166895_674.pdf
405K
تفسیر نمونه ای از داستان های کوتاه دفاع مقدس
مدارس امین 👇👇👇👇
https://eitaa.com/madaresamin
هدایت شده از عاطفی(آموزگارپایه دوم، نویسنده و پژوهشگر)
ایده پردازی.pdf
283.3K
ایده بصیرت افزایی دینی وملی تدوین خانمها: عاطفی و فیلی زاده باتشکرازمعاونت تبلیغ استان های خراسان شمالی و ایلام
http:// eitaa.com/madaresamin
اصول و روشهای تربیت دینی کودک (۴)👇👇
5⃣2⃣ از مجادلات بی ارزش با کودک خود داری کنید؛
6⃣2⃣ علاقه خود را نسبت به کودک ابراز کنید به او بگویید که دوستش دارید ؛
7⃣2⃣ زمینه فعالیت های بدنی و ورزشی را برای کودک فراهم سازید همانطور که کودک به غذا نیاز دارد به ورزش هم نیاز دارد ؛
8⃣2⃣ تلویزیون و کامپیوتر را در معرض دید و
در هال قرار دهید ؛
9⃣2⃣ فرهنگ مطالعه را در منزل ترویج دهید خودتان هم کتاب بخوانید تا کودکان هم از شما الگو بگیرند؛
0⃣3⃣ همیشه به کودکان تان راست بگویید؛
1⃣3⃣ در منزل مقررات و قانون وضع کنید و در اجرای آن جدی و ثابت قدم باشید؛به راحتی قانون را تغییر ندهید؛
2⃣3⃣ انتظارات خود را از کودک به روشنی مشخص کنید و از او طلب کنید تا برآورده کند البته زمینه اجرای انتظارات را هم آماده سازید ؛
3⃣3⃣ انتظارات معقول و به جا از کودک داشته باشید؛
https://sapp.ir/mobashran110
بنام خدا
چرا انسانها حال عبادت پیدا نمیکنند؟
یا اینکه تصممیم میگیرند توب کنند ولی توفیق توبه پیدا نمی کنند؟
یا اصلا توفیق کار خوب از انها سلب شده است ؟
جواب :
انچه که انسان را به حرکت وادار می کند تا به دنبال کارهای خیر برود قلب است , قلب موتور محرکه انسان است اما گاهی این آمادگی در انسان وجود ندارد و انسان حال عبادت و کار خیر ندارد ریشه این بی توفیقی را بايد در کارها و عملکردها ، افکار و انديشه ها ،خصلت ها و صفات درونيفرد جستجو کرد, باید دید چه چيزي باعث بي حالي در عبادت شده است و حال انجام کار خیر را در او سلب کرده است ؟ علتش هرچه هست، سرچشمه اش در وجود فرد است.
امام سجاد عليه السلام در تحليل اين مسئله عميق در دعاي سحر ابوحمزه ثمالي دلایل این بی حالی را در پیشگاه خداوند در قالب دعا عرض ميكند و چند عامل را بیان میکند که باعث شده حال عبادت از او گرفته شده است که عبارتند از :
اللَّهُمَّ إِنِّي كُلَّمَا قُلْتُ قَدْ تَهَيَّأْتُ وَ تَعَبَّأْتُ [تَعَبَّيْتُ ] وَ قُمْتُ لِلصَّلاةِ بَيْنَ يَدَيْكَ وَ نَاجَيْتُكَ أَلْقَيْتَ عَلَيَّ نُعَاساً إِذَا أَنَا صَلَّيْتُ، وَ سَلَبْتَنِي مُنَاجَاتَكَ إِذَا أَنَا نَاجَيْتُ، مَا لِي كُلَّمَا قُلْتُ قَدْ صَلَحَتْ سَرِيرَتِي، وَ قَرُبَ مِنْ مَجَالِسِ التَّوَّابِينَ مَجْلِسِي، عَرَضَتْ لِي بَلِيَّةٌ أَزَالَتْ قَدَمِي وَ حَالَتْ بَيْنِي وَ بَيْنَ خِدْمَتِكَ،
خدایا به من روی آور تا نافرمانی ات نکنم، و خیر و عمل به آن و خشیت از خویش را در شب و روز، تا گاهی که زنده ام می داری ای پروردگار جهانیان به من الهام فرما.
خدایا هرگاه گفتم مهیا و آماده شدم و در پیشگاهت به نماز ایستادم و با تو راز گفتم، چرتی بر من افکندی، آنگاه که وارد نماز شدم، و حال راز گفتن را از من گرفتی آنگاه که با تو رازونیاز کردم، مرا چه شده؟ هرگاه گفتم نهانم شایسته شد، و جایگاهم به جایگاه توبه کنندگان نزدیک گشته، برایم گرفتاری پیش آمد که بر اثر آن گرفتاری پایم لغزید، و میان من و خدمت به تو مانع شد،
1- خداوند خودش ما را طرد کرده است ؛
سَيِّدِي لَعَلَّكَ عَنْ بَابِكَ طَرَدْتَنِي، وَ عَنْ خِدْمَتِكَ نَحَّيْتَنِي، سرور من، شاید مرا از درگاهت رانده ای، و از خدمتت عزل نموده ای،
2- کو چک شمردن حق خدا ؛
اوْ لَعَلَّكَ رَأَيْتَنِي مُسْتَخِفّاً بِحَقِّكَ فَأَقْصَيْتَنِي، یا مرا دیده ای که حقّت را سبک می شمارم پس از پیشگاهت دورم ساختی،
3- رو برگرداندن از خدا
أَوْ لَعَلَّكَ رَأَيْتَنِي مُعْرِضاً عَنْكَ فَقَلَيْتَنِي، یا شاید مرا روی گردان از خود مشاهده کردی پس مرا مورد خشم قرار دادی،
4- صادق نبودن ؛
أَوْ لَعَلَّكَ وَجَدْتَنِي فِي مَقَامِ الْكَاذِبِينَ [الْكَذَّابِينَ ] فَرَفَضْتَنِي، یا شاید مرا در جایگاه دروغگویان یافتی پس به دورم انداختی،
5- ناسپاسی نعمت های خداوند؛
أَوْ لَعَلَّكَ رَأَيْتَنِي غَيْرَ شَاكِرٍ لِنَعْمَائِكَ فَحَرَمْتَنِي، یا شاید مرا نسبت به نعمتهایت ناسپاس دیدی پس محرومم نمودی،
6- عدم همنشینی با علما؛
أَوْ لَعَلَّكَ فَقَدْتَنِي مِنْ مَجَالِسِ الْعُلَمَاءِ فَخَذَلْتَنِي، یا شاید مرا از همنشینی دانشمندان غایب یافتی پس خوارم نمودی،
7- هم نشینی با غافلان؛
أَوْ لَعَلَّكَ رَأَيْتَنِي فِي الْغَافِلِينَ فَمِنْ رَحْمَتِكَ آيَسْتَنِي، یا شاید مرا در گروه غافلان دیدی پس از رحمتت ناامیدم کردی،
8- هم نشینی با بیکاره ها؛
9- أَوْ لَعَلَّكَ رَأَيْتَنِي آلِفَ مَجَالِسِ الْبَطَّالِينَ فَبَيْنِي وَ بَيْنَهُمْ خَلَّيْتَنِي، یا شاید مرا انس یافته با مجالس بیکاره ها دیدی پس مرا به آنان واگذاشتی،
10- خدا دوست ندارد دعای ما بشنود؛
أَوْ لَعَلَّكَ لَمْ تُحِبَّ أَنْ تَسْمَعَ دُعَائِي فَبَاعَدْتَنِي، یا شاید دوست نداشتی دعایم را بشنوی پس دورم نمودی،
11- گناه ؛
أَوْ لَعَلَّكَ بِجُرْمِي وَ جَرِيرَتِي كَافَيْتَنِي، یا شاید به خاطر جرم و جنایتم کیفرم نمودی،
12- کم بودن حیا ؛
أَوْ لَعَلَّكَ بِقِلَّةِ حَيَائِي مِنْكَ جَازَيْتَنِي، یا شاید برای کمی حیایم از تو مجازاتم نمودی،
مدارس امین 👇👇👇👇
https://eitaa.com/madaresamin
هدایت شده از عاطفی(آموزگارپایه دوم، نویسنده و پژوهشگر)
New Microsoft PowerPoint Presentation.pdf
838.2K
حمایت از کالای ایرانی تدوین: خانم عاطفی ازمبلغات امین خراسان شمالی
باتشکرازمعاونت تبلیغ استان های خراسان شمالی
http:// eitaa.com/madaresamin
[Forwarded from سروش]:
❗نامه فرهنگیان به وزیر درباره اجرای پنهانی سند ۲۰۳۰❗
گروهی از فرهنگیان در نامه ای به وزیر آموزش و پرورش در خصوص اجرای پنهانی سند ۲۰۳۰ در مدارس کشور هشدار دادند.
متن این نامه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
وزیر محترم آموزش و پرورش
جناب آقای محمد بطحایی
با سلام و احترام؛ پس از گذشت حدود ۷ سال از تصویب سند تحول بنیادین در شورای عالی انقلاب فرهنگی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم اجرای سند تحول بنیادین ما همچنان شاهد حرکت بطئی اجرای این سند در سطح کلان هستیم و بعد از گذشت این سال ها ما هنوز نتوانسته ایم به اهداف پیش بینی شده تا به این جای کار دستیابیم. سندی که سال ها جهت تدوین آن تلاش شده و قدرتمندترین و جامع ترین برنامه جهت رسیدن به حیات طیبه دانش آموزان در آن گنجانده شده است.
ما شما را به عنوان نیرویی خدوم در جهت اعتلای فرهنگ کشور می شناسیم، فردی که به گفته خود ۳۵ سال در حوزه آموزش و پرورش کار کرده اید.
شما و مدیرانتان بارها در مصاحبه های خود اعلام کرده اید که در مقابل اجرای سند۲۰۳۰ ایستاده اید و عنوان نموده اید از همه کسانی که مصادیقی درباره اجرایی شدن این سند دارند درخواست می کنم گزارش خود را ارائه دهند تا بلافاصله جلوی آن را بگیریم و قول پیگیری تخلف را داده اید.
اکنون اما جناب وزیر دم خروس بیرون زده! فردی از بنیاد راه خود در برنامه زنده پرمخاطب تلویزیونی اعلام می کند که ما در سراسر ایران در مدارس و مهد کودک ها و حتی در مدارس روستاهای دور افتاده حضور یافته به دانش آموزان آموزش مسائل جنسی می دهیم!
یک فرد غرب نشین با کدام مجوز می تواند وارد مدارس ما شده و کودکان معصوم سرزمینمان را مملو از اطلاعاتی کند که عینا اجرای سند۲۰۳۰ است، در صورتیکه ما به عنوان یک معلم اگر بخواهیم در مدرسه ای غیر از مدرسه خودمان یک آموزش ساده هم بدهیم نیاز به طی مراحل اداری،نامه،بخشنامه و پروسه های اداری طاقت فرسا را داریم اما افرادی از یک بنیاد معلوم الحال(انتشاردهندگان اصلی کتاب لک لکی در کار نیست،ایجاد مجموعه قایم باشک و...) می توانند به راحتی برای آموزش های جنسی (در قالب ایدز،hpv )در مدارس ما حضور یابند. چگونه این افراد بدون ترس و واهمه ای فریاد می زنند که ما در حال آموزش در مدارس شما هستیم،عکس های آموزش های خود را منتشر می کنند،اقدامات خود را علنا اعلام می کنند و آشکارا به عملکرد خود افتخار می کنند.آیا ظن به داشتن پشتوانه ای محکم گمانی نا به جاست؟
در صورتیکه مقام معظم رهبری بارها بارها تاکید نموده اند که"جلوی آموزش جنسی در مدارس را بگیرید ...قطعا آموزش در شرف ازدواج یک حرف است ،آموزش در مدارس و دبیرستان و دانشکده یک حرف دیگر ،آن مطلقا قابل قبول نیست به آن طرف حرکت نکنید" آقای وزیر شما به دنبال تخلفات جزئی پنهانی ازسند ۲۰۳۰ جهت پیگیری بودید این هم یک تخلف بزرگ آشکار! این گوی و این میدان از طرف دیگر در بین مدیران سلامت و تندرستی شما،آموزش ایدز یکی از اصلی ترین اولویت های بهداشتی و سلامت دانش آموزان محسوب شده و با مناسبت و بی مناسبت کلاس های آموزشی جهت مراقبین سلامت و معلمین برگزار می گردد،آموزشیار ایدز تربیت می شود و همواره نظر ویژه ای به ایدز وجود دارد. شما خود بهتر می دانید اکنون دانش آموزان ما از سبک زندگی نادرست اعم از عادات غذایی غلط،چاقی،عدم آگاهی در زمینه بهداشت روان ،بهداشت دهان و دندان و ده ها اولویت بهداشتی دیگر رنج می برند اما مگر چند دانش آموز مبتلا به ایدز در کل کشور داریم که این قدر اهمیت یافته که حتی دانش آموزان ابتدایی نیز نباید از این آموزش ها بی بهره بمانند. بهتر نیست به جای آموزش ایدز و مسائل جنسی به دانش آموزان خود تقوا،خویشتن داری و مهارت های زندگی بیاموزیم!
آقای بطحایی ما به عنوان قشر فرهنگی عاجزانه از شما خواهشمندیم اقدامات لازم را در زمینه مقابله با آموزش های سکولار و غربی مبذول فرمائید و با توان هر چه تمام تر سعی در اجرای سند تحول بنیادین بنمایید.
ما فرهنگیان نیز با مدد امام زمان (عج) هر چه در توان داریم در جهت رسیدن دانش آموزان به حیات طیبه در طبق اخلاص گذاشته و در این مسیر تمام قد از شما حمایت میکنیم.
منبع خبر:http://www.bartarinha.ir/fa/news/728420/
http://sapp.ir/no2030 کانال 2030 نخیر مطلقا مجاز نیست
سلام علیکم
مزرع سبز فلک ديدم و داس مه نو
يادم از کشته خويش آمد و هنگام درو
آيا چيزي قابل درو در اين رمضان کاشته ايم؟😔
و خدایا تو خود میزبان بوده و ما مهمان مگر میشود ما را دست خالی از سر سفره ات برگردانید 🙏🙏
به لطف و کرمت دل بسته ایم و می خوانیم:
اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکِبرِیآءِ وَ الْعَظَمَةِ، وَ اَهْلَ الْجُودِ وَ الْجَبَرُوتِ،...🙏🙏
الهی! ای عظمت بیپایان و ای دارنده هر دو جهان! ای ذات بیمثال سخاوت!
ای کمال بیزوال قدرت! ای بخشندهترینی که معنای بخششی!
و ای آمرزندهای که پدیدآورنده تقوایی!
أَسْئَلُکَ بِحَقِّ هذَا الْیَومِ الَّذی جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمینَ عیدا؛🙏🙏
از تو میخواهیم به حق این روز مبارک، که برای دلهای مؤمن، عید قرار دادهای:
درود و سپاسمان را نثار پیامبر عشق و رحمت، حضرت ختمی مرتبت،
مُحمّد صلیالله علیه وآله وسلم و اهل بیت طاهرینش علیهالسلام نمایی
عید سعید فطر بر شما مبارک باشد
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
ارادتمند مردانپور
powerpoint vajebat va arkane namaz (www.mplib.ir).pptx
10.21M
واجبات نماز
مدارس امین 👇👇👇👇
https://eitaa.com/madaresamin
dastan emam ali (www.mplib.ir) (7).pdf
9.68M
همراه با غدیر
مدارس امین 👇👇👇👇
https://eitaa.com/madaresamin
dastan emam ali (www.mplib.ir) (5).pdf
1.35M
تاریخ زندگی امام حسین علیه السلام
مدارس امین 👇👇👇👇
https://eitaa.com/madaresamin
tarh darse 14 sore quran (www.mplib.ir) (1).pdf
345.1K
طرح درس
آموزش ۱۴,سوره قرآن
مدارس امین 👇👇👇👇
https://eitaa.com/madaresamin
book tarh kramat 1 (www.mplib.ir) (1).pdf
6.45M
آموزش آداب و مهارتهای زندگی اسلامی
ویژه ابتدایی
مدارس امین 👇👇👇👇
https://eitaa.com/madaresamin
dastan emam ali (www.mplib.ir) (6).pdf
4.45M
داستان
زندگی امیرالمومنین علیهالسلام
مدارس امین 👇👇👇👇
https://eitaa.com/madaresamin
khanom ba khoda (www.mplib.ir) (1).pdf
1.14M
خانم با خدا
داستان زندگی فاطمه زهرا سلام الله علیها
مدارس امین 👇👇👇👇
https://eitaa.com/madaresamin
zendeginame emam ali (www.mplib.ir) (1).pdf
1.15M
از امام اول چه می دانیم ؟
مدارس امین 👇👇👇👇
https://eitaa.com/madaresamin
dastan emam ali (www.mplib.ir) (1).pdf
1.53M
قصه های چهارده معصوم
مدارس امین 👇👇👇👇
https://eitaa.com/madaresamin
taranom aghazin_motevasete 1 (www.mplib.ir) (1).pdf
6.75M
امام علی علیه السلام