكِئاً قَالَ لَا وَ لَا مُنْبَطِحاً عَلَى بَطْنِهِ.[2]
یعنی از امام صادق(ع) در مورد مردی که در حال خوردن تکیه داده است پرسیدم امام (ع) فرمود این کار را نکند و در حال خوابیده روی #شکم هم نباید بخورد.
از این استفاده میشود تکیه دادن و خوابیدن روی شکم در حال خوردن #مضر است. البته اصل خوابیدن روی شکم نهی شده است و غذا خوردن در حال خوابیدن روی شکم هم نهی دیگر دارد که معلوم میشود مفسدهی دیگری دارد.
در روایت دیگر آمده است:
يَنْهَى عَنْ ثَلَاثِ أَكَلَاتٍ أَنْ لَا يَأْكُلَ أَحَدٌ بِشِمَالِهِ أَوْ مُسْتَلْقِياً عَلَى قَفَاهُ أَوْ مُنْبَطِحاً عَلَى بَطْنِهِ.[3]
پیامبر(ص) از خوردن در سه حالت نهی کرد ❌خوردن با دست چپ یا ❌خوردن در حال خوابیده به پشت یا ❌در حال خوابیده به روی شکم.
معلوم میشود اگر کسی به سمت راست یا چپ بخوابد و #غذا بخورد شاید اشکالی ندارد. مثلا بیمار اگر میخواهد درحال خوابیده غذا بخورد به سمت راست یا چپ غذا بخورد.
[1] المحاسن، برقی، ج2، ص457.
[2] المحاسن، برقی، ج2، ص458.
[3] دعائم الاسلام، قاضی نعمان، ج2، ص119.
کانال ما در ایتا :
eitta.com/eslamiteb_tabrizian
کانال ما در سروش :
splus.ir/eslamiteb_tabrizian
کانال ما در گپ :
https://gap.im/tebeeslami_tabrizian
کانال ما در روبیکا :
https://rubika.ir/teb_1365
هدایت شده از طب اسلامی*نظرات آیت الله تبریزیان*
🔰بیماری عنن(ناتوانی جنسی)
نام انگلیسی این بیماری impotence میباشد. این بیماری ناتوانی در انجام عمل #جنسی است که البته به #نژاد و تعداد #دفعات بستگی دارد.
🔰بیماری و اختلالات دستگاه های تناسلی، اختلالات غدد مترشحهی داخلی مانند
#فوق_کلیوی و #تیروئید، بیماری های عفونی و عوامل روانی، #جادو و سحر بنابر آیات قرآن، میتواند علت این بیماری باشد که با برطرف کردن علت، این بیماری برطرف میشود.
درمان هر یک از علت ها در جای خود آمده است.
✅درمان
به طور کلی داروهای درمان عنن داروی #تین_فیل، داروی #مرکب_چهار، داروی #زردک یا خود گیاه زردک که سبب #نعوظ است، غذای تشکیل شده از پیاز و روغن زیتون و تخم مرغ محلی که گاهی گوشت هم میتوانند اضافه کنند.
✳️اموری که عمل #همبستر شدن را زیاد میکند مانند استفاده از #سعد برای شستن دندان، #عطر، #حلیم، #سویق با روغن زیتون، #پیاز، #خرما، #حنا به سر گذاشتن ( میتوان به مقدار کم وسط سر گذاشت و با وسمه مخلوط کرد تا زیاد رنگ نگیرد)
، #زردک، #حباری که حیوانی شبیه بوقلمون است، #سرمه کشیدن، #شانه زدن موها، #خربزه، #اُسقُنقُر (شبیه ماهی است ولی کوچک است و عطاری های قدیم داشته اند و گفته میشود محرک عجیب جنسی است در روایت آمده از این حیوان پرسیده میشود و امام(ع) میفرماید اگر پوست و پولک دارد اشکالی ندارد) #تخم_مرغ محلی (زیاده روی نشود؛اگر با روغن زیتون سرخ شود بهتر است ماهی چهار تا پنج عدد)
و #انجیر (با کندر خورده شود قوی تر است ۷ تا انجیر با ۷ دانه کندر )
برای این بیماری مفید میباشد.
کانال ما در ایتا :
eitta.com/eslamiteb_tabrizian
کانال ما در سروش :
splus.ir/eslamiteb_tabrizian
کانال ما در گپ :
https://gap.im/tebeeslami_tabrizian
کانال ما در روبیکا :
https://rubika.ir/teb_1365
مبلمان منبت ملایر با استقبال حاضران اکسپو دبی مواجه شد
یدالله کریمی" روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: غرفه ایران در نمایشگاه اکسپو دبی مزین به آثار فاخر مبلمان منبت ملایر است که برای نخستین بار در این المپیک اقتصادی جهان حضور دارند.
وی با بیان اینکه نخستین گروه از فعالان مبل و منبت ملایر همزمان با افتتاحیه و آغاز به کار این نمایشگاه به دبی اعزام شد، افزود: با توجه به مدت زمان ۶ ماهه نمایشگاه اکسپو دبی، هر ۱۰ روز یکبار یک گروه از فعالان صنعت مبلمان منبت ملایر به این نمایشگاه اعزام میشوند و حضوری مستمر دارند.
رئیس هیات مدیره بازار مبل ملایر ادامه داد: در مجموع ۲۵ گروه از شهر جهانی منبت به این نمایشگاه اعزام خواهند شد که همزمان استادکاران و منبتکاران ملایری نسبت به اجرای زنده منبتکاری و پیکرتراشی اقدام میکنند.
کریمی با بیان اینکه مبلمان منبت ملایر برای نخستین بار به عنوان یکی از برندهای معتبر جهان مجوز حضور در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی را کسب کرد، بیان کرد: ۳۰ برند مبل و منبت در قالب یک برند با عنوان "ملایر آگِر" در این نمایشگاه حضور دارند و در کنار معتبرترین برندهای جهان ظرفیتهای این هنر صنعت را به دنیا بهویژه کشورهای حوزه خلیج فارس معرفی خواهند کرد.
وی با بیان اینکه برای طراحی و بروزرسانی سایت ملایر آگِر بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کردهایم، گفت: علاوه بر ارسال آثار و نمونههای فاخر مبلمان منبت ملایر به نمایشگاه اکسپو، معرفی تولیدات شهر جهانی منبت از طریق سایت ملایر آگِر و کاتالوگهای دیجیتال و به صورت آنلاین صورت میگیرد که در روزهای نخست بسیار مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
رئیس هیات مدیره بازار مبل ملایر ادامه داد: طبق نظرسنجی نشریههای مطرح حاضر در نمایشگاه، غرفه ایران در بین هشت غرفه برتر نمایشگاه اکسپو قرار گرفت و غرفه مبلمان منبت ملایر به نمایندگی ایران در یکی از سالنهای غرفه ایران طراحی شده که جلوهای خاص به نمایشگاه ایران داده و ایران را جزء برترینها قرار داده است.
کریمی با اشاره به اینکه فعالان صنعت مبل و منبت ملایر برای حضور در نمایشگاه اکسپو دبی از هزینه شخصی استفاده کردند، گفت: در مدت زمانی که در نمایشگاه اکسپو دبی حضور داریم، با برنامهریزیهای انجام شده نماینده مبل و منبت ملایر در جلساتی که ایران با مقامات سایر کشورهای اقتصادی جهان دارد، برای معرفی این هنرصنعت حضوری فعال دارد.
به گزارش ایرنا؛ نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ از پنجشنبه هشتم مهر ۱۴۰۰ (اول اکتبر ۲۰۲۱) به میزبانی دبی آغاز و تا فروردین ۱۴۰۱ مصادف با ۳۱ مارس ۲۰۲۲ به مدت ۶ ماه ادامه دارد و میزبان ۱۹۲ کشور است.
کانال ملایر خبر :
@malayerbarkhat
eitta.com/malayerbarkhat
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تکذیب دخالت مجمع نمایندگان استان در انتخاب استاندار ، گفت: وزیر کشور از ما در مورد انتخاب استاندار، نظر مشورتی خواست که اگر در این رابطه افرادی مد نظر مجمع است گزینههای مربوطه پیشنهاد داده شوند تا وزارت کشور بررسی کند.
دکتر هادی بیگی نژاد در گفتوگو با ایسنا، افزود: ما نیز افرادی را در حد نظر مشورتی، پیشنهاد دادیم که هیچکدام از گزینهها تأیید نشدند، در ادامه مجمع نمایندگان استان بیان کردند از آنجا که انتخاب و انتصاب استاندار در حیطه وظایف وزارت کشور است، بنابراین خودِ وزارت کشور هر طور صلاح میداند مستقیماً در این زمینه تصمیم گیری کند.
وی با تأکید بر اینکه اتفاقاً این استان جزو استانهایی است که نمایندگان آن دخالتی در انتخاب استاندار نداشتهاند، اظهارکرد: دخالت مجمع نمایندگان استان در انتخاب استاندار را رد میکنم و همگی ما منتظر تصمیم گیری وزارت کشور در این رابطه هستیم.
نماینده مردم ملایر در بخش دیگری در رابطه با وضعیت پروژههای عمرانی نیمه تمام حوزه ورزش در سطح شهرستان، اظهارکرد: به تازگی در دیدار با رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان روند پیشرفت پروژههای ورزشی بررسی شد و تسریع در تکمیل پروژههای عمرانی نیمه تمام ورزشی و توسعه زیرساختهای ورزشی ملایر را خواستار شدیم.
بیگی نژاد افزود: با توجه به استقرار دولت جدید، پیگیری جذب اعتبارات به منظور تعمیر و نگهداری سالنهای ورزشی موجود و جذب اعتبار به منظور تکمیل پروژههای نیمه تمام در دستور کار ما قرار دارد و این موضوع را پیگیری میکنیم.
وی در ادامه به دعوت انجام شده از مدیرکل جهاد کشاورزی استان و مدیران زیرمجموعه آن برای حضور در ملایر به منظور رفع مشکلات کشاورزان و دامداران ملایری اشاره و خاطرنشان کرد: ساماندهی هرچه سریعتر بازار نهادههای دامی، تغییر نگاه استانی به احیا، بازسازی و مدیریت قنوات جزو درخواست ما از مدیر کل جهاد کشاورزی بود.
نماینده مردم ملایر افزود: ضرورت حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی، حل مشکل ترخیص نهادههای دپو شده در گمرک و رفع مشکلات سامانه بازارگاه از جمله موارد مطروحه در نشست با مدیرکل جهاد کشاورزی استان و هیأت مدیره تعاونی دامداران بود.
کانال ملایر خبر :
@malayerbarkhat
eitta.com/malayerbarkhat
حضور قهرمان جهانی ملایر در مسابقات بین المللی هنرهای رزمی آنلاین کره جنوبی
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ملایر از حضور قهرمان جهانی ملایر در مسابقات بین المللی هنرهای رزمی آنلاین کره جنوبی خبر داد و گفت: "سید سجاد موسوی"، برای حضور در مسابقات بین المللی هنرهای رزمی آنلاین کره جنوبی به تیم ملی زورخانهای کشور دعوت شد.
حمید رضا سپهری نیا افزود: جشنواره بین المللی هنرهای رزمی و سنتی عنوان مسابقاتی است که به پیکار یکدیگر میروند و هنر، سنت، رزم و آیینهای فرهنگی خود را به نمایش میگذارند.
وی اظهارکرد: بر همین اساس و طی حکمی از سوی فدراسیون ورزشهای پهلوانی و زورخانهای کشور، " سید سجاد موسوی"، قهرمان شایسته و جهانی این رشته ورزشی برای حضور در این دوره از مسابقات به اردوی تیم ملی زورخانه ای کشور دعوت شد.
سپهری نیا در ادامه به کسب دو مدال برنز مسابقات زورخانه ای جوانان کشور توسط ورزشکار ملایری اشاره و خاطرنشان کرد: "محمد جواد بشیری"، ورزشکار جوان و خوش آتیه ملایری با کسب دو مدال برنز مسابقات مهارت های فردی قهرمانی مجوز حضور در اردوی تیم ملی جوانان کشور را دریافت کرد.
رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر بیان کرد: این ورزشکار با حضور در مسابقات ورزشهای پهلوانی و زورخانهای جوانان کشور به میزبانی استان البرز در بخش مهارتهای فردی قهرمانی رشته میل بازی و کباده، دو مدال برنز این مسابقات را از آن خود و مجوز حضور در اردوی تیم ملی زورخانه ای جوانان کشور را دریافت کرد.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از اعزام ورزشکاران به دوره مربیگری درجه سه دوچرخه سواری خبر داد و گفت: هیئت دوچرخه سواری شهرستان ملایر برای نخستین بار علاقمندان و ورزشکاران این رشته ورزشی را برای شرکت در دوره مربیگری درجه سه به استان اعزام کرد.
کانال ملایر خبر :
@malayerbarkhat
eitta.com/malayerbarkhat
۷۰۰ بسته معیشتی آستان قدس رضوی در ملایر توزیع شد
مسئول کانون خدمت رضوی ملایر روز یکشنبه در آئین توزیع بستههای معشیتی آستان قدس رضوی در حسینیه سیدالشهداء(ع) ملایر افزود: بیش از ۲۰۰ میلیون تومان برای تهیه و توزیع ۷۰۰ بسته کمک معیشتی توسط خیران این کانون و آستان قدس رضوی هزینه شده است.
حجت الاسلام"علیرضا شمس" بیان کرد: ۲ هزار بسته کمک معیشتی آستان قدس رضوی در سطح استان توزیع میشود که از این تعداد ۷۰۰ بسته مربوط به شهرستان ملایر است و بین خانوادههای نیازمند در شهر ملایر و زنگنه توزیع خواهد شد.
وی با اشاره به اقدامات این کانون در ملایر گفت: تاکنون حدود ۴۰۰ خادمیار حرم رضوی در این شهرستان جذب کانون خدمت رضوی شدهاند شدهاند و دارای پرونده عضویت هستند.
مسئول کانون خدمت رضوی ملایر ادامه داد: در حال حاضر ۱۹ کانون تخصصی همچون وقف و نذر، شهادت و ایثار، امور دینی، امور خانواده، جوانان و نوجوانان، علمی و آموزشی، زنان و مشاوره در امور مختلف و ۲ کانون عمومی زیرمجموعه این کانون فعالیت میکنند و مسئولیت عمومی کارها را بر عهده دارند.
حجت الاسلام شمس ضمن تقدیر از حمایتها و کمکهای خیران و نیکوکاران و دستگاههای اجرایی مختلف در سطح شهرستان با کانون خدمت رضوی ملایر افزود: در طول سال طی چندین مرحله بستههای معیشتی بین خانوادههای نیازمند توزیع میشود که چهارشنبههای امام رضایی هر هفته با کمک خیران و خادمیاران غذای گرم بین نیازمندان توزیع میشود.
وی اظهار داشت: در چهارشنبههای امام رضایی از ۱۰۰ تا ۲ هزار پُرس غذای گرم بین خانوادههای نیازمند توزیع میشود که در ایام محرم و صفر بین چهار تا پنج هزار پرس غذای گرم تهیه و توزیع شد که در دیگر مناسبتها تعداد پرس غذاهای گرم افزایش پیدا میکند.
کانال ملایر خبر :
@malayerbarkhat
eitta.com/malayerbarkhat
در جریان قتل عام در یکی از روستاهای ملایر دو برادر به نام های اکبر و عباس عاشوری به همراه مادرشان به دست یکی از برادران خود به قتل رسیدند.
به گزارش اختصاصی خبرنگار رکنا، ساعت 2 ظهر روز سه شنبه 6 مهر ماه امسال بود و همسر عباس عاشوری در حیاط خانه مادرشوهرش مشغول پختن شیره بود که صدای شلیک گلوله از داخل ساختمان شنید.زن جوان گمان می کرد که همسرش و برادرهایش در حال کند و کاو کردن اسلحه بوده اند که گلوله شلیک شده است.و گمان می کرد که برادرها در حال شوخی با همدیگر هستند.اما ناگهان گلوله دیگری شلیک شد و صدای فریاد برخاست.همسر عباس وارد خانه شد و هم زمان برادرشوهر کوچکترش از خانه بیرون زد.صدای فریاد های بی امان عروس خانواده اهالی روستای توچغاز از توابع ملایر را به خانه آنها کشاند.برادر عباس که مشکل تکلم دارد وسط هال خانه ایستاده بود و اشک هایش بی امان جاری می شد.صورت پسرک وحشت زده بود.از خانه شان بوی خون و صدای فریاد می آمد.
کانال ملایر خبر :
@malayerbarkhat
eitta.com/malayerbarkhat
در جریان قتل عام در یکی از روستاهای ملایر دو برادر به نام های اکبر و عباس عاشوری به همراه مادرشان به دست یکی از برادران خود به قتل رسیدند.
به گزارش اختصاصی خبرنگار رکنا، ساعت 2 ظهر روز سه شنبه 6 مهر ماه امسال بود و همسر عباس عاشوری در حیاط خانه مادرشوهرش مشغول پختن شیره بود که صدای شلیک گلوله از داخل ساختمان شنید.زن جوان گمان می کرد که همسرش و برادرهایش در حال کند و کاو کردن اسلحه بوده اند که گلوله شلیک شده است.و گمان می کرد که برادرها در حال شوخی با همدیگر هستند.اما ناگهان گلوله دیگری شلیک شد و صدای فریاد برخاست.همسر عباس وارد خانه شد و هم زمان برادرشوهر کوچکترش از خانه بیرون زد.صدای فریاد های بی امان عروس خانواده اهالی روستای توچغاز از توابع ملایر را به خانه آنها کشاند.برادر عباس که مشکل تکلم دارد وسط هال خانه ایستاده بود و اشک هایش بی امان جاری می شد.صورت پسرک وحشت زده بود.از خانه شان بوی خون و صدای فریاد می آمد.
جزئیات قتل عام خانوادگی در ملایر
نعمت الله بخشی نام یکی از اعضای شورای روستای توچغاز است.او در مورد جزئیات این جنایت هولناک به خبرنگار رکنا گفت:«مدتی بود که برادران عاشوری با یکدیگر بر سر زمین ارثیه پدری شان اختلاف داشت.آنچه باعث شد اختلاف میان آنها پر رنگ شود بحث کمبود آب کشاورزی بود که کار و کسب خیلی از کشاورزان منطقه را از رونق انداخته است.تا چند سال قبل در نزدیکی روستا چشمه های آب روان بود و کشاورزی رونق داشت.اما حالا با خشکسالی،زندگی کشاورزان سخت شده و فشار اقتصادی روی کشاورزان خیلی زیاد است.برای همین هم بین برادران عاشوری اختلاف به وجود آمده بود چون آنها زمین کشاورزی ارثیه پدری شان را بین خودشان قسمت کرده بودند اما یکی از برادران می گفت در زمین من چاه آب وجود ندارد و نمی توانم از آن بهره برداری کنم.برای همین چند باری بین آنها اختلاف درگرفته بود و حتی سال گذشته برای رفع اختلافشان به شورای روستا آمدند.»
بخشی در ادامه گفت:«روز حادثه زمانی که برادر کوچکتر به خانه مادرش رفته بود،دوباره بر سر همین مسائل با برادران خود به مشکل برخورده بود.و یکدفعه با اسلحه به سمت برادران خود به نام های اکبر عاشوری 49 ساله و عباس عاشوری 51 ساله و همچنین مادرشان به نام عشرت روح بخش که 72 سال داشت شلیک کرد و آنها را از پا در آورد.»
متهم بعد از قتل از محل حادثه فرار کرده بود اما ساعتی بعد دستگیر شد و رسیدگی قضایی به پرونده در جریان قرار گرفت.
کانال ملایر خبر :
@malayerbarkhat
eitta.com/malayerbarkhat
افتتاح کارگاههای تولیدی روستایی در نهاوند
به همت بسیج سازندگی سپاه ناحیه نهاوند ۱۱۲ صندوق اشتغالزا در بخش های ۴ گانه این شهرستان راه اندازی شد.
فرمانده سپاه نهاوند در مراسم افتتاحیه این کارگاهها گفت: سرمایه این صندوقها تاکنون ۱۱ میلیاردو ۶۰۰ میلیون تومان است که سال به سال افزایش پیدا میکند.
سرهنگ مختاری افزود: از طریق این صندوقها تاکنون ۲۶۰۰ فقره تسهیلات ارزان قیمت به بسیجیان داده شده است.
وی تأکید کرد: ۶ واحد تولیدی که از محل این صندوقها حمایت مالی شده اند نیز افتتاح شدند.
مختاری تصریح کرد: تاکنون با حمایت صندوقهای اشتغال زا در نهاوند برای ۱۵۸ نفر شغل ایجاد شده است.
کانال ملایر خبر :
@malayerbarkhat
eitta.com/malayerbarkhat
امام جمعه نهاوند گفت: تکلیف مسجد و بافت فرسوده دوخواهران را روشن کنید.
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در آئین کلنگزنی پارک صخرهای دوخواهران شهرستان نهاوند خطاب به مسئولین اظهار داشت: تکلیف مسجد و بافت فرسوده دوخواهران را روشن کنید.
وی افزود: محله دوخواهران از پیش از انقلاب به بهانه کشف لائودیسه ثبت میراث فرهنگی شده است و اجازه ساخت و ساز در این محله وجود ندارد باید این مشکل را اساسی بررسی و رفع کرد.
امام جمعه نهاوند تصریح کرد: این محله را باید از شرایطی که به خاطر بافت قدیمی دارد از بلاتکلیفی نجات داد چرا که خانوادههای زیادی در این محله زندگی میکنند که از لحاظ اقتصادی و معیشتی وضع خوبی ندارند.
وی گفت: این موضوع را به اطلاع نماینده هم رساندهایم که این مشکل را برای این منطقه محروم و عقب مانده حل کند.
مغیثی افزود: از سایر مسئولین شهرستان از جمله فرماندار، شهردار و شورای شهر هم میخواهیم که این مطالبه مردم را که سالها است مطرح میشود حل کنند.
وی ابراز داشت: همچنین مسجد دوخواهران دو سال است که در حال تعمیر و حفاری است و هیچ مراسمی در این مسجد برگزار نشده است مردم و متولیان مسجد خواستار رفع مشکل و مرمت و بازسازی مسجد توسط میراث فرهنگی هستند.
کانال ملایر خبر :
@malayerbarkhat
eitta.com/malayerbarkhat
آئین کلنگ زنی پارک صخرهای نهاوند
آئین کلنگ زنی پارک صخرهای در منطقه دو خواهران نهاوند با حضور امام جمعه، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر نهاوند و جمعی از مسئولین و مدیران شهری برگزار شد.
کانال ملایر خبر :
@malayerbarkhat
eitta.com/malayerbarkhat
میزان بارندگیهای استان در پاییز کمتر از نرمال خواهد بود/ نهاوند پربارش ترین شهر سال گذشته
مسئول پیشبینی اداره کل هواشناسی استان گفت: بر اساس پیشبینیهای بلند مدت و فصلی، میزان بارندگیهای استان در آبان ماه کمتر از نرمال خواهد بود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گرو، از آغاز سال 1400 تاکنون میزان بارندگیها در استان بسیار ناچیز و جزو کم بارشترین فصلها در چند سال گذشته بوده است.
کمبود بارشها و خشکسالی سبب کاهش چشمگیر حجم ذخایر آب سد اکباتان و نگرانی مردم و مسئولان از کم آبی شده و بارشهای ضعیف و کمتر از نرمال در سال گذشته خسارات زیادی به محصولات کشاورزی و باغداران وارد کرده است.
کارشناسان هواشناسی با پیشبینیهای فصلی و بلند مدت وضعیت پیشرو را بررسی کرده و هشدارهای لازم را در اختیار کشاورزان و مسئولان استانی قرار میدهند. درصد درستی پیشبینیهای فصلی و بلند مدت بین 60 تا 70 درصد گزارش شده است.
محمد حسن باقری شکیب در گفتوگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: بر اساس پیشبینیهای فصلی و بلند مدت میزان بارشها در آبان ماه کمتر از نرمال، اما برای آذر و دی ماه در حد نرمال پیشبینی شده است.
وی با بیان اینکه حد نرمال مربوط به آمار بلند مدت است، تصریح کرد: مثلا اگر طبق آمار بلند مدت میانگین نرمال بارشها در ماه آبان 40 میلیمتر بوده است امسال کمتر از این مقدار خواهد بود.
مسئول پیشبینی هواشناسی استان با اشاره به اینکه مقدار بارش مهرماه هم کمتر از نرمال است اظهار داشت: تا دهه دوم مهر ماه سامانه بارشی فعالی وارد استان نخواهد شد.
باقری شکیب با بیان اینکه بر اساس پیشبینیهای بلند مدت عمده بارشهای استان از آذرماه آغاز میشود گفت: درصد صحت پیشبینیهای فصلی حداکثر 70 درصد است.
وی با اشاره به اینکه بیشتر بارشها در قالب باران خواهد بود، عنوان کرد: از نظر دمایی هم یک تا دو درجه گرمتر از نرمال خواهد بود.
مسئول پیشبینی اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه در سال زراعی پارسال میزان بارشها 110 میلیمتر کمتر از نرمال بوده است بیان کرد: از ابتدای مهرماه سال گذشته تا مهرماه امسال میانگین بارش استان 235 میلیمتر ثبت شده در حالی که میانگین بلند مدت 343 میلیمتر بوده است.
باقری شکیب با اشاره به اینکه در سال گذشته بیشترین میزان بارندگی با 295 میلی متر مربوط به شهرستان نهاوند بوده است گفت: شهرستان کبودرآهنگ هم با 190 میلیمتر بارش کمتر میزان بارندگی را داشته است.
وی درباره وضعیت آب و هوا در 24 ساعت آینده نیز اظهار داشت: در این مدت آسمان استان صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش شدید باد پیشبینی میشود.
باقری شکیب با بیان اینکه از روز پنجشنبه یک موج سرما وارد استان میشود گفت: در روز جمعه حداقل دمای برخی از شهرستانها به صفر هم خواهد رسید.
کانال ملایر خبر :
@malayerbarkhat
eitta.com/malayerbarkhat
امام جمعه ملایر:
شهرداری از اجرای برنامههای فرهنگی در شهر غفلت نکند
امام جمعه ملایر گفت: در کنار پیشبرد اهداف و برنامههای راهبردی در راستای پیشرفت و آبادانی شهر توسط شهرداری، نباید از انجام برنامههای فرهنگی در سطح شهر غفلت کرد.
به گزارش ایسنا،حجت السلام و المسلمین محمد باقر برقراری در دیدار با مجید فرجی شهردار جدید شهر ملایر، فلسفه کار و فعالیت در شهرداری را خدمت بیمنت و جهادی در نقطه به نطقه شهر دانست و افزود: باید تلاش و کوشش در مجموعه شهرداری را فرصت مغتنمی برای خدمت به همه آحاد جامعه و شهروندان شهر دانست.
وی همچنین بررسی و مکانیابی مناسب برای گلنگزنی و ساخت سالن اجتماعاتی بزرگ و در خور شاُن ملایر، شهر ۱۱۰۰ شهید سرافراز و شهر "جهانی مبل منبت و انگور" توسط شهرداری با همکاری دیگر دستگاههای اجرایی استان و شهرستان را خواستار شد.
در ادامه شهردار جدید ملایر ضمن ارائه گزارش کوتاهی از اقدامات و فعالیتهای صورت پذیرفته و در حال انجام توسط مجموعه شهرداری در مدت ۱۰ روز تصدی مسئولیت خود، به تشریح برنامههای جدید مدیریت شهری ملایر پرداخت.
مجید فرجی بیان کرد: اولویت و شاخصه مهم برنامههای پیشرو شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر عدالت در توزیع خدمات و امکانات شهری و توجه ویژه به مناطق کم برخوردار و حاشیهنشین شهر است.
وی افزود: با هماهنگیهای صورت گرفته با فرماندار و با حضور برخی از مدیران دستگاههای خدماترسان شهرستان، هر هفته به مناطق و محلات مختلف شهر از جمله مناطق کم برخوردار سرکشی انجام شده و مورد بازید میدانی قرار میگیرند و در همان محل برای رفع مشکلات موجود تصمیمات و مصوباتی برای اجرا و عملیاتی شدن به تصویب مسئولین میرسد.
وی تحقق ارائه خدمات مطلوب و خدمت خالصانه به مردم را در گرو انسجام و اتحاد بین دستگاههای مدیریتی شهرستان با محوریت امام جمعه دانست و خاطرنشان کرد: هدف مجموعه خدوم و پر تلاش شهرداری، خدمت بیمنت و در خور شاُن و منزلت مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
کانال ملایر خبر :
@malayerbarkhat
eitta.com/malayerbarkhat
مراسم بزرگداشت آیت الله فاضلیان در همدان و مشهد
مراسم گرامیداشت سالگرد آیت الله سیدرضا فاضلیان، امام جمعه سابق ملایر پنجم آبان در مشهد و دهم آبان در همدان برگزار خواهد شد.
آیت الله سیدرضافاضلیان سال ۱۳۶۱ با حکم امام خمینی(ره) بهعنوان امامجمعه ملایر منصوب شد، وی پس از ۳۴ سال عهده داری این مسئولیت، شهریورماه سال ۱۳۹۵ از این سمت کناره گیری کرد و آبان ماه سال ۹۹ بعد از گذراندن یک دوره بیماری، دار فانی را وداع گفت.
کانال ملایر خبر :
@malayerbarkhat
eitta.com/malayerbarkhat
https://eitaa.com/joinchat/2770010212Cce88765a2e
زلزله صبح امروز دوشنبه ۱۲مهر حوالی ساعت6
در ملایر و نهاوند هم احساس شد.
نماز آیات واجب است. نیت ادا و قضا در مورد زلزله لازم نیست.
کانال ملایر خبر :
@malayerbarkhat
eitta.com/malayerbarkhat
https://eitaa.com/joinchat/2770010212Cce88765a2e
هدایت شده از طب اسلامی(طبق نظرات استاد تبریزیان)
شهادت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و امام رضا علیه السلام را بر همه دوستداران و عاشقان پیامبر و اهل بیت علیهم السلام تسلیت و تعزیت عرض می کنیم.
کانال ما در ایتا :
eitta.com/eslamiteb_tabrizian
کانال ما در سروش :
splus.ir/eslamiteb_tabrizian
کانال ما در گپ :
https://gap.im/tebeeslami_tabrizian
کانال ما در روبیکا :
https://rubika.ir/teb_1365
هدایت شده از زاهدی
آیا رحلت رسول گرامی اسلام(ص) به توفی طبیعی بوده است یا به شهادت؟
ابتدا یک مقدمه بسیار مهم عرض می کنم و آن این است که مسائل چالشی ممکن است در منابع تاریخی نقل نشده باشد و در منابع روایی آمده باشد و البته فرق هایی بین این دو وجود دارد. به عنوان مثال طبری که تاریخ معروف طبری را دارد، واقعه غدیر را در تاریخش نیاورده است اما هم در تفسیرش اشاره کرده است و هم در کتابی جدا در باب ولایت، طرق حدیث غدیر را در آن جمع آوری کرده است یعنی طبری جزء معدود افرادی است که در باب ولایت کتاب مستقل دارد اما در تاریخش این موضوع را نیاورده است.
علتش هم این است که اگر شما حدیثی نقل کنید آن حدیث می تواند مجمل باشد مثلا نقل شود من کنت مولاه فهذا علی مولاه اللهم وال من والاه و عاد من عاداه این یک جمله مختصر است اما این که چه وقت بود و کجا بود و در چه شرایطی و برای چه چیزی بود در آن نیامده است لذا در موضوعات چالشی نقل روایت کمتر خطرناک است تا نقل تاریخ؛ علتی هم که ما در بعضی مسائل تاریخی دچار اختلاف هستیم این است که اگر جمله ای هم نقل شده است قرائن آن حذف شده است مثلا آن جمله ای که گفته شد، برای چه چیزی بود، در چه شرایطی بود و مسائلی از این دست. در واقع کار اصلی را مورخان در تاریخ باید می کردند اما آن قرائن را حذف کردند.
هدایت شده از زاهدی
اما نمونه ی دیگر اگر بخواهم مثال بزنم ماجرای ممنوعیت کتابت حدیث است که این موضوع در منابع روایی اهل سنت آمده است در منابع ماهم بعضا اشاره شده است اما در کتب تاریخی نیامده است. حال بعضی از مورخان می گویند که ماجرای ممنوعیت کتابت حدیث اگر واقعیتی داشت باید در منابع تاریخی نقل می شد در صورتیکه تاریخ از فیلترهایی عبور کرده است. خب بحث مفصل دیگری می طلبد، بگوییم که منابع تاریخی با چه انگیزه هایی نوشته می شده است و علت این سانسورها چیست.
ماجرای دوات و قلم هم نمونه ی دیگر است که در بسیاری از کتب تاریخی نیامده است البته بازتابش از برخی مسائل دیگر بیشتر است اما بیشتر در کتب روایی آمده است و یا در کتب تاریخی که سبک روایی دارند منعکس شده است.
می خواهم بگویم که مسائل حساس در منابع تاریخی کانالیزه می شده است. مانند خبرنگارهای وابسته ای که مطالب را کانالیزه منتشر می کنند و یا جزئیات را نقل نمی کنند.
اما یکی از نمونه های همین ماجرا موضوع مهم شهادت رسول خدا (ص) است. ماجرای شهادت رسول خدا اگر رخ داده باشد مسئله بسیار حساس، مهم و پیچیده است.
ماجرای شهادت رسول خدا هم در منابع تاریخی بازتاب ندارد اما در منابع روایی ما و اهل سنت بازتاب دارد. در منابع زیادی از جمله مستدرک حاکم نیشابوری مسموم شدن رسول گرامی اسلام مطرح شده است. در بین منابع شیعی هم همین موضوع انعکاس دارد.
در میان قدمای اهل سنت معروف است که قائل اند رسول خدا در روز دوشنبه در مدینه با سم به شهادت رسیده است. شیعیان هم همین طور.
قبض فی المدینه مسموما فی یوم الاثنین به معنای این که رسول خدا در روز دوشنبه در مدینه با مسمومیت از دنیا رفته است مسئله ای است که بسیار طرفدار دارد هم در میان اهل سنت و هم در میان شیعیان.لذا در منابع حدیثی و نه تاریخی، تقریبا شهادت رسول گرام اسلام (ص) در میان محدثان مشخص بوده است دلیل اش هم مشخص است.
هدایت شده از زاهدی
بعضی نگاه کلامی به ماجرا دارند و بعضی هم تقریبا تاریخی نگاه می کنند(عمدا گفتم تقریبا تارخی چون صرف کتب تاریخی کفایت نمی کند).
برخی حتی گفته اند که مگر می شود رسول گرامی اسلام با آن عظمت به شهادت از دنیا نرفته باشد و این موضوع در فریقین طرفدار دارد. مثلا ابن مسعود گفته است حاضرم نه مرتبه به تمامی مقدسات عالم قسم یاد کنم که رسول خدا را خداوند پس از رساندن به مقام نبوت به مقام شهادت هم رسانیده است.
در منابع شیعی هم حدیثی داریم که می فرماید: ما منا الا مسموم او مقتول لذا پیامبر هم شهید شده است. البته این نگاه نگاه تاریخی نیست و کلامی – حدیثی است.
اما آن نگاه تقریبا تاریخی که عرض کردم این گونه است که پیامبر سم داده شده است. از جمله آن چیزهایی که در منابع ما هست، حالت پیشگویانه ای از امام حسن (ع) نقل شده است که فرمودند: انی اموت بالسم کما مات رسول الله که من با سم کشته خواهم شد همانطور که رسول خدا به شهادت رسیده است البته امام مجتبی(ع) اشاره ای هم دارند که مرا همسرم سم خواهد داد و به شهادت خواهد رسانید که البته در مورد مسموم کننده رسول خدا در اینجا چیزی نفرموده اند. البته در بعضی از منابع ما مثل تفسیر قمی و یا تفسیر عیاشی و دیگر منابع اشاراتی در مورد عاملین مسمومیت رسول خدا داریم.
ما یک مشکل بزرگی که داریم این است که برخی از منابع خودمان را خودمان در موقع چاپ تحریف می کنیم. تحریف منابع ما با تحریف منابع اهل سنت یک تفاوت دارد. ما از ترس و رعایت برخی مسائل و آن ها از ترس فاش نشدن تحریف می کنند.
یک نفر از آقایان که از بزرگان قم هم هستند چند کتاب ما را به بهانه هایی متاسفانه تغییراتی داده است و خیال هم کردند که کسی متوجه نمی شود درصورتیکه متوجه شده اند تا جایی که در عربستان کتابی چاپ کرده اند که شیعیان تحریف گر هستند و در آن کتاب، برخی از چاپ های قدیمی کافی را با چاپ های همین آقایان مقایسه کرده است که حدود صد صفحه متفاوت است یعنی آقایان برای رعایت برخی چیزها و ترس از آن مسائل در موقع چاپ، مطالبی را حذف کرده اند.
مثلا نسبت به خلفا روایات صریحی بوده است که ایشان از چاپ جدید حذف کرده اند که جا دارد از آن آقا سوال شود که اساسا چرا کتاب را چاپ کرده اید و قسمت هایی را حذف کرده اید؟
هدایت شده از زاهدی
خب بعد ها جامعه دچار مشکل خواهد شد که کدام نسخه صحیح است؟ حتی ایشان برخی از آثار حضرت امام را هم همین کار غلط را کرده است و برخی عبارات را حذف کرده است.
در روایات ما احادیثی دال بر این موضوع که از همسران پیامبر کسانی بوده اند که عامل قتل پیامبر باشند اشاراتی وجود دارد البته نمی گویم که روایاتش قوی است اما به هر حال هست؛ که بعد ها در چاپ ها همانطور که عرض کردم برای رعایت برخی مسائل یا سه نقطه گذاشته اند یا حذف کرده اند و یا مسائلی از این قبیل.
به هر حال آن چیزی که در روایات ما وجود دارد دو نظر است؛ یکی آن که بعضی از نزدیکان پیامبر(ص) به ایشان سم داده اند و نگاه دوم هم همان ماجرایی است که مثلا آشیخ عباس قمی هم آن را ترجیح داده است و اهل سنت هم بیشتر آن را آورده اند که حالا جلوتر تفصیلا عرض خواهیم کرد.
اساسا این که بگوییم پیامبر خدا شهید شده است در فریقین بسیار طرفدارد دارد اما اختلاف اصلی در موضوع قاتل و کیفیت قتل است.
در منابع اهل سنت؛ اهل سنت عموما قائل به شهادت رسول خدا هستند اما شهادت را انداخته اند بر گردن مسموم شدن پیامبر (ص) در خیبر که در اینجا این مسئله پیش می آید که خیبر مگر چه تاریخی بوده است؟
فاصله بسیار زیادی از آن زمان تا شهادت رسول خدا وجود دارد اما تلاش کرده اند تا خیبر را برای توجیه این ماجرا به سمت جلو هول بدهند و تاریخش را به تاریخ شهادت رسول خدا نزدیک کنند. مثلا می گوید، خیبر سال پنجم نبوده، ششم هم نبوده مثلا هفتم بوده است و یا روایات و نقل هایی دارند که مثلا پیامبر فرموده اند که سر درد حاصل از مسمومیت آن گوشتی که آن زن یهودی در خیبر به من داد را الان حس می کنم و داستان هایی ساخته شده است که تبرئه و توجیه راحت تر صورت پذیرد.علامه سید جعفر مرتضی درکتاب الصحیح فی سیرة النبی(ص) به این موضوع مفصل پرداخته اند.
چون ما مجبوریم در منابع تاریخی به کتاب های اهل سنت مراجعه کنیم به همین دلیل است که علمایی چون آشیخ عباس قمی هم به اشتباه افتاده اند و این نظر را پذیرفته اند که علت شهادت رسول خدا، گوشت مسمومی بوده است که آن زن یهودی به پیامبر داده است.
به ماجرایش مختصرا بخواهیم اشاره کنیم این است که یک زن یهودی گوشت مسمومی را می آورد تا پیامبر آن را تناول فرمایند که رسول خدا از آن میل نمی کنند و آن زن می گوید می خواستم ببینم که اگر پیامبری که میفهمی و از آن نمیخوری و اگر پیامبر نیستی و مردم را گمراه می کنی مسموم شوی لذا پیامبر از آن نمی خورند. قاعدتا اگر بخواهیم نقل اهل سنت را بپذیریم باید نقل هایی باشد والبته هست که پیامبر از آن گوشت مسموم خوردند.
هدایت شده از زاهدی
البته نقل های دیگری هم درست کرده اند که قبل از تناول پیامبراز آن گوشت، یکی از اصحاب آنرا خورد و جان داد لذا پیامبر آگاه شد که آن گوشت سمی است و از آن تناول نفرمود که این ها مفصل است لذا تبلیغات به این سمت است که بپذیریم مسمومیت مربوط به خیبر و گوشت مسموم آن زن یهودی است. اگر کسی این نظریه را بپذیرد باید قائل به ترور بیولوزیکی باشد چرا که پیامبر حدودا پنج سال بعد از این واقعه به شهادت رسیده اند.
پیامبر از روز اول تا روز آخر دائما در حال ترور شدن بودند حتی داریم در شعب ابی طالب که رسول خدا در شب چند بار جایشان را عوض می کردند تا ترور نشوند.
در تبوک که ماجرای نفاق شدید مردم هست و بعد از فتح مکه است و جریان نفاق پر رنگ حضور دارد، کسی نمی توانست شهر را اداره کند لذا امیرالمومنین (ع) که سعی می کردند پیامبر را تنها نگذارند تا مسائلی چون ترور پیش آید مجبور بودند در شهر بمانند، و پیامبر بدون امیرالمومنین وارد آن جنگ شدند و منافقین پس از اطلاع از این ماجرا می روند تا شتر پیامبر را از بالا به پایین بیندازند.
دو نقل قدیمی به عنوان دم خروس باقی مانده است یکی اش را ابن حزم در المحلی آورده است که آن خبری که در موضوع ترور پیامبر در واقعه تبوک هست آن دروغ است چرا که راوی ولید ابن جمیع است که انسان ضعیفی است درصورتیکه این فرد ضعیف نیست بلکه راوی پنج کتاب از شش کتاب مهم اهل سنت است.
در نقل های حاکی از ترور پیامبر در تبوک نوشته اند <ارادوا قتل النبی فی غزوة تبوک> که البته اسم افراد ترور کننده را هم آورده اند و اتفاقا این ها به ما نشان می دهد که کسانی که بعد از رسول خدا به حکومت رسیدند انگیزه داشتند تا دستشان را از این کارها تطهیر کنند و به طور کلی از این موضوعات صحبت نشود. کما اینکه در صحیح بخاری داریم که آخرین سال حکومت خلیفه دوم وقتی می خواست در موضوع سقیفه صحبت کند مردم گفتند خلیفه می خواهد در موضوعی صحبت کند که تا به حال در باب آن سخن نگفته است.این نشان می دهد که در دوران خلفا حتی در باب سقیفه هم صحبت نشده است چه برسد به قتل پیامبر(ص).
یک نقل این بود و البته نقل دیگری هم هست که ابوالقاسم بستی نقل کرده است که زیدی بتریه هست( آن ها هم جزئی از اهل سنت محسوب می شوند) که شیعیان اتهام می زنند به دو خلیفه در ماجرای لعنت پیامبر (پیامبر فرمودند آب کم است و تا من اجازه نداده ام کسی آب ننوشد و اول من در آب وارد می شوم، پیامبر وقتی وارد برکه شدند دیدند که چند نفر قبل ایشان وارد برکه شده اند و آنان را لعنت کردند. دو الی سه نفر از آن ها گفتند ما نشنیده بودیم و توبه کردند) در صورتیکه آنان توبه کرده بودند.
هدایت شده از زاهدی
این طور نیست که ابوالقاسم بستی نوشته است. از میان آن چندین نفر دو الی سه نفر توبه کردند که ما نمی دانیم چه کسی بوده است.لذا مطالب ترور و چالش بر انگیز و امثال این ها مسائل بسیار حساسی است و بعد از 1400 سال هنوز هم حساس است چه برسد به آن زمان ها.
در صحیح بخاری نقل عجیبی هست که پیامبر فرموده بودند که در زمان خواب بودن من کسی حق ندارد بر من دارویی بدهد، عایشه می گوید من گفتم خب مریض از دارو بدش می آید فلذا عایشه همسر پیامبر گفت دارو را به پیامبر بدهید. در نقلی داریم که در حال خواب دارو را به پیامبر خوراندند و در نقل دیگری داریم که در حال بیماری رسول خدا دست و پای مبارک را گرفتند و دارو را خوراندند. حال این دارو چه بود خدا داند. ..
پیامبر پس از اینکه کمی به حال آمدند فرمودند چه کسی به من دارو داده است و هر کسی در این خانه هست باید همین دارو را به او بدهید جز عباس عموی من. در حالیکه عایشه همسر پیامبر می گوید من گفتم عباس دارو داده است اما رسول خدا فرمودند جز او به همه اهل خانهدارو را بخورانید.
بعد از مطالعه این نقل ها دو نتیجه دارد یا باید بگوییم نعوذ بالله پیامبر مانند کودک از دارو می ترسیده است یا نه باید بگوییم پس ماجرایی بوده است تا پیامبر نهی فرمودند و بعد هم واکنش نشان دادند.
از این گزارش ها که در شیعه هم اشاراتی هست. از آن طرف که جریان سقیفه برنامه ریزی کرده است تا قبیله اسلم به شهر برسد تا بتوانند واقعه سقیفه را مدیریت کنند حداقل این موضوع به عنوان حدث تاریخی قابل اعتنا باقی خواهد ماند که چه کس یا چه کسانی از مرگ پیامبر نفع می بردند؟ چه کسانی برای قتل پیامبر انگیزه داشتند و چه کسانی قبلا وارد ترور پیامبر شده بودند؟ و بعد، به قول فرمایش علامه طباطبایی ما صدها آیه در موضوع منافقین داریم و منافقین بعد از پیامبر چه شدند؟ نسلشان منقرض شد؟ یا توبه کردند؟ یا اینکه به قدرت رسیدند و صدای برخی چیزها را در نیاوردند.
لذا اگر همه این ها را ببینیم باز هم نمی توانم به عنوان مسلم تاریخی بگویم پیامبر شهید شده است اما در مجموع شهادت ایشان توسط بعضی از نزدیکان کاملا قابل اعتنا است.
این موضوع هم که امروز نمی توانیم به طور مسلم تاریخی نظر دهیم به همان علت است که برخی ها اجازه نداده اند مسائلی که به ضررشان بوده است در تاریخ منعکس شود.
هدایت شده از زاهدی
دلائل قائلین نظریه رحلت چیست؟
اگر کسی بخواهد نگاه صرفا تاریخی بکند خود من هم می گویم دلائل شهادت ضعیف است حتی من می گویم اگر کسی نگاه صرفا تاریخی داشته باشد خود غدیر هم ضعیف است چه برسد به شهادت پیامبر چوت تاریخ توسط ذی نفعان کانالیزه و سانسور شده است.
لذا در نگاه تاریخی صرف نه اینکه دلیل بر شهادت رسول خدا وجود ندارد، وجود دارد؛ لکن دلایل برای اثبات آن کافی نیست اما با نگاهی که بنده عرض کردم کفه ی شهادت بر رحلت سنگینی می کند.
این که ما بگوییم فقط باید به منابع تاریخی رجوع کنیم و منابع دیگر چون منابع روایی را دخالت ندهیم این خامی است چرا که منابع تاریخ خبرگزاری های رسمی حکومت ها بوده اند.و تاریخی که ما میبینیم از فیلتر همان متهمان عبور کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین حامد کاشانی
هدایت شده از طب اسلامی(طبق نظرات استاد تبریزیان)
حضرت محمد بن عبدالله بن عبدالمطلب بن هاشم (صلی الله علیه و آله) طبق نظر شیعه در روز دوشنبه ۲۸ صفر رحلت نمودند.[۱] کلمه رحلت یا وفات در فرهنگ ما برای احترام به متوفی استفاده می گردد و مرگ به سبب طبیعی ، شهادت و یا فوت به هر طریق دیگری را شامل می گردد و اینکه رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) به مرگ طبیعی یا شهادت از دنیا رحلت نمودند را باید بررسی نمود .
رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) می فرماید : هیچ کس از ما (اهل بیت) نیست مگر آنکه مسموم یا مقتول خواهد بود.[۲]
امام حسن (عليه السلام) پس از شهادت پدر خود حضرت اميرالمومنین (علیه السلام) در ضمن سخنرانى خود فرمودند : پيامبر اكرم (صلی الله علیه و آله) به من خبر داده كه امامت در اختيار دوازده امام از اهل البيت اوست كه بر گزيده اند هيچ كدام از ما نيست مگر اينكه يا مسموم میشود و يا مقتول.[۳]
امام صادق (علیه السلام) می فرماید: هیچ پیامبر و وصی پیامبری نیست الّا اینکه به شهادت می رسد. یعنی در راه خدا کشته خواهد شد.[۴]
با توجه به احادیث ذکر شده و بسیاری احادیث دیگر در این باب اثبات می گردد که معصوم (علیهم السلام) از دنیا نمی رود مگر به طریق شهادت ، پژوهش گران بر این عقیده هستند که علت (امکان) طول عمر حضرات معصوم (علیهم السلام) نه از طریق معجزه بلکه به دلیل تسلط آنها به تمامی علوم [۵] از جمله علوم طبیعی (طب و پزشکی و ... ) است و وفات آنها فقط از طریق شهادت ممکن است به همین دلیل است که جان مبارک حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالى فرجه الشريف) با غیبت از شر دشمنان دین محفوظ مانده است.
در مورد اینکه چه شخص یا اشخاصی حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) را با سم به شهادت رسانده اند در احادیث تعابیر مختلفی وجود دارد و اختلافاتی است از جمله : زن یهودی [۶] دو تن زن از زنان پیامبر [۷] آن دو زن [۸] و ...... که البته برخی از آنها را می توان از باب تقیه دانست.
پی نوشت:
[۱] . تهذيب الأحكام ،شيخ طوسي ج۶ص۲
[۲] . وسائل الشیعه ج۱۴ص۲
[۳] . کفاية الاثر ص۱۶۲
[۴] . بصائر الدرجات ، ص۵۰۳
[۵] . اصول كافي : ج۱ص۲۰۲
[۵] . فروغ ابديت ، جعفر سبحانی ج۲ص۶۶۴
[۶] . بحارالانوار ج۲۲ص۵۱۶
[۷] . تفسیرالعیاشی ج۱ص۲۰۰.
کانال ما در ایتا :
eitta.com/eslamiteb_tabrizian
کانال ما در سروش :
splus.ir/eslamiteb_tabrizian
کانال ما در گپ :
https://gap.im/tebeeslami_tabrizian
کانال ما در روبیکا :
https://rubika.ir/teb_1365
مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر خبر داد
برگزاری برنامههای ۲۸ صفر در یکصد نقطه شهرستان ملایر
حجت الاسلام نجفی گفت: برنامههای ۲۸ صفر در یکصد نقطه شهرستان ملایر برگزار می شود.
مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر از برگزاری برنامههای عزاداری و سوگواری 28 صفر در یکصد نقطه شهرستان شامل مساجد ، فضای باز و خیابانهای شهرستان ملایر خبر داد و افزود: این برنامهها با حضور هیات مذهبی و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.
وی همچنین از ویژه برنامه عزاداری و سوگواری پیامبر اکرم (ص)در شهر ملایر خبر داد و گفت: این مراسم به صورت دسته عزاداری از مسیر میدان امام حسین (ع) مقابل دفتر امام جمعه شروع و با حرکت هیات های مذهبی و دستههای عزاداری به صورت تجمع در خیابان خیام خواهد بود.
وی با بیان اینکه اجتماع عزاداران در خیابان خیابان با عنوان مراسم عزاداری و گرامیداشت سردار همدانی و شهدای مدافع حرم همراه است گفت: سخنران این مراسم حجت الاسلام برقراری امام جمعه شهر ملایر و مداحی یکی از مداحان برجسته استان خواهد بود.
حجت الاسلام نجفی تصریح کرد: این مراسم از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ ظهر روز ۲۸ صفر در محل خیابان خیام در فضای باز برگزار میشود، و توسط هیاتهای مذهبی در مسیر از میدان امام حسین(ع) تا میدان امام(ره) تعداد محدودی موکب برپا و پذیرایی به شکل بستهبندی با رعایت موارد بهداشتی انجام می شود.
وی اضافه کرد: علاوه بر برگزاری این مراسم در ملایر، مراکز بخشهای ملایر میتوانند همزمان با سراسر استان در ۱۵ مهرماه نسبت به برگزاری آئین گرامیداشت سردار شهید همدانی و شهدای مدافع حرم اقدام کنند.
مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه همزمان با شهادت امام رضا(ع) نیز برنامه ها ویژه عزاداری در سطح شهرستان برگزار می شود گفت: در همه مساجد، بقاع متبرکه و حسبنیه های در شهادت امام رضا برنامه سوگواری و عزاداری را داریم.
وی از برگزاری مراسم تجلیل از پیر غلاملان و نوغلامان شهر سامن همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) خبر داد و گفت: مراسم تجلیل از پیر غلاملان و نو غلاملان شهرستان ملایر طی دو مرحله از اربعین انجام شده مراسم شهر سامن آخرین مرحله است.
امام رضا(ع) نیز برنامه ها ویژه عزاداری در سطح شهرستان برگزار می شود گفت: در همه مساجد، بقاع متبرکه و حسبنیه های در شهادت امام رضا برنامه سوگواری و عزاداری را داریم.
وی با بیان اینکه مراسم ویژه نیز نیز از سوی هیات مذهبی امام رضا (ع)در شهرستان برگزار می شود یادآور شد: همچنین چند برنامه قرآنی شامل ختم قرآن در فضای مجازی، محافل انس با قرآن و محفل نورالثقلین در سه مسجد شهر ملایر با حضور مداحان و قاریان قرآن در این هفته نیز از دیگر برنامههای اداره تبلیغات اسلامی ملایر در دهه آخر صفر است.
کانال ملایر خبر :
@malayerbarkhat
eitta.com/malayerbarkhat
برگزاری سهشنبههای مهدوی در پایگاه شهیده لشنی ملایر
سهشنبههای مهدوی، عطرافشانی گلزار شهدا، روایتگری دفاع مقدس به همت پایگاه شهیده لشنی حوزه مقاومت فاطمه الزهرا (س) سپاه ناحیه ملایر به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد.
کانال ملایر خبر :
@malayerbarkhat
eitta.com/malayerbarkhat
دو مهمانسرای ورزش وجوانان نهاوند به بهرهبرداری میرسد
سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان نهاوند از افتتاح دو مهمانسرای این اداره خبرداد و گفت: بهزودی و برای اولین بار در شهرستان نهاوند دو مهمانسرای اداره ورزش و جوانان این شهرستان تجهیز و بهبهرداری میرسند.
سلیمان جوانمردی اظهارکرد: یکی از نیازهای امروز ورزش شهرستان نهاوند وجود خوابگاه برای اسکان ورزشکاران در میزبانی مسابقات ورزشی است.
وی ادامه داد: دو ساختمان سازمانی اداره ورزش و جوانان شهرستان واقع در جنب سالن ورزشی حجاب با زیربنای ۸۰ و ۶۰ متری و با ظرفیت اسکان بیش از ۲۰ نفر در حال تجهیز بوده که بهزودی و بهعنوان مهمانسرای ورزشی به بهرهبرداری خواهند رسید.
بهگزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی ورزش و جوانان نهاوند، جوانمردی افزود: همچنین پروژه خوابگاه ورزشکاران واقع در مجموعه ورزشی بانوان نهاوند در سه طبقه و با مساحت هزارو ۲۰۰ مترمربع با حمایتهای مدیرکل ورزش و جوانان استان در حال احداث است که امیدورایم با اتمام ساخت این پروژه مشکلات ورزش شهرستان در این زمینه مرتفع شود.
کانال ملایر خبر :
@malayerbarkhat
eitta.com/malayerbarkhat