eitaa logo
مدارس امین
21.2هزار دنبال‌کننده
12.2هزار عکس
5.5هزار ویدیو
7هزار فایل
✅ کانال آموزشی و محتوایی مدارس امین ✅ کانال اطلاع رسانی مدارس امین https://eitaa.com/amouzeshamin
مشاهده در ایتا
دانلود
✨﷽✨ * شامت اینجا بخور دهن گیرت جای دیگه * مردی بود که همراه خانواده اش مشغول خوردن شام بودند . نه قرار بود جایی بروند نه با کسی قول و قراری داشت . ناگهان صدای در بلند شد. مرد نگاهی به همسرش انداخت و گفت: کیست که این وقت شب در می زند؟ از جا بلند شد و رفت در خانه را باز کرد . یکی از همکارانش بود. سلام و علیکی با هم کردند و همکارش گفت: «شام خانه ی دخترم میهمانم، گفتم سر راه سری به تو بزنم و حالی بپرسم. مرد گفت: بفرمایید. همکارش گفت: بهتر است مزاحم نشوم. مرد، باز هم تعارف کرد. همسر مرد گفت: میهمان حبیب خداست. سفره باز است بفرمایید با ما شام بخورید. مرد همکار گفت: نه نه اصلاً‌ مزاحم نمی شوم. مرد گفت: مثل یک دوست خوب بنشین و غذایت را بخور. همکارش گفت: می خواهم خانه دخترم بروم. شام آنجا دعوت شده ام. مرد گفت: شام را با ما بخورید و بعد به خانه دخترتان بروید. همکارش گفت: نه خیلی متشکرم، شام نمی خورم، فقط دو لقمه دهن گیره می خورم و ته بندی می کنم و شام را به خانه ی دخترم می روم. سپس مشغول خوردن غذا شد. مرد و افراد خانواده اش که انتظار داشتند او پس از خوردن یکی – دو لقمه، کنار بکشد و چیزی نخورد. همکار مرد به اندازه ی غذای دو نفر را جلو خودش کشید و با اشتها خورد. چهره ی بچه های صاحب خانه که گرسنه مانده بودند، دیدنی بود. غذا تمام شد همکار مرد گفت: دست شما درد نکند خانم! غذای خوشمزه ای پخته بودید. کاش خانه ی دخترم میهمان نبودم و یک شام درست و حسابی اینجا می خوردم. مرد صاحب خانه که از دست او عصبانی بودگفت: «بهتر است این دفعه شامت را اینجا بخوری و دهن گیره ات را خانه ی دخترت ....» از آن به بعد درباره ی کسی که در پذیرش دعوتی بیش از حد تعارف کند اما در عمل ملاحظه نکند می گویند: " این دفعه شامت را اینجا بخور و دهن گیره ات را جای دیگر" 📎 📎 📎 🌸 به کانال ملحق شوید: @mamin110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
8️⃣3️⃣4️⃣ قصه شب 💠 قصه‌ «شکموهای مسجد المهدی!(قسمت دوم)» ✍️ نویسنده: مجتبی ملک محمد 🎤 با اجرای: ناهید هاشم‌نژاد، حامد حکیمی و محمد علی حکیمی 🔷 مناسب سن ۴ سال به بالا 💠 موضوع قصه: پرهیز از پرخوری و قدردانی از زحمات مادر 📣📣 هرگونه انتقاد، پیشنهاد و یا کمک در تولید قصه بهتر را با آیدی @T_Child در میان بگذارید 📎 📎 📎 کودک شاد🍀 🌱https://eitaa.com/koudakshad 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه‌های علمیه 🌐 btid.org
هدایت شده از هجرت
ماهنامه خانواده مبلغان-شماره 6.pdf
28.06M
شمارۀ ششم ،(ویژۀ همسران و فرزندان طلاب و مبلغین) 📌جهت مطالعه هر یادداشت؛ روی عنوان آن در فهرست مطالب، کلیک کنید. 🏡به خانوادۀ مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/khanevademoballeghan 🌐http://mobaleghankhanvade.ismc.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9️⃣3️⃣4️⃣ قصه شب 💠 قصه‌ «الاغ زرنگ و خرگوش نادون» ✍️ نویسنده: مجتبی ملک‌ محمد 🔷 مناسب سن ۴ سال به بالا 💠 هدف قصه: تشویق به فکر کردن 🔷 الاغ کوچولو که کلاغ حیله‌گر رو خوب می‌شناخت، یه کم فکر کرد و در گوش دوستش گفت: دوست من! این کلاغه ناقلاست. شاید می‌خواد ما رو گول بزنه؛ آخه کنار رودخونه چه غذای خوشمزه‌ای هست که ما ازش بی‌خبریم؟! هوا هم که داره تاریک میشه. فکر کنم یه دروغی این وسط هست. نزدیک رودخونه خیلی خطرناکه. بیا این بار به حرف من گوش بده، به جای رودخونه، بریم خونه‌هامون. ❇️ ادامه قصه در لینک زیر👇👇 https://btid.org/fa/news/208566 📣📣 هرگونه انتقاد، پیشنهاد و یا کمک در تولید قصه بهتر را با آیدی @T_Child در میان بگذارید 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه‌های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
9️⃣3️⃣4️⃣ قصه شب 💠 قصه‌ شب: «الاغ زرنگ و خرگوش نادون» ✍️ نویسنده: مجتبی ملک محمد 🎤 با اجرای: ناهید هاشم‌نژاد، راحیل سادات موسوی، رضا نصیری و سما سهرابی 🎞 تنظیم: محمد علی حکیمی و علیرضا آذرپیکان 🔷 مناسب سن ۴ سال به بالا 💠 هدف قصه: تشویق به فکر کردن. ❇️لینک قصه در سایت اندیشه برتر... https://btid.org/fa/video/225067 📣📣 هرگونه انتقاد، پیشنهاد و یا کمک در تولید قصه بهتر را با آیدی @T_Child در میان بگذارید 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
📆 تقویم روز 📌 دوشنبه ☀️ ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ هجری شمسی 🌙 ۳ شوّال ۱۴۴۴ هجری قمری 🎄 24 آوریل 2023 میلادی ✨ مناسبت روز : . تأسیس سازمان فرهنگستان ایران (۱۳۱۴ هـ.ش) . تأسیس و آغاز به کار رادیو (۱۳۱۹ هـ.ش) . بازنگری قانون اساسی به دستور امام خمینی قدّس سرّه (۱۳۶۳ هـ.ش) 📎 🔸 https://btid.org/fa/photogallery 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه 🌐 btid.org 🌸 به کانال ملحق شوید: @mamin110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گرانقیمت‌ترین رایگانِ دنیا وقت است وقت طلا نیست وقت زندگی است... و هیچ چیز باارزش‌تر از زندگی نیست قدر لحظه‌ها را بدانیم که عمر و زندگی، المثنی ندارد... به کانال ملحق شوید: @mamin110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚داستانک روزى حضرت عیسى در مناجاتش با خداوند عرضه داشت: پروردگارا دوستى از دوستارانت به من بنما، خطاب رسید به فلان محل برو که ما را در آنجا دوستى است، مسیح به آن محل موعود رفت زنى را دید که نه چشم دارد و نه دست و نه پاى، روى زمین افتاده و زبانش مترنم به این ذکر است: « الحمدالله على نعمائه والشکر على آلائه » خدا را بر نعمتهاى ظاهریاش سپاس و بر نعمتهاى باطنیاش شکر. آن حضرت از حالت آن زن شگفت زده شد، پیش رفته و به او سلام کرد، زن گفت: علیک السلام یا روح الله! فرمود اى زن تو که هرگز مرا ندیدهاى از کجا شناختى من عیسى هستم، زن گفت: آن دوستى که تو را به سوى من دلالت کرد برایم معلوم نمود که تو روح الله هستى، فرمود: اى زن تو از چشم و دست و پا محرومى، اندامت تباه شده! زن گفت: خدا را ثنا میگویم که دلى ذاکر و زبانى شاکر و تنى صابر دارم، خدا را به وحدانیت و یگانگى یاد میکنم که هرچه را میتوان با آن معصیت کرد از من گرفته، اگر چشم داشتم و به نامحرم نظر میکردم، اگر دست داشتم به حرام میآلودم و اگر پا داشتم دنبال لذات نامشروع میرفتم چه عاقبتى داشتم؟ این نعمتى که خدا به من داده به احدى از بندگانش نداده است. 📚منبع:خزینه الجواهر ،صفحه۳۱۸ به کانال ملحق شوید: @mamin110
📚حکایت بهلول عاقل هارون الرشید به بهلول گفت: می خواهی که وجه معاش تو را متکفل شوم و مایحتاج تو را از خزانه مقرر سازم تا از فکر آن آسوده شوی؟ بهلول گفت: اگر سه عیب در این کار نبود، راضی می شدم؛ اول آنکه تو نمی دانی به چه محتاجم، تا آن را از برای من مهیا سازی. دوم اینکه نمی دانی چه وقت احتیاج دارم تا در آن وقت، وجه را بپردازی. سوم آنکه نمی دانی چقدر احتیاج دارم تا همان مقدار بدهی. ولی خداوند تبارک و تعالی که متکفل است این هر سه را می داند آنچه را محتاجم ،وقتی که لازم است و به قدری که احتیاج دارم می رساند. ولی با این تفاوت که تو در مقابل پرداخت این وجه، با کوچکترین خطایی ممکن است مرا مورد خشم و غضب خود قرار دهی . به کانال ملحق شوید: @mamin110
📚در سختی چه كسی زنده می‌ماند دو نفر از اهالى خراسان، با هم به سفر رفتند، يكى از آنها ضعيف بود و هر دو شب، يكبار غذا مى خورد، ديگرى قوى بود و روزى سه بار غذا مى خورد، از قضاى روزگار در كنار شهرى به اتهام اينكه جاسوس دشمن هستند، دستگير شدند، و هر دو را در خانه اى زندانى نمودند، و در آن زندان را با گل گرفتند و بستند، بعد از دو هفته معلوم شد كه جاسوس ‍ نيستند و بى گناهند. در را گشودند، ديدند قوى مرده، ولى ضعيف زنده مانده است، مردم در اين مورد تعجب نمودند كه چرا قوى مرده است ؟! طبيب فرزانه اى به آنها گفت: اگر ضعيف مى مرد باعث تعجب بود، زيرا مرگ قوى از اين رو بود كه پرخور بود، و در اين چهارده روز، طاقت بى غذايى نياورد و مرد، ولى آن ضعيف كم خور بود، مطابق عادت خود صبر كرد و سلامت ماند. به کانال ملحق شوید: @mamin110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️ شبهات دانش آموزی ❌ اگر اسلام دین برادری و برابری است چرا پیامبر و امامان خودشان کنیز و برده داشتند؟! و چرا اسلام برده‌داری را حلال کرده است؟! 🔶 اول: اسلام شروع کننده برده‌داری نبوده که آن را حلال کرده باشد، بلکه برده‌داری از قبل بوده به طوری که کل دنیا را دربرگرفته بود و برای مبارزه با برده‌داری و از بین بردن آن نیاز به برنامه دقیق و طولانی مدت بود. 🔷 دوم: اگر اسلام از همان اول با برده‌داری مخالفت می‌کرد و آن را حرام می‌کرد مردم ظرفیت پذیرش آن را نداشتند و با اسلام و دین خدا مخالفت می‌کردند بنابراین باید با برنامه‌ای دقیق با آن مخالفت می‌شد. 🔶 سوم: همان‌طور که سایر احکام خدا یکباره نازل نشد و به تدریج برای مردم فرستاده شد تا مورد پذیرش آنان قرار گیرد، در اینجا هم اگر از روز اول با برده‌داری مخالفت می‌شد جامعه تحمل پذیرش آن را نداشت. و باید به تدریج از جامعه حذف می‌شد تا کم کم برای مردم جا بیفتد. 🔷 چهارم: تعداد بردگان در آن زمان زیاد بود و چون خانه و مال و ثروتی از خودشان نداشتند اگر برده‌داری را حرام و آن‌ها را رها می‌کردند برخی از آنان بدون سرپرست و حامی تلف می‌شدند و از بین می‌رفتند. 🔶 پنجم: اگر آن تعداد برده بدون مسکن و شغل و درآمد در جامعه رها می‌‌شدند حتی اگر از گرسنگی از بین نمی‌رفتند باعث مشکلات و فساد در جامعه می‌شدند. چون تعداد زیادی برده که هیچ چیزی نداشتند و برای زنده ماندن حاضر بودند دست به هر کاری مثل دزدی و غارت و قتل و کشتار و فساد اخلاقی و جنسی بزنند و این یعنی خود اسلام با بی‌برنامگی زمینه فساد در جامعه را ایجاد کرده است. 🔷 ششم: اسلام برای اینکه این مشکلات پیش نیاید با یک برنامه‌ریزی دقیق و جامع به مبارزه با برده‌داری پرداخت و کاری کرد که کم کم برده‌داری از بین رفت. از جمله این برنامه‌ها موارد زیر بود: 1️⃣ ریشه و سرچشمه برده‌داری را بست؛ 🔻 ریشه و سرچشمه برده‌داری شغل خرید برده بود که هر کسی پول و قدرت داشت و یا بدهی از کسی داشت او را به عنوان برده می‌فروخت و این یک منبع درآمد برای خیلی‌ها شده بود. اسلام اولین کاری که کرد تمام راه‌های برده گرفتن را بست و تنها راهی که برای برده‌داری گذاشت اسیران جنگی بود که یا باید کشته می‌شدند یا آزاد می‌شدند که اگر آن‌ها را آزاد می‌کردند ممکن بود دوباره تجدید نیرو کنند و تهدیدی برای جامعه اسلامی باشند. 🔻 اما اسلام برای اینکه کسی به اسیران ظلم نکند و خیلی‌ها خرید و فروش اسیران جنگی را منبع درآمد خود قرار ندهند برای آن‌ها حقوقی قرار داد به طوری که فرمود اسیر در دست تو امانت الهی است و باید به او نیکی کنی و به او غذا بدهید.[1] 🔻 حتی اگر امام صلاح می‌دید که اسیر بدون قید و شرط آزاد شود، او را آزاد می‌کردند یا اگر اسیر پول می‌داد یا کاری برای مسلمانان می‌کرد مثل اسیران جنگ بدر که پیامبر دستور داد هر اسیری که به ده مسلمان سواد خواندن و نوشتن یاد دهد آزاد بشود. 🔻 با این کار کمترکسی دیگر سراغ شغل خرید و فروش برده می‌رفت و این کار اسلام سرچشمه برده‌داری را بست. 2️⃣ راه‌های آزادسازی بردگان را هم فراهم کرد؛ 🔻 اسلام راه‌های زیادی را برای آزادسازی بردگان تنظیم کرد که در مدت زمان کوتاهی خیلی از بردگان آزاد شدند و به طور سالم به جامعه اسلامی ملحق شدند. از جمله آن‌ کارها: ◀️ یکی از موارد هشتگانه‌ای که زکات در آن مصرف می‌شود را خریدن برده و آزاد کردن آن قرار داد.[2] ◀️ در اسلام قانون گذاشته شد که بندگان طبق قردادی که با مالک خود می‌بندند از حقوق و دسترنج خود آزاد شوند. ◀️ خرید و آزاد کردن برده از کارهای خیر در اسلام قرار داده شد به طوری که حضرت علی علیه السلام از دست رنج خود هزار برده آزاد کرد.[3] 📣 آیدی دریافت شبهات👇👇 @Azarpeykan2769 @mortaza31314 📎 📎 📎 📎 ✅ کانال پاسخ به شبهات دانش آموزی 🍀@shobahatedaneshamoozi 🌸به کانال ملحق شوید: @mamin110
💎 ادامه جواب ❌ اگر اسلام دین برادری و برابری است چرا پیامبر و امامان خودشان کنیز و برده داشتند؟! و چرا اسلام برده‌داری را حلال کرده است؟! ◀️ امامان علیهم السلام به هر بهانه‌ای بردگان را آزاد می‌کردند مثلا خدمت‌کار امام سجاد علیه السلام آب بر سر حضرت می‌‏ریخت ظرف آب افتاد و حضرت را مجروح کرد، امام علیه السلام سر را بلند کرد، خدمت‌کار گفت: «و الکاظمین الغیظ» حضرت فرمود: خشمم را فرو بردم. عرض کرد: «و العافین عن الناس». فرمود: خدا تو را ببخشد. عرض کرد: «و الله یحب المحسنین». فرمود: برو براى خدا آزادى.[4] ◀️ بردگان بعد از 7 سال باید آزاد شوند. امام ‏صادق علیه السلام فرمودند: کسى که ایمان داشته باشد بعد از هفت‌سال آزاد می‌‏شود، صاحبش بخواهد یا نخواهد. و به خدمت گرفتن کسى که ایمان داشته باشد بعد از هفت‌سال حلال نیست. [5] ◀️ کفاره و مجازات برخی از تخلفات در اسلام را آزاد کردن برده قرار دادند مثل کفاره قتل عمد یا شکستن روزه عمدی و شکستن قسم. 3️⃣ اسلام به بردگان شخصیت داد؛ 🔻 اسلام از نظر انسانی تفاوتی بین بردگان و انسان‌های آزاد قرار نداد و معیار برتری و ارزش را تقوا قرار داد و لذا بردگان هم در جامعه می‌توانستند صاحب پست و مقام و فرمانده لشکر و حتی قاضی در جامعه شوند. 4️⃣ اسلام دستو داد با بردگان رفتار انسانی داشته باشند؛ 🔻 در اسلام دستورات زیادی به مدارا با بردگان شده است به طوری که آن‌ها را شریک زندگی صاحبان خود کرده است. 🔻 رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در این باره فرمودند: کسى که برادرش زیر دست اوست باید، از آنچه می‌‏خورد به او بخوراند و از آنچه می‌‏پوشد به او بپوشاند، و زیادتر از توانایى به او تکلیف نکند.[6] 🔻 و یا می‌بینیم حضرت علی علیه السلام وقتی برای خودش لباس می‌خرد برای قنبر غلامش هم همان لباس را می‌خرد و می‌فرماید: من از خداى خود شرم دارم که لباسى بهتر از تو بپوشم؛ زیرا رسول خدا(ص) می‌‏فرمود: از آنچه خودتان می‌‏پوشید بر آن‌ها بپوشانید و از آنچه خود می‌‏خورید به آن‌ها غذا دهید.[7] 🔻 بنابراین اسلام با این برنامه دقیق و جامع توانست برده‌داری را سالم و بدون هیچ‌گونه آسیبی به جامعه و دین خدا، ریشه کن کند. 💠 منابع: [1]ـ قرب الإسناد، حمیری، عبد الله بن جعفر ، ص 87، قم، مؤسسه آل البیت علیهم السلام، چاپ اول، 1413ق. [2]ـ توبه، 60. [3]ـ من لا یحضره الفقیه، شیخ صدوق ، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، ج 1، ص 27، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ دوم، 1413ق. [4]ـ اعلام الوری بأعلام الهدی، طبرسی، فضل بن حسن، ص 262، تهران، دار الکتب الاسلامیة، چاپ سوم، 1390ق. [5]ـ کافی، ج 6، ص 196. [6]ـ تنبیه الخواطر و نزهة النواظر المعروف بمجموعة ورام، ورام بن أبی فراس، مسعود بن عیسی،ج 1، ص 58، قم، مکتبة الفقیه، چاپ اول، 1410ق. [7]ـ ، مکارم الاخلاق، طبرسی، حسن بن فضلص 101، قم، شریف رضی، چاپ چهارم، 1412ق. برگرفته از اسلام کوئست نت. 📣 آیدی دریافت شبهات👇👇 @Azarpeykan2769 @mortaza31314 📎 📎 📎 📎 ✅ کانال پاسخ به شبهات دانش آموزی 🍀@shobahatedaneshamoozi 🌸به کانال ملحق شوید: @mamin110
✍️ شبهات دانش آموزی ❌ نظام ولایت فقیه یک نظام دور می‌باشد، ولی فقیه، شورای نگهبان را انتخاب می‌کند و شورای نگهبان هم مجلس خبرگان را تأیید می‌کند و مجلس خبرگان هم ولی فقیه را تعیین می‌کند، پس این دور است؟ 🔶 اول: شورای نگهبان 12 عضو دارد که 6 تا فقیه و 6 تا حقوقدان هستند. فقیهان را رهبری تعیین می‌کند و حقوقدانان را رئیس قوه قضاییه به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌کند که اگر مجلس به آن‌ها رأی داد، آن‌ها انتخاب می‌شوند. 🔻 بنابراین 6 تا از اعضای شورای نگهبان را ولی فقیه انتخاب نمی‌کند که بگوییم شورای نگهبانی که ولی فقیه انتخاب کرده، مجلس خبرگانی را تعیین می‌کنند که ولی فقیه را انتخاب می‌کنند. 🔷 دوم: نکته مهم این است که شورای نگهبان، مجلس خبرگان را تعیین و انتخاب نمی‌کند بلکه فقط صلاحیت آن‌ها را بررسی و تایید یا رد می‌کند و انتخاب مجلس خبرگان با رأی مردم است. 🔻 مثل این می‌ماند که متخصصین پزشکی مدارک و سوابق یک پزشک را بررسی کنند و بگویند او صلاحیت پزشکی را دارد حال با خود مردم هست برای درمان به او مراجعه کنند یا نکنند. آن متخصصین او را به عنوان پزشک شما تعیین نکرده‌اند بلکه فقط صلاحیتش را تایید کردند. 🔶 سوم: اگر ولی فقیهی که شورای نگهبان را تعیین کرده و آن‌ها هم مجلس خبرگان را تایید می‌کنند از دنیا برود و مجلس خبرگان فعلی ولی فقیهی را انتخاب می‌کنند که در تایید و انتخاب آن‌ها دخالتی نداشته است پس اینجا شبهه دور از بین می‌رود. یا برعکس این باشد یعنی آن خبرگانی که ولی فقیه را انتخاب کردند از دنیا رفته باشند الان این خبرگان جدید ولی فقیهی که توسط خبرگان قبلی انتخاب شده را انتخاب نکردند پس باز دور از بین می‌رود. 🔷 چهارم: علاوه بر این‌ها ولی فقیه یک منصب و جایگاه الهی است و کسی غیر از خدا نمی‌تواند آن را به کسی بدهد و اگر هم ولی فقیه به کسی داده می‌شود با اجازه خدا است که با واسطه از امام معصوم به علما و از علما به ولی فقیه داده می‌شود. 🔻 بنابراین ولی فقیه از طرف خدا منصوب می‌شود و مجلس خبرگان فقط آن شخصی که لیاقت ولی فقیه را داشته باشد را کشف می‌کنند و جایگاه ولایت فقیه را به او می‌دهند. یعنی در واقع مجلس خبرگان مصداق ولی فقیه را پیدا می‌کنند و جایگاه ولایت فقیه را به او می‌دهند. 🔶 پنجم: نکته دیگر اینکه اگر ولی فقیه صلاحیت ولایت فقیه را از دست بدهد مجلس خبرگانی که آن ولی فقیه در انتخاب آن‌ها دخالت داشته است را کنار می‌گذارند و ولی فقیهی که صلاحیت ولایت فقیه را دارد و در انتخاب آن‌ها دخالت نداشته است را انتخاب می‌کنند. پس با این وجود دوری در کار نیست. 📣 آیدی دریافت شبهات👇👇 @Azarpeykan2769 @mortaza31314 📎 📎 📎 📎 ✅ کانال پاسخ به شبهات دانش آموزی 🍀@shobahatedaneshamoozi 🌸به کانال ملحق شوید: @mamin110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴اثبات_خدا_به_راحتی 🏷مگر می شود این عالم خدایی نداشته باشد ✍️پادشاهی بود دهری مذهب. وزیری بسیار عاقل و زیرک داشت.هرچه ادله و براهین برای شاه بر اثبات وجود صانع اقامه می کردند که این آسمان ها و زمین را خدا خلق کرده و ممکن نیست این بناهای به این عظمت بدون صانع و خالق موجود شود و ممکن نیست یک بنایی بدون بنا و استاد و معمار ساخته شود، پادشاه قبول نمی کرد. بنابراین وزیر، بنای یک باغ و درخت ها و عمارتی در بیرون شهر گذارد.بعد از اینکه تمام شد، یک روز پادشاه را به بهانه شکار از آن راه برد.چون چشم پادشاه بر آن عمارت عالی افتاد متعجب شد. از وزیر پرسید این عمارت را که بنا کرده و چه وقت بنا شده است؟ وزیر گفت کسی نساخته، خودش موجود شده است. پادشاه اعتراض شدیدی کرد. گفت این چه حرفی است که می زنی، چگونه می شود بنایی بدون معمار ساخته شود؟ وزیر جواب داد چگونه یک بنایی کوچک بدون معمار غیر معقول است؟ چگونه می شود بنای این آسمان ها و زمین ها و گردش ماه و خورشید و ستاره ها بدون صانع و خالق موجود شده باشد؟ آن وقت پادشاه تصدیق نمود و مسلمان و موحد شد. 📚منبع:داستان هایی از خدا، نوشته احمد میر خلف زاده و قاسم میرخلف زاده، جلد ۱ به کانال ملحق شوید: @mamin110 ‌‌
🔆آن باش كه هستى 🌷گويند شغالى، چند پر طاوس بر خود بست و سر و روى خويش را آراست و به ميان طاوسان در آمد. طاوس‏ها او را شناختند و با منقار خود بر او زخم‏ها زدند . 🌷شغال از ميان آنان گريخت و به جمع همجنسان خود بازگشت؛ اما گروه شغالان نيز او را به جمع خود راه ندادند و روى خود را از او بر مى‏گرداندند . 🌷شغالى نرمخوى و جهانديده، نزد شغال خودخواه و فريبكار آمد و گفت: 🌷اگر به آنچه بودى و داشتى، قناعت مى‏كردى، نه منقار طاوسان بر بدنت فرود مى‏آمد و نه نفرت همجنسان خود را بر مى‏انگيختى . آن باش كه هستى و خويشتن را بهتر و زيباتر و مطبوع‏تر از آنچه هستى، نشان مده كه به اندازه بود، بايد نمود. 📚حكايت پارسايان، رضا بابايى به کانال ملحق شوید: @mamin110
باسلام و وقت بخیر در کانال شد‌. موفق باشید. 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
Tarhe-koli-andishe(1).pdf
974.2K
📚 معارف و اندیشه های اسلامی و انقلابی .طرح کلی اندیشه اسلامی 🔘 منبع به کانال ملحق شوید: @mamin110
680315.pdf
1.03M
📚 دانش سیاسی اجتماعی و حقوق اساسی . وصیت نامه الهی امام خمینی ره 🔘 منبع به کانال ملحق شوید: @mamin110